Cestování

Nebezpečí na silnicích

Mám panický strach z jízdy sebevědomých řidičů.
Tak například můj bratr. Jedeme po dvouproudé silnici, jednou s nejhorší pověstí ve statice nehodovosti v Česku. Na tachometru 140 km/h (nemluvím o povolené rychlosti 80), já blednu a prosím bratra, aby zpomalil.
A v tom to zase začne.
Bratr mě nejdříve nařkne ze srabáctví, pak připomene své excelentní řidičské umění a
300 000 najetých kilometrů, dále se urazí, že mu nevěřím, pak se srovná a láskyplně mi vysvětluje, že se nemám čeho bát.

Mluví o tom, jak předvídá, jak počítá s chybami ostatních, uvádí příklady, jak je lepší jet rychleji, přesvědčuje mě, že nehody způsobují právě tací, co jednou pomalu a překážejí těm rychlým a během tohoto proslovu jede dva metry za vozem před námi, na tachometru těch svých 140 a protože mě právě o něčem přesvědčuje, kouká více na mě než na cestu.

Bledá strachy se s ním netroufám hádat (mluvíme o tom kdykoliv spolu někam jedeme) a říkám, že má samozřejmě pravdu a že to všechno chápu a jediná chyba je v mojí nedokonalosti, a to konkrétně v tom, že se prostě i přes jeho superschopnosti neumím přestat bát.
A znovu žadoním, zda by tedy, i když má tu situaci pod tou kontrolou, nemohl přece jen jet pomaleji jen a jen kvůli tomu mému strachu. Bratr oponuje tím, že normálně by jel 160 km/h, že už kvůli tomu mému bezdůvodnému strachu jede těch 140 a že zase musím přistoupit na nějaký kompromis a nechtít, aby bylo všechno podle mě.

Přesto, že bych vzteky pukla – strachy se zcvrkla, zachovávám klid a říkám, že právě o ten kompromis mi jde a že já bych jela těch 80 a méně, on by jel těch 160, takže kompromis je na 120 a méně.
On na to, že pomalu ale jezdit neumí (!) a přináší další argumenty, tentokrát o jízdních vlastnostech svého vozu.
„Zabrzdím ti na jednom metru s tímhle autem!“ bije se v hruď.
„Koukni, kudy vede můj bezpečnostní pás, přes břicho a v břiše je moje dítě, co myslíš že se s ním na tom tvém jednom metru stane? Myslíš, že necítí jaký mám strach? Nemůžeš jet pomaleji s ohledem na to, že teď potřebuji být v klidu?“ rozhořčím se já.

Bratr mi tedy pás odepnul a poradil, ať se dívám z okna, že se nebudu tak bát. Nezpomalil. Zbytek cesty jsem dojela autobusem.

Je nutné dodat, že bratr je nadprůměrně inteligentní člověk s jinak skvělým charakterem. Napsala jsem zde právě o něm, ale mám ale spoustu dalších známých o kterých vím, že smýšlejí stejně. Jsou to lidé různého věku, inteligence i povahy.

Přemýšlím, proč je pro některé lidi rychlá, adrenalinová jízda tak důležitá, že jim stojí za to zkazit - v lepším případě - celé odpoledne hádkou o rychlosti, místo aby vzali ohled na to, že ne každý smýšlí stejně jako oni, že ne každému je taková jízda příjemná.

Nechápu to zbytečné riskování. Z čeho plyne ta jistota podobných řidičů?

Podle statistik zemře na českých silnicích každých 6,7 hodin člověk na následky autonehody. Každých 96 minut je někdo při nehodě těžce raněn. Příčinou více než poloviny těchto nehod je nepřiměřená rychlost a nesprávný způsob jízdy (hlavně předjíždění spěchajících borců). Ve zprávách je těžká nehoda vidět téměř každý den.

Takže – kde se bere ta jistota „mně se to stát nemůže, já jsem super řidič“?
Nemyslela si to snad většina těch převážně mladých lidí, jejichž pomníčky kvetou při silnicích?  

       
   
29.07.2003 - Zahraničí - autor: Michaela Veselá

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [94] Simba [*]

    zn0uz4: my ano, hasičák i řezač pásů ... s tvým ale naprosto příspěvkem souhlasím.

    superkarma: 0 25.11.2003, 10:59:13
  2. avatar
    [93] Ťapina [*]

    Klara: Jestli tu chceš dělat zle, tak s přejmenuj

    superkarma: 0 22.11.2003, 21:38:29
  3. avatar
    [91] Eva_CZ [*]

    gryzli:

    superkarma: 0 31.07.2003, 13:23:00
  4. avatar
    [89] emma [*]

    vavrinova: a proč někdo odmítá uhnout? no síla!

    (tím neobhajuji myšky, jak by si tu zase mohl někdo vysvětlit!!)

    superkarma: 0 31.07.2003, 11:43:28
  5. avatar
    [88] Eva_CZ [*]

    Galadriel:

    superkarma: 0 31.07.2003, 11:36:02
  6. avatar
    [86] Dudlajlama [*]

    To: Eva, to jsou ale lidi, vidte pani ....

    superkarma: 0 30.07.2003, 18:50:01
  7. avatar
    [85] Eva_CZ [*]

    Klara: co te trapi? Nedostatek sexu? Klimakterium? Sver se tete!

    P.S.Mozna je to problem s prostatou, nemyslim si, ze jsi zenska. V kazdem pripade jsi dobry hnup - psala jsem o pracka a tva odpoved byla : jak se pere v Americe se tady uz probiralo.
    Ted zase : jak se jezdi v Americe jsme tady uz probiraly.
    Ja si myslim, ze se tady probiralo i to, jak se pere ci jezdi v Cesku, coz ti zjevne uslo.
    No good luck.

    superkarma: 0 30.07.2003, 11:29:53
  8. avatar
    [84] aninas [*]

    Klara: kde mas nejakou reakci k clanku? Buzerace si nech od cesty!
    Kdyz se tady psavalo o tom, jak se jezdi v juesej, tak Eva_Fi tady jeste nebyla.
    Nedelas nic jineho, nez projizdis prispevky, koho sprdnout

    superkarma: 0 30.07.2003, 08:25:55
  9. avatar
    [80] Týna [*]

    Jezdím hodně a snažím se jezdit slušně... někdy ale kroutím hlavou, když například dlouhý úsek je označen 30-kou, protože je tam výjezd ze stavby... já bych to chápala, kdyby tam tu třicítku dali, když se na stavbě pracuje... ale ona tam je pořád už x měsíců a široko daleko oko bagr nebo podobný stroj nezahlédne... tohle mne rozčiluje... myslím, že takové "nesmyslné" nařízení pak lidi porušují docela právem, ale problém je v tom, že oni si na to zvyknou a porušují to dál...
    Můj manžel jezdí docela přiměřeně ( i když s padesátkou ve městě má problém - říká, že má zažitou šedesátku)... ale dřív se téměř nepřipoutával, což mne opravdu štvalo... ale naštěstí co máme arbaigy, tak jsme ještě nezažila, že by jel bez pásu...(no pravda, ještě jsem mu našeho nového moc nepůjčila ).
    Přiznám se bez mučení, že občas v městských okruzích, kde je většinou 70kmph jedu osmdesát nebo devadesát, ale jen tam, kde to znám a vidím dopředu... a v takových situacích mne může vytočit, když si mne začne strejda v žigulu předjíždět , zanadávám, ale protože si nemusím nic dokazovat, přibrzdím a pustím ho... ale vždy si v takových chvílích říkám, že kdyby mu tam vletěl nějakej blázen, tak v té škarpě nakonec skončím já!!!
    A víte, kdy se mi nejvíc ulevilo - když můj vyměnil volant za kancelář, sice za míň peněz, ale já jsem klidnější... teď ho může přejet jen manipulant truckem (to je ten vysokozdvih, co s ním v marketech doplňují zboží )

    superkarma: 0 30.07.2003, 00:10:54
  10. avatar
    [79] kubikm [*]

    synovec jezdí na motorce, jezdí dobře a podle pravidel...ale už 3x byl sražen autem - řidiči ho "neviděli" i když jednou to bylo večer a byl řádně osvětlený. Nějak se zapomnělo, že na silnici nejsou jen auta, ale nyní zase hodně motorek..lidi dávejte pozor

    superkarma: 0 29.07.2003, 23:34:45
  11. avatar
    [78] zn0uz4 [*]

    Nekdo kdysi rekl, ze "Ne jezdit rychle, ale jezdit pomalu je umeni" ...

    vidledozad: ja bych byl pro, aby v mistech smrtaku byly aspon dvoumetrovy bily krize, a v novinach barevny obrazky tech krvaku a obrazek toho krize. Tady na severu je silnice, kde snad neni sto metru bez krizku - a to je to prosim vcelku pohodova silnice, jen, ze je z kopce, tak tam kazdej valil co to dalo, nepripoutani apod - a taky chytli stromy atd, vcete skolniho autobusu.

    a co se pripoutavani tyce - myslim, ze by kazdy rozumny clovek, co ma v aute pytel, se mel pasat - bot takovej pytel kdyz vystreli, tak zlomi vaz i kdyz auto stoji. To si bohuzel asi spousta lidi uz neuvedomuje.

    Taky by me docela zajimalo, kolik lidi vozi v aute hasicak, moc asi ne... hlupaci :(

    superkarma: 0 29.07.2003, 23:10:49
  12. avatar
    [73] Mánička [*]

    emma: Děvče mě mrazí, když si tu čtu, co jsi napsala... pevně doufám, že se na silnici nikdy nepotkáme.

    Ale v jednom s Tebou NAPROSTO souhlasím... píšeš, že problém je "v bezohlednosti a nezkušenosti českých řidičů a ve stáří českých aut". To máš teda pravdu. Každej zazobanej cucák, kterýmu ještě neoschl inkoust na řidičáku a pubertální hormony a ego z rychlého vozu taky dělají svoje, si může koupit auto nebo motorku, která se v jeho rukou mění ve zbraň.

    Já už bohužel nejezdím jenom sama za sebe, ale mívám za sebou jeden takovej poklad, kterej se před borcema s mozkem v plynovým pedálu snažím pečlivě chránit A občas mě jímá hrůza... myslím, že si vůbec neuvědomuješ, co svým jednáním můžeš způsobit.

    Základní chyba špatných řidičů je, že si myslí, že ostatní se podle nich přece nějak musí žařídit... mělo by to být přesně naopak - jezdit se má tak, aby ani srážka s totálním volem neskončila karambolem.
    ˇ
    Uf, takhle jsem se už dlouho nerozčílila

    superkarma: 0 29.07.2003, 18:40:31
  13. avatar
    [68] emma [*]

    BBV: ty jsi fakt blbá. nikdy jsem neřekla nic špatnýho proti tomu, když někdo dodržuje předpisy. nikdy jsem neřekla, že jsem vládce silnic. a nikdy jsme neměli nehodu. na motorce není nikdo borec, ale člověk v ohrožení.
    a proti těm, které popisuješ já bojuji.
    jsem z Čech, takže pozor na mě, jestli mě někde potkáš, předjedu tě 70 až pojedeš 50!!!

    superkarma: 0 29.07.2003, 16:24:59
  14. avatar
    [66] emma [*]

    zn0uz4: oni maj majitele vozu, protože to bylo nějaký zvláštní fáro, takže všech těch sto lidí si toho všimlo i když ujel. ale majitel řekne, že neví, kdo to měl a policie nemůže obvinit jeho, protože JEHO za tím volantem nikdo neviděl, on si udělal alibi atd. atd.....

    superkarma: 0 29.07.2003, 15:46:39
  15. avatar
    [65] emma [*]

    Ivanka: málem nás zabil a ještě se tlemil!
    pokud vim, tak mezi vesnicema se může 90. a teda sorry, ale že se nekouká do zpětnýho zrcátka na to není nikdy žádná výmluva. ty se taky na hlavní nekoukáš doprava doleva, protože jsi na hlavní a nikdo ti tam nesmí vjet? pak se divěj, že motorky neviděj, když nepoužívaj zrcátka.

    superkarma: 0 29.07.2003, 15:35:13
  16. avatar
    [64] zn0uz4 [*]

    emma: on mozna nerekl, jakymu - ale to je chyba policie - ti meli mit toho ridice, a ne ho pustit. navic tuto odepreni vypovedi se tyka max. nejblizsich rodinnych prislusniku, ne teticky apod - za to je pak spolupachatelstvi. teda, pravda, v civilizovanych statech.

    a navic - zpusobu jizdy tech super ridicu mnohdy ani neodpovida stav nasich sqelych vozovek.

    a co se pomale jizdy tyce - i taci ridici jsou hrozba - koukaji po krajine, ale uz ne vedle sebe, za sebe apod. - zrovna minuly tyden mi autobus, co blikal doprava, to zalomil doleva. Nemec. Minuli jsme se o metr.

    A kdyz jsme byli pred 14 dny u nasich, tak me MESTE (!!) sbirali motorkaruv mozek. Nojo, asi si uz nezajezdi.

    superkarma: 0 29.07.2003, 15:15:13
  17. avatar
    [63] Jeremi [*]

    Z motorkářů (hlavně teda spíš "skůtrařů") objíždějících zprava, zleva rostu každý den. A to mě v autoškole naučili pravidelně koukat do všech zrcátek. Koukám jak blázen, ale stejně se každou chvíli vynoří nějaký, co mě na křižovatce míjí zprava, přestože celou dobu čekání na zelenou blikám, že budu na tu stranu odbočovat.

    superkarma: 0 29.07.2003, 15:02:03
  18. avatar
    [62] Jeremi [*]

    Z motorkářů (hlavně teda spíš "skůtrařů") objíždějících zprava, zleva rostu každý den. A to mě v autoškole naučili pravidelně koukat do všech zrcátek. Koukám jak blázen, ale stejně se každou chvíli vynoří nějaký, co mě na křižovatce míjí zprava, přestože celou dobu čekání na zelenou blikám, že budu na tu stranu odbočovat.

    superkarma: 0 29.07.2003, 15:00:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [61] Ivanka [*]

    emma /59/: o chlapovi v Octávce si myslíš že je blb a co si asi myslí on o tobě, když na něj tasíš prostředník?
    emma /45/: "....lidi na vesnici jsou zvyklí, že jiné auto, než se k němu přiblíží, tak to trvá, jenže ta motorka je za ním hned a je snadno přehlédnutelná...." - pán na vesnici poku jede 50 správně předpokládá, že motorka za ním taky jede 50, takže se jen tak nepřiblíží....pokud motorka jede víc není vina v pánovi ale v řidiči motorky....

    A předpisy přeci nejsou proto aby se porušovali! Mě nevadí radary a policisté vybírající pokuty....nechci plati, tak jedu podle předpisů, připoutaná! Všichni akorát nadávají, jaký je u nás bordel, ale sami nejsou schopný cokoli dodržet! Ve vesnici je padesát, tak jedu padesát kurňa! Ajestli spěcháte? Měli jste vyjet včas!
    Moje auto taky jezdí víc než 130 po dálnici, ale nejedu víc. Někdy ani nejdu těch 130, když vím, že to nezvládám /mokrá vozovka, lehká únava apod./.....

    superkarma: 0 29.07.2003, 14:48:18
  2. avatar
    [60] tutik [*]

    emma: to jo, to souhlasim, nemam rada kdyz nekdo jede pomalu a v levym pruhu.
    zase se mi ale stava, ze proste jedu v levym pruhu normalne rychle a nekdo chce predjet a lepi se mi na zadek i kdyz ja se zrovna do praveho pruhu proste hned vratit nemuzu.
    a motorkari tu maji ve zvyku projizdet pri zacpe zleva zprava i prostredkem. chapu, ze se jim nechce cekat a uhybam, ale prala bych si, aby vsichni projizdeli z jednotne strany, jinak to clovek totiz tezko uhlida. motorek je tu spoustu.

    nedavno jsem projela kolem moc osklice nehody, dva nakladaky, nekolik osobaku a motorka. byl tam i pohrebak a na silnici lezela pulka helmy. uplne se mi sevrelo srdce (i kdyz si na to ted vzpomenu).
    takze, ja treba taky ne vzdy dodrzuju 120km/h predepsanou rychlost na prazdne rovne dalnici, ale neriskuju. taky se ale nikdy na nikoho nelepim a nenutim ho uhnout a netroubim na auto prede mnou v okamziku kdy naskoci zelena...

    superkarma: 0 29.07.2003, 14:25:56
  3. avatar
    [59] emma [*]

    tutik: já neargumentuju s nedodržováním pravidel. sama jezdím rychlým autem i na motorce, takže vím co oboje obnáší.
    ale v životě by mi třeba nenapadlo jet v levém pruhu 50 jako "vždyť se má jet 50" jak tady někdo uvedl. když chce někdo jet rychlejc, ať jede. když se motorka prosmekne, ať se prosmekne. ale nikdy bych nikomu nenajížděla do cesty jen proto, abych si něco dokázala. a už vůbec ne v nějaký šunce. když mě předjede Audi rychlostí 200, ať si jede, ale když si blb v Octávce bude něco dokazovat na motorce.....

    superkarma: 0 29.07.2003, 14:05:34
  4. avatar
    [56] tutik [*]

    emma: jenomze ne vsichni ridici aut uvazuji jako ten motorkar a i kdyz si mozna jsou vedomi toho, ze pri srazce to pravdepodobne odnese ten motorkar, porad se (ti hlupaci) budou snazit situaci zachranit a srazce se vyhnout. bohuzel treba k jejich smule.

    porad nechapu, ze proti nesouhlasu s nedodrzovanim pravidel argumentujes tim, ze prece ten motorkar to odnese nejvic sam a ten ridic rychleho auta prece vi, co si muze dovolit...

    superkarma: 0 29.07.2003, 13:45:45
  5. avatar
    [55] zeva [*]

    Mili 26. Neřekla bych, že se málo měří, vidím cestou policistů i radarů dost. Ale ještě než k nim dojedeš, tak o nich víš. Buď včasným blikáním protijedoucích aut, nebo jednoduše z rádia, kde pravidelně hlásí, kde radary právě jsou, kde se vybírá. To je pak o ničem.

    zn0uz4: Souhlasím s Tebou, Němci u nás jezdí jako , zrovna včera nám to předvedli v K. Varech, ohrozili několik aut, přejíželi dvojitou plnou čáru a ještě dělali povýšené ksichty, že nad ně není. Nejhorší jsou bývalí východní

    superkarma: 0 29.07.2003, 13:42:11
  6. avatar
    [51] emma [*]

    já myslím, že je tady špatná vymahatelnost. u nás ve Vršovicích srazil chlápek na přechodu rodiče se 2 dětmi, přežila akorát jedna holčička. vidělo to asi 100 lidí. majitel auta řekl, že auto půjčil kamarádovi a že neřekne jakýmu. ze zákona nemusí. v Americe by to přišili jemu, když by nechtěl říct komu to půjčil. a u nás se již 2 roky pachatel beztrestně projíždí dál

    superkarma: 0 29.07.2003, 12:50:36
  7. avatar
    [49] emma [*]

    zn0uz4: jo tak ty kamioni to se taky můžu picnout. a silnice do ČL? tam nás zase předjížděla (teda spíš funěla) Multipla v serpentýnách, do kopce a přes plnou.

    superkarma: 0 29.07.2003, 12:32:18
  8. avatar
    [47] zn0uz4 [*]

    Ahoj. Jezdim kazdy den, ob den do prahy, a za mesic mam okolo 5000km najeto. Velka cast z toho je na dalnicich a silnicich I. tridy. To, co obcas vidim - proste nechapu. Silnice z Mlade Boleslavi do Ceske Lipy - naprseno, a blbecek v Rapidu predjizdi co se da, plna, neplna, zatacka nezatacka. Ze srdce jsem mu pral polibit se s kamionem. Neni den, abych nekde nepotkal bouracku, at uz "tukanou", nebo nejaky totalky, kazdopadne nic moc prijemny pohled. Nebo kamiony, co jeden jede o 5kmph vic, nez ten druhej, tak se predjizdi na dalnici - fakt uzasny, pak auticka velikosti polskyho fiatu, co se vam nalepi za zadek, blikaji a troubi, ukazujou 'fuckoff' - a proste nejde uhnout, protoze na pravym pruhu je porad "obsazeno" - nevim, mam pocit, ze fouknul-li by silnejsi vitr, tak ho to musi odfouknout, ale on tech 160 proste pojede...

    a co se motorkaru tyce - jojo, kamarad ze zachranky jim rika perspektivni darci organu...

    a silne auto? mnohem lepsi, nez fabia s 40kW - i s tema predjizdeji do kopce, i kdyz jim to nejede ;)))

    a ad miruska - to se pletes - germani u nas jezdi jak dobytci, protoze si to u nich nemuzou dovolit - ona takova pokuta 600E je docela dost, na druhou stranu maji dalnice bez rychlostniho omezeni. a u nas? kolik fizlu umi ciz reci natolik, aby se domluvili? mizivy minimum. bohuzel.

    superkarma: 0 29.07.2003, 12:01:15
  9. avatar
    [45] emma [*]

    tutik: zeptej se jakýho chceš motorkáře a každej aspoň trochu normální ti řekne, že jezdí tak, aby se co nejmíň ohrožoval. ona srážka s autem většinou končí pro motorkáře smrtí, ale že by tak končila i pro řidiče auta se stane málokdy. proto motorkáři za silného slunce neváhají svítit dálkovejma, aby byli co nejvíc vidět. ono totiž, když sedíš na motorce, cítíš ten pocit, že nemáš pásy, nemáš vyztužený dveře, nemáš airbagy. není to jen o pocitu silnýho motoru. můžeš si sice koupit maximálně bezpečné oblečení, ale vaz nevyztužíš ničím. a ty řidiči to vědí, že nejvíc ohrožují tu motorku a ne sebe.
    ono jde taky o to, že lidi na vesnici nejsou zvyklí používat často zpětná zrcátka (natož pravá), jsou zvyklí, že jiné auto, než se k němu přiblíží, tak to trvá, jenže ta motorka je za ním hned a je snadno přehlédnutelná (sama jsem řidič a vím, jak snadno motorku přehlédnu a to se do zpětnýho koukám každou vteřinu ). a z motorky nevidíš na toho řidiče, jestli tě za sebou vidí, jako to vidíš z auta.

    superkarma: 0 29.07.2003, 11:57:23
  10. avatar
    [40] medved [*]

    Pavka: silnice prece neni o slabych nebo silnych ...je to prostor kde se setkavaji ti nejslabsi (chodci), skoro stejne slabi (cyklisti), lehce silnejsi (motorkari), jeste silnejsi (majitele slabych aut) a i nejsilnejsi (silna auta, motorky)...a ti vsichni se chteji dostat z bodu A do bodu B a to pokud mozno ve zdravi ...rychlost by mela hrat az druhoradou ulohu
    a komu se to nelibi, ten by si mel koupit vrtulnik a neohrozovat zivoty ostatnich pokud uz mu nevadi ze ohrozuje ten svuj
    nejak se nam tu vytraci tolerance...bohuzel na silnicich to neni jen na povzdechnuti, protoze to stoji lidske zivoty !!!

    superkarma: 0 29.07.2003, 11:22:17
  11. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    Autu se v Americe rika 2.nohy. Ve meste, kde bydlim, zavedli teprve loni neco jako MHD - ale jezdi jediny autobus v castych intervalech po jedine trase. Auto je tady nutnosti. VETSINA ridicu jezdi velice slusne, tam problem neni. Problem je, ze musim myslet za vsechny ty, kteri jedou se zapnutym blinkrem, vetsinou zapomenutym.... Nejvetsi neresti, se kterou se setkavam, je to vecne telefonovani Amiku a LICENI SE ZA JIZDY te neznejsi casti ,,ridicu".
    V jedne ruce telefon, ve druhe jen tak lehce volant, me privadi k silenstvi.
    Ale : nedavno jsem jela z blizkeho ostrova zpet domu, povolena rychlost 55 mil/hod. Z vedlejsiho pruhu na me zacalo najizdet auto. Myslela jsem, ze ridi opilec, nebo magor, ale ona to byla mlada divenka venujici se ocnim linkam a rasence.
    Ja bych tu kravu zabila! Jenze malem zabila ona me....
    Kdy se vazne bojim - patek navecer a vecer. Deticky bohatych rodicu jedou na vecirky, predvadeji se na silnici, prestoze jim dela problem vubec auto udrzet v pruhu. Nevim, jestli je vazne stastny napad davat sestnactiletym detem ridicaky...

    superkarma: 0 29.07.2003, 11:19:06
  12. avatar
    [37] Barunka [*]

    To 32 - rychlé auto je určitě dobré při předjíždění, koní opravdu není nikdy dost. To ale neřeší to, když různí jedinci jezdí jak hovada - ať mají koní hodně nebo málo. Mám auto silné a vím, že když budu chtít, předjede mě málokdo. No a co? To mám jezdit jako ostatní...(když řídím, je můj slovník velice bohatý, to nejslabší je - má malé péro a tak si to něčím kompenzovat musí)

    superkarma: 0 29.07.2003, 11:16:22
  13. avatar
    [36] tutik [*]

    emma: hmm, ja ze nad tvym prispevkem zamyslela a ted si ho i znova precetla a stejne

    a tvuj dodatek o tom, ze kuraci a alkoholici si nici zdravi cely zivot, kdezto motorkar rovnou umre - a co ti ridici, kteri kvuli nemu taky rovnou zemrou

    superkarma: 0 29.07.2003, 11:07:27
  14. avatar
    [35] emma [*]

    Pavka: Emílie:

    superkarma: 0 29.07.2003, 11:03:43
  15. avatar
    [34] emma [*]

    to all: já přece netvrdim, že jezdíme POŘÁD rychle. a na plný čáře taky NIKDY nepředjíždíme. a na motorce - ano, jezdíme tak, že nemáme nikdy přednost. ale pokud někdo začne předjíždě, když ty předjíždíš, tak je to prostě hovado.
    tutik: můj přítel jezdí denodenně 15 let bez jediného ťuknutí a není to frajer. právě o tom píšu. že se nefrajeří, nefrajeří.
    louže: ten chlápek tam enmá přece co vjet, když v levém pruhu někdo jede. to je snad základní pravidlo autoškoly.

    ad dárci orgánů: mě teda víc vaděj kuřáci a konzumenti alkoholu, kteří si tělo devastují trvale a celoživotně pak čerpají ze zdr. poj. motorkář se většinou jen odře nebo rovnou umře.

    a místo toho nadávání mi, zamysleli jste se aspoň trochu nad tím, co jsem napsala nebo jen máte potřebu někomu spílat???

    superkarma: 0 29.07.2003, 11:02:14
  16. avatar
    [31] Jeremi [*]

    mamča: Mili: A vidíte, já si třeba myslím, že je v pořádku, že policajti na místě nemůžou odebrat řidičák. Dokud to bylo možné, vedlo to jen k uplácení (co dáte, když vám ho nezabavíme?). Lze (a nejspíš by se to mělo dělat ve větší míře) přestupek na místě zaznamenat a řidičák odebrat ve správním řízení. Už nezávisle na místě kontroly.

    superkarma: 0 29.07.2003, 10:48:44
  17. avatar
    [25] tutik [*]

    Miruška: nejenom v CR si ridici honi triko...

    superkarma: 0 29.07.2003, 10:19:06
  18. avatar
    [24] medved [*]

    emma: prosim te, precti si po sobe co si napsala
    my mame starou skodovku, takze jezdime pomalu proste proto, ze to rychlejc nejede ...ale obcas taky jen ziram...prave na starych skodovkach si kazdy honi triko a snazi se nas predjet stuj co stuj
    zajimalo by me, co dela polici, ja bych takovym boreckum co jezdi rychle protoze to svoje "auto neudrzi" odebirala ridicaky jak na bezicim pasu a bylo by ...nekdy mam pocit, ze jsem posledni v republice ktera dodrzuje predpisy a pripadam si jako blbec

    superkarma: 0 29.07.2003, 10:14:33
  19. [22] louže [*]

    emma:
    to mě docela nadzvedlo. Mluvíš úplně stejně jako ten bratr v článku na který reaguješ. Silné auto, skvělý přítel!!, ale jak může vědět zda mu do rychlého pruhu nevjede ten strejda, který normálně jezdí 50. Přítel bude vědět, že to zmákne pojede 140, ale ten strejda to neví, že se na silnici kde se smí 90 vvyřítí ze zadu ten tvůj šílenec. O motorkách ani nemluvě!! Myslím, že se motorkářům neříká nadarmo dobrovolní dárci orgánů.
    Jinak přeji krásné časy na silnicích (ty naše jsou ještě docela fajn - nejela jsi např. po Maďarských, Polských, .... a ty vraky v těchto zemích - Maďarsko je rájem Trabantů).

    superkarma: 0 29.07.2003, 09:57:24
  20. avatar
    [21] Exupery [*]

    Článek fakt super
    emma: ????
    Můj současnej přítel je naštěstí rozumnej člověk, takže spíš jsem to já, kdo mu občas řekne ať přidá. I brácha táta jezdí celkem podle předpisů i když oni se tím ježděním živí, takže zřídkakdy je můžu kontrolovat. Ale měla jsem kdysi jiného přítele a to byla hrůza a děs, přesně jako v článku. Ještě měl jedno oblíbený vysvětlení pro rychlou jízdu. Že když tak jedou ostatní, přeci je nebude brzdit. Takže kdyby ostatní jeli (např. v Praze po Jeremenkový, tam jsem se tenkrát dost naštvala) 250 a ne jenom 130 (je tam 50), tak by tak měl jet taky

    superkarma: 0 29.07.2003, 09:51:22
  21. avatar
    [20] megrin [*]

    Já si zase myslím, že ten problém je v té rychlé jízdě...můžete být jakkoliv dobrý řidič, mít jakkoliv silné auto, ale nikdy nedokážete na 100% říct, co se stane...Jestli za zatáčkou nestojí ta babka s kozou, jestli neni něco na silnici, jestli vám nerupne pneumatika....cokoliv.
    Jasně, pokud se stane něco nepředvídatelného, tak bude karambol, i když pojedu 50. Ovšem ty následky, v 50 a 150 km rychlosti, jsou absolutne rozdilne.
    Nemám zas až takový strach z rychle jízdy, ale mám strach z nedodržování pravidel, řidičů co "opravdu" jezdí dobře a mají silné auto a vůbec...

    superkarma: 0 29.07.2003, 09:40:38
  22. avatar
    [19] Milala [*]

    Přesně z tohoto důvodu jsem skoro přestala řídit,nebojím se,že to snad nezvládnu,ale bojím se těchto řidičů,kteří si potřebují něco dokazovat.Oni mají lepší auto,oni jsou výborní řidiči a ostatní jsou nuly atd.Momentálně se nebojím se svým mužem(i když taky neuznává pásy)a ještě to psychicky zvládám se synem.Ten konečně pochopil,když zbytečně zemřeli jeho dva kamarádi na silnici,že rychlost není všechno...

    superkarma: 0 29.07.2003, 09:37:41
  23. avatar
    [18] tutik [*]

    emma: myslim, ze prave ridici, jako je tvuj pritel, kteri si jsou 100% jisti sebou s svym superrychlym autem zpusobuji velke mnozstvi nehod.
    Ten 'debilek' v oktavce si urcite je taky 100% jisty, ze vas hrave (a 'bezpecne' ) predjede...

    superkarma: 0 29.07.2003, 09:34:48
  24. avatar
    [15] emma [*]

    já myslím, že není problém v rychlé jízdě, ale v bezohlednosti a nezkušenosti českých řidičů a ve stáří českých aut. můj přítel taky jezdí rychle, ale ví, že má rychlé auto (206 s dvoulitrem dieslem, takže letí jako moucha), v životě by ho nenapadlo předjíždět, kdyby si nevbyl 100% jistý, že to stihne, a v životě by ho nenapadlo neuhnout rychlejšímu autu (kterých není moc ). což prostě čeští řidiči nedělají!! tůrují svoje přestárlé oply, renaulty a mercedesy přivezené bůhví odkud v bůhví jakém stavu - hlavně že maj velkou káru
    když ale jedeme na motorce (Honda 600 což je taky silná motorka) a já vidím jak si nějaký debílek v Oktávce na nás potřebuje něco dokázat (i když je JASNÝ, že nikdy nebude rychlejší) a radši nás předjede, když předjíždíme, jen aby se ukázal (KOMU?? ), neudržím se a aspoň ukazuju fuck you, mít kevlarový rukavice místo koženejch troufla bych si jim dát i přes hubu.
    a nejsou to jen mladý. jsou to i chlápci kolem 50, 60, kteří už nemaj takovej postřeh a ještě na to nepřišli, nebo jedou v levym pruhu 50, aby tě naučili, že tady se jezdí 50! a pak taky řidiči z povolání. koukněte na nehody na přejezdech! 90% je autobusů a náklaďáků - "jezdím přece už 50let, tak mě žádnej přejezd nebude řikat, jestli to ještě stihnu nebo ne!!"

    superkarma: 0 29.07.2003, 09:19:41
  25. avatar
    [14] Brett [*]

    Vcera se mi libilo v televizi, jak rikali, ze asi 80% (pokud se nemylim0 ceskych ridicu za volantem kleje a nadava. Nekdy mam takovy pocit ze ten muj je nejvetsi genius alespon za volantem. Rychle tedy nejezdi ale neustale ma pripominky k jizde jinych. To porad slysim: podivej se na toho blbce, no jo, ma klobouk na hlave a co dela, jak to jede. Na druhe strane ho ale nevytoci nikdo, kdo ho predjede, pokud to neni samozrejme na plne care, nebo pri omezene rychlosti, kdy je tam treba 60, my jedeme 75 a vsichni nas jeste predjizdeji. Ale bude to tim, ze uz nejsme zadni mladi blazni. Samozrejme ze mne vytoci mladi ridici se silnymi auty, kteri nevi, co se s nimi deje a ti prave treba chvilkovou nepozornosti (kdyz telefonuji napriklad) zpusobi nehodu, kterou ale odnese ten chudak, ktery za nic nemuze a ma jenom slabsi auto bez airbagu.

    superkarma: 0 29.07.2003, 08:46:56
  26. avatar
    [12] Landriel [*]

    A se mi pořád diví, že se bojím sednout za volant. Takové řidiče potkáváme neustále.

    superkarma: 0 29.07.2003, 08:44:22
  27. avatar
    [9] Acinka [*]

    Každý den, když jezdím do práce se bojím, jakýho frajírka potkám dneska. Jezdím z Plzně, kde jak známo předělávají centrum dost rázným způsobem, takže je dost silnicí omezených nebo zavřených, o to ty lidi štve, jsou nervózní, spěchají. Aspoň jednou za týden vidím bouračku nebo nějakej ťukanec a to jezdím denně jen 50km .
    A to nemluvím o tom jak se bojím jako spolujezdec .

    superkarma: 0 29.07.2003, 08:30:13
  28. avatar
    [8] sharonka [*]

    Můj manžel při cestách, kde to nezná, jezdí celkem opatrně, ale taky zásadně nepoužívá pásy, načež mi pak způsobuje zástavu srdce zvoláním "A sakra!" a při mém nesmělém dotazu - co se děje (jelikož nikdy nevím, zda se nám nerozpadá auto, případně jestli zase někde něco nezapomněl), mi oznámí,že vidí policajty a začne si "nenápadně" s několikerým nepřehlédnutelným škubnutím pásy připínat .Další rozbor bych mohla udělat ohledně jeho orientačního smyslu v cizích městech,např. já mu podle mapy řeknu "teď vpravo" a on to zopakuje a jede rovně

    superkarma: 0 29.07.2003, 08:12:51
  29. avatar
    [7] aninas [*]

    Vsak je tady pripad z nedavna - a rychlou ridickou byla zena - take o sobe tvrdici, ze je vyborna - a ma za svoji jizdu dva zmrzacene lidi - Chantal Poulain

    superkarma: 0 29.07.2003, 07:58:00
  30. avatar
    [6] mirrea [*]

    Míšo, napiš, prosím, kudy jezdí tvůj bratr! Nerada bych ho totiž potkala. Ale vážně, myslím, že právě takovíhle řidiči z nehod, které způsobí(oni, ne pomalá auta), vyváznou živí. Na rozdíl od jejich spolujezdců a ostatních, bohužel...

    superkarma: 0 29.07.2003, 07:56:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme