Rodina

NE, NE a zase NE! Co dělat s věčným vzdorem?


Ne je prostě bezvadné slovo. Když maminka na hřišti vstane z lavice a chce jít domů. „Ne!“ Když volá, že je čas na koupání. „Ne!“ Škoda jen, že maminky to věčné ne občas přeslechnou. Malému umíněnci pak nezbude nic jiného než nasadit tvrdší metody k prosazení své vůle. Hlasitěji křičet, prásknout sebou o zem, zrudnout a začít se vztekat.

 

Vykouzlí-li se k tomu ještě obrovské slzy jako hrachy, koulející se po tváři, je někdy těžké tomuto nátlaku odolat. Pokud ale rodiče na takovéto výstupy vůbec nereagují a zůstanou docela v klidu, je to to nejlepší, co mohou v této situaci udělat. Malou útěchou ale může být, že všechny děti od 18 měsíců do tří let zažijí fázi vzdoru. Mezi třetím a čtvrtým rokem většinou tato fáze odezní.

 

To, jak moc děti vzdorují, závisí především na jejich temperamentu. V této fázi udělají špunti jeden zásadní krok. Začínají si uvědomovat svou vlastní identitu. Já nechci ty červené kalhoty, já chci ty modré. Nechci jít už domů. Ještě nepůjdu do postele.

 

Vztek se dostaví tehdy, když dítě pochopí, že s tím, co chce, občas narazí na určité hranice. Pak je dobré mu vysvětlit, že je rozdíl v tom něco si přát, a v konečné realitě. Že není možné dostat všechno, co chce, a že rodiče jsou tu od toho, aby rozhodovali.

 

Děti se musí v tomto období především pomalu učit srovnat svou vůli s tím, co chtějí ostatní. Přitom si vyměřují hranice a dělají velký krok k samostatnosti. Někdy jsou tyto děti dychtivé po dobrodružství, jindy se drží máminy sukně. Pro rodiče je to někdy zkouška trpělivosti. Je lepší nechat dítě vyvztekat, nebo mu raději ustoupit? U všeho, co by mohlo být pro dítě nebezpečné, je potřeba nasadit striktní hranice. Dítě se prostě musí naučit, že se k horkému sporáku nechodí příliš blízko a že se na balkoně neleze po zábradlí. V takových případech neexistují výjimky. V některých věcech ale mohou dělat rodiče a děti vzájemné kompromisy.

 

Když nechce Terezka večer uklízet pokoj, možná to půjde jednodušeji, když jí maminka trochu pomůže. A pokud si Matěj umanul, že půjde do školky v dešti v sandálech, proč ne, když mu maminka zabalí s sebou náhradní ponožky a holinky. Matěj sám pochopí, že to maminka myslela dobře, a že pokud v sandálech skočí do louže, bude mít mokré nohy a bude mu zima.

 

Důležité je však dodržet zásadní pravidla. Pokud rodiče povolí, děti brzy poznají, že vztekáním snadno docílí svého. Mnoho rodičů nesnese, když jejich dítě pláče, a to především na veřejnosti. Nejlepší je ale v této situaci počkat, až se dítě vyřve a uklidní. Je dobré to vydržet, i když na vás možná bude okolí koukat jako na krkavčí rodiče, když vám bude dítě v supermarketu řvát jako na lesy nebo se válet v hysterickém záchvatu po zemi.

 

7 preventivních opatření proti vzteku


+ U dospělých tomu není jinak. Pokud jsme unavení nebo hladoví, máme špatnou náladu. Děti ještě neumí zcela zvládat své pocity. Snažte se odhadnout situaci a nechoďte třeba na večer s přetaženým dítětem nakupovat. Ráno to bude pro oba mnohem pohodlnější.

+ Pro děti je složitější, když mají v hlavě udržet hodně zákazů. Mnohem účinnější bude, pokud si stanovíte menší množství pravidel, ale o to budou zásadnější.

+ Malí rebelové chtějí vědět, na čem jsou. Bude maminka opravdu naštvaná, když se přiblížím k tomu domácímu kinu? Pokud budou rodiče ve svém počínání důslední, dají tak svému dítěti jistotu. A právě tu potřebují vzdorující děti nejvíce.

+ O pocit jistoty a bezpečí se také postará pokud možno stálý denní režim.

+ Necháme-li dítě venku dostatečně vyřádit a vyběhat, bude později více vyrovnané a nebude tolik vzdorovat.

+ Vztek přichází celkem často, když rodiče chtějí jít z hřiště domů nebo dítě při hraní ruší. Tomu se dá předejít třeba tím, že dítě včas na odchod připravíme. Stačí říci: „Ještě chvilku si můžes pohrát, ale pak už musíme jít opravdu domů.

+ Vzdorující špunti chtějí být za každou cenu soběstační. Je dobré dětem přenechat méně náročné úkoly. Mohou například prostírat stůl, mazat si chléb při snídani nebo pomáhat mamince péct koláč.

 

Co malé umíněnce opět utěší? 7 tipů, jak správně reagovat

 

+ Je to jako u bouřky. Pokud máte vaše dítě již přečtené, poznáte snadno, že se schyluje ke scéně s výbuchem vzteku. Znamená to pak jen rychle reagovat. Pokuste se dítě zabavit něčím zajímavým. Vyprávějte mu zajímavou historku nebo přečtěte pohádku.

+ Důležité pravidlo pro rodiče zní: I když je to někdy těžké, zůstaňte v klidu a nenechte se zlostí dítěte rozhodit. Jinak bude situace ještě horší.

+ Při záchvatu vzteku mluvte na dítě klidným hlasem. Potřebuje teď vaši blízkost, protože je dítě samo překvapeno svými pocity. Pokud okolo sebe vztekle rozhazuje rukama a chce do něčeho bouchat, vezměte ho do náručí a pevně držte.

+ Pokud se necháte vydírat a dítěti ustoupíte, odměníte tím pouze jeho vzdor a křik. Dítě pak snadno pochopí, že bude-li řvát hodně nahlas, bude dělat maminka a tatínek přesně to, co chce. Proto by měli rodiče dbát na to, aby se dodržovala jasná pravidla.

+ Je obzvlášť těžké ukočírovat vzdor, pokud tomu přihlíží spousta lidí. V supermarketu s tím zřejmě nic neuděláte, ale třeba na návštěvě u sousedů ano. Vezměte dítě do náručí a odveďte ho z místnosti. Venku se uklidní mnohem rychleji.

+ Cítíte-li na sobě, že už máte sami všeho dost a že se brzy přestanete ovládat, běžte se projít a nadýchat čerstvého vzduchu.

 

Jaké máte zkušenosti se vztekající se ratolestí vy?

   
13.11.2008 - Těhotenství a porod - autor: Pavel Miškovský

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [49] herodes111 [*]

    kalakai učitelka tedy opravdu nejsem. Ty děcka zažily i dost svobody, ale na místech, kde nikomu neškodily. Možná mělo vliv, 6e jsme se nastěhovali do věžáku kde kolem nic nebylo všichni zhruba stejně staří. Všichni jsme se znali tak děcka nejen naše věděli, že je pan Dvořák po noční tak se neřve. Když touha po hlasitých projevech byla natolik silná, tak prostě odešli dost daleko od obydlené oblasti. Prostě byly vedeny odmala k ohleduplnosti. TeĎ mám dojem, že rodiče než by trošku omezili dítě tak raději budou obtěžovat široké okolí.

    superkarma: 0 14.11.2008, 14:58:22
  2. [48] kalakai [*]

    že ty si učitelka?

    superkarma: 0 14.11.2008, 13:07:44
  3. [47] kalakai [*]

    herodes11 hraní není svinění a todle mi teda připadá jako despotismus. svoje děti krotím, ale takhle bych jim vzala veškerou svobodu. já byla vychovávána podobně jak píšeš ty a ještě za cokoliv mlácená, takže vim o čem to je..

    superkarma: 0 14.11.2008, 13:06:16
  4. [46] herodes111 [*]

    kalakai mám 2 už velké. Mimo to jsem mívala na starosti synovce, sousedy/jiné/ a různé spolužáky či spolužačky a přežili to. Věděli, že nesmí skákat do řeči , poslechnout nejpozději napodruhé a hlavně řvát, hrát si doma s míčem , dupat prostě svinit. I těm hlídaným, které doma na to nebyly zvyklé nedělalo problémy se podřídit. Když byly v normě tak jsme na druhou stranu dělali ptačí budky, pokojíčky panenkám, domky k autodráze a jiné blbiny. Chodí k nám do dneška.

    superkarma: 0 14.11.2008, 11:25:10
  5. [45] kalakai [*]

    herodes11 to jsem zvědavá jaké ty budeš mít děti.. potichu sedět rozhodně nebudou, to nesedí žádné dítě. naše sousedka zase huláká o půlnoci a to děsně no a naše děti jsou v mezích hlučné přes den..

    superkarma: 0 14.11.2008, 09:15:50
  6. avatar
    [44] kareta [*]

    herodes111: my měli SVATÉ sousedy, svaté!!!! Moje děti ječely, řvaly, nešly zklidnit a vedle měli sousedi ložnici. Když jsem se chtěla sousedce omluvit, jen se zasmála a prohlásila, že jí stačí ke štěstí, že to už nejsou její děti- měla jich 5!!!

    superkarma: 0 14.11.2008, 08:42:29
  7. [43] herodes111 [*]

    tyrkys už mají 2. A to už bylo opravdu děs, tak jsem jim zvonila každý den kolem půlnoci když jsem se vracela se psem. Vzhledem k tomu, že už spali, tak je to rozhodně asi netěšilo. Stačilo 14 dní.

    superkarma: 0 14.11.2008, 00:03:12
  8. avatar
    [42] tyrkys [*]

    herodes111: Minimálně by neřval v té čekárně. Sousedy zabít i s děckem.

    superkarma: 0 13.11.2008, 23:33:59
  9. [41] herodes111 [*]

    Tyrkys jen jestli by to pomohlo. PO té co mne 2 roky budil kolem 7 ráno kdydoliv o dovolené nebo nemoci sousedovic spratek/jak já je nenávidím/tím, že to vypustili na chodbu a tam to asi půl hodiny vřískalo, zpívalo, skákalo či umělohmotným krámem mlátilo do zdi jsem nesměle požádala babičku toho spratka, jestli by se tyto aktivity nemohly odehrávat v bytě a dočkala jsem se odpovědi JE TO DĚCKO. A řvalo se dál.

    superkarma: 0 13.11.2008, 23:32:27
  10. avatar
    [40] tyrkys [*]

    Meander: Já bych asi paní požádala, ať s tím spratkem jde ven.

    superkarma: 0 13.11.2008, 23:00:18
  11. [39] herodes111 [*]

    Nasadit striktní pravidla nejen tam kde hrozí nebezpečí dítěti, ale i tam kde svým vztekem a řevem omezují ostatní lidi. Tak jak jde dítě naučit, že kamna pálí a tak se na ně nemaká, zrovna tak lzë dítě naučit ohleduplnosti, že to dítě ani nenapadne dělat scénečky tam kde někomu škodí. Vzhledem k tomu, že dnesní děti o nějaké vychovanosti, nebo ohleduplnosti nikdy neslyšely/nebo jen tak,že má být poskytnuta jim./ tak obtěžují na všech možných místech a už mi tak lezou krkem, že by člověk raději viděl ať se spratek raděj přerazí jen když mi dá pokoj.

    superkarma: 0 13.11.2008, 22:44:22
  12. avatar
    [38] Meander [*]

    Severacka: Sedět naproti já, tak by ten pohled říkal "dej mi to a já to zabiju"

    superkarma: 0 13.11.2008, 22:41:15
  13. avatar
    [37] Dante Alighieri [*]

    OlgaMarie 33: Bohužel to mám na VHS a fakt nevim, jak bych to sem dostala. Ale stálo by to jistě za to, aby se tu všichni pobavili.

    superkarma: 0 13.11.2008, 22:31:53
  14. avatar
    [36] ellinor [*]

    Anime Otaku: a beze svedku, ze?

    superkarma: 0 13.11.2008, 22:11:53
  15. avatar
    [35] femme [*]

    mám tři děti, které se vztekaly minimálně jestli to nebylo tím, že jsem jim to vztekání hned v začátcích zatrhla a ony věděly, že další pokus je ztráta času

    superkarma: 0 13.11.2008, 22:07:44
  16. [34] Anime Otaku [*]

    ellinor: Na budoucího bejvalýho platí hodně ostrej dobře mířenej nůž

    superkarma: 0 13.11.2008, 21:28:01
  17. avatar
    [33] OlgaMarie [*]

    Dante Alighieri: Video sem někdy nahoď. Díky.

    superkarma: 0 13.11.2008, 18:46:55
  18. avatar
    [32] Severacka [*]

    takový to ne, když nechce něco udělat, ale nevzteká se až tak moc. tak kolikrát stačí, když mu to řeknu opačně a on reaguje opačně a nakonec udělá, co chci.

    superkarma: 0 13.11.2008, 17:39:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Severacka [*]

    Mám děti celkem hodné, teda Eliška je zatím malá a Míša udělal výstup snad jen jednou u zubaře, až po vyšetření , když jsme čekali ještě až bude mít tatínek spravený zub, už se nudil a tak tam udělal výstup, no tak sem ho pěvně držela a snažila se toho křiku nevšímat, naproti nám seděla paní a její pohled říkal, "to znám......"

    superkarma: 0 13.11.2008, 17:36:36
  2. [30] Rikina [*]

    Ovšem pamatuji si určité potíže s mou mladší sestrou, v době, kdy jí bylo tak 4-5 let, vodila jsem ji do školky a odpoledne vyzvedávala. Občas to zkoušela - nebudu se oblíkat, nikam nejdu, jsem nemocná, ne a ne a nepůjdu - jenže mně bylo 12 let, neznala jsem žádné psychologické finty, a hlavně jsem byla otrávená, že ji mám na krku a ještě mi bude dělat problémy. Tak jsem obvykle použila fyzickou převahu a autoritu, coby starší, větší a silnější sourozenec. Ségra, jestli to na tobě zanechalo následky, tak promiň.

    superkarma: 0 13.11.2008, 16:27:35
  3. avatar
    [29] Dante Alighieri [*]

    Když jsem se ptala mámy, jestli jsme se my děti vztekaly, řekla, že ani ne. Přitom já si sama sebe pamatuju jako lakomýho spratka a jeden můj výstup je dokonce natočen na videu - i s pohlavkem na konci.

    superkarma: 0 13.11.2008, 15:49:02
  4. [28] mindulinka [*]

    Tak jsem před půl hodinou přijela se synem ze školky - celou tu dobu je v hale a řve - nechce si umýt ruce - tak jsem zavřela dveře, ať se vyřve. Dneska evidentně nemá náladu.
    A právě přišel, že už si ruce umyl a objímá mě. Je to uličník. Prostě se potřeboval vyřvat.

    superkarma: 0 13.11.2008, 15:33:25
  5. [27] počítačka [*]

    Takže u mladé: nejdříve studená sprcha - byl klid okamžitě, protože když vám teče voda na hlavu, chráníte si život, musíte dýchat. Jednou pokus na náměstí, že chce to a to a vysvětlit nešlo - asi 4 roky. Tak jsem ji pěkně táhla za sebou, pomalu, ale pořád. Brzdila, ale neflákla sebou. A asi v pěti letech jedna facka ve výtahu, druhá od výtahu, doma vysvětlení a byl klid. Své dítě miluji, nesnáším bití ani týrání, ale tyranem se dítě nestane. A občas v puberte - víš co, vysvětlila jsem ti to, odchod do pokojíku. Za chvíli vyšla, hned jsme o problému mluvili a pak byla opět domácí pohoda. Nenechat si hajzlíka přerůst přes hlavu. A jak to dělají v cizině... s maminkami, co tu psali, jak to dělají ony "po česku" naprosto souhlasím. Držte se, ony se výsledky dostaví. Jo, a ještě perlička: když se kdysi dávno učil manžel s kolegou na zkoušku a v domě ze dvora bylo slyšet hulákání vztekajícího se dítěte, kolega otevřel okno a zařval "šlahni s ním o zem". Tato větička je u nás ustálená, používá se v případě nutnosti směrem k lidem, kteří si s děťátkem neumí poradit.

    superkarma: 0 13.11.2008, 14:40:36
  6. avatar
    [26] ellinor [*]

    Hlavně je ani v jejich záchvatu vzteku nesrážet. A ledová sprcha funguje jen na někoho - já z ní jako dítě měla trauma a na staršího syna taky nefungovala a po jednom pokusu, ke kterému mě dotlačilo okolí, jsem to už nikdy neudělala. U mladšího jsem provedla dvakrát a rychle pochopil a opravdu to tenkrát sedlo.
    Teď je jim skoro 6 a 9 a už se s nimi dá hodně věcí vysvětlit.
    Se starším jsme si užili peklíčko, do jeho 5-6 let to byly 20timinutové záchvaty vzteku, ze kterých nebylo cesty ven, ani 3 psychologové nám neporadili, rozhodně to nebylo nedůslednou výchovou nebo podobně. každé dítě je fakt unikát.
    Starší je paličatej dodnes, s mladým se rozumně domluvíme. A peněžní pokuta nebo zákaz TV funguje báječně.

    Mmch - nevíte, co by mohlo fungovat na vzteklýho budoucího bejvalýho manžela?

    superkarma: 0 13.11.2008, 14:22:57
  7. [25] Rikina [*]

    Žádné. Nevztekali se. Neptejte se mě, proč, nebo jak jsem to udělala, nevím, prostě to tak bylo. Kamarádka stejně staré syny obvykle nacpala pod studenou sprchu, zabíralo to. Asi bych to udělala stejně.

    superkarma: 0 13.11.2008, 14:07:36
  8. avatar
    [24] Krišpína [*]

    Tak mi tohle období prožíváme právě teď . A někdy je to o moje nervy . Ono se řekne nekřičet na děti, nebít, vysvětlovat, udržet nervy na uzdě.Téměř každý rodič to ví, jak by se měl zachovat, ale občas je to moooc těžké. Když už cítím, že jsem na pokraji bouchnutí, skutečně nechám toho malého tyrana chvíli samotného v pokojíčku a jdu se uklidnit do jiné místnosti. Když se mi v létě válel vzteky po zahradě, jen jsem dávala pozor, aby si o něco neublížil. V supermarketu je to o moc horší. Pokud to jen trochu jde, chodím nakupovat bez dětí.

    superkarma: 0 13.11.2008, 13:18:15
  9. avatar
    [23] Kelly [*]

    Eva_Fl: tenhle recept se osvědčil i u nás. Rázem bylo ticho a příště stačilo jen připomenout. Já na žádné tanečky nejsem stavěná. Paradoxem je, že jsem tuhletu metodu musela uplatnit na dceru, která měla hlas jak lodní siréna.
    S klukem bylo lepší pořízení. Dal si říct. Pouze jednou měl krátké období, že nechtěl chodit domů. Brečel v panelákové chodbě, až bubínky praskaly. Jak se ale za námi zavřely dveře bytu, byl klid. To mi ho ale bylo líto. To nebyl řev ze vzteku.

    superkarma: 0 13.11.2008, 12:54:18
  10. avatar
    [22] ToraToraTora [*]

    OlgaMarie: O světonázoru se diskutovat může. Ne tak o čištění zubů a televizním programu, ale jinak souhlas

    superkarma: 0 13.11.2008, 12:14:44
  11. avatar
    [21] jajynka [*]

    takovouhle scénu si vyzkoušela naše mladá jen jednou a to jí byly asi 3 roky. Něco chtěla mermomocí v sámošce, když to nedostala, za šílenýho jekotu sebou flákla o zem. Nechtěla se zvednout, tak jsem jí tam prostě nechala ležet a odešla.... Když zjistila, že nemá publikum, zvedla se a mastila za mnou. A od tý doby byl klid, jelikož jsem jí řekla, že má štěstí, že přišla, protože by ji tam mohli někomu prodat

    superkarma: 0 13.11.2008, 12:13:26
  12. [20] Lindaa [*]

    alko: jasne natrénovat se to nedá, ale vytrénujes si nervy tak,ze 1)te jen tak neco neprekvapí a 2)nevybouchnes k vuli kazdý blbosti

    superkarma: 0 13.11.2008, 11:09:48
  13. avatar
    [19] micinka.juli [*]

    Mladej taky skončil pod ledovou sprchou, zalapal po dechu a viděl, že se mnou nehne. Kámoška vystrčila pubertální dceru za dveře, v bačkorách, možná dokonce s příborem v ruce...sousedi koukali jak vejři, ale uklidnila se rychle a ráda se pokorně vrátila domů.
    Mně se asi nikdy nestalo, že bych se s ním nedohodla, při vzteku v obchodě jsem se otočila a odešla, ať si tam řve jak chce.
    Někde jsem četla, že matka vzpurného potomka polila sodovkou z lednice, u pokladny zaplatila prázdnou lahev a bylo vymalováno

    superkarma: 0 13.11.2008, 11:08:22
  14. [18] markousek [*]

    Lindaa: tak to mám dobrej trénink a už 2 x prodělanej

    superkarma: 0 13.11.2008, 11:06:23
  15. avatar
    [17] OlgaMarie [*]

    Nyotaimori: I kbelík studené vody.
    ToraToraTora: S dětmi se diskutovat má. Někdy z nich vylezou moudra, že by se člověk málem počůral smíchy nebo zastyděl, že ho musí poučit malé dítě.

    superkarma: 0 13.11.2008, 11:03:09
  16. [16] mindulinka [*]

    alko: si tak nějak myslím, že puberta je mnohem horší, ještě že do ní máme táááááááák daleko.

    superkarma: 0 13.11.2008, 11:01:09
  17. avatar
    [15] alko [*]

    Lindaa: Natrénovat se to nedá. Vždycky překvapí něco nového. Pubertu mi ani nepřipomínej

    superkarma: 0 13.11.2008, 10:55:24
  18. [14] Lindaa [*]

    Takovýhle výlevy vzteku v útlým veku jsou perfektním treninkem pro nervy rodicu, za který budete vdecní az potomek dorazí do puberty

    superkarma: 0 13.11.2008, 10:45:11
  19. avatar
    [13] vendyna [*]

    Na tyhle zážitky se těšíííím, to bude psina , zatim je moc malinkáá

    superkarma: 0 13.11.2008, 10:44:15
  20. avatar
    [12] Žábina [*]

    kareta:

    superkarma: 0 13.11.2008, 10:11:43
  21. avatar
    [11] ToraToraTora [*]

    Jsou věci, přes které vlak nejede a o kterých se nediskutuje. Dítě to brzy pochopí. Pak jsou věci o kterých je možno diskutovat a na ty je třeba si připravit argumenty. Nejvíc se mi osvědčilo neptat se dítětě tak, aby mohlo říct to své NE, ale aby muselo odpovědět jinak.
    Ne, chceš jíst? Ale budeš jíst chleba nebo jogurt...

    superkarma: 0 13.11.2008, 09:58:36
  22. [10] Anime Otaku [*]

    Na mě meli jednoduchej recept, byla sem hroznej vztekloun, tak sem skončila asi 3krát pod ledovou sprchou, světe div se, pak už sem se nějak nevztekala

    superkarma: 0 13.11.2008, 09:39:07
  23. avatar
    [8] alko [*]

    Skoro tříletá ve 2 hodiny v noci stojí v postýlce, rampluje šprušlíkama a ječí na celý panelák: "Já si už nikdy nelehnu, já se už nikdy nevysmrkám..." Paní Džamila by ze mě tehdy radost neměla.

    superkarma: 0 13.11.2008, 09:03:13
  24. [7] mindulinka [*]

    Tak, když syn zkouší, že se mnou nikam nepůjde, stačí říct, že odcházím a nechám ho tam - jde okamžitě. Na veřejnosti mi scénu ještě neudělal a doufám, že už nás to mine.
    Když jednou za půl roku zpustí scénu doma - dovleknu ho do pokoje a řeknu, že až se uklidní ať přijde - většinou byla scéna z únavy a on tam usne. Když ne tak v závislosti na vzteku - čím větší byl, tím za déle přijde a řekne: už jsem se uklidnil. Jinak si myslím, že občas na prdel neuškodí.

    superkarma: 0 13.11.2008, 08:04:35
  25. avatar
    [6] kareta [*]

    Já jsem je povzbuzovala- jak začal syn vřískat, volala jsem"To je ono! A lehni si a zakopej nožičkama!! Přidej!!" To byl nejosvěčenější způsob, jak ho na veřejnosti ztlumit

    superkarma: 0 13.11.2008, 07:56:35
  26. avatar
    [5] svetluszka [*]

    ...těd zrovna proběhla hádka "né...kakao sama udělám" .."mama na prdel né"....a " čurat né"
    těd mi to tu vyleje a rozmaže máslo po sedačce....a bude "na prdel mama jo" ..

    superkarma: 0 13.11.2008, 07:40:49
  27. avatar
    [4] monyk [*]

    V Belgii se bohuzel deti taky nesmi uhodit..Lide okolo by na mne zavolali policii a mohla bych si to i ¨odsedet¨, bere se to jako tyrani ditete . Takze kdyz se moje ratolest venku vzteka sycim na ni cesky, co ji ceka doma. Kdyz to predvede doma, bud ji naprosto ignoruju, nebo dostane par na zadek. Ted uz to moc nezkousi, ma jasne pravidla a tak uz ji pomalu dochazi, ze proste ma smulu, poslouchat se bude. Ale nekteri ti fracci tady, to je hruza, matku nazyvaji ruznyli zvirecimi jmeny, neposlouchaji a delaji si vylozene co chteji .

    superkarma: 0 13.11.2008, 07:14:28
  28. avatar
    [3] Eva_CZ [*]

    Jaké máte zkušenosti se vztekající se ratolestí vy?

    JEDNOU to na mne zkusil. Dostal takovou facku, az me ruka bolela. Od te doby nikdy nic podobneho nezkousel.
    Zato NY deticky, svine jedny.... Tady se BOHUZEL parchant nesmi uhodit.

    superkarma: 0 13.11.2008, 01:27:46
  29. avatar
    [2] mysak [*]

    Takhle se začal vztekat synovec v restauraci, tak jsem ho odnesla ven. Stál na chodníku a řval, co mu síly stačily. Lidi na zahrádce měli o zábavu postaráno, a mě to bylo vcelku jedno. Stála jsem vedle něj a čekala, až se uklidní. Akorát švagrová byla vcelku bledá, když jsem jí uklidněné dítko vracela. Bylo jí toho vzteklouna asi ještě líto. Příště s ním půjdu o kousek dál

    superkarma: 0 13.11.2008, 00:29:38
  30. avatar
    [1] tyrkys [*]

    Roubík.

    superkarma: 0 13.11.2008, 00:13:19

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme