Zkratka TRX znamená Total body Resistence Excersice, závěsný systém (dva popruhy s madly), u něhož pracujete s vlastní vahou a zatížíte prakticky všechny svaly těla. Za madla se držíte rukama nebo se můžete zavěsit za nohy, vždy ale pracuje celé tělo.


S velmi jednoduchou formou tohoto systému už pracovali sportovci v antickém Řecku, později si ho ve velkém oblíbili američtí námořníci, kteří potřebovali cvičit a posilovat tělo i mimo základnu. Dnes už je běžnou součástí téměř každého fitka. Důvod? Je nejen účinné, ale i zábavné. Při cvičení máte vždy jednu část těla zavěšenou v TRX systému a druhou jste na podložce. Při cvičení využíváte jen váhu svého těla a gravitaci a nepotřebujete už žádnou další pomůcku. Cviky se provádí tlakem, tahem, pohybem dopředu i dozadu. Cvičí se vestoje, vsedě, v kleče i v leže.

My cvičili pod vedením Jakuba Vobořila, trenéra Nike a ambasadora značky Red Bull. A než jsme se do té makačky pustili, trochu jsem ho vyzpovídala...

Myslím si správně, že TRX jsou vlastně takové moderní kruhy?
Ano, vlastně je to přesně tak. Já také říkám, že je to taková posilovna v pytlíčku.

Proč v pytlíčku?
Popruhy na cvičení TRX se prodávají právě v pytlíčku. A navíc ti stačí opravdu jen tyto dvě lana, venkovní prostor nebo místo doma a nic víc. Stačí je vytáhnout z obalu, zavěsit a skvěle si zacvičit na celé tělo.

TRX je posilování s vlastní vahou?
Přesně tak, jedná se o posilování s vlastní vahou a s vlastním tělem. Velkou výhodou je, že si úroveň určuješ podle toho, jaký máš sklon těla vůči popruhům TRX. Čím jsi s nohama blíže k zavěšení, tím větší procento své váhy zvedáš a je to těžší. A naopak, čím dál jsi, tím je to lehčí. A to doporučuji všem, kteří s tímto cvičení začínají – postavit se dál a zapracovat na správné technice a dobrém dýchání.

Proč by na TRX měl člověk cvičit?
Díky TRX zapojíte opravdu všechny svaly v těle a je to skvělý doplněk k dalšímu sportu – k józe, k běhání, ke každému vašemu oblíbenému sportu. A navíc vás to bude bavit!

TRX na vlastní kůži

Já osobně jsem trochu „zaseknutá“ jen na dvou sportech – na běhu a józe. Ty jsou pro mě prioritní, k jiným se dostanu velmi sporadicky. Popruhy TRX pro mě sice novinkou nebyly, ale tentokrát byla tato soukromá a velmi intenzivní hodina s Kubou opravdu výživná. Díky němu jsme dobře pochopili a naučili se vše potřebné, bez čehož se žádný začátečník a později i pravidelný návštěvník TRX, neobejde. Dobré postavení, správné dýchání, zpěvněné tělo a koncentrace na daný cvik je totiž alfou a omegou úspěšného tréninku. Tak budete cvičit dobře a neublížíte si.
Nebudu vám lhát, TRX je opravdu náročné cvičení a zjistíte, že máte v těle spoustu svalů, o kterých jste doposud nevěděly. A víte, co je vůbec nejlepší? Že si tuhle „hračku“ můžete pořídit domů a vozit si ji s sebou všude s sebou! Stačí vám dobrá průprava od trenéra a pak už je váš cvičební plán jen na vás.

Děkuji týmu Red Bull, že mě k tréninku přizvali a FitTop Wellness centrum na Žižkově, kde TRX probíhalo a které rozhodně stojí za to navštívit!

Také si přečtěte:

Uložit

Reklama