Zdraví

Navštívili jste někdy psychologa? A proč ne?

Jitka neměla dobrý rok. Na jaře potratila své dítě a přesto, že doma už jedno měla, nebyla se ztrátou dítěte nijak vyrovnaná. Interrupci musela podstoupit v pokročilém stadiu těhotenství a byl to pro ni otřesný žážitek.

Byla to ale vcelku silná nátura a byla také zvyklá vyrovnat se se vším sama. Její okolí to od ní snad i očekávalo.

 

V létě se chystali s rodinou na dovolenou a jí docházely síly. Měla pocit, že je na všechno sama, a její stále tak trochu duchem poletující manžel, ji v tomto jedině usvědčoval. Uvědomila si, že je stále větším motorem celé rodiny a tíhu, kterou cítí na svých bedrech, už nemůže unést.

 

Bylo ale řečeno, že je Jitka silná povaha. Ale co je to vlastně silná povaha?
Možná si byla zvyklá vše vysvětlit a většinou si poradila sama. Nechtěla si nikde stěžovat a nikomu kňourat na rameni. Během léta si ale uvědomila, že se nepoznává. Měla časté záchvaty breku, špatně spala a manžela nemohla ani vidět. Ten ji akorát říkal, že až budou mít další dítě, tak se vše spraví. Ale co vědí chlapi o těhotenství, vždyť vůbec netuší a ani nemohou chápat, co je to mít v břiše dítě, které kope a se kterým v duchu ženy promlouvají. A nemohou mít ani zdání, co to je o své dítě přijít.

 

Jitce byl často manžel odporný. Snažil se s ní občas promluvit, ale vždy říkal tak prosté věci. Někdy ji nechal vymluvit, ale vždy to skončilo hrozným pláčem. Pak už jen bezradně a bezmocně koukal. Pohladil po rameni, ale duši to nepomohlo.

 

Moc ji rozčilovalo, že on vidí vše tak jednoduše a že tak urputně trvá na dalším dítěti. Také říkal všem v okolí, že je to už dobré a že se o „tom“ již nechtějí bavit. To nenáviděla nejvíc. Ona o tom chtěla mluvit, ale pochybovala, že by ji její většinou bezdětné kamarádky pochopily.
Manžel chtěl brzy další dítě, ale ona se chtěla především dát sama dohromady.

 

Nešlo to dál.
Pořád často brečela a byla nevrlá na dítě i manžela. Jak to tedy řešit? Varianta s návštěvou psychologa jí neseděla. Vždyť si vždy poradila sama a „je to takové zbabělé a zklamu sama sebe, že si nedokážu poradit ?“ říkala si.
Přišel podzim a atmosféra doma byla stále horší. Po jedné veliké hádce s manželem, které bylo bohužel přítomno i jejich malé dítě, se rozhodla.
Obvolala pár známých a získala tak kontakt na osvědčenou psycholožku. Chtěla výhradně ženu a to jen takovou, která už rodila. Vybraná lékařka měla čtyři děti a dva potraty za sebou.

 

Jitka si s ní hodinu volně povídala.
Zpočátku, jelikož to byla její první zkušenost s psychologem, se musela tak trochu donutit mluvit o tom, co ji úplně uvnitř tak moc trápí. Paní doktorka měla obrovské pochopení, jak už tak psychologové mívají. Poradila, že se nemusí se ztraceným dítětem za každou cenu zcela rozloučit a zapomenout na něj. Ani by se jí to nikdy úplně nepovedlo. Může na něho vzpomínat a dokonce o něm mluvit.

Další dítě by měla mít, až se na to bude stoprocentně cítit. To bude pravděpodobně brzo, ale je to v tomto případě jen a jen její věc.

Jitka se cítila mnohem lépe, některé věci ohledně interrupce právě vyslovila poprvé. Člověk, který ji tak pozorně naslouchal, pochopil. A poradil je ventilovat, vždyť manžel je unese a spíše pochopí, jak se cítí.

Po své, v jejím životě vůbec první zkušenosti s psychologem si trochu vyčítala, že už to neudělala dávno.

 

Jitce psycholog pomohl v každém případě. Cítila se při odchodu mnohem lépe, ulevilo se jí a na příští návštěvu se již moc těšíla.  

 

Jitka z našeho příběhu udělala jistě správný krok. Pomocí psychologa si uvědomila, že je v některých životních situacích dobré využít odborníky. Vždyť oni vědí, co dělají, a své vědomosti nabily dlouholetým studiem. Jsou tu pro nás a využívat jejich služeb není v žádném případě ostudou. Někdy se ani nemusí stát žádná tragédie a člověk se cítí na dně. Pokud je tomu tak, je návštěva odborníka na místě.

 

V této době se „využití služeb“ psychologů stává již normální záležitostí.
V Americe je to již dlouhé roky zcela běžné a i u nás si na to lidé zvykají. Na naši psychiku je vyvíjen velký tlak, ať už z věčného stresu, stálých finančních nesnází, těžkostmi s výchovou dětí anebo z partnerských problémů.
Je to normální, zažíváme to všichni.

 

Rada Ženy-in tedy zní:

Neobávejte se zajít k psychologovi, není to ostuda a bude vám jistě lépe!

   
   
26.11.2004 - Zdraví - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [58] Chameleonka [*]

    oprava: že nechce detaily..

    superkarma: 0 27.11.2004, 12:12:49
  2. avatar
    [57] Chameleonka [*]

    Mám taky jednu zkušenost, která mě poněkud rozladila a odradila od dalších pokusů na neověřených místech.. měla jsem kdysi jakýsi problém (ne zas tak moc dávno, spíše nedávno) a psychouška v Riapsu, kam jsem se vecpala navečer na krizovou poradnu, na mě působila dojmem, že poněkud zdržuji.. neustále mě přerušovala, pořád se mě snažila přesvědčit, že to, co jí říkám, není k věci, že chce detaily, vůbec ji můj problém nezajímal v globálu, no a nakonec mě vypakovala s půl platíčkem Neurolu a s tím, že se mám uklidnit a jít spát.. já jí tam otevřeně říkala, že mám v sobě škuby si něco udělat a jelikož jednám zkratově, že toho jsem schopná.. a s ní to nijak nehlo.. tehdy mě napadlo, jestli ta její přezíravost nebyla součástí terapie.. něco jako - já na ní budu tak ostentativně srát, že ji přejde si chtít něco udělat už jenom právě proto. No nic, přežila jsem to a poprala se se situací sama, ale od té doby jsem nedůvěřivá.. myslím, že bych šla už jen k někomu, kdo je ověřenej.. kamarádka takového člověka má.. jenže není na pojišťovnu a platit pětikilo od návštěvy, to bych byla za chvíli na dně (tak i tak)

    superkarma: 0 27.11.2004, 12:11:33
  3. avatar
    [56] Kimmy [*]

    Hm, teraz sa mi stala divna vec. Dala som si varit vodu na caj a otvorila som si zenu-in, ze si precitam komentare k najnovsiemu clanku Herty. Po case som sa isla pozriet ci mi ta voda uz vrie a on tam bol uz caj zaliaty v salke. Absolutne si nemozem spomenut, kedy som ho zalievala, ved to dokopy bolo len par minut. Prve, co ma napadlo, ked som tam ten zaliaty caj uvidela, bolo ze mi ho nejaky dobry duch v mojej nepritomnosti zalial namiesto mna. Zeby som uz potrebovala psychologa?

    superkarma: 0 27.11.2004, 04:59:33
  4. avatar
    [52] Vivian [*]

    Feng: s 51. souhlas, ale k 50. - já spíš sleduju, že většina lidí se snaží hledat v případě problému chyby kdekoliv jinde, jen ne v sobě . A že tam ta příčina často je...

    superkarma: 0 26.11.2004, 22:06:31
  5. avatar
    [49] Léthé [*]

    medved:Možná bys měla navštívit nějakého psychologa .Ten by ti vysvětlil, proč jsou dnes lidé více psychicky labilní .

    A věř mi, dřív to nebylo jiné. Jen se to nepitvalo na netu ....navíc psychické problémy mají co dočinění s IQ. Čím vyšší, tím víc ti hrabe .
    Kdosi tvrdí, že absolutně šťastný člověk je buď jen blázen nebo opilec .

    superkarma: 0 26.11.2004, 18:36:30
  6. avatar
    [48] Landriel [*]

    medved: souhlasím s Tanzi, buď ráda, že tě nepotkalo nic takového, co by tě důkladně rozhodilo.

    superkarma: 0 26.11.2004, 17:23:06
  7. avatar
    [47] Tanzi [*]

    medved: jako v pohodě, rozhodně jsi se mě nedotknula ale k tvému zamyšlení..připomínáš mi mou babičku, ta také pořád hudruje, jak je to strašné co se dnes děje, že dříve to nebývalo...a jak to ví?? Jak víš ty , kdo dříve měl, či neměl deprese..vždyť mi vlastně nic konkrétního o tom co bylo dříve nevíme. Jen se domýšlíme.

    superkarma: 0 26.11.2004, 17:12:15
  8. avatar
    [45] medved [*]

    Tanzánie: nechtela jsem se nikoho dotknout, fakt ze ne...ja jen, ze nevim, ze by v minulosti melo tolik lidi deprese a ja nevim jake dalsi psychicke choroby...asi se nam nejak kazi genofond nebo je ten svet tak sileny, ze na to clovek neni staveny, aby to zvladal...

    superkarma: 0 26.11.2004, 17:03:43
  9. avatar
    [44] Tanzi [*]

    medved: né, že bych ti přála aby tě v životě potkalo něco tak zlého, že tě to rozhodí.
    ALE NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY

    superkarma: 0 26.11.2004, 16:59:53
  10. avatar
    [43] stasha [*]

    Já znám psycholožky osobně dvě. Jsou to úplně normální ženský. Jedna o své práci mluví minimálně. Ta druhá zcela běžně a občas z ní vypadne i nějaká historka. Podle toho, co obě říkají, musely nejdřív samy projít psychoanalýzou. A i teď prý využívají dost často sezení s někým z kolegů v rámci zachování svého duševního zdraví anebo když se s klientem zaseknou.
    Na druhou stranu občas pracuje pro jednu nadaci, kde se potkává s duševně nemocnýma a občas si prý netroufá tipnout, kdo je pacoš a kdo psychiatr

    superkarma: 0 26.11.2004, 16:42:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [42] medved [*]

    stejne je zvlastni, kolik lidi dneska nedokaze svuj zivot "unest"...pritom treba nasi predkove na tom byli 1000x hur a pochybuju, ze by byli tak nevyrovnani...my resime vlastne "prkotiny"...oni resili problemy typu...nebude uroda, umreme hlady...kdyz bude valka se sousednim kralovstvim, tak nas budou v lepsim pripade drancovat, v horsim nas vsechny pobijou....tak se mi trochu zda, ze clovek je udelany na to, aby resil skutecne zivotni problemy a my je vlastne nemame a tak "blbneme" nebo si to nejak neumim vysvetlit

    superkarma: 0 26.11.2004, 16:23:09
  2. avatar
    [41] Landriel [*]

    Já na svoji paní psycholožku nedám dopustit - známe se už přes 10 let a vždycky mi moc pomohla, i mojí mamce. Ale už jsem se taky setkala s pánem, který mě přesvědčoval, že si za všechny problémy můžu sama. Prostě jsou mezi nimi super lidi i blbci, jako všude.

    superkarma: 0 26.11.2004, 16:21:09
  3. avatar
    [40] Léthé [*]

    šája:Tak to je mi líto.Asi si tu nenašla ty správné „psychology“. Neber si to tak. Já mám tu výhodu, že jsem dost sebekritická (dříve jsem nebyla)a dovedu již kritiku na své chování přijmout. Není to prostě již jen o tom, aby mě někdo jen chlácholil, že to a to dělám dobře a posílal mi virtuální pusinky . Je to o tom, že občas potřebuji s tou pověstnou litinovou pánví Irky1, dostat pořádně do palice aby se mi rozsvítilo .

    superkarma: 0 26.11.2004, 16:19:16
  4. avatar
    [37] medved [*]

    k psychologum...nerikam, ze jich znam nejake silene kvantum....ale uplne uprimne....vsichni, ktere znam, jsou sami pripad pro psychologa bud k te praci tihnou lidi, kteri maji sami nejake problemy, tak si mysli,ze kdyz to "nastudujou" tak jim to pomuze nebo to povolani tak vydeptava...nevim kazdopadne verim, ze i mezi psychology existuji vyrovnani jedinci, protoze si nedovedu predstavit, jak jeden clovek s problemem pomuze druhemu cloveku s problemem ...byt treba jinym

    superkarma: 0 26.11.2004, 15:36:31
  5. avatar
    [36] annaa [*]

    no já si myslím, že u nás ještě stále panuje vůči psychologům nedůvěra.Neříkám jít si s každým (jako v Americe) pro radu.Někdy opravdu pomůže kamarádka,ale jsou situace, kdy je potřeba odborníka...

    superkarma: 0 26.11.2004, 14:30:28
  6. [35] Rikina [*]

    Vivian: jenže jestli je dobrý nebo špatný, to zjistím jen tak, že tam vlezu, a pak už je pozdě - už stihne napáchat škodu. Kromě toho člověk v nedobrém psychickém stavu, který potřebuje psychologa, má patrně poněkud omezené možnosti, jak rozpoznat toho pravého - logické uvažování třeba tak naplno nefunguje...

    superkarma: 0 26.11.2004, 13:58:43
  7. [34] Rikina [*]

    Jen tak na okraj by mě zajímalo, jak se Jitka z článku dozvěděla, že vybraná paní doktorka má 4 děti a 2 potraty za sebou - to jsou dost intimní informace, které jistě nejsou vyvěšeny v čekárně...

    superkarma: 0 26.11.2004, 13:55:48
  8. avatar
    [33] Vivian [*]

    v KAŽDÉM oboru jsou dobří i špatní odborníci. Naštěstí máme všichni právo si vybrat

    superkarma: 0 26.11.2004, 13:51:27
  9. [32] Rikina [*]

    Sama za sebe jsem u psychologa nikdy nebyla, a doufám, že nenastane taková situace, že bych musela. Jednou jsem byla se synem v pedagogicko-psychologické poradně, protože učitelka ve školce měla podezření, že je dyslektik. To on je, i dysgrafik, jenže v té poradně z něj div neudělali debílka, který patří do zvláštní školy, a ke mně se chovali stylem "my jsme tady ti chytří, co všechno vědí nejlíp, a nějaká slepice domácí nám tady nebude nic povídat a už vůbec ne se vyptávat, co a jak hodláme provozovat s jejím dítětem". Víckrát jsme tam nešli. Podruhé jsem dovedla k psycholožce dívku svého syna, která měla doma problémy s matkou, a utekla z domova. Myslela jsem, že jí něco poradí, místo toho ji tam zdeptali neuvěřitelným způsobem, ještě dva dny brečela, protože ji obviňovali, že všechny problémy způsobila sama, a že je ta nejhorší na světě. Což v 17 letech těžko může unést. Takže po těchto zkušenostech se velice ráda všem psychologům vyhnu...

    superkarma: 0 26.11.2004, 13:50:35
  10. avatar
    [31] Tanzi [*]

    Ač jsem si prožila pár pěkných kopanců od života, vždy jsem to zvládla sama..bez odborné pomoci. Tak nějak stačilo mít někoho blízkého komu jsem se mohla svěřit, případně vyplakat.
    Ale psychicky jsem na tom byla hodně špatně před x lety, když mě dětská psychiatrička mého tehdy dvouletého syna doporučila : ....ať TO dáme do ústavu, že tam stejně skončí..a že čím déle se tam dostane, tím hůře pro něj i pro nás.....
    Byla to pro mne hrozná doba (naštěstí krátká) žít s pocitem viny, že jsem špatná matka.
    Protože dítěti, které miluju a chci a mám doma u sebe - ubližuju právě tou svou láskou.
    Naštěstí jsem v té době narazila na jednu starší paní doktorku psychologie, které jsem se se svým trápením svěřila..tamtu paní dr nekomentovala, ale mě tak vše vysvětlila, že jsem jí za to dodnes vděčná. Sundala mi ze srdíčka veliký kámen .

    superkarma: 0 26.11.2004, 13:35:34
  11. avatar
    [30] umisanek [*]

    Já jsem sama u psychologa nebyla, ale kamarádka s jedním měla dost otřesný zážitek. Doporučení jí napsala praktická lékařka, která zjistila, že její třesavka a jiné fyzické problémy mají původ ve stresu a přetížení (takže velké plus pro doktorku). Nicméně psycholog kamarádku začal přesvědčovat, že za všechny problémy může její partner a to že ji nedokáže plně sexuálně uspokojit. A že jí to předvede... dokážete si představit, co to je, když se hroutíte pod problémy a místo rady se na vás začne sápat oplzlý starý "psycholog"? Nakonec jí pomohla "obyčejná" kamarádka

    superkarma: 0 26.11.2004, 13:24:22
  12. avatar
    [26] annaa [*]

    Musím se přiznat že o návštěvě psychologa jsem taky uvažovala. Spíš tedy na popud kamarádky-říkala že on by byl nestranná osoba.Což má taky něco do sebe.Nakonec jsem si to rozmyslela , s tím že to není ještě tak špatné...Ale zajímala by mě praktická stránka věci-jak se k němu objednává,kde hledat,je nutný doporučení, kolik vše stojí?

    superkarma: 0 26.11.2004, 12:56:43
  13. [25] Anai [*]

    Já mám z posledních let skvělou zkušenost. Před 3 lety jsem se rozhodla psychologa navštívit z toho důvodu, že jsem si nedokázala udržet žádný partnerský vztah a muži mě opouštěli vždy po několika měsících z mého pohledu velmi nadějného a perspektivního vztahu! Můj pan psycholog mi kromě toho trpělivého a laskavého "vyposlechu" a notného pozvednutí sebevědomí vysvětlil, že se příliš na muže upínám, že žiji nikoliv svým životem, ale "jejich", čímž je "dusím" a proto zdrhají. Řekl, že potřebuju nějakého pořádného "koně" k seberealizaci, takové ty "běžné", sport apod. nestačí. Pouze díky jemu (sama bych nenalezla odvahu začít zase po 25 letech) hraju dnes ve velmi dobrém a v posled. době úspěšném divadle a mám už 2 roky krásný partnerský vztah, jaký jsem v životě nikdy nepoznala. Jsem mu moc vděčná a doufám,že se na mě v lednu příjde podívat !

    superkarma: 0 26.11.2004, 12:33:09
  14. [24] Anai [*]

    Já mám z posledních let skvělou zkušenost. Před 3 lety jsem se rozhodla psychologa navštívit z toho důvodu, že jsem si nedokázala udržet žádný partnerský vztah a muži mě opouštěli vždy po několika měsících z mého pohledu velmi nadějného a perspektivního vztahu! Můj pan psycholog mi kromě toho trpělivého a laskavého "vyposlechu" a notného pozvednutí sebevědomí vysvětlil, že se příliš na muže upínám, že žiji nikoliv svým životem, ale "jejich", čímž je "dusím" a proto zdrhají. Řekl, že potřebuju nějakého pořádného "koně" k seberealizaci, takové ty "běžné", sport apod. nestačí. Pouze díky jemu (sama bych nenalezla odvahu začít zase po 25 letech) hraju dnes ve velmi dobrém a v posled. době úspěšném divadle a mám už 2 roky krásný partnerský vztah, jaký jsem v životě nikdy nepoznala. Jsem mu moc vděčná a doufám,že se na mě v lednu příjde podívat !

    superkarma: 0 26.11.2004, 12:26:36
  15. avatar
    [23] gufca [*]

    medved: Já měla psycholožku za matku a musím říct, že jsi o nic nepřišla, když jsi je nikdy nevyhledala. Sama sobě, ani mně nikdy nedokázala dobře poradit či psychicky podpořit - cizí ji brali a vyhledávali, což dodnes nepochopím. Zřejmě jsem velice silná osobnost. Práce psychologa je v podstatě naslouchání, což jistě zvládne kdekterá dobrá kamarádka.

    superkarma: 0 26.11.2004, 12:02:33
  16. avatar
    [22] Toniniella [*]

    lendy: Já sem chodila do krizového centra - manželská poradna, ambulantní léčení závislostí - to bylo tehdy zdarma. Ale už je to 9 let.

    superkarma: 0 26.11.2004, 12:01:27
  17. avatar
    [21] mam-ča [*]

    lendy: na adrese tvoje.cz (psyché) nic.

    superkarma: 0 26.11.2004, 12:00:29
  18. avatar
    [20] Lendy [*]

    u mě je ten největší problém na straně financí. nevíte kolik tak stojí sezení u psychologa?

    superkarma: 0 26.11.2004, 11:57:19
  19. avatar
    [18] medved [*]

    vazne je navsteva psychologa tak zvlastni vec ? me spis pripada, ze jsem posledni na svete, ktera jeste u zadneho nebyla ale kdybych mi pripadalo, ze veci nezvladam, tak bych posbirala reference a k nejake(mu) bych rychle supajdila

    superkarma: 0 26.11.2004, 11:36:43
  20. avatar
    [16] Žábina [*]

    Manx: někdy je to ale jediné možné řešení...mít hned jiné dítě...moje známá taky potratila ve vysokém stupni těhotenství a hned po 6nedělí se pokoušela znovu otěhotnět...když jsem se divila proč tak spěchá, tak říkala že pro ní to je jediný lék na to co se stalo

    superkarma: 0 26.11.2004, 10:25:17
  21. avatar
    [15] Žábina [*]

    Klárčí: č.10 - tak změnit psychologa...jako změníš zubaře když ti špatně vyvrtá zub...

    superkarma: 0 26.11.2004, 10:23:19
  22. avatar
    [13] mam-ča [*]

    Já se trochu stydím jít za někým cizím a vysypat na něj svoje problémy z oka do oka. Našla jsem si na Internetu psychologickou poradnu a vybrala jsem si psychoterapeutku. Napsala jsem jí, co mě trápí a ona mi odpověděla na mail. Přiznám se, že tak půlce toho, co mi napsala, jsem vůbec nerozuměla. Ale už to, že jsem si sedla a zformulovala jsem své pocity, mi pomohlo. A cca tři věty z toho obsáhlého elaborátu od paní psycholožky považuji od té doby za svou „Technickou příručku“ a „Návod k použití“.

    superkarma: 0 26.11.2004, 09:42:13
  23. avatar
    [11] Toniniella [*]

    Já mám obojí zkušenost - horší i vynikající. Hlavně psycholožka, kerá mi pomáhala v mém problému s pitím a rozvodem, byla úžasná baba, naše posezení už byly ke konci vzájemné pokecy s notnou dávkou humoru. Pomohla mi kolosálně!Jinak sou to lidi jako všichni ostatní, takže i mezi nima sou blbci. ALe to je bohužel život

    superkarma: 0 26.11.2004, 08:50:48
  24. avatar
    [9] Palita [*]

    Já mám opačnou zkušenost, ale možná jsem nenatrefila na toho pravého psychologa

    superkarma: 0 26.11.2004, 08:02:35
  25. avatar
    [8] šája [*]

    Léthé: Jenže někdy tyhle nezaujaté názory nadělají ještě větší paseku....stalo se mi to tady včera...měla jsem problém, svěřila jsem s tím, že si nejsem jistá, jak ho řešit a najednou je ze mě šiřitelka negativní energie.....na všem hledám mouchy....a nevím, co chci (a nedám pokoj, dokud to nedostanu )
    Včera mi z toho bylo těžko, doma jsem se z toho vymluvila....nejlepším psychologem je mi zatím můj muž miluju ho za to

    superkarma: 0 26.11.2004, 07:46:03
  26. avatar
    [6] hermína [*]

    Jednou jsem se k tomuto kroku odhodlala - navštívit psycholožku,měla jsem, ač z jiného důvodu,přesně pocity,že už dál nemůžu víc unést.Odcházela jsem od ní z s pocitem obrovské úlevy a s mnoha nápady na řešení dané situace.Kdyby nastala jiná taková podobná situace,už bych v sobě nesbírala odvahu k ní zajít a udělala bych to hned.Ale zatím jsou mi oporou - životem kvalifikované psycholožky - má nejlepší přítelkyně a kamarádky ž-in

    superkarma: 0 26.11.2004, 07:41:20
  27. avatar
    [5] mam-ča [*]

    Nemám ve zvyku kritizovat, téma je dobré. Ale kde zase proboha vězí korektorka, aby opravila perly typu : "Může na něho (dítě)vzpomínat a dokonce o něm mluvit."
    "...vědomosti nabily dlouholetým studiem..."

    superkarma: 0 26.11.2004, 07:39:58
  28. avatar
    [3] Arči [*]

    Já mám taky psychology tady na Ženě-in, jinak bych snad už neexistovala.

    superkarma: 0 26.11.2004, 07:09:55
  29. avatar
    [2] Léthé [*]

    Já mám pár svých soukromých psychologů právě tady na ženě-in . Že jo Irka1 a clarCa? Někdy na vaše „MEGA“ problémy stačí jen nezaujatý názor někoho jiného a je po problému .
    Těžší psychické problémy určitě patří do rukou kvalitního psychologa, nebo psychiatra. Kdybych to potřebovala, určitě bych nějakého vyhledala .

    superkarma: 0 26.11.2004, 00:52:27
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    superkarma: 0 26.11.2004, 00:15:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme