Styl

Návrhář Marko Lopatič: Když má žena sto dvacet kilo, střih už nehraje roli

Možná vám zatím jméno Marko Lopatič nic neříká, i když jste se s ním už mohly na našich stránkách seznámit. Ale věřím tomu, že o tomhle ctižádostivém mladíkovi, který má rád ženy s velkým Ž, ještě uslyšíte.

marko

Proč právě Marko? Když mi přišly do „mejlu“ fotky jeho modelů, zpozorněla jsem. Konečně návrhář, který se nebojí ženských křivek. Jeho modely mají nápad a energii. Když jsem uveřejnila článek Konečně návrhář pro ženy „Krev a mlíko“, přečetla jsem si rozporuplné reakce a otázky typu: Kde jsou ty plné tvary? Kdy už konečně začne někdo tvořit pro opravdové baculky! Tohle jsou jenom takové řeči... To mě vlastně vyprovokovalo k tomu, abych se s Markem sešla. A nelituji. Marko se nenechal otrávit a každá (byť negativní) reakce je pro něj impulsem. Bere ji s humorem a nadhledem.

Když děláte rozhovory s návrháři, většinou se dozvíte, že je móda zajímala už odmalička, mezi hadříky vyrůstali, stále si něco kreslili a pak zcela přirozeně pokračovali studiem na nějaké výtvarné škole, kde získali základy. Ne tak Marko. Horkokrevný Srb, Bosňan na to šel úplně obráceně. Z našeho pohledu až trochu naivně. Neumí kreslit, neumí stříhat ani šít, ale má jasnou představu a umí ji sdělit. Ale abych nepředbíhala. Marko Lopatič je nejen zajímavý jako začínající návrhář, ale i jako člověk, mladý muž, temperamentní a strááášně upovídaný. Když jsem se s ním sešla v jedné příjemné restauraci na rohu Opletalky a zapnula diktafon, nemusela jsem ani klást otázky. Marko začal vyprávět sám a já jen žasla, jak to dám všechno dohromady.

Tolik energie, elánu a zdravě dravého optimismu jsem u nikoho už dlouho neviděla. Nechala jsem se unášet jeho vyprávěním, nejen o módě a plánech, ale i o životě, kráse a inspiracích. A tak by to mělo být. Rozhovory, při kterých nekladete otázky, ale stáváte se součástí „monologu“, mě baví. A tak i tenhle rozhovor bude trochu netradiční .

Marko, doufám, že nebudu netaktní, ale podle jména asi nebudete z Čech. (Vypadalo to, že ho má otázka vůbec nevyvedla z míry, naopak, o svém původu mluvil s hrdostí.)
Jsem původem ze Sarajeva (Bosňan), ale od 91. žiju tady. Otec pracoval na projektu motolské nemocnice, my za ním přijeli na dovolenou, a v té době u nás začaly ty nepokoje. Takže jsme už zůstali. Ale Balkán mě stále přitahuje a inspiruje. Jeho kultura je mi blízká a dost z ní čerpám. Žena je tam ženou, je pyšná na svá ňadra, útlý pas a výrazné boky a muži zase na široká ramena a ostré rysy. Musí být hora, aby mohlo existovat údolí.
Zrovna nedávno jsem se o tom bavil s lidi z umělecké branže a došli jsme k názoru, že se v současné módě začínají ztrácet rysy mužství a ženství. Prostě se mi líbí ženské tvary, a proto jsou i moje modely tvarově velmi definované. Chci vyjádřit smyslnost. Moje šaty jsou expresivní, barevné a střihově výrazné, ale pořád zůstávají v jednoduchých liniích. Mám rád, když šaty vzbuzují fantazii. O tak jsem třeba navrhl černé šaty na párty, které jsou na bocích průhledné, takže ukazují hodně, a zároveň nic.

Vy jste takový návrhář filosof... (To Marka evidentně pobavilo.)
Ano, dá se to tak říct. Když se mě někdo zeptá, jak trávím volný čas, tak říkám: Pustím si klidnou hudbu, zapálím si vonnou tyčinku a medituji nebo si čtu knihy o různých mytologických a filozofických otázkách napříč národy světa. Tohle studuji a to mě zajímá.

To mě přímo svádí k otázce, čím se inspirujete. Ale neříkejte mi, že vším… zkuste to vyjádřit jednou větou.
Můžu dvěma? (Zasmál se.)
Třeba vesmírem. Zrovna nedávno jsem kreslil některé návrhy a před každým návrhem jsem zavřel oči, uvolnil mysl a ten obraz, který mi přišel, jsem dal na papír.
A pak mám své divy, které mě inspirují. Je to několik žen na tomto světě,  Beyonce, Christina Aguilera, zpěvačka Rihanna a zdejší, dá se říct moje kamarádka a spolupracovnice, Lenka, která mě inspirovala k mnoha modelům. Ale těch žen, které jsou mi blízké a něčím mě inspirují, je víc. Třeba  Sarah Jessica Parker nebo Madonna.
A u nás třeba Lucka Bílá a Yvetta Blanarovičová.

Ale ty jsou poměrně drobné, ne?
To ano, ale Lucka Bílá má své „přednosti“ a Iveta má zase temperament, kterým to může vynahradit.

Na vašich stránkách vyzýváte čtenářky, aby se ozvaly, že jim poradíte s image, jak být sama se sebou spokojenější.
Přiznám se, že styling dělám spíše na základě doporučení než přes web. Ale nejde mi o to na někoho navěsit šaty a myslet si, že je to všechno. Důležitá je krása, která vychází zevnitř. Když je žena sama se sebou spokojena, smířena se svou postavou a má se ráda taková, jaká je. Šaty jsou pak už jen hezkým obalem, který může pomoct. 

A jak byste přistupoval nebo poradil ženě opravdu obézní?
Přiznám se, že žena, která má sto šedesát centimetrů a sto dvacet kilo to bude mít extrémně těžké. Tam už střih nehraje roli a vlastně ani nepomůže, ale dá se najít určitá cesta. Třeba pomocí látek. Vybrat takovou, která tu ženu uspokojí. Já tvrdím, že mám rád křivky a chci s nimi pracovat. Začal jsem s velikostí 38, ale chci pokračovat 42, 44 a nafotit s nimi propagaci, ale všechno chce čas a zázemí. Jsem sice vzletný umělec, ale musím myslet i obchodně, a pro takové modely hledat cílovou skupinu. Od lidí z branže jsem slyšel, že s takovými modely v časopisech neuspěju. Že mi to neotisknou, protože je to málo fashion. Moc jiné, moc umělecké. Když se podíváte na módní fotky ve většině magazínů, vidíte tam věšáky na šaty v krkolomných pózách. Ta fotka ukazuje model, to ano, je to krása, ale to je všechno. Nejde mi jen o tu povrchní krásu, ale snažím se do těch modelů dostat i něco navíc.

No vidíte, a já bych řekla, že tady musí být hlad po modelech pro „normální“ ženy, kterých je u nás určitě víc než těch extrémně štíhlých, které se propagují v časopisech.
K tomu směřuji a musím tomu jít vstříc. Čas ukáže na mé tvorbě, že to myslím vážně.

Vy jste návrhář „samouk“, což může mít i řadu výhod. Jak jste se k tomu vůbec dostal?
Mám takové motto, „Když něco hodně chceš, tak to udělej.“ Tak je to vlastně i s mým snem stát se návrhářem. Jenom touha a myšlenka nestačí. Když budu sedět doma a koukat do stropu, nic se nestane.

Nejsem studovaný, dokončil jsem obchodní školu, nějaký čas jsem pracoval ve finančnictví, v telemarketingu, v managementu… všechny tyhle zkušenosti se mi určitě hodily, když jsem se začal věnovat stylingu. A po celou dobu jsem šel za svým cílem, kterým je návrhářství. Zatím jsem na začátku a potřebuji sbírat zkušenosti.

Jsem horká hlava, ale naštěstí mám kolem sebe lidi, kteří mě drží nohama na zemi. Trochu mi pomohla i „náhoda“, osud, bůh, každý tomu říká jinak. Zrovna mi skončila nějaká práce, stál jsem na ulici a říkal si: „Co budu dělat dál?“ A najednou se mi ozvala kamarádka, abych přijel na Barrandov dělat stylistu a kostyméra na jednom pořadu. A já říkám OK, a tak jsem začal. Pak přišla privátní klientela, styling, focení, společné nákupy, domácí revize šatníku. A tak to pokračovalo, až jsem se cítil dost zkušený a silný na to, abych mohl začít s vlastní tvorbou. Teď už mám svůj tým lidí, svoje krejčové, které to se mnou nemají jednoduché, když se s nimi snažím převést do reality svou vizi.

Do toho se dál vzdělávám, chodím na kresbu, učím se šít, střihat, a k tomu si sám dělám managera, zařizuji  schůzky, sháním klienty i finanční prostředky.

Proti vystudovaným návrhářům to máte mnohem složitější. Je to běh na dlouhou trať, jak se u nás říká. Ale máte zase tu výhodu, že nejste ovlivněn a jdete do toho „čistýma očima“. Když si vymyslíte nějaké šaty, nezabýváte se otázkou, že nepůjdou ustřihnout.
Spousta slavných návrhářů světa není vystudovaných a já je mám za vzory. Třeba Giorgio Armani vystudoval medicínu a za svůj krátký život vybudoval módní impérium a značku takového věhlasu jako jiné módní domy za celé generace. Manolo Blahnik, který je napůl Čech, vystudoval literaturu, a Vivienne Westwood zase učila. Dior vystudoval obchod, aby uspokojil otce, a pak se teprve začal věnovat módě. Jsou to moje velké vzory.

Nemám tu pohádku, že jsem si odmalička něco kreslil a všichni věděli, že ze mě bude návrhář. Byl jsem od malička „průserář“, hlučné dítě, všude mě bylo až moc, a vždycky jsem chtěl být drsný byznysmen, což mám možná také zakořeněné z toho Balkánu, kde jsou drsní chlapci.

Pak teprve jsem začal prozřívat a myslím, že móda je pro mě přesně ten pravý obor. Prostřednictvím oblečení a módy něco sdělovat. Já říkám, že oblečení je naše forma komunikace s okolím. Dřív, než člověka poznáme, vidíme, na co má na sobě, a můžeme si tak o něm udělat první obrázek. Oblečení si vybíráme podvědomě, a to o nás hodě vypovídá.

Co jste říkal reakcím našich čtenářek na vaše modely? Podle nich jsou sice hezké, ale opět na štíhlé ženy, a odkazovaly vás na pana Saudka. U něj prý máte hledat ty správné modelky. Co vy a to?
Samozřejmě že jsem to četl, ale nechtěl jsem na to nijak reagovat. Pan Saudek je jistě ikona svého oboru. On si vybírá modelky, které už jsou většinou u té hranice tloušťky, kde už potřebují jen ty metry látek. Ale on je fotí tak, že jeho pohledem jsou krásné. I bez té masky oblečení. Určitě fotí i dámy, pro které bych rád šaty navrhnul, ale většina jeho modelek už se blíží opravdové obezitě. Mé modelky jsou krásné a rozhodně nejsou hubené. Ale jak už jsem nastínil, hodlám jít o krok dál, ale nechci na začátku prozradit všechno.

Mám veliké plány a věřím,  že směřuji k tomu mít celosvětový brand. Ve třiceti zaznamenám světový úspěch a v padesáti budu mít světovou značku. Určitě existuje mnoho ambiciózních lidí, ale většinou se nechají odradit první fackou od života a skončí. Setkal jsem se spoustou lidí, kteří mne od toho odrazovali. „Nemáš kontakty, nemáš školu, budeš potřebovat nonstop inspiraci, je to těžké se prosadit.“ Ale já to tak cítím a mám tu sílu vstát a začít něco dělat a věřím, že to dokážu. A když pak viděli první úspěchy, museli uznat, že to jde, když se za tím jde. Za ty dva roky, co jsem v módní branži, už jsem dostal hodně facek, i to se děje. No a? Napsal jsem několika návrhářům, aby se podívali na mé práce. Někteří se mi neozvali vůbec, jiní mě slušně odmítli a jediný, kdo měl zájem, byla Liběna Rochová. Tehdy jsem seděl v jejím ateliéru na Malé Straně a ona mi řekla. „Marko, já vám nemůžu říct, že budete úspěšný, nebo že máte talent, z těch obrázků to zatím není poznat, chybí vám kresba, základy, technika, ale máte tu energii, máte vizi a vůli. Zkuste to!“ A to mě ohromně nakoplo, moc si toho vážím. Potvrdila mi mou teorii.
Nepodělat se a jít za svým cílem.

Komentář k fotografiím Marko Lopatič

BusinessCocktailJalta.in - Fotoalbum

Byl večer 8. 2. 2013, pátek. Tehdy se uskutečnil první z řady byznys koktejlů. Pro tentokrát v hotelu Jalta na Václavském náměstí. Aby si páni podnikatelé ne jen povídali a měli na práci i něco jiného než ochutnávání doutníků a whisky, organizátoři večera jim pořídili kulturní zábavu v podobě mé skromné prezentace i s doprovodným, krátkým podíváním o „business-dress-code“ a ukázkou. Předvedl jsem jak svou vlastní představu o dámské byznys a večerní módě, ale i to, jak u mužů lze dodržet pravidla oblékání pro podnikatele, a při tom vypadat svěže a nápaditě. Však v podnikání, kde jsme spoutání pravidly více než kde jinde, mohu říct, že oblečení je forma komunikace. Řekněte tak svým kolegům a obchodním partnerům, že Vy jste ti správní a výjimeční pro obchod.

/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko2.jpg
Marko. malá úprava před akcí
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko3.jpg
Líčení modelek
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko9.jpg
Marko moderuje svou přehlídku
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko8.jpg
Byznys, nebo společenské šaty?
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko5.jpg
Byznys model v podání Marko Lopatiče
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko7.jpg
Byznys model s řetízky
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko1.jpg
Ještě zapnout zip
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_markodualita1.jpg
Červenočerné večerní šaty
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_markodualita.jpg
Detail
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_markodualita2.jpg
Koktejlky
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko.jpg
Dohlédnout na doplňky
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_marko4.jpg
Závěrečná póza
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_markomodel.jpg
Marko a jeho múza
/users/1/galerie/files/img/Dana/marko/middle_markomodellenkavacvalov.jpg
Lenka Vacvalová

Čtěte také:

   
08.03.2013 - Móda - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [56] V19 [*]

    Trefa — #55 hejSml22

    superkarma: 0 20.03.2013, 18:37:13
  2. [55] Trefa [*]

    Trefa:ma docela dobry fkus.je mlady a urcite se jeste zlepsi.kazdy musi nejak zacinat.

    1. na komentář reaguje V19 — #56
    superkarma: 0 10.03.2013, 18:27:57
  3. [54] Rikina [*]

    Ne podle tohoto rozhovoru zde, ale podle toho z českých lvů, z odkazu od Gerdy. Čímž se potvrzuje, že napsat lze cokoli, aby to trošku vypadalo, ale když pak někde dotyčný otevře ústa naživo, je vymalováno. Sml57

    superkarma: 1 09.03.2013, 16:03:25
  4. [53] Rikina [*]

    Dana Haklová — #49 výstřední umělec? Sml52 Podle toho rozhovoru mají oba, on i jeho inspirativní slečna, dost. Sml24 Něco tak hloupého jsem už dlouho neslyšela. Sml80

    superkarma: 1 09.03.2013, 15:58:37
  5. avatar
    [52] Altamora [*]

    peetrax — #40 Netušila jsem, jak na tom jsi s váhou. Nebylo v tom nic osobního.  Z toho, co jsi psala jako reakci na můj příspěvek, jsem měla dojem, že ti připadá výmluva na nemoc u všech oprávněná, proto jsem ti oponovala. Myslím si, že přejídání u je taky porucha příjmu potravy a škodí zdraví, i když asi méně než anorexie.

    superkarma: 0 09.03.2013, 11:28:27
  6. avatar
    [51] gerda [*]

    Dana Haklová — #49 myslím, že po pár takových omylech na to přijdeSml58Sml30

    superkarma: 0 08.03.2013, 16:14:28
  7. avatar
    [50] peetrax [*]

    Dana Haklová — #49 tak ono je to svým způsobem i oživení jindy jednotvárných společenských akcí, ale obráceně na to jde, to teda fakt jo. Hlavně v tom, že obézní je vel. 44, to pořád nějak nedokážu pobrat.

    superkarma: 0 08.03.2013, 14:59:34
  8. [49] Dana Haklová [*]

    gerda — #47 Tak mu to neberte. Je to prostě výstřední umělecSml22

    John Galliano se také maluje a chodí různě extravagantně postrojený...

    Marko na to jde trochu obráceně, což mu (pravda) asi neprospívá. Zapomíná, že Praha není Paříž nebo Londýn

    1. na komentář reaguje peetrax — #50
    2. na komentář reaguje gerda — #51
    3. na komentář reaguje Rikina — #53
    superkarma: 0 08.03.2013, 14:45:32
  9. [48] Dana Haklová [*]

    ToraToraTora — #28 On přece o nich neříká nic jiného než to, že jsou pěkné... ...a o těch opravdu tlustých se vyjadřoval velmi decentně a slovo tlustá se ani neodvážil vyslovit

    superkarma: 0 08.03.2013, 14:40:32
  10. avatar
    [47] gerda [*]

    peetrax — #46 moc nerozumím tomu, jak zdůvodňuje nalíčení. Copak muž potřebuje zdůrazňovat svou "ženskou stránku?" No, asi jsem přízemní. Jen bych řekla, že po tom, co se předvedl takhle zmaškařený, by si normální člověk u něj nedal šít ani kraťasySml52

    1. na komentář reaguje Dana Haklová — #49
    superkarma: 2 08.03.2013, 14:11:45
  11. avatar
    [46] peetrax [*]

    gerda — #45 podle odkazu, cos tu dávala, tam nikdo nevyjadřoval svou individualitu, pouze on. Sml30 Je to jen snaha na sebe strhávat pozornost za přítomnosti fotoaparátů, pochybuju, že by si to oblékl třeba na nákup do hypermarketu. Sml32 Za takovým mužíkem se teda taky neohlídnu, ale třeba ani nejsem cílová skupina. Sml54

    1. na komentář reaguje gerda — #47
    superkarma: 1 08.03.2013, 13:52:26
  12. avatar
    [45] gerda [*]

    peetrax — #44 mně se líbí chlapi v sukni, ale když vypadají jako chlapi! Třeba skotský kilt, ten na mužích vůbec nepatřičně nevypadá. Takže není sukně jako sukně, ale chlap má být chlapem.

    1. na komentář reaguje peetrax — #46
    superkarma: 0 08.03.2013, 13:43:54
  13. avatar
    [44] peetrax [*]

    gerda — #38 mně je teda fakt putna, jak byl mládenec vymóděnej, chtěl se načančat na merendu, tak mu to přejte. Sml57 Nevím, jak jinde, ale v Brně chodí chlapi v sukních už několik let, i když teda ne v tak výrazných. Sml54 Jo a podle oblečení jsem se naučila nesoudit, kdyby jo, tak bych dnes měla o jednu skvělou kamarádku méně. Sml16

    1. na komentář reaguje gerda — #45
    superkarma: 1 08.03.2013, 13:26:59
  14. [43] cilani [*]

    gerda — #38 masakr. Kámoš kdysi taky nosil sukni, ušila mu ji maminka od jeho tehdejší holky.. Vypadalo to zajímavě, ale dotvářel to brutálním líčením ve stylu M.Mansona. Pořád vypadal jako chlap. Tenhle vypadá, že ho malovala mladší ségra a šaty čórl někde v půjčovně kostýmů.

    superkarma: 0 08.03.2013, 13:20:17
  15. [42] cilani [*]

    Pentlička — #36 já mám velikost 38-40 a tlustá rozhodně nejsem, ani náhodou. Spíš mi nikdo nevěří mou váhu a velikost oblečení. Ono to bude kus od kusu ale kdybych měla velikost 36 tak na mě z 20 metrů počítají lidi žebra i přes oblečení..

    superkarma: 0 08.03.2013, 13:18:30
  16. avatar
    [41] daska59 [*]

    Rozhovor zajímavý, ale některé modely mi přijdou spíchlé horkou jehlou Sml80

    superkarma: 0 08.03.2013, 12:16:23
  17. avatar
    [40] peetrax [*]

    Altamora — #39 to je fajn, že to adresuješ mně, ale nevím proč. Sama jsem loni vyhledala kvůli kvalifikovaným radám dietní sestru a shodila jsem deset kilo (dvacet kg jsem přibrala z antidepresiv, možná teda i částečně z toho, že jsem se vrátila do normálního života a začala zas jíst a spát). Sml80 Neobhajuju přibírání a zanedbávání zdraví, jen to, že se fakt přibrat dá a člověk ani neví jak a že nechápu postoj "mně se to nestalo, tak nechápu, jak se to může stát jiným".

    1. na komentář reaguje Altamora — #52
    superkarma: 0 08.03.2013, 12:03:22
  18. avatar
    [39] Altamora [*]

    peetrax — #33 Mám sklony k tloustnutí a miluju jídlo. A čokoládu. Jsem schopná na posezení sníst bonboniéru a pak se ještě dívat, co dobrého bych si dala. Jednou jsem přibrala za tři měsíce 11 kg, to jsem zrovna psala diplomku, neměla jsem na koleji váhu, v pohodlí volných šatů mě nic neškrtilo. A  pak jsem to víc než rok pracně shazovala. Ani teď nemám stálou váhu. Ale právě proto se pořád musím hlídat. Ne kvůli vzhledu, ale kvůli zdraví, ne kvůli ostatním, kvůli sobě.  Kdybych se zase rozjela, řešila bych to, klidně i lékařem. Nevymlouvala bych se. Dříve nikdo neřešil alkoholismus, pak se začal léčit. Závislost na jídle je léčitelná hůř, bez jídla žít nejde, ale není od věci, když si někteří obézní uvědomí, že si jídlem něco kompenzují a že to jejich zdraví nesvědčí.

    1. na komentář reaguje peetrax — #40
    superkarma: 2 08.03.2013, 11:49:56
  19. avatar
    [38] gerda [*]

    tak další pokus - http://www.super.cz/155409-to-jste-v-zivote-nevideli-na-lvech-sokoval-naliceny-muz-v-obri-sukni.html

    1. na komentář reaguje cilani — #43
    2. na komentář reaguje peetrax — #44
    superkarma: 0 08.03.2013, 11:24:25
  20. avatar
    [37] ToraToraTora [*]

    gerda — #31 Jo až takhle, že by to měl? To by vysvětlovalo mnohé, ale ne to, jak pořád mluví o skutečných křivkách a ženských tvarech.....leda by to byla kamufláž Sml52Sml67

    superkarma: 0 08.03.2013, 11:23:06
  21. avatar
    [36] Pentlička [*]

    No já mám velikost 42 a rozhodně nejsem štíhlá! Takže chápu, že když ostatní návrháři navrhují pro modelky velikosti 32, tak pro tohoto je velikost 44 hodně veliká.

    Tlusté ženy prostě vypadají tlustě, ať si na sebe navlečou cokoliv, bohužel. Stokilová ženská bude vypadat blbě i v šatech od Versaceho.

    1. na komentář reaguje cilani — #42
    superkarma: 0 08.03.2013, 11:20:34
  22. avatar
    [35] gerda [*]

    peetrax — #33 já zas nechápu tvou nechápavostSml30 Prostě, když vidím, že mi kila naskakují po desítkách, musím něco dělat!

    superkarma: 2 08.03.2013, 11:20:18
  23. avatar
    [34] gerda [*]

    neprošlo mi sem okopírovat to, co by možná všechno vysvětlilo. Návrhář, který se zmaluje makepuem a vezme na  sebe sukni, mi prostě imponovat nebude. Ať se na mě nezlobí, ale napřed by měl dokázat, že dovede obléknout většinu žen, a pak teprve experimentovat.

    superkarma: 0 08.03.2013, 11:12:21
  24. avatar
    [33] peetrax [*]

    gerda — #32 že by proto, že každej je jinej a že se to nestalo tobě, může se to stát jiným? Tím se teda N. Konvalinkové nezastávám, jen trochu nechápu takový názor. Sml14

    1. na komentář reaguje gerda — #35
    2. na komentář reaguje Altamora — #39
    superkarma: 0 08.03.2013, 11:08:24
  25. avatar
    [32] gerda [*]

    Altamora — #30 jojo, když ji vidím v Adéle, co ještě nevečeřela - nechápu. Jak to mohla dopustit? Já nikdy nebyla hubená a dle mínění ostatních se neměním od puberty, ale ona?Sml15

    1. na komentář reaguje peetrax — #33
    superkarma: 0 08.03.2013, 11:06:34
  26. avatar
    [31] gerda [*]

    ToraToraTora — #28 třeba mu ženy nic neříkajíSml80, natož aby oblizovalSml52

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #37
    superkarma: 1 08.03.2013, 11:05:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Altamora [*]

    Rikina — #20 gerda — #21 Teď mám taky 42 a jsem baculka. Baculka pro mě není synonymum pro tlusťošku, ale pro nás oblé, kterým netrčí kosti. Prostě pro nás, co máme jen lehkou nadváhu. Taková Naďa Konvalinková nebo Leona Šenková pro mě nejsou baculky. To už je moc. I když mám Naďu ráda, její zvonivý hlas mi vždycky zvedne náladu, děsilo mě, jak se ze štíhlé holky mohla stát taková koule.

    1. na komentář reaguje gerda — #32
    superkarma: 0 08.03.2013, 11:01:01
  2. avatar
    [29] vmarta [*]

    Altamora — #26 ja se nebavila o obezitě nebo tak...ale o módě pro plnoštíhle Sml30

    superkarma: 0 08.03.2013, 10:58:30
  3. avatar
    [28] ToraToraTora [*]

    Většina žen s velikostí 42,44 nebo 46 jsou ve většině případů pěkné baby a pokud o sebe dbají, mohl by Lopata Lopatič všech deset oblíznout. Na ty se musí navrhovat jedna báseň. S rostoucí velikostí samozřejmě vždy záleží na volbě materiálu, ale i střihu. Nemyslím, že by šlo o ztracené velikosti, kterým pomůže už jen materiál.

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    2. na komentář reaguje Dana Haklová — #48
    superkarma: 0 08.03.2013, 10:56:47
  4. avatar
    [27] gerda [*]

    Žofie — #23 je ještě mladý a nezná svět...Sml57Sml52

    superkarma: 1 08.03.2013, 10:54:43
  5. avatar
    [26] Altamora [*]

    vmarta — #13 Jako důsledek nemoci je obézní jeden člověk z tisíce. Ti ostatní jen nepřizpůsobili příjem potravy změněným podmínkám. Když nemůžu chodit, tak se nemůžu cpát jako dřevorubec. Závislost na jídle je taky nemoc, tak proč se jí nezbavit? Má se léčit a závislost dostat pod kontrolu. Ale musí chtít, nikdo to za ni neudělá. Ani alkoholika nebo kuřáka nikdo násilím jeho závislosti nezbaví.

    1. na komentář reaguje vmarta — #29
    superkarma: 0 08.03.2013, 10:54:22
  6. [25] Rikina [*]

    Žofie — #23 jj, taky mě to "potěšilo". Sml80 

    superkarma: 0 08.03.2013, 10:52:02
  7. avatar
    [24] peetrax [*]

    Pán mi začínal být i sympatický svou určitou naivitou, ale jen do té doby, než se ukázalo, že obéza je pro něj velikost 44. Sml30

    superkarma: 1 08.03.2013, 10:46:48
  8. avatar
    [23] Žofie [*]

    Tak když dnes máme to MDŽ, to nám to pan návrhář pěkně nandal Sml31 Kdo má víc než 36, je pro něj bečka. Já se hlásím ke 42 - 44 a připadám si celkem v normálu, na to, že mi není dvacet a mám tři potomky...

    1. na komentář reaguje Rikina — #25
    2. na komentář reaguje gerda — #27
    superkarma: 2 08.03.2013, 10:29:41
  9. avatar
    [22] vmarta [*]

    Dana Haklová — #18 souhlasím Sml22

    superkarma: 0 08.03.2013, 10:26:22
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Rikina — #20 přesně. Já mám 42-44, jak kdy, ale rozhodně si nemyslím, že jsem obézní. Jsem prostě pěkná urostlá baba.Sml57

    1. na komentář reaguje Altamora — #30
    superkarma: 1 08.03.2013, 10:24:51
  11. [20] Rikina [*]

    Velikost 42 a 44 jsou u toho pána už baculky? Sml80 Někdo by mu měl říct, že existují i velikosti 46 a 48, což pořád ještě není ta zmiňovaná váha 120 kg a parametry slonice, ale normální ženské, kterých je poměrně dost. Nadměrné velikosti začínají ještě vejš. Sml24 On zjevně uvažuje jen v extrémech, buď modelka nebo metrák sádla, jako by nic mezi tím neexistovalo. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    2. na komentář reaguje Altamora — #30
    superkarma: 3 08.03.2013, 10:18:05
  12. avatar
    [19] gerda [*]

    Dana Haklová — #18 ano, souhlasím, zahalit to, co nemá být vidět a vystavit to, co je na nás pěkné. Mám ráda léto, protože hodně nosím šaty a nohy mám opravdu hezké.

    superkarma: 0 08.03.2013, 10:09:04
  13. [18] Dana Haklová [*]

    kareta — #16 I tak. Znám jsem ženu, která je fakt kulička, ale má krásné štíhlé kotníky a pěkně tvarovaná lýtka. Chodí v černých, rozevlátých hábitech, ověšená stříbrnými šperky, nádherně voní a vypadá skvěleSml67Sml67Sml67.

    Je to výtvarnice, takže by si mohla nějaké šaty sama navrhnout, ale uznala, že tohle je nejlepší řešení. jakýkoliv střih by jen zdůrazňoval její kulatost.

    Prostě vsadila na látku a z toho si můžou vzít extrémně silné ženy příklad. na tom nevidím nic špatného ani zlomyslného

    1. na komentář reaguje gerda — #19
    2. na komentář reaguje vmarta — #22
    superkarma: 0 08.03.2013, 10:05:41
  14. avatar
    [17] Vivian [*]

    vmarta — #15 ale možná mají, ale holt jim to asi nikdy nebude slušet tak, jako ženským s normální postavou... prostě budou pořád vypadat tlustě, více či méně...  Sml80 Ale tam už přece nejde jen o módu, ony by měly dostat váhu do normy hlavně ze zdravotních důvodů.

    superkarma: 0 08.03.2013, 09:58:54
  15. avatar
    [16] kareta [*]

    Fakt dobrýSml67Sml59

    Na tlustou ženu fakt jen metry látky, tam se prostě nedá nic, leda že by měla třeba hezké nohy nebo ruceSml80Sml80

    1. na komentář reaguje Dana Haklová — #18
    superkarma: 0 08.03.2013, 09:43:26
  16. avatar
    [15] vmarta [*]

    Vivian — #14 dobře.... bavíne se ale o módě..takové nemají šanci se hezky ohodit? Ať je jaká je ?

    1. na komentář reaguje Vivian — #17
    superkarma: 0 08.03.2013, 09:34:15
  17. avatar
    [14] Vivian [*]

    vmarta — #13 ze zdravotních důvodů můžeš mít nadváhu, ale obezita už je "zdravotní důvod" sám pro sebe... Tu nemá člověk ze zdravotních důvodů, nýbrž z důvodů nevyrovnané energetické bilance, kde výrazně převažuje příjem. To může mít důvody různé, ale dá se to udržet na uzdě, pokud člověk doopravdy chce (což je někdy kámen úrazu).

    1. na komentář reaguje vmarta — #15
    superkarma: 0 08.03.2013, 09:29:13
  18. avatar
    [13] vmarta [*]

    Dana Haklová — #9 jsou ženy které jsou baculky ze zdrav. důvodů..a nemusí chodit v pytly. Ja teda nejsem "koulička" ale i na také by se mělo myslet....ale to je jen můj názor

    1. na komentář reaguje Vivian — #14
    2. na komentář reaguje Altamora — #26
    superkarma: 0 08.03.2013, 09:22:15
  19. avatar
    [12] kobližka [*]

    Vivian — #10 Souhlasím Sml22

    superkarma: 0 08.03.2013, 09:21:52
  20. avatar
    [11] kobližka [*]

    Taky mám dojem,že nemusí být každá žena štíhlá,dá se dobře obléknout i ta,co je trošku při těle,ale žena vážící přes 100kg by už měla se sebou něco dělat.Ne kvůli módě,ale kvůli svému zdraví!

    superkarma: 3 08.03.2013, 09:21:19
  21. avatar
    [10] Vivian [*]

    vmarta — #7 A dá se na takovou, s prominutím, hroudu obléknout něco jiného než ten "pytel?" Sml80 Nadváha fajn, baculky fajn, ale pokud už je někdo vysloveně obézní, tak se dá dost těžko obléknout tak, aby to vypadalo dobře... Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #12
    superkarma: 2 08.03.2013, 09:08:24
  22. [9] Dana Haklová [*]

    vmarta — #7 Na to měly myslet trochu dřív. Jak hezky obléknout "kouli"? Jedině ji hezky zabalit. A to nemyslím vůbec ve zlém.

    1. na komentář reaguje vmarta — #13
    superkarma: 1 08.03.2013, 08:55:49
  23. avatar
    [8] gerda [*]

    a ten model s řetízky...něco podobného leta nabízí katalog Bonprixu, jen je to úplet a zdá se mi to pěknější. Model od zpovídaného návrháře se mi zdá z nekvalitní látky, ale asi to bude fotkouSml80. Nemám ráda pomačkané věci.

    superkarma: 0 08.03.2013, 08:19:00
  24. avatar
    [7] vmarta [*]

    Nadpis je pravda, ale i takové ženičky chtějí být hezky oblečné..žádne pytle Sml22

    1. na komentář reaguje Dana Haklová — #9
    2. na komentář reaguje Vivian — #10
    superkarma: 0 08.03.2013, 08:17:15
  25. [6] Dana Haklová [*]

    bonda — #2 Jaký normální život máte na mysli?

    superkarma: 2 08.03.2013, 08:06:10
  26. [5] lidicka [*]

    Titulek článku má pravduSml30

    superkarma: 0 08.03.2013, 08:05:34
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Tož nevím...není to ten pán, co přišel nalíčený a v sukni na jednu společenskou událost? Mně se líbí pouze ten první model, lehce zahalený, ostatní jsou podle mě notně zdivočelé a nevyzrálé. Barevné kombinace absolutně neslušivé.

    superkarma: 0 08.03.2013, 07:23:50
  28. [3] ax [*]

    S nadpisem souhlasím. - Když se o sebe žena nestará obecně, šaty už to nezachrání. Možná mě tu za to ukamenujete, ale bohužel to tak taky cítím.

    Ale modely mě moc neoslovily.

    superkarma: 1 08.03.2013, 07:20:15
  29. avatar
    [2] bonda [*]

    No jo, zas jeden frajírek, který neví nic o normálním životě.

    1. na komentář reaguje Dana Haklová — #6
    superkarma: 2 08.03.2013, 06:45:56
  30. [1] telelot [*]

    určitě bych si něco vybralaSml16

    superkarma: 1 08.03.2013, 04:38:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme