Rodina

Natálie je lesba a její matka to nese těžce

Dnešní společnost je vůči gayům a lesbám tolerantní. Bere je za právoplatné občany. Ne každý se však dokáže s touto skutečností vyrovnat, pokud se dotýká jeho vlastní rodiny. Třicetiletá Natálie je lesba a její matka to nese velmi těžce.

Odveďte si tu svoji lesbu domů

lesba

Že „není s Natálií něco v pořádku“, si její matka Radka všimla prvně v období její maturity. Na maturitním plese tancovala Natálie pouze se spolužačkou a odmítala všechny spolužáky.
„Prosim tě, jsi normální? Taková hezká holka, šaty máš krásné, a Ty tady jenom sedíš u stolu, nebo trdluješ s Anetou.“
Aneta byla Natáliina kamarádka na střední, ale s normální heterosexuální orientací. Ani ona sama neměla potuchy o lesbických sklonech své kamarádky. Tzv. trdlování na plese brala jako legraci. Ovšem až do té doby, než se ji pokusila Natálie na záchodě políbit. Ale jinak, ne kamarádsky.
Utekla ze záchodu a neměla nic jiného na práci než v opilosti zařvat na Radku:
„Odveďte si tu svoji lesbu domů!“
Radku její slova zarazila, ale nepřikládala jim žádnou větší pozornost. Myslela si, že obě holky to trochu přehnaly s pitím.

Mami, to je Žaneta

Po maturitě šla Natálie na Vysokou školu do Prahy. Domů jezdila zřídkakdy. Když nastoupila do práce, byly její příjezdy domů ještě méně časté. Radka se před čtyřmi lety rozvedla, její muž si našel mladší partnerku, a tak ji celkem mrzelo, že dcera nejezdí domů častěji. Těšila se na každý její příjezd. Pokaždé, když Natálie přijela, Radka samozřejmě vyzvídala co nového, a jestli už dcera někoho má a že se už těší, až si někoho najde a až bude mít na baráku, kde je pořád sama, i nějaká ta vnoučata.
„Ale mami, na děti je vždycky času dost,“ smála se Natálie.

Jednou před příjezdem volala Natálie domů, jestli nebude vadit, když nepřijede sama.
„Samozřejmě, že ne. A s kým přijedeš, Natálko?“
„S kamarádkou.“

Radka poněkud potlačila zklamání, v duchu už pomalu plánovala zásnuby, ale byla ráda, že dceru zase uvidí.

Přijely obě.
„Mami, to je moje přítelkyně Žaneta.“
„Přítelkyně. Proč tak oficiálně? Kamarádka, ne?“
„Ne, mami, přítelkyně, jako partnerka. Už dva roky spolu žijeme a máme se rády.“
„To jako…?“
Radka ani nedomluvila.
„Ano.“

Ale Tvoje dcera je normální

Byť Radka o homosexualitě věděla, nikdy netušila, že by se to mohlo týkat i její dcery.
Polil ji studený pot a šla zavolat bývalému manželovi.
„Ty jsi to věděl?“
„Věděl. A ty s tím také nic naděláš.“

Jenže Radčin manžel má novou rodinu, další dvě děti. Radka zůstala sama. Kvůli svým zdravotním problémům je v invalidním důchodu, hodně přibrala. Jednu známost po rozvodu ještě měla, ale netrvala dlouho. Veškerá její mysl se upíná na dceru a na to, jak bude mít jednou vnoučata.
A teď taková studená sprcha.

Celý víkend proběhl jako ve snu. Radka obě mladé ženy neustále sledovala ostřížím pohledem a téměř na ně nepromluvila. Když se v neděli večer loučily, dostala ze sebe jen:
„Natálko, proč zrovna Ty?“

Radka se svěřila i své kamarádce, a ta ji uklidňovala:
„Prosim tě, buď ráda, že je holka zdravá, má bydlení, dobrou práci a je šťastná. Třeba si jednou nějaké dítě adoptují. Vždyť není všem dnům konec.“
Radka ale nese oznámení své dcery o její sexuální orientaci velmi těžce. Hledá chybu v sobě, v bývalém manželovi, ve výchově a nedá si vymluvit, že tím to není. S dcerou nemluví, nebere ji telefony, uzavřela se do sebe.
Když jí kamarádka radila, ať se s dcerou usmíří a ať se nestydí a jde se klidně poradit i k psychologovi, osopila se na ni se slovy:
„Tobě se to radí, když máš děti normální.“
„Ale Tvoje dcera je také normální,“
odpověděla jí.

Přečtěte si také:

   
26.06.2013 - Rodina - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [32] navia [*]

    Neslyšely jste náhodou vyprávět Špačka (toho Havlova ceremoniáře) jak jim syn sdělil že je gay? Prý někdy v 15 utekl z domu, potkoukal se bůhvíkde a s bůhvíkým, takže když se dal nějak o pár let později dokupy a neměl ani AIDS ani tuberu, ale byl JENOM gay, tak si jeho manželka zhluboka oddechlaSml8 Takže ono záleží na úhlu pohledu...

    superkarma: 0 17.07.2013, 12:40:44
  2. avatar
    [31] mina77 [*]

    nebudu soudit ,mám dvě holky taky se mi múže jednou stát, že si přivedou holku Sml15

    superkarma: 0 01.07.2013, 20:49:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] akčak [*]

    také bych to těžce nesla ,ale

    superkarma: 0 29.06.2013, 18:11:39
  2. [29] martasko [*]

    chytrá kamarádka, snad maminka brzy prozře, stejně nezbývá, než se smířitSml24

    superkarma: 0 26.06.2013, 22:27:49
  3. [28] free [*]

    Asi by mi taky chvilku trvalo to strávit, no a pak bych to vzala.

    superkarma: 0 26.06.2013, 19:29:51
  4. avatar
    [27] pucky [*]

    MUsí to být těžké, ale dceru bych kvůli orientaci určitě neodsoudila...

    superkarma: 0 26.06.2013, 18:20:37
  5. avatar
    [26] carmi [*]

    Mně by to asi v prvním okamžiku taky překvapilo a možná by mi to i bylo líto. Přece jen je pravděpodobné, že to bude mít v životě těžší. Ale ten první okamžik by asi neměl trvat dlouho. Takže v tomhle případě by to už určitě chtělo odborníka. A nedovedu si představit, že bych se svou dcerou odmítla mluvit. To jí přestala mít ráda? Tomu nějak nerozumím.

    A mimochodem - moje dcera sice žije s chlapem, ale děti nechce. Taky se nehroutím. Je to její život.

    superkarma: 0 26.06.2013, 15:29:18
  6. avatar
    [25] kqkkatka [*]

    fakt by sa jej hodila pomoc od odbornika Sml59

    superkarma: 0 26.06.2013, 14:29:54
  7. avatar
    [24] daska59 [*]

    Dcera je normální, ale nám se to lehko řekne, když se nás to netýká Sml80. Určitě bych se s tím smířila, ale jednoduché by to nebylo.

    superkarma: 0 26.06.2013, 14:03:37
  8. avatar
    [23] tauferova monika [*]

    Musí to tak přijmout,hlavně že je dcera zdravá a štastnáSml16

    superkarma: 0 26.06.2013, 12:22:40
  9. avatar
    [22] Judo [*]

    Hanula — #19 souhlasím s tebou

    superkarma: 0 26.06.2013, 12:14:03
  10. [21] MaVy [*]

    trápí jí že nemá vnoučata?nebo,že bude mít místo zete snachu?co znám příkladů,mohu-li to na to vztáhnout tak o vnoučata se bát nemusí,holky si je pořídí,to že chci ženskou a ne chlapa to mi nebere mateřské pudySml16

    superkarma: 0 26.06.2013, 11:57:40
  11. avatar
    [20] Lukáš Čejka [*]

    lepsi lesba nez gauner Sml80Sml16

    superkarma: 1 26.06.2013, 11:54:09
  12. avatar
    [19] Hanula [*]

    Sml16no asi je to prvotní šok, ale hlavní je zdraví... každý jsme holt nějaký...Sml67

    1. na komentář reaguje Judo — #22
    superkarma: 0 26.06.2013, 11:33:38
  13. [18] Rikina [*]

    No tak je načase, aby se paní probrala. Sml80 Prodat dům, když je tam pořád tak sama, najít si nějakej pěknej byt, začít trošku cvičit, když hodně přibrala, času má jistě v invalidním důchodu fůru, tak dělat něco pro sebe. Dceři je třicet, kolik může být paní matce - 55? To zdaleka není odepsaná, aby se musela upínat na vnoučata. Jestli dcera není "normální", protože je lesba, tak paní stejně tak není normální, neb je buchta kynutá, a teď ještě navrch i zakyslá. Sml24 Tyhle příběhy miluju. To musí být kšeft, tohle vymýšlet do časopisů - jak říkal Werich, dva zámky, plný spisovatelů Sml57

    superkarma: 3 26.06.2013, 11:17:50
  14. [17] doginka [*]

    Jitullinka — #16 Přesně tak,souhlasím. Nevím,proč se brání psychologaSml80

    superkarma: 0 26.06.2013, 11:11:27
  15. avatar
    [16] Jitullinka [*]

    jo, jo, určitě to není jednoduché se vyrovnat s takovouhle skutečností, ale stejně se nic jiného dělat nedá...

    1. na komentář reaguje doginka — #17
    superkarma: 0 26.06.2013, 10:59:03
  16. avatar
    [15] Alenka0010 [*]

    Vůbec nechápu dnešní matky, které dcery nutí do vnoučat. Paní by si měla najít nějakou jinou zábavu nebo koníčka.

    superkarma: 0 26.06.2013, 10:44:49
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    Já si myslím, že taková malá životní tragédie pro ženu je to, když zabalí svůj vlastní život a upne se na to, že bude mít vnoučata. Nikoli to, že je dcera lesba Sml24

    superkarma: 1 26.06.2013, 10:43:58
  18. avatar
    [13] ToraToraTora [*]

    Aha, problém není lesba, ale že nebudou vnoučata. HmmmSml80

    superkarma: 0 26.06.2013, 10:36:23
  19. avatar
    [12] Altamora [*]

    Chudák Radka. Celý život prožít s tím, že se mi o jeho náplň někdy v budoucnu někdo postará, co je to za život? Už to, že otci to její dcera řekla, ale jí ne, je zvláštní. Tak ať si pořídí kočku z útulku, když má potřebu se o něco starat. Jen ne kotě, to by bylo chudák.

    superkarma: 0 26.06.2013, 09:54:03
  20. avatar
    [11] kristagg [*]

    Pro mne by bylo důležité, aby byla  šťastná dcera.

    superkarma: 0 26.06.2013, 09:35:56
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    Brixik — #6 vnoučata nemusí mít ani od "normálních" dětí, mít děti totiž není povinné.Sml57

    superkarma: 0 26.06.2013, 09:20:19
  22. avatar
    [9] átéčko [*]

    peetrax — #1 Souhlasím s tebou. Vypadá to, jako by čekala jen na to, až se bude starat o vnuky. Tohle není ale jediná náplň života normální ženské!

    Mohla by s dcerou a její přítelkyní chodit na hory, trošku dát najevo svou lásku k dceři, podopřit ji, nebo ji úplně ztratí.

    Mohla by se radovat, že má zdravou dceru, která má dobrou práci...

    Adopce pro homosexuaální páry u nás není uzákoněna, ani umělé oplodnění není legální. Ale doufám , že jednou to bude normální.

    superkarma: 0 26.06.2013, 08:50:44
  23. avatar
    [8] margot [*]

    ani heterosexuál není povinen mít děti jen proto, že se to prostě očekává. žádný problém nevidím - paní by se měla radovat, že její dcera je zdravá, v životě spokojená a šťastná, že si našla pro sebe vhodného partnera, byť rodu ženského. taky, že doby tmářství jsou dávno pryč. spíš by měla udělat sama něco pro svůj život, aby ho dokázala opět naplnit a nečekat to od druhých. hlavně přijmout dceru takovou, jaká je, protože jinak ji ztratí.

    superkarma: 0 26.06.2013, 08:31:32
  24. avatar
    [7] Kimmy [*]

    A co takto byt nahradnou babickou pre deti nejakej (mladej) mamicky, ktora babicku nema, pripadne je babicka daleko?

    superkarma: 2 26.06.2013, 08:24:16
  25. avatar
    [6] Brixik [*]

    Paní je pěkně sobecká, neumí se sama zanavit a tak si myslela, že jsou její záchranou vnoučata. Jak často by je asi vídala? Ať si zkusí vymyslet nějaké aktivity sama a pak možná přijme i dceru.

    1. na komentář reaguje gerda — #10
    superkarma: 0 26.06.2013, 07:48:26
  26. avatar
    [5] marde [*]

    Určitě není snadné se s tím vyrovnatSml23

    superkarma: 0 26.06.2013, 07:45:13
  27. [4] lidicka [*]

    Chápu, že pro rodiče je těžko se s tím vyrovnat, ale důležitější je, že je dcera zdravá a spokojená. Vím o čem píšu, tento problém jsme měli v rodině. Sml22

    superkarma: 0 26.06.2013, 07:28:41
  28. avatar
    [3] gerda [*]

    Je pravda, že s tím opravdu nenadělá vůbec nic. Tak by se měla smířit se skutečností a brát život jaký je.Sml80

    superkarma: 0 26.06.2013, 06:11:07
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    To uz tady dlouho nebylo!Sml6

    superkarma: 0 26.06.2013, 00:36:35
  30. avatar
    [1] peetrax [*]

    Chudák holka. Paní by si měla uvědomit, že vnoučat se nemusela dočkat ani od dcery, která by byla heterosexuální - dnes lidi děti něchtějí nebo často ani mít nemůžou. Sml80 Holt se musí nějak zabavit sama. Třeba v rámci pohybových možností chodit na túry, přihlásit se na univerzitu třetího věku nebo na nějakou zájmovou činnost, najít kamarádku...

    Asi to je pro rodiče těžký, když dítě nesplňuje v čemkoliv očekávání rodičů. Ale snad si paní uvědomí, že má velké štěstí, že má dceru, která ji navštěvuje, je zdravá a má pěkný partnerský vztah. Protože nic z toho není samozřejmostí.

    1. na komentář reaguje átéčko — #9
    superkarma: 4 26.06.2013, 00:11:19

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme