Rodina

Násilí v porodnicích?

Zpráva o nuceném návratu Evy Hanzelkové do porodnice mezi vámi vyvolala zajímavou diskusi. Přinášíme vám vyjádření Hnutí za aktivní mateřství k této kauze.

Oficiální vyjádření Hnutí za aktivní mateřství

PO ODHALENÉ ZÁMĚNĚ DĚTÍ NÁS ČEKÁ V PORODNICÍCH NÁSILÍ?! K mimořádné protiprávní události došlo v pátek 26. října 2007 na Berounsku. Rodiče Eva Hanzelková a její partner vyjádřili po porodu v hořovické nemocnici přání odejít domů. Požádali tedy ošetřujícího lékaře o předložení tzv. negativního reversu, jehož podpisem by potvrdili, že odcházejí se svým zdravým dítětem zcela dobrovolně, ze své vůle. Zdravotníci nejenže odmítli tento dokument připravit, ale měli tendenci rodičům v samotném odchodu bránit. Rodiče nakonec i přes nesouhlasné stanovisko z porodnice domů odjeli. Je třeba zdůraznit, že dle vyjádření obou rodičů i přítomné duly bylo narozené dítě prohlédnuto primářem dětského oddělení MUDr. Antonínem Duchanem a shledáno naprosto zdravým.

Během několika hodin do jejich bydliště dorazila výprava ve složení: dvě sociální pracovnice, doprovázené policií a vůz záchranné služby s výzvou, aby jim rodiče vydali dítě, které se musí vrátit do porodnice. Rodiče vysvětlili, že miminko bylo po porodu uznáno zdravým, využili tedy svého práva a zcela v souladu se zákonem odešli z pro ně nevyhovujícího prostředí porodnice domů. Sociální pracovnice jim však předložily usnesení o předběžném opatření - dokument, který nesl čerstvé razítko a podpis berounského okresního soudce JUDr. Jaroslava Zalejského, v němž je uvedeno, že dítě je nezbytné bezodkladně odvézt zpět do porodnice. Matka s dítětem ve voze záchranné služby doprovázena otcem v rodinném autě byli nuceni vrátit se zpět na příslušné oddělení hořovické nemocnice.

V České republice, stejně jako ve většině zemí EU, je možné zcela legálně rodit ambulantně. Zdejší porodnice se ovšem snaží v tom rodičům bránit - dosud se odvolávaly na metodický pokyn MZ ČR, který doporučuje, aby i zdravý novorozenec zůstal v porodnici pod dohledem lékařů alespoň prvních 72 hodin po porodu. Toto doporučení však není pro rodiče právně závazné, má povahu pouze a výhradně doporučení ze strany zdravotníků, nezakládá tedy žádné právo lékaři ukládat rodičům či dětem jakékoliv povinnosti či omezení! Jde o tzv. „první volbu“, kterou jim zdravotník nabízí… Uvědomělí rodiče tedy mnohdy odcházeli či odcházejí s dětmi domů, ať už podepsali negativní revers či nikoliv. Tento případ je naprosto ojedinělý a mimořádný v tom, že porodnice bezprecedentně a nezákonně využila (v případě zdravého dítěte a matky spíš zneužila) státní moci a donutila rodiče k povolnosti soudní cestou.

Tento případ má  podle nás velkou společenskou nebezpečnost, ve smyslu vydávání rozhodnuti soudy resp. soudci, která se neopírají o správný výklad zákona a vůbec celkové neuznávání rodičovských práv.

Martina Suchánková, HAM

Celé shrnutí problematiky ambulantních porodů i se sporným doporučením MZ najdete na stránkách: http://www.iham.cz/ambulantni_porod.php

Více k této problematice si můžete přečíst v zítřejším vydání.

   
05.11.2007 - Těhotenství a porod - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [106] Suzanne [*]

    lukas.cejka: když jsi u té solidarity: matka ti mohla ušetřit za pobyt svůj i dítěte. Takhle tě to možná bude stát víc, jelikož stát jí bude platit s nejvyšší pravděpodobností za své pochybení tučné peníze. Možná bude potřebovat psychologa, protože třeba přijde o mléko šokem (já bych se teda pěkně povozila). V jiných státech je totiž normální se zdravým dítětem odejít domů a nikdo to za risk nepovažuje, takže kecy o ochraně investic jsou nesmyslné, možná vycházejí z přetrvávající představy o socialistické a jedině správné péči.

    superkarma: 0 05.11.2007, 21:55:41
  2. avatar
    [105] rek11 [*]

    lukas.cejka:

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:46:19
  3. avatar
    [104] Lukáš Čejka [*]

    jeste jednou a lepe:
    http://entimg.msn.com/i/Satan/SouthPark_satan_300x298.jpg

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:43:20
  4. avatar
    [103] Lukáš Čejka [*]

    rek11: >http://entimg.msn.com/i/Satan/SouthPark_satan_300x298.jpg

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:42:32
  5. avatar
    [102] Lukáš Čejka [*]

    tak jsem pri debate s vami dodelal co jsme potreboval a jeste jsem se pekne pobavil, tak se po dnesek loucim

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:38:14
  6. avatar
    [101] Gedžitka [*]

    lukas.cejka: no to určitě

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:37:43
  7. avatar
    [100] rek11 [*]

    lukas.cejka: pokud maji velke ruce tak to muze byt i lucifer.Ja po tom stejne spim,takze i kdyz dotycny promluvi,nevim o tom

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:37:01
  8. avatar
    [99] Lukáš Čejka [*]

    rek11: pozdravuj tam pravniky

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:35:51
  9. avatar
    [98] Lukáš Čejka [*]

    Meander: zadna demagogie ale dejiny pohled

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:35:13
  10. avatar
    [97] rek11 [*]

    lukas.cejka: nene v pekle jsou starsi muzi s velkyma rukama a ty si zabiram ja ty si vem nebe...ja radsi teplo a neresti

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:34:59
  11. avatar
    [96] Lukáš Čejka [*]

    Gedžitka: ono je nakonec stejne nejdulezitejsi, ze je ta pani i to dite zdrave

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:34:19
  12. avatar
    [95] Meander [*]

    lukas.cejka: To je synonymum... Oni tu svou demagogii označovali za pokrokový názor.

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:33:38
  13. avatar
    [94] Lukáš Čejka [*]

    rek11: ja vim prijdu za to do pekla

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:33:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [93] Lukáš Čejka [*]

    Meander: mladý býček - souhlas
    totalitní názory - nesouhlas -> pragmaticke nazory

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:32:35
  2. avatar
    [92] rek11 [*]

    lukas.cejka: a ted na tebe vlitne nejaka uvedomela matka..tri,dva,jedna...ted

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:30:44
  3. avatar
    [91] Gedžitka [*]

    lukas.cejka: měla domluvený, že po porodu informuje doktorku, že je doma a že doktorka má přijít na návštěvu, pak j měla ta doktorka o té dovolené říct A jak už tu bylo psáno každá MUDr má záskok. Taky existují pohotovosti a nemocnice

    Louisa: právě že doktoři i ve zprávách řekli, že žádnej zdr. důvod nebyl, jen to, že pediatrička byla zrovna na dovolené

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:30:41
  4. avatar
    [90] Meander [*]

    Na to, že to je zahnívající tisková zpráva, je tu reakcí jako máku. Čejka je dozajista placen jako agnet provokatér, protože mi nejde na rozum, jak by takový mladý býček mohl mít tak strašidelně totalitní názory a myslet je vážně.

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:29:59
  5. avatar
    [89] Lukáš Čejka [*]

    rek11: mernou jednotku

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:29:49
  6. avatar
    [88] rek11 [*]

    lukas.cejka: ty jsi jak vsichni muzi meho zivota -prakticky mi bez vyjimky rikali :Tobe to nejvic slusi,kdyz se zlobis

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:28:34
  7. avatar
    [87] rek11 [*]

    lukas.cejka: no ze beres dite jako jednotku,která někdy bude možná cosi vydělávat a proto do té jednotky investuješ-solidárně a počítáš s tím,že se může stát,že ti to daná jednotka nevrátí..

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:27:30
  8. avatar
    [86] Lukáš Čejka [*]

    předpokládám,že tu vědomě dráždíš kobry bosou nohou - kdyz vy tady tak krasne urputne bojujete, ze by to byl hrich vas nepostouchnout

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:27:27
  9. avatar
    [85] Lukáš Čejka [*]

    rek11: ale na tohle se přeci nedá koukat je tímhle úhlem pohledu,myslím na porody - pls vysvetlit, ted nevim co si pod tim mam presne predstavit

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:25:08
  10. avatar
    [84] rek11 [*]

    lukas.cejka: tos pochopil špatně,já jsem pro solidaritu,ale na tohle se přeci nedá koukat je tímhle úhlem pohledu,myslím na porody-předpokládám,že tu vědomě dráždíš kobry bosou nohou ...Jinak věřím,že na prohlídky ke gynekologovi a zubaři nechodíš a jinak musim jednou za pul roku k endokrinologovi

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:23:14
  11. avatar
    [83] Lukáš Čejka [*]

    Meander: sam investuju do toho nejlepsiho, co me muze zajisit - ja sam
    Tu smecku planuju, ale protoze si ji hodlam krmit sam, tak nejdriv zaridim kam ji privedu a cim ji budu krmit

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:21:40
  12. avatar
    [82] Lukáš Čejka [*]

    rek11: ty sis na to vydelala, aj u lekare nebyl nekolik let a presto mi to neprijde divne, ze platim za veci ktere nespotrebuju
    jsem rad ze jsi mela stesti a tve porody by se vesly do rodinneho rozpoctu, jine to stesti nemaji a jejich porod je financne nakladnejsi tak by si ho nemohly dovolit ...
    Ty sis ho podle sebe dovolit mohla, presto jsi zvolila solidaritu, protoze to proste spolecnost nezkouma - investuje do porodu at stoji 20k nebo 200k
    Neorzumim co je nejasneho na principu solidarity

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:19:14
  13. avatar
    [81] Louisa [*]

    Jen se zeptám, všichni se zastáváte té maminky - bylo někde zveřejněno vyjádření těch lékařů, z jakého důvodu ji nechtěli domů pustit?

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:17:40
  14. avatar
    [80] Lukáš Čejka [*]

    ad.astra: a tím pádem si uzurpuješ právo na to dítě? už ted víš, že ti bude platit na důchod? - a proc podle tebe dnesni spolecnost investuje do porodnosti? svet je prelidneny, ropocet deficitni - tak jakej duvod to podle tebe ma?ze nas to bavi?

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:14:06
  15. avatar
    [79] Meander [*]

    lukas.cejka: Tak si říkám, když máš takové obavy o to, aby přežilo dost cizích dětí, které budou dělat na tvůj důchod, proč si neuplácáš vlastní smečku? Nebo proč nezačneš na důchod investovat do něčeho jistějšího, aby ti na něj nemusely vydělávat ani tvoje ani žádné jiné děti?

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:13:26
  16. avatar
    [78] rek11 [*]

    lukas.cejka: no pokud to bereš takhle-kazda normalne zamestnana prumerne zdrava zena si velmi rychle na zdravotnim na porod vydela kdyz si vemu ja brala 25tis cistyho-nepamatuji si presne kolik slo na zdravotni a sicoalni,ale myslim ze to bylo neco kolem 6 tis,delala jsem tam pul roku-tzn 36 tis a to jen,co jsem davala statu pred md,ted by mel zdravotni platit stat....jediná má návštěva nemocnice byl porod-chodím 4 krát ročně ke 3dr na preventivni prohlidku,leky si doplacim...takze bych rekla,ze ta spolecnost ke me az tak solidarni neni na porody oba jsem si prakticky vydelala jeste pred md

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:10:43
  17. avatar
    [77] Lukáš Čejka [*]

    ad.astra: kazda investice ma sva rizika, aby je spolecnost minimalizovala, investuje do poporodni pece, do zakonu na ochranu ditete ...
    Jako kazda dlouhodoba investice je to riziko.
    Vzdelani, ruzne pripaltky na vyzivu ap. preci stat palti tak nerozumim o cem mluvis?

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:09:07
  18. avatar
    [76] ad.astra [*]

    lukas.cejka: a tím pádem si uzurpuješ právo na to dítě? už ted víš, že ti bude platit na důchod? Co když se mu něco stane (nechci přivolávat) ale v tom případě by to byla špatná investice, né? A když bych měla jít až do krajností, možná bys měl ještě něco přidat na dobrou a zdravou výživu, na vzdělání, aby mělo dobrou práci avůbec aby mělo pak z čeho ten tvůj důchod platit

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:04:44
  19. avatar
    [75] Lukáš Čejka [*]

    Nyotaimori: nee, ja bych byl spatny politik, ja nerad lzu, navic bych mel velke nutkani zavest despotickou autokracii

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:04:01
  20. avatar
    [74] Meander [*]

    lukas.cejka: Máš to nějak zmáknutý.

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:03:28
  21. avatar
    [73] Lukáš Čejka [*]

    ad.astra: ake ot porad mluvis o jednom porodu, do kazdeho porodu nacpes nejake penize - do nejakeho korunu do jineho dvacku
    to nerozhoduje, je jendo kolik jedinec zapaltil - ve spolecnosti jsou i ti kteri nezaplatili nic, rozhoduje to ze celych tech 20K yaplatila spolecnost
    jina situace je ta co jsem popisoval - at si to odrodi sama doma nebo si to zaplati sama, ona se rozhodla, ze do toho necha investovat spolecnost

    superkarma: 0 05.11.2007, 17:01:49
  22. avatar
    [71] Lukáš Čejka [*]

    Nyotaimori: nebo si pletes investici s majetkem?

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:56:33
  23. avatar
    [70] Lukáš Čejka [*]

    Nyotaimori: kde jsem napsal ze je to neci majetek?

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:56:02
  24. avatar
    [69] ad.astra [*]

    lukas.cejka: dobrá - stálo to 20.000,- rodička si na zdravotní péči taky určitě platila, vyděl prosím těch 20.000,- kolik stíálo těhotenství této konkrétní ženy všemi, kteří přispívají na zdravotní péči - zajímala by měkonečná cifra, pak mi pošli číslo účtu a já ti to pošlu, aby ti to tak nedrásalo nervy (myslím, že poplatzek bance za převod peněz mě bude stát mnohem víc)

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:55:19
  25. avatar
    [68] Lukáš Čejka [*]

    Meander: a cemu nerozumis? - solidarita je proste zpusob financovani kde neco dostanes i kdyz na to nemas, protoye prodavajici to bere jako svou invenstici
    obchod je zpusob kdy mas neco co ma nejakou hodnotu a muzes to smenit ze neco jineho v te hodnote
    charita - rozdavas neco z cisteho altruismu, neinvestujes, proste jen davas

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:55:10
  26. avatar
    [65] Lukáš Čejka [*]

    Gedžitka: ale o tom to je - ona doktorum rekla ze ma domluvenou lekarku, jim se to neydalo tak doktorce zavolali a zjistili ze to neni pravda tak udelali co uznali za nejlepsi
    kdyby to nedopadlo dobre a oni nedelali nic tak dneska cteme jake jsou to zrudy jak na deti kaslou a o nic se nazajimaji jen o prachy

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:49:10
  27. avatar
    [64] Meander [*]

    lukas.cejka: Eh, a ty rozumíš tomu, co jsi napsal? Nešlehnul sis něco solidárního.

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:48:54
  28. avatar
    [63] Lukáš Čejka [*]

    Meander: o tom je solidarita, ze neco dostanes a nemusis umerne tomu nic vracet, top co popisujes ty je obchod - naval jaterni step, dostanes za to heparin (v porodnictvi soukroma klinika - zaplat a my te tu odrodime)

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:46:35
  29. avatar
    [62] Gedžitka [*]

    lukas.cejka: pouštělii mě zhruba v době, kdy bych rodila, kdybych rodila tak, jak sem měla, pediatrička věděla o tomto termínu, ale taky pouze cca, nikdy nevíš, kdy budeš rodit - samozřejmě tím myslím ženský. Ale mohli mě klidně pustit dřív, kdyby byly holky větší. Sou ženský co rodí o 14 dnů řív a jdou "hned" - po třech dnech třeba - domů a ta doktorka taky počítá s termínem až za 14 dní . NAvíc myslím, že není ani povinnost rodičky si doktorku domluvit předem, stačí po příchodu domů z porodnice zavolat k nějaké ať přijde, že jsi doma z porodnice.

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:44:52
  30. avatar
    [61] Lukáš Čejka [*]

    ad.astra: Nevim cemu se podivujes, podivej se na zakony jak chrani deti, to nei nic jineho, nez ochrana investic ze strany spolecnosti.

    superkarma: 0 05.11.2007, 16:44:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme