Rodina

Naše děti si pořád ubližují

Všichni sourozenci se hádají a někdy si i ubližují. Usuzuju tak ze svých vzpomínek z dětství (vyrůstala jsem s bratrem a sestrou), z běžného života vlastních dětí i vyprávění kamarádek. Co je ale ještě normální?

Nad touto otázkou přemýšlím vždycky, když na sebe naše děti začnou křičet a schyluje se ke sprostým nadávkám a fyzickému násilí. Nebývá to často, ale když k tomu dojde, stojí to za to. Zatím se mi daří podobné situace uklidňovat, tak si říkám, že je to asi ještě v normě.

kid

A utvrdila jsem se v tom docela nedávno po rozhovoru s jednou známou, která si stěžovala, že se její tři děti neustále hádají a perou. Vyprávěla mi, co se u nich doma děje skoro každý den, a tak jsem se uklidnila: naše děti jsou hotoví andělé! Pavlína má dvě dcery, kterým je 14 a 12 let, a desetiletého syna. A každý den si říká, co zase její děti vyvedou. A nutno říct, že to nejsou žádné velké průšvihy.

„Všechno začíná už ráno, když vstáváme do školy. Manžel je tou dobou na cestě do práce, takže se ho to moc netýká, zatímco já musím všechny vzbudit, připravit jim snídani a hlavně je včas vykopat z domu, aby nám neujel autobus. Syn je ráno v klidu, rychle se oblékne a nají, s ním problémy nejsou. Zato dcery! Skoro hned po probuzení se pohádají, co si vezmou na sebe, protože zaručeně chtějí zrovna obě to samé, ale žádná nechce ustoupit. Pak se dohadují, která si půjde první čistit zuby. A nakonec se ještě jedna druhé smějí, že jsou špatně oblečené nebo namalované... A sprostě si vynadají do idiotů a ještě mnohem horších výrazů.

Do jejich hádek poslední dobou nezasahuju. Nechám je v pokoji a v koupelně, ať si to vyřídí samy, zatímco v kuchyni chystám snídani, kterou si často ani nestihnou sníst. Tak jenom zavelím, že odcházíme, načež se s hlasitými výkřiky přijdou obout a vyrazíme na autobus. Naštěstí jezdím jiným autobusem než ony, takže se rozloučíme na zastávce a pak mám klid až do té doby, než přijdu odpoledne z práce.

Může za to jen puberta?

Pak to začíná nanovo - hádky, výčitky, křik, pošťuchování, někdy i pár facek, to už se s nimi dohaduje i syn. Dcerám vadí všechno, i to, že se na ně bratr „divně“ podívá. Někdy se spolčí spolu proti němu a posmívají se mu, což chudák nevydrží a reaguje tak, že je začne bít, protože rozumově na ně ještě nestačí. Jindy se ho jedna zastane a pak spolu „dusí“ tu druhou, a samozřejmě často se hádají všichni dohromady. A tak je to u nás na denním pořádku. Když přijdu domů a je tam ticho, znamená to, že děti nejsou doma. A pokud jsou, připadám si jako v ráji, že se aspoň jednou za čas chovají jako lidi!

Bohužel nemáme velký byt, takže mají všichni tři společný pokoj a v koupelně je jen jedno umyvadlo, je tedy potřeba mnohem víc tolerance a domluvy. A to zatím naše děti nezvládají. Navíc obě holky jsou v pubertě, takže argumenty na ně moc neplatí, rozčilují se kvůli všemu.

Říkám si, jestli jsem někde neudělala chybu. Nejsem totiž typ matky, která by dětem všechno dovolila a koupila, naše děti nejsou rozmazlené a doma musí pomáhat, tak nevím, proč si s nimi neumím poradit i v těchto situacích. V poslední době radši do jejich hádek nezasahuju a jenom se těším, až je tohle pubertální období přejde. Snad to přežiju!“

Další články na podobné téma:

   
23.05.2013 - Děti - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [76] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #75 jako jo. A stejně, všechny do jednoho, z toho ty dříve zmalované holčičky vyrostly a líčí se velice jemně. Neznám nikoho ve své věkové kategorii, kdo by měl tvrdé černé linky a oranžový make-up. Sml16 Možná i díky kosmetickým blogům...? Sml58

    superkarma: 0 24.05.2013, 19:29:07
  2. avatar
    [75] Dante Alighieri [*]

    peetrax — #71 Já jsem se jich ani neptala. Ale jak tady někdo psal, že otec dceři šminky vyhodil.. Tak co pak? Pak už zbjevá jedině ta školní šatna no. Sml30

    1. na komentář reaguje peetrax — #76
    superkarma: 0 24.05.2013, 09:12:24
  3. avatar
    [74] phoebe24 [*]

    Pentlička — #63 Sml30 Milá Sally, moje mladší dcera se od dvanácti maluje a její o dva roky starší sestra neustále leží v knihách ( žádný Foglar - nejraději čte historiské krváky od Smrt je mým řemeslem, přes Čachtickou paní, Lukrecii Borgia až po Hru o trůny). Domluvy nepomáhají. Nemám raději ty dvě hloupé husy zmlátit na jednu hromadu? Sml32

    superkarma: 2 23.05.2013, 22:23:39
  4. avatar
    [73] daska59 [*]

    Ještě než jsem koukla na diskuze, divila jsem se, že dívky 14 a 12 let se malují do školy. No tak mě nekamenujte, ale jak se píše -  Nejsem totiž typ matky, která by dětem všechno dovolila - tak to asi nebude tak docela pravda Sml80.  Jinak bych řekla, že s děvčaty prostě mlátí puberta.

    superkarma: 0 23.05.2013, 17:43:49
  5. avatar
    [72] margot [*]

    koukám se to tu pěkně rozvinuloSml16 já jsem taková měkká matka, že jsem vše dovolila - kdybych sem hodila fotku holky, jak chodila v tomto věku běžně do školy, asi by slabší povahy kleplo. když poslouchala a byl na ni spoleh, proč nedopřát i nějaký ten chléb a hrySml80 kupodivu si ani nikdy žádný učitel ze školy nestěžoval, puberta se přestála parádně a s holkou nikdy problém nebyl. neměla potřebu si to zakazované kompenzovat jinak a jinde.

    superkarma: 0 23.05.2013, 17:21:15
  6. avatar
    [71] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #70 no třeba mně to taky rodiče přímo nedovolili Sml57, ale co už pak, když to bylo na xichtě. Sml39

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #75
    superkarma: 1 23.05.2013, 16:17:02
  7. avatar
    [70] Dante Alighieri [*]

    gerda — #69 To s tou šatnou a kočárkárnou jsem myslela spíš z legrace. V mým případě si to stejně neumim představit, protože mně líčení zakazováno nebylo.. Sml80 Se tady jednou za rok projevim a hned prej přehnaná obrana.. Sml30 Celou dobu jsem měla pocit, že jen tak lehce diskutujeme, ani jsem se nestihla rozčílit. Zato si myslim, že se zbytečně rozčilují všichni ti, co řeší, jestli je nějaká holka na ZŠ nalíčená.

    A kdo tady mluvil o zmalovanosti a kdo o 10 letech? Já ne. A pak kdo tady nečte komenty řádně, hihi. Mimochodem ani dospělá ženská nevypadá dobře, je-li zmalovaná a o věku, kdy je vhodný se začít líčit, si udělá úsudek každá dívka zvlášť. Bude-li jí to rodiči dovoleno, že jo...

    1. na komentář reaguje peetrax — #71
    superkarma: 0 23.05.2013, 16:07:05
  8. avatar
    [69] gerda [*]

    Dante Alighieri — #68 no, čekala bych víc sebevědomí.Sml58 Soudím to podle tvé přehnané obranySml52 Abys nebušila do otevřených dveříSml57 Vždyť nejde o nic jiného, než o marnivost. Koho to baví, může hrát všemi barvami, vždyť dnes se všechno může a už to ani nikoho nešokuje. A to možná i naštve, my jsme si aspoň revoltu užili a nesli následky, to bylo daleko dobrodružnějšíSml58.  Každý to má jinak, někoho baví Bravíčko, někoho vážná literatura a nemusí být kvůli tomu nikdo zatracovaný nebo zesměšňovaný. Já si pořád svobodně myslím, že je blbost chodit od deseti let zmalovaná do školy a že to o něčem svědčí, ale to je jen můj názor, který nikomu nenutím.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #70
    superkarma: 0 23.05.2013, 15:45:24
  9. avatar
    [68] Dante Alighieri [*]

    peetrax — #65 Kdybych byla mladá Pentličková, to bych mamce asi poděkovala, protože bych se kvůli ní musela líčit ve školní šatně a odličovat se v kočárkárně. Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #69
    superkarma: 0 23.05.2013, 15:32:48
  10. avatar
    [67] peetrax [*]

    No a když se to tu zvrhlo v diskusi ohledně líčení... Sml30 Je mi 31 a když nám bylo 14, chtěly jsme mít oči orámované těmi nejsilnějšími černými linkami, jakými to šlo. Barvily jsme si vlasy na rezavo, na černo... Sml52 Ale nebyly jsme nějaké zpovykané rozmazlené fifleny, všechny holky z "dědiny" a měly jsme i jiné, "normální" Sml39 zájmy. Podle mě to prostě k dospívání, a svým způsobem k objevování vlastní ženskosti, patří.

    Doufám, že na to nezapomenu, až budu mít třeba jednou svoji dceru a nebudu zuřivá netolerantní matice. Sml30

    superkarma: 0 23.05.2013, 15:14:48
  11. avatar
    [66] Dante Alighieri [*]

    Brixik — #64 No jo.. Jakoby zájem o líčení vylučoval zájmy jiné. Sml80

    superkarma: 0 23.05.2013, 15:12:25
  12. avatar
    [65] peetrax [*]

    Pentlička — #63 nejsou to hloupé husy, jsou to děcka - holky - puberťačky, pro které jsou šminky něco nového, chtějí to zkoušet a přitahuje je to. Nebavím se teď o tom, jak pak někdy vypadají, ale o důvodech. A když máti něco nedovolí, tak se to udělá potají a výsledek je pak mnohdy stonásobně horší, než kdyby to bylo provedeno pod dohledem. Sml57

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #68
    superkarma: 0 23.05.2013, 15:07:42
  13. avatar
    [64] Brixik [*]

    Pentlička — #63 Tak to já stíhala teda všechno, číst knížky, jezdit na koni, ale i se zajímat o hadříky a malování a bravíčko. Děti určitě napodobují i maminku, ale právě že i spolužačky a když má být ta jediná, co se ještě nemaluju a nějak jí to předhazují, tak jí to přece nebudu zakazovat. Pokud nemá zájem, tak jí to zase naopak nebudu vnucovat ani třeba v těch 16.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #66
    superkarma: 0 23.05.2013, 14:46:24
  14. avatar
    [63] Pentlička [*]

    Myslím si, že děti se hodně opičí po tom, co vidí doma. Když má holčička maminku, která se pořád nakrucuje před zrcadlem, líčí se i do bazénu a neví, co by na sebe navěsila, tak se chce malovat a vymýšlí si, co na sebe, už v předškolním věku. Moje maminka se nemalovala a měla jiné zájmy, než módu a nákupy a vzhled, takže já jsem se nemalovala taky. Ve 13 jsem ani nevěděla, co to kurva je, natož, abych za ni šla na maškarní. V tom věku jsem četla verneovky, mayovky a foglarovky a zajímaly mě věci adekvátní těmto knihám. Oblečení, neřkuli líčení mě začalo zajímat trochu až v 16ti, když jsem šla do tanečních. Ale není to mým předním zájmem ani v dospělosti.

    Moje dcera se začala líčit také až na střední a nelíčí se pořád, jen někdy, do práce. O nějaké hadříky nestojí vůbec, nosí džíny a tričko a zajímají ji koně a psi.

    Přijde mi taky, že holky, co se ve 12ti líčí, jsou hloupé husy, které si hrají na dospělé v době, kdy by měly mít úplně jiné zájmy, než jak vypadají. Svojí dceři bych to rozhodně nedovolila, naštěstí jsme to nikdy řešit nemyusely.

    1. na komentář reaguje Brixik — #64
    2. na komentář reaguje peetrax — #65
    3. na komentář reaguje phoebe24 — #74
    superkarma: 2 23.05.2013, 14:32:45
  15. avatar
    [62] Dante Alighieri [*]

    Brixik — #61 Jasně, to vymezování se přijde později. A to proto, že na to člověk najednou má chuť - odlišit se. Pokud se bude muset na příkaz rodičů odlišovat už odmala, možná v dospělosti bude tíhnout naopak k tomu stádu. Teoreticky. Protože si bude chtít taky konečně užít a koupit to, co ostatní.

    superkarma: 0 23.05.2013, 14:06:53
  16. avatar
    [61] Brixik [*]

    Dante Alighieri — #60 No jasně, jak to má ve školce jedna, tak chcou všechny. Já si teda nehty lakuju jen na nohách a spíš bezbarvým lakem, takže tohle nemusím, ale kdyby mi s tím dítě přišlo, tak bych mu je asi nalakovala taky. Stejně to tomu děcku v určitým věku nevysvětlíš, že být jinej je důkaz jeho jedinečné osobnosti. Možná že i to chtít být ve stádě je právě důkaz dětsví.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #62
    superkarma: 0 23.05.2013, 14:03:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Dante Alighieri [*]

    Jsem se nějak rozjela dneska. Jindy ani nekváknu..

    Šel kolem kolega a říká, že jeho 3letá vnučka má taky nalakovaný nehty. Sml52

    1. na komentář reaguje Brixik — #61
    superkarma: 0 23.05.2013, 13:57:06
  2. avatar
    [59] Dante Alighieri [*]

    Brixik — #56 Ještě když se kouknu na svoje fotky, kde mi bylo 14, tak si řikám: proč mě herdek ta máma takhle pustila ven?! V takových hadrech příšerných? Ale zas vím, že kdyby mi to fakt zakázala, akorát bych se vzepřela a možná by ze mě vyrostlo to, co z té spolužačky, na jejíž přání rodiče nebrali ohled.

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:51:04
  3. avatar
    [58] tajnostii [*]

    Taky jsme se občas prali a hádaliSml30

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:50:44
  4. avatar
    [57] Dante Alighieri [*]

    Brixik — #47 Že jo? Nikomu to tenkrát nepřišlo divný, ještě jsme se chlubily s fotkama. Sml52 A taky souhlasím s tím, že ve 12 už nejsi dítě. Holka - kluk. Ale ne dítě.

    Altamora — #51 Moje máma se úzkostlivě starala o stav svýho oblečení už v předškolním věku. Babička vyprávěla... Sml54 Ale - moje máma si taky hrála s panenkama až do 15. Holt to má každej jinak. Zase jsi dobrá, že jsi byla odhodlána nedávat zákazy, ale třeba jen projevit svůj názor. Si myslim, že když nejde o fakt hodně důležitý věci, není důvod nenechat potomka rozhodovat se samotného. Když chce i přes domluvy mermomocí chodit zmalovaná, dobrá, její vostuda. Sml30 Ono jí to jednou dojde, jako nejspíš každýmu, až "vyroste".

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:45:34
  5. avatar
    [56] Brixik [*]

    Dante Alighieri — #55 Dobrře jsi to napsala, naprosto souhlasím a mám to podobně, jak s výchovou doma, tak i s představou, jak to chci já mít se svými dětmi.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #59
    superkarma: 0 23.05.2013, 13:41:52
  6. avatar
    [55] Dante Alighieri [*]

    cilani — #49 Ono je ale normální, že dítě někde něco vidí a chce to taky. Nebyla jsem jiná, ty snad ano? Ať už se to týkalo bot, šminek, mobilu, tamagoči nebo barbíny s vlasama až na zem. A co se stalo, když ti rodiče nedopřáli? A co, když dopřáli? Pořád mi vychází jako lepší varianta to, že dopřáli. Asi už nikdy v životě nepocítím radost takových rozměrů, jako když jsem dostala něco, po čem mé dětské nebo dospívající srdce toužilo.

    Dítě nemám, ale už teď vím, že mu tyhle věci neodepřu. Samozřejmě ocaď pocaď - pokud nebudu mít 2.000 na značkový kalhoty, nedostane je. Ale pokud budu mít.. Pak asi koupím, zaslouží-li si je. Vzpomínám s láskou na to, když mi rodiče tenkrát nepříliš movití zaplatili zájezd na Kanáry za 22.000. Nedostala jsem od nich všechno, na co jsem si ukázala (např. šlapací auto), ale přesto hodně. Chudák moje kámoška nedostala ani na Vánoce to, co si přála, ale to, co rodiče považovali za vhodné. A co z ní vyrostlo? Lítá po světě a doma je nerada. A založila firmu zabývající se vhodným výběrem dárků. Sml52 Ovšem jestli prosperuje, to nevím... Ale vracet se domů s nechutí, to je dost blbý.

    Přestože jsem občas MUSELA mít to, co spolužačky a kamarádky, vyrostl ze mě člověk, kterej má vlastní názor i cestu a naopak chodím často proti stádu. Cením si svých rozvolněných myšlenek. Sml54

    1. na komentář reaguje Brixik — #56
    superkarma: 0 23.05.2013, 13:32:46
  7. avatar
    [54] Jindriska8 [*]

    Dcera se synem se taky občas pohádali,ale nebylo to tak hrozné.Sml23

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:24:41
  8. [53] iiifff [*]

    Mým holkám je 1,5 a 2,5 takže rvačky o hračky jsou na denním pořádku. Ale jinak to jsou andílci  Sml32

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:20:58
  9. [52] V19 [*]

    Pavla_b — #20 nechcem byť "staromódna", ale maľovanie u 10-12 ročných detí? To mi nesedíSml23

    superkarma: 1 23.05.2013, 13:20:45
  10. avatar
    [51] Altamora [*]

    Dante Alighieri — #44 Nehrála jsem si s panenkami, nehrála jsem si na školu a bylo mi jedno, jestli si roztrhnu kalhoty, když jsme s ostatními lezli po stromech, skákali ze střechy, mastili karty, honili mičudu a vymýšleli lumpárny, kvůli kterým nás rodiče laskavě peskovali. Když pro mě začalo být důležitější, abych se neumazala, skončilo dětství. Ty děkuješ, že máš své tolerantní rodiče. Já jsem zase ráda, že moje dcera s takovými nápady nepřišla. Je v tvém věku. Vím, že bych jí to nezakazovala, ale nelíbilo by se mi to ani trošku. Je ale taky pravda, že si s barbínami taky nehrála. Sml16

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #57
    superkarma: 2 23.05.2013, 13:20:09
  11. avatar
    [50] Brixik [*]

    cilani — #49 No to teda držím palce. Ale třeba jo. Vím jak si dost kamarádek říkalo, že ony nebudou své holčičky strojit do růžové barvy no a když došlo na věc, tak snad ani jedna nedokázala říct dcerce, že jí ty růžové šatičky nepořídí...

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:18:24
  12. [49] cilani [*]

    Dante Alighieri — #26 nepřijde mi, že by děcko nutně muselo dělat to, co dělají ostatní. Snad se mi jednou podaří z případného potomka vychovat člověka, co nebude nutně muset klusat se stádem.

    1. na komentář reaguje Brixik — #50
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #55
    superkarma: 0 23.05.2013, 13:13:45
  13. avatar
    [48] Dante Alighieri [*]

    Krišpína — #40 Neurazila jsem se. Sml67 Ale nic ti líto bejt nemusí. Já jsem byla v dětství šťastná a ničeho nelituju. A jsem rodičům vážně vděčná, že byli a jsou poměrně dost liberální. Já bych se svou povahou asi ani nic jinýho nesnesla. A jak jsem byla hodná! Snad ani pubertu jsem neměla. Sml54

    Rikina — #41 Souhlasim. Však taky dole píšu, že je rozdíl mezi líčením a lá děvka a nenápadným přišmrncnutím.

    phoebe24 — #42 "Vynadám jí, když se nekvalitně odlíčí" - haha. Já jsem níže spolkla, že bych 5letý dceři dala kopr za to, že je líná si odlakovat již oprýskaný lak.  Sml52

    cilani — #43 Jdu ven, tak se nalíčim, ne? I na tramp. Sml57 A tobě to nemá co připadat trapný, páč je to každýho věc. No ne snad?

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:12:56
  14. avatar
    [47] Brixik [*]

    Dante Alighieri — #44 Prostě to je teďka už jinak než to bývalo dřív a to nejsem nijak stará (32). Myslím, že od 12 let už to fakt nejsou děti, nastává puberta a s tou určitá revolta a snaha o prosazení se a s tím to malování souvisí. Já teda ve 12 určitě u četla romány červené knihovny, neříkám, že jsem tomu úplně rozumněla nebo že bych to toužila v tom věku prožívat, ale jako dítě jsem se teda necítila.

    Jinak jít "za kurvu" je moc hezká karnevalová maska.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #57
    superkarma: 0 23.05.2013, 13:11:46
  15. avatar
    [46] gerda [*]

    Rikina — #41 já chodila za různé figury z filmů nebo výjevy z botaniky či fauny, ale jít za kurvu -  tak to by mi opravdu ani ve snu nenapadlo, že tohle může být taky nějaká postava hodna napodobení.Sml80 

    superkarma: 2 23.05.2013, 13:04:54
  16. avatar
    [45] gerda [*]

    cilani — #43 prosím, čti mě ještě jednou, a tentokrát pozornějiSml58 - to se mi taky stává, že rychle přeletím a pochopím to jinak.

    superkarma: 0 23.05.2013, 13:02:06
  17. avatar
    [44] Dante Alighieri [*]

    Krišpína — #38 Jak píšu níže, u mě líčení rozhodně neznamenalo konec dětství, byť už jsem byla nějakou dobu dospívající! Naopak jsem si hrála dost dlouho, na kole jsem s kámoškou lítala asi do 16 (pak už ta kámoška nebyla), se stejnou kámoškou jsme si ještě v 16 hrály na učitelky a učily jsme imaginární žáky, dopisovala jsem si snad s 20 holkama, psala jsem si takový dlouhý holčičí příběhy (bez sexu hele Sml30), hodně jsem kreslila... Ne každá namalovaná holka je hned fuchtle, která začne mít ze dne na den zájem o hulení, kluky, noční kluby, Diora, erotický romány, zevlování a nezačne nadávat na matku a fotra a táák.  Nebo jak si to tady představujete.. Já jsem se před kluky styděla tak dlouho, že jsem ještě v 18 měla před rande průjem. A ty barbíny, že jo.. Sml57 Sml30

    Holčičce bych nehty nalakovala. A ještě bych jí tam namalovala kytičku nebo berušku. Vždyť o co jde? Tak chce mít malá holčička růžovoučký nehty, no. Sml16

    Brixik — #39 Já nevim, jestli snad už všichni zapomněli, jak to bylo s nima za jejich mladých let. Já, přestože jsem si dlouho hrála, jsem byla dost vyspělá už v 10, stejně tak moje kámošky, který už měly prsa, chlupy, beďary.. Já bohužel měla od 10 i tu menstruaci. Jak říkáš, dneska to tak prostě je. A proč kvůli tomu dělat takovej kravál? Děje se snad něco?

    1. na komentář reaguje Brixik — #47
    2. na komentář reaguje Altamora — #51
    superkarma: 0 23.05.2013, 13:01:45
  18. [43] cilani [*]

    gerda — #8 No, mně to divné přijde.. Nemyslím si, že by se holky musely nutně ve 12 podobat dospělým, i když si na ně rády hrají a já nebyla jiná.. doma ať si hrajou, ale na ulici bych je tak nepusitla.. Nechtěla bych, aby jim vzhled přišel tak moc podstatný, aby bez válečného malování nebyly schopné vylézt ven. Nejtrapnější mi vždy přišla holka, co musela i na tramp tahat barvičky..

    1. na komentář reaguje gerda — #45
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #48
    superkarma: 0 23.05.2013, 12:59:05
  19. avatar
    [42] phoebe24 [*]

    Dante Alighieri — #18 Sml52Sml52Sml52 

    s tím líčením je to čistě individuální. Moje pubošky mají 15 a 13 a občas se maluje ta mladší. Pokud by to přeháněla, tak jí sjedu, ale je to v normě (řasenka, lesk, občas konturka). Spíš jí vynadám, když se nekvalitně odlíčí.  A ráno je to u nás pravděpodobně podobné. Slečny si vylévají vztek jedna na druhé, že musí vstávat. Já se přiznám, že jezdím do práce raději dřív, než abych to poslouchala a musela zasahovat  (a taky máme jen jedno umyvadlo...). Ale snídaně a svačina? To je jejich boj, co si vezmou z lednice. A oblečení také v tomhle věku neřeším.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #48
    superkarma: 0 23.05.2013, 12:52:37
  20. [41] Rikina [*]

    Dante Alighieri — #37  no tak jít na karneval za prodejnou ženu, to ještě jde, ale chodit tak každej den do školy, to už mi přijde moc. Sml80 Sml57 

    1. na komentář reaguje gerda — #46
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #48
    superkarma: 3 23.05.2013, 12:51:27
  21. avatar
    [40] Krišpína [*]

    Dante Alighieri — #36 Dante Alighieri — #37 bez urážky- to je mi Tě líto.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #48
    superkarma: 2 23.05.2013, 12:50:04
  22. avatar
    [39] Brixik [*]

    Dante Alighieri — #37 Sdílím Tvé názory, jak na líčení, tak na děti. Mám nevlastní ségru, která se decentně líčí už snad od 11 roků, prostě to tak dneska je. Taky má cca od těch 11 menses, dívky dospívají dřív, takže logicky se i dřív líčí. Já se začala malovat myslím na střední, takže kolem 15 roků.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #44
    superkarma: 0 23.05.2013, 12:47:50
  23. avatar
    [38] Krišpína [*]

    Není to trošku úchylný se ve 12ti letech líčit? Proti balzámu na rty, krému na ruce apod. věcem nic nemám, to beru spíš jako zdravotní nutnost, zvlášť v zimě, ale šminky jako takové, to ne. Snad mi tolik nevadí samotný fakt, že má mladá holčina na sobě tuny líčidla, vysoké podpadky a táhne se za ní odér Diora, ale vůbec princip života. Ve 12ti líčení, v 15ti anorexie a ksakru, kam se podělo krásné a bezstatostné dětství? Mě to snad na základce ani nenapadlo, malovat si oči. Spíš mě zajímalo kolo, kamarádi, výlety a to nejsem žádný puritán. Tohle mi přijde jako staršně špatně - děti spěchají do světa dospělých moc rychle. Ale popravdě musím přiznat, že už i naše pětiletá dcera přišla s tím, že je ve školce jediná, kdo nemá nalakované nehty. Jak dobře se mi ta věta vybavuje ze svého mládí "všichni můžou, jen zase já ne.." Jenže mě nebylo 5 ale 15.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #44
    superkarma: 3 23.05.2013, 12:47:33
  24. avatar
    [37] Dante Alighieri [*]

    ...ve 13 letech jsem šla na karneval za kurvu a mých 5 kamarádek též. Sml54

    1. na komentář reaguje Brixik — #39
    2. na komentář reaguje Krišpína — #40
    3. na komentář reaguje Rikina — #41
    superkarma: 1 23.05.2013, 12:44:01
  25. avatar
    [36] Dante Alighieri [*]

    Tak jsem si ještě vzpomněla, že jsem už v 10 letech měla lodičky na nízkém klepajícím podpatku, moje kamarádka měla dokonce červené lakované. Ségra to ode mě tenkrát odkoukala a chtěla taky, takže ta měla klepající lakovky už v 7 letech. To byste asi nepřežily. Sml57 Miluji své tolerantní rodiče.

    1. na komentář reaguje Krišpína — #40
    superkarma: 0 23.05.2013, 12:42:27
  26. avatar
    [35] Hanula [*]

    Sml16tak jsme se jako děti řezaly, ale příšla doba, kdy nademnou bráchové začali držet ochrannou rukuSml22

    superkarma: 0 23.05.2013, 12:28:39
  27. avatar
    [34] Dante Alighieri [*]

    Altamora — #32 Se šminkama končí dětství? Sml30 V 10 letech jsem si vymohla dětskou paletku malovátek a moc jsem si užívala, když jsem se mohla zmalovávat aspoň na karnevaly. Ve 14-15 jsem se pak začala líčit i do školy, docela střídmě (i když modrý stíny jsem si mohla odpustit, hehe) a ještě v 16 letech jsme si se sestrou hrály s barbínama a když někdo šel, tak jsme je schovaly. Sml54 Taky je pravda, že se mi v knihovně dost dlouho nechtělo přejít z dětského oddělení do dospěláckýho. Dětství nezávisí na tom, jestli mám nebo nemám na obličeji pudr.

    A když někdo nechce ještě ve 30 dítě, důvodem bude spíš pohodlnost, než pocit nezralosti. Viz mě. Nechci ve svých 27 letech dítě (a nejlépe ještě 5 let), protože si chci ještě užívat a hodně moc. Sml54 Vidím dítě jako kouli u nohy, ačkoli mi moji domněnku mnozí rodiče vyvracejí.

    superkarma: 0 23.05.2013, 12:27:30
  28. avatar
    [33] gerda [*]

    Dante Alighieri — #26 a protože s jídlem roste chuť, můžou si začít píchat preventivně botoxSml57

    superkarma: 0 23.05.2013, 12:24:33
  29. avatar
    [32] Altamora [*]

    Dante Alighieri — #23 Take ve dvanácti už není dítě a může se líčit a oblékat jako dospělá. A ve třiceti se necítí dost zralá na to, aby sama měla děti, připadá si příliš mladáSml57. To je mi mladých tedy fakt líto, nemoct si užít dětství.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #34
    superkarma: 1 23.05.2013, 12:03:23
  30. [31] Pavla_b [*]

    marde — #30 třeba se proti cizím taky společně brání, ale když jsou spolu, tak se perou a hádají mezi sebou, to je u sourozenců celkem častý jevSml80

    superkarma: 0 23.05.2013, 11:53:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme