Rodina

„Naše děti jsou akční, ale jen online,“ stěžuje si jejich maminka

Děti jsou tak akční! Baví se s kamarády, hrají hry, předhánějí se, kdo dřív zvládne jakou výzvu. Potíž je jen v tom, že se tyto aktivity dějí stále častěji pouze online. Od počítače nemůže vytáhnout své syny ani paní Helena (35).

„Vůbec to nechápu! Za mým dětských let jsme běhali venku a byli vděční za každou hodinu navíc, kterou tam bylo možné strávit. Naši synové ale nevytáhnou paty z bytu. Jakmile Roman (12) s Adamem (8) přijdou ze školy, zasednou k počítači a televizi a jejich jediný pohyb je, že se prostřídají. Nebo si zajdou do ledničky, když je přepadne hlad. Není to na nich sice vidět, mají dobré spalování, ale mně tím i tak lezou na nervy,“ popisuje situaci u nich doma Helena, která se neustále pokouší o změnu. Zatím ale marně.

Zdroj: www.shutterstock.com

Zdroj: www.shutterstock.com

„Navrhuji klukům, co všechno by mohli dělat za sporty, ale je to prý prostě nebaví. Když je posílám ven za jejich kamarády, argumentují, že všichni sedí u počítačů a píší si s nimi přes sociální sítě. A se mnou jít ven odmítají úplně, to už musí být, když je vytáhnu na nějaký ten výlet. Stejně celou dobu koukají do mobilů,“ stěžuje si Helena s tím, že oporu nemá ani v manželovi.

„Ota je taky nejraději doma, takže to mají mít po kom. A ještě se jich zastává. Prý ať je nechám dělat, co je baví. Jenže to přece není normální, aby jejich jediná fyzická aktivita byl tělocvik ve škole. Vážně se mi nechce rezignovat a přistoupit na tvrzení, že jsme kdysi běhali venku jen proto, že nebyly jiné možnosti. Jenže zatím ve své snaze o změnu moc úspěšná nejsem,“ dodává Helena.  

Co na to odborník?

Zeptali jsme se psycholožky Jitky Jeklové z brněnské psychologické poradny.

První potíží je nesoulad mezi rodiči. Rodiče by měli být ve výchově děti za jedno. A pokud nejsou, měli by si to vyříkat mimo dosah dětí. V této rodině by stálo za to si mezi rodiči ujasnit, jak chtějí výchovu svých dětí vést a jak postupovat dál.

Druhou možností je opět můj oblíbený kompromis. Předem je možné stanovit, kdy se budou dít v rodině „akčnější“ dny a kdy budou dny více klidové. Tady by se opět měli shodnout oba rodiče. A pokud ne, tak to bude pro matku sice složitější, ale ne nemožné. Dohodne si kompromis a systém rozdělení dnů přímo se syny. Důležité je vědomí jedné věci, a to že vychovávající je přeci rodič. Nebo rodičům vyhovuje, když rozhodují jejich děti?

jitkaPsycholožka a psychoterapeutka Jitka Jeklová studovala psychologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity a psychologické poradenské práci se věnuje už téměř 20 let. Více než 17 let působí v pedagogicko-psychologické poradně, kde se věnuje diagnostice, ale i terapeutickému vedení dětí a dospívajících. Více informací naleznete ZDE.

Čtěte také:

   
19.04.2016 - Rodina - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] Suzanne [*]

    Mickey Mouse — #40 O to víc bude potřeba psychologů a koučů, kteří budou radit lidem zoufalým z celkového odosobnění, jak žít a jak se s tím vyrovnat Sml30 Budou potřeba lidé, kteří budou vodit psychicky narušené jedince do přírody a učit je, jak poslouchat ptáky. Sml54

    superkarma: 0 30.04.2016, 11:23:55
  2. avatar
    [43] Matinea [*]

    Synek, nyní studující na FIS VŠE obor Aplikovaná informatika, asi býval také dost PC - závislák. Současně však stíhal florbal, housle a později i kytaru a v posledním ročníku střední školy také práci na dohodu v PC firmě.

    Co se týká kultury jazyka, vyjadřování a vystupování na veřejnosti, vše je naprosto bez problémů, stejně tak psaný text zvládá s lehkostí. Ale je to asi dáno i tím, že vždycky hodně četl.

    Takže si myslím, že pokaždé nemusí mít taková závislost negativní vliv, je to hodně individuálním někoho to může skutečně nakopnout v dalším rozhodování o profesi.

    superkarma: 1 20.04.2016, 21:37:43
  3. avatar
    [42] peetrax [*]

    gerda — #31 ale tohle všechno se přece nemusí vylučovat s PC dovednostmi, ne? Sml80

    superkarma: 0 20.04.2016, 17:51:30
  4. avatar
    [41] Mickey Mouse [*]

    kobližka — #32 Ale kdež. Zrovna pekaři brzo nebudou. Jen jeden bude v PC volit recepty a na konci ochutnávat. Celá výroba bude plně automatická.

    Brzy skončí taxikáři - nahradí je autonomní vozy. Přestanou být potřeba skladníci, závozníci, spousta úředníků na back-office... Už dnes je vidět, jak rychlý je vývoj tímto směrem.

    superkarma: 0 20.04.2016, 13:45:11
  5. avatar
    [40] Mickey Mouse [*]

    Davidek — #38 libuno — #39 Je zbytečné si stěžovat a dělat z toho kdovíco. Moje děcka takhle vyrůstaly. Trávily 4-6 hodin denně na PC. Ale vedle toho stihli napřed floorbal, atletiku a později (až dodnes) závodní akrobatický rokenrol.

    A ne, nejsou tím online světem nijak postižené. Právě naopak. Dnes jsou oba úspěšní - dcera studuje druhou VŠ, syn vydělává (jak jinak než 3D modelováním skladů na PC). Počítače jim v životě vždycky pomáhaly - najít si informace, domluvit se s kamarádama, organizovat si čas... Kdyby na PC seděli jen hodinu denně, nikdy by se tak daleko nedostali...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #44
    superkarma: 0 20.04.2016, 13:40:14
  6. [39] libuno [*]

    Davidek — #38Tak to vám vůbec nezávidím. Já už má velké děti, teď už jsem babičkou. Máme vnučku (1,5 roku), tu zvládáme, veškeré věci, které se týkají informační techniky jsou mimo dosah dítěte.

    Co dodat. Nic. Rodina, ta byla vždy základem všeho. Dnes samozřejmě neznamená nic. A jen to, že strčíme děti do MŠ? ZŠ vyřešíme?

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #40
    superkarma: 0 19.04.2016, 23:52:09
  7. avatar
    [38] Davidek [*]

    Můj synek tráví za PC tak průměrně 3-4 hodiny denně

    můj odhad je že asi tak max 20min PC používá ke svému vzdělání .. zbytek času je "zábava" .. hry a podobné neřesti .. evidentně je už závislák .. zvýšený hlas či pohlavky nezabírají .. to má ještě při ruce iphone kde si vesele téměř bezpřestání s někým textuje .. a po straně na ipadu mu běží nějaký stupidní tv seriál ..

    On line je opravdu veeelmi aktivní

    1. na komentář reaguje libuno — #39
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #40
    superkarma: 0 19.04.2016, 23:31:56
  8. [37] libuno [*]

    Vždy je to o rodině. Rodina sedí na zadku, haranti si dělají co chtějí. Přece tu ve finále někdo nechcete říci, že děcka jsou vinna.

    Je to ve výchově. Bohužel, odmalička. Dáte dítěti mobil, dálkový ovladač. Pak ho strčíte k PC, aby neotravovalo. Co chcete? Vychováváte ho jako potencionálního návykáče. A budete se posléze divit, že dojde i k automatům. Nedej Bože.

    Nikdo nemá patent na výchovu, jen rodina vychovává. Tudíž rodina vychovává, škola vzdělává! To jsem jen chtěla říci.

    superkarma: 0 19.04.2016, 23:30:52
  9. [36] 1anicka [*]

    vyhnat ven,lézt s kamarádama po stromech,hrát fotbal,vybíjenou,lítat s dětma venku jen tak,rozbít si koleno

    superkarma: 0 19.04.2016, 22:10:53
  10. avatar
    [35] AmeA [*]

    Jak si dětičky naučí, tak to pak je....že jiná doba...prd...vše je o výchově v dané domácnosti Sml16

    superkarma: 0 19.04.2016, 22:07:35
  11. avatar
    [34] SNÍŽEK [*]

    časy se mění Sml80

    superkarma: 0 19.04.2016, 19:49:53
  12. [33] iřka [*]

    Sml80Myslím,že psycholožka na vše odpověděla.

    superkarma: 0 19.04.2016, 17:49:24
  13. avatar
    [32] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #30 Tomu nevěřím ani za mák.To s těmi roboty už tu bylo mnohokrát a NIKDY žádný robot nenahradí lidské ruce!!!Že vymizí 60% dnes známých profesí a hlavně dělnických??? Bodejť ne,když se dneska preferuje jenom vzdělání. Já mám k němu úctu,to mi věř a vzdělaných lidí si vážím,ale tím,že je skoro každé dítko odrazováno od učebních oborů,je už dneska nedostek kvalitních řemeslnků.To nakonec uznávají i odborná učiliště.Žádný robot ti sám od sebe neupeče chleba,neušije kvalitní oblek,nepostaví dům a nepřeloží střechu.Kombajn těžko sám vyjede do polí,aby zasel zrno na chleba,pořád ho bude někdo řídit,žádný robot nezasadí strom,ani tě nepoloží do rakve a nepohřbí.

    Mickey Mouse — #29 To s tebou souhlasím,já PC nezavrhuju,ale všeho s mírou.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #41
    superkarma: 6 19.04.2016, 16:43:59
  14. avatar
    [31] gerda [*]

    Mickey Mouse — #29To je všecko pěkné, ale co je to platné, když takové dětičky nejsou schopny sestavit kloudnou rozvitou větu bez stereotypního opakování vycpávek? Nedovedou se vyjádřit, protože nemají dobrou slovní zásobu. Neumí mluvit srozumitelně - projevuje se hlavně při zápisech prvňáčků. Nedovedou si vlastně hrát mezi sebou, pokud se potkají naživo, protože tu situaci přestávají znát - jen si mailují, chatují. Už teď je tu generace humanoidů se špunty v uších a s očima na mobilu. Bez zájmu o skutečný svět kolem. Ti mluvit nepotřebují, protože se dorozumívají na dálku a žijí virtuálně. Další generace už budou mít místo hlavy rovnou počítač a já budu moc ráda, že se toho závratného technického pokroku nedožijuSml52

    1. na komentář reaguje peetrax — #42
    superkarma: 1 19.04.2016, 16:40:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Mickey Mouse [*]

    kobližka — #28 Mám od minulého měsíce před sebou rozsáhlou studii velkého kolektivu autorů z více oborů, která tvrdí, že do roku 2030 zanikne více než 60% všech nám dnes známých profesí. A první budou ty, které vyžadují opakovanou manuální práci (dělnické profese) a nebo stereotypní duševní práci. Všechny nahradí automatické roboty. Najděte si titulky 4.průmyslová revoluce.

    V nejbližší budoucnosti téměř všechny profese budou vyžadovat kreativní práci s PC a další elektronikou. Budou vyžadovat rychlou orientaci v informacích - vyhledávání, poznávání a nastavování vztahů mezi nimi, hledání příčin problémů. Vše na PC.

    Dnes už nikdo neurčuje čas podle zpěvu ptáků. Proto si děti nehrají hry na poznávání ptáků. A stejný je důvod, proč děti dnes nemají hrát spostu dalších her, které jsme hráli my. My jsme se totiž připravovali na svět , jaký byl tenkrát...

    1. na komentář reaguje kobližka — #32
    superkarma: 0 19.04.2016, 15:33:21
  2. avatar
    [29] Mickey Mouse [*]

    cilani — #26 kobližka — #28 Já netvrdím, že by děcka měli jen sedět u PC a nedělat nic jiného. Ale dnes je ovládání PC pro děcka to vůbec nejdůležitější, co se potřebují naučit. Rozhodně to není jen žrout času. Opravdu JE prokázané, že díky sociálním sítím a hrám děcka čtou častěji a lépe, než v jejich věku četli rodiče.

    PC rozvíjí kreativitu a fantazii dětí stejně jako jiné hry, není to jen pasivní zábava (jako třeba televize). PC dokáže plnohodnotně nahradit třeba omalovánky, stavebnice, časopisy, knihy. PC umožňuje sociální interakci (a to i ve hrách, protože dnes se většina her hraje on-line). S dotykovým displejem nebo perem dokáže dítěti rozvíjet jemnou motoriku. Pokud chcete, aby dítě sportovalo, pořiďte mu Kinect nebo nějakou konzoli se sportovními hrami.

    Věechny ty dovednosti a znalosti, které získávali hrou naši rodiče (nebo i my), jsou v dnešním civilizovaném světě dost bezcenné. Potřebují je jen malé skupiny lidí. Ano, my jsme se učili rozeznávat bylinky. Kolik lidí to dnes doopravdy potřebuje? Učili jsme se vyřezávat ze dřeva. Kolik lidí to dnes dělá? Učili jsme se schovávat v přírodě. Ale dnes je důležitější umět se schovávat na Internetu.

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    2. na komentář reaguje kobližka — #32
    superkarma: 0 19.04.2016, 15:12:19
  3. avatar
    [28] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #25 Nechci vstupovat do diskuze mezi tebe a cilani,ale hned tvoje prvné věta s otázníkem je teda sakra k zamyšlení !!!

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #29
    2. na komentář reaguje Mickey Mouse — #30
    superkarma: 0 19.04.2016, 14:48:33
  4. [27] cilani [*]

    cherinka — #23jen buď, dala jsi jim alespoň dobrý základ do života.

    superkarma: 0 19.04.2016, 14:39:38
  5. [26] cilani [*]

    Mickey Mouse — #25Hry rozvíjejí fantazii dítěte a jsou pro ně do určitého věku podstatnější a důležitější než pc.. Pohyb je pro člověka důležitý celoživotně a v dětství o to více, aby člověk vytvořil zdravé návyky nemusel ve 30 běhat po doktorech s bolestmi zad, jak je dnes také běžné. Není pravda, že by kvůli internetu děti četly kvalitněji a lépe než jejich rodiče. To, že hrají hry ještě neznamená, že čtou návody či něco jiného. No a rostliny na zahradě? Sama vidím, jak užitečné je mít alespoň základní přehled o léčivých vlastnosech a použití některých rostlin.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #29
    superkarma: 1 19.04.2016, 14:34:45
  6. avatar
    [25] Mickey Mouse [*]

    cilani — #24 Přesně, proč by měli? Sml80 A proč by měli u PC ustrnout? Oba postoje jsou podle mne hloupé.

    PC neomezuje intelekt ani rozhled svých uživatelů. Je to nejen hračka, ale stejně tak důležitá učební pomůcka a pracovní nástroj, který dnes děcka musí co nejvíce ovládnout proto, aby se ve své dospělosti ve světě neztratila. Hra na honěnou nebo na schovávanou jim v dospělosti užitečná nebude. Většina dětí potřebuje více rozeznávat různé fonty v PC než rostliny na zahradě.

    Z toho "sedí jen u PC" je cítit nepochopení a despekt. Úplně zbytečně. Víte, že díky PC dnes děcka v průměru čtou více a lépe než jejich rodiče? A ano, vedle PC by děcka měla znát další hry a zábavu. K tomu potřebují především dospělý vzor. Ale věnovat se jim mají podle toho, jak je připraví na dospělý svět. Takže stejně by děcka nejvíce času měla trávit u PC. (Už jenom proto, že to vidí u svých rodičů.)

    1. na komentář reaguje cilani — #26
    2. na komentář reaguje kobližka — #28
    superkarma: 1 19.04.2016, 14:16:16
  7. [24] cilani [*]

    Mickey Mouse — #21mám asi kapke mladší rodiče, kteří mě zvládli vést jak ke čtení, tak i k tomu, abych uměla trávit čas i jinak, než jen sedět doma u pc. Kupodivu už za mé docházky na ZŠ jsme doma počítač měli a učili se s ním pracovat.. Díky Bohu za ně, že umím i něco jiného a mohu to předat dál a neustrnout jen u PC protože proč by měli dělat něco jiného...

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #25
    superkarma: 0 19.04.2016, 13:18:45
  8. avatar
    [23] cherinka [*]

    luneta — #22 Pravděpodobně za své děti, teda pokud je už máte, děláte všechno. A právě když mi pomohli s pracemi, věděli, že na ně budu mít víc času a můžeme se společně (nebo každý sám) věnovat něčemu příjemnějšímu.Sml58

    cilani — #19 Tak, a jsem za matku tyranku. Sml30 Nikde jsem nepsala, že je to v průběhu jednoho dne. A nějak to mým synům neublížilo, teď jsou dospělí a zcela samostatní - umí si uklidit, uvařit, vyprat... A každý má partnerku se kterou se o domácí práce dělí a nepřijde jim to vůbec divné.

    1. na komentář reaguje cilani — #27
    superkarma: 3 19.04.2016, 13:12:04
  9. avatar
    [22] luneta [*]

    gerda — #17ale samozřejmě je dobře když děti pomůžou,ale je rozdíl pomoct a nutit.Kdyby mě někdo nutil dělat něco co nesnáším,tak bych pak určitě s takovýma rodičema chtěla trávit odpoledne. cilani — #19 Psala,že by je zapřáhla tak,aby chtěli jít ven,takže se předpokládá,že mají udělat vše.Vyštvat děcka všemy prostředky ven-mě to připadá jako by se jich chtěla zbavit.My třeba hrajeme doma karty a šipky.

    1. na komentář reaguje cherinka — #23
    superkarma: 0 19.04.2016, 12:48:36
  10. avatar
    [21] Mickey Mouse [*]

    cilani — #19 Divím se, že vás rodiče nenutili chodit na šišky a pást krávy. To zase dělali oni. A určitě se divili, proč sedíte u knížek a hrajete si s panenkama, když jim stačily jen loutky z brambor. Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #24
    superkarma: 0 19.04.2016, 12:25:18
  11. avatar
    [20] Mickey Mouse [*]

    Trochu nechápu... Sml80 Aby se děcka zabavila jinak, musí jim napřed někdo ty hry ukázat, naučit je jak se hrají, motivovat je, aby v tom tu zábavu viděla. Takže pokud si dospělí sami nehrají, nebaví se, pak to nepřipadá zajímavé ani dětem.

    Zakazovat někomu počítač je asi stejně výchovné, jako zakazovat číst knihy nebo hrát si s panenkama - tedy úplně nesmyslné. Děcka počítače potřebují kvůli škole, kvůli sledování zpráv, kvůli hře...

    Zakazovat počítače nelze. Dřív se někdo snažil zakazovat televizi, ještě před tím elektrické vláčky nebo fotbálek s kamarády. Vždycky to byla "jen zábava" a děcka mají přece dělat to, co jejich rodiče o 25 let dřív (v úplně jiné době, v jiné situaci, s jinými možnostmi, životními postoji a úkoly). Sml68

    superkarma: 2 19.04.2016, 12:22:54
  12. [19] cilani [*]

    cherinka — #15kolikrát jsem šla nakupovat s kletrem, ať nemusím na 2x.. Prostě bylo třeba nakoupit, máma byla v práci třeba do 4 a pak dělala co je třeba nebo si sedla a chvíli si odpočinula.. Nevím proč by to nemělo děcko zvládnout (úměrně k věku). Kolikrát jsem vařila o prázdninách (že to nebylo extra jedlé je druhá věc, ale naučila jsem se časem) pro všechny jídlo..

    luneta — #12Ona někde psala, že to ty děcka mají udělat v průběhu jednoho odpoledne? Nevím jak kdo, ale já po příchodu ze školy musela umýt nádobí (brácha utřít), pak jsem se musela naučit, pak jsem mohla jít ven. Večer jsem umyla boty (obouvali jsme se ráno doma, tak ať se nenašlape), umýt vanu, sebe a spát.. V pátek nebo v sobotu jsem vysávala (část bytu) a utírala prach, jindy zase žehlila, když bylo třeba..

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #21
    2. na komentář reaguje luneta — #22
    3. na komentář reaguje cherinka — #23
    superkarma: 0 19.04.2016, 12:21:42
  13. [18] Rikina [*]

    Pravda je, že mí potomci neměli v tomto věku mobily, a i počítač jsme doma měli až později, a ten byl jeden pro všechny, takže milánkové si museli počkat, až je k tomu milostivě pustím. A pustila jsem je k počítači jen proto, aby na něm mohli dělat věci z kurzu informatiky, na který chodili. Školní úkoly se tenkrát ještě dělaly propiskou do sešitů. Internet jsme taky v té době doma neměli, to ještě nebyl tak běžný jako dnes. Ale synci měli nařízeno, že si musí vybrat dva z nabídky školních kurzů a kroužků, je mi jedno, které, ale něco si prostě vybrat museli. Takže chodili společně napřed na sportovní hry, což asi po třech letech vyměnili za florbal, a na tu informatiku. Kromě toho byli ve skautu, tam se přihlásili sami od sebe a dobrovolně, a tím měli pohybu spoustu. Mít dítko školního věku dnes, udělala bych to stejně. Je mi jedno, co si vybereš, ale něco dělat budeš. Už od první třídy. Když to nebude ono, tak příští rok se zkusí něco jiného. Ale povalování se doma teda ne. O domácích pracích ani nemluvím, to pokládám za samozřejmé, že robátka doma mají povinnosti.

    superkarma: 0 19.04.2016, 11:33:08
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    luneta — #12No, vidím, že je tu jakýsi podivný souboj o podíl na domácích pracechSml30Sml30Sml30 Já si myslím, že když děti pomůžou a mají svoje povinnosti, rodiče doma stihnou víc - vaření, žehlení, pokud je RD, tak třeba i posekání zahrady, péče o zvířata. A v ušetřeném času pak může být rodina pohromadě, můžou jít třeba jen tak ven na vzduch anebo si doma povídat nad nějakýma fotkama, třebasSml58. Důležité, aby byl čas na povídání, vzpomínání, vyslechnutí dětských starostí - rodiče mají kolikrát nabitý program a jsou v podstatě rádi, když se děti uklidí k počítači a ani o nich neví...Sml15

    1. na komentář reaguje luneta — #22
    superkarma: 0 19.04.2016, 11:21:10
  15. avatar
    [16] kobližka [*]

    Tak ono je to taky hodně o rodičích,jak akční jsou oni.Těžko očekávat od dítka,že bude projevovat nějakou volnočasovou aktivitu,když se rodiče sami k ní nemají.A jak čtu,pan otec taky není zrovna vzor pobyhu.Pokud rodiče seberou bágl,stan,kolo,lyže,mapu a nazují pohory,děti to prostě vnímají jako normální a doma sedět určitě nebudou.

    superkarma: 0 19.04.2016, 10:58:33
  16. avatar
    [15] cherinka [*]

    luneta — #12 Nevyjmenovala - ještě můžou prát, žehlit, vařit...

    cilani — #11 Přesně! My jsme s bráchou tyhle věci dělali běžně. Tím třeba samozřejmě nemyslím velký nákup, ale běžné věci. A jak píšeš - mamka se stejně nezastavila.

    1. na komentář reaguje cilani — #19
    superkarma: 1 19.04.2016, 10:49:44
  17. [14] MaVy [*]

    no a to si toho paní všimla až teď? to je docela pozdě,když jim to povolovala dodnes, proč najednou ty ciráty?Sml24

    je potřeba, aby se to děti vůbec nenaučili-celý den sedět u počítače

    superkarma: 0 19.04.2016, 10:34:01
  18. [13] Boros [*]

    Jo, jenže co na tom PC dělají? Naše děti už na základce!!! měly nějaké úkoly do mailu (když doma nebyl PC, musely to dělat ve škole) a teď na SŠ je to už úplně automatické ve všech předmětech kromě tělocviku. A učitelé jim tam hází i učební materiály (protože nejsou peníze na učebnice). Osobně vidím jako nesmysl komunikovat s učiteli přes FB a ne přes mail, ale ono už je to asi jedno- do PC se kouká pořád.

    superkarma: 0 19.04.2016, 10:19:34
  19. avatar
    [12] luneta [*]

    cherinka — #8vyjmenovala jste všechny práce na týden dopředu.Zbylo jen vaření a pokud se stravujete v práci a děti ve škole,tak ani to ne.Takže nevím co jinýho ještě dělat.Zapomněla jsem na pračku.

    1. na komentář reaguje cherinka — #15
    2. na komentář reaguje gerda — #17
    3. na komentář reaguje cilani — #19
    superkarma: 0 19.04.2016, 10:17:17
  20. [11] cilani [*]

    funnka — #3 ano, bejvalého děcka, když jsou u nás, moho být na pc pouze hodinu denně, pak se vypíná. Kupodivu s tím nemají nejmenší problém a umí se zabavit i jinak, než čučením do monitoru.

    luneta — #7 jen aby se chudáci malí nepředřeli.. Tohle byly naše běžné povinnosti.. Máti se i tak nezastavila..

    1. na komentář reaguje cherinka — #15
    superkarma: 2 19.04.2016, 10:11:10
  21. [10] cilani [*]

    Jaký si to uděláš, takový to máš.. Když ty děcka nevidí nic jiného a ty, místo abys je fakt někam vytáhla a zabavila a ukázala jim, že to může být i zábava, tak jen kafráš. Švagr je taky pecivál věčně usalašený u pc,ale neteř se synovcem lítají venku, chodí na tréningy a jsou doma minimálně. Čím to? Od mala se jim ségra věnuje a nenechá je zbytečně zahálet. Ano, dostanou se k pc, ale sami jsou schopni se zabavit i bez něj.. Sml80

    superkarma: 0 19.04.2016, 10:04:59
  22. avatar
    [9] Pentlička [*]

    Já jsem nenáviděla, když mě v dětství nutili jít si ven hrát s dětmi. S dětmi jsem se nedokázala skamarádit, bála jsem se jich a jejich hry mi připadaly hrubé a děsivé. Když mě někdo začal honit, úplně jsem strnula hrůzou a nedokázala se hnout. Fuj! Nejradši jsem seděla v křesle a četla a četla a četla. Chodit na výlety do přírody nebo se koupat s rodiči, to mi nevadilo, ale toto bylo za trest. Takže ne všecky děti kdysi lítaly radostně po venku.

    superkarma: 4 19.04.2016, 09:42:52
  23. avatar
    [8] cherinka [*]

    luneta — #7 Jo, budu hongat nohama, on se zbytek domácnosti obstará sám.. To jsem teda netušila.

    1. na komentář reaguje luneta — #12
    superkarma: 4 19.04.2016, 09:38:21
  24. avatar
    [7] luneta [*]

    cherinka — #6A vy budete pít kafe ne?

    1. na komentář reaguje cherinka — #8
    2. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 0 19.04.2016, 09:26:06
  25. avatar
    [6] cherinka [*]

    Já bych je zapřáhla raz dva - vysát, utřít prach, umýt a utřít nádobí (pokud mají myčku, tyk tu vyklidit), vysypat smetí, poslat na nákup. A teprve potom (a samozřejmě po úkolech) počítač a TV. Ještě by pak možná rádi utíkali ven. Sml57

    1. na komentář reaguje luneta — #7
    superkarma: 3 19.04.2016, 09:02:28
  26. [5] Ricardo [*]

    sebrat mobily, počítače a TV omezit, vyhnat líného manžela i s klukama na hřiště, na kola, do lesa, na koupák atd.

    superkarma: 2 19.04.2016, 08:53:35
  27. [4] bobani [*]

    počítače pro děti jsou zhouba

    superkarma: 0 19.04.2016, 08:40:26
  28. [3] funnka [*]

    za hodinu bych na počítači neudělala nic.A když bude chtít vnuk hrát nějakou delší hru,tak mu to jako po hodině vypnu?Ještě by si někteří mohli koupit budíka a nastavit čas,aby náhodou jejich dítě nepřetáhloSml31.A souhlasím,že kdyby byli počítače za nás,taky by jsme venku nebyly.

    1. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 0 19.04.2016, 08:21:31
  29. [2] Andreadornova [*]

    u nás je pravidlo jen maximálně hodinu denně

    superkarma: 1 19.04.2016, 07:31:53
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    A kde je nějaká pomoc kluků v domácnosti? Tady jen čtu o jejich zábavě. Pohyb můžou vyvinout i při luxování, vynesení smetí, utírání prachu, když nechtějí sportovat, ať hnou zadkem takhle. Už jsou na to dost velcí, aby se jen povalovali.

    superkarma: 5 19.04.2016, 05:38:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme