Rodina

Naše děti by chtěly psa

Naše děti jezdí každý rok na prázdniny k babičce a dědovi. Kromě nich se těší také na strejdu Jéňu a na psa Tima, malého Parson Russell teriéra. A po návratu mě každý rok čeká totéž: Mami, my chceme taky psa!

pesCož o to, mně by se pes taky líbil, zahradu máme, aby se mohl proběhnout, měli bychom kam chodit na procházky, i to jídlo by mu každý den někdo dal. Ale nedovedu si představit, jak by to s ním u nás doma fungovalo. O tom si s dětmi vždycky znovu povídáme.

Vadilo by mi, že by byl psík doma hodně sám, všichni chodíme do práce a do školy a vracíme se až odpoledne. Ale na to by si asi zvykl, tohle nejspíš zažívá hodně psů, jejichž páníčci chodí do práce. Takže to by až taková překážka nebyla. Horší by to bylo s dovolenými. Jezdíme pryč v zimě i v létě a taky na víkendy, a ne všude se dá pes vzít s sebou.

Říkám si: Jak to řeší ostatní majitelé psů? My bychom museli poprosit třeba sousedy, aby nám ho chodili nakrmit, zatímco nebudeme doma. To se mi ale nechce, nemám ráda, když někoho obtěžuju, a taky si myslím, že pes, který je zvyklý na hodně lidí, by delší dobu sám trpěl. A dávat ho k rodičům, když už psa mají, nebo k nějakým kamarádům, kteří na něj naopak nejsou zvyklí? To by bylo náročné pro obě strany. A už vůbec bych psa nedala do útulku nebo do hotelu pro psy. Jeden můj známý to zkusil, když jel před lety na dovolenou, a když se vrátil, psa skoro nepoznal. Pes byl vyhublý a utrápený, evidentně se mu stýskalo.

Dlouholetý závazek

Myslím, že je potřeba si všechno dobře rozmyslet, než si člověk pořídí jakékoliv zvíře, a psa zvlášť. Kdo má třeba hada, rybičky nebo agamu, může na dva týdny odjet a nechat je v klidu doma, s kočkou, morčetem a psem to jde ale těžko. Pes je závazek na deset let, někdy i na víc, a právě kvůli tomu váhám.

Jako odstrašující příklad mám jedny známé, kteří si pořídili psa před jedenácti lety. Chtěli knírače, ale až později zjistili, že je to kříženec knírače a dobrmana. Celá rodina, kamarádi i všichni známí se psa bojí, takže ten je chudák vždycky zavřený v kotci, když přijde jakákoliv návštěva. Ti známí už dlouho nejezdí ani na dovolené, protože jim pejska nikdo cizí nechce krmit, a s sebou mezi lidi ho taky nemohou vzít. A tak se už jedenáct let přizpůsobují a omezují kvůli psovi. Říkám si, k čemu je takový život? Má z něj něco ten pes?

Samozřejmě ale znám taky spoustu rodin, kde mají psa a jsou šťastní. Ostatně jako vždy, každému vyhovuje něco jiného. A já doufám, že letos útokům a prosbám znovu odolám.

Pořídili jste dětem psa?

Možnost%
Ano, máme psa, a není to žádný problém.27,8
Ano, pořídili, ale není to jednoduché.14,3
Ne.28,6
Tohle jsem ještě řešit nemusela.21,8
Jiná odpověď (můžete uvést do diskuse).7,5

Další články v našem magazínu:

   
26.07.2013 - Rodina - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [44] Anime Otaku [*]

    pajda — #40 ono je to totiž jednoduché dospělý pes spí kolem 18 hodin deně takže když se od štěňátka naučí zvládat samotu ( je to stejně těžké jako jakákoli jiná výchova ) tak tu dobu co jsou majitelé v práci nebo ve škole v klidu prospí. Stejné je to s tím prostorem pes si najde v bytě 2-3 místa kde chrní a ty pak střídá. Když má pak dvě kratší a jednu dlouhou vycházku během týdne a o víkendu ho poctivě utaháte, tak budete mít spokojeného psa.

    superkarma: 0 30.07.2013, 11:38:46
  2. avatar
    [43] emkop [*]

    Chtěla bych pejska,ale muž nechceSml23nebudem to zvíře trápit v bytě-

    superkarma: 0 29.07.2013, 20:24:26
  3. [42] Lida 1 [*]

    Je to další člen rodiny a tak také musí být brát

    superkarma: 0 28.07.2013, 22:12:56
  4. avatar
    [41] bedomedo60 [*]

    do činžáku ne ale do rodiného domu jo v činžáku je chudák pes nemá výbech musí být stále v malém prostoru to je jak vás nechat v malem prostoru a raz za čas vás vyvedli ven myslím že pes potrebuje prostor

    superkarma: 0 27.07.2013, 17:45:03
  5. avatar
    [40] pajda [*]

    Aesinka — #39 tipuji, že dva to prožívají úplně stejně, jako jeden - totiž chrápou. Několikrát jsme se vrátili domů neobvykle kolem desáté ráno, tedy v polovině doby, kdy většinou přicházíme. Ve všech případech psi spali jako zařezaní a to, že někdo courá po baráku, jim bylo naprosto u zadnice.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #44
    superkarma: 1 27.07.2013, 08:07:48
  6. [39] Aesinka [*]

    Je normální, že je pes sám doma, když páničkové chodí do práce. A pokud jsou pejsci dva, už se nenudí. Vždycky se jde domluvit se sousedy či přáteli, aby šli poklidit. Ale když ke zvířeti není vztah, je lepší ho nemít.

    1. na komentář reaguje pajda — #40
    superkarma: 0 27.07.2013, 00:19:21
  7. avatar
    [38] Efča [*]

    cilani — #25 jj máme domek se zahradou, ale já tím venčením nemyslím vzít vyčurat za roh. Mluvím o pořádné procházce pole, louka, les. Když jdu běhat je nejšťastnější, ale pak už staříček fakt jen spí. Sml30Sml79

    superkarma: 0 26.07.2013, 17:43:31
  8. avatar
    [37] pajda [*]

    Rikina — #36 Sml22Sml22Sml22Sml59

    superkarma: 0 26.07.2013, 14:44:37
  9. [36] Rikina [*]

    Altamora — #34 paní byla tak laskava, že nám o tom napsala, tak jí taky píšeme.  Sml57  Sml80 Já jí to plně schvaluju, v jejím případě nechtít psa je výhra pro všechny psy.  Sml24

    1. na komentář reaguje pajda — #37
    superkarma: 2 26.07.2013, 14:35:32
  10. [35] dadma [*]

    Pokud chodíte do práce a děti do školy, tak určitě ne.Pes je pak celý den doma sám a  když se všichni vrátíte domů,tak pak se již nikomu nechce jít nejméně na  hodinu se psem ven,aby se vyběhal.I ráno musíte vstávat dříve a jít ho vyvenčit.

    My jsme si pořídili psa před důchodem a vlastně také podřizujeme vše psovi.Není zvyklý být doma sám.O dovolené v hotelu u moře jenom sním,tak jezdíme po vlastech českých ,tam kde se může s malým psem.Zaplatíme ještě většinou 100,-Kč za den pobytu za psa někde i více.

    Radím opravdu dobře si to rozmyslet je to závazek okolo 15 let.

    superkarma: 0 26.07.2013, 14:30:45
  11. avatar
    [34] Altamora [*]

    Je jedno, jaké má paní důvody pro to, aby neměli psa. Nebo snad je zločin nechtít vlastnit psa? Pak jsem taky zločinec. Psa si nikdy nepořídím. Už ani křečka ne. Jo, jsem sobecká a nechci se o nic starat. Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #36
    superkarma: 2 26.07.2013, 14:25:20
  12. [33] Anime Otaku [*]

    Nunak — #29 Pokud je pes starší, tak to problém být už může aby třeba větší výletování zvládl, ale není problém si najít místo, kde můžete být na dovolené i s velkým hafanem.

    Jedni známí jezdí na dovolené tak, že se jich sejde asi tak 12(lidí) a k tomu tak 25 - 30psů. Nejmou si chatu a vždycky si to moc užijí Sml16

    superkarma: 0 26.07.2013, 14:19:29
  13. avatar
    [32] pajda [*]

    Osobně souhlasím s Rikinou. Paní zjevně není připravená pořídit cokoliv živého a sbírka důvodů, z nichž je pravdivý asi jen ten, že  by přes dovolené musela péči o psa řešit, o tom jasně svědčí.

    Nunak — #29 náš irský setr byl v kempu nadšený. Seznamoval se, očmuchával, pořád se někde couralo...byly to pro něj úžasné prázdniny.

    telelot — #2 až si dítě někde zjistí, jak je to doopravdy, bude tátu považovat buď za idiota, který si nedokáže zjistit ani elementární věci, nebo za sobce, který raději šikanuje dítě, než by ustoupil ze své pohodlnosti. Obojí rodině úžasně prospěje...

    superkarma: 1 26.07.2013, 13:34:59
  14. [31] anina4 [*]

    do paneláku psa nechci,takže odolala jsem starším dětem když měly to přání a případně odolám i té nejmlaadší

    superkarma: 1 26.07.2013, 13:16:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] cilani [*]

    Rikina — #27 jj, právě proto se ptám. Pro psa na zahradě ideální, bytový by to měl asi kruté..

    superkarma: 0 26.07.2013, 12:49:54
  2. avatar
    [29] Nunak [*]

    Záleží i na velikosti psa. V paneláku jsme měli 4 kg vého křížence a nebyl problém. Všude jezdil s námi, a když jsme jeli na dovolenou k moři, pohlídali rodiče. Syn poctvivě pomáhal venčit (jen ty cigaretky jsem z něj pak sem tam cítívalaSml15). Teď máme na zahradě u domu psa 40 kg a je to fakt závazek, ikdyž je náš miláček. Za 12 let jeho života, jsme byli na dovolené jen jednou. Rodiče zestárli, ty už nechci hlídáním obtěžovat a mít irského setra někde v kempu u stanu, by bylo trápení nejen pro něj, ale i pro nás. Naopak synátor si pořídil fenku, tak někdy hlídáme jemu my. Jen je pak vše "rozhozené", ona je mladá divoká, náš pes chce mít klid a kocour, ten se raději v ty dny ani neukáže.

    1. na komentář reaguje pajda — #32
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #33
    superkarma: 0 26.07.2013, 12:20:20
  3. [28] Rikina [*]

    Jinak teda i pes se dá naučit, aby v nejvyšší nouzi použil bedýnku se stelivem, jako to dělají běžně kočky. Ovšem zdůrazňuju tu nouzi, ne že se to stane obvyklé a na to konto se pak nechodí venčit. Sml80

    superkarma: 0 26.07.2013, 10:22:04
  4. [27] Rikina [*]

    cilani — #25 jestli mají zahradu a pes je venku, tak 2x denně ho vzít někam dál za plot stačí. Sml80 V bytě je to málo. Já brala psa ráno ven na hodinu, pořádně proběhat. Synci po návratu ze školy jen na krátké venčení, pokud náhodou neměli náladu si ho vzít ven na celé odpoledne. Když ne, tak jsem ho brala zas já po návratu z práce. No a poslední venčení bylo večer, kolem desáté či jedenácté, zas tak na hodinku. Tohle noční venčení jsem měla nejradši, všude klid, ticho, žádní lidi, děti, jiní psi, auta... ideální.

    1. na komentář reaguje cilani — #30
    superkarma: 0 26.07.2013, 10:13:38
  5. avatar
    [26] lenig [*]

    taky jsme to kdysi řešili, potom jsme psa dostali celá rodina jako dárek k Mikuláši a museli jsme se starat. Ale děti se zapojily, hlavně dcera a fungovalo vše, jak mělo Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 26.07.2013, 10:11:36
  6. [25] cilani [*]

    Efča — #19 máte zahradu? Jinak mi 2x denně přijde zoufale málo...

    1. na komentář reaguje Rikina — #27
    2. na komentář reaguje Efča — #38
    superkarma: 0 26.07.2013, 10:05:33
  7. [24] Anime Otaku [*]

    telelot — #2 Jo ale pes většinou vydrží než se jeho pán vzbudí - to vstávání je jenom tak na dva měsíce, než štěně povyroste Sml57 Takže ráno stačí kvůli pesanovi vstávat o půl hodinky dřív nez obvykle Sml32

    superkarma: 1 26.07.2013, 09:54:06
  8. [23] Anime Otaku [*]

    Rikina — #20 Moje řeč, o psa se musíte starat. My máme psa, chtěli jsme ho dřív než budeme mít děti, aby pes měl výcvik. A není problém ani o dovolených, vždycky si to naplánujeme tak aby mohla jet s námi, občas je to boj, protože hotel inzeruje, že rád přijme pejsky a když si tam člověk zavolá, tak zjistí že berou jenom krysy, co se vejdou do kabelky, ale co kempy to jistí. A pokud s námi nelže jet, tak s hlídáním není problém, protože i přes svou velikost je vychovaná a vycvičená, takže ani babičku nevláčí po sídlišti za sebou na vodítku.

    Jinak problém se psem známých zmíněný ve článku není tím, že by byl problém s rasou nebo křížencem - i ti se dají vychovat ale spíš že jeho majitélé na něj se**u jak na placatej kámen a tohle je výsledek. Pes je jako dítě, pokud se mu nedostane výchovy a vzdělání, bude jen svému okolí i rodině na obtíž.

    superkarma: 0 26.07.2013, 09:51:37
  9. avatar
    [22] Dante Alighieri [*]

    telelot — #2 Já bych jí vyháněla z domu nejen v 5 ráno, ale i v poledne a večer a hlavně za vichřice, tornáda, lijáku atd. Sml54

    Já doufám, že moje budoucí dítě na mně psa dyndat nebude. Sml23 Nechci to venčit ani jednou a to si pište, že by to na mě čim dál častěji vycházelo, že jo.

    superkarma: 0 26.07.2013, 09:44:56
  10. avatar
    [21] rusalka2008 [*]

    Rikina — #20 naprostý souhlas

    superkarma: 0 26.07.2013, 09:08:35
  11. [20] Rikina [*]

    Pes se nepořizuje "dětem". To musí chtít všichni v domě, zejména dospělí, protože péče o psa nejde delegovat beze zbytku jenom na děti. Taky pes něco stojí, ne málo, čímž nemyslím jen cenu štěněte, ale dlouhodobé výdaje se psem spojené, a to po řadu let. No a paní při výše popsaném přístupu doporučuju koupit leda plyšového. Živý pes by jí evidentně působil tolik problémů, že nemá cenu se o něco pokoušet. Sml57 Děti si užijou psa u babičky.

    1. na komentář reaguje rusalka2008 — #21
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #23
    superkarma: 3 26.07.2013, 09:05:56
  12. avatar
    [19] Efča [*]

    My psa máme už 10 let a je to miláček nějvětší. Dovolené a víkendy jsou problém. Oboji naši rodiče jsou z ruky a sami mají své psy. Ale jsou hodní na našeho si na hlídání vždycky vemou (tchýně ochotněji než děti na prázdninySml52). Je to otrava kvůli přejíždění desítky kilometrů. Ale je to miláček rodiny a doufáme že se s náma dožije ještě hodně let.

    Kdo je líný 2x denně psa vyvenčit a starat se o něj. Je to jeho věc a ať si pořídí rybičky.Sml30 

    Jak se říká kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod. Sml16

    1. na komentář reaguje cilani — #25
    superkarma: 0 26.07.2013, 08:54:48
  13. [18] olinka55555 [*]

    My jsme pořídili synovi psa, když mu bylo šest let a dokázal se o něj starat. Měli jsme středního pudla - do bytu byl ideální. Samozřejmě, že jsme chod domácnosti novému členu trochu přizpůsobili, ale dodnes nemám pocit, že by nás jakkoli omezoval.

    Syn už je dospělý a má svoji domácnost a s přítelkyní mají dva psy, pokud jedou někam, kam je nemůžou vzít s sebou, dávájí je do osvědčeného psího hotelu, kde je o ně dobře postaráno a neřekla bych, že by pesani nějak trpěli.

    Jinak si také myslím, že pes k dětem prostě patří, alespoň pokud je to možné. Se synem jsme nedávno na našeho pudlíka vzpomínali a syn říkal, jak byl za něj strašně rád, že byl sice rozmazlený (no, byl to malej pes, tak jsem ho trochu rozmazlila, ale poslouchal:-), ale že to pro něj byl kámoš, kterého měl vždy po boku.

    superkarma: 0 26.07.2013, 08:34:04
  14. avatar
    [17] kuzle [*]

    ToraToraTora — #15 stavkuju i proti rybickam a ze ty potrebuji te pece podstatne mene Sml22

    superkarma: 0 26.07.2013, 08:25:10
  15. avatar
    [16] black.bird.third [*]

    Nepořídili a ani to neplánujeme. Je to sice hezké stvoření, ale do bytu ne.

    superkarma: 0 26.07.2013, 08:24:34
  16. avatar
    [15] ToraToraTora [*]

    Tak nějak, protože to pak je jako ve většině rodin, že maminka napřed krmí lidský potěr a pak veškerou havěť, kterou si členové rodiny natahají domů.

    1. na komentář reaguje kuzle — #17
    superkarma: 0 26.07.2013, 08:21:42
  17. avatar
    [14] kuzle [*]

    jako mala jsem se zlobila, ze se tata postavil do dveri a prohlasil bud ja nebo pes, momentalne totiz delam to same Sml30Sml22 ono mi bohate staci 3 deti a manzel, jeste se starat o psa, ktery by deti za chvili prestal bavit Sml22

    superkarma: 0 26.07.2013, 08:00:20
  18. avatar
    [13] pajda [*]

    Je hromada hotelů, kam malí psi můžou, takže v tom nevidím problém. A naši dva velcí psi taky problém nejsou - tak jako tak někdo chodí zalívat kytky, větrat a podobně, tak už ty granule do misky dá a kýbl s vodou se taky mění bez potíží.

    superkarma: 0 26.07.2013, 07:50:55
  19. avatar
    [12] Alena 12 [*]

    zwiki — #8 to tak býváSml16

    superkarma: 0 26.07.2013, 07:37:15
  20. avatar
    [11] Judo [*]

    Psa nemáme.

    superkarma: 0 26.07.2013, 07:27:15
  21. [10] DCOlga [*]

    Dětem jsme pořídili psa v době, kdy se o něj bez problémů byly schopny postarat. Ale dnes je psovi 15 let, děti mezi tím vystudovaly vysoké školy a odešly z domova, takže většinu času o psa musíme pečovat my sami a mnohdy je to dost náročné.

    superkarma: 0 26.07.2013, 07:16:53
  22. avatar
    [9] Brixik [*]

    Záleží na tom, jak jsou děti velké a ochotné se opravdu o psa starat. Navíc, pokud mají zahradu, tak je to o dost jednodušší. Znám i hodně rodin, kde si děti psa pořídili a věnují se různým psím sportům a podle toho už se pak plánují i dovolené a další aktivita, protože se jezdí se psem a dítětem na tréninky, pak třeba i na tábory a závoda a vlastně tak vznikne zábava a pouto skrze psa v celé rodině. A pak už neřeší, kam se psem, protože pes jezdí s nimi. A pokud přece jenom chtějí bez psa, tak mají spoustu psích kamarádů a tak si pejsky navzájem pohlídají.

    superkarma: 1 26.07.2013, 07:14:04
  23. [8] zwiki [*]

    Pro děti psa? Pak chodí a starájí se jen rodiče.

    1. na komentář reaguje Alena 12 — #12
    superkarma: 0 26.07.2013, 06:56:47
  24. [7] lidicka [*]

    Tento problém jsme zatím nemuseli řešit, uvidíme jak to bude v budoucnu.Sml22

    superkarma: 0 26.07.2013, 06:48:28
  25. avatar
    [6] OlgaMarie [*]

    Přežili jsme bez psa, když byly děti malé, pak si psa přivedla psa už dospělá dcera. Starala se o něho a my si zvykli. Pořídila si byt a pes se stěhoval s ní. Odešla do ciziny a pes zůstal u nás. Když byl poprvé v psím hotelu, bylo to jako když dítě jede poprvé na tábor. Letos tam byl potřetí a v pohodě.

    superkarma: 0 26.07.2013, 06:20:51
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    Tady není co řešit. Přání mít psa je dlouhodobé a není to rozmar. Dítě a pes - to k sobě patří. Naučí se při něm obětavosti, empatii, pes je výborný vychovatel. Místo máte, dokonce zahradu - otázce se vlastně divím. Nečekejte, navíc děti se psem už zacházet dovedou.

    superkarma: 1 26.07.2013, 06:19:48
  27. avatar
    [4] Kahomar [*]

    Bývalo nás v panelákovém bytě 5 a po psovi naštěstí nikdo netoužil. Časem se přišlo na to, že víc jak polovina rodiny jsme alergici, tím pádem bylo vyřešeno.

    superkarma: 0 26.07.2013, 06:04:02
  28. [3] georg [*]

    Když byly dcery malé, vysvětlovala jsem ji, že v 3+1 pět lidí a pes nebude dobré. Pak jsme zjistili, že nejstarší je alergik a bylo vše vyřešeno.

    superkarma: 0 26.07.2013, 05:35:37
  29. [2] telelot [*]

    vyprávěla mi známá, jak její kolega tento problém vyřešil. Několik dnů za sebou vždycky probudil dceru kolem páté hodiny ráno a povídá jí: "Vidíš, tak teď bys musela vstávat, protože pejsek by potřeboval vyvenčit." Když to ranní probuzení bylo asi pošesté, dcera mu oznámila, že tedy žádného psa nechce...

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #22
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #24
    3. na komentář reaguje pajda — #32
    superkarma: 0 26.07.2013, 05:17:09
  30. [1] Aesinka [*]

    Děti nemám. Já sama měla pejska, když jsem byla malá, dožil se 16 let. Od té doby máme jen kočky.

    superkarma: 0 26.07.2013, 00:45:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme