Dopad scestných dopravních projektů komunistických vlád v naší zemi se bolestivě dotkl vrchní části Václavského náměstí a především unikátní historické budovy Národního muzea. Konečně se blýská na lepší časy. Dnes bude stvrzeno memorandum o řešení situace.

Mnohými nenáviděná magistrála ve středu Prahy bude mít konečně vyřešený nejspornější bod, který se týká jejího bezprostředního sousedství s Národním muzeem a negativního dopadu na kulturní památku. Společným memorandem společný zájem stvrdí pražský primátor, ministr kultury a předseda vlády.

 

Projekt počítá s tři roky starým plánem magistrátu, který navrhuje vést část magistrály v podzemí. Desítky tisíc automobilů se tak vyhnou průjezdu kolem Národního muzea. Navíc se Václavské náměstí s budovou muzea opět spojí do jednoho celku. Náklady na realizaci projektu, ve kterých je zahrnuta i celková rekonstrukce budovy muzea, se odhadují na deset miliard korun.

 

Jediné, co není jisté, je, kdy se zamýšlený záměr uskuteční. Podle radních určitě ne dříve, než bude dokončen expresní obchvat kolem Prahy, takže určitě ne dříve než v roce 2013.

 

Co si myslíte o logice vystavěné magistrály ve středu hlavního města? Vadí vám šňůry aut u Národního muzea?

 

Reklama