Domácnost

Nalítla jsem „chovatelce“. Psí miminko zemřelo

Mám tady bohužel jeden smutný příběh. A rozhodla jsem se s vámi o něj podělit, protože se může přihodit každému z nás. Kam až může zajít lidský hyenismus? Nemá hranic! Kamarádka pořídila svým dětem pejska, malé rozkošné štěnátko... které však po týdnu umřelo. :( Nalítla „chovatelce“, která psí miminko vydávala za sedm týdnu staré, a přitom mělo ve skutečnosti jen čtrnáct dní!

Moje blízká kamarádka sháněla štěně, před několika měsíci se jí narodil chlapeček, a už vychovává sedmiletou dcerku. „Proč dětem neudělat radost,“ řekla si. Ale koho by napadlo, že po týdnu, kdy si pořídili domácího mazlíčka a s láskou o něj pečovali, to skončí špatně?

chiwawa

„Sehnali jsme dceři mini čivavu,“ prohlásila nadšeně moje kamarádka Eva, která původně chtěla s přítelem koupit labradora, ale dali přednost „něčemu menšímu“. „Byl to dárek, bude se o něj starat,“ psala mi ještě minulý týden nadšeně. Já už se také těšila, až se uvidíme a pochovám si malé psí miminko. Jenže už to nestihnu...

Štěně čivavy měli asi týden, všichni členové její rodiny si pejska zamilovali, a o to je horší, jak to celé skončilo. Eva v pondělí ráno na Facebooku sdělila, že jim pejsek umřel. Štěnátkou koupila od nezodpovědných lidí, kteří jí namluvili, že je sedm týdnů staré, ale pejskovi bylo sotva čtrnáct dní!

„Cítím totální bezmoc. Čivava, kterou jsme koupili za 5000 Kč, pro dceru k narozeninám, dnes zemřela. A to jen proto, že jsem nalítla... Zemřela přesně v den dceřiných sedmých narozenin. Po jediném týdnu u nás doma. „Chovatelka“, jejíž jméno jsem radši vypustila z hlavy, nám namluvila, že je štěňátko sedm týdnu staré. Bylo jí 14 dní... Veterina nám nedala šanci... snažila jsem se, piplala, dokrmovala... Všechno na nic!!! Bez šance na přežití!“ napsala má kamarádka. „Chovatelka má telefon odpojený, ale až se jí zase narodí štěňátka, jistě ho zapne. A doufám, že se jí to všechno jednou vrátí. Protože to, jak ublížila tomu nebohému stvoření a mojí dceři, je na kriminál,“ rozčiluje se kamarádka, a já ji zcela chápu.

A proto jsem se rozhodla její příběh zveřejnit. Nerada bych, aby se něco podobného stalo například vám, dnes je opravdu důležité mít se na pozoru. Jak tohle můžou lidé dělat, když pominu fakt, jak šíleně smutní musí být lidé kolem, hlavně její malá dcerka. Jak může člověk žít s tím, že prodává psí miminka, a tím je v podstatě zabíjí?

 

 

 

 

   
16.07.2014 - Zvířátka - autor: Lucie Ulmanová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [38] simona2211967 [*]

    To se mi snad jenom zdá,to je teda hyjena.

    superkarma: 0 17.07.2014, 10:00:22
  2. [37] cilani [*]

    margot — #33 no, jestli je to Ema Smetana, tak ta je snad moderátorkou někde ve zprávách, ne? A tam se tohle omílá furt, takže jestli si i přes to, koupila takhle štěně, je za to přímo spoluzodpovědná... 

    peetrax — #34 No, to samo o sobě vypovídá o inteligenci kupujících, dle mého.. Lituji jedině těch štěňátech a jejich rodičů, kteří na to doplácí..

    superkarma: 0 17.07.2014, 07:55:38
  3. avatar
    [36] gerda [*]

    Eva_Fl — #35 protože štěně prodala lidem, kteří pracují v médiích, je velká naděje, že se to nekopne do autu, ale snad bude množitelka potrestaná. Baba hřeší na to, že jsou lidi strašně neinformovaní a naivní. Zvíře v žádném případě není hračka, a to si mnozí neuvědomují.

    superkarma: 0 16.07.2014, 20:13:02
  4. avatar
    [35] Eva_CZ [*]

    http://www.extra.cz/frackovo-okenko-zavolal-jsem-stenatkove-bestii-poslechnete-si-jak-je-orazena

    1. na komentář reaguje gerda — #36
    superkarma: 0 16.07.2014, 18:34:59
  5. avatar
    [34] peetrax [*]

    cilani — #11 asi proto, že nová majitelka štěněte řekla, že o psa se bude starat to sedmileté dítě. Nad tím mi zůstává poněkud rozum stát. No a holt to dítě ještě neví, že s pejskem se chodí taky k doktorovi. Jiné vysvětlení si radši nepřipouštím.

    1. na komentář reaguje cilani — #37
    superkarma: 0 16.07.2014, 18:30:24
  6. avatar
    [33] margot [*]

    Vaše kamarádka Eva Smetana velkou měrou kvůli své nezodpovědnosti, neinformovanosti a celkovému přístupu ke smrti toho psa sama přispěla. pokud je takových kupujících víc, nedivím se, že takový obchod kveteSml80

    1. na komentář reaguje cilani — #37
    superkarma: 0 16.07.2014, 17:11:32
  7. [32] cilani [*]

    gerda — #31 jenže lidi jsou tak blbí, že bohužel se bude veřejně hledat a lynčovat hlavně tahle jedna prodejkyně (množitelka) a další idioti si budou stěžovat na netu, jak je jinde podvedli a jací jsou to chudáci, že teď do pejska (v lepším případě) musí vrážet peníze v tom horším to zvíře jen zbytečně dál trpí...

    superkarma: 0 16.07.2014, 15:11:30
  8. avatar
    [31] gerda [*]

    cilani — #28 kdybych chtěla být jedovatá, tak bych napsala "no jo- Pražáci - co od nich čekat?". Je pravda, že někteří lidé jsou přírodou, najmě faunou, naprosto nedotčení.Sml57 Naše kočka je nalezenkyně. Když jsem ji zmrzlou v lednu onoho roku sebrala před vchodem, nakrmila jsem ji, napojila, nechala prospat a odpočinout a pak hned upalovala na veterinu. A to byla poměrně zdravá a životaschopná!... Kdyby tento případ sloužil jako výstraha pro všechny, možná by štěňátko nezahynulo marně.Sml15

    1. na komentář reaguje cilani — #32
    superkarma: 1 16.07.2014, 14:55:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] cilani [*]

    enka1 — #29 jsem na ty lidi hrozně naštvaná. Na Fb to prezentují jako jejich hroznou ztrátu a cítí se podvedení a zklamaní z toho, že lidi je obviňují z hlouposti a kreténizmu.. Jenže podle mě si to zaslouží vrchovatou měrou. Ano, ta ženská, co takhle ty zvířátka prodává, je zrůda, ale ti, co je od ní kupují, i když musí vidět (nejpozději ve chvíli, kdy zvíře přebírají), že je něco špatně, jsou na stejné příčce s ní a zaslouží si o ty prachy přijít.. Jen to štěně si to nezaslouží...To je v tom nevinně.. Juva, mi jde snad i párda z uší..

    superkarma: 2 16.07.2014, 14:35:28
  2. avatar
    [29] enka1 [*]

    cilani — #28 Máš pravduSml22, vinu za to štěně mají obě stejnou mírou

    1. na komentář reaguje cilani — #30
    superkarma: 0 16.07.2014, 14:17:25
  3. [28] cilani [*]

    enka1 — #13 trochu? Já bych jí té viny připsala mnohem více. Ať se na mě nezlobí, ale nepředpokládám, že by žili bez styku se světem a tyhle případy jsou tak časté, že si neumím představit, jak na mě mohou nenarazit, chtějí-li si pořídit psa. Rozumný člověk si totiž nejprve něco o zvířeti zjistí a pak si jej pořídí. Takže netuším, jak by mohli varování před množírnami přehlédnout... Sml80

    Brixik — #16 taky nevěřím, že se jí to štěně mohlo zdát dost staré. Pokud ano, neměla by si další zvíře pořizovat - ani křečka.. Ať mi nemluví, že když si chtěla pořídit štěně, že do té doby žádné nepotkala - z toho už by přece mohla poznat, že je něco špatně. A co udělá normální člověk, když se mu na zvířeti něco nezdá? Vyrazí okamžitě k veterináři..

    ToraToraTora — #18  velmi výstižně řečeno..Sml67

    hada — #24 tak si, prosím, žádné zvíře nepořizuj, když je ti za těžko něco si o něm zjistit.. 

    gerda — #26 nj, ale když si vezmeš zatoulaného pejska, tak s ním přece zajdeš hned na veterinu a tam už ti jeho stav zhodnotí.. Takže ta situace s nalezencem je hodně odlišná od toho, když někdo kupuje psa jako hračku pro děcko nebo prostě proto, že se tak teď rozhodl a byl líný si o psech před tím něco pořádně zjistit a nastudovat..

    1. na komentář reaguje enka1 — #29
    2. na komentář reaguje gerda — #31
    superkarma: 1 16.07.2014, 14:13:05
  4. avatar
    [27] syrrit [*]

    Smetana na FB je dobrej, hlavně, že lituje sebe a svoji rodinu. Kdyby tací jako on nekupovali, živé hračky pro svoje děti, množitelky by se neuživily.

    superkarma: 3 16.07.2014, 14:11:06
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    Kdybych mohla mít pejska, určitě bych si na něj napřed šetřila, četla moudré knihy o chovu, četla různé pejskařské diskuse a až pak bych ho začla shánět. Jiná věc je, když se stane situace a člověk má psa ihned - přitoulá se, najde se vyhozený...ale vždycky je líp něco vědět a namísto radosti mít potíže a další výdaje. Pět tisíc za psa ale není mnoho, rodokmenová zvířata stojí daleko víc. Už to by mělo varovat.

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 2 16.07.2014, 12:45:08
  6. [25] dadma [*]

    Dnes se o tom hodně píše, ale já jsem před sedmi lety ,také naletěla nějaké takové mrše co má psy jen na kšeft.Sháněla jsem pudla harlekýna a objevila inzerát prodej těchto psů v Praze.Paní mě poslala fotky štěňat na e-meil a já si jedno vybrala.Pak když jsme si pro něho měli jet, tak nám paní řekla,že abychom je nemuseli v Praze hledat,že nám štěně přiveze na výpadovku z Prahy.Již to nás mělo varovat.Dala nám sice nějaký papír, ale ani cena tam nebyla uvedena a taky jsme zaplatili 6.000Kč.Když jsme psíka přivezli domů ,tak se začali ukazovat zdravotní vady.U veterináře jsme nechali další peníze.Neměl sestouplá varlata,jedno jsme mu dokázali masážemi ,že sestoupilo a druhé musel veterinář vyndat,a v půl roce mu byla provedena operace kloubu na zadní noze.Je to již handicap.Obě vrozené vady a to ještě nemá zuby jak by měl mít .Až tento náš pejsek odejde,již si jiného kupovat nebudu,ale určitě je lepší pejska koupit od lidí ,které znáte a nebo s PP z nějaké stanice ,kterou navštívíte.

    Ale k článku,to již jsou lidi takové hyeny,že prodají i tak malé štěně jen ,aby se nemuseli o psa 2-3 měsíce starat? A na druhou stranu 14-denní štěně přeci musím poznat.Vždyť se tomu teprve rozlepili oči a je to opravdu miminko.Vždyť ani nestojí pevně na nožičkách?

    superkarma: 0 16.07.2014, 12:15:45
  7. [24] hada [*]

    no musím říct že by mě asi taky nenapadlo studovat jak staré štěně si mám koupit aby u mne přežilo.Ale jedno vím jistě že 5000 bych za psa nedalaSml16

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 0 16.07.2014, 11:17:49
  8. avatar
    [23] MaartinkaH [*]

    No prominte, ale brát si štěně i tak v 7 týdněch? děláte si srandu? no já snad zešílím. Miluji psy a mám jich doma 6!! A podle mě je vhodné si pejsky brát az kolem 2-3měsíců. Paaane bože, to jsem zas neco precetla.

    superkarma: 0 16.07.2014, 11:01:22
  9. avatar
    [22] amphora [*]

    Sml16z dobré chovatelské stanice se předávají štěňata i koťata až ve věku 13 týdnů.Navíc očkovaná, prohlídnutá veterinářem a se závěrečnou zprávou o ní. Ale i laik pozná 14 denní štěně či kotě !!! Nelze se vymlouvat, že to nepoznali.Takové štěně vůbec neměla kupovat,každého normálního člověka napadne při pohledu na 14 denní štěně, že je z množírny.Odpovědnost  je jen a jen na ní, že ji hned neupozornila, že to ohlásí a štěně koupila. Má ponaučení pro příště.Pěkný denSml80 

    superkarma: 1 16.07.2014, 10:46:50
  10. avatar
    [21] Mickey Mouse [*]

    Souhlasím s tím, že ona "poškozená" a smutná maminka je velmi nezodpovědná. Ať se nikdo nezlobí, ale na tom uhynulém štěněti má svůj velký podíl.

    Když už si chce pořídit zvíře, MUSÍ si nastudovat co a jak. MUSÍ si zjistit, jak staré štěně je vhodné koupit a jak se to pozná. Ono totiž i v 7 týdnech je ještě dost brzo. A péče o takhle malé štěně není vůbec jednoduchá.

    Také souhlasím s tím, že na takový prodej se má sepsat smlouva, kde bude jasně napsáno kdo prodává, jaké zvíře a v jakém stavu (včetně záruky), kdo kupuje, za jakou cenu a že byl řádně poučen o péči (kdy a na jaké zdravotní prohlídky, očkování a pod. v prvním roce štěně vzít).

    Pokud někdo dá 5000Kč za štěně bez PP a bez smlouvy, pak tu péči o zvíře nebere vážně! Sml68

    superkarma: 3 16.07.2014, 10:26:28
  11. avatar
    [20] ToraToraTora [*]

    Brixik — #19 Vždycky se to tak dělalo, že zákazník přijel do stanice a vybral si štěňátko přímo z vrhu. někdy navštěvují zákazníci stanici ještě před vrhem, poznají prostředí, matku štěněte, ale i chovatele, jestli psy netýrá a jak se o ně stará. To až te´d, když si všechno objednáváme přes internet, tak si někteří nevšimli, že pes není tričko a že by měli zvednout zadek a ne fňukat na FB

    superkarma: 5 16.07.2014, 10:25:37
  12. avatar
    [19] Brixik [*]

    ToraToraTora — #18 Tak nějak jsem to chtěla napsat. My jsme si sakra vybírali chovatelskou stanici, když jsme kupovali našeho výmara.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #20
    superkarma: 0 16.07.2014, 10:19:17
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    Kdo koupí štěně přes net aniž by viděl stanici, doklady a prověřil si z jakých podmínek pes pochází nebo nepozná dva týdny staré štěně si zaslouží, aby byl o peníze připraven a veřejně zhanoben. jen to štěně si to nezasloužilo.

    1. na komentář reaguje Brixik — #19
    2. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 6 16.07.2014, 10:12:29
  14. avatar
    [17] ohnivazenaMagdalena [*]

    Kdo kupuje psa z chovatelské stanice, měl by ji pochopitelně navšívit, prohlédnout čistotu a chování prodejce ke zvířatům. ALE!? Kousek vedle nás je chovatelská stanice. Věčný řev na hafany a občasné nadávky jak zas přišla o peníze, když se bohužel stane že pejsek nepřežije. Přijde kupec - vidíte láskyplné chování a slyšíte medové řeči......pouhá množírna bez citu k zvířatům.

    superkarma: 0 16.07.2014, 09:46:07
  15. avatar
    [16] Brixik [*]

    Takhle vypadá 14 denná štěňátko http://www.bavorskyerb.cz/cs/6-odchovy-stenata/

    Ať se na mě autorka nezlobí, ale aby její kamarádka nepoznala, že štěňátko ještě není k odběru, to musí být taky tak trošku mimo. Přece, když si něco kupuju, tak si taky něco přečtu a nastuduju. Navíc tady nešlo o věc, ale o živého tvora.

    Ano, množitelka je pěkná mrcha, ale pokud lidi budou bez rozmyslu a z náhlého popudu dělat takovéto nákupy, tak jí to jenom hraje do karet.

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 6 16.07.2014, 09:37:55
  16. avatar
    [15] enka1 [*]

    Dana Haklová — #14 Průkaz o veterinární péči snad musí mít i "voříšci"

    superkarma: 1 16.07.2014, 09:20:09
  17. [14] Dana Haklová [*]

    Eva_Fl — #1Z vlastní zkušenosti vím, že když jsem si u (prověřeného)chovatele koupila štěně, dostala jsem k němu očkovací průkaz a rodokmen. V obou dokumentech je samozřejmě uvedeno datum narození!!!!

    Takže si nová panička měla tyto údaje ověřit, než vydala takovou sumu

    1. na komentář reaguje enka1 — #15
    superkarma: 2 16.07.2014, 09:03:02
  18. avatar
    [13] enka1 [*]

    Rikina — #2 Sml22 Co k tomu víc říct. Vždyť každého čtvrtroku je v TV obdobný případ a varování, navíc v pořadech typu Chcete mě apod. Trochu té viny bych i na pisatelce nechalaSml24

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 0 16.07.2014, 08:59:11
  19. avatar
    [12] hubajda [*]

    Saturninka — #9 to jsem chtela napsat ze zrovna nedavno jsem videla stejny problem v telce ,je to hrozne co se dnes deje vidina penez je silena kdyby pani chvilku pockala a postarala se o stenatko tak mohlo zit

    superkarma: 1 16.07.2014, 08:52:41
  20. [11] cilani [*]

    Tak trochu nechápu, že si někdo pořídí psa a nejde s ním na veterinu. Pravda, já mám psa z útulku, ale i tak vedla má první cesta na veterinu, zda je vše OK. Já teda 14 denní štěně ještě neviděla, ale vždyť to sotva chodí a udrží otevřené oči, ne? Známý si bral tuším 2měsíční štěně a to bylo takové telecí a umazlené..

    1. na komentář reaguje peetrax — #34
    superkarma: 0 16.07.2014, 08:29:26
  21. avatar
    [10] kuzle [*]

    tady jsou podrobnosti i se jmenem "chovatelky" Sml22:

    http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/263075/civava-umirala-pred-ocima-zenu-moderatora-smetany-podvedla-chovatelka.html

    superkarma: 0 16.07.2014, 07:24:56
  22. avatar
    [9] Saturninka [*]

    https://www.facebook.com/JanSmetanaModerator - stejný osud a asi i stejná množitelka - je tam i její jméno...

    1. na komentář reaguje hubajda — #12
    superkarma: 0 16.07.2014, 07:17:20
  23. avatar
    [8] gerda [*]

    Rikina — #6 to není jediný případ. Včera byla ve zprávách postižená s jorkšírem. Jestli to není ta stejná ženská. V jedné kleci jorkšírka, v druhé kleci čivava a obě rodí a rodí.

    superkarma: 0 16.07.2014, 06:50:04
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    Rikina — #5 ono u čivavy, která je dospělá malinká, se to možná tak dobře neodhadne, co já vímSml80 Kór, když jde o začátečníky a množitelka je zblnula řečma.

    superkarma: 0 16.07.2014, 06:45:45
  25. [6] Rikina [*]

    Chodit na policii nemá smysl. Co by s tím asi tak dělali?

    1. na komentář reaguje gerda — #8
    superkarma: 3 16.07.2014, 06:30:46
  26. [5] Rikina [*]

    V tomto případě teda nevěřím, že šlo o 14denní štěně. To by proboha poznal každej - takhle malé štěně sotva oči prolouplo a málem se neudrží na nožičkách. Sml80 Vypadá jako větší myš, ne jako pes (v případě čivavy asi jako malá myš Sml57 ). Nicméně i kdyby tomu bylo 7 týdnů, tak je to málo. Takže bych to nenechala bejt, s tím, že ono se to chovatelce vrátí. Otázka je, jestli ta veterinářka bude ochotná se v tom angažovat a svůj profesionální názor případně dodat písemně a stát si za tím. Tipuju, že ne. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    superkarma: 0 16.07.2014, 06:28:10
  27. avatar
    [4] gerda [*]

    Proč píšete chovatelka, když jde o prachsprostého množiče?? Kolik už bylo popsáno papíru, kolik informací z médií - a marnost nad marnost. Nedávno tu byl spor o důležitost mít rodokmen ke kupovanému zvířeti. Tady je hmatatelný výsledek. Jistě, je to nevýslovná špinavost, takhle kšeftovat s živými tvory. Ale pokud nebude poptávka, nebudou klecové odchovy a množiči. Slušný chovatel se předem domluví se zájemci, pozve ho domů, všecko mu vysvětlí a dá záruku v podobě rodokmenu. I solidnímu chovateli se někdy stane, že má zvíře nestandardní, neuhlídá fenku, kočku...ale vždy je předá v takovém stavu, aby mu neublížil!! Moje rada: nekupovat zbrkle, kvůli lítosti (ani mně není jedno vidět na vývěsní tabuli Zverimexu nabídka "britská koťátka, ale nejdu tam ani očkem pohlédnout - nákupem jednoho chudáčka z klece se leda uvolní místo dalšímu), a nebudou mít odbyt.

    superkarma: 2 16.07.2014, 06:25:21
  28. [3] kukátko [*]

    Takový článek to nespraví. Právě to jméno nebo konkrétní informace o jejím chovu by s tím mohly něco udělat.

    Eva_Fl — #1 Sml22

    superkarma: 0 16.07.2014, 06:19:19
  29. [2] Rikina [*]

    Když si člověk koupí za 5 tisíc třeba televizi, tak k tomu automaticky chce papír s údaji dodavatele, záruční list, a pokud televize nehraje, tak běhá po reklamacích a řádí jak černá ruka, chce peníze zpátky a píše na ČOI a do TV komerčni i veřejnoprávní. Nechápu, proč se lidi nechovají stejně, když kupují psa. Kupní smlouvu, se všemi údaji chovatele, s podrobným popisem, jakého psa a v jakém stavu, a za jakých podmínek si beru. Průkaz od veterináře, že pes je očkovaný a dostalo se mu náležité péče. Když budu mít sebemenší pochybnost, že to štěně není zdravé, nebrat. Žádné řeči o tom, že ten průjem přejde, nebo že mu teče z očiček teprve od včerejška, a že zejtra už to bude dobrý. Poškozenou televizi si taky nikdo nevezme, že jo. Sml80 No a když už se stane, tak snad to řeším - odpojený telefon není argument. Pokud si ovšem předávali štěně někde na parkovišti u obchoďáku a paní ani neví, jak se ta chovatelka jmenuje a kde ji sehnat, to bude těžký.

    1. na komentář reaguje enka1 — #13
    superkarma: 7 16.07.2014, 06:18:30
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Doufam, ze ,,chovatelku" ohlasila na policii.

    1. na komentář reaguje kukátko — #3
    2. na komentář reaguje Dana Haklová — #14
    superkarma: 0 16.07.2014, 04:50:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme