Zákazníci služby Potraviny on-line si pochvalují osobní přístup personálu rozvážkové služby. Není se čemu divit! Věděli jste, že mezi desítkami řidičů najdete také jednu kolegyni? Paní Ilona Müllerová nám prozradila spoustu zajímavostí ze zákulisí služby nákupu potravin přes internet, kterou v ČR nabízí společnost Tesco.

Tesco

Pěkný den, Ilono. Díky, že jste si udělala čas na krátký rozhovor. Odkdy pracujete na současné pozici?
Od prvního září 2011. Takže je to právě rok. Nastupovala jsem sice hned začátkem září, ale službu dotcom jsme naostro spustili vlastně až 6. ledna. Takže ten mezičas od září do ledna byl zkušební. Alespoň jsme si mohli všechno v klidu „odladit“. Bylo to zkrátka několik měsíců důkladných příprav.

TescoNež jste nastoupila do Tesca, měla jste podobnou zkušenost s rozvozem?
Vůbec ne. Naopak jsem si musela všechno od začátku „vychytat“ sama.

Vy jste pro dotcom jeden z nejdůležitějších článků – jako řidička se denně potkáváte se zákazníkem a jste vlastně tváří služby Potraviny on-line. Říkám to správně?
Oficiální název pozice je „pracovník rozvozu zákazníkům“. Slovo „řidič“ totiž úplně nevystihuje náplň naší práce. Ta nespočívá jen v rozvozu potravin. Poskytujeme kompletní zákaznický servis a o tom to právě je. Řekla bych, že podle odezvy zákazníků je to v současnosti naše nejsilnější stránka vůbec.

Co tedy podle vás zákazníci nejvíce oceňují?
Denně se setkávám s tím, že si velmi potrpí na slušné vystupování řidiče. Ze začátku u nových zákazníků je totiž velmi důležité, aby byl řidič trpělivý, slušný a všechno zákazníkovi vysvětlil.

Dokážu si představit, že někteří zákazníci vaši slušnost nemusí opětovat. Vezměme třeba placení.
Nemůžu říct, že bych měla špatné zkušenosti, zrovna když zákazník platí. Můžete zaplatit buď předem kartou, nebo na přenosném terminálu při předání nákupu. Občas sice terminály zlobí, ale bývá to jen, když přijedete do nějaké lokality, kde není signál. To je asi jediná komplikace, se kterou jsem se při placení setkala.

Tesco

Předpokládám, že rozvážíte v rámci Prahy. Dalo by se říct, že v některých bohatších oblastech Prahy tuto službu využívají zákazníci více?
Jezdíme i za Prahu, třeba do Říčan. Obecně já osobně hodně rozvážím po Praze. Popravdě nevidím veliký rozdíl mezi jednotlivými oblastmi. Určitě to závisí na tom, jak bohatí jsou v jednotlivých regionech, ale nikdy se nedá říct předem, která oblast bude pro rozvoz úspěšná.

Kdo využívá službu nejvíce? Nákupy po internetu jsou prý hodně oblíbené u maminek s dětmi. Asi největší výhodou bude, že maminky nemusí tahat těžký nákup.
Maminkám s dětmi rozvážíme nákupy opravdu často. Kromě dovozu těžkých nákupů si ale maminky pochvalují také to, že nemusí zbytečně trávit čas v obchodě. S dětmi to pro ně totiž může být docela únavné.

Tesco

Zvykli si na vás někteří zákazníci natolik, že vyžadují, abyste jim vozila nákup pravidelně přímo vy?
To víte, že se ptají. Musím jim ale vysvětlit, že to nejde. S kolegy se samozřejmě střídáme, i když některé tváře už mezi zákazníky dobře známe.

Určitě se někdy stane, že si zákazník objedná zboží, určí si, v kolik hodin mu máte nákup doručit, ale potom není včas doma, aby si nákup převzal. Jak dlouho průměrně čekáte na zákazníka?
Stává se to, ale většinou se zákazník do pár minut doma objeví. Musím to zaklepat, zatím s tím žádné větší problémy nemám.

Tesco

Když už jsme u kolegů řidičů – jaké s nimi máte vztahy? Jak Vás berou jako svou kolegyni?
Skvěle! Vycházíme spolu dobře.

Stalo se vám někdy něco nečekaného u zákazníka? Zažila jste s nimi něco, co byste nečekala?
To spíš někteří kolegové. Prý jim ženské dávaly vizitky a telefonní čísla, aby přijeli zase.

Jaký je vlastně poměr nakupujících ženy versus muži?
Většinou nakupují ženy. Někdy je ale doma manžel, který převezme nákup. Často naši službu využívají maminky na mateřské dovolené.Tesco

Předpokládám, že většinou se o službu zajímají mladší zákazníci. Je potřeba se zaregistrovat přes internet, což může být pro starší ročníky problém…
Nakupují u nás i důchodci. A ti jsou absolutně nejlepší!

A není to tak, že by jim objednávali na internetu jejich příbuzní? Třeba děti?
Ne! Třeba tady ve Strašnicích je jeden starý pán, který je po mozkové mrtvici a objednává si nákup sám pravidelně každý úterý.

Nákupy on-line na www.itesco.cz

Reklama