Zdraví

Najít dobrého zubaře je čím dál těžší

Že zubaři nejsou a nebudou, vykřikuje můj přítel, který se tímto úctyhodným a veskrze bohulibým zaměstnáním (hříšníci přece musí trpět) živí celý svůj život. Působí jako zubař v jednom menším moravském městě a skutečně patří k tamní honoraci. Zubaře totiž potřebuje každý. Navíc je-li zubař dobrý, jako můj přítel, má cenu zlata.

Právě od něj jsem se dozvěděl již před léty, kdy byl stomatologický problém v plenkách a příliš se o něm nemluvilo, že bude zle. V té době jsem jej příliš neposlouchal, protože moje zuby byly v pořádku, jako ostatně většina chrupů lidí mého věku, a tak jsem si z ustaraných tváří svých starších kamarádů příliš těžkou hlavu nedělal.

Tehdy jsem ještě chodil ke svému „dobrému“ zubaři z dětství, který působí v jiném menším moravském městě. Bohužel tento doktor jaksi opomenul udělat rentgen mého bolavého zubu, o kterém prohlásil, že je v pořádku a má pouze poškozenou sklovinu, a tak jsem nastoupil na cestu zhruba tříletého utrpení. Během něj zub kvůli špatnému zásahu nejen odumřel, ale ohrozil mi i vedlejší zub, a vůbec způsobil takových peripetií (třeba hrůzu z předraženého zákroku v USA, kdy začalo být opravdu zle), že začne bolet, jen si na všechny ty přestálé hrůzy vzpomenu.

Pochopil jsem, že můj zubař má už sice ledasco za sebou, ale možná právě proto není zdaleka to nejlepší pro moje kly, které mám bohužel dosmrtně. Toto zjištění na optimismu rozhodně nepřidá, zvláště když víte, že vám z patra ční mrtvola, která drží pouze díky sochařskému umění stomatologa.

Než jsem ale dospěl do okamžiku, který skýtá v zrcadle se zakloněnou hlavou pohled na monument zubařského umění, vytrpěl jsem si ještě svoje. Zjistil jsem, že najít v Praze zubaře je věc rovnající se vykouzlení vína z vody – tedy v jistých pramenech se říká, že to jde, ale nikdo to neviděl na vlastní oči.

V tu dobu už můj zub dělal věci, které nepřeji ani těm čtenářům, kteří nemají rádi ani moje články, ani mě. Pomoc jsem hledal akutně, dokonce jsem získal i doporučení na skvělou manželskou dvojici zubařů, která působí tam a tam, a že jsou to prý zlatí lidé... Jenž bez registrace k zubaři nelez. Já v tu chvíli už ale lezl bolestí po zdech, tak mi nic jiného nezbývalo.

Když na mě konečně přišla řada, já slezl ze zdi a odešel posadit se na křeslo, zkonstatoval zubař se zlatým srdcem, že tohle není jen tak a že by to bylo na dlouho a že mám vydržet a jít ke svému zubaři. To bylo ale přesně to, co jsem už nechtěl. Sám mě nevzal, měl plno. Prý si mám koupit prášky proti bolesti a vyhledat odbornou pomoc, když to nepomůže. Přiznám se, že mi bylo do breku.

Nakonec jsem pak zubařku sehnal, navíc to byla kamarádka kamarádky, brečel jsem málem znovu - štěstím. Spokojeně jsem si u ní lebedil dva roky, jenže pak přišla další rána – klinika, která byla opravdu na úrovni a na chodbách jsem se potkával se Zagorkou a Goťákem, odmítla podepsat smlouvu s pojišťovnou a přestala dělat jinou než nadstandardní péči. Pokud by někdo nevěděl, co to znamená, tak asi tolik, že prohlídka, na které se nestane víc, než že vám proklepou zuby a řeknou: V pořádku, vás bude stát 500 Kč. O dalších zákrocích nemluvím.

Na poslední návštěvě mi řekla, že neví, jak to, ale že mám v ústech čtyři kazy. Každý by mě u ní stál dva a půl tisíce, nepočítáno s tím, co by bylo okolo. Je to už víc než půl roku, co marně hledám zubaře, který by měl volno a udělal mi s ústy něco, co by bylo finančně trochu přijatelnější. Bohužel pravdu má můj přítel, který už léta věští, že zubaři nejsou a bude ještě hůř. O dobrých zubařích ani nemluvě. Inu, Cimrman měl zase pravdu, když říkal: Zuby - pohroma huby!

soutěž Radox

 

   
15.05.2007 - Zdraví - autor: Richard Klíčník

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [45] Vivian [*]

    Eraser: to je úplně jiná, já už v HK nebydlím. Ta, co "nevidí" kazy je pražská.

    Ťapina: malé kazy jo, ale tyhle už nejsou malé ani zdaleka, ona mi jeden ukazovala Navíc tamta říkala, že tam není žádnej, a dvě další jich nezávisle na sobě našly osm (z toho dva pod plombou, byly vidět jen na RTG).

    superkarma: 0 17.05.2007, 17:51:59
  2. avatar
    [42] Ťapina [*]

    Vivian: Jestli ovšem ty dvě zubařky jen nemají různý názor na to, do čeho už je třeba šťourat, a co se spraví samo. Spousta malých kazů se zahojí sama od sebe.

    superkarma: 0 17.05.2007, 10:01:14
  3. avatar
    [41] Vivian [*]

    Eraser: já chodila k dr. Svíčkové na Machkově ul. (v Třebši, areál FOMEI)

    superkarma: 0 16.05.2007, 20:53:20
  4. avatar
    [39] Vivian [*]

    Já si myslela, že mám štěstí a že mám dobrou zubařku. Dokud jsem nezjistila, že "nevidí" a že mi vytrvale tvrdí, že nemám žádné kazy, přestože jich mám požehnaně... Tak už mám jinou, ta je vidí. Tak snad bude v pohodě.

    superkarma: 0 15.05.2007, 21:44:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [38] mindulinka [*]

    gentiana: Mám zubaře a jsem šťastná. Platím si ho a jsem méně šťastná .Vzal mě jenom díky protekci. Zub, který jsem měla zničený od neustále vypadajících amalgánových blom mě u něj stál 7000 Kč - keramická korunka. Nyní mi vzal k sobě i manžela (jenom proto, že tam chodím já, jinak má plno). Sice prevence stojí již zde zmiňovaných 500, ale tak jak vyčistí zuby on je zubař hrazený pojišťovnou nevyčistí.

    superkarma: 0 15.05.2007, 19:32:30
  2. avatar
    [37] 2kleo [*]

    gentiana: Ano, všechno jde! To máš pravdu! Teď už mám taky fajn doktora, ale stálo to námahu a hlavně "známosti". Jde jen o to, že nechci chodit dále k zubařce, kvůli které mám zbytečnou korunku, přeplombované zuby a další nepříjemnosti.

    superkarma: 0 15.05.2007, 17:53:01
  3. avatar
    [36] 2kleo [*]

    gentiana: Ano, všechno jde! To máš pravdu! Teď už mám taky fajn doktora, ale stálo to námahu a hlavně "známosti". Jde jen o to, že nechci chodit dále k zubařce, kvůli které mám zbytečnou korunku, přeplombované zuby a další nepříjemnosti.

    superkarma: 0 15.05.2007, 16:25:59
  4. avatar
    [35] olafka [*]

    Po přečtení článku i komentářů musím napsat: já se tak těším, Pavlínko, na zítřejší návštěvu tvé zubní ordinace

    superkarma: 0 15.05.2007, 14:25:05
  5. avatar
    [33] Aja [*]

    Majucha: Připomeň mi zubaře příští týden, jo? O něčem bych asi věděla...

    superkarma: 0 15.05.2007, 12:30:32
  6. avatar
    [32] 2kleo [*]

    gentiana: Ano, všechno jde! To máš pravdu! Teď už mám taky fajn doktora, ale stálo to námahu a hlavně "známosti". Jde jen o to, že nechci chodit dále k zubařce, kvůli které mám zbytečnou korunku, přeplombované zuby a další nepříjemnosti.

    superkarma: 0 15.05.2007, 12:11:07
  7. [31] gentiana [*]

    2kleo: Ale hloupost. Když se mi zbortil zub (ano, chvála vegetariánství, milé děti. Pro zájemce popíšu podrobně), tak jsem přišla, řekla jsem slečně v recepci, že teda objednaná opravdu nejsem, ale potřebuju s tím něco udělat - a místo kafepauzy mě zubařka prohlídla, řekla, že to bude práce tak na hoďku, že mě vezme po šichtě... a bylo. Stejně tak moje matka, která má zuby řádně dolikvidované socialistickým zdravotnictvím a sklon k zánětům, ta smí volat i v sobotu v noci (zánět zubu začíná zásadně o víkendu). Ale ono je to opravdu asi tím, že jsme obě někde zaregistrované a že se chodíme nechat proklepat. Když jsem tam dlouho nebyla a říkala jsem, že z tý Prahy se občas nedostanu, jak se mi hodí, tak mi nabídla, že mi najde někoho v Praze, kdo na mě bude hodnej a vezme mě do evidence.
    Všecko jde, totiž.

    superkarma: 0 15.05.2007, 12:05:24
  8. avatar
    [30] Meander [*]

    Můj zubař, kamarád a blázen na svobodě, se v duchu svého životního stylu zabil na motorce. Nějakou chvíli jsem měla za to, že už nikdy žádného zubaře nenajdu, ale naštěstí ta paní, co po něm převzala ordinaci, je hotový anděl a má zlaté ruce.

    superkarma: 0 15.05.2007, 12:04:56
  9. [29] gentiana [*]

    Majucha: Pochopitelně, že do Olomouce nejezdím jenom kvůli zubům, to zaprvé... třeba i do knihovny, do práce a tak. Ale i kdybych jela jenom kvůli zubařce, tak je to na den a stihnu i nakoupit.... prohlídka a rentgen jsou sotva na půl hodiny... aspoň teda u té mojí.

    superkarma: 0 15.05.2007, 12:01:04
  10. avatar
    [28] 2kleo [*]

    Ťapina: Zakopaný pes je v tom, že jsem měla skvělou zubařku, která odjela na stáž do zahraničí a už tam asi zůstane. Pak jsem chodila k jiné, která byla pro změnu slepá a nic mi nenašla, tak jsem hledala dál.. Další doktor mi něco spravil a něco zase zmrvil a teď jsem u dalšího, který se zatím tváří jako odborník.

    superkarma: 0 15.05.2007, 11:53:12
  11. avatar
    [26] Ťapina [*]

    2kleo: No ale když se chodíš co půl roku nechat proklepávat, tak tě pak ten zubař nevyhodí, když začneš mít problémy, ne? Jestli on tam není zakopaný pes, že lidi hledají zubaře až když jim teče do bot.

    superkarma: 0 15.05.2007, 11:48:21
  12. avatar
    [25] 2kleo [*]

    Tak jsem to tady pročítala a musím říct, že všude je to stejné! Pokud nemáte problémy se zuby a stačí vás jen co půl roku proklepat, pak máte štěstí a každý zubař vás rád vezme. Jenže jakmile začnete nějaké problémy mít, tak nejen že pěkně zaplatíte, ale taky se pěkně nalítáte než nějakého opravdu dobrého zubaře najdete. V lepším případě vás to vyjde na několik desítek tisíc, v tom horším zůstanete bez zubů. Jak se říká, dobrého lékaře poznáš až když máš problém!!!! Apropó, na severní moravě je to se zubaři taky kalamita (nejlepší utíkají do zahraničí, dobří mají plný stav a felčaři vám klíďo zrujnují zdraví).

    superkarma: 0 15.05.2007, 11:40:17
  13. avatar
    [24] gerda [*]

    kareta: kost mi doplňovali u dolního špičáku, nějakou dobu před novým mostem. Sice to zpočátku vypadalo hezky, ale pak se ukázalo, že se to zas až tak krásně nechytlo, takže ani to by nebylo ono. Já si ale nestěžuju, most pěkně drží, nevypadá nejhůř a nahoře jsem bez, takže naprosto bez starostí. Každý mi může věřit, že je to obrovská úleva, řešení a konečně - bez bolestí a placení.

    superkarma: 0 15.05.2007, 11:38:29
  14. avatar
    [23] 2kleo [*]

    Svatá pravda! Na zuby díky genetice trpím co mi, "mrchy", narostly. A na zubaře mám naprosto stejné štěstí. Nikdo nebere a kdyžtak jen na chvíli. Takže vám v ústech nadělají další kalamitu a pošlou vás dál. Následující lékař jen spráskne ruce a zvolá: "Běda ó běda"!!! "Za to si ovšem můžete sama"!! To každopádně!!! Kdo jiný by za to asi tak mohl, že?! Teď mně ty "mé" chyby budou stát minimálně 13tis.. V příštím životě vím, že stejnou chybu neudělám a budu zubařka!!

    superkarma: 0 15.05.2007, 11:25:59
  15. avatar
    [22] kareta [*]

    gerda: a co augmentace kosti?

    superkarma: 0 15.05.2007, 11:11:54
  16. avatar
    [21] tyrkys [*]

    Když jsem konečně našla šokovnou, hodnou a ke všemu levnou zubařku, tak si po čtyřech letech zlomila ruku. Po dalších dvou letech už je jasné, že se do ordinace nevrátí. Mezitím jsem zkusila její náhradnici, ale nedůvěřuji jí . Tak budu zase hledat... Mám se zubaři tak blbé zkušenosti, že se jich bojím už dopředu

    superkarma: 0 15.05.2007, 11:03:12
  17. avatar
    [19] gerda [*]

    Majucha: implantáty by pro mě byly čirým vyhozením peněz, protože i tenhle můstek byl sázkou do loterie, mám paradontózu jak hrom a na implantáty musí být dásně v pořádku. Ale stejně bych za to ty prachy nedala

    superkarma: 0 15.05.2007, 10:51:14
  18. avatar
    [16] Ťapina [*]

    Asi taky žiju jinde. Zubaře jsem vždycky hledala tím způsobem, že jsem si zvolila a zeptala se, jestli můžu přijít. V životě jsem u zubaře nic neplatila v hotovosti Ale taky toho po nich moc nechci, na druhou stranu.

    superkarma: 0 15.05.2007, 10:37:38
  19. avatar
    [15] Odemětobě [*]

    Tento článek mi připomněl,že se mám objednat-termín mám 9.7.Pokud by mě bolel zub,tak můžu přijít každé ráno mezi 7-8 hod.Chodím k němu od r.92 a nemůžu si stěžovat.I dcera si bez problémů v 18 letech našla zubaře.Možná tady na Moravě není situace tak zoufalá.Zubař mého muže má 2 dcery na "zubařině" a u tatínka mají tvrdou praxi,měly by být šikovné po něm.Určitě zubaři nevymřou.Obě holky studují v Olomouci,70% studentů je ze Slovenska a byli přijati na základě dobrých známek na gymnáziu.Kolik z nich zůstane v Česku,toť otázka...

    superkarma: 0 15.05.2007, 10:35:34
  20. avatar
    [14] gerda [*]

    Majucha: za most od ucha k uchu jsem zaplatila s materiálem i prací cca 11 tisíc (mám levnější variantu, ne zlato). Musela jsem to dát, jinak bych riskovala kastaněty, most působí jako dlaha. Nevím, jak moc je to drahé, na toto jsem peníze dát dohromady musela.

    superkarma: 0 15.05.2007, 10:33:55
  21. avatar
    [10] femme [*]

    naše celá rodina už má léta super rodinného zubaře

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:59:49
  22. [9] teruna [*]

    já mám taky trápení se zubařkou. Chodím k ní 12 let a když moje děti ukončily základku, tak mi je prostě nevzala. Bylo to zoufalé. Volala jsem snad na všechn zubaře ve městě a v okolí a nic. Nikdo nebral. Až po třech letech (celou tu dobu nikde nebyly) se mi podařilo je přihlásit k nové zubařce, která si otevřela ordinaci a konečně mají stálou péči. Ta naše mrcha mi vždycky řekla, že bohužel nebere, protože má plno. Ale když jsem volala všude okolo, tak mi bylo řečeno, že rodinné příslušníky by měla brát. Pracovní dobu má jenom do 14 hod., člověk když pracuje do 16 hod., tak má problém. Neexistuje, aby tam byla déle, aby se člověk nemusel omlouvat v zaměstnání. Ale ono se říká, že na každého jednou dojde....

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:52:40
  23. avatar
    [8] Májík [*]

    Zrovna včera jsem celou mojí rodnku objednávala na každopůlroční prohlídku a žila v bláhové naději,že tak do 14 dnů tam budem, omyl, velký omyl, k zubařce jdeme až 21.6., pár dní před odletem na dovču,tak se budu modlit,aby bylo všechno v pořádku.

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:48:24
  24. [7] gentiana [*]

    Já jsem to vyřešila geniálně a našla jsem si skvělou zubařku v Olomouci. Co budu vymýšlet po Praze. A nemám jediný důvod ke stížnostem.

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:38:32
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    Propánajána, odkud všichni jste? To je to v Praze tak děsné????

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:15:31
  26. avatar
    [5] monyk [*]

    Irena1: taky se obavam, ze je to smutna pravda. Ti dobri zubari maji plno a dalsi pacienty neprijimaji a tam, kde je jeste misto, tam obvykle ta pece za moc nestoji

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:14:56
  27. avatar
    [4] arjev [*]

    Irena1: od nás odešla paní zubařka do Rakouska,jeden zubař zemřel a jeden přišel.Ten nový má obj.termín 2-3měsíce.Můj zubař je šikovný,před důchodem a hrozím se dne,kdy praxi zabalí.

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:07:57
  28. avatar
    [3] fructia [*]

    Moje zubařka - no rozhodně nebudu litovat až půjdu k jiné

    superkarma: 0 15.05.2007, 09:05:11
  29. avatar
    [2] Irena1 [*]

    obávám se, že to poplašné není

    superkarma: 0 15.05.2007, 08:44:06
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Není to šíření poplašné zprávy?! Já mám zubaře ani ne čtyřicátníka, je výborný, pacienty přijímá, navázal na praxi po své mamince a převzal tedy i její pacienty. Letos mi dělal celý most, ošetření u něj bývá bez komplikací a rozhodně si nemusím nechávat zkazit zuby. Ordinaci má špičkově vybavenou. Zadarmo to samozřejmě není, ale s tím se u zubů zkrátka počítá.

    superkarma: 0 15.05.2007, 08:24:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme