.

„Najdi si milence,“ řekl manžel. Jediný, který ji neodsoudil

Vztahy

„Najdi si milence,“ řekl manžel. Jediný, který ji neodsoudil

Příběh jako z románu se stal před několika lety paní Ivetě. Její manžel v poměrně mladém věku prodělal mozkovou mrtvici a ochrnul na levou polovinu těla. Jí bylo v té době 35 let.

35 let je věk, kdy je žena nejen na vrcholu svých fyzických a psychických sil, ale také se ocitá na vrcholu své sexuální aktivity, své zralosti. Paní Iveta své 35. narozeniny slavila smutně, cítila se na sto. Unavená, vyčerpaná, stará. Už tři roky se starala o svého o pět let staršího manžela, který po prodělané mozkové mrtvici ochrnul na levou polovinu těla. Když se to stalo, bylo mu teprve 37 let, byl úspěšným manažerem firmy, sportovcem, milujícím otcem jejich syna Dominika a také skvělým manželem a milencem.

vztah

Příběh paní Ivety

Najednou konec

Stačil jeden okamžik, jedna prasklá cévka v mozku. Diagnóza zněla hrozivě: hemiplegie – úplné ochrnutí jedné poloviny těla, spojené s poruchou řeči, schopností mluvit a rozumět.

Počáteční šok paní Ivety vystřídala obrovská snaha a houževnatost svému milovanému manželovi pomoct, vrátit ho, pokud to jen půjde, do normálního života. Pracovala jako profesorka na střední škole, kde jí vyšli vstříc a dali jí práci na poloviční úvazek. Místo výuky svých studentů se tak více zaměřila na výuku svého manžela, učila ho mluvit, vnímat a komunikovat. Šlo to pomalu, ale šlo to.

Horší to bylo s pohyblivostí, ochablé tělo se nevzmužilo, a i když se oba snažili, ochrnutí zůstalo. Paní Iveta si neuměla představit, že by manžela měla dát někam do ústavu, podle jeho potřeb uzpůsobila celý svůj dosavadní život. Prodala dům, ve kterém bydleli, protože sama by na něj nestačila, a pořídila menší byt, ve kterém byl zvlášť upravený pokoj pro manžela, také syn Dominik měl svůj vlastní pokoj.

Po návratu manžela z nemocnice to byl doslova boj, ale zvykla si. Svůj život rozdělila na péči o manžela, péči o syna, poloviční úvazek v práci a péči o domácnost. Na péči o sebe jí už nezbyl čas.

Život ubíhá

Rok, dva, tři… život ubíhá rychle a přibývající roky ještě rychleji. Na oslavu svých pětatřicetin pozvala paní Iveta pár svých kamarádek.

„Holka, vypadáš hrozně, potřebuješ vypnout, potřebuješ chlapa, jak dlouho už jsi neměla sex?“ slyšela z úst své bezprostřední kamarádky.

Tři roky, tři dlouhé roky, uvědomila si. Nešlo to, myšlenku na to, že se někde s někým „válí“, zatímco její manžel leží nemohoucně v posteli, zavrhla už na samém počátku.

Malá oslava skončila a Iveta si sedla ke svému manželovi. Podíval se jí do očí.

„Ivetko, najdi si milence, potřebuješ to, jsi ještě mladá, nic ti nebudu vyčítat.“
„Ty jsi něco slyšel?“
zalekla se Iveta. „To nemůžu, to nejde, co mi to navrhuješ,“ rozbrečela se.

Mrcha jedna

Ale stalo se. Milencem se stal otec jednoho z jejích studentů na střední škole, rozvedený, se dvěma dětmi. Po dlouhém váhání se svěřila svému manželovi.

„Ať někdy přijde,“ řekl smířlivě.

Přišel, ale až na jeho pohřeb. Ivetin manžel krátce nato zemřel na celkové selhání organismu, a také na apatii k životu, neměl už sílu žít, nechtěl žít.

Hned na pohřbu se však strhla směrem k paní Ivetě obrovská vlna nenávisti ze stran příbuzných i známých.

„To ona za to může, ona ho pohřbila. Tahala se s druhým, zatímco on ležel!“  

Co bude komu vysvětlovat, stejně jí nikdo neuvěří. Že se o něj více než tři roky obětavě starala, že neznala žádný odpočinek, jen práci a dřinu, že svého manžela v nejtěžší chvíli neopustila, to už neviděl nikdo, to se zapomíná. Pro všechny je ta největší mrcha, která si našla milence.

Epilog

Paní Iveta se nakonec s přítelem rozešla. Dnes už je babičkou, od syna Dominika má dvě krásné vnučky, které jsou novým smyslem jejího života.  

Čtěte také:

   
25.07.2011 - Příběhy - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [75] romanz2 [*]

    To jsou dobří milenci Vibrátory Perličkové

    superkarma: 0 12.08.2011, 22:48:43
  2. avatar
    [74] Delli2 [*]

    Podle mě to rozhodně svýmu manželovi neměla říkat.

    superkarma: 0 05.08.2011, 08:05:34
  3. avatar
    [73] jiti [*]

    Tři roky bez sexu?? Neuvěřitelné.

    superkarma: 0 01.08.2011, 12:35:44
  4. avatar
    [72] átéčko [*]

    Suzanne — #71 Ale tři roky bez sexu mohla vydržet!

    superkarma: 0 27.07.2011, 21:42:38
  5. avatar
    [71] Suzanne [*]

    Ale já to nevím, jestli jsem jiná nebo ne. Opakuji, nemohu soudit, protože jsem v té situaci nebyla. Kdybych byla, řekla bych, jak to mám já. Mě jen nadzvedne takové to - pokud to není tak a tak, je vztah o ničem. Ale nic ve zlém, nemůžem o tom mlet donekonečnaSml30

    1. na komentář reaguje átéčko — #72
    superkarma: 0 27.07.2011, 21:33:57
  6. avatar
    [70] átéčko [*]

    Suzanne — #69 Neříkám, že jsi lepší, jen že já jsem jiná, než ty.

    superkarma: 0 27.07.2011, 19:51:09
  7. avatar
    [69] Suzanne [*]

    peetrax — #68 však jo, proto reaguju. Chuť do diskuse mi spolehlivě dají řeči o hodnotách a prioritách, ve kterých je skryto sdělení "moje hodnoty jsou lepší než tvoje"Sml30

    1. na komentář reaguje átéčko — #70
    superkarma: 0 27.07.2011, 19:30:32
  8. avatar
    [68] peetrax [*]

    Suzanne — #67 já myslím, že od toho jsou tu právě diskuse, aby každý napsal svůj názor, i když se nemusí slučovat s názorem ostatních/většiny. Sml34

    1. na komentář reaguje Suzanne — #69
    superkarma: 0 27.07.2011, 19:15:44
  9. avatar
    [67] Suzanne [*]

    átéčko — #64 Tak to je pěkně praštěné. Zkresluješ odlišný názor. Já osobně jen tvrdím, že ač se se svým mužem miluju z lásky, neumím si představit, že bych spala s někým jiným, neopovažuju se soudit, jestli jiná paní koná správně nebo ne. A už vůbec nemůžu říct, co bych dělala v její situaci, tedy po třech letech každodenní péče bez objetí. Já totiž v její situaci nejsem. Ale všimla jsem si, že spousta lidí si potřebuje ujasňovat správnost vlastních postojů skrze posuzování druhých.

    1. na komentář reaguje peetrax — #68
    superkarma: 2 27.07.2011, 19:07:24
  10. avatar
    [66] Alka1 [*]

    átéčko — #64 Mám stejný názor. Pochopila bych, kdyby odjela na dovolenou a manžela na tu krátkou dobu dala třeba do léčebny nebo sehnala opatrování. 

    Co jí poradila "kamarádka" jsou jen hloupé řeči, vztah není jenom o sexu. Co už vůbec nepochopím je to, že se s milencem manželovi svěřila...Sml80

    superkarma: 0 27.07.2011, 18:26:29
  11. avatar
    [65] peetrax [*]

    Vivian — #61 i já. Sml22

    superkarma: 0 27.07.2011, 17:17:55
  12. avatar
    [64] átéčko [*]

    Ryor — #63 Přesně tak to cítím já a Vivian. Mám pocit, že ostatní mají dojem, že mají právo na orgasmus, že jen u něj si odpočinou, jen s ním se jim budou lesknout vlasy a nebudou vypadat unaveně.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #66
    2. na komentář reaguje Suzanne — #67
    superkarma: 0 27.07.2011, 15:58:12
  13. [63] Ryor [*]

    Já si sem jistá že, kdyby mi přítel tohle navrhl-odmítla bych a vím že nikdy bych tohle nedokázala, odejít od tak nemocného muže a jít si na pár hodin užít sexu s jiným-nedokázala bych na něj nemyslet, jak mohla spát s někým a zapomenout že má doma milujícího muže. Vztah není jen o tom mít sex, když někoho opravdu milujete stačí vám jen vedle něj ležet. Muselo to být hlavně pro něj strašné, asi bych taky nechtěla už žít být na jeho místě. Ikdyž tohle sám navrhl, musel ji velmi milovat že chtěl aby alespoń ona byla šťastná, ikdyž on sám trpěl.

    1. na komentář reaguje átéčko — #64
    superkarma: 0 27.07.2011, 15:47:50
  14. avatar
    [62] átéčko [*]

    Vivian — #61 Mám to také takSml22

    Mickey Mouse — #60 Chtěla bych vidět tebe v jeho pozici. Depka jak cyp a prohodíš, tak si najdi jiného  a tvá žena: tak jo...

    superkarma: 0 26.07.2011, 18:07:12
  15. avatar
    [61] Vivian [*]

    Mickey Mouse — #60 otroctví? vlastnictví? absolutně ne... já jsem akorát napsala, že si nedovedu představit, že někoho miluju a jdu souložit s jiným... ale jestli to někdo tak má, tak ať si klidně tak žije... Sml24 já mám prostě sex neoddělitelně spojený s láskou a ve vztahu ctím monogamii a holt se budu muset smířit s tím, že někdo to může mít jinak...

    1. na komentář reaguje átéčko — #62
    2. na komentář reaguje peetrax — #65
    superkarma: 1 26.07.2011, 17:42:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Mickey Mouse [*]

    Vivian — #59 Tak mi připadá, že ze vztahu děláš trochu otroctví nebo vlastnictví.

    Jenže ve vztahu si lidi nepatří, záleží jen na tom, co do vztahu DÁVAJÍ. A paní Iveta dávala víc než většina těch "věrných". Tím, že si našla milence, manžela nezabila. Nejspíš mu tím ani nijak neublížila. Takže já ji chápu. Žila tak jak potřebovala, aby manželovi mohla co nejvíc dávat.

    1. na komentář reaguje Vivian — #61
    2. na komentář reaguje átéčko — #62
    superkarma: 0 26.07.2011, 16:46:16
  2. avatar
    [59] Vivian [*]

    http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20...

    takhle to řeší moderní děvče Sml58

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #60
    superkarma: 0 26.07.2011, 16:25:09
  3. avatar
    [58] RenataP [*]

    Suzanne — #53 s tím souhlasím, tak by to MĚLO být!

    átéčko — #52 ano!

    superkarma: 0 26.07.2011, 12:07:48
  4. avatar
    [57] Suzanne [*]

    átéčko — #56 Kde čteš, co si ona uvědomila? Oni jí odsoudili, ale cituji: "Co bude komu vysvětlovat, stejně jí nikdo neuvěří. Že se o něj více než tři roky obětavě starala, že neznala žádný odpočinek, jen práci a dřinu, že svého manžela v nejtěžší chvíli neopustila, to už neviděl nikdo, to se zapomíná. Pro všechny je ta největší mrcha, která si našla milence."

    superkarma: 0 26.07.2011, 11:47:10
  5. avatar
    [56] átéčko [*]

    Suzanne — #55 Ona si to ale uvědomila, protože v článku se říká, že ji všichni odsoudili...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #57
    superkarma: 0 26.07.2011, 11:19:14
  6. avatar
    [55] Suzanne [*]

    átéčko — #54 No však joSml80 Já jen rozhodně nesouhlasím s tím, že někdo jiný než ona posoudí, jestli to, co dělá, je správné, popř.jestli to, co dělá, někoho zabilo.

    1. na komentář reaguje átéčko — #56
    superkarma: 0 26.07.2011, 11:15:18
  7. avatar
    [54] átéčko [*]

    Suzanne — #53 Vidíš, a já ne a tady je ten rozdíl. priority.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #55
    superkarma: 0 26.07.2011, 11:07:04
  8. avatar
    [53] Suzanne [*]

    zásunSml30  Osobně beru sex jako výměnu energie. A nutně ho potřebuju.

    1. na komentář reaguje átéčko — #54
    2. na komentář reaguje RenataP — #58
    superkarma: 0 26.07.2011, 10:48:20
  9. avatar
    [52] átéčko [*]

    RenataP — #51 To je testosteronový terminus technicus, ne? zásun 

    1. na komentář reaguje RenataP — #58
    superkarma: 0 26.07.2011, 10:33:27
  10. avatar
    [51] RenataP [*]

    řinka — #50 to je teda úžasná formulace Sml32 taková z podstaty věci Sml52

    holt někdo má jako nutný relax zásun někdo třeba gelový nehty. Každá jsme jiná Sml24

    1. na komentář reaguje átéčko — #52
    superkarma: 0 26.07.2011, 10:17:29
  11. avatar
    [50] řinka [*]

     možnost zásunu  Sml30

    1. na komentář reaguje RenataP — #51
    superkarma: 0 26.07.2011, 09:58:53
  12. avatar
    [49] Suzanne [*]

    átéčko — #48 Víš, ani já ani ty nemáme právo soudit druhé. Chápu, že to vidíš takhle, ale to je jen tvůj pohled. Jestli to bylo správné nebo ne, to neposoudíš ty ani já. Jestli by zemřel později nebo ne, to je pouhá spekulace. Možná paní udělala svému muži tu největší službu... A... Bůh suď.

    superkarma: 0 26.07.2011, 01:00:46
  13. avatar
    [48] átéčko [*]

    Suzanne — #46 Měla jsem šanci a naději. A neměla jsem sílu.Ani peníze, ani podporu nikde.

    Tímhle ale člověk sílí! Když mě to nezabilo....

    Toho jejího manželo to ale zabilo, nebylo to správné!

    1. na komentář reaguje Suzanne — #49
    superkarma: 0 25.07.2011, 22:06:15
  14. avatar
    [47] risina [*]

    átéčko — #45 To není o tom, jestli jsi "měla" hledat milence nebo ne, ale jaké cesty k načerpání sil pro péči jsi zvolila - každý jsme jiný a třeba by ti milenec nepomohl tak, jak psala Rikina. A třeba jo, ale rozhodla ses jinak, tak nemá cenu teď pitvat, co by bylo, kdyby...

    superkarma: 0 25.07.2011, 21:52:17
  15. avatar
    [46] Suzanne [*]

    átéčko — #45 To je v mých očí opravdu nesrovnatelné. A zůstávat s manželem, kterého nemiluji, protože je nepříjemný a pije, není hrdinství. Pokud jsi ho milovala, zůstala jsi. Ale měla jsi šanci, že se to spraví. To je ten rozdíl.

    1. na komentář reaguje átéčko — #48
    superkarma: 0 25.07.2011, 21:33:55
  16. avatar
    [45] átéčko [*]

    Suzanne — #44 MÁš pravdu. Někdo vydrží, jiný ne. Já například si ani nepamatuji na své 35 narozeniny. neoslavovala jsem s kamarádkama, aby mi řekly, že vypadám tak či onak. Mou péči potřeboval postižený syn. Taky bych měla právo si odpočinout, taky bych si měla něco nárokovat. Ale já jsem to brala jako svou lidskou povinnost. Není to manželský vztah, řeknete mi. Ale já jsem vdaná a vydržela jsem to, protože jsem neměla ani peníze na rozvod. manžel v tu dobu pil a byl nepříjemný. měla jsem hleadat milence, abych si u něj eroticky odpočinula? měla jsem nárok na štěstí ne?( nebo na orgasmy)

    Někdy je třeba vydržet. Život není přímka a my nejsme naštěstí stejní. Máme své období štěstí a období smůly.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #46
    2. na komentář reaguje risina — #47
    superkarma: 0 25.07.2011, 21:21:27
  17. avatar
    [44] Suzanne [*]

    Musím souhlasit s Rikinou. Iveta měla na bedrech vše, ale nikoho na to, aby podržel ji. To jde vydržet půl roku, rok...dva... někdo se obětuje a vydrží to třicet let. Já nevím, jak bych to sama dlouho vydržela, nejsem v té situaci, proto si nedovoluji to soudit, ani to jakkoli "vidět". Nemám oči ženy, která tuhle situaci prožila.

    1. na komentář reaguje átéčko — #45
    superkarma: 0 25.07.2011, 21:14:22
  18. avatar
    [43] risina [*]

    Rikina — #33 Tos napsala moc hezky Sml22.

    superkarma: 0 25.07.2011, 19:52:48
  19. avatar
    [42] Julča [*]

    Vivian — #41 Jistě, ale občas se život zvrtne tam, kam nechceme :-(

    superkarma: 0 25.07.2011, 18:59:06
  20. avatar
    [41] Vivian [*]

    Julča — #40 moji respondenti se vyjadřovali právě opačně... Sml80 Ale mně je to fuk, já jsem monogamníSml54

    1. na komentář reaguje Julča — #42
    superkarma: 0 25.07.2011, 18:28:31
  21. avatar
    [40] Julča [*]

    Vivian — #38 Na toto téma jsem se shodou okolností s chlapem bavila. Horší pro něj je to, kdyby si ženská našla ženu, chlapa by zkousl líp. Byla by to prý pro něho největší potupa, jakou může chlap zažít.

    Jinak ve všem souhlasím s Rikinou.

    1. na komentář reaguje Vivian — #41
    superkarma: 0 25.07.2011, 18:22:00
  22. avatar
    [39] átéčko [*]

    JankaAnna — #35 Kdyby netrvala na páci, dostala by příspěvek na péči, na bezbariérový byt.  je to je o žebříčku hodnot, každý ho máme jiný. Já to vidím stejně jako Vivian.

    Mě tedy orgasmus šťastnou nedělá.Sml23

    superkarma: 0 25.07.2011, 17:54:53
  23. avatar
    [38] Vivian [*]

    Rikina — #37 Zkus se zeptat chlapa. Nevěru s jiným chlapem by skousávali vesměs těžko, ale pokud jde o nevěru s jinou ženou, už by to mnohdy nebrali tak tragicky - aniž sami pořádně vědí proč...

    Ale ona ochrnutím manžela přišla především o možnost zásunu, takže by si milenkou moc nepomohla...

    1. na komentář reaguje Julča — #40
    superkarma: 0 25.07.2011, 16:58:35
  24. [37] Rikina [*]

    Tak mě napadá, jestli by Iveta došla stejného odsouzení, kdyby byla bisexuální a našla si milenku - ženu... Sml32

    1. na komentář reaguje Vivian — #38
    superkarma: 0 25.07.2011, 16:51:18
  25. [36] Rikina [*]

    Vivian — #34 není to sice tak černobílé, ale máš pravdu v tom, že zkušenost je slovně nesdělitelná a nepřenosná. Jen bych upřesnila, že není jedno, s kým - to by totiž právě stačil ten vibrátor, kdyby šlo skutečně jenom o tu fyziologickou potřebu. Sml80

    superkarma: 0 25.07.2011, 16:48:42
  26. avatar
    [35] JankaAnna [*]

    Ale dámy, žádná očividně nejste a nikdy jste nebyla v téže situaci a žádná v naprosto téže situaci nebudeme. Není nám dáno soudit někoho, koho ani neznáme a naprosto vůbec nevíme, co prožívá. Není to jen o sexu. Manžel paní z článku pravděpodobně zabalil boj o život, proto milence navrhl sám... Chci vidět kteroukoli z vás, které zde tak lehce činíte závěry po přečtení pár řádků, jak by bylo vám, po třech letech péče o pesimistického ležáka, dítě a domácnost a ještě do toho musíte ovšem vydělávat, abyste to utáhla!!! Být jen pozorovatelem, i kdyby velmi blízkým, je něco naprosto odlišného, pokud se to netýká přímo vás!

    1. na komentář reaguje átéčko — #39
    superkarma: 0 25.07.2011, 16:46:55
  27. avatar
    [34] Vivian [*]

    Rikina — #32 rozdíl je asi v tom, jak se kdo staví k sexu... Jestli je to pro něj součást vztahu nebo součást života. Někdo chce souložit s člověkem, kterého miluje (je to pro něj prostě součást vztahu a když nikoho nemá, tak prostě nesouloží, nebo když ten druhý nemůže, tak si to udělá sám), jiný potřebuje prostě souložit a je jedno s kým, není to pro něj jen forma sblížení s partnerem, ale životní potřeba, bez které strádá...

    A lidi z jedné skupiny si neumějí představit pohnutky lidí z druhé skupiny.

    1. na komentář reaguje Rikina — #36
    superkarma: 3 25.07.2011, 16:42:31
  28. [33] Rikina [*]

    Vivian — #31 co z toho má... no, já nemůžu mluvit za Ivetu. Ale můžu spekulovat, co bych tak z toho mohla mít já - radost z hezké chvíle, potěšení z mužské náruče, uvolnění, odreagování od starostí, adrenalin v krevním oběhu, víc síly na další každodenní práci, něco, na co se můžu těšit, chvilku, kdy nemusím být já ten silnější a pečující, naopak se nechám na pár okamžiků laskat a obdivovat. Něco jako wellness - relaxace, odpočinek a nová energie do života. Úsměv a dobrou náladu pak můžu předávat dál, tomu, o kterého je nutno pečovat, a myslím, že je celkem pochopitelné, že osoba unavená, nespokojená, neustále si něco odpírající a se obětující není tak dobrou pečovatelkou, jako žena, která má aspoň chviličku pro sebe, na uspokojení svých potřeb, aspoň malou možnost cítit se životem odměňována, i když je to tak prchavé jako okamžik orgasmu s jiným mužem. Možná to není dost ušlechtilé a dost hrdinské, jenže - jsme jenom lidi. Tedy většina z nás.

    1. na komentář reaguje risina — #43
    superkarma: 4 25.07.2011, 16:36:48
  29. [32] Rikina [*]

    átéčko — #28 právě proto, že nejsme jen otroci sexu, se to nevylučuje - starat se s láskou o někoho, milovat ho celým srdcem a neodejít od něj, a osobní potřeby si uspokojit jinak. Sml57 To je stejné jako bys očekávala, že ten, kdo se stará o člověka přijímajícího jen tekutou stravu přes hadičky nebude sám jíst, nebo že ten, co se stará o vozíčkáře, nebude sám taky chodit. Proč? Protože ten druhý nemůže, tak jaksi ze solidarity? Není to divné? Sml80

    1. na komentář reaguje Vivian — #34
    superkarma: 1 25.07.2011, 16:21:23
  30. avatar
    [31] Vivian [*]

    Rikina — #30 já nechci důkaz lásky. Já jen nechápu, jak může ženu, která takhle miluje, vůbec napadnout, že bude souložit s jiným. Co z toho má?

    1. na komentář reaguje Rikina — #33
    superkarma: 0 25.07.2011, 16:15:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme