Bulvár

Načerno už se pracovat nebude


Taky jste si občas ráda vydělala nějakou tu korunu stranou, abyste si zlepšila rodinný rozpočet? Tak to bude možná brzy uzákoněno jako trestný čin. Práce načerno už nebude jen za pokutu či s rizikem odebrání sociálních dávek, budete si s ní moci vysloužit zápis do trestního rejstříku.

Někteří ministři z Topolánkovy vlády se už shodli na návrhu, aby se z příležitostné pracovní činnosti bez řádné smlouvy stal „zločin". Ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas to potvrdil svým výrokem: V novém zákoníku bude i trestný čin nelegální zaměstnanosti." Jak to tak vypadá, tak naše vláda rozhodně nebude podporovat okrádání státní pokladny o daně z příjmu, o které díky tomu, že někteří občané pracují načerno, přicházejí. To pravděpodobně znepříjemní život až čtvrt milionu lidí podle oficiálních odhadů.

Pracovala jste taky někdy načerno? Souhlasíte s tímto návrhem? A máte nějaký zážitek s prací načerno, který by se hodil k dnešnímu tématu? Pište nám na mail redakce@zena-in.cz.

   
16.07.2007 - Společnost - autor: bezradná Eleonor

Komentáře:

  1. avatar
    [25] Blueberry [*]

    Rikina: Dekuju moc za vysvetleni - ty zamestnavatelovy prispevky jsou teda pekne vysoke! Ani se nedivim, ze chteji zamestnavat lidi nacerno .

    superkarma: 0 17.07.2007, 20:31:19
  2. [24] Rikina [*]

    Jinak ano, pracovala jsem načerno vícekrát, ještě navíc k normálnímu zaměstnání, abych vůbec přežila, a uživila potomky. Nic jiného mi jaksi nezbylo. Kdyby se natrefila vhodná příležitost, budu z fleku pracovat načerno zítra zas. Opět ještě navíc k normálnímu zaměstnání. Zastřelte mě za úsvitu.

    superkarma: 0 17.07.2007, 00:07:04
  3. [23] Rikina [*]

    Blueberry: v Česku taky tři srážky. Záloha na daň z příjmů fyzických osob, příspěvek na sociální pojištění, a na zdravotní pojištění. Sociální pojištění je 8%, zdravotní 4,5%, na zálohu daně jsou tabulky dle výše mzdy. To se týká zaměstnance. Zaměstnavatel dále odvádí za téhož zaměstnance ještě dalších 9% na zdravotní pojištění, a 26% na sociání pojištění. Tyhle odvody ale zaměstnanci dosud neviděli na výplatní pásce, a proto o nich řada z nic ani neví... další povinná položka je úrazové pojištění zaměstnanců, což musí zaměstnavatel platit čtvrtletně, a rovněž se vypočítá z výše mezd. To je ovšem jen v kostce a ve stručnosti. Mzdová problematika je rozsáhlá specializovaná oblast účetnictví, kterou nedělám.

    superkarma: 0 16.07.2007, 23:57:59
  4. avatar
    [22] Blueberry [*]

    Ťapina: To dava smysl, ale ten znamy tvrdil, ze nejen ze strhne zamestnanci dane a ty za nej odvede, ale jeste ze i on musi platit nejake dane ze zamestnancova prijmu. To mi prislo divne.

    superkarma: 0 16.07.2007, 23:20:31
  5. avatar
    [21] Ťapina [*]

    Blueberry: No, v podstatě to zaměstnancům tak přijde. Ty strhneš zaměstnanci z hrubé mzdy daně a zaplatíš je za něj ve svém daňovém přiznání, zaměstnanec žádné nepodává a ty peníze, které jdou státu v podobě daní, nikdy v ruce neměl. Plus ještě další odvody, nevím to přesně, ale na zdravotní a sociální pojištění přispívá zaměstnavatel víc, než zaměstnanec. Si myslím.

    superkarma: 0 16.07.2007, 20:32:41
  6. avatar
    [20] Blueberry [*]

    Suzanne: Muzes mi vysvetlit, jak to v Cesku pracuje? Znamy mi totiz tvrdil, ze zamestnavatel odvadi za zamestnance i dane, coz se mi zdalo dost neuveritelne. V Kanade to pracuje takhle: jsou tri srazky: jedna je penzijni pojisteni (zamestnavatel prispiva stejnou sumou jako zamestnanec), druha je pojisteni pro nezamestnanost (zamestnavatel plati 1.4x tolik co zamestnanec) a pak dane, ktere se strhnou zamestnanci a poslou na bernak.

    superkarma: 0 16.07.2007, 20:06:06
  7. [19] Kari-nka [*]

    Já mám práce 2 a z obou odvadím penízky do státní kasičky. V minulém zaměstnání, kdy jsem tam byla asi 2,5 roku dostal šef náad, že všem zaměstnancům bude vyplacet jen základ a zbytek půjde na ruku. Já jako jediná jsem řekla NE a ten půlroční teror po kterém jsem nakonec odešla bych nepřála nikomu.... Milí politici... řekla bych, že to bude úplně v něčem jiném.

    superkarma: 0 16.07.2007, 19:30:10
  8. [18] Lindaa [*]

    Ceská vláda jsou proste vsichni do jednoho rodilí optimisté. Jenom by me zajímalo, kdy nekomu z nich dojde, ze kde není poptávka není ani nabídka. Treba by tato pomerne jednoduchá logika vyresila víc nez nový zákon a jeho následných 1001 úprav.

    superkarma: 0 16.07.2007, 15:39:51
  9. avatar
    [17] Suzanne [*]

    S návrhem souhlasím. Nicméně zaměastnanecké odvody jsou v tuto chvíli tak obrovské, že to až bolí. A většina zaměstnanců má pocit, že za ně odvádíme jen rozdíl mezi hrubou a čistou mzdou, tudíž ostatní je v naší kapse

    superkarma: 0 16.07.2007, 15:38:10
  10. avatar
    [16] V.Nováková [*]

    ještěrka.ehp: s Tebou souhlasím.....

    superkarma: 0 16.07.2007, 14:05:26
  11. avatar
    [15] V.Nováková [*]

    vládní rozumradové : podle sebe soudím tebe !!!!!! mají strach aby obyčejný člověk nebyl bohatší než oni !!!!! nejhorší vláda za posledních 4é let !!!!

    superkarma: 0 16.07.2007, 14:03:12
  12. avatar
    [14] monyk [*]

    Vlada nebude podporovat okradani statu, protoze kdyz stat okradaji pani politici, kde mohou, tak to neni stejne
    Presne podle hesla: kdyz dva delaji totez, neni to totez A jinak by stat mel opravdu postihovat zamestnavatele, ktery praci nebo platbu mzdy nacerno nabizi.Mam kamaradku v oblasti s vysokou nezamestnanosti a ta dostala od zamestnavatele nabidku: bud minimalni mzdu a doplatek bokem, nebo zadna prace . Muze si vybrat

    superkarma: 0 16.07.2007, 13:24:35
  13. avatar
    [13] Vivian [*]

    Ten návrh je fajn, ale ten nadpis je naivní

    superkarma: 0 16.07.2007, 12:47:13
  14. avatar
    [12] ještěrka.ehp [*]

    Daně, daně a daně a dej dej dej, to umějí páni politici nejlíp. Kdyby si radši snížili platy a odebrali nezasloužené výhody, udělali by líp

    superkarma: 0 16.07.2007, 12:31:57
  15. avatar
    [11] cmelda [*]

    Majucha: napodobne. nehlede na to, ze kdyz chtel clovek na neco pujcku, tak to bylo nerealne. teda s mym sefem se domluvit dalo, ze na 3 mesice! mi zvedne plat na tu dohodnutou vysi, ale pak to zas slo dolu na tu zakladni mzdu kdyz to vidim zpetne, nechapu, jak jsem mohla byt tak blba, ale bylo mi 20 a tyto veci jsem nedomyslela
    Ťapina: jj, presne tak, postihovat zamestnavatele. Bez nich tezko budou zamestnanci pracujici na cerno

    superkarma: 0 16.07.2007, 12:16:13
  16. avatar
    [9] Ťapina [*]

    Majucha: Kamarádka měla smůlu na hledání místa po škole, v prvním vydržela dva měsíce, přičemž neměla jediný den volno, ve druhém byla bez smlouvy několik měsíců, naslibovali jí, že půjde na nově otevírané pracoviště a už se smlouvou, místo toho šla na dlažbu. Postihovala bych hlavně zaměstnavatele, co tohle nabízí, protože on se vždycky najde nějaký chudák, který tu práci tak moc potřebuje, že na to přistoupí.

    superkarma: 0 16.07.2007, 12:04:16
  17. avatar
    [7] Evikus [*]

    Majucha: To je ale pořád ještě docela běžná praxe - ty lidi si neuvědomujou že když budou nemocný tak dostanou pěkný prd. Nehledě na to, že když máš pár let do důchodu tak to se ti fakt nevyplatí (to se nás ale ještě netýká )

    superkarma: 0 16.07.2007, 11:48:29
  18. avatar
    [6] AnoliV [*]

    superkarma: 0 16.07.2007, 11:45:38
  19. avatar
    [3] Ťapina [*]

    Když on ten návrh na práci na černo většinou nepochází od zaměstnanců, nebývá zrovna snem člověka třeba po škole pracovat s tím, že v případě ztráty místa nebude mít nárok ani na podporu.

    superkarma: 0 16.07.2007, 11:05:49
  20. [2] mar [*]

    já mám brigádu a daně odvádím a na dávkách jsem nebyla,takže souhlas

    superkarma: 0 16.07.2007, 10:57:26
  21. avatar
    [1] Evikus [*]

    Jelikož pracuji řádně a řádně taky platím daně tak s tímto návrhem souhlasím

    superkarma: 0 16.07.2007, 10:48:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme