Cestování

Na trouby se netroubí!

Použití klaksonu a efektivita tohoto druhu upozornění je, zdá se, diskutabilní. Je docela klidně možné, že upozorněním hlasitého zvuku klaksonu, byť jste v právu, uděláte více škody než užitku. Jako v případě, popsaném v článku.

klakson

Paní se táhla celé nábřeží jako „sejra po vratech“.

Kdyby v ten moment seděl se mnou v autě muž, na kterého bych chtěla zapůsobit svým neodolatelným šarmem a ženskou něhou, jistě bych nezabodovala. Patrně by vyhodnotil, že dlaždič je proti mně profesor bontonu. Nedivte se. Jeden spěchá a pokládá za úspěch, když se mu podaří projet semafor v koloně. Každý si pospíší s rozjezdem, aby ti za ním ještě stihli projet.

Ne tak paní před námi.

Její reakce na rozjetí auta před ní měly prodlevu vždy asi půl minuty, takže, díky této náně, a nazvala jsem ji postupně i celou faunou, jsme nikdy nic neprojeli. Semaforů je na nábřeží opravdu mnoho za sebou. Jeden jouda, a hned je kolona dvakrát taková. Pohled do zpětného zrcátka mě na chvilku pobavil. Pán mocně gestikuloval, předkláněl se a zase zakláněl, jako když tělem pocitově popoháníte oblíbeného závodníka. Čekala jsem, že muž vystoupí a půjde ji postrčit kupředu rukama. Měla jsem sto chutí na dalších světlech upozornit tu brzdu klaksonem, že naskočila zelená, aby se rozjela dřív, než tam bude ZASE červená. Ale odolala jsem.

Ne tak pán za mnou.

„Ty vole, vona eště telefonuje, blbka!“ povídám nahlas sedadlu vedle sebe před světly u Kaprovky. Pán za mnou mě předjel. Udělala jsem mu místo. Očekávala jsem, že teď už fakt vystoupí a že si dělá prostor, aby neběžel tak daleko. Ale kdepak. Přišel na to stejné, na co já, ale on byl akčnější. Chtěl zachránit zdraví všech v koloně.

Jakmile naskočila zelená, zatroubil tak mocně, že paní patrně vyhodnotila, že za ní jede parník.

Rozhodně přesně tak zareagovala. Prudce vyrazila směrem kupředu. Pán radostně vyrazil za ní. Jen na chvilku. Vinou její špatné a hlavně překotné manipulace se spojkou jí auto v ten moment chcíplo a ona v záchvatu paniky mocně dupla na brzdu. Jestli pán toužil tuto paní osobně poznat, pak se mu to povedlo.

Svým vozem k ní nastoupil kufrem.

Už mi nevadilo, že nestihnu zprávy. Nestihla jsem ani film od osmi. Doprava na křižovatce akčně zkolabovala. I pán měl před kolapsem. Řvala jsem smíchy v autě, když tento muž vyletěl a několikrát, sledován užaslými pohledy všech na dohled, oběhl oba vozy. Pochopila jsem. Bylo to proto, aby paní ušetřil, neb jinak by ji nejspíš vytáhl z auta a naplácal.

A ponaučení?

NA TROUBY NETRUBTE!

   
29.11.2010 - Doma - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [57] vlasta374 [*]

    Co to je pár zatroubení v českých krajích oproti řeckému ostrovu Zakynthosu. Po prvním dnu neustálého uskakování a pocitu , že my jsme ta překážka v chaotickém provozu jsme přišli na to, že se tam troubí prakticky stále a pořád. Troubením se zdraví soused v protisměru, známí kolem domů, vozíky vezoucí pomeranče, dědečkové pod slunečníkem bafající dýmku. Na semaforu jsme na červenou stáli jenom my a troubilo se pořád . Asi jsou na ostrově příbuzní všichni nevyjímaje kozy co se pásly v olivových sadech. Po týdnu jsme na troubení nereagovali, uskakovací reflex se otupil. Ticho od klaksonů ustalo až k půlnoci. Stejný klid jako u nás přes den.Sml22

    superkarma: 0 02.12.2010, 10:59:52
  2. avatar
    [56] Introvertka [*]

    Nestyda — #55 sorry, já se stydím a včera bylo včera dnes je dnes, kdy už přispívám někam jinamSml16

    superkarma: 0 30.11.2010, 10:28:52
  3. [55] Nestyda [*]

    Introvertka — #54 Koukám, že tohoto tématu jsi plná! Ven s tím! Nedus to v sobě, hrň to do nás!

    1. na komentář reaguje Introvertka — #56
    superkarma: 0 30.11.2010, 10:25:59
  4. avatar
    [54] Introvertka [*]

    jastura — #53 Plně s Tebou souhlasím. A ještě musím něco dodat: "na trouby netrubte, trubte na trubky".

    1. na komentář reaguje Nestyda — #55
    superkarma: 0 30.11.2010, 08:44:47
  5. [53] jastura [*]

    Nesnese-li člověk zatroubení a leká se tak, že pak ohrožuje okolí, neměl by jezdit. Co když někde poblíž bouchne petarda, taky vyjedete z cesty a někoho sejmete?Sml80

    1. na komentář reaguje Introvertka — #54
    superkarma: 0 30.11.2010, 08:14:30
  6. [52] Rikina [*]

    Dante Alighieri — #12 souhlas. Troubení je kontraproduktivní, člověk se leda vyděsí, a to i v případě, že momentálně není troubeno na něj, ale na někoho jiného poblíž. Začne koukat, kde se co děje, a než se zorientuje, může být v maléru a s ním i někdo nevinnej, třeba chodec nebo cyklista. Sml80 Ocitnout se v situaci, kdy mi někdo takto zatroubením vynadá, bezmocně se rozpláču a z křižovatky neodjedu už nikdy, ani na tu nejzelenější zelenou, neb bych okamžitě zapomněla, jak se ovládá vozidlo. Sml57

    superkarma: 0 29.11.2010, 23:08:25
  7. avatar
    [51] Introvertka [*]

    denkas — #50 Tady si taky špatněSml22, doporučuji též nečístSml16

    superkarma: 0 29.11.2010, 18:39:48
  8. avatar
    [50] denkas [*]

    koukám ,že téma do pranice!Sml59 (Už se perou?!?!)

    1. na komentář reaguje Introvertka — #51
    superkarma: 0 29.11.2010, 18:22:27
  9. avatar
    [49] cicinka [*]

    doubek — #47 Já už na to taky koukat nemůžu. Sml23 Od té doby co začla šílená VVS to máme denně na očích. Chtělo by to ještě překlad do češtiny. Sml57

    superkarma: 0 29.11.2010, 17:44:44
  10. [48] Nestyda [*]

    doubek — #47 Ne, já problém nemám...

    superkarma: 0 29.11.2010, 17:38:37
  11. avatar
    [47] doubek [*]

    Nestyda — #44 proč tak zle? Máš nějaký problém?Sml79

    1. na komentář reaguje Nestyda — #48
    2. na komentář reaguje cicinka — #49
    superkarma: 0 29.11.2010, 17:31:29
  12. [46] Kubatek [*]

    Nikdy netroubím,ale když sebou zrovna nevezu děti a potkám takového řidiče,tak můžu směle vydat slovník nespisovných slovSml31!Sml59pak se mi uleví.Sml16

    superkarma: 0 29.11.2010, 16:55:21
  13. avatar
    [45] Lilinka [*]

    Nestyda — #44 Sml52

    superkarma: 0 29.11.2010, 16:27:46
  14. [44] Nestyda [*]

    Zuzice82 — #42 Proč se na to nevysereš? To Ti to nevadí, že píšeš jako hlupák??? 

    A nauč se, laskavě, rozlišovat ROZDÍLNÁ slova "hold" a "holt" 

    Dík

    1. na komentář reaguje Lilinka — #45
    2. na komentář reaguje doubek — #47
    superkarma: 0 29.11.2010, 16:16:38
  15. avatar
    [43] SNÍŽEK [*]

    spěchat je nebezpečné a tady i zbytečné.Sml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 16:15:21
  16. [42] Zuzice82 [*]

    Veliceúsměvné jako řidiči patří k těm kteří snad nejvíce NEDODRŽUJÍ předpisy, rádá bych ty všechny poslala řídit do jiných zemí a tam by se divili zabaví vám auto dajáí za telefonování takovou pokutu že vězte tomu že už to příště neuděláte.Hold na takové řidiče není v ČR  metr Sml80

    1. na komentář reaguje Nestyda — #44
    superkarma: 1 29.11.2010, 16:12:38
  17. [41] jastura [*]

    Dante Alighieri — #38 někteří řidiči potřebují vychovat. Sml80d

    superkarma: 0 29.11.2010, 16:01:35
  18. avatar
    [40] Introvertka [*]

    na trouby netrubte, na debily ano

    superkarma: 0 29.11.2010, 15:39:04
  19. avatar
    [39] denkas [*]

    nic se nemá přehánět

    superkarma: 0 29.11.2010, 15:30:49
  20. avatar
    [38] Dante Alighieri [*]

    Introvertka — #35 Promiň, ale já se fakt neudržela. Pro mě je to troubení prostě projev agresivity a přehnanýho ega, což jsi i sama potvrdila - chceš ostatní řidiče vychovávat. Na to podle mě nemáš právo. A stejně tak pochybuju, že si druhý řidič tvoje troubení vyloží jako "aha, chce mi jen připomenout, že to dělám špatně". Každýmu je jasný, že když je na něj troubeno, je to synonymum pro všechny dostupné vulgarismy.

    1. na komentář reaguje jastura — #41
    superkarma: 0 29.11.2010, 15:26:53
  21. avatar
    [37] Dante Alighieri [*]

    Introvertka — #34 Vím, kde mám klakson, ale nevím, jaký má zvuk. Sml54

    Introvertka — #35 Nad troubily nemám slitování. Sml24 Hlavně, že tě to držení klaksonu uspokojuje.

    superkarma: 0 29.11.2010, 15:13:28
  22. avatar
    [36] Michaela Kudláčková [*]

    Ale no tak dámy, jsme přece ta inteligentnější a přemýšlivější část populace.

    Každá z nás se umí zachovat na silnici i blbě.

    Myslím, že jsem dobá řidička a dokonce jezdím asi o něco svižněji, než někteří muži, a přesto jsem nedávno pánovi slušně zavařila, když jsem ho vedle sebe přehlédla a akčně se jala měnit pruh.

    Nazval mě hovězím a právem.

    Byla bych se omluvila, kdyby mě pro klakson, na kterém snad půl minuty stál vůbec viděl a slyšel.Sml30

    superkarma: 0 29.11.2010, 14:51:46
  23. avatar
    [35] Introvertka [*]

    Dante Alighieri — #29 promiň, špatně jsem si to přečetla, ale že mě nazýváš hovězím, tos přehnala, když vůbec nevíš, jaká řidička jsem

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #37
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #38
    superkarma: 0 29.11.2010, 14:16:08
  24. avatar
    [34] Introvertka [*]

    Dante Alighieri — #29 Urážíš mě a ani nevíš kde máš v autě klakson?

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #37
    superkarma: 0 29.11.2010, 14:14:51
  25. [33] ivetinkav [*]

    dost dobrýSml22 i to se může státSml59

    superkarma: 0 29.11.2010, 13:52:33
  26. avatar
    [32] Introvertka [*]

    Dante Alighieri — #30 Ne, o sebevědomí mi nejde, ale o upozornění, že takhle se to nedělá. Jako maminka upozorní dítě, že takhle se to nedělám. Kdybych to řidiči řekla, neslyšel by mě. Takže k tomu tam ten klakson je. Je to pro mě výchovné upozornění.

    superkarma: 0 29.11.2010, 12:53:24
  27. avatar
    [31] Lilinka [*]

    Já jsem klaxon použila jen jednou v životě. A to když jsem pustila na přechodu dvě starší dámy, které  něčem živě diskutovaly a na tom přechodu se zastavily přímo před mým autem. Byly úplně mimo, vůbec nevěděly, kde jsou. Sml28

    superkarma: 0 29.11.2010, 12:43:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Dante Alighieri [*]

    Introvertka — #28 Přečti si můj příspěvek č.12. Tobě je klakson zřejmě k tomu zvyšování sebevědomí, jak koukám.

    1. na komentář reaguje Introvertka — #32
    superkarma: 0 29.11.2010, 12:37:39
  2. avatar
    [29] Dante Alighieri [*]

    Michaela Kudláčková — #27 E e, já trvám na tom, že klakson by měl být používán jen jako upozornění, když chci odvrátit ohrožení. Jaký to má smysl POTÉ? Já vlastně netroubila ještě nikdy. Ani nevím, jak moje auto troubí.

    1. na komentář reaguje Introvertka — #34
    2. na komentář reaguje Introvertka — #35
    superkarma: 0 29.11.2010, 12:36:05
  3. avatar
    [28] Introvertka [*]

    Dante Alighieri — #26 A k čemu tam ten klakson je?

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #30
    superkarma: 0 29.11.2010, 12:35:57
  4. avatar
    [27] Michaela Kudláčková [*]

    Dante Alighieri — #26 ..Když troubí až pak, jaksi výchovně, tak OK. Jinak si taky neumím vysvětlit, jak někteří zvládají reagovat, brzdit, někam rychle strhnout auto a do toho držet ruku na klaksonu. Spíš, než o viníka, se v ten moment snažím postarat o sebe a vůz a zabránit pojistné události.Sml16

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #29
    superkarma: 0 29.11.2010, 12:31:36
  5. avatar
    [26] Dante Alighieri [*]

    Introvertka — #25 No a to je taky jediný, co můžeš dělat - mít rychlý postřeh. Troubení ti nepomůže a ještě tě zdrží.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #27
    2. na komentář reaguje Introvertka — #28
    superkarma: 0 29.11.2010, 12:26:36
  6. avatar
    [25] Introvertka [*]

    Dante Alighieri — #24 I začátečník by uměl řídit, teď se mi zdá, že ho má každý vymaštěný pako. Když vidím, že má na skle zajdu, tak ho toleruju. Ale frajera, kterej v 120km/hod předjíždí v protisměru bych roztrhla. Nebýt mého rychlého postřehu, jsem v hrobu.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #26
    superkarma: 1 29.11.2010, 12:24:58
  7. avatar
    [24] Dante Alighieri [*]

    Introvertka — #23 Aha, tak si na silnici hraješ na pani učitelku. Sml24 Pokud je to blbec, tak tu kravinu udělá i příště - toho žádným troubením nevychováš. Pokud to blbec není, ale jen chudák vyděšený začátečník, pak troubením pravděpodobně způsobíš jeho vykolejení a následný bum např. do sloupu nebo opětovné nedání přednosti hned za rohem - tentokrát třeba s horšími následky. Jestli jsi taky někdy začínala, přece musíš znát pocity začátečníka. Sml80 Nechce nikomu překážet, snaží se jet co nejlíp umí a má hlavu plnou řízení. Určitě ještě stíhá čekat na takový hovězí jako jsi ty, až na něj bude troubit. Sml24

    1. na komentář reaguje Introvertka — #25
    superkarma: 0 29.11.2010, 12:14:08
  8. avatar
    [23] Introvertka [*]

    Dante Alighieri — #14 Jsem připravena na reakci, troubím až po ní, aby si to dotyčný zapamatoval a příště nedělal kraviny. Je to jako černý puntík nebo škrnuté sluníčko ve škole.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #24
    superkarma: 0 29.11.2010, 12:06:48
  9. avatar
    [22] hubajda [*]

    plne souhlasim s prispevkem 14 moje slova

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:58:42
  10. [21] Neprakta [*]

    Sml59

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:40:04
  11. [20] jastura [*]

    dadma — #4 někteří lidi jsou idioti a nejsou to ti zmiňovaní spoluobčané. Kolikrát jsou lidi líní vystoupit a ujít těch pár metrů a zazvonit na zvonky. Sml64el z auta nevystrčí, bo by jim asi upadly hnáty. Sml80

    superkarma: 1 29.11.2010, 11:28:42
  12. [19] macamala [*]

    Dante Alighieri — #12 Zrovna včera se mi hnalo auto z vedlejší, naštěstí stihlo zastavit. První moje reakce nebylo troubit, ale brzdit.

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:22:40
  13. avatar
    [18] Lilinka [*]

    Dante Alighieri — #12 Pod příspěvky 12 a 14 se podepisuju. Není co dodat. Sml67

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:19:09
  14. [17] Jany54 [*]

    Nikdy nemůžete vědět kdo sedi za volentem Sml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:04:13
  15. avatar
    [16] marry.lu [*]

    prý ,,sejra po vratech" Sml52Sml52 no to mě zničí Sml52Sml52

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:51:48
  16. avatar
    [15] kareta [*]

    Dante Alighieri — #14 Sml67

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:39:17
  17. avatar
    [14] Dante Alighieri [*]

    Introvertka — #8 Tvojí povinností za volantem je používat oči a mozek a myslet i za ostatní řidiče. Jestli si myslíš, že troubením něco změníš... Sml80 Já osobně se nezlobím, když někdo na silnici udělá chybu, vjede mi z vedlejší nebo na kruháč nebo mi předjíždí přímo před nosem. Já to totiž očekávám, jsem vždy připravena na reakci. Ty ale nejsi, když tě chování ostatních řidičů překvapuje a musíš potom dělat náhlé manévry. K tomu píšeš, že se často díváš, kdo je za volantem. Kdo za tebe v tu chvíli sleduje provoz?

    1. na komentář reaguje kareta — #15
    2. na komentář reaguje Introvertka — #23
    superkarma: 0 29.11.2010, 10:36:26
  18. avatar
    [13] nadenica [*]

    jojo, netrubte, přímo je vytlačte ze silniceSml57....

    myslím, že agrese je dost, teď by měla přijít tolerance a to nejen na cestáchSml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:35:08
  19. avatar
    [12] Dante Alighieri [*]

    Klakson se používá jen v jediném případě - když se neodvratně blíží srážka - např. když o mně jiný řidič neví a couvá na mě. Troubení, když mi někdo vjede z vedlejší, už totiž nemá upozorňovací funkci, ale nadávací. Neříká druhému řidiči POZOR, ale DEBILE. A pokud takhle někdo troubí, aby skrz klakson vynadal jinýmu, je debil sám. Sml58 Nikdy nemůžete vědět, jestli ten "hříšník" náhodou není vylekaný začátečník a jestli náhodou díky vašemu imbecilnímu troubení, kterým si masírujete vlastní ego, neudělá další fatální chybu. Sml68 Mně osobně v mých začátcích a vlastně i teď každé troubení dost znejistí a chvíli koukám kolem, kdo na mě troubí a co chce. V tu chvíli na několik dlouhých okamžiků NESLEDUJI provoz před sebou. Takový efekt má, milí machři, vaše bezohledné chování. Běžte si zvyšovat sebevědomí jinam než na silnici. Sml68

    1. na komentář reaguje Lilinka — #18
    2. na komentář reaguje macamala — #19
    3. na komentář reaguje Rikina — #52
    superkarma: 0 29.11.2010, 10:29:15
  20. avatar
    [11] Introvertka [*]

    hardy — #10 A co blikání?

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:10:04
  21. avatar
    [10] hardy [*]

    Nemám ráda troubení.Sml23

    1. na komentář reaguje Introvertka — #11
    superkarma: 0 29.11.2010, 10:05:17
  22. [9] ula [*]

    Pokud vím, asi by se nemělo troubit jen tak, ale občas to prostě jinak nejde. Jen mi vadí docela velká agrese za volantem a proto i když mám řidičák, tak to nechávám na manželovi.

    superkarma: 0 29.11.2010, 09:25:55
  23. avatar
    [8] Introvertka [*]

    xuxa — #6 Děkuji. A ještě bych dodala, že troubím na ty, kteří si to zaslouží, když mi nikdo vjede na hlavní silnici z vedlejší ulice, když mi někdo vjede na kruháč, když na něm jsem a musím kvůli němu zastavit. Nebo nejvíc naštvaná jsem, když někdo předjíždí v protisměru aniž b mě viděl a já musím rychle zareagovat, jinak by mě smetl jakou mouchu. Často se koukám, kdo je za volantem a nejčastěji - světe div se - jsou to chlapi. Asi si myslejí, že jsou pány silnice. A vůbec jim nevěřte, že ženský neumějí parkovat - to je pro mě laskominkou. A škoda, že není tady hlavní výhrou auto, protože si ho musím půjčovat od taťuldy.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #14
    superkarma: 1 29.11.2010, 09:19:07
  24. avatar
    [7] kareta [*]

    dadma — #4 Sml54 to dělávám takySml80

    lidi, nebojte se klaksonu!Sml52

    Btw- paní byla asi začátečník, holt se lidi nepos***u, když někoho takového potkají...mne by nevytočilaSml16Sml23

    superkarma: 0 29.11.2010, 09:12:32
  25. [6] xuxa [*]

    Introvertka — #1 Naprosto má řeč-teprve ted v tobě poznávám toho střelce

    1. na komentář reaguje Introvertka — #8
    superkarma: 1 29.11.2010, 07:52:27
  26. [5] Anime Otaku [*]

    Já netroubím jako slon, ale občas se krátké zatroubení hodí, zvláště když někdo zaspí na semaforu i mě se kolikrát stane že když vezu kamarádky tak se na červené zakecáme a já prostě zelenou přehlédnu, to pak krátké zatroubení pomůže a já se proberu a juknu na ten semafor co že se to děje Sml32

    superkarma: 1 29.11.2010, 07:37:17
  27. [4] dadma [*]

    Když slyším zatroubení auta, tak mě to vytáčí, protože naši romští spoluobčané ho používají místo zvonku.Návštěva zastaví na silnici  za domem,zatroubí několikrát , pak na sebe křičí jedni z auta a druzí z okna a pak jdou dovnitř.To kdyby dělaly všechny partaje ,tak jsme ve cvokhausu.

    1. na komentář reaguje kareta — #7
    2. na komentář reaguje jastura — #20
    superkarma: 0 29.11.2010, 01:24:44
  28. avatar
    [3] nelysek [*]

    Tak teď jsem se vážně pobavila Sml52, nechtěla bych být v kůži toho pána, ale ta představa...  Já radši netroubím, už učitel v autoškole mě upozorňoval, že by to mohlo mít jiný účinek, než chci... evidentně je to pravda, ale myslím, že takováto reakce by nikoho normálního nenapadla Sml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 00:45:04
  29. [2] Nestyda [*]

    Tuto ženu by můj otec jistojistě nevydýchal, ale řádně by si ji vychutnal, neb on toto velice rád. V pátek jsem viděla řidiče 136, který již dorůstal kvalit mého otce, ale ještě se dokázal mírnit. Asi to bylo tím, že řídil městský hromadný prostředek přeplněný žbrblajícími Pražany, kteří pro jeho troubení a najíždění na pomalý vůz před námi, který na všech semaforech čekal tak na sedmé probliknutí zelené, neměli nižádné pochopení. Mlátili držkama a nedokázali se vcítit do člověka, který celý den sedí za volantem, musí dodržovat jízdní řád a dopravit své cestující v pořádku do jejich cílů, a kterého krajně znepokojovala pohodová jízda řidiče před ním. Tento zastavil snad úplně před vším, při nejlepším aspoň citelně přibrzdil. Náš řidič psychicky nevydržel a své emoce při troubení klaksonu vykřikoval do atmosféry autobusu a tím se zvýšilo napětí a mě to moc bavilo a těšila jsem se, že bude nějaká akce. Nakonec akce nebyla žádná, vozidlo před námi uhnulo do vedlejšího pruhu a řidič MHD se jen podíval do kabiny toho proklatého auta a kroutil hlavou tak vehementně a freneticky, že ještě chvíli by s ní takhle pohyboval, nejspíš by se mu vytočila z krku a odpadla k nohám držkujících Pražanů...

    superkarma: 0 29.11.2010, 00:42:36
  30. avatar
    [1] Introvertka [*]

    Ale trubte, ale nechávejte si od nich odstup.

    1. na komentář reaguje xuxa — #6
    superkarma: 0 29.11.2010, 00:37:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme