Vztahy

„Na svatbu mi nesmí ani rodiče!“ stěžuje si Zuzana

Zuzana (31) stojí před zásadní otázkou. Má si vzít svého dlouholetého přítele, nebo se raději nevzdávat naděje na svatbu se vším všudy?

S Pavlem (51) žijí na hromádce už šest let. Za tu dobu toho stihli celkem dost. Pořídit dům, procestovat kus světa, přivést na svět potomka… Jediné, co tak nějak stále visí ve vzduchu, je manželství. Já se vdávat chci, pro něho je svatba naprostou zbytečností. Ještě donedávna byl radikálně proti ní,“ vypráví Zuzana, které dalo velkou práci přesvědčit jej, že být manželé je mnohem výhodnější. Tedy co se případných formalit týče.

svatba

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

„Pořád jsem do něj hučela, že bychom to měli udělat hlavně kvůli naší dceři. Nikdo nevíme, co se může stát. A když budeme manželé, je všechno snazší. Jenže on se toho chytil. Se svatbou sice víceméně souhlasí, ale pod jednou podmínkou. Skutečně půjde jen o formalitu,“ zoufá si mladá žena a vysvětluje, jak by se měl jejich velký den odehrát. Jedním slovem by se dalo říct, že rychle.

„Pavel se prý nehodlá účastnit žádných šaškáren. Jediné, co hodlá podstoupit, je rychlý, formální obřad na úřadě jen se dvěma svědky, když už tam ze zákona musí být. Žádná rodina, žádní přátelé. Dokonce si ani nepřeje, abych si oblékala bílé šaty. Ostatně, v tom s ním souhlasím. Na těch pár minut by mi to stejně bylo k ničemu,“ zlobí se Zuzana. Rozhodně si nepřipadá jako vítězka, byť se jí podařilo přítele ke sňatku přesvědčit.

„Je to od něj sobecké. Chápu, že on už si tohle všechno prožil, ale já ne! Nechci se nechat připravit o ten velký den. Každá žena by přeci měla mít tu příležitost být za princeznu a oslavit tu velkou událost se svými blízkými. Tak teď nevím, jestli tohle všechno oželet, nebo počkat a doufat, že Pavel ustoupí ze svých požadavků,“ dodává Zuzana.

Čtěte také:

   
25.05.2016 - Ona s ním - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] Matinea [*]

    Davidek — #23 Sml67 to by mohlo klapat. Ale takové ty věkové rozdíly +- 20 let mohou fungovat jen v určitém věkovém období...nedovedu si představit, že bych měla ve svém věku vedle sebe 70ti letého muže Sml23 (ale 60 beru Sml67Sml30)

    superkarma: 0 25.05.2016, 23:05:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] janavys [*]

    Zvláštní vztah. Snad to vydrží. Budu držet palce!Sml16

    superkarma: 0 25.05.2016, 20:42:43
  2. [29] Karo Líná [*]

    SNÍŽEK — #28 Celkem cynické, ale máš pravdu Sml67Sml52 I když ani na to svatba nemusí být. Znám plno postarších párů, kde nejsou svoji, ale tyhle záležitosti mají ošetřené závětí. A vlastní děti jsou dědici automaticky ze zákona, takže v tom problém není vůbec. Co se týče nemocí a pobytů v nemocnicích (a informacích o nich), to se nafukuje zbytečně, problém s tím nebývá. I když možná máš na mysli vdovský důchod... tak ten pak ano, ten jediný nejde zajistit jinak než svatbou. Ale zase brát se jen kvůli němu...Sml32

    superkarma: 0 25.05.2016, 20:07:51
  3. avatar
    [28] SNÍŽEK [*]

    bylo by lepší přistoupit na svatbu jen se svědky.Je třeba se zajistit,pán je v letech,přicházejí nemoci a náhlá úmrtí,vím z vlastních zkušeností Sml15

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #29
    superkarma: 0 25.05.2016, 19:55:56
  4. [27] Karo Líná [*]

    Já tomu pánovi úplně rozumím... taky by se mi nechtělo v 51 letech podnikat takové vopičárny, zvlášť pokud už to má dávno za sebou v minulosti Sml80 Ono je to docela komické, takoví slzící rodiče v pokročilém důchodovém věku "jé, konečně se ten náš synáček zase oženil" Sml52 Jsem podobně stará jako on a kdybych se někdy znovu vdávala, trvala bych taky na svatbě jen se svědky. I když opravdu nevím, co by se muselo stát, abych takový nesmysl ještě někdy zopakovala Sml30

    superkarma: 1 25.05.2016, 19:54:29
  5. [26] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #18 No, na mě to dělá dojem, že to odkýval hlavně proto, aby měl už konečně pokoj a ona do něj přestala hučet. Což není úplně "milostivé svolení", spíš bych to hodnotila jako akt zoufalství. Sml57

    Nepozvat příbuzné na svatbu vůbec je sice neobvyklé, ale je to lepší řešení, než pozvat jen někoho - aspoň si nemají co vyčítat. Jestli to někdo chce pochopit ve zlém, tak to mu stejně nevysvětlíš. Sml80

    superkarma: 0 25.05.2016, 18:03:27
  6. [25] Rikina [*]

    kareta — #24 To je nápad. Však si může "nevěsta" udělat svatbu jen jako, včetně těch bílých šatů a všeho kolem, s hosty, pořádnou oslavou a tak vůbec. Pán se konec konců ani nemusí zúčastnit. Sml80 Byly doby, že se mohly konat svatby v zastoupení, když jeden z novomanželů se nemohl z nějakého důvodu dostavit, zastoupil ho jím pověřený náhradník. Třeba se to dá udělat i dnes. Sml57 A kdesi, myslím, že v Japonsku, je velká móda právě dělat svatby jen jako, aby byla oslava a nebyl úřední akt. Tam to pořádají agentury za drahé peníze pro lidi, co žijou single, nechtějí to měnit, ale chtějí si užít, jak vypadá svatba.

    superkarma: 0 25.05.2016, 17:56:26
  7. avatar
    [24] kareta [*]

    tak chce svatbu nebo mejdlo?? Já bych šla do mejdla bez formalit na úřaděSml58.

    1. na komentář reaguje Rikina — #25
    superkarma: 2 25.05.2016, 17:42:09
  8. avatar
    [23] Davidek [*]

    Matinea — #22 tak do 10let .. ale samozřejmě vyjímky potvrzují pravidlo Sml58

    1. na komentář reaguje Matinea — #31
    superkarma: 0 25.05.2016, 17:33:08
  9. avatar
    [22] Matinea [*]

    Davidek — #1A jaký je podle tebe ideální věkový rozdíl partnerů?

    1. na komentář reaguje Davidek — #23
    superkarma: 0 25.05.2016, 17:25:47
  10. avatar
    [21] Motty [*]

    To je divný vztah a mně by se v něm setrvávat nechtělo, asi bych v něm už dávno nebyla. Přemlouvat chlapa, ať si mě vezme a pak škemrat o to, abych na vlastní svatbě směla mít aspoň rodiče, to by teda byla jasná výstraha do budoucnosti.

    superkarma: 3 25.05.2016, 16:22:08
  11. avatar
    [20] Majoranka1997 [*]

    Rikina — #17 No a a potom je to ta svatba o 100 nejbližších, kteří možná ani tak blízcí nejsou, anebo jsou, ale někomu jinému... Prostě pokud jen dva svědci a nevěsta touží po někom blízkém, tak případně maminka, jak již psala zlá teta — #12 je tím nejlepším řešením. Maminka prostě neurazí nikoho, ostatní to snad pochopí...pokud tedy vztahy v rodině jsou o nějakém porozumění a dorozumění...

    superkarma: 3 25.05.2016, 15:51:34
  12. avatar
    [19] Suzanne [*]

    Rikina — #17 Svědky lze pozvat s partnery, dělává se to tak běžně.Sml80

    Pro mě osobně je to divné, ale já vidím ve svatbě něco víc, než jen úřední akt. A mrzelo by mě, kdyby partnerovi vadilo, že důležitý životní krok chci sdílet se svými blízkými. Co to jejich dítko? Předpokládám, že má příjmení po matce, takže je to pro partnera taky jistá motivace Sml22

    superkarma: 1 25.05.2016, 15:26:46
  13. avatar
    [18] Mickey Mouse [*]

    Rikina — #17 Na tom něco je. Jenže nepozvat nejbližší příbuzné na svatbu vůbec? To je taky urazí. Pán se chová dost nespolečensky a trochu jako diktátor (milostivě svolil ke sňatku). Paní zřejmě neumí se svým nastávajícím mluvit a chce si zrovna na tomhle dokázat, že teda bude po jejím. Oba jsou to pěkní dárečci...

    1. na komentář reaguje Rikina — #26
    superkarma: 2 25.05.2016, 14:18:55
  14. [17] Rikina [*]

    Majoranka1997 — #15 Jo, maminky - a co otcové? Ti nic? A když maminky, tak proč ne i sourozence třeba? Kdepak - jak se pozve jen jeden z rodiny, tak se zbytek příbuzenstva urazí, jak to, že jeden jo a ostatní ne. A svědek vůbec nemusí být milý, stačí, když bude splňovat parametry potřebné pro dosvědčení a umět se podepsat. Na nic jiného tam není.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #18
    2. na komentář reaguje Suzanne — #19
    3. na komentář reaguje Majoranka1997 — #20
    superkarma: 0 25.05.2016, 11:14:03
  15. avatar
    [16] catcat [*]

    svadba je v první řadě právní akt. Ty šílenosti okolo jsou navíc. Slečna by měla být ráda, že pán s ní hodlá uzavřít platnou smlouvu s právy a povinnostmi Sml80

    superkarma: 3 25.05.2016, 10:11:32
  16. avatar
    [15] Majoranka1997 [*]

    zlá teta — #12Šalamounské, pozvat si na svatbu maminky, co by svědky - pro Zuzku dobrý návod, pro pozvání alespoň maminky své. Přeci jí partner neodepře pozvat si na svoji, byť jen formální svatbu, svědka sobě milého a podle svého výběru Sml58

    1. na komentář reaguje Rikina — #17
    superkarma: 0 25.05.2016, 09:46:36
  17. [14] bobani [*]

    ti budou mít ještě velké problémy v soužití

    superkarma: 2 25.05.2016, 09:14:08
  18. avatar
    [13] enka1 [*]

    Rikina — #4 Asi takSml24

    superkarma: 0 25.05.2016, 09:01:14
  19. [12] zlá teta [*]

    teb — #10 já to mám stejné a jsme spolu už 16 let. A svatba byla jen se svědky - obě naše maminky. A ještě jsme si užili, když jsme všem známým i rodině pod stromeček dali oznámení o svatbě.Sml30

    1. na komentář reaguje Majoranka1997 — #15
    2. na komentář reaguje Majoranka1997 — #20
    superkarma: 0 25.05.2016, 08:47:46
  20. avatar
    [11] Sayonara [*]

    Sml67

    superkarma: 0 25.05.2016, 08:18:24
  21. avatar
    [10] teb [*]

    Davidek — #1 Tak já v září s manželem, který je starší o 19 let oslavím 10 let celkem spokojeného manželství (a cca 13 let vztahu). Neříkám, že se nehádáme. Ale kdo žije úplně bez hádek?

    A kolik partnerů, kteří jsou si věkově blízko to vůbec dotáhne na "desítku"? Vím, není to mnoho, ale přece jen bych kvalitu manželství (resp. vztahu) neposuzovala podle věkového rozdílu.

    1. na komentář reaguje zlá teta — #12
    superkarma: 2 25.05.2016, 08:18:16
  22. [9] spavec [*]

    gerda — #7To se nebude odcházet bez komplikací, mají dceru a pořídili si barák

    superkarma: 0 25.05.2016, 07:45:27
  23. [8] ribicka [*]

    Názor pána níže (pokud se nejedná o pána, který se narodíl již dávno), že věkový rozdíl si řekne o své, mi přijde dosti hloupý a v dnešní době už opravdu na tomto nezáleží... Někdy spolu lidé nevydrží, byť jsou ve stejném věku a naopak si najdou staršího partnera/partnerku a skvěle jim to klape Sml59 co se týče článku, je dosti těžké soudit. Bohužel každý má jiné představy o tomto dnu. Třeba já bych se nikdy vdávat nechtěla, stejně na tom je můj partner, jsme spolu mnoho let a klape nám to. Nevidím důvod na tom nic měnit, přeci je to jen kus papíru a k čemu?? Sml80 jediný důvod je asi v tom, že když se něco někomu stane, nemáte žádné právo o čemkoliv rozhodovat, ale s tím do toho jdete Sml22 takže je to asi na každém.. a paní by spíš měla zkusit o tom mluvit s partnerem, říct mu aspoň své pocity dopodrobna.

    superkarma: 0 25.05.2016, 07:43:36
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    A co vlastně mladá paní chce? Ať je ráda, že se chce oženit a neotravuje ho. Velká výhoda neformálního vztahu je totiž ta, že se z něj bez komplikací odchází.Sml57

    1. na komentář reaguje spavec — #9
    superkarma: 1 25.05.2016, 06:38:53
  25. [6] Andreadornova [*]

    Upřímně řečeno,pochybuji že pán ze svých nároků ustoupí...ale snad každá holka o svém dní sní a má nárok na to užít si ho se vším všudy , minimálně s rodinou....

    superkarma: 1 25.05.2016, 06:20:02
  26. avatar
    [5] cherinka [*]

    Po zkušenostech, kdy jsem předloni ženila syna a měli na svatbě přes 100 lidí, Sml28je pro mě noční můrou velká svatba. A při představě, že by mě to mohlo čekat ještě dvakrát, se modlím, aby druzí dva synové chtěli malinkou svatbu. Ne nutně jen se svědky, ale jen nejbližší rodina by se mi líbila. Sml57

    superkarma: 0 25.05.2016, 06:19:37
  27. [4] Rikina [*]

    Slečna by měla být ráda, že se jí podařilo pána ukecat, a honem rychle to využít, než se on vzpamatuje a rozmyslí si to. Sml57 Jestli si bude ještě dál vymýšlet a hučet do něj, snadno se dočká toho, že ji pošle do háječku a žádná svatba nebude, osobně bych se mu ani nedivila. Jaképak že on ustoupí ze svých požadavků? Sml80 Vždyť jediné "požadavky" má ona, a nejsou teda zrovna malé. Sml68

    1. na komentář reaguje enka1 — #13
    superkarma: 3 25.05.2016, 06:05:37
  28. [3] rychenza [*]

    Kazda zena ne, ver mi. Pro me je svatba s pribuznymi nocni mura - a to spolu velmi dobre vychazime. Takze ja kdybych se vdavala, tak jen a pouze tak, jak chce tvuj pritel. Mozna bych byla nejradeji, kdyby jsme odjeli do zahranici, treba Las Vegas, a vzali se tam.

    Pokud by mne pritel nutil do neceho jineho, nevdala bych se ani kvuli detem ani kvuli necemu jinemu.

    Chce to kompromis - on ustoupil v tom, ze teda svatba bude, ty by jsi mela ustopit v tom, jaka. Kompromis neni, ze on udela vsechno jak chces ty, jenom proto, ze ty si to prejes a je to tak zvykem a bylo by ti to lito ...... vlastne jaky bys udelala kompromis ty? Misto 50 lidi 20?

    superkarma: 0 25.05.2016, 04:56:29
  29. avatar
    [2] Mafaf [*]

    Zuzko, ja bych do toho nesla. Svatba ma byt o oboustranne dohode a spokojenosti, ne dirigovana pouze jednou stranou. Jak to bude vypadat pak? Bude take o vsem rozhodovat jen on a ty se vzdy prizpusobis jako poslusny pejsek? Je to jen muj nazor, ale takhle mi to proste pripada. Nezlob se

    superkarma: 4 25.05.2016, 04:39:45
  30. avatar
    [1] Davidek [*]

    Zuzana (31) .. Pavel (51) .. na problém zaděláno Sml22

    se svatbou či bez ní .. ten věkový rozdíl si řekne o své

    1. na komentář reaguje teb — #10
    2. na komentář reaguje Matinea — #22
    superkarma: 4 25.05.2016, 01:06:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme