Průvodkyní po Nepálu je nám cestovatelka Petra Lamlová. Do těchto exotických končin se s ní prostřednictvím unikátních zážitků a fotografií podíváme už potřetí. Čekají vás nejen neskutečné přírodní krásy, ale také třeba seznámení se sloním kojeneckým ústavem.

Chitwan – národní park

Na hranici s Indií se nachází nejstarší nepálský národní park – Chitwan. Mezi hlavní atrakce patří cca 500 nosorožců indických a tygři bengálští.

Ráno jsme se vydaly na cestu do džungle na slonech. Bohužel, počasí nám nepřálo a moc zvířat jsme neviděly. Večer se poštěstilo a viděly jsme nosorožce ve volné přírodě.

Řeka Rapti, která se vlévá do Gangy a teče celým národním parkem Chitwan, byla rozvodněná. Dala se překonat pouze na slonech, nebo na kánoích.

Odpoledne jsme měly další výlet do džungle, ale abychom se tam dostaly, čekala nás cesta na kánoích. Kánoe vydlabaná z jednoho kmene stromu a dvě velké bílé ženy na nich…
Bohužel z této cesty moc fotek nemáme, protože řeka byla plná krokodýlů a s naším ponorem jsme se bály i dýchat, natož fotit.

Sloní kojenecký ústav

Poté jsme navštívily sloní kojenecký ústav, který byl plný „miminek“. Zde se sloni trénují pro armádní účely.

Večer nás čekal úchvatný západ slunce, který jsme sledovaly z terasy našeho hotýlku.

Další den se vyčasilo a my jsme mohly nafotit národní park a zasněžené vrcholky Himalájí.

Cesta zpátky do hlavního města byla stejné utrpení, 160 km a 9 hodin na cestě. Rozmáčené cesty, kamiony, sesuvy půdy, smog, ale také krásné vyhlídky…

A tím končila „příroda“.

Příště si „zaskočíme“ do Nepálu už naposled, ale bude to stát za to. Seznámím vás se čtvrtí Pashupatinath, posvátným místem pro hinduisty.