Novinky

Na pár dní bohatě vystačím s igelitkama

Přinášíme další zkušenost s balením na cesty. Čtenářka s nickem Slavuska se s námi podělí o zkušenosti s cestováním s dětmi. N akrátké cesty autem si vystačí s igelitkami, ale kolik zavazadel potřeuje, když jede na delší dovolenou, to už se dočtete v tomto příspěvku

Krásný den všem čtenářkám Ženy-in.  Jelikož cestuju hrozně ráda, tak balit musím poměrně často, a ne vždy to jde úplně hladce.

Zavazadlo volím podle toho, kam jedeme. Na cesty k moři už mě jako hlavní zavazadla dobrých 8 let, vlastně od první mojí cesty k moři, doprovází 2 úplně obyčejné textilní kufříky na 2 kolečkách s vysouvací rukojetí. Koupila jsem je v Carrefouru . Jsou velké 55 a 65 cm, a oba dohromady stály přesně 299 korun. Už se mnou ovšem absolvovaly asi 10 leteckých dovolených, kolikrát byly tak narvané, že jsem si na ně musela sednout, abych je zapla, ale přesto pořád drží, a jsou jako nové, až na mírně ojetá kolečka.

Měla jsem štěstí, podařilo se mi koupit opravdovou „kvalitu za rozumnou cenu“. Na palubu letadla si většinou beru batoh, a tam dávám ty nejtěžší věci, jelikož příruční zavazadlo smí mít sice max 5 kilo, ale nikdy mi ho nikdo nevážil, takže můj batoh do letadla mívá kolikrát k 10 kilům. a hlavně do batohu dávám vždycky plavky, sice se mi kufr nikdy neztratil, ale co kdyby náhodou, plavky jsou na dovolené nejdůležitější. A k množství zavazadel, vlastně mám teď s 2 dětma stejně zavazadel, jako kdysi sama pro sebe.

Před dětma jsem měla celkem normální postavu, a tudíž hromadu krásných triček, která jsem si všechna nutně musela vzít s sebou..jednou v Egyptě jsem na 14denní dovolené napočítala 17 triček. A teď? Pro sebe 3-4 trička, která přepírám, a kupu nádherných triček pro děti, ale ty jsou mnohem menší a skladnější, než ty moje, takže se vejdou v pohodě. A to mi ještě půlku většího kufru zabírají plíny. Když nad tím teď přemýšlím, tak vlastně netuším, co všechno jsem tam kdysi musela vozit, že byly kufry narvané k prasknutí.

Jiná situace je, když jedeme autem, přiznám se bez mučené, že jsem tak strašně líná, že si dám věci kolikrát jen do igelitek, a všechno naházím do kufru auta. Kufry máme totiž ve sklepě, a málokdy se přemluvím tam dojít. Na týdenní dovolenou tedy kufr beru, ale na pár dní bohatě vystačím s igelitkama. I když v hotelech nebo penzionech na mě koukají občas trochu zvláštně.

A balení jako takové? Balím zásadně na poslední chvíli, a moje mamka, se kterou většinou letecké dovolené absolvuju, kvůli mě zažila nejednu infarktovou situaci. Třeba když jsme jednou měli letět do Turecka, sraz na letišti v 15 hodin, odlet v 17, letiště od mamky, kde jsme tehdy bydlela, vzdálené 40 minut jízdy přímým autobusem(interval tehdy asi 20 minut), no a já si pohoda, klídeček přišla ve 13:30 z brigády, kufry ještě na dně skříně. No vyslechla jsem si docela dost nehezkých slov, ale nakonec jsme za 20 minut měla sbaleno, a v 15 hodin jsme na letišti byly.

Nebo jsme měly jen na víkend na Šumavu, busem v 10:30 z Knížecí, vzdálené 10 minut metrem, plus 10 minut chůze na metro. A já si jela ráno něco zařídit, a přišla jsem v 9:45, a teprve začínala balit. I tohle nakonec dopadlo dobře, k autobusu jsme se přihnaly přesně v 10:30, byl narvaný k prasknutí, jelikož byl pátek, dokonce se pár lidí ani nevešlo. Já však naštěstí prozíravě koupila den předem místenky, takže v pohodě.

I přes toto moje balení, které leckdy probíhá ve velkém spěchu, tak málokdy něco zapomenu. I když občas jo, a nejčastěji zubní kartáček, jako například vloni, když jsme letěli s babi a dětma na Kypr. Ale to je věc, která se dá snadno dokoupit na místě.

Všem přeju pohodovou dovolenou, a pohodové balení. slavuska

Milá slavusko, úplně vaši maminku chápu. Balení na poslední chvíli by mě asi taky dohnalo k šílenství