.

Na památku padlých vojáků se dnes rozezní sirény i zvony

Novinky

Na památku padlých vojáků se dnes rozezní sirény i zvony

„Vláda nařizuje, aby se ve čtvrtek 10. července 2014 ve 12:00 po dobu tří minut na celém území České republiky rozezněly sirény, a rovněž vláda doporučuje, aby se ve stejnou dobu rozezněly zvony, a lidé tak měli možnost připomenout si památku českých vojáků“ (Usnesení vlády České republiky)

 

Čtyři čeští vojáci zahynuli při patrole v okolí základny Bagrám. Pátý byl těžce zraněn a zůstává ve vážném stavu v nemocnici.

Těla vojáků budou do České republiky přepravena ve čtvrtek na kbelské letiště, kde proběhne krátký ceremoniál s vojenskými poctami. Armáda, v případě souhlasu pozůstalých, uspořádá i vojenské pohřby.

Prezident Miloš Zeman uvedl, že vojáci dostanou Medaili Za hrdinství.

 

afgh

 

 

 

   
10.07.2014 - Redakční novinky - autor: Hana Novotná

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [41] kobližka [*]

    Rikina — #40 Dokonalé napsané!!!

    superkarma: 0 22.07.2014, 14:17:04
  2. [40] Rikina [*]

    Francaise — #36 Vedle to nemělo ohlas, tak to kopíruješ i sem? Sml58 Hm, hm. No já jsem myslela, že jde o uctění památky českých vojáků, kteří padli na zahraniční misi. Sml80 Žádnou oslavu dobyvačné války v tom nespatřuji. Ovšem to je zajisté věc názoru. Zřejmě ty mladé muže znáš a přesně víš, jak toužili po penězích a dobrodružství, já o nich nic nevím, proto bych si nedovolila jim podsouvat ani tyto ani jiné podobné myšlenky, a otírat si o ně ústa, když se těžko budou ze záhrobí obhajovat. Každý lidský život má cenu - ten jejich taky měl. Nezasloužili si, aby si napříč internetem kdejaká kunhuta hodnotila jejich morální profil. Sml24

    1. na komentář reaguje kobližka — #41
    superkarma: 2 10.07.2014, 22:34:07
  3. avatar
    [39] Allma [*]

    gerda — #6 souhlasím s tebou. Jdou si tam vydělat těch 750 000 za 6 měsíců

    superkarma: 0 10.07.2014, 19:45:19
  4. avatar
    [38] peetrax [*]

    Ivásek — #17 souhlasím s tebou. Sml67

    superkarma: 0 10.07.2014, 18:44:26
  5. [37] MaVy [*]

    Francaise — #36 souhlasím s Vámi Sml67

    superkarma: 0 10.07.2014, 17:57:20
  6. avatar
    [36] Francaise [*]

    To je zajímavé, jak se nám média včetně tohoto webu snaží vnutit, že

    máme vojáky oslavovat. Naštěstí se jim to moc nedaří, soudě podle reakcí

    lidí na diskuzích napříč internetem. Ani náhodou rodinám nezávidím

    peníze, nechápu, proč novináři lidem podsouvají tak nízkou myšlenku.

    Myslím si (ve shodě s ostatními) že šlo o žoldnéře, byla to jejich práce,

    většina z nich tam šla z touhy po dobrodružství nebo pro peníze. Navíc v

    tomto konkrétním případě smrt nenastala přímo v boji, takže mluvit o

    hrdinství je poněkud scestné. Pokud na silnici zemře řidič z povolání,

    nebo kdokoliv při pracovním úrazu, také nezní sirény. Každý lidský život

    má cenu. Nechápu však, proč máme oslavovat ty, kteří se účastní

    dobyvačné války.

    1. na komentář reaguje MaVy — #37
    2. na komentář reaguje Rikina — #40
    superkarma: 1 10.07.2014, 17:31:50
  7. [35] dadma [*]

    Jeden voják je od nás z Chomutova.Upřímnou soustrast všem rodinám.

    Když jdu jako voják do války musím já i moji nejbližší počítat i se smrtí.

    Měli bychom něco dělat i my zde, tím myslím EU a ne ,že se muslimům ještě staví mešity.Pro mě lidé ,kteří vyznávají toto náboženství jsou hrozba.Jsou ovlivnitelní a manipulovatelní.Co provádějí se ženami,to je přeci strašné.Přitom my když jedeme do arabského světa musíme se přizpůsobit a oni v Evropě ani náhodou.Pořád nás straší Ruskem ,ale myslím, že bychom se měli všichni spojit proti,těmto lidem.

    superkarma: 0 10.07.2014, 17:20:19
  8. avatar
    [34] gerda [*]

    Námětem dalšího článku by mohla být úvaha na téma Hrdinství. Když nad tím uvažuju, tak vzhledem k datu nedávno minulému je pro mě hrdina Mistr Jan Hus. Kolik lidí by prokázalo takovou odvahu, a přestože mělo možnost uniknout bolestivé smrti, trvat na své pravdě? Jeden člověk neustoupil nátlaku davu. Tak si představuju to pravé hrdinství... Myslím, že jsme jako celek hodně zmanipulovaní z médií a raději se přizpůsobíme, než bychom názorově vyčnívali. Je to pohodlnější a bezpečnější.

    superkarma: 1 10.07.2014, 15:27:30
  9. [33] ruzka [*]

    Nikar — #19úplně souhlasím,měřme všem stejným metrem,je mi líto vojáků,ale také policistů,které může nějaký feťák srazit každý den

    superkarma: 3 10.07.2014, 14:26:34
  10. [32] FAXÍK [*]

    moc smutné

    superkarma: 0 10.07.2014, 14:06:47
  11. [31] Zuza70 [*]

    Souhlasím s Gerdou. Kdo ví, zda by byli takový hrdinové, kdyby se z mise vrátili. Nikdo by je neznal.

    superkarma: 1 10.07.2014, 13:55:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Judo [*]

    gerda — #6 Souhlasím s tebou,vidím to stejně

    superkarma: 1 10.07.2014, 13:19:30
  2. avatar
    [29] gerda [*]

    A napadají mi (bohužel) další věci. Proč jsou vlastně hrdinové? Protože jsou mrtví?? Jsou ti, co měli větší štěstí a zatím tam žijí, hrdinové rovněž?Sml58 Raději toho nechám, kluci měli raději zůstat doma a žít, třebas "jen" obyčejný život.Sml15 Být hrdinou všedního dne.

    superkarma: 5 10.07.2014, 13:10:11
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    Mně se hlavně příčí falešný patos. Komu věřím zoufalý smutek, tak jejich rodině. Musí to být hrozné, vědět, že se nevrátí a že promarnil život jinde. Žádná finanční náhrada člena rodiny nevrátí. Ale to, co se rozpoutává se zvoněním a sirénami, to už je hodně diskutabilní. Dřív stačila čestná salva nad hrobem. Při plnění povinností umírají i jiní a jejich smrt se tolik nevynáší jako výjimečná. Možná kvůli tomu, že nevynáší politicky.Sml80 Plnili svou povinnost - dali se na vojnu, a ta se s nikým nemazlí. Jen se divím, že smrt na bojišti tolik lidí zaskočila. Civilistů tam padly stovky, těm nikdo poctu neprokáže.

    superkarma: 5 10.07.2014, 11:58:38
  4. [27] Rikina [*]

    Naši vojáci, tedy členové naší profesionální armády, v žádném případě nemají status žoldnéřů podle mezinárodního práva, kde je přesně definováno, kdo a za jakých okolností žoldnéřem je. Slovo žoldnéř jako nadávku nechápu, slovo žoldák ano - tudíž bych ho opravdu nepoužila v kontextu s lidmi, kteří dělali svou práci, a dělali ji dobře, tudíž za ni byli i dobře placeni. Což je logické a zcela pochopitelné, kdo už by jiný měl být dobře placen? Sml80 No a v žádném případě se nemohli rozhodnout, že už je to tam nebaví a že pojedou domů - armáda není holubník, a jako stát jsme vázáni spojeneckými smlouvami, které je dlužno dodržovat. Nelze tedy říct, že "tam být nemuseli a mohli kdykoli odjet". Ohledně sirén a zvonění - tam se trošku obávám, že jde spíš o líbivé gesto než o skutečné vyjádření úcty (tedy prezident si asi myslí, že to bude plus pro něj v očích veřejnosti, když budou ty medaile a tak). Sml80

    superkarma: 1 10.07.2014, 11:39:47
  5. avatar
    [26] enka1 [*]

    Troi — #23 žold je plat najatých vojáků, dnes profesionálních = žoldák (dříve žoldnéř) je  voják za plat. Na tom nevidím nic urážlivého.

    Škoda každého ztraceného života, jenže v profesi vojáka se s tím musí trochu počítat. Nemám nic proti medailím a zvonění, jen by mohlo znít třeba matce dvou dětí - policajtce přejeté zdrogovaným řidičem apod.

    superkarma: 2 10.07.2014, 11:28:21
  6. avatar
    [25] gerda [*]

    Žoldnéř je označení pro bojovníka, který svoji vojenskou službu nevykonává z přirozené, zvykové nebo zákonné povinnosti nebo ze závazku k nějakému politickému či ideologickému programu. Žoldnéři se účastní boje nikoli se zřetelem osobního zájmu výsledku boje, nýbrž na základě poskytnutí materiálových výhod nebo za finanční náhradu (žold). glady — #4

    konečně jsem našla jakous takous definici a doznávám, že až tak jsem to nemínila!Sml80 Což samozřejmě nemění to, co jsem napsala a co si o našich vojácích v zahraničí myslím. Bojovat za Ameriku v Afgánistánu se dá těžko nazvat vlastenectvímSml58. Co já slyšela povídat účastníky různých konfliktů, mě opravňuje napsat, že peníze hrají roli zcela zásadní.

    superkarma: 1 10.07.2014, 11:25:23
  7. avatar
    [24] gerda [*]

    Troi — #23 to říkám už hodně dlouho.Sml24

    superkarma: 1 10.07.2014, 10:59:51
  8. [23] Troi [*]

    gerda — #20 vidím, že ti není pomoci, zjisti si laskavě co znamená žoldák

    je to tu beznadějné

    1. na komentář reaguje gerda — #24
    2. na komentář reaguje enka1 — #26
    superkarma: 0 10.07.2014, 10:57:38
  9. [22] hot [*]

    hellen138 — #10 odkdy je slovo žoldák nebo žoldnéř nadávka? Sml80

    superkarma: 1 10.07.2014, 10:46:13
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Troi — #18 klidně to sem napiš, já to vydržímSml30

    superkarma: 0 10.07.2014, 10:44:18
  11. avatar
    [20] gerda [*]

    hellen138 — #10 máš právo na jiný názor, ctím je. Jen nevím, co tě uráží na slově žoldnéř, vycházející z žoldu? Šli tam kvůli penězům přece...zabezpečit sebe i své rodiny, někdo možná i kvůli adrenalinu. Vlastenecké argumenty v tomto případě nejsou zrovna na místě.

    1. na komentář reaguje Troi — #23
    superkarma: 4 10.07.2014, 10:43:14
  12. [19] Nikar [*]

    Souhlasím s oběma stranami. Škoda mladých životů a čest jejich památce. Na druhou stranu, co jiní, kteří zemřou při výkonu svého "povolání"? Co např. složky integrovaného záchranného systému? Záchranáři, hasiči a policisté? Ti nasazují život přímo zde ve své vlasti na očích veřejnosti. A když se něco jim stane? Je nám to líto a nic. Jenom je haníme, že to mohli udělat lépe a pod. Žádné sirény na jejich památku, žádné medaile za hrdinství? Proč by je měli dostávat jen vojáci? I policie je uniformovaná ozbrojená složka, proč policisté nedostanou posmrtně medaile? Co záchranáři? Hasiči? Pomahájí všem bez ohledu na riziko, co můžou dostat (myslím za nemoc), co se jim může stát. A za co? Za pár tisícovek? Nyní mluvím o řadových členech těchto složek. Na rozdíl od vojáků, kteří dostanou zaplacenou za svou práci mnohonásobně více. To nic ale nemění na tom, že jejich rodiny jsou zdrceni a že přišli o syny, manžele a otce.

    1. na komentář reaguje ruzka — #33
    superkarma: 6 10.07.2014, 10:29:42
  13. [18] Troi [*]

    gerda — #6 Při čtení příspěvků od gerdy jsem si vždy myslela jaká je to rozumná ženská. Tak teď už si to nemyslím, raději nebudu psát co si o ní myslím, není to nic hezkého. Naši vojáci nejsou žádní žoldáci, jako stát jsme v NATO a naše armáda tam byla vyslána a nemůže odmítnout. Nadávejte politikům, ne vojákům. Laskavě si zjistěte co znamená výraz žoldák a nepoužívejte to jako nadávku našim vojákům.

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    superkarma: 0 10.07.2014, 10:27:54
  14. avatar
    [17] Ivásek [*]

    gerda — #6 s tím se ztotožňuji... na jednu stranu je to tragédie (byli to mladí kluci s životem před sebou), ale kolik lidí, kteří umřou v ČR násilnou smrtí, když se někomu snaží zachránit život, dostane po smrti medaili (k čemu jim, neživým, má být?), kvůli kolika takovým budou houkat sirény a dává se jejím rodinám odškodnění? zachraňují lidské životy bez nároku na "honorář", což je trochu jiné, než u těch, kteří jezdí na takové mise a mají za to spoustu peněz (které jim do jisté míry "kompenzují" to riziko, které je tam čeká)?

    navíc, kdesi na netu jsem četla, že oni tam ani tak nebrání civilisty proti teroristům, ale ropné zájmy USA (co je na tom pravdy, netuším) Sml80

    je dost ošemetné se k takové situaci jakkoliv vyjádřit, protože vždycky budou existovat dva tábory s (logicky) jinými názory na takové situace Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #38
    superkarma: 2 10.07.2014, 10:14:18
  15. avatar
    [16] delfi.na [*]

    gerda — #6 mám stejný názor, určitě je to velká tragedie, ale vybrali si tohle povolání sami. Co např. takoví hasiči, řidiči z povolání, horníci apod. ... taky budou zvonit zvony a dávat jim medaile?

    superkarma: 6 10.07.2014, 10:13:44
  16. avatar
    [15] lenagirl [*]

    škoda mladých životů Sml7

    superkarma: 0 10.07.2014, 10:07:30
  17. [14] slávenka [*]

    čest jejich památceSml15

    superkarma: 0 10.07.2014, 10:05:36
  18. avatar
    [13] Pentlička [*]

    gerda — #6 Taky mám smíšené pocity. Smrt mladých chlapců rukou atentátníka je bezesporu tragédie a je mi moc líto mrtvých i jejich blízkých. Zároveň však nejsem příliš zastáncem zahraničních vojenských misí. Připadá mi to jako násilné zasahování do místních poměrů, které se nám nemusí líbit (kdo by taky byl zastáncem Talibanu), ale tenhleten vývoz demokracie podle vzoru USA podle mě není to pravé ořechové jak tyhle věci řešit.

    superkarma: 3 10.07.2014, 10:04:08
  19. [12] hellen138 [*]

    Maryene — #3 Určitě jste prožívala velký strach, ale máte skvělého syna, žádného zbabělce.

    superkarma: 0 10.07.2014, 09:58:54
  20. [11] Maryene [*]

    gerda — #6 Naprostý souhlas.

    superkarma: 0 10.07.2014, 09:57:57
  21. [10] hellen138 [*]

    gerda — #6  Hanlivé slovo pro naše vojáky "žoldnéři" je ostudné! Dělají jen svou práci, jsou vojáci. Kdo by tam od nás jel chránit obyvatelstvo a zadarmo? Snad naši synové ?

    Vážím si jejich práce a pár znám ze svého okolí. Jsou to stateční chlapi!

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    2. na komentář reaguje jura — #22
    superkarma: 0 10.07.2014, 09:57:08
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    není žádoucí, aby se lidi jakkoliv zamýšleli. To vadí každému režimu. Sml24

    superkarma: 0 10.07.2014, 09:54:30
  23. [8] telelot [*]

    gerda — #6 souhlasím, navíc je zvláštní, že diskuze v novinkách.cz byla ihned zablokována... jako bychom se NEMĚLI dozvědět všechno. Silně mi to připomíná minulý režimSml80

    superkarma: 1 10.07.2014, 09:53:16
  24. [7] murat [*]

    gerda — #6 já to vidím úplně stejně

    superkarma: 0 10.07.2014, 09:48:40
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    Smíšené pocity. Pro jejich rodiny je to tragédie. Jenom se asi nehodí připomínat, že tam nejeli bránit vlast, ale nastoupili tam coby žoldnéři. Nemuseli, chtěli. Mohli kdykoliv odjet. Ve válečné zóně bývají mrtví. Spíš je mi líto civilistů, ti se nikam vracet nemůžou, ti zůstávají jako terče neustále. Takže se omlouvám, ale tato pompa mi připadá poněkud přehnaná.

    1. na komentář reaguje secret — #7
    2. na komentář reaguje telelot — #8
    3. na komentář reaguje hellen138 — #10
    4. na komentář reaguje Maryene — #11
    5. na komentář reaguje Pentlička — #13
    6. na komentář reaguje delfi.na — #16
    7. na komentář reaguje Ivásek — #17
    8. na komentář reaguje Troi — #18
    9. na komentář reaguje Judo — #30
    10. na komentář reaguje Allma — #39
    superkarma: 11 10.07.2014, 09:30:01
  26. [5] libuno [*]

    Soustrast s rodinami.

    superkarma: 0 10.07.2014, 09:26:31
  27. avatar
    [4] glady [*]

    je mi moc líto mladých životů a jejich rodin.....

    1. na komentář reaguje gerda — #25
    superkarma: 0 10.07.2014, 09:02:50
  28. [3] Maryene [*]

    Čest jejich památce. Žádná medaile za hrdinství matce nevrátí syna, manželce muže a dětem otce, nezmenší jejich bolest. Mám čtyři syny, často jsou ve světě, jeden byl na misi v Kosovu a když se chystal do Afgánistánu, vůbec jsme z toho doma nadšení nebyli.

    1. na komentář reaguje hellen138 — #12
    superkarma: 0 10.07.2014, 08:59:53
  29. avatar
    [2] Hanula [*]

    Čest jejich památce

    superkarma: 0 10.07.2014, 08:52:47
  30. avatar
    [1] jazuzinka [*]

    R.I.P.

    superkarma: 0 10.07.2014, 08:47:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme