Zdraví

Na dlouholetou paměť zdravým životním stylem!

Máte pocit, že stále něco hledáte, doma zapomínáte nebo nad něčím neustále přemýšlíte a nakonec si stejně na danou věc nebo myšlenku nevzpomenete?

pamet

V dnešní době se není čemu divit. Určitě Vás nebaví nosit u sebe popsané papírky s úkoly a myšlenkou „musím si to napsat, jinak to zapomenu“. Poradíme Vám jak s těmito každodenními společníky zatočit. Běžně se sice setkáváme s možnostmi konzumovat zázračné pilulky na podporu činnosti mozku, ale ne vždy to takhle musí dopadnout. Zkuste to raději přes zdravý životní styl.

Pokud stále váháte, co si pod tímto pojmem představit, je to jednoduché. Stačí vhodně upravit jídelníček, zařadit pravidelnou pohybovou aktivitu a snažit se o psychickou vyrovnanost. Dodržováním těchto zásad totiž prospějete svému zdraví v několika směrech. Budete se v první řadě cítit v lepší kondici, dobijete energii, ale hlavně uděláte první krůčky směrem k prevenci řady onemocnění.

Zdravá a vyvážená strava je v prevenci velice důležitá, protože je to jediný způsob, jak dodáte tělu všechny potřebné látky pro jeho správný vývoj. V první řadě se nebojte do jídelníčku zařazovat kvalitní potraviny. Ke každému jídlu si dopřejte porci zeleniny nebo ovoce, volte libová masa, výrobky z celozrnného pečiva, luštěniny a méně tučné mléčné výrobky. Nezapomínejte ani na ryby (nebraňte se tučnějším), které byste měli do jídelníčku zařadit alespoň 2 krát týdně. Společně s rostlinnými oleji, margaríny, semínky, ořechy nebo listovou zeleninou obsahují prospěšné omega 3 mastné kyseliny. Ty společně s mastnými kyselinami omega 6 (najdete navíc např. v avokádu nebo fazolích) patří mezi vícenenasycené, které jsou nezbytné pro funkci mozku, krevního oběhu nebo podporují růst. Avšak tělo si je nedokáže samo vytvořit, proto je musíme přijímat stravou. Naopak se raději v jídelníčku vyhněte uzeninám, tučným masům, tučným mléčným výrobkům a pozor dejte i na celkový příjem cukru a soli.

Pokud skloubíte zdravý jídelníček, jehož součástí budou výše uvedených potraviny spolu s pravidelným pohybem, který pozitivně působí na prokrvení mozku, uvidíte, že brzy žádné popsané papírky s nápovědou nebudete potřebovat. :)

   
24.08.2011 - Zdraví - autor: (red)

Komentáře:

  1. avatar
    [3] wich [*]

    Jedno moje známá je vedoucí centra pro osoby, které trpí poruchami paměti, zejména právě Alzheimerovou demencí apod. a říká, že podle statistik nás čeká obrovský nárůst těchhle nemocí Sml22

    Těžko říct, čím to je, já drobné výpadky, které popisuje Anai přikládám k téhle době, kdy máme přemíru informací, jen při spuštění prohlížeče projedeme celou zpravodajskou relaci. Je toho prostě na nás moc Sml80

    superkarma: 0 25.08.2011, 11:42:17
  2. [2] Anai [*]

    No nevím, já takhle přesně jím a taky se snažím hýbat, a přesto jsem hrozně sklerotická: došlo to tak daleko, že než najdu ten papírek (kdeže jsem ho, probůh, nechala?), abych si na něm poznamenala myšlenku, tak ji zapomenu - fofrem - během vteřiny ... a pak zas nevím, proč jsem ten papírek hledala... Ono to chce asi ještě něco...třeba potravinový doplněk. Když jsem začínala v divadle, kolegyně mi z legrace doporučily tehdy v reklamní kampani letící přípravek, já to vzala vážně, zakoupila - a světe div se, od té doby mi role do hlavy lezla sama!  

    superkarma: 0 24.08.2011, 15:28:07
  3. avatar
    [1] SStream [*]

    Jsem alregická na zmínky o margarínu a netučných mléčných výrobcích Sml30 Ale na druhou stranu kvituji luštěniny. Miluju hrách přes čočku až po fazole, ale kdy to má člověk jíst, když sedí pořád v práci. Ono to není zrovna "elegantní" jídlo, obzvlášť post factum Sml30

    superkarma: 0 24.08.2011, 15:10:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme