.

Na charitu přispívá o Vánocích 40 % Čechů, v Polsku jsou to dokonce tři čtvrtiny lidí

Rodina

Na charitu přispívá o Vánocích 40 % Čechů, v Polsku jsou to dokonce tři čtvrtiny lidí

O Vánocích bývá sociální cítění nejsilnější. Na charitu přispívá v prosinci téměř polovina Čechů (40 %), je to ale nejméně ze sledovaných zemí. Na Slovensku přispěje potřebným 46 % lidí. To ale není nic proti Polákům a Bulharům, kde pošlou nějaké peníze na charitu dokonce tři čtvrtiny lidí. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu agentury Ipsos pro společnost PROFI CREDIT, kterého se zúčastnilo 4 000 respondentů.

Nejčastěji lidé o Vánocích přispívají na děti. „Peníze na pomoc dětem dávají více než dvě třetiny Čechů a Poláků a 80 % Slováků a Maďarů. Většinou se jedná o nákup dárků dětem do dětských domovů nebo o příspěvky pro nemocné a hendikepované děti,“ upřesňuje marketingový ředitel PROFI CREDIT Ladislav Pavlík. Druhou nejčastěji obdarovanou skupinou jsou senioři, kterým přispívá každý sedmý Čech. Na třetím místě je pomoc zvířatům.

charity

V Česku je nejoblíbenější formou pomoci příspěvek na účet konkrétní dobročinné organizace. Tento způsob využívá třetina dárců. Na Slovensku a v Bulharsku jsou přeborníci v posílání dárcovských SMS zpráv. DMSky posílá 42 % Slováků a 46 % Bulharů. Poláci (39 %) přispějí na charitu nejčastěji koupí konkrétního produktu.

Nejštědřejší jsou Češi a Bulhaři

V Česku sice přispívá na charitu méně lidí než v ostatních zemích. Zato jsou ale spolu s Bulhary dárci nejštědřejší. Více než stovku dají na charitu dvě třetiny Čechů (64 %), každý osmý pak věnuje potřebným dokonce více než pětistovku. Tři čtvrtiny Slováků posílají na charitu v přepočtu maximálně 250 korun. Do dvou set korun se pohybují dary 39 % Poláků a 45 % Bulharů. Každý šestý Bulhar sáhne do kapsy pro více než 700 korun.

PROFI CREDIT nezůstává, co se týče charity, pozadu. „Podporujeme stále více dobročinných organizací a charitativních projektů. V prosinci jsme jim přispěli přes milion korun,“ říká Ladislav Pavlík. PROFI CREDIT se nově stal hlavním partnerem Dětského fondu OSN UNICEF. Dlouhodobě spolupracuje s Dětským domovem Markéta, Klubem nemocných cystickou fibrózou a Nadací Taťány Kuchařové Krása pomoci.

Ladislav Pavlík
Marketingový ředitel PROFI CREDIT Czech

Profi credit

 

   
17.12.2014 - Finance a práce - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme