Zdraví

Mýty o potravinách aneb Nahradí vám tlačenka poctivou kloubní výživu?

Ze všech stran slýcháme o nemoci zvané artróza. O tom co ji způsobuje, jak našemu tělu škodí i jaké pohlaví častěji postihuje. Řada lidí už také ví, že klíčovou složkou na podporu kloubů je kolagen. Mezi lidmi se však často šíří názory, že se stačí „léčit“ těmi správnými potravinami. Jsou ale domácí tlačenky či gumové bonbony tou pravou plnohodnotnou alternativou?

Hlavní informace, jež se šíří o zmíněných produktech jsou postavené na tvrzení, že zejména tlačenka je pro klouby velmi blahodárná, neboť obsahuje želatinu, která je zdrojem bílkovin potřebný pro stavbu kolagenu. Kolagen je pak základní stavební jednotkou pojivové tkáně v pohybovém aparátu. O něco méně se však ví, že kolagen je mezi odborníky na výživu spíše považován za neplnohodnotnou bílkovinu, tzn. bílkovinu neobsahující esenciální aminokyseliny. Tyto aminokyseliny jsou ty, které si organismus sám neumí vyrobit, a které je třeba dodávat potravou. Zatímco běžná želatina se připravuje tepelně z výchozího kolagenu, naopak potřebný zdroj kolagenních peptidů se připravuje specifickou enzymatickou hydrolýzou. Vhodná kloubní výživa by proto měla obsahovat kolagen ve formě kolagenních peptidů, měla by být komplexní pro celý metabolismus a obsah kolagenních peptidů by se měl pohybovat okolo 3000 mg v denní dávce.

GeladrinkZ následujících údajů a odborných průzkumů vyplývá, že v lékárnách volně prodejné kloubní výživy s obsahem kolagenních peptidů obsahují až 2500 krát více kolagenu než domácí tlačenka a 2000 krát více než želatinové bonbony. Pro dosažení optimální denní dávky kolagenu prostřednictvím bonbonů či tlačenky, bychom měly denně zkonzumovat 260 kg tlačenky či tisíce kusů želatinového potěšení. Domácí zabíjačky nebo konzumace několika pytlíků gumových medvídků nám tudíž nepomůže naplnit potřebné množství kolagenu v těle. Jediné co vás však zaručeně nemine, jsou kila navíc, která naše klouby naopak zatíží ještě více.

Nenechte se zmást dalším omylem, tvrdícím, že artróza se týká především starších lidí. Není tomu tak. Osteoartróza se může projevit již v relativně mladém věku, a to po 20. roce života. Jde o selhání obnovy kloubní chrupavky. Poškození kloubů osteoartrózou je tím větší, čím více zatěžujeme své klouby sportem či nevhodným pohybem. Svou roli hraje ve sportu hlavně pravidelnost a přiměřenost. Cvičit bychom měli ideálně každý den, zejména pro zlepšení kloubního rozsahu či okolního svalstva, ovšem nic se nemá přehánět. Jelikož artróza je tzv. plíživé onemocnění, jehož rozvoj bývá velmi pozvolný, je vhodné preventivně o své klouby pečovat a příliš je nezatěžovat. Vhodným řešením, jak se o své klouby starat a dopřát jim dostatečnou výživu jsou kvalitní doplňky stravy s hlavní účinnou látkou - tzv. kolagenní peptidy s obsame alespoň 3000 mg kolagenu v denní dávce (např. osvědčený Geladrink). Tyto doplňky vhodně podporují a zvyšují tvorbu kloubního kolagenu.

Nepodléhejme tedy panice. Artróza nepředstavuje proces stárnutí kloubů, jehož průběh není možno zvrátit ani ovlivnit. Dnes se již ví, že toto onemocnění je výsledkem selhání obnovy chrupavky, proto lze průběh osteoartrózy ovlivnit i zvrátit! Vše záleží na dobře zvolené kloubní výživě a včasné prevenci. Díky kloubům se naše těla pohybují. Mějte na paměti, že pohyb je radost, a proto je třeba klouby správně vyživovat.

   
14.08.2015 - Zdraví - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme