Novinky

Myslíte, že výměnou bytu se mamánek osamostatní?

ptá se ve svém příspěvku naše čtenářka s nickem Prababka. Odešli s manželem do penzionu pro seniory, aby přenechali svůj byt synovi. Tomu se říká oběť. Ale záměr se jaksi nezdařil Teď mají na starosti obě domácnosti

Po delší úvaze a s žádostí o přidělení minibytečkü s jedním pokojem v pensionu jsme darovali třípokojový byt synovi. Cíl byl průhledný - zbavit se dítěte, jemuž táhne na čtyřicítku, ať se o něho stará někdo mladší. Chybička se vloudila. Ačkoliv po desetiletém uležení žádosti na příslušných úřadech jsme již třetím rokem v pensionu, kterému se zcela odlišnými pocity říkáme starobinec / já s láskou, protože je mně tu dobře, manžel s nenávistí, protože se denně setkává s koncentrovaným stářím / převahy vdov /, nezměnilo se nic.

Pouze k naší minidomácnosti přibyla na údržbu ta synova velká, jelikož se zatím nevyskytla žádná osoba / obého pohlaví/, která by s ním byt sdílela.On navíc ve snaze být nadále zaměstnán, pracuje od vidím do nevidím, jedinou nevěstou by teoreticky mohla být některá čerpadlářka od libovolné benzinky na území ČR i v zahraničí.

A stěhování po 45 letech bydlení z většího do mini? Horor, horor a ještě jednou totéž. Těch knih a ostatního, čeho jsme se museli zbavit! Život jde dál, s další výměnou nepočítám, jen tiše doufám, že budu nějakou dobu schopna pracovat jako pokojská, aby se synův byt nestal neobyvatelným.

Je to těžké, ale pokuste se zadat „ děti „ včas.

Doba tomu moc nepřeje....Prababka

Milá Prababko, děkujeme za dobrou radu, ale ono se lehko řekne. Dcery poměrně rády vypadnou z bytu rodičů, žel u synů to bývá právě naopak. Dnes není trend, aby se ženili, měli děti a starali se o svou rodinu. Kde se stala chyba?

Text nebyl redakčně upraven

Co tomu říkáte, milé ženy-in? Proč se dnes muži nechtějí „vázat“ Možná se zdá, že to nesouvisí s dnešním tématem, ale jak vidíte, souvisí. Máte také doma dospělého syna? Byla byste ochotna mu věnovat byt a jít do „důchoďáku“? Co říkáte na postoj čtenářky s nickem Prababka? Jak byste se zachovaly v její situaci?

Napište nám na: redakce@zena-in.cz

 

 

 

   
21.09.2012 - Čtenářské příspěvky - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [41] Jala [*]

    Milá Prababko,

    když jsem četla článek, docela jsem Tě litovala, ale po přečtení komentářů a i toho Tvého vidím, že to nebude tak tragické, jak to vyznělo.

    Psalas to ve chvíli, že Tě velice mrzelo, že to není tak, jak jsi doufala. Docela Ti rozumím.

    Myslím, že Tvůj syn je vzdělaný člověk, který se nestačil zamilovat v době studií - tak nějak předpokládám, že má VŠ - ne-li dvě. Zmeškal tu pravou dobu a čím je člověk starší, tím hůř se přizpůsobuje někomu jinému a hůř si někoho hledá.

    Měl by především zvolnit  a jako prioritu si vytýčit zkusit si budovat nějaký vztah. Ale do toho ho nesmíš tlačit, musí na to přijít sám. Je mi jasné, že to víš a že se tím trápíš.

    superkarma: 0 29.09.2012, 20:12:47
  2. avatar
    [40] kobližka [*]

    prababka — #33 Tak proč jsi psala článek tak,jak je,když ve své podstatě je to kapánek jinak? Sml80

    superkarma: 0 23.09.2012, 21:07:28
  3. avatar
    [39] kobližka [*]

    heligona — #14 Notabene,když si to zavinily samy Sml22

    superkarma: 0 23.09.2012, 21:01:01
  4. avatar
    [38] kobližka [*]

    Teda netroufla bych si radit,ale když se žena-matka záhy nevzpamatuje a nepřestřihne tu pomyslnou pupeční šňůru včas,vznikne takový případ,o jakém píše Prababka.Jenže,některá si postěžuje,že má doma "mamánka",ale ve své podstatě jí těší,jak se může o syna starat dál.Všechno má své zákonitosti - v mládí jsem se starala o děti a v pozdějším věku očekávám,že se mi dostane zase jejich pozornosti.A ne,abych dospělým dětem ještě uklízela,prala a vyvařovala.

    superkarma: 0 23.09.2012, 20:59:22
  5. [37] Saritka [*]

    Tak může tam být hezky,a le pro chlapy to  moc není.Sml23

    superkarma: 0 23.09.2012, 18:44:48
  6. avatar
    [36] saruz [*]

    Tchán se po rozvodu taky odstěhoval do penzionu a moc si to pochvaluje, je tam spousta vdov a rozvedených žen a tak je stále obletován, občas si před nimi utíká odpočinout k nám na zahradu. Sml16

    superkarma: 0 22.09.2012, 18:33:45
  7. [35] jerenika [*]

    Tak každý se přeci zařídí podle toho jak mu to vyhovuje, a když pension vyhovuje, tak proč ne...

    superkarma: 0 22.09.2012, 15:21:37
  8. avatar
    [34] margot [*]

    prababka — #33 ale já na tebe jistě nejsem rozhněvaná, jen z tvého článku ta situace nevyzněla tak, jak teď z tvého komentářeSml79 ať se vám ve vašem starobinci líbí a ať zdraví sloužíSml67

    superkarma: 0 22.09.2012, 13:21:36
  9. [33] prababka [*]

    Milé právem rozhněvané inky, asi jste nepochopily, že jde spíše o nadnesené varování a povzdech nad dobou.Do pensionu, který žádné výhody už nemá / jídelna byla nedávno zrušena , ani jsme tam nikdy nebayli, vaříme sami / jsme šli dobrovolně s manželem oba, protože dostat se dio takového zařízení je obrovský problém.Čekací doby jsou předlouhé a chtěli jsme mít tuto jistotu.Odpadla nám spousta starostí spojených s původním bydlením.Vyžíváme se podle svých zájmů,mám počítač a dělám spoustu soutěží,máme předplatné do divadla, hodně čtu,

    můj muž má zahrádku, s dcerou zase pobýváme  na chatě , kterou si pronajala, je to příjemné-les, houby,pěstování kytiček.A povídání si s obyvateli vůbec neprovozujeme, lidí máme oba z původních povolání až po krk.Pozdravíme a mizíme.Pomoc mamánkovi není vůbec častá, umí si uvařit, oprat,luxuje, nedávno si sám vymaloval postupně celý byt.Jenže pokud máte poblíž nějakého mužského, tak víte, že i málo obývaný byt potřebuje občas ženskou ruku.Toť vše.A když k němu jdu, je v práci.Že ale nikoho nemá, bude spíš tím, že ženatý není ani jeden z jeho nejbližších kamarádů na sídlišti, zatímco spolužačky ze střední jsou vdané , některé již i podruhé.

    1. na komentář reaguje margot — #34
    2. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 0 22.09.2012, 13:14:09
  10. avatar
    [32] lenig [*]

    Hmm, tak tuto situaci Vám nezávidím (se synem)Sml79

    Co se týká kih, o tom vím své. Jako knihomol jsem doma kdysi měla stovky knih a postupně je rozdávala, kam se dalo (městské knihovny, domovy důchodců, školní knihovny, krabice u vchodu ve věžáku, kde jsem bydlela...) a nyní nás tento problém čeká s tatínkem, který vzhledem k věku a k tomu, že se skoro 50 let nestěhoval, má tisíce knih a chceme si ho nastěhovat k nám, ale prostě s těmi knihami se do jedné místnosti nevejde....a tak chodil a ptal se, prošel ta samá místa, která dříve já, nabízel v antikvariátech, ale zájem není nikde.... a tak nevím, co s knihami uděláme, ani já ani on nemáme to srdce knížky vyhazovat...Sml80

    superkarma: 0 22.09.2012, 13:04:50
  11. avatar
    [31] datura [*]

    step1 — #19 to taky nechápu, to bych si připadala, jako v čekárně na smrt, měla bych depky z toho, jak by to tam postupně umíralo. Do děcáku / jak říkáme doma starobinci/ jedině v krajní nouzi.

    superkarma: 0 22.09.2012, 11:18:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Markýza [*]

    pajda — #29 tak s tím o synovi naprosto souhlasím - autorka článku jaksi zapoměla přestřihnout pupeční šňůru Sml16

    superkarma: 0 22.09.2012, 10:31:53
  2. avatar
    [29] pajda [*]

    Tak zrovna ten "starobinec" z toho chápu nejvíc - pokud jsem pochopila, nejde o domov důchodců, ale o dům nebo domy, vyhrazené pro starší občany se zajištěnou péčí typu domovníka, rozvozu obědů, sociální péče a podobně. Podobnou enklávu znám a je to tam 100x lepší, než muset lítat kolem domu, úklidu sněhu, topení a dalšího. Navíc je tam zpravidla i celkem slušná možnost kulturního vyžití - např. přednášky z univerzity třetího věku, zajištěné výlety do divadla, různé aktivity. Hodně mých starších kolegů má požádáno - když jsem to zjistila, sedla jsem údivem na zadek, ale je pravda, že v zahraničí je to běžné.

    Co nechápu je to uklízení u syna - on to vyžaduje, nebo se mu cpete do života i proti jeho vůli? Pokud je doma minimálně, tak tam nepořádek nemá a pokud si našel práci od nevidím do nevidím i přesto, že je sám, tak to možná dělá i proto, aby měl klid od přehnané péče a neustálé rodičovské přítomnosti. A jak si může najít babu, když má imrvére za zadkem maminu? Možná by stačilo najít si nějakou vlastní zábavu a přestat si donekonečna namlouvat, že jediným smyslem života je žít život za syna.

    1. na komentář reaguje Markýza — #30
    superkarma: 0 22.09.2012, 10:17:07
  3. avatar
    [28] carmi [*]

    bonda — #25 Leda lenivého syna vyhodit z bytu, ať se stará sám, a vrátit se tam. Já se divím, že pán na to vůbec přistoupil, asi nemá rovnocenný hlas v rozhodování.

    superkarma: 0 22.09.2012, 09:02:34
  4. [27] Jala [*]

    ladouch — #20 Také znám tuto průpovídku. Trefná pro dnešní generaci.

    superkarma: 0 21.09.2012, 23:55:00
  5. avatar
    [26] Jindriska8 [*]

    ladouch — #20 To heslo je superSml67

    superkarma: 0 21.09.2012, 22:27:21
  6. avatar
    [25] bonda [*]

    Paní se ve starobinci líbí, protože si může pokecat se vdovama, pánovi se nelíbí, protože nemá s kým chodit na pivo a hrát karty. Neřešitelná situaceSml80

    1. na komentář reaguje carmi — #28
    superkarma: 0 21.09.2012, 22:08:16
  7. avatar
    [24] Kytinkak [*]

    já bych mu tedy uklízet nechodila, já tam příjdu seřvu ho, odejdu a je klidSml30

    superkarma: 0 21.09.2012, 20:28:07
  8. [23] Rikina [*]

    ... osoba "obého" pohlaví? No to se bude těžko hledat, hermafroditů po světě zase tolik neběhá. Sml57 

    Podle mě je to zásadní chyba. Už to, že manžel evidentně neměl rovnoprávný hlas a ve starobinci je proti své vůli, je chyba. Sml80 Vzdát se oblíbených věcí a knížek - proč? Kvůli tomu, aby se tísnili v krcálku v důchoďáku a paní mohla dělat synkovi pokojskou? To je to slunné stáří a zasloužený odpočinek? Sml80 No, každej máme holt odlišné představy. Pro mě by bylo za trest jít do důchoďáku, a dobrovolně bych to nikdy neudělala, jenom kdyby nebyla jiná možnost. Sml68

    superkarma: 3 21.09.2012, 19:41:42
  9. avatar
    [22] hubajda [*]

    telelot — #4 ale ten takovej nedostane

    superkarma: 0 21.09.2012, 19:00:42
  10. avatar
    [21] margot [*]

    Altamora — #9 naprosto souhlasím, ať se stará sám. hlavně netuším, proč tak starému, zdravému, zaměstnanému jedinci museli věnovat svůj byt a jít do starobince. to bych raději zkusila vyměnit za menší 2 byty. nebo holt by pošupačil starat se sám do světa. že mu tam ještě uklízí, považuji za vrchol - ať si zaplatí nějakou posluhovačku nebo ať vyhrne rukávy, mazánek. takovýho fakt leda za trest doma mít.

    superkarma: 1 21.09.2012, 17:31:06
  11. avatar
    [20] ladouch [*]

    Jám mám syna také ještě doma sice mu není tolik, ale zřejmě vyznává heslo "Dokud máma funí zůstaneme u ní", ale naštěstí je hodně samostatný, umí prát vařit i uklízet, takže dobrá pomoc v domácnosti.Sml58Sml58

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #26
    2. na komentář reaguje Jala — #27
    superkarma: 0 21.09.2012, 16:22:14
  12. [19] step1 [*]

    Tak já si nedovedu představit, že bych svůj byt nechala dětem a šla dobrovolně do penzionu. Jedině v případě, že bych nebyla schopna se o sebe sama postarat. Sml15

    1. na komentář reaguje datura — #31
    superkarma: 2 21.09.2012, 15:31:49
  13. avatar
    [18] carmi [*]

    To nepochopím. A proč se mu staráte o byt? Invalidní není. A jestli je v práci od vidim do nevidim, tak stejně nepořádek neudělá.

    Už je dospělej, nechte ho.

    superkarma: 2 21.09.2012, 15:21:03
  14. avatar
    [17] Hanula [*]

    Sml16znám několik mamin, které dospělému synáčkovi chodí uklízet a vařit - bohužel

    superkarma: 0 21.09.2012, 14:31:03
  15. avatar
    [16] catcat [*]

    ano, taky si myslím, že chyba je v tobě. Vždyť jste mu snesli modré z nebe. Má svůj byt, vás tam má jen na úklid a vaření a neprudíte u televize a případném mejdanu. Co mu, proboha, chybí? Má kde si občas hodit bezstarostně sex. Zkrátka samá pozitiva a sociální jistotySml24

    Vykašlete se na jeho byt a uvidíte, že hlady a ve špíně nezahyneSml80

    superkarma: 2 21.09.2012, 14:25:04
  16. avatar
    [15] řinka [*]

    Chyba je v tobě.Je to výchovou,můj syn je také sám(moc se sklamal a nechce žádný vážný svazek)od mala jsem ho ale vedla k samostatnosti,a to mám jen jeho.Do třiceti byl u maminky.Naštval mě dostal byt a jak vyšlapuje. Sám vaří, pere, dokonce peče.Když si neví rady je tady Skype a maminka na příjmu.Abych mu šla uklidit,to ho ani ve snu nenapadne.Já bych ho hnala.Co sis nadrobila to si sněz a nestěžuj si.

    superkarma: 1 21.09.2012, 14:08:11
  17. avatar
    [14] heligona [*]

    Popravdě řečeno nechápu takovéto matky, a tím spíš pak jejich stížnosti na "nepovedené" synáčky Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #39
    superkarma: 0 21.09.2012, 13:45:56
  18. avatar
    [13] RosaGloriaDei [*]

    těžko se mi hodnotí příběh člověka o tolik let staršího, nicméně si dost dobře neumím představit, že bych za pár (desítek) let postupovala podobně...zvlášť, když jste s mužem dva a pokud vám oběma i zdraví (alespoň v rozumné míře) slouží

    superkarma: 0 21.09.2012, 13:45:19
  19. avatar
    [12] RosaGloriaDei [*]

    blesksoft — #3 tak na to bych úplně nespoléhala...tedy ne, že se zamiluje, ale na to, že to bude oboustranné...čím je člověk starší, tím hůř si zvyká na změnu životního stylu

    superkarma: 0 21.09.2012, 13:41:49
  20. avatar
    [11] ekleinovka [*]

    Tak teď už je pozdě, zvykl si na vaši pomoc a nesnaží se být udržovat vlastními silami

    superkarma: 0 21.09.2012, 13:41:00
  21. avatar
    [10] Žofie [*]

    To nevypadá dobřeSml23 Možná by klidně mohli bydlet zase společně, vždyť je to stejně jedno...

    superkarma: 0 21.09.2012, 13:28:36
  22. avatar
    [9] Altamora [*]

    Mně dostala ta poznámka: "...ať se o něho stará někdo mladší." Sml68Já bych napsala, ať se o sebe postará sám. O tohoto chlapa se nikdo jiný starat nebude, leda nějaká zoufalka, které děti vyletěly z hnízda, manžel odešel za aktivnější a ona nemá lepšího koníčka než o někoho pečovat.

    1. na komentář reaguje margot — #21
    superkarma: 3 21.09.2012, 13:28:20
  23. [8] Roland [*]

    tajnostii — #7 Já si taky myslím.

    superkarma: 0 21.09.2012, 13:20:58
  24. avatar
    [7] tajnostii [*]

    Ono to jednou přijdeSml30

    1. na komentář reaguje Roland — #8
    superkarma: 0 21.09.2012, 12:53:00
  25. [6] honzule8 [*]

    to je děsSml22

    superkarma: 0 21.09.2012, 12:45:59
  26. [5] cilani [*]

    blesksoft — #3 chudák holka, která tohle pojme za muže. Nesamostatný chlap je horší než děcko a neznám žádnou holčinu, která by o tohle stála. Jestliže si nechá uklízet od mámy a není schopný se o sebe postarat, tak potěš koště..

    superkarma: 0 21.09.2012, 12:44:15
  27. [4] telelot [*]

    blesksoft — #3 to jo, ale bude čekat stejný servis jako od maminky...Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje hubajda — #22
    superkarma: 0 21.09.2012, 12:40:13
  28. avatar
    [3] blesksoft [*]

    však on se jednou zamiluje

    1. na komentář reaguje telelot — #4
    2. na komentář reaguje cilani — #5
    3. na komentář reaguje RosaGloriaDei — #12
    superkarma: 0 21.09.2012, 12:36:46
  29. avatar
    [2] Krupová [*]

    podobného starého mládence máme v rodině. Každou sobotu a neděli chodí k mamince na obídek a když je nemocinkaný, maminka letí přes půl města mu natřepat polštářek, převléct zpocenou postýlku a navařitSml79

    superkarma: 0 21.09.2012, 12:25:22
  30. [1] telelot [*]

    no, možná až nastane pravý čas, tak bych byt "mladým" nebo "mladému" přenechala, ale rozhodně bych mu tam nechodila uklízet...Sml23

    superkarma: 0 21.09.2012, 12:08:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme