Bulvár

Myšky z domku i z lesa namířily do vašich knihoven

Není to tak dávno, co v našich diskusích existovala jedna „komůrka“, ve které se psaly pohádky. Pak zmizela a dodnes se neobjevila.
Pajda a Ferdička se totiž rozhodly, že internet jim nestačí ... a rozhodly se rozšířit vaše knihovny o jednu roztomilou knížku. Žena-in navíc zešílela a rozhodla se naše věrné čtenářky a spolupracovnice podpořit vydáním té jejich pohádkové knihy.

Nenapadá mne nic, co bych k tomu mohl napsat navíc, než níže uvedený lektorský posudek. Vlastně ano.
Výtisk vychází v nákladu 500 ks, jeho cena je 200 Kč. Nejde koupit jinde než TADY.
V knihkupectvích ji neseženete, a můžete ji dostat poštou nebo se pro ni stavit v Praze a Brně.
Vyjde koncem tohoto týdne (snad už) a závazně objednat si ji můžete ZDE.

 

Lektorský posudek

Název: Myšky z domku i z lesa
Autorky: Alena Pechová, Miriam Sedláčková
ilustrace: Klára Hockeová
Počet stran: 32 stran rukopisu, A4
Lektorovala: Jana Pellarová

Původní, kvalitní literatury pro nejmenší děti u nás, bohužel, vzniká stále méně, a proto velice vítám snahu i odvahu obou autorek, že zvolily právě tento žánr, který rozhodně nepatří k nejlehčím.
Jejich knížku tvoří volně navazující krátké epizody ze života Myšky domácí, Myšky lesní a jejich nejrůznějších kamarádů. Oblouk děje celého vyprávění se klene od konce prázdnin až k Vánocům, kdy děj vrcholí.

Zpočátku se jednotlivé kapitoly jeví zdánlivě samostatné, ale v průběhu vyprávění se autorkám podařilo je nenásilně a přirozeně spojit, takže se dvě základní dějové linie nakonec spojí v jednu – obě Myšky se setkají a začnou prožívat svá malá dobrodružství společně.

Dělení do krátkých, relativně uzavřených kapitol je přesto nadále zachováno, což jistě ocení především rodiče, kteří by chtěli knížku o myškách číst večer dětem před spaním – úpěnlivá prosba o ještě jednu kapitolu navíc se v tomto případě nechá lehce splnit, aniž by se příliš odkládal kýžený okamžik usnutí.
Děj plyne přirozeně, postupně se objevují další postavy, ale vše zůstává přehledné a podřízené jasné struktuře syžetu.
Každá postava má svou promyšlenou, nezastupitelnou roli, nic jim nechybí, ani nepřebývá.

Lapidárně řečeno, text je košatý, aniž by působil zbytečně upovídaně.
Knížka „Myšky z domku i z lesa“ má řadu nesporných kladů.
Jedná se o laskavé a přitom napínavé příběhy, ideální pro děti od tří let.

Velmi oceňuji, že se autorkám podařilo najít a použít jazyk, který je na jednu stranu jasný, explicitní, moderní a velmi srozumitelný i pro nejmenší děti, na druhé straně ovšem bohatý na ne zcela obvyklá slova, slovní spojení či idiomy, které dětem mohou obohatit slovní zásobu. V textech pro dětské čtenáře se někdy setkáváme s přemírou zdrobnělin, jakoby se někteří autoři snažili tímto způsobem dětem podbízet.
Líbí se mi, že se paní Pechová a paní Sedláčková tomuto nebezpečí při své práci dokázaly vyhnout.

Velkým přínosem pro knížku budou zcela jistě i kouzelné ilustrace paní Hockeové, tvořící v dnešní době velmi osvěžující protiváhu různým, často velmi nekvalitní snahám o napodobení stylu Walta Disneyho.
V souvislosti s nimi dávám autorkám i nakladateli k úvaze, zda by přece jen nestálo za to, zamyslet se nad jejich provedením v barvě.

Pokud bych tedy vůbec jako lektorka měla mít vůči autorkám nějakou připomínku, poprosila bych je, aby ještě jednou zvážily, zda by neměly mít Myška z domečku a Myška z lesa jako hlavní postavy nějaká konkrétní jména, když další postavy – třeba myšák Eduard – je mají. Pokud by se ovšem rozhodly zachovat stávající podobu, rozhodně to vyprávění nijak neublíží.
Na závěr mi nezbývá, než práci obou autorek vřele doporučit k vydání.

Knížka „Myšky z domku a z lesa“ by byla dárkem, kterým bych určitě ráda potěšila svou dcerku pod vánočním stromečkem.

Mgr. Jana Pellarová, překladatelka  

         
   
15.10.2003 - Společnost - autor: katchaba

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [67] Ťapina [*]

    Simba: Tak už myšky doma nemám, už s v nich možná někdo čte.

    superkarma: 0 09.12.2003, 22:38:05
  2. avatar
    [66] Simba [*]

    Ťapina: Jsou, moc se mi líbí i ilustrace.

    superkarma: 0 26.11.2003, 15:41:30
  3. avatar
    [65] Ťapina [*]

    Myšky jsou moc pěkné, ať si rejpalové říkají, co chtějí.

    superkarma: 0 23.11.2003, 10:34:29
  4. [64] tventula [*]

    To už bohužel není pro moje děti

    superkarma: 0 19.10.2003, 22:11:52
  5. avatar
    [63] zn0uz4 [*]

    žrout: do politiky, hmm. Nejsem takovej nejakej, a nikdo z dani moje veci neplati, nevim, proc placas takovy kraviny. A navic - na palmu mam 320x320, a cist se na tom da.

    a btw - crack na pdf neexistuje. Skliarov sice na neco prisel, ale nedokaze to rozkodovat dokumenty (jejicg zabezpecovaci heslo), kde je heslo delsi nez 5 znaku. sw se jmenuje Elcomsoft PDF Password Recovery.

    superkarma: 0 17.10.2003, 11:03:12
  6. avatar
    [60] pajda [*]

    Ušáček: jasně, měla bych mít knížky co nejdřív, pak uděláme "prohlížecí odpoledne" zatím je nemám...ozvu se ti. Mrkni do vzakzíků.

    superkarma: 0 16.10.2003, 17:22:28
  7. avatar
    [58] tutik [*]

    Ferdicka: vidis, ja si zase myslim, ze zebriny jsou snadnejsi nez ribstole...:)

    superkarma: 0 16.10.2003, 12:40:55
  8. avatar
    [57] man-mimo [*]

    zn0uz4: dík za informace, i když já se neptal

    superkarma: 0 16.10.2003, 10:15:46
  9. avatar
    [55] Irena1 [*]

    žrout: A ty myslíš, že klasická knížka nejde okopírovat?

    superkarma: 0 16.10.2003, 09:16:36
  10. avatar
    [53] zn0uz4 [*]

    žrout: myslim, ze cestina ma spoustu svych krasnych slov, takze mame i zebriny, ze... Ono si staci poslechnout par projevu politiku nebo kohokoli na vedoucich mistech, svuj text mlzi do oparu cizich slov, synonymu a mnohdy blabolu -- vsak bezny clovek tomu stejne nebude rozumet, ze... Staci si precist Kremilka a Vochomurku, ta knizka je nadherna, ten clovek dokazal ve vete vyjadrit pocity i prostor, nebyl to pouhy a strohy vycet vlastnosti...

    man-mimo: zatim jsem sazel pro nekomercni veci, povetsinou z dodanych textu. delam to v TeXu, coz si myslim, ze je to nejlepsi, co na sazbu existuje. A jinak - pdf se da uzamknout proti tisteni, takze se tim stava docela zajimavym doplnkem tistene verze - - vezmmu s napr. knizku s sebou na palma a muzu cist vcetne obrazku.

    superkarma: 0 16.10.2003, 00:04:22
  11. avatar
    [52] Duše [*]

    Mně se tedy knížka podle ukázek a obrázků moc líbí, dcera myši ve všech podobách miluje, tak doufám, že budu mít skvělý dárek k vánocům. Jsem na knížku zvědavá, jak bude vypadat v reálu.

    Pajdo a Ferdičko díky!

    superkarma: 0 15.10.2003, 22:38:54
  12. avatar
    [51] man-mimo [*]

    pajda: myslím, že s Ferdičkou jste se ozvaly velmi slušně Ale když si přečteš některé ostatní reakce (ty, na které jsem reagoval), tak zjistíš, že ne všechny tak slušné byly.

    superkarma: 0 15.10.2003, 21:35:18
  13. avatar
    [49] tutik [*]

    znouza pise neco k ukazkam textu hned na zacatku sveho prispevku. Ja si knizku vzycky rada ocucham a osaham protoze z tak kratkych ukazek se to asi neda posoudit, aspon me ty ukazky, ktere jsem cetla, zatim nezaujaly. Ilustrace se mi libi a moc. Napad a snahu a vsechnu tu praci s tim ocenuju a verim, ze knizka si najde sve ctenare... A kdyz si ji koupim ja, bude to mozna ne pro ty pohadky, ale protoze ji proste budu chtit mit doma, protoze holky znam (aspon odsud ). A az si ty pohadky prectu cele, treba se mi zalibi...

    To ale neznamena, ze se musi nutne libit vsem a koneckoncu, nazor snad muze rict kazdy, od toho tu mame 'Napiste svuj nazor'

    superkarma: 0 15.10.2003, 21:12:49
  14. avatar
    [48] pajda [*]

    man-mimo: máš pravdu - věnoval knize první odstaveček, ale nemyslím si, že by zrovna ten někoho vytáčel - mě aspoň určitě ne...nepochopila jsem, že píšeš o reakcích jako takových. Měla jsem z toho pocit, že je přípustné napsat kritiku (i neoprávněnou), ale už ne se proti ní ozvat - a nezlob se na mě - jak já, tak Ferdička jsme se ozvaly slušně, nemyslíš? Proti složitým slovům v textu nic nemám, tam mi kritika nevadí, aspoň vím, na co si dávat pozor, ale ten zbytek...a jinak - hned v prvním příspěvku Ferdička píše, že knížka má celkem 100 stran. Dneska jsem si prošla knihkupectví (tedy - stihla jsem jich pět ve středu Brna) a nemyslím si, že bychom byly takové vyžírky. No nic, řešit to nemá valný smysl...tím spíš, že 100% souhlasím s Irenou1, že neodborník netuší rozdíl mezi rukopisem a zalámaným dílem.

    superkarma: 0 15.10.2003, 21:12:34
  15. avatar
    [46] man-mimo [*]

    pajda: poprvé moc ne. Ale po přečtení reakcí jsem se k tomu vrátil Že píše I o knize, si můžeš přečíst sama, nemusím to kopírovat. Ale já se vyjadřoval k reakcím na jeho reakci (krásná to věta ) A některé, aspoň podle mne, byly hodně pod úrovní toho, co napsal zn0uz4.
    Jinak, já chápu, že cena knihy se nedá určovat cenou papíru a tisku

    superkarma: 0 15.10.2003, 20:28:46
  16. avatar
    [45] pajda [*]

    man-mimo: nevím, jak moc jsi četl, co zn0uz4 napsal - on se o kvalitách knížky vůbec nezmiňuje, on jenom konstatuje, že je to celé podle něj bezdůvodně předražené a zdůvodňuje to něčím, co není pravda. Což mi nepřipadá jako kritika knížky - vůbec ne jako kritika na úrovni. Připadá mi to jako bezhlavý útok na něco, co mu zrovna ten den nešlo pod vousy.

    superkarma: 0 15.10.2003, 19:52:42
  17. avatar
    [44] man-mimo [*]

    Taky bych se zastal zn0uz4 (předpokládám, že se to neskloňuje ) Vážně tu nikdo nesmí napsat kritiku? Ani jsem si nevšiml žádného sprostého výrazu. A že jich tady někdy lítá. A navíc se ještě několikrát omluvil. Tím nechci hodnotit ani knihu, ani tu kritiku.
    Jo, holky, jak už napsal váš předchůdce, Honoré de Balzac : "Autor, který se neumí odhodlat k tomu, aby snesl oheň kritiky, by se vůbec neměl dávat do psaní."

    superkarma: 0 15.10.2003, 19:04:30
  18. avatar
    [43] emma [*]

    Krize: promiň, ale už delší dobu mám pocit, že jsi nějak moc agresivní. beru ženu-in jako všichni všem , ale v podstatě VY máte nějaký produkt a MY jsme klienti. možná by ses mohl chovat trochu slušněji, notabene když ZNOUZE nikomu nenadává, jen říká svůj názor
    já jsem tedy taky pochopila, že to má 32 stran... pokud to má 100 a vy to víte, měli jste napsat 100 a předešlo by se nedorozumnění...

    superkarma: 0 15.10.2003, 15:42:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [42] emma [*]

    zn0uz4: kliiiiid!
    jsme jen hašteřivé husy!

    superkarma: 0 15.10.2003, 15:36:01
  2. avatar
    [41] Křečkomyš [*]

    Já tomu fandím. Vždyť je to paráda, když si dvě dospělé ženské řeknou: "Napíšeme knížku o ." A hlavně - skutečně to udělají!!! Kolik z nás tvořilo do šuplíku, kolik děl a básniček se skrývá nedokončeno v školních sešitech... Tu odvahu a vytrvalost obdivuju.

    superkarma: 0 15.10.2003, 15:25:27
  3. avatar
    [40] Irena1 [*]

    te´d jsem to pro jistotu ještě jednou v rychlosti přelítla - z uvedených informací bych usuzovala, že 32 stran rukopisu se ve strojopisu zdrcne tak na 25 + obrázky.
    A ještě, jestli je to určené pro děti od 3 let, tak ty by možná uvítaly obrázky méně umělecké, ale rozjařenější...ale to už je věc názoru, děti nemám.
    Ale i tak je to skvělý nápad, pro děti není věcí nidky dost!

    superkarma: 0 15.10.2003, 15:06:08
  4. avatar
    [38] Křečkomyš [*]

    A co učinit z knížky mimo jiné i jednu z cen v naší bláznivé soutěži?

    superkarma: 0 15.10.2003, 14:58:19
  5. avatar
    [37] Irena1 [*]

    já teda nevím, děti nemám, takže knížku kupovat nebudu, tak jsem snad objektivní:
    Oceňuju snahu a práci všech, obrázky jsou krásné a knížka určitě potěší. Na druhou stranu jako zákazníka mě zajímá rozsah a cena (viz Znouzova reakce) a formát A4 taky zrovna nemiluju. Takže i jeho kritika má smysl. A že se přehlédl? No a? Několikrát se tu omluvil a kdo z nás někdy něco nepřečetl špatně. A nejsem technik, tomu ostatnímu nerozumí, třeba má pravdu? To se tu ještě nikdo nevyjádřil...

    superkarma: 0 15.10.2003, 14:56:58
  6. avatar
    [36] tutik [*]

    Ferdicka: jo, to jsem myslela, ty obrazky jsou krasny...
    znas tu basnicku celou? me se nejak rozchazeji ty konce...:)

    superkarma: 0 15.10.2003, 14:52:27
  7. avatar
    [32] zn0uz4 [*]

    hele, Klaro. ja jsem uz k tomu napsal, mam to psat 10x? nebo me chcete rovnou lyncovat, zakazat mi pristup, nebo co chcete? A jeste k monine... porad jen kritizuju? jsem nesvepravnej? fakt me to prestava bavit

    superkarma: 0 15.10.2003, 14:32:40
  8. avatar
    [31] tutik [*]

    Silveig: taky koukam staci malo

    ilustrace se mi moc libi... to delal taky nekdo odsud??

    superkarma: 0 15.10.2003, 14:23:11
  9. avatar
    [30] klara.kr [*]

    zn0uz4: No zamyslet ses trochu mohl.......vim, co s tim bylo prace

    superkarma: 0 15.10.2003, 14:22:38
  10. avatar
    [29] Silveig [*]

    už se perou! Už se perou!

    superkarma: 0 15.10.2003, 13:45:11
  11. avatar
    [28] zn0uz4 [*]

    monina: si posluz

    superkarma: 0 15.10.2003, 13:36:16
  12. avatar
    [27] pajda [*]

    zn0uz4: už to tady psala Ferdička - knížka má kolem 100 stránek - což je, myslím si, v rozumné cenové relaci...jinak jsem tvoje vystvětlení přehlídla, reagovala jsem původně na Artepu a k tobě jsem se vyjádřila proto, že hned první příspěvek mi padl do oka - jak je vidět, všichni jsme jen lidi.

    superkarma: 0 15.10.2003, 13:13:57
  13. avatar
    [24] artepa [*]

    pajda: bezva. Ráda bych si knížku prohlídla Mám 7 letého syna a zatím ho žádná knížka nezaujala. Užnevím co bych mu dala číst. Vždycky přečte 2 stránky a pak zapomene kde skončil číst takže ty dvě stránky čte třeba 2 měsíce dokola.

    superkarma: 0 15.10.2003, 12:11:33
  14. avatar
    [23] zn0uz4 [*]

    jiste pajdo. laskave byste mohli teda napsat, kolik stran to melo, 'rukopis' jsem prehlednul, a uz jsem to napsal. jeste neco?

    superkarma: 0 15.10.2003, 12:09:15
  15. avatar
    [22] Žížala [*]

    Pajda: pamatuj že každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán

    superkarma: 0 15.10.2003, 11:46:14
  16. avatar
    [21] janinkab [*]

    Ty obrázky jsou fantastický. Moc se mi líbí a v barvě by to nebylo ono. Děti nemám, ale docela ráda bych si tu knížku prohlídla...

    superkarma: 0 15.10.2003, 11:30:22
  17. avatar
    [20] pajda [*]

    Knížka bude k nahlédnutí u mě - adresu zveřejníme dodatečně. Jinak je mi docela líto, že hned první reakce je od "rádobyodborníka", který sice tvrdí, že umí zalámat text, ale přitom nezná rozdíl mezi počtem listů rukopisu a počtem stran ve skutečném díle...

    superkarma: 0 15.10.2003, 11:26:34
  18. avatar
    [18] Simba [*]

    No páni, proč tolik negativních reakcí? Pro moji dceru už ta knížka taky není a po prvním přečtení článku mi to bylo skoro líto ...

    superkarma: 0 15.10.2003, 11:11:00
  19. avatar
    [17] artepa [*]

    Jsem z Brna . Byla by ta knížka někde k nahlédnutí??

    superkarma: 0 15.10.2003, 11:07:32
  20. avatar
    [16] zn0uz4 [*]

    no krize,ajo, tesi me. tak jste mohli aspon ten rozsah a format napsat, kdyz uz neco. ok. narazku na cenu beru zpet.

    superkarma: 0 15.10.2003, 11:06:31
  21. avatar
    [15] Žížala [*]

    Uff sem to ted chtela objednat ale koukam ze s postovnym a dobirkou to je skoro tri stovky,snad si do vanoc udelam vylet do Prahy

    superkarma: 0 15.10.2003, 10:45:11
  22. avatar
    [13] Acinka [*]

    To je krásný a ty obrázky jsou , jenže děti nemám a dát to taky nemám komu , jedině, že bych si to koupila pro sebe .
    A když o to bude zájem, dají to třeba i do oběhu k normálnímu prodeji, nebo se poštěstilo jen nám ženám-in?

    superkarma: 0 15.10.2003, 09:58:33
  23. avatar
    [12] Aja [*]

    Znouze, ty jsi fakt vůl.

    superkarma: 0 15.10.2003, 09:39:19
  24. [11] helip [*]

    Tak tohle by už mou dceru nezajímalo, takže bez komentáře.

    superkarma: 0 15.10.2003, 09:33:16
  25. avatar
    [8] ValinaK [*]

    krásné obrázky

    superkarma: 0 15.10.2003, 08:58:58
  26. avatar
    [5] ginile [*]

    zn0uz4: nebud labut, holciny se snazily a 200 neni zas tak moc

    superkarma: 0 15.10.2003, 07:33:34
  27. avatar
    [4] ginile [*]

    je super!!!Skoda,ze nemam deti, hnedka bych si jednu koupila, Pajdi Ferdi gratuluju

    superkarma: 0 15.10.2003, 07:32:29
  28. [3] zindule [*]

    Ta cena se mi zdá taky dost velká za pár stránek.

    superkarma: 0 15.10.2003, 06:47:58
  29. avatar
    [2] Žížala [*]

    Kazdy Vanoce kupuju neteri nejakou knizku, ale nikdy nevim co uz doma ma a co ne, s timhle bych urcite mela jistotu ze to nebude mit dvakrat Akorat zn0uz4 ted trochu zchladil my nadseni.... no uvidime.

    superkarma: 0 15.10.2003, 06:37:11
  30. avatar
    [1] zn0uz4 [*]

    nechci nijak hanit snahu autorek, ale text (dle ukazek) mi prisel docela hutny, nevim, jak bych vysvetloval synatorovi ribstole apod. Uvital bych spis kratsi a lehci pocteni.

    A nesedi mi dalsi vec, a to cena. 200 korun za 32xA4 .. nezlobte se na me, ale pri tisku 2 barvy, 32 stran A4 (80g papir), a obalka z 300g kridy se strojovym matem, vazba sita, skobickova, mi cena jednoho kusu vychazi na nejakych 43,-. I po pridani nakladu na dopravu (par stokorun), osvit (cca 5000), neco za ilustrace bych se nedostal na 200,- za kus, to je cena opravdu premrstena a nesmyslna. Nehlede na format A4, ktery je na cteni dost nevhodny, a mam-li opravdu rypat, pak jsou-li ukazky sazene stejne (vyjma zalomeni) jako kniha, tak potes prkno :(

    myslim, ze mnohem lepsi pocin by byla elektronicka verze knihy (pdf), ktera by se po zaplaceni, rekneme 50,- dala stahnout a kazdy, at si ji vytiskne jak potrebuje.

    a PS: pokud to chcete zalamat, rad to udelam a zadarmo :)))

    superkarma: 0 15.10.2003, 01:51:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme