Domácnost

Myčka ušetří ročně 15 dní vašeho času

 

 

Traduje se, že žena má mít uklizenou kuchyň a prázdný dřez.

Špinavé nádobí je nálepkou pro nepořádné hospodyně a ženušky pořádku nedbalé.

Ale také se vám často po večeři nebo obědě nechce nádobí hned mýt? A co teprve po večírku, kdy se na kuchyňské lince nahromadí množství upatlaných sklenic a dezertních talířků. To se potom pomocník jménem myčka nádobí stává skutečnou záchranou…

 

Žena-in.cz radí - poříďte si do domácnosti praktického pomocníka, který nereptá a s radostí udělá vše za vás. Zatímco chladnička a mikrovlnná trouba nechybí v téměř žádné české kuchyni, vlastnictví myčky nádobí se ještě stále chápe jako nadstandard.

 

U nás ji podle statistik vlastní jen kolem 7 % domácností, přestože ceny myčky a například pračky, které se využívají v podstatně stejně, jsou zhruba stejné.

 

Jaké má myčka výhody?

Kromě toho, že vás zbaví nepříjemné práce a ušetří spoustu času (za rok to v součtu údajně dělá až 15 dní), sníží zátěž životního prostředí i náklady na mytí nádobí, a to téměř o 40 %!

 

Nemusíte se obávat velké spotřeby vody!

Myčka na nádobí je v porovnání s ručním mytím mnohem úspornější. Běžné myčky potřebují na umytí 12 jídelních sad asi 13 litrů vody, přičemž při ručním mytí pod tekoucí vodou spotřebujete při takovém množství nádobí až 80 litrů.

 

Talíře a skleničky se navíc v myčce nejen umyjí, ale také dokonale vysuší a vyleští. Navíc, jelikož v myčce můžete mýt nádobí ve velmi horké vodě, (například při teplotě 70 °C, v níž byste stěží udrželi ruce), snadno se zbavuje různých mikrobů a bakterií.

Kolik spotřebuje energie?

Spotřeba energie se u různých modelů liší. V porovnání s klasickým mytím nádobí pod tekoucí vodou ušetří myčka přibližně 35 až 60 % elektrické energie.

 

Průměrná spotřeba se za jedno mytí pohybuje v průměru od 1 do 2,5 kWh, čtyřčlenná domácnost tedy může počítat s roční spotřebou od 400 do 650 kWh.

 

Pozor na hluk

Míru hluku, který myčka při chodu vydává, byste měli zařadit mezi priority, zvláště v případě, máte–li kuchyni spojenou s obytným prostorem. Kdysi myčky dosahovaly hlučnosti více než 60 dB, dnes běžné myčky dosahují méně než 50 dB, špičkové typy dokonce skoro o deset míň, což je mnohem tišší než běžný hovor.

 

Pokud tedy chcete, aby vás myčka nerušila (například, pokud ji chcete využívat i v noci na levnější proud), vyberte si model s hlučností nižší než 50 dB. Myčky, které jsou vestavěné do linky, bývají zpravidla ještě o něco tišší.

 

Jakou velikost?

Při volbě vhodných rozměrů a kapacity přístroje vycházejte z prostorových možností a z počtu osob v domácnosti. Myčky nádobí se podle velikosti dělí na tři typy:

 

  • Standardní myčka má výšku 85 cm, hloubku 60 cm a šířku 60 centimetrů. Patří mezi nejprodávanější a dobře ji využije čtyř- a vícečlenná domácnost. Její kapacita je 12, někdy až 14 standardních jídelních souprav (12x talíř hluboký, mělký a dezertní, šálek, podšálek a příbor), čtyřčlenná rodina tuto myčku hravě naplní za jeden den, zejména pokud do ní skládá nádobí větších rozměrů jako hrnce a pekáče.

 

  • Úzká myčka má rozměry 85 x 60 x 45 cm (v x h x š) a vejde se do ní 8 až 9 servírovacích souprav. Nádobí by se v ní ale nemělo moc překrývat a již dva hrnce zaberou téměř polovinu spodní přihrádky. Hodí se pro majitele malých kuchyní a garsoniér, pro jednotlivce či mladé dvojice. Tříčlenná rodina už musí počítat s častějším mytím, nebo zvolit širší myčku.

 

  • Stolní neboli kompaktní myčka svou velikostí i vzhledem připomíná spíše mikrovlnnou troubu. Vejdou se do ní jen čtyři jídelní soupravy, proto jde spíše o nouzové řešení pro případ minimálního prostoru v kuchyni, kdy myčku umístíte například na desku kuchyňské linky. Cena stolních myček se příliš neliší od běžných modelů.

Zdroj: iDnes

   
07.03.2005 - Dům a byt - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [282] saruz [*]

    myčku doma nemám, mytí nádobí ručně mi nevadí Sml16

    superkarma: 0 24.11.2012, 09:48:04
  2. [281] musilovahana [*]

    Zatím myčku nemám.

    superkarma: 0 13.11.2012, 08:33:54
  3. [280] MartinaC [*]

    taky ji mame doma a je super

    superkarma: 0 05.08.2006, 11:19:37
  4. avatar
    [279] bednaroi [*]

    Ahojky, ja bydlím zatím s přítelem u jeho rodičů, takže si nemůžu vyskakovat, co v kuchini bude, a co ne, i když o nádobí jsou to boje. Alůe už dávno jsme se s přítelem dohodli, že jakmile bude vlastní bydlení, tak tam ta myčka prostě bude, kuchyn bez myčky není moderní kuchyn, a mi chceme mít celé bydlení moderní

    superkarma: 0 18.05.2005, 15:50:07
  5. [276] rozina [*]

    Zdravím všechny pochybovače,já jsem sama, každý den ke mně chodí vnuk, a už rok mám myčku a nemohu si ji vynachválit, stejně jako automatickou pračku. Tyhle vynálezy, ale NIKDY nemůže ocenit muž, neví ani O ČEM JE ŘEČ!!!Souhlasím s názorem, že myčku musí prosadit žena !!úspory pak manžel rozhodně ocení, a po obědě je vaše chvilka, než myčka umyje !! Páčko Roza

    superkarma: 0 09.05.2005, 13:04:43
  6. [275] Honzík [*]

    Můj manžel také nechtěl myčku s tím, že je to zbytečné a že se nádobí neumeje jak má a bla bla bla. Já jsem si ale při pořizování nové kuchyni prosadila svou. Jsme 4členná rodina a hodně vařím, tak ji využívám naplno. O úsporách finančních nebudu mluvit, to je dávno spočítané a čas a pořádek o tom ani nemluvím. Ale kdo vidí moje nádobí, tak zírá. Žádné zašlé lžičky od čaje,ouška od hrnečků a napečené hrnce. Vše je jak po vánočním nebo velikonočním úklidu. Ale je to pořád. Dnes už i manžel je zastánce myčky a moje mamka, když k nám jeden na návštěvu, tak si do kabelky balí všechny příbory a než vypijeme kafčo projedou myčkou a ona má také "vánoční úklid". Rozhodnutí o myčce ale musí prosadit žena, muži prosazují nejnovější HIFI nebo TV.

    superkarma: 0 04.05.2005, 15:03:59
  7. avatar
    [274] mazánek [*]

    Murenko nevěř tomu,že když jste dva myčku nevyužijete.Já ji mám asi7 let,jsme taky dva a je to v pohodě.Nejvíc oceníš,že po každém jídle nemusíš honem mýt nádobí,protože přiznejme si ,když je v kuchyni nádobí,je tam prostě bordel.Takhle všechno schováš a máš klid.Je to fakt supr věc a pouštím ji třeba jednou za 3 dny. Doporučuji však užší,ta je 45 cm široká.

    superkarma: 0 27.04.2005, 21:08:04
  8. avatar
    [273] Gumídek [*]

    Mám myčku teprve asi měsíc, je to úžasná věc.Doporučuji všem.

    superkarma: 0 25.04.2005, 17:59:05
  9. avatar
    [272] Linde [*]

    ...jsem si vzpoměla ohledně hlučnosti myčky : mám v kuchyni papouška - andulku. Naše myčka vydává takový zvláštní zvuk, takové šumění s ťukáním. A andulák se to naučil a tak nám při zpěvu občas vydává zvuk myčky. Tím chtěl básník říct, že naše myčka je poměrně hlučná :)

    superkarma: 0 25.04.2005, 07:06:27
  10. avatar
    [271] murena [*]

    my už jsme jen dva v domácnosti a tak si myslím,že bychom tu myčku ani nevyužili,ale určo je to dobrá věc :o)

    superkarma: 0 10.04.2005, 21:30:34
  11. avatar
    [270] peda [*]

    Mzčka je asi skvělá věc ale já bych raději stroj na žehlení.

    superkarma: 0 09.04.2005, 22:45:02
  12. avatar
    [267] Esťa [*]

    holky, já mám myčku asi týden....tedaaaaa..to je pohádka...DOPORUČUJI...

    superkarma: 0 23.03.2005, 08:57:52
  13. avatar
    [262] paní domácí [*]

    My máme myčku, jsem s ní moc spokojená. Jsme 4, jede každý den, o víkendu i 2x - není problém ji zaplnit během dne. Nic tam nesmrdí, šetří čas i práci. Kuchyň je stále uklizená.
    Je to můj názor, nikoho ke koupi myčky nenutím.

    superkarma: 0 08.03.2005, 19:19:59
  14. avatar
    [257] nagy [*]

    Jak to tu čtu, tak mám asi fajn muže. Myčku chtěl především on! Ale jinak holky, myčka je super!

    superkarma: 0 08.03.2005, 12:28:33
  15. avatar
    [253] *Kotě* [*]

    Jeremi: no já vím, že ne každej, nepodezřívej mě z generalizování jenom jsem nabídla pravděpodobné vysvětlení.
    Moje mamča se mnou byla doma 6 let a co si vzpomínám, tak rodinnou kasu držela vždycky ona a měla naprosto stejné slovo jako otec v tom, co se pořídí.

    superkarma: 0 07.03.2005, 23:18:34
  16. avatar
    [252] Minda [*]

    Holky, necetly jste autobiografii Agaty Christie? Ta taky myti nadobi nenavidela a pry ji prave pri této cinnosti napadaly ty nejhorsi zlociny.

    Mimochodem, Jeremi, v porovnani se mnou mas kuchyn dost velkou. Ja jsem bydlela 7 let v byte, kde byla kuchyn tak mala, ze kdyz jsem potrebovala otevrit lednici, musela jsem vycouvat do obyvaku

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:49:05
  17. avatar
    [251] Jeremi [*]

    Vivian: Mám ráda důkladnost, tak jsem si to byla v kuchyni právě přepočítat. Při čtyřech lidech zaplním prakticky celé spodní patro 4 snídaňovými a 4 večeřovými talířky za 4 dny. Hrnečkama stejně tak horní. Plus to předpokládá, že celou tu dobu žrali jen salám s chlebem (na 4 hrnce už by tam místo fakt nebylo - a to počítám, že byl k večeři pokaždé eintopf!) a nejspíš už večer nic nepili nebo pili z ranních hrnečků.

    *Kotě*: Taky ne každej muž - jsem byla finančně závislá na Marťanovi poměrně dost dlouhou dobu (studia + mateřská + kousek nad to) a vždycky jsem do toho, co se má koupit, kecala dost výrazně.

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:48:35
  18. avatar
    [250] Vivian [*]

    Suzanne: však jsem tu nebyla první, kdo si téma myčka začal brát osobně Já jsem nejdřív jen napsala, že myčku nechci.
    Viz 198.

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:40:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [249] Tanzi [*]

    stasha: no jak psala KOTĚ ..JÁ JSEM ŽENA V DOMÁCNOSTI A MŮJ MUŽ JE TEN CO VYDĚLÁVÁ..PŘESTO TO NENÍ ON CO ROZHODUJE ..MY ROZHODUJEME SPOLEČNĚ ..ALE BOHUŽEL VZHLEDEM K JEDNOMU PŘÍJMU (kurnik caps blbej) je peněz méně a tak se vždy musíme dohodnout co má větší prioritu ...takže jedině v tomhle směru se můžeme "dohadovat".
    Rozumově chápu, že mi dosluhuje pračka, kterou budu potřebovat více, kdyby lehla.
    Ale to nic nemění na tom, že myčku bych si moc přála a určitě ji zcela využila.
    Já ten svůj první příspěvek napsala asi nešikovně..omlouvám se..ale stejně to nic nemění na tom, že podle mého muže je myčka zbytečnost.

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:39:37
  2. avatar
    [248] Suzanne [*]

    Vivian: proč to bereš osobně? Vždyť tu každej jenom řekne svůj názor, ne?

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:32:16
  3. avatar
    [247] Andula [*]

    Jeremi: jsemtaky profesionální špindíra talířů, myčku jsem pouštěla před chvílí a včera taky myla.
    Fiona: co všechno bys udělala pro myčku?

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:17:11
  4. avatar
    [246] *Kotě* [*]

    stasha: No, asi když je žena v domácnosti a nevydělává si peníze, tak je muž přesvědčen, že má výhradní právo rozhodovat o čemkoli, do čeho je třeba investovat finance.

    U nás si to teda nedovedu představit - jak bych se musela prosit , abych si mohla koupit myčku, na kterou jsem si sama vydělala.

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:14:43
  5. avatar
    [245] stasha [*]

    A co tu teda taky jde mimo moje chápání, je to vydyndat, vynutit apod. na manželovi koupi myčky Větší investice ve společné domáctnosti se dozajista musí probrat a odsouhlasit oběma. Ale prosit se, či nějakými intrikami vymámit, aby MI muž koupil myčku....
    1)Jaký MI? Je to taky jeho nádobí, ne?
    2)Když je ženatý, asi bude dospělý, tím pádem předpokládám rozumný tvor, se kterým se dá domluvit.

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:04:47
  6. avatar
    [244] Vivian [*]

    Jeremi: co já vím, asi mají moc velkou myčku
    hele, on to možná nebyl přesně týden (7 dnů), ale třeba 3-4 dny, ale na ten smrádek to tak nějak stačilo... Normálně choděj do práce a do školy, takže ráno čtyři hrnky a čtyři malé talířky, večer čtyři talíře a nějakej ten hrnec... to ti na celou myčku nedá

    S ClarCou plně souhlasím, já říkám v podstatě totéž

    superkarma: 0 07.03.2005, 22:02:16
  7. avatar
    [243] *Kotě* [*]

    Vivian: prosímtě, že se necháš rozčílit někým, kdo by se za kus plechu a drátů, který umí mýt nádobí, rád vzdal volebního práva

    Jeremi: no, to taky nevím, my jsme většinou ve dvou zaplnili standardní myčku tak za den a půl.

    superkarma: 0 07.03.2005, 21:58:11
  8. avatar
    [242] Jeremi [*]

    Vivian: Klídek, kašli na to. Já Ti myčku nevnucuju a mnoho dalších taky ne. Jak říká ClarCa - Každý svého štěstí strojvedoucím.
    Jen mi konečně vysvětli, jak se stravujou ty lidi, co ve čtyřech nedokážou myčku zaplnit ani za týden. Si připadám jak rozhazovačná profesionální špindíra talířků (viz níže).

    superkarma: 0 07.03.2005, 21:55:14
  9. avatar
    [241] Vivian [*]

    Teda tohle už je ale fakt mimo moje chápání
    Opravdu nechápu ten bojovný postoj některých zdejších dam
    A je mi líto, že nedokážou pochopit a akceptovat, že někdo smýšlí nebo nedejbože žije jinak než ony Tolerance sama, opravdu
    Já vám přece nikomu myčku nevymlouvám, ani vám "na oplátku" necpu nutnost vlastnit jiné technické vymoženosti, bez kterých bych si svůj život zase nedokázala představit já, tak proč ten agresívní postoj? To vám opravdu tak hrozně vadí, že jsem si dovolila si ten zázrak nekoupit? Proč, proboha?
    Milé dámy, vemte si nějaké tabletky na uklidnění a nechte mě, prosím, žít, jak MNĚ se líbí

    superkarma: 0 07.03.2005, 21:45:12
  10. avatar
    [238] *Kotě* [*]

    stasha: tak nějak

    superkarma: 0 07.03.2005, 21:25:53
  11. avatar
    [237] stasha [*]

    Nevím, co dělám "špatně", ale nádobí umývat hodinu se mi ještě nikdy nepodařilo Ani u našich, kde se scházíme v počtu 10 osob. A ve dvou lidech jsem zapínala myčku, pokud jsem vařila, min. jednou za den. Když jsem nevařila, nemělo v myčce jaksi co zasmrádnout. Hrnku od kafe či čaje se to nepodařilo
    Myčku jsme leta měli, teď přechodně nemáme. Zase bude. Ale kdyby nebyla, tak je mi to úplně jedno
    A pokud někoho baví máchat se v mastné vodě a pak používat umatlané nádobí /jako moje prarodiče /, tak mu to neberu. Ať si to užije. Hlavně, že k tomu nenutí mě

    superkarma: 0 07.03.2005, 21:04:32
  12. avatar
    [236] Jeremi [*]

    Jamina: Žádná kuchyně není tak malá, aby se tam myčka nevešla - mých 5 metrů čtverečních je toho důkazem.

    superkarma: 0 07.03.2005, 21:04:03
  13. avatar
    [233] *Kotě* [*]

    Fiona: Mě domácí práce nijak zvlášť nebaví, ba skoro vůbec, akorát to tak neprožívám A že bych se vzdala nějakých svých svobod kvůli tomu, abych měla domácí spotřebič, no to už by mi muselo opravdu přeskočit

    superkarma: 0 07.03.2005, 20:47:54
  14. avatar
    [232] Alfová [*]

    Susina:u nás to bylo naopak-já dokopala pána tvorstva směrem k myčce
    Vivian:já,já myla nádobí hodinu denně,hlavně o dovolený ještě dýl...tak jsem se loni cukla...nebudu trávit volno u dřezu...
    pravda,nemám 12 sad nádobí,ale taky tam necpu jen talíře a hrníčky od kafe ale i konvice,misky,kusy mixéru,prostě ,co dům a vaření dá...a jsme teď doma tř,zapínám jednou za 2 -3 dny,a o víkendu denně...už bych naši Mařenu nedala

    superkarma: 0 07.03.2005, 20:39:49
  15. avatar
    [231] Jeremi [*]

    Pěkná debata.

    Hele, já jen nechápu, jak je možné, že čtyřčlenná rodina zaplní myčku za týden. Co dělám špatně? Právě jsem narvala do myčky nádobí za dnešek:
    od snídaně - mistička, tři hrnečky, talířek, lžička, nůž
    z odpoledne - dvě sklenice, hrnek od čaje, hrnek od kafe
    od večeře - mísa, v které jsem vařila rýži, hrnec od dušeného kuřete (s pokličkou), prkýnko, škrabka, ostrý nůž, vařečka, naběračka, lžíce, dva talíře, dva příbory; Marťan si svoji večeři teprve dělá, takže pak přibyde papiňák, talíř a další příbor, plus dvě sklenice od vína

    Sečteno, podtrženo, je myčka prakticky zaplněná už teď.

    superkarma: 0 07.03.2005, 20:37:34
  16. avatar
    [228] *Kotě* [*]

    Fiona: Jo , já jsem bez ní byla dost dlouho, v podstatě celé dětství a dospívání neměli jsme ji teď skoro dva měsíce a nějak jsem to neřešila, prala jsem růčo. Pravda, pračka je pohodlnější a rychlejší a šetrnější vůči mým zádům a tak vůbec... ale že bych se neobešla?

    superkarma: 0 07.03.2005, 20:28:00
  17. avatar
    [225] *Kotě* [*]

    Fiona: Hm, a u psychologa už jsi s tou závislostí byla?

    superkarma: 0 07.03.2005, 20:18:43
  18. avatar
    [221] *Kotě* [*]

    medved (167.): hele, my jsme myčku měli 4 roky, momentálně nemáme a já se bez ní klidně obejdu a fakt mi nechybí a až ji zase budeme mít, tak to bude fajn, ale prožívat to nijak nebudu
    fakt nechápu váš fanatismus myčka není nic nezbytného a volebního práva bych se kvůli ní fakt nevzdala

    superkarma: 0 07.03.2005, 19:49:07
  19. avatar
    [220] Meander [*]

    Ať jsem si klidně zaostalá, ale já myčku nechci. Nemám chuť kvůli ní pořizovat větší byt

    superkarma: 0 07.03.2005, 19:19:06
  20. avatar
    [219] Tanzi [*]

    evusche: a proč se omlouváš?? byl důvod?? nebyl

    superkarma: 0 07.03.2005, 19:02:23
  21. [218] Sílsová [*]

    Blahořečím tomu, kdo myčku vymyslel. Je to vynikající věc a nedám na ni dopustit. Jsme v rodině dva a plně ji využijeme a hlavně, v kuchyni je stále uklizeno. Mohu jenom doporučit.

    superkarma: 0 07.03.2005, 18:57:34
  22. avatar
    [211] Eva_CZ [*]

    Beru zpet! Nekteri JSOU ZAOSTALI! Ze nesvitite petrolejkama a nechodite na hajzlik za barak....
    Fakt nechapu, ze se nekdo vyziva v tak stupidni praci, jako je myti nadobi. Dnes a denne a furt dokola.

    superkarma: 0 07.03.2005, 18:36:13
  23. avatar
    [210] evusche [*]

    Tanzánie: no tak sorry, nemůžu vědět, jak to máte u vás s hospodařením

    superkarma: 0 07.03.2005, 18:29:37
  24. avatar
    [201] Bába Bára [*]

    Meander: To fakt myslíš vážně? To bys mohla říct, že dřív neměli elektřinu a taky to zvládali. A dětí měli třeba 10, co? Jenže ženská, pokud pracovala, tak nejspíš od 6 do 14. A taky na ni asi nebyly takový nároky jako dnes - další vzdělávání, rozhled ... Když dojíždíš do práce do jinýho města, začínáš pracovat v 8 nebo i později, domů se vracíš večer - myslíš, že nějaká "organizace" ti vyzíská víc času na rodinu, než použití moderních spotřebičů?

    superkarma: 0 07.03.2005, 17:51:34
  25. avatar
    [200] Suzanne [*]

    Meander: Přesně tak. Reaguju na Vivianina slova č.136, že se přece nemusí stát domácí puťkou s příchodem dětí. Jistěže to nezáleží na počtu domácích spotřebičů. Ale ani nikdo neříká, že se jí musí stát. Jen podotýkám, že organizace se s příchodem dětí prostě změní. To platilo před 100 lety jako teď.
    ...a moje babička s oblibou vyprávěla, jak chodila pěšky z Dílců do Jičína v mokrejch botách.

    superkarma: 0 07.03.2005, 17:51:12
  26. avatar
    [197] medved [*]

    nechce se mi verit, ze si nekdo koupi mycku a pak zjisti, ze je na nic, ale aby neztratil tvar, tak vsude vyklada, jaka je skvela
    my jsme dva (zatim) a mycku uzijeme...leta jsme byli bez ni a nechybela nam, ale dostali jsme ji svatebnim darem a ted bych ji nedala za nic... ...mam pocit, ze nenavist k myti nadobi je vseobecna...cachtani v mastne vode je a pod tekouci je to zase silene nehospodarne a taky to neni nic moc...a po O u rodicu se bezne s nadobim patlame 1/2-3/4 hodiny...cas, ktery bych teda umela stravit mnohem lip...treba lezmo na gauci
    vsem, kteri nemaji mycku - neni povinnost ji mit, kdyz ji nechcete, nemusite, taky nemame plno "zivotne dulezitych veci" a lidi tim stveme ...ale JA OSOBNE ji povazuju za skvelou vec a tvrdim, ze kdo ji jednou vyzkousi, tak uz se bez ni neobejde resp. nechce obejit a to je proste fakt

    superkarma: 0 07.03.2005, 17:43:27
  27. avatar
    [196] Meander [*]

    Suzanne, moje máti měla ty děti 3 a manžela doma jenom o víkendech. Neměla automatickou pračku, myčku ani normální dřez, měla mycí stůl. A domácí puťkou se nestala ani omylem. Ona si to i ta ženská musí umět zorganizovat

    superkarma: 0 07.03.2005, 17:38:57
  28. avatar
    [193] Suzanne [*]

    no vida, tak si v pohodě čtu příspěvky a na konci zjistím, že je to hádka
    Holt každý má jiné zkušenosti a vo vo tom to je. Vivian, neber si to nijak osobně, ale ty kecy "počkej, až budeš mít děti" asi souvisejí s tím, že organizace života a domácnosti se opravdu razantně změní s příchodem dětí. A na to se nemusíš stávat domácí puťkou

    superkarma: 0 07.03.2005, 17:12:23
  29. avatar
    [192] *Kotě* [*]

    Vivian: Já tyhle debaty taky nechápu, dámy šňabající na tebe, že jsi mladá a blbá, protože máš pocit, že myčku nepotřebuješ, mi samy připadají jak z jiné planety

    Momentálně jsme bez myčky a musím říct, že mi zas tak hrozně nechybí - a to přesto, že mytí nádobí NENÁVIDÍM. Prostě se zatnu a umeju ho nebo ho umeje a neřeším to. Nechodím a netrudím se tím, že tu myčka není. Důvod, proč si chci myčku opět pořídit, je ten, že vzhledem ke svému nepřekonatelnému odporu vůči noření rukou do špinavých zbytků nádobí odmítám mýt nádobí jinak než pod tekoucí vodou. Naplněný dřez vodou, v němž se následně budu cachtat, ve mně vyvolává pocit na zvracení. Tím samozřejmě proplýtvám obrovské množství vody, což si uvědomuju. Jeden necelý rok se to nezblázní, ale dlouhodobě si radši pořídím energeticky úspornou myčku, která si vezme přesně tolik vody, kolik potřebuje, a ani o litr navíc.

    superkarma: 0 07.03.2005, 16:35:41
  30. avatar
    [191] Tanzi [*]

    evusche: těžko mi ji může koupit, když dává všechny peníze-mě by stačil souhlas. A to už je jedno jestli by byla na splátky.
    Bába Bára: dohady nejsou..nádobí myju jenom já..kluk je postiženej, babičce je přes 80 a to dělat nebude.
    Jóó starýho psa novejm kouskům nenaučíš

    superkarma: 0 07.03.2005, 16:35:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme