Bulvár

Muž už nemusí platit alimenty


Milan Dvořák z Tachovska byl konečně zbaven vyživovací povinnosti.

V České republice neměl šanci, a tak musel hledat spravedlnost v sousedním Německu. Muž dlouho usiloval o zbavení vyživovací povinnosti na dítě, o kterém věděl, že není jeho.

Teprve díky rozhodnutí německého soudu o popření otcovství se Milanu Dvořákovi podařilo nemožné: Okresní soud v Tachově mu dnes vyhověl, platit alimenty už nemusí.
 

Milan Dvořák měl za ženu Němku. Narodilo se jim dítě, které však prokazatelně není jeho. Manželka ho označila za biologického otce, a to i přesto, že si musela být vědoma komplikací. Bylo totiž pravděpodobné, že její dcera, která se narodila vážně nemocná, bude při akutní operaci potřebovat krev od biologických rodičů.

Údajný otec se o tom, že není pravým otcem, dozvěděl, když byly holčičce dva roky.

 

Bývalá manželka se odstěhovala k příteli a pravděpodobnému otci holčičky. Milan Dvořák měl platit na malou Sáru výživné. Česká legislativa je v tomto směru neúprosná. Rozhodl se proto hledat spravedlnost v sousední zemi.

Vladimír Cihlář z občanského sdružení Zákon 94 se nechal slyšet, že pan Dvořák měl štěstí, že jeho dcera má německé občanství.

 

Soud ve Weidenu jeho otcovství na základě testů DNA zrušil. Na základě rozhodnutí Vrchního soudu v Brně se stal rozsudek platným i na území České republiky.

Ani pak ale ještě nebylo vyhráno. O zrušení vyživovací povinnosti musel rozhodnout Okresní soud v Tachově. Rozsudek, který dnes zazněl z úst soudkyně Okresního soudu v Tachově Michaely Vrzalové, nemá v České republice obdoby.

 

Milan Dvořák ho přijal se zadostiučiněním a se slzami v očích. Matka malé Sáry se dnes k soudu nedostavila. Proti rozsudku se ještě může odvolat.

   
04.12.2008 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Komentáře:

  1. [25] gentiana [*]

    danca79: Ne. Ke zhotovení rodného listu by měly být doklady obou rodičů, ale když je přinese matka, tak se předpokládá, že je to se souhlasem dotyčného. Nemluvě o tom, že prý jsou matrikářky občas docela ukecatelné - kdo by buzeroval matku pětidenního děcka, že donesla jenom ověřenou kopii něčeho, protože chlap rodnej list někde zašantročil a tohle bylo u zlata na zuby a těch pěti tisíc pro strejčka příhodu.
    Ty soudy o alimenty, aniž Novák věděl, že je otcem, znám ze starých pověstí právnických - znám pár právníků, kteří občas vyprávějí svoje i cizí zážitky, v našem systému je možné fakt leccos, ale jestli zrovna tohle byl skutečný případ nebo právnická latina, to nemůžu sloužit.

    superkarma: 0 04.12.2008, 21:12:33
  2. avatar
    [24] danca79 [*]

    OlgaMarie: pokud si chlap k fakanovi udela citovou vazbu, vetsinou nezene alimenty k soudu, ne?

    superkarma: 0 04.12.2008, 20:05:01
  3. avatar
    [23] danca79 [*]

    gentiana: ad 9 - otec nemusi dat souhlas s uvedenim sveho jmena na rodnej list ditete?

    superkarma: 0 04.12.2008, 20:03:54
  4. avatar
    [22] danca79 [*]

    Solei: ad 6 - s tim musim souhlasit, nicmene jak se prokaze ze otec neni otec, prijde mi to sileny ze by mel dat platit...

    superkarma: 0 04.12.2008, 20:02:45
  5. avatar
    [21] danca79 [*]

    Jezkovo voci no to je bordel, DNA prokaze ze si baba uzivala jinde a ted chlape plat? Kdyby soud v Tachove rozhodl jinak, tak by to teda bylo fakt pomalu na extra cenu za blbost....

    superkarma: 0 04.12.2008, 19:57:41
  6. [20] gentiana [*]

    Psycho: Moje sestřenka věděla, že je nevlastní a vyženěná, stýkala se se svým biologickým tatou. No, a jednoho dne přišla ze školy a byl vyměněnej zámek. Tak zazvonila - co, se někomu zalomil klíč - strýc jí otevřel, ona normálně vlezla do dveří, strýc ji přibouchl, doslova, zlomil jí ruku - a oznámil jí, že není jeho, že je cizí, a že on žádný cizí lidi v bytě nechce.
    Takže mi vysvětli, čím si zasloužila, že ji člověk, kterýmu dvacet let říkala tati, vyhodil z domova - neměla se narodit ženské, která se později rozvedla? Měla v pěti letech skočit do řeky pod led, aby nebyla na obtíž? Nebo co, sakra?

    superkarma: 0 04.12.2008, 14:44:45
  7. avatar
    [19] Jeremi [*]

    Solei: Manželovi matky (a to i bývalému, pokud od skončení manželství neuplynulo víc než 300 dnů) začíná běžet půlroční lhůta k popření otcovství až v okamžiku, kdy se dozvěděl, že se jeho ženě narodilo dítě. A pochopitelně není možné, aby žena jednostranně označila někoho za otce svého dítěte, on se o tom vůbec nedozvěděl a plynuly mu z toho nějaké povinnosti.

    Jinak ale opravdu podle českého práva prakticky není možné podat návrh na popření otcovství, pokud uplynula lhůta. Ve výjimečných případech tak může učinit pouze státní zástupce, a to jen je-li to v zájmu dítěte.

    superkarma: 0 04.12.2008, 12:35:49
  8. avatar
    [18] Solei [*]

    psycho: to ano s tím souhlasím a nechápu proč tohle u nás neprošlo (nejspíš kvůli německému občanství dítěte?) protože znám podobný případ - a povinnost platit byla zrušena

    superkarma: 0 04.12.2008, 12:11:33
  9. avatar
    [17] psycho [*]

    OlgaMarie: Když by chtěl platit na cizí, tak ať klidně platí, v tom mu nido nemůže bránit. Ale když není jeho, tak nevím, proč by měl platit.

    superkarma: 0 04.12.2008, 12:10:59
  10. avatar
    [16] psycho [*]

    Solei: Takovou ochranu chápu, ale když se zjistí, že dítě není jeho, má mít možnost okamžitě přestat platit a ať si správného spozora najde ona.

    superkarma: 0 04.12.2008, 12:09:01
  11. avatar
    [15] Solei [*]

    psycho: gentiana: až takhle jednoduše to není. V případě, že porod proběhne do určitého termínu od rozvodu počítá se s tím, že otcem je manžel (exmanžel) a teprve dodatečně se určuje otcovství. Jasně, že když svobodná žena napíše, že otcem dítěte je ten a ten a on o tom neví tak to není moc dobré (akorát nevím jak tohle právně probíhá). Ale tady jde o dítě narozené v manželství. Takže s tím souhlasím. Není tak neobvyklé, že muž odejde od ženy (manželky) v době těhotenství a tohle má bránit takovéto případy.

    superkarma: 0 04.12.2008, 12:04:06
  12. avatar
    [14] OlgaMarie [*]

    psycho: Copak vůbec nechceš připustit, že si chlap může vytvořit k tomu cizímu fakanu citovou vazbu a ta je pro něho cennější než nějaké alimenty? V tomto případě bylo nejvíc ublíženo dítěti a za to bych hnala k odpovědnosti jeho mámu!

    superkarma: 0 04.12.2008, 12:02:42
  13. avatar
    [12] psycho [*]

    gentiana: Komu to prospěje, třeba tomu, kdo na to 10 let platil a měl by ještě platit dalších 16 let. Nejde o zanedbatelnou částku. A Pepíčkovi holt maminka řekne, že je kurva a udělala podraz.

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:56:52
  14. avatar
    [11] psycho [*]

    Monina: Tak ať si ta coura najde toho pravého.
    P.S. A jak tady čtu a vidím z reálu, tak si ženský klidně pořizují dítě, i když jsou singl a vůbec jim nevadí, že to není do úplné rodiny. Takže potřebují spíše "sponzora".

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:53:17
  15. avatar
    [10] psycho [*]

    Solei: k 4. Je to totálně postavené na hlavu a chrání to hlavně podvodnici a nějakého cizího fakana, do kterýho je chlapovi stará bela. A jestli je něco hned nepravedlivé, tak to není ani správné.

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:50:13
  16. [9] gentiana [*]

    Solei: přesně. Komu asi tak prospěje, že se po pěti nebo deseti letech zjistí, že děcko není jeho? Jo, vznikne soud, bude se vytahovat špinavé prádlo, ubohý podvedený mužíček si vybije zlost, rozvede se, nebude platit alimenty a Pepíčkovi se vysvětlí, že tatínek není tatínek a maminka je coura.

    Problém je spíš v tom, že když matka uvede, že otcem je Lojza Novák, Horní 27, Lhota, tak nikdo nezjišťuje, jestli dotyčnou Lojza vůbec zná. Akorát mu za několik let přijde obsílka k soudu, že neplatí alimenty - a to se pak už nedá v českým právním systému dělat nic. Nevím, kolik sviní tohoto typu se v populaci vyskytuje, ale v takovém případě se ten chlap nemá jak ubránit.

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:49:38
  17. [8] mindulinka [*]

    I když, kolik otců má jistotu, že jejich dítě je opravdu jejich?

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:45:11
  18. [7] mindulinka [*]

    Je fakt, že tohle je výjimka. Bohužel je víc dětí, na které otcové neplatí.

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:44:47
  19. avatar
    [6] Solei [*]

    Monina: furt lepší nechat "otce" ať se brání, že to není jeho, než matku aby jménem dítěte několik let vymáhala prokázání otcovství a alimenty

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:30:56
  20. avatar
    [4] Solei [*]

    mně to postavené na hlavu nepříjde. Je to sice šílené, a může to být i nespravidlivé, ale chrání to matku a dítě.

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:16:27
  21. [3] FAXÍK [*]

    je to postavené na hlavu

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:12:23
  22. avatar
    [2] Irena1 [*]

    všeobecně naše zákony, nejen rodinné, jsou peklo

    superkarma: 0 04.12.2008, 11:00:21
  23. [1] gentiana [*]

    Nojo, etika i právo zase zaostávají za vědou.

    superkarma: 0 04.12.2008, 09:49:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme