Vztahy

Můj vytáčeč synátor


Mým největším vytáčečem je můj 18letý syn. Asi to známe všechny, kdo máme děti v tomto věku, manžel mi také neustále říká, ať jsem v pohodě, že je to všude stejný... ale přece jen..
Pár příkladů za všechny:
- příjdu z práce, ruce vytahaný od nákupních tašek a synáček sedí u počítače, popř. u televize, oblečení naházený na židli, boty v prostředku chodby, že s taškama málem letím až do kuchyně... na můj skromný dotaz, proč to tak je? se mi dostane stručné odpovědi: Hm.. popř. Nevím.. A já už teču!
nebo
- volám synovi na mobil a jeho NOO místo aspoň slova: Ahoj nebo aspoň co chceš? mě opět vytočí
nebo
- jsou prázdniny, já vím, ale je mu 18, chce být samostatnej, navíc dělá hotelovku, ale než by si cokoli připravil k obědu, tak si namaže rohlík a apetitem a ani ten nůž není schopen dát do myčky, natož umýt, jen ho hodí do umývadla. Přijdu z práce a zas jsem vytočená..
nebo
- neustále mu říkám, ať nechodí po bytě v bílých ponožkách. Absolutně zbytečně..
Jsou to možná maličkosti, ale mě už pomalu, ale jistě přestává tento stav bavit, a tak jsem vymyslela bodový systém, připíchla ho na ledničku a ejhle, ono to funguje!!
 
Jaký je to systém? Velice jednoduchý. Kluk v jeho věku má velice rád penízky - aby mohl pozvat slečnu do kina, na diskotéku apod. Takže na ledničce máme např.
 
- neustlání postele 5 Kč
- oblečení neuklizené 1 ks 2 Kč
- chození v bílých ponožkách 2 Kč
- sklenky povalující se po bytě 1 ks 2 Kč
- a pod.

Postupně doplňuji podle dalších hříchů. Teď už záleží na tom, jestli mu z brigád něco zůstane, nebo nee..
A já? Každý den po příchodu z práce proběhnu bytem, na ledničku napíšu trestné body..jenže ono jich nějak ubývá, chlapec se snaží.. Sakra, co mě bude vytáčet?
 
Zdenka 
 
Milá Zdenko, systém pokut se, koukám, osvědčil.... :o))) Ale víš..jeho budoucí žena ti jednou určitě poděkuje. :o))) Pozdravuj synka.
 
A čím točí kdo vás? Čím točíte vy své rodinné příslušníky? Pište pište... redakce@zena-in.cz
   
29.07.2005 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [45] Kadla [*]

    Sonne: Mám 16letého a 11letého syna a mám s nimi podobné problémy jako autorka článku. Ale vím, že to je obecný problém mezi dospívajícími a nedělám z toho tragédii. Rozhodně nejsem jejich otrokem, nesbírám po nich věci ani nic podobného. Ale taky se tím proboha nenechám vytáčet a výkřiky jako "proč jsou boty uprostřed předsíně?", ty si teda dokážu odpustit, protože jsou poněkud řečnické, ne? Místo toho jdu za synem a klidným hlasem mu řeknu: V předsíni sis zapomněl boty. A synek jde a uklidí.

    superkarma: 0 31.07.2005, 12:34:03
  2. avatar
    [44] Sonne [*]

    Kadla: Nepřipadá mi to jednostranný. Máma doma dělá jiný věci, ale proč by měla být jako otrok téměř dospělému dítěti? Myslím si, že pokud doma dítě dostává kapesné, není úplně od věci, když mu bude za nesplnění věcí trošku kráceno... Já to nevidím jako úplně ulítlý. Samozřejmě jiný postih může mít dítě 10-leté, jiný 14-leté a jiný 18-leté, to už je ale na rozumném uvážení rodičů. Výchova není vůbec jednoduchá a je fakt, že co platí na jedno dítě, nemusí platit na jiné.

    superkarma: 0 30.07.2005, 20:56:23
  3. avatar
    [43] kemy [*]

    no tak ty si matinka! taky mi je 18 a vytáčela by si mě spíš ty. když sou pokuty, tak by měli bejt i výdělky, ne? dáváš mu prachy? na peníze z brigád bys mi nešáhla! a jesi ti platí, tak děkuj za mimořádně hodnýho syna. rohlík taky jídlo, ne?

    superkarma: 0 30.07.2005, 19:26:30
  4. avatar
    [42] erKa [*]

    106: (30) souhlasím.

    superkarma: 0 30.07.2005, 15:54:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] Eva_CZ [*]

    okno: ty jsi dobry psycho, co?
    Jak sis smejda vychovala, takovyho ho mas.

    superkarma: 0 30.07.2005, 12:45:56
  2. avatar
    [40] Kadla [*]

    Sonne: Jenže v práci jsi navíc placená za to, co uděláš. Pokud to tedy chceš brát až takhle do důsledku, že to srovnáváš se zaměstnáním (a chceš z toho učinit předmět platební povinnosti), pak by mu máma měla platit za každé uklizení bot, ustlání postele, atd. příslušnou částku a za nesplnění závazku jim strhnout. Nikoli však jednostranně. Mně celý ten systém strhávání peněž přijde jako ulítlý.

    superkarma: 0 30.07.2005, 12:08:06
  3. avatar
    [39] Sonne [*]

    karieristka: Proč nesáhnout na peníze? V práci ti taky nedají prémie, když něco neuděláš tak, jak máš. To je život... A dospívající děti si mohou pomalu zvykat na to, že to takhle na světě chodí, ne? Nic není v životě holt zadarmo!!! Navíc Zdenka v článku píše za co a jaké částky jsou mínusové, myslím, že to není žádná finanční hrůza, ale když se to nakupí, synáček to hnedle pozná. A hlavně - FUNGUJE TO!!!

    superkarma: 0 30.07.2005, 09:21:17
  4. avatar
    [38] karieristka [*]

    jsem matka dvou dospívajících dětí a nikdy by mne nenapadlo strhávat jim peníze z brigády - když si to vydělali, je to jejich - a vlastně ani z kapesného jim nic nestrhávám - do pokojíku nechodím - dala jsem nad dveře ceduli "při odchodu z dětského pokoje si řádně otřete boty" a pokud chtějí bydlet v binci, at si v něm bydlí - a v předsíni kopnu boty pod botník, at si je tam najdou.

    superkarma: 0 30.07.2005, 09:05:01
  5. avatar
    [35] Sonne [*]

    Zdenííííííí? Ty jsi byla u nás na návštěvě? Systém trestné body zkusím. Broučkovi je 14 a kousek, ale penízky už má taky rád... Díky za tip!

    superkarma: 0 29.07.2005, 19:28:57
  6. [31] okno [*]

    106: velice vtipné..

    superkarma: 0 29.07.2005, 16:51:49
  7. avatar
    [29] folkart [*]

    Já sice nemám kluky zato dvě pubertální holky a je to něco obdobného. Na mé neustálé protesty si prostě na dveře od pokoje dali ceduli VSTUP JEN NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ a tím je to vyřešené, prostě to neřeším a špinavé věci a další co nechají mimo jim tam prostě odnesu, nevěřili by jste jak to funguje, než by byli v bordelu, raději to uklidí a bez řečí

    superkarma: 0 29.07.2005, 16:05:34
  8. avatar
    [28] sunshine [*]

    vecernice:"chodit po baráku nasraná od rána do večera" to mě fakt dostalo úplně jsem si to představila.
    Kdybych dala na lednici bodovací systém tak by ho syn hned roztrhal. Podle mě je to neúčinné, protože potom vlastně uklízí za trest a spíš to vyvolá odpor k uklízení. Já pravidelně uklízím potopu v koupelně, ponožky, nádobí od počítače. Než bych to synovi vysvětlila tak to mám 3x uklizené a ještě bych se zbytečně rozčilovala.

    superkarma: 0 29.07.2005, 15:47:05
  9. avatar
    [26] risina [*]

    Vecernice: A proč to proboha děláš? Proč jim steleš a uklízíš? A úroč vyváříš 3 různá jídla? Tl bych chápala, kdyby byli všichni nemocní a měli různé diety, to uklízení a stlaní v žádném případě. Tedy jedině v tom, že je to tvůj jediný koníček...

    superkarma: 0 29.07.2005, 15:35:59
  10. avatar
    [25] Boženka [*]

    Mně můj prvorozený taky dost vytáčel, kdežto ten druhý býval vždycky jako sluníčko, když jsem začala pěnit, hodil mi fór, já se začala smát a bylo. Ten starší, ten mě uměl vytočit do ruda - kolikrát jsem skoro brečela bezmocí. Můžu říst, že se úplně srovnal, bude mu 30 a káže svojí dcerce věčné pravdy jako já kdysi jemu - a mně to teď připadá docela směšné.

    superkarma: 0 29.07.2005, 15:09:48
  11. avatar
    [24] Kadla [*]

    Taky mě překvapuje, že chlapec je ochoten platit, je už plnoletý, mohl by se na to -jak se u nás říká - kváknout.
    Navíc ty částky jsou poměrně malé, můj syn (16) by z toho měl legraci. Ale určitě by nic neplatil. A taky patřím mezi ty, co jim tyhle věci připadají jako prkotiny. Bere drogy? Nebere. Válí se doma? Ne, chodí na brigády. Pije? Nepije. Proboha, co člověk může chtít víc. Pokud jde o pořádkumilovnost, ta buď přijde časem, nebo taky ne.

    superkarma: 0 29.07.2005, 15:09:19
  12. avatar
    [23] Gita [*]

    Mam syna o rok starsiho a jeho projevy jsou veeelmi podobne

    superkarma: 0 29.07.2005, 14:59:03
  13. avatar
    [21] femme [*]

    já jsem tak ráda, že moje robátka puberta obešla , jinak bych asi teď bručela na Borech

    superkarma: 0 29.07.2005, 14:26:31
  14. avatar
    [19] risina [*]

    gerda: Mně tea připadá,že vychovávat k tomuhle v 18 je skoro pozdě. A ten systém pokut mi taky přijde pro 18tiletého takový.. ponižující?
    Jinak souhlasím s Vivian, že to jsou vlastně prkotiny...

    superkarma: 0 29.07.2005, 14:05:51
  15. avatar
    [18] JaninaR [*]

    Vivian: Naprosto s tebou souhlasím. Kdybych se měla ze všecho nervovat, tak jsem už dávno v blázinci.
    Připadá mi, že OKNO je ta, co napsala tento článek....prostě hledá další důvod, proč po někom vyletět....doufám, že mi nesrazí kapesný
    A jinak.....často se mi stává, že volám své mamče a ta mi zvedne telefon se slovy: "No?"

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:59:35
  16. avatar
    [17] gerda [*]

    je fakt, že děti se vychovávat musí, v tomto případě i trestnými body. Ona by se jednou budoucí snacha pěkně poděkovala za takový dáreček, který si ani neumí uklidit boty do botníku. Jenomže já už vychovávat nemusím a tak si klidně dopřeju ten luxus v klidu sebrat to, co překáží mně a nevadí manželovi. Bez zbytečných řečí. Radši mám pohodu a určitě dá míň práce uložit hrnek na místo, než sáhodlouze vysvětlovat, proč to tak má být

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:45:35
  17. avatar
    [16] Vivian [*]

    okno: a proč myslíš, že mě klídek přejde?

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:39:23
  18. avatar
    [15] Vivian [*]

    okno: a CO přesně neznám z vlastní zkušenosti?? Myslíš, že jsem v životě nebyla mladá nebo že jsem se s žádným mlaďochem ještě nesetkala? Nebo že mě nikdy nic nenaštvalo?
    Já ti prostě nerozumím Proč bych nesměla napsat, že mám pocit, že někoho vytáčejí zbytečnosti?
    Myslím, že k tomu určitě nepotřebuju mít dítě, abych směla mít vlastní názor . Taky máš svůj názor třeba na potraty nebo na válku, aniž bys něco z toho zažila osobně, ne?
    Dneska je vedro, co?

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:38:21
  19. avatar
    [14] Beruška1 [*]

    Já mám 16letou dceru a kdybych se měla nasírat za všechno, co dělá, tak z toho nevyjdu. Je to prostě styl jejich života a říkat, za nás to nebylo, tak si vzpomenu, jak jsem tuhle větu jako mladá nesnášela od rodičů a babičky. Má dcera do telefonu řekne,co chceš mami, nezdržuj. Chudinka, asi má stále plno práce. K jídlu nechce nic teplého ani když něco uvařím, raději si dá skutečně rohlík se sýrem, šunkou nebo jogurt či müsli, to už musí být dobrota, aby teplé jídlo snědla. A do jejího pokoje raději moc nechodím, nevidím ten nepořádek a nemusím se rozčilovat. Jediné co mi vadí jsou také boty poházené hned za dveřmi v předsíni o něž zakopnu při návratu domů.

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:33:55
  20. [13] okno [*]

    Vivian: Já jen,že těžko můžeš někoho kritizovat za to,co neznáš z vlastní zkušenosti.Takže klídek on tě ten klídek za pár let přejde..

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:33:40
  21. avatar
    [12] Vivian [*]

    okno: svůj názor si klidně napiš, ale slušně.
    Myslím, že i já jsem jen napsala svůj názor, nikoho nekritizuju. A k tomu, abych směla vyjádřit svůj názor, nemusím mít důchodový věk ani dvě děti, takže klídek

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:31:43
  22. [11] okno [*]

    Mickey Mouse: já už se vysmála tolikrát..a nějak se to nemění..hold chlap má jiný názor,že?

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:31:29
  23. [10] okno [*]

    Vivian: co tím myslíš..ty můžeš psát něco o nasrání a já svůj názor napsat nesmím?Jesli ty nejsi nějaká divná..

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:30:03
  24. avatar
    [8] Vivian [*]

    okno: koukám, že tvoje chování taky nemá k tomu frackovi daleko

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:24:23
  25. avatar
    [7] Mickey Mouse [*]

    okno: Me uz davno neni 25, ale nasirat se kvuli tomu, ze se neumi ohlasit do telefonu? Proste bych se mu vysmal a on by se to casem naucil. Naucil se uz, jak se chodi na zachod a zavazujou boty. Tak to dalsi prijde taky.

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:24:00
  26. [6] Evalota [*]

    Hihi ..tak tuhle metodu bodování jsem ještě nezkoušela.Super !

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:21:18
  27. [5] okno [*]

    Vivian:koukám děvenko,že je Ti 25let,takže nejsi daleka toho fracka.Až budeě mít věk a zkušenosti s dětma,tak můžeš kritizovat..

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:20:02
  28. avatar
    [4] Vivian [*]

    Mám dojem, že paní prostě potřebuje nasrání k životu Jak jinak si mám vysvětlit, že ji vytočí i to, jak se syn ohlašuje do telefonu Nebo proč by si měl vařit oběd, když mu stačí rohlík?

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:17:44
  29. avatar
    [2] Vivian [*]

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:15:23
  30. avatar
    [1] Zuzana N. [*]

    superkarma: 0 29.07.2005, 13:13:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme