Vztahy

Můj tchán se snaží být dobrým dědou

 "A bude tam taky děda Pavel ?" ptá se mě můj malý syn vždy, když jedeme za manželem do práce. Ten totiž pracuje ve firmě svého otce, a tak se tímto způsobem často vídám se svým tchánem. V otázce synka je vždy trochu bázně či obav, jelikož se svého dědy bojí.  

Děda Pavel je velice společenská nátura.
Každý ho rád vidí  a každá společnost ho bouřlivě vítá. Jen jeho rodina je trochu zaražená a pokaždé, když se tchán vzdálí, vzduch se zdá být nějaký čistčí.

Dám vám příklad ve formě malé historky, která se udála nedávno při napjaté situaci, v pracovním prostředí mého manžela a tchána.

 

Právě byli ve firmě přítomni klienti, když se mému manželovi nezdařila jakási nabídka. Týkala se vcelku lukrativní práce, a tak se můj tchán na manžela velice rozlobil.
Zvyšoval hlas až do nebe a nic nedbal na přítomnost cizích osob, v tomto případě dokonce klientů. Že jsem byla přítomna i já s malým dítětem ho nezarazilo teď a ani nikdy jindy.
Rozkřikl se a opakovaně mému třicetiletému manželovi něco vyčítal.

Nepříjemné to bylo pro všechny přítomné.
Nejvíce ale pro manžela, který má (tedy - jak já se domnívám) převážně díky tchánově výchově sebevědomí zcela na bodě mrazu. Povzbuzování je jedna z mých nejdůležitějších úloh našeho partnerského soužití.
Dále se však musím starat o smýšlení malého synka, kterému jsem již nejednou vysvětlovala, proč dědeček na tatínka křičí. Není to moc platné, syn se dědy  bojí.

Druhá stránka mého tchána je však zcela odlišná.

- když jede na větší nákup, nikdy na nás nezapomene. Tu přinese tašku ovoce, tu prášek na praní
- pokud se nám stalo, že jsme potřebovali půjčit peníze (a to i větší částky), založí nás beze slova a bez následných výtek
- velice se snaží o pravidelnost rodinných sešlostí, scházíme se několikrát do roka, většinou u něho v bytě a on vždy připraví bohaté pohoštění
 

Tchán se zkrátka vždy snaží vše jakoby napravit, snaží se zajímat se, snaží se všelicos.
Ale jen snaží, podle mne to nemá "v sobě" a nikdy mít už nebude.

Co s ním? Zatratit, pochopit?

 

       
   
13.05.2004 - Láska a vztahy - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [72] Eva_CZ [*]

    Gedžitka: chapu situace, kdy je to nezbytne - dite zapomene doma klice, tak si je jede k mame do prace vyzvednout... Ale vasim sefum nevadi, kdyz za vami nakraci kamaradky na kus reci?
    Tak to mne by teda vadilo - a myslim, ze mym zakaznikum take...

    Navic mam ve smlouvach vymezeno, KDO se smi v objektech pohybovat...

    To je dobry, navstevy v praci, pokec, kaficko, pohoda... No vsak ja vim, Kocourkov.... Pak si nestezujte na maly platy, ja se kolikrat divim, ze vas platej vubec...

    superkarma: 0 13.05.2004, 22:00:53
  2. avatar
    [71] danca79 [*]

    Nečetla jsem reakce, jen článek - a rozhodně bych řekla POCHOPIT. Děda to asi fakt v sobě nemá, ale je vidět že se snaží seč může. Má vás všechny určitě rád, i když holt malinko jinak, než vám by vyhovoalo. Držím palečky abyste k sobě našli schůdnější cestu

    superkarma: 0 13.05.2004, 19:48:44
  3. avatar
    [70] Gedžitka [*]

    Eva_Fl: někomu neva, když tam za jeho zaměstnancema někdo přijde, mé šéfové to neva, moje mamka s tím taky pokud vím nikdy problém neměla, aby sme mohli za ní přijít.

    superkarma: 0 13.05.2004, 19:36:42
  4. avatar
    [69] Eva_CZ [*]

    Kdo nepodnikal, nevi, jak tezke je sehnat zakaznika a udrzet si ho - no a jestli chlapecek tatovi podela nejakou zakazku, je to na zabiti!
    No a nekdo rve ( a vyrve se a je v pohode ), jinej jedna v rukavickach ( a vznitrne se uzira ), nekdo se pretvaruje, holt je kazdej jinej.
    Porad mi nikdo neodpovedel, co ma delat mama s deckem u manzela v praci...?????

    superkarma: 0 13.05.2004, 17:02:06
  5. avatar
    [68] Eva_CZ [*]

    Vivian: to je neco uplne jineho! Adam mi taky jezdi pomahat, jednak kvuli prachum a druhak - kdyz je nekde hodne prace, sebereme se a jedeme vsichni 3 a uzijeme si i srandu, pak se stavime nekde na veceri.... Je mi to milejsi, nez ( pokud je to nejaka narazovka ) cizim lidem hodiny vysvetlovat, co a jak se ma udelat a kde to vlastne vubec je a tak...
    Ale zamestnat syna na plny uvazek - no ani omylem! Davam mu porad sanci si privydelat, pokud studuje a bude mit tu moznost i po skole, ale nechci ho jako zamestnance... Chci, at si najde svou praci, at se postavi na vlastni.... Chci toho tolik ?- bylo mu 20 let!

    superkarma: 0 13.05.2004, 17:00:06
  6. avatar
    [67] Kuře [*]

    Třeba je to řvaní jenom projev dědova stylu jednání. Mám osobní zkušenost s cholerickým šéfem. Chvíli mi trvalo, než jsem si na to zvykla, ale teď už vím, co a jak. Když řve, nadává (velmi pestře) a huláká až se stěny otřásají jsem v pohodě. Vím, že je to bezva chlap, který neudělá podraz, který mi v případě potřeby vyjde vstříc a pomůže i když nemusí. Ale jednou jsem byla u toho, když propouštěl mého podřízeného. Nikdy bych to už nechtěla zažít. Tak korektně a zdvořile jsem ho nikdy neslyšela mluvit. Radši ať huláká a řve, to totiž vím, že je to v pohodě, že se dá vše napravit. Když je zdvořilý, je zaděláno na obrovský průšvih.

    superkarma: 0 13.05.2004, 14:29:18
  7. avatar
    [66] Petique [*]

    Pettys: mého otce to teda drží jak doma, tak v práci. A nejlepší je, když přijde naštvanej z práce, to je takový 2v1 .
    To je mi líto, že to máš takhle , ale vzchop se seš ženská, to zvládneš. Nemám ráda, když chlapi jakkoliv ponižujou ženský.

    superkarma: 0 13.05.2004, 13:41:10
  8. avatar
    [65] Pettys [*]

    Petique: Ahoj, můj táta je cholerik jenom doma, když jsem byla na praxi u něj v práci, byl jako beránek, všichni ho zneužívali a ani necekl. Manžel je zase cholerik jenom v práci. Tchyně mě na jeho výbušnost upozorňovala, ale já jsem ji objevila až po 10 letech manželství, když jsem nastoupila do firmy. Doma je mu všechno jedno, chce mít klid, ale v práci netoleruje vůbec nic. Každý, kdo nemá stejné pracovní tempo je neschopný, líný a tak. Moje sebevědomí je taky na nule. Bohužel by teď bylo velmi problematické z firmy odejít.

    superkarma: 0 13.05.2004, 13:30:43
  9. avatar
    [64] Petique [*]

    Pettys: no je určitě fakt, že společná práce manžílkovi na sebevědomí nepřidá. Kdyby dělal jinde, nepřijde s tatínkem moc do styku, takže ho tatínek ani nebude moct ponižovat. Ale podle mě je cholerik a ty takový bývají i doma, ale ne tak často, nemají takový stresy a tak.

    superkarma: 0 13.05.2004, 13:18:44
  10. avatar
    [63] Gedžitka [*]

    Já myslím, že pisatelku článku plně chápu, svůj názor jsem napsala už níže.

    Charmed: taky myslím, že to byla jedna situace z mnoha a z toho že začne na někoho křičet před lidma je celkem vidět, že cholerik je. Jinak by ho vzal k sobě do kanceláře nebo prostě bokem nebo by neječel a jen řekl, že je to blbý, že to pos..l nebo tak něco.

    superkarma: 0 13.05.2004, 13:06:23
  11. avatar
    [62] Pettys [*]

    Já si fakt ale myslím, že kámen úrazu je v té společné firmě. Za zkažení lukrativní nabídky by byl syn seřván asi všude, ale nebyla by u toho jeho rodina a malé dítě. A doma by se s tím jistě nechlubil. Podle článku je děda v soukromí úplně v pohodě, kazí to hlavně ty výlevy v práci a pokud to vnuk neuvidí, nebude mít důvod se dědečka bát. Tak jsem to pochopila já.

    superkarma: 0 13.05.2004, 13:05:47
  12. avatar
    [61] Petique [*]

    Pokud jsem článek pochopila správně , tak z toho mám pocit, že tam jde spíš o povahu tchána. Ta historka z práce tam byla přihozená jen jako příklad jeho chování.

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:50:33
  13. avatar
    [60] Pettys [*]

    Já pracuji pro změnu s manželem a na základě toho nedoporučuji nikomu spolupráci s rodinnými příslušníky. Taky už se mi stalo, že jsem byla seřvaná před klienty. Spolupracující musí mít buď stejné schopnosti, stejný názor na řešení problémů, stejné pracovní nasazení a nebo jdou postupně do háje i jejich soukromé vztahy. Můj manžel je celkem dobrý táta, ale v práci je přísný šéf. To asi bude i případ dědečka z příběhu. Pokud si syn nechce nebo nemůže sehnat jiné místo, neměla by do práce za ním chodit rodina, děti rozdíl mezi prací a soukromím nechápou.

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:33:50
  14. avatar
    [59] Charmed [*]

    Žábina: A kde jsi v článku četla o tom, že "ale ten jeho křik a za chvíli neví o ničem"?

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:25:35
  15. avatar
    [57] Žábina [*]

    Charmed: právě, že do toho není vidět, jen okrajově....pak se můžeme domnívat, ale třeba to tak vůbec není...
    ale ten jeho křik a za chvíli neví o ničem, to mi prostě připomíná jednání cholerika....
    no sanqvinik to určitě není a flegmatik už vůbec ne ...

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:16:28
  16. avatar
    [56] Charmed [*]

    Žábina: Ale já jsem nezačala psát o tom, že je děda cholerik... s tím začal někdo úplně jiný, vlastně jiná .

    Přesto si myslím, že čtenářka, a asi ani její manžel, nedokáže oddělit pracovní a soukromou sféru. Děda může být přísný, co se firmy týče, ale jako člověk v soukromý může mít rád klid a rodinnou pohodu. To tady bohužel není napsáno . Článěk je podán tak, že děda je ten špatný, ten, který řve v práci na svého neschopného syna, která zkazil lukrativní nabídku a že se to "snaží jakoby napravit" dle domněnek čtenářky tím, že jim nakupuje, půjčuje peníze, když se to těm dvou hodí atd. To, že se na syna rozlobil po právu, to už je tady bráno jako jiná věc jako něco, co z něj dělá nepříčetného chlapa a že by na svého synáčka řvát neměl... Neměl, to je pravda, ale ne před KLIENTY .

    Petique: Ty pracuješ se svým otcem v jeho firmě? A ty mu kazíš lukrativní nabídky? Navíc si myslím, že tvůj "příběh" je tak trošku o něčem jiném, než tu píše čtenářka. Nehledě na to, že si nemyslím, že by pán byl cholerik jen proto, že se rozlobil na svého podřízeného, který evidentně spackal lukrativní nabídku .

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:11:00
  17. avatar
    [55] Gedžitka [*]

    No jo takový lidi taky znám. Můj taťka sice neřve, ale zas nemluví a vidí věci z trochu jinýho úhlu, ale jinak se taky snaží i když jako mladší jsem taky chtěla spíš tatínka než dárečky a dovolený. Ale už to neřeším, akorát manžela to štve. A šéfa cholerika sem si užila ažaž. Myslím z pohledu toto na kterýho se řve, dát výpověď, což sem sama udělala a měla sem to udělat mnohem dřív. A dítě tam asi nevodit a pokud je s dědečkem rozumná řeč, tak mu vysvětlit, že takový věci se řeší mezi čtyřma očima nebo mu prostě říct, že bych si přála, aby to tak řešil, a ne před ostatníma a tím spíš před dítětem.
    Charmed: pokud vím, cholerik je člověk dejme tomu vzteklej, kterej se rychle rozčílí, ale nemá to co dělat s tím, že by neměl rád společnost.
    Jinak nemyslí, že by autorka tchána ždímala, pokud se on jinak chová normálně a mají mimo práci manžela fajn vztah.
    Jinak my se třeba báli jako děti strejdy a přitom je to moc fajn člověk, jen přísnej.

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:07:49
  18. avatar
    [54] Vivian [*]

    Eva_Fl: já jsem pracovala u maminky ve firmě Měla zahradnictví a se sestrou jsme ji jako malé holky pomáhaly, já miluju kytičky a hlínu Přivydělávaly jsme si ke kapesnému, bylo to fajn. A žádnou neplechu to nedělalo

    Ale vážně - co se týče článku, souhlasím v podstatě s ClarCou - ono to tu psalo víc přispěvatelek, ale je fakt, že směšování soukromí a práce je skoro vždycky na pěst nebo na infarkt, prostě samý potíže. A jak já říkám - jaký si to uděláš, takový to máš. Pokud se ti něco nelíbí a můžeš to změnit (což většinou lze), nefňukej a změň to!
    Děda je jakej je, v jeho věku už ho budou mladý dost těžko převychovávat, měli by se spíš osamostatnit (aby se mladej nemusel nechat seřvávat, když se mu to tak nelíbí) a naučit se brát dědu takovýho, jakej je (pokud je něco, co změnit opravdu, ale opravdu nemůžeš, nemá cenu se tím trápit - zbytečná ztráta času).

    Dědu bych se snažila pochopit - myslím si, že pro něj určitě není žádná pr*el fungovat jako děda (otec) a zároveň jako nadřízený. A pokud zaměstnanec něco zpacká, dá se očekávat, že mu to šéf vytkne (i když ty výtky by se měly odehrávat mezi čtyřma očima, to je jediný, co by se děda měl naučit, i v zájmu ostatních zaměstnanců).

    Pokud je děda jinak fajn, nechápu, proč čtenářka chodí i se svým dítětem za dědou (manželem) do práce, kde se dá očekávat dusno . V práci to prostě není děda, ale šéf.

    Ale myslím, že jádrem pudla není děda. Problém je někde jinde...

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:07:28
  19. avatar
    [53] Kuře [*]

    Hmmm, na mne to působí, že je pro pisatelku normální chodit do firmy v pracovní době i s dítětem.Tudíž je její přítomnost normální stav. A tchán má dvě možnosti - buď ji poslat pryč a v klidu pracovat dál, nebo její (i vnukovu) přítomnost svým způsobem ignorovat a pracovat dál. Předpokládám, že zvolil možnost druhou a tak se nikdo nemůže divit, že nebere na vnuka ohled. Dítě ve firmě by mělo být vyjímečnou situací, asi by ho nevodila do "cizí" firmy jenom tak, na kus řeči.
    K chování mimo firmu se pisatelka moc nevyjadřuje. Teda kromě výčtu materiálních požitků. Chce si děda s vnoučkem hrát? Povídá mu pohádky? Ukazuje mu zajímavé věci? Je mimo firmu klidnější a nekřičí? Jsou ty rodinné sešlosti v pohodě? Jestli ano, tak ať prostě do práce dítě nevodí a chvíli počká, jestli se vztah malého k dědovi nezlepší sám.

    superkarma: 0 13.05.2004, 12:05:50
  20. avatar
    [52] Alousek [*]

    Muj tchan byl dost panovacnej ale mela jsem od nej vsechno, co jsem potrebovala( treba postavil piskoviste pro dceru nebo videl, ze se mi spatne zajizdi s kocarkem do domu tak vybudoval takovy najezd abych to mela jednodussi).Bohuzel zemrel, kdyz byl dceri rok.Cesal tresne a spadl z zebriku, zlomil si vaz.
    Skoda, dneska by byl urcite na svoji vnucku a vnuka pysnej

    superkarma: 0 13.05.2004, 11:59:20
  21. avatar
    [51] Eva_CZ [*]

    Co ja bych za takoveho dedu dala...
    A jestli synacek dela prusery a tata se pak neudrzi, holt treba pred lidma....
    Asi je toho na dedu proste taky moc. Nevim, proc za nim leze dite do prace, no a uz vubec nevim, proc si synacek neporidi vlastni zamestnani a necha na sebe rvat, pokud se mu to nelibi.
    Ja tyhle rodinne firmy nemam rada.... A to je i duvod, proc nechci zamestnat syna. Protoze byt sefka a mama.....
    Mame 2 firmy a pracovali jsme oba v obou - uz davno jsme si je rozdelili. Te prvni delam jen papiry a tu druhou si vedu sama.
    Ubyly rozpory, ktere se prenasely do soukromi... Takze mame i cas si rict neco jineho, nez porad kecat o praci....

    superkarma: 0 13.05.2004, 11:53:08
  22. avatar
    [50] Žábina [*]

    Žábina: myslím příspěvek č.37.

    superkarma: 0 13.05.2004, 11:38:24
  23. avatar
    [49] Žábina [*]

    Petique: přesně ...

    superkarma: 0 13.05.2004, 11:37:22
  24. avatar
    [48] Žábina [*]

    Charmed: jo a cholerik není zlý člověk, jak si možná myslíš...naopak vybuchne a pak ho to mrzí...a proto třeba ty dárky, sešlosti a tak...aby to svým blízkým vynahradil...
    tož asi tak ...

    superkarma: 0 13.05.2004, 11:36:11
  25. avatar
    [47] Žábina [*]

    Charmed: určitě bych na něj neječela před ostatními kdybych věděla že ho tím ztrapním i před klienty ....
    řekla bych mu to někde bokem, třeba ostře,ale určitě ne takhle.....

    superkarma: 0 13.05.2004, 11:34:53
  26. avatar
    [44] Petique [*]

    evusche: mamka je slaboch, víš?? A oni byly taky světlí chvilky. Taky sem trochu cholerik, podědila sem, no. A dávej si bacha co řveš, abys neřekla něco a pak toho nelitovala.

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:56:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [43] evusche [*]

    Petique: já neodsuzuji nikoho, jen mi přijde divný, že i když mamka přišla z práce a viděla ty tvoje monokly, že nezasáhla....já jsem taky cholerik, ale v životě bych nemohla ublížit bezbranným tvorečkům. Mě stačí se vyřvat a je klid

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:50:43
  2. avatar
    [40] Hanela [*]

    Lubar: Charmed: souhlasím s vámi!


    Každý není jen dobrý nebo zlý....do práce bych nechodila a užívala bych si na rodinných sešlostech. A v práci si to s ním musí manžel vyřídit sám on by asi křičel na každého, ne jen na svého syna

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:22:13
  3. avatar
    [39] medved [*]

    naprosto souhlasim s clarcou

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:20:09
  4. avatar
    [38] JanaVi [*]

    Také si myslím, že je nejlepší se osamostatnit.
    Máme s prarodiči výborné vztahy - vídáme se příležitostně, nic od nich nedostáváme,nepůjčujeme si, děti nám nehlídají a hlavně nám do ničeho nemluví. Není nad to!!
    Kamarádka s rodinou se teď od svých rodičů z prima rodinného domku odstěhovala do mini bytečku ve vedlejším městě právě proto, že jim rodiče do všeho mluvili. Moc dlouho se rozhodovali a myslím, že se rozhodli dobře.

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:19:54
  5. avatar
    [37] Petique [*]

    Charmed:kolik znáš choleriků??? Můj otec je král choleriků a na rodinné oslavy si potrpí. Je štědrý, je rád když může udělat radost druhým. Zajímalo by mě z čeho usuzuješ, že cholerici a rodinné oslavy s pohoštěním nejdou dohromady. Napiš mi tvé představy o cholericích prosím děkuji...

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:12:42
  6. avatar
    [36] Aja [*]

    Třeba čekají až jednou zdědí firmu...a bojí se ozvat, aby náááhodou o ni nepřišli...

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:11:00
  7. avatar
    [34] Lubar [*]

    Osobně si myslím, že potřebujete získat od dědy odstup - ať se manžel podívá po nějaké práci jinde. Až uspěje, tak to zvedne jeho sebevědomí, tudíž i schopnost se otci postavit. A jakmile se otci postaví, tak z nich můžou být rovnocenní partneři. Sama jsem dělala u táty, ale vnitřní pudy mě donutily odejít - bylo chvíli dusno, ale dneska i táta dokáže přijít na radu a já už nemám pocit, že jsem dobrý právník jenom proto, že jsem dcera doktora toho a toho. Tam, kde dělám, ho nikdo nezná ...
    A proto pomaličku uvažuju nad tím, že co dělá, možná začnu dělat taky a klidně i ve sdružení s ním, ale přijdu tam jako zralejší člověk.
    A chození do práce s dítětem - táta má taky rodinnou firmičku, ale jeho! dcerka s manželkou tam přijdou výjimečně, stejně jako tam za mnou nechodil můj tehdejší přítel. Jsou to prostě oddělené záležitosti. Když tam nebudete chodit, nebudete svědky toho, jak se děda chová v práci a budete mít větší klid.
    Takže bych neměnila dědu, ale svůj přístup. Je jaký je, ale nevypadá to, že by byl zlý.
    Mmch - můj děda byl velice přísný, taky jsem se ho jako dítě bála ... teď strašně lituju toho, že tu už není, protože to byl asi svým způsobem podobný typ (našim dával bez řečí, ale když pracoval, tak jsem nesměla ani muknout). Přesto mi ze všech mých předků (s výjimkou mámy) schází nejvíc a nejčastěji na něj vzpomínám ...

    superkarma: 0 13.05.2004, 10:01:17
  8. avatar
    [33] Charmed [*]

    Žábina: Ještě jsem chtěla dodat, že děda asi klasický cholerik nebude, když "velice se snaží o pravidelnost rodinných sešlostí, scházíme se několikrát do roka, většinou u něho v bytě a on vždy připraví bohaté pohoštění", nemyslíš? Možná je takový jen v práci, ale čtenářka asi neumí od sebe oddělit dvě základní věci - práci neboli firmu a soukromý život .

    superkarma: 0 13.05.2004, 09:54:56
  9. avatar
    [32] Charmed [*]

    Žábina: Podle čeho usuzuješ, že je děda cholerik? Jak by ses zachovala ty, jako šéf firmy, kde tvůj podřízený zpacká lukrativní nabídku, která by firmu finančně zajistila?

    superkarma: 0 13.05.2004, 09:52:49
  10. avatar
    [31] Lucimo [*]

    Rusanda:

    superkarma: 0 13.05.2004, 09:49:30
  11. avatar
    [30] Žábina [*]

    myslím, že děda je cholerik,ale zlý nebude...to je vidět podle toho, že se snaží pomáhat a nečeká za to žádnou vděčnost....nezatracovala bych ho ...

    superkarma: 0 13.05.2004, 09:48:52
  12. avatar
    [27] Petique [*]

    evusche: to jako zase nebylo na denním pořádku.Tak jednou za půl roku. Ale řev, ten byl denně. Cholerik se velice rychle rozpálí a pak říká věci, který by normálně neřekl. A taky mamka u toho nikdy nebyla. Vždycky v práci. To nemůžeš tak soudit, ani já mamku nijak neodsuzuju, oni ty vztahy v naší rodině jsou takový komplikovanější.

    superkarma: 0 13.05.2004, 09:22:38
  13. avatar
    [23] evusche [*]

    Petique: teda nevim, jak by skončil můj manžel, kdyby mi takhle mlátil děti...asi bych ho utloukla, vodpráskla nebo podřízla a zahrabala na zahradě...

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:50:20
  14. avatar
    [22] Aja [*]

    šája, to je úplně jiná situace, ne?

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:50:06
  15. avatar
    [21] šája [*]

    Aja: Proč jako dojnou krávu? Když tchyně někde narazí na "výhodnou koupi", taky mi donese - tu brokolici za 15,- tu mlíko za 9,- tu kuře za 39,- a nikdy za to nic nechce, i když jí chci dát. Na oplátku jí zase pozvu na večeři a je to. Mezi našima a babičkou to taky tak fungovalo a všem to přišlo normální
    Prostě děda nakupuje, něco vidí, řekne si, to by se mladým hodilo a vezme jim taky. Nic za to neočekává, to je podle mě charakter. A že to neumí s malýma dětma, to se holt nedá nic dělat. Určitě se to dá řešit.

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:45:21
  16. avatar
    [20] Aja [*]

    beruška2: Taky to znám z vlastní zkušenosti...Eliminovala jsem třecí plochy.

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:42:17
  17. avatar
    [19] megrin [*]

    *Kotě*: souhlasím, souhlasím. Uznavám, že řešit firmení problémy před klienty není zrovna profesionální, ale jestliže se opravdu jednalo o lukrativní zakázku, tak asi šlo i o budoucnost firmy
    A pokud to manželovi tak strašně vadí, tak si předsi může najít práci jinde, ne? Nebo malýho nevodit do firmy, když se děda tak často v práci rozčiluje
    Podle mě je děda vlastně hodnej chlap, jen to neumí dát najevo

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:37:52
  18. avatar
    [18] beruška2 [*]

    Aja: No, já si nemyslím, že by se čtenářka o sebe se svou rodinou nemohla postarat. Pochybuju, že si o ty dárky říká. Ale když někoho máte rádi, ikdyž vám ubližuje (což většinou ve vztahu k rodičům funguje), tak přijmete nabídnutou ruku na usmíření ve formě dárku ikdyž víte, že se dotyčný nezmění.Znám to z vlasní zkušenosti a pořestože mě toto chování štve, nedokážu tchána odmítnou, přirazit mu dveře před nosem. Je mi ho líto.

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:33:08
  19. avatar
    [17] Petique [*]

    evusche: anonym sem já: právě že mamka u většiny výstupů nebyla, jelikož dělá na tři směny, teda dělala, teď už dělá jinde. Vždycky chodila se strachem domů, co se zase dělo. Chtěla se rozvést, ale neměli sme kam jít, protožee se rozváděla její ségra (s otcovým bratrem=jedna rodina) takže u prarodičů plno. A kam jinam. Ale na mamku nikdy nevztáh ruku.

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:19:03
  20. avatar
    [16] Aja [*]

    Milá čtenářka má dědu jako dojnou krávu...No, když se neumí její manžel a ona o sebe postarat, tak musí něco zkousnout... Jste přece samostatná bojová jednotka, ne?

    superkarma: 0 13.05.2004, 08:15:11
  21. avatar
    [15] evusche [*]

    anonym: tak to je síla...a co na to maminka?

    superkarma: 0 13.05.2004, 07:57:38
  22. avatar
    [10] evusche [*]

    materiální

    superkarma: 0 13.05.2004, 06:53:10
  23. avatar
    [9] evusche [*]

    co dědovi vysvětlit po pravdě, že se ho vnuk bojí, ať se krotí alespoň před tím dítětem? No ale tady se zjevně mlčí jen kvůli tomu, že by bez dědy nebyla materální existence

    superkarma: 0 13.05.2004, 06:52:48
  24. avatar
    [8] Charmed [*]

    Snaží??? Není to náhodou tak, že on, na rozdíl od čtenářky a jejího manžela, umí oddělit profesní život od soukromého? Pokud manžel, tedy podřízený, pokazí zakázku, která může firmě přinést peníze a tím pádem platy pro všechny zaměstnance a svým způsobem klid do firmy, která takovou zakázkou může být "za vodou" a relativně "v klidu", tak se není čemu divit, že tchán, tedy manželův nadřízený, projeví svoji nevoli... druhá věc je, že si tuto svoji nevoli dovolí projevit před klienty - to si myslím je velice neprofesionální. Nicméně, pokud se vnouček dědečka bojí, tak bych jej rozhodně do firmy nevodila kdykoliv by se mi zachtělo, ale pouze na konci pracovní doby... ať se na mě milá paní nezlobí, ale v práci se má pracovat a ne řešit soukromé záležitosti nebo návštěvy . Myslím si, že tchán je prostě typický businessman, který do svého soukromí netahá záležitosti z práce, což je vidět na tom, co sama pisatelka píše: "pokud se nám stalo, že jsme potřebovali půjčit peníze (a to i větší částky), založí nás beze slova a bez následných VÝTEK". To mluví samo o sobě. Jestli je manžel ve firmě nespokojený, tak ať si najde jiné místo a budete mít klid... jenže je docela možné, že si jiné místo hledat nechce a tento "stav" mu svým způsobem vyhovuje...

    superkarma: 0 13.05.2004, 06:49:55
  25. avatar
    [7] Léthé [*]

    modroocka:děda bude kápo

    superkarma: 0 13.05.2004, 01:35:48
  26. avatar
    [5] Irka1 [*]

    Mozna by stalo za to zjistit jestli vam uz vsechno odkazal, pokud ano...tak jedine zatratit ...zadny chapani a smilovani s dedkem.

    superkarma: 0 13.05.2004, 01:02:11
  27. avatar
    [4] *Kotě* [*]

    Jak - zatratit nebo pochopit? Dobrá, tchán je zjevně člověk, který neumí chválit, umí jen kritizovat a není příliš taktní. A možná neumí svou náklonnost vyjadřovat jinak než materiálně. Ale zjevně nevyžaduje za svou pomoc nehynoucí vděčnost, pomáhá nezištně a rád. Jak může autorka napsat, že to "nemá v sobě"? Co je to za blbinu? Mám dojem, že někoho trochu pálí dobré bydlo.

    superkarma: 0 13.05.2004, 00:47:49
  28. avatar
    [3] clarCa [*]

    no když holt chcete peníze a drahé nákupy a manžel se neumí postavit ani v dospělosti na vlastní nohy, tak s ním tchán holt bude vždycky jednat jako s nezvedeným hošíkem. A svým způsobem si myslím, že je v právu....
    Takže místo dumání nad tím, co s tchánem, bych trochu podumala nad tím, co se sebou.

    superkarma: 0 13.05.2004, 00:24:22
  29. avatar
    [2] Vivian [*]

    "čistčí" je podle vzoru "lepčí"?

    superkarma: 0 13.05.2004, 00:22:17
  30. avatar
    [1] Jarunka [*]

    Osobne bych prestala s ditetem navstevovat tatinka v praci, kdyz se ho dite boji. Nebo tam musis chodit?

    superkarma: 0 13.05.2004, 00:11:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme