Vztahy

Můj syn je gay

Milý Petře!

Když ses narodil, byla jsem nejšťastnější člověk na světě. Vždyť nám to taky s tátou trvalo deset let, než ses nám „povedl“. A teď jsi byl tady. Chlapeček, kluk, dítě, naše všechno. Petr, Péťa, Petříček. Tím spíš, že jsme ti už bohužel nemohli pořídit brášku nebo sestřičku...

Byl jsi vždycky zlaté dítě. Kam jsi přišel, všude tě milovali. Paní učitelky ve školce a později ve škole, vedoucí na táborech, sousedky z domu, babičky, tetičky, maminky tvých kamarádů. Petr - miláček žen všech věkových kategorií. Prostě jsi to odmalička se ženskýma uměl. Ale nebyl jsi na druhou stranu žádný svatoušek. Úplně normální kluk. Sladký rošťák. Byla i rozbitá okna, poznámky a na gymplu dvojka z chování (za co vlastně už ani nevím)

Odmaturoval jsi, vzali tě na vysokou, pak přišla promoce a nabídka zůstat na fakultě jako asistent. Byla jsem šťastná žena. Šťastná máma skvělého syna.

Když se dnes dívám zpátky, divím se, že jsem na TO nepřišla dřív a sama. Tvoji kamarádi chodili na rande, postávali před domem s děvčaty, a když rodiče odjeli na víkend, pořádali bujaré mejdany se vším, co k tomu patří. Seznamovali se a rozcházeli a znovu seznamovali. A ty NIC.

Bylo ti sedmnáct, dvacet,  pětadvacet, sedmadvacet. A NIC. Žádná dívka na obzoru, žádné natřásání se před zrcadlem, prostě NIC, ani zmínka, náznak.

Náš Petr má dost času, říkala jsem. Někomu to prostě dýl trvá. Ještě zkrátka nepotkal tu pravou. Jen počkejte, jednou to přijde.

A pak jsi začal říkat, jdu k Markovi. Byli jsme s Markem v kině. V létě pojedu s Markem na kole do Norska. Jak to, že mi to nebylo divné? Jak to, že mi nepřišlo, že dospělý mužský pořád chodí jenom s kamarádem?

A potom jsi konečně našel odvahu mi TO říct. Že Marek není jen kamarád. Že máš Marka rád a on tebe. Že spolu budete žít. Že jsi GAY. Zatmělo se mi před očima. Petr – miláček žen! Můj Péťa! NE!!!

Ani dnes úplně přesně nevím, co jsem dělala. Křičela jsem? Řvala? Brečela? Přesvědčovala tě, že si jen něco namlouváš, že tohle přece nemůže být pravda? Že TY jsi přece normální kluk? A jestli ne, že tě už nechci ani vidět, pokud si to s tím Markem nerozmyslíš? A co tomu řeknou lidi? Dovedeš si představit, co to udělá s babičkou? A co sousedi? A VŮBEC!

Vyhodila jsem tě, nebo jsi odešel sám? Petře, byla jsem úplně mimo, dokážeš to pochopit? Moc jsem o tom přemýšlela. Mluvila jsem i s tetou Hankou, vždyť víš, že to  je jediný člověk, kterému jsem vždycky mohla říct úplně všechno. Noci, kdy jsem o tom všem přemýšlela, už ani nespočítám.

A teď ti říkám, vrať se. Mám tě ráda, protože jsi můj syn. A je mi jedno, jestli se tvůj partner bude jmenovat Katka nebo Marek. Jsem tvoje máma a mám tě ráda takového, jaký jsi. Vrať se.

Jen ještě pořád nevím, jak to řekneme tátovi…

Ale vrať se. Máma

MUDr. Ivo Procházka na www.kluci.cz:

Homosexualitu nepovažujeme za nemoc ani poruchu, je jedním z možných projevů lidské sexuality. Homosexuál si většinou svou odlišnost uvědomí až na prahu dospělosti či později a musí se s ní začít vyrovnávat sám, navíc v nejednoduchém období dospívání.

Má dvě možnosti. Buď si své zaměření uvědomí, připustí a bude se s ním učit žít, dříve či později třeba najde svého partnera nebo partnerku, ale především životní klid a spokojenost. Tento proces se nazývá coming out.

Nebo se s ním nikdy nesmíří. Někteří lidé jsou schopni své sexuální touhy potlačit, ale pro většinu je to nesmírně obtížné, zpravidla neúspěšné, a je to spojeno s pocity viny, popíráním sama sebe, odříkáním, úzkostmi a někdy i chorobami. 

volně podle vyprávění své kamarádky zapsala

                     
   
09.07.2004 - Láska a vztahy - autor: Mirka Kožušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [449] NoA14 [*]

    Dobrý den, pokud chcete vyjádřit svůj názor k tématu nebo se Vás téma přímo týká, vyplňte prosím krátký dotazník:

    bit.ly/dotaznik-spoluout

    Děkujeme

    superkarma: 0 20.04.2014, 15:52:03
  2. [446] Hana Novotná [*]

    můj brácha je gay, je to krásnej kluk a skvělej člověk s velkým srdcem. Naše rodina to přijala dost dobře, nikdo neměl "nápad" posílat ho k dr.,či mu hledat nějakou holku "aby ho z toho dostala", prostě to tak je...díky němu jsem poznala spoustu zajímavých lidí, a vím, že ne každý měl to "zveřejnění pravdy" v rodině lehký. Jen je smutný, že se všichni bojíme reakce okolí - co sousedi, co příbuzní....každej má svá tajemství a nikdo není dokonalý a NIKDO nemá právo druhému mluvit do jeho sexuální orientace. Já sama jsem se hodně let trápila s tím co si o mě kdo myslí, a snažila se s každým vyjít.Teď už ne.
    ....Vy jste skvělá máma, můžu to klidně napsat, i když vás osobně neznám. To co vy píšete o svých pocitech - to může jen srdce mámy. Váš syn bude za Vaši podporu moc rád. Brácha mi jednou řekl, že se hrozně bál co na to řekne máma. O manžela se nebojte, každý se s tím srovná svým způsobem. Nevysvětljute, nepřesvědčujte,nevyčítejte si nic navzájem.Když bude mít zájem se dozvědět víc,mluvit o tom, přijde za vámi nebo synem sám. Chce to jen čas, aby člověk pochopil, že se vůbec nic nemění. Je to pořád Váš syn,něčí vnuk,brácha,soused.... A nejste povinna o jeho orientaci říci všem, nechte to na synovi, když to bude chtít někomu říct nebo ne. Držím palce a přeji Vám i Vaši rodině hezký život

    superkarma: 0 06.05.2005, 22:35:56
  3. avatar
    [441] Henna [*]

    no jo člověk si nevybere

    superkarma: 0 26.01.2005, 12:16:05
  4. [439] ikor [*]

    Někdy se příroda zdivočí, ale abych někoho odsuzovala, to tedy ne. Jsem také máma a ta chce vždy pro SVÉ DĚTI jen to dobré, ať jsou jakékoli. Držím palce mamině. P.S. A sousedi ......

    superkarma: 0 28.12.2004, 18:46:53
  5. avatar
    [438] gavi [*]

    Esťa:Souhlasím a někdy přemýšlím kde bereme právo rozhodovat o tom co je a není normální.Kde bereme jistotu , že dobře vychovat děti umí jen hetero...Mám 3 děti a budu šťstná když oni budou také ať s klukem nebo holkou .Můj manžel zastává stejný názor vždyť je přece milujeme tak co .

    superkarma: 0 23.11.2004, 17:20:14
  6. avatar
    [437] Esťa [*]

    Já mám bratra gaye. Dlouho mi trvalo, než jsem se s tím srovnala. Ale je to můj bratr a mám ho ráda a prostě ho beru takový, jaký je. A co se týče výchovy dětí...podívejte se kolem sebe, kolik heteropárů děti zneužívá, týrá....výchova dětí neni o pohlaví...je to o člověku !!

    superkarma: 0 23.11.2004, 12:48:26
  7. avatar
    [436] Vivian [*]

    AOM: no, jako tvoje domněnky to beru, ale důkazy o tom neexistují a nikdo s tím neoperuje jako s jasně prokázanou teorií. Sexuální orientaci výchova ovlivní dost těžko.

    superkarma: 0 17.07.2004, 10:06:49
  8. avatar
    [435] Riccione [*]

    Držím dotyčným pěsti. :o)

    superkarma: 0 15.07.2004, 18:20:19
  9. avatar
    [432] Danuna [*]

    anonym:mozna,ze jsem krava ale krava,ktera se neskryva za anonym ty anonyme.

    superkarma: 0 12.07.2004, 08:31:24
  10. avatar
    [431] Eva_CZ [*]

    Vivian: ja to uzavru - homous je pry v kazdem z nas. Aspon kousek.
    Jen v NEM pry neni!

    superkarma: 0 11.07.2004, 23:53:54
  11. avatar
    [430] Vivian [*]

    monacha: no vždyť si myslím, že je to naprostý nesmysl. Proč se tedy asi homosexuálové rodí většinou heterosexuálním rodičům?

    K homosexualitě nemůže být člověk vychován Vždyť už jsem to tu psala... rodiče vás nemůžou vychovat k tomu, do koho se jednou zamilujete

    superkarma: 0 11.07.2004, 23:30:39
  12. avatar
    [429] monacha [*]

    Já nevím, ale znám rodiny, kde děti třeba vychovávají dvě ženy nebo muži. (ne homosexuálové) Nemyslím si, že je to problém. A tohle se snad neodkouká. Homosexuálové taky neodkoukali "normalitu" svých rodičů.

    superkarma: 0 11.07.2004, 23:19:17
  13. avatar
    [428] Vivian [*]

    AOM: špatně pojatá výchova? To mi, prosím, vysvětli. Nerada bych udělala nějaké výchovné chyby. Čeho se mám ve výchově vyvarovat, abych nevychovala homosexuála?

    superkarma: 0 11.07.2004, 22:56:36
  14. avatar
    [426] kubikm [*]

    to bylo na 425 -anonyma

    superkarma: 0 11.07.2004, 22:42:28
  15. avatar
    [425] kubikm [*]

    : tohle není vtipné, to sem nepatří ani tématem...

    superkarma: 0 11.07.2004, 22:41:51
  16. avatar
    [424] Danuna [*]

    na zaver debaty bych dodala.Gay je clovek jako ja z masa a kosti a ze ma¨jinou potrebu nez ja ho netavi mimo spolecnost.

    superkarma: 0 11.07.2004, 21:09:59
  17. avatar
    [423] Dudlajlama [*]

    Kote, tak ja knizku "Studna osameni" pochopila uplne, ale uplne jinak, to taky jen na okraj. Holt, co clovek to jiny nazor .

    superkarma: 0 11.07.2004, 20:35:19
  18. avatar
    [422] Danuna [*]

    Ťapina:neco na tom je.

    superkarma: 0 11.07.2004, 20:13:12
  19. avatar
    [421] Ťapina [*]

    Já už nezvládám dočítat všechno, ale ještě jedna věc mě napadla v souvislosti s výchovou v rodině homosexuálů. Vzpomeňte si, jak probíhalo vaše dětství, kurňa. Nejdřív přebíráme vzory z rodiny jako jedinou normu, jako malé děti věříme tomu, že tak, jak dělají věci rodiče, to je jediné správné. Pak přijde období, kdy zjišťujeme, že věci jdou dělat i jinak, a co nutně následuje? Období "rodiče jsou úplně pitomí a dělají všechno blbě", kdy se snažíme být pokud možno pravým opakem rodičů. A pak se tyhle extrémy ustálí v něco, čemu se říká vlastní názor. Tímhle si prošel každý z nás, tak nevím, proč tady řešíme, jestli můžou homosexuálové vychovat z dítěte homosexuála.

    superkarma: 0 11.07.2004, 20:07:08
  20. avatar
    [420] Gedžitka [*]

    Danuna: souhlas

    superkarma: 0 11.07.2004, 19:40:51
  21. avatar
    [419] Danuna [*]

    evusche:vis kazdej je jinej ja videla taky neco jinyho.Ale hlavni je.Me takovy lidi nevadej.Ja si nepredstavuju co delaj protoze mi je to takovy divny jako jim moje milovani s muzem.A dulezita je povaha.A muze byt cikan,bez nohy,gay.Proste cokoliv kdyz to bude fajn clovek tak to neresim.Neni to v tom jak kdo vypada a co dela.

    superkarma: 0 11.07.2004, 19:28:33
  22. avatar
    [418] evusche [*]

    Danuna: tak to teda ten můj spolužák je pěkná krysa, protože je fakt zákeřnej a když mi vypráví, co provádí tomu svýmu, tak bych ho fakt kopla

    superkarma: 0 11.07.2004, 19:24:37
  23. avatar
    [417] Danuna [*]

    Alousek:muzes s nima probrat cokoliv a rozumeji ti jako kdyby s tebou debatovala zenska.A mam dojem,ze ten jejich vztah co jsem videla byl tak citlivej,ze ani nektere pary muz a zena tohle nezvladnou.

    superkarma: 0 11.07.2004, 19:21:16
  24. avatar
    [416] Alousek [*]

    Danuna:413

    superkarma: 0 11.07.2004, 19:18:30
  25. avatar
    [415] evusche [*]

    můj bývalý spolužák je taky gay...on je to celkem dobrá drbna, ale je tak jízlivej na svý partnery, že já bych ho musela umlátit

    superkarma: 0 11.07.2004, 19:16:45
  26. avatar
    [414] Danuna [*]

    kamaradka rikala,ze se dvema homo kamaradila a navstevovala je a kdyz je slysela z pokoje tak mela husi kuzi.Ona u nich par dni byla.A rikala,ze si to clovek nesmi predstavovat co delaji a ze si zvykne.

    superkarma: 0 11.07.2004, 19:02:22
  27. avatar
    [413] Danuna [*]

    znam take jednoho homosexuala a je to nejlepsi chlap.Mozna si troufnu rict lepsi povahove nez normalni chlapi.Oni jsou tak nejak citlivy a muzes jim rict vsechno protoze maj i kdyz je to divne tendenci rozumet zenam lepe nez normalni chlap.Muj nazor.

    superkarma: 0 11.07.2004, 18:58:55
  28. avatar
    [412] Vivian [*]

    já bych nebyla ani proti sňatkům je to diskriminace.

    superkarma: 0 11.07.2004, 18:57:28
  29. avatar
    [411] *Kotě* [*]

    Eva_Fl: Já bych vůbec nevytahovala do diskuse knihu Studna osamění. To je tendenční dílo z počátku století, které je poplatné tehdejšímu náhledu na lesby - tedy že jsou to zvrácené, nešťastné bytosti, u nichž za to může zparchantělá rodinná výchova. Dneska už by to nikdo neměl brát za bernou minci. To jen tak na okraj.

    superkarma: 0 11.07.2004, 18:55:27
  30. avatar
    [410] Alousek [*]

    Ja jsem jednou mela kolegu, ktery mi hned za tyden rekl, ze je homosexual. Obcas jsme spolu zajeli najeho chatu, chodili casto na diskoteky a podnikali ruzne akce. On se s tim netajil, nalil hned cisteho vina. Bral to jako samozrejmost a byl fakt fain.
    Jeho kamos, tehdy dost zadany diskjockey, byl taky. Ale ten kluk tim trpel, nechtel to akceptovat a hlavne to chtel utajit.Mel kamaradku, ktera ho chtela predelat.To byl prusvih.
    Meli bychom je brat jaci jsou, do jiste miry. Ted se hodne mluvi o snatku mezi homosexuali ale to by snad nemuselo byt

    superkarma: 0 11.07.2004, 18:55:19

Další příspěvky

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme