Novinky

Můj přítel volí komunisty. Asi se s ním rozejdu

Čtenářka Blanka je pravicově zaměřená. Váhá mezi TOPkou a Svobodnými. A také váhá nad tím, jestli se nerozejde s chlapem, který volí komunisty. Co byste dělala v její situaci?

Čtenářka Blanka má přítele teprve půl roku. A teď o něm (ona, jasná pravičačka) zjistila, že hodí hlas komunistům. Má se s ním rozejít? Myslíte si, že naprosto rozdílné politické cítění může být příčinou rozpadu vztahů?


Můj přítel volí komunisty. Asi se s ním rozejdu.

Asi znáte hádky kvůli politice. U nás v rodině jsou voliči různých stran, tak to u nás docela vře. Když na to přijde, rozhádáme se i na několik týdnů.

Strejda je živnostník, teta přišla jako pracovnice státního podniku o práci a nemůže sehnat jinou. Ségra je na podpoře.  Máma je zdravotní sestřička a táta je doktor (úsměvné, že). Děda je zarytý pravičák a babička volí už strašně let Zelené. Každý jsme v nějaké situaci, máme různé pohledy na stát a na to, co by měl stát zařídit a platit a jak by měli lidi pracovat, protože všechno co stát pak dává, dává díky daním pracujících. Včera jsem byla večer u našich se svým přítelem. Ještě studuju (chodím na VOŠ), musím se přiznat, že jsem důkladně přečetla programy stran a komentáře v tisku. Ještě nejsem úplně rozhodnutá, ale asi budu volit TOP 09 nebo Svobodné.

Nicméně včera u našich samozřejmě přišla řeč na volby a můj Petr řekl, že bude volit komunisty. To rozčílilo mýho tátu doběla a začala hádka – co všechno komunisti zničili, životy, kulturu, duše a svobodu. Petr se mu snažil oponovat, že ho prostě teď zaujalo, jak chtějí dát lidem právo na první zaměstnání a že ten program nemají zas tak ničemný. A že ve straně je dneska hodně mladých lidí. Taky, že je slyšet čím dál víc, jak bylo před revolucí dobře.

Zaskočilo to i mne, nevím, jak s tím naložím. Chodíme spolu půl roku a vztah je sice hezký, ještě se ale nerozvinul. Teď sama nevím, zda se s ním budu moci o politice bavit, mám na to úplně jiný názor a komunisty bych prostě nevolila. Včera mi otec vmetl, že jestli si ho vezmu, nepůjde na svatbu (byl rozčílený). No a já sama jsem z toho dost v rozpacích. Možná by to mohl být pro mne impuls k tomu, že ho vlastně ani neznám, když má takové tužby a volání. Třeba i impuls k rozchodu.

Blanka

Pozn. red.: Text neprošel jazykovou korekturou.

Téma dne 25. 10. 2013: Volby 2013

  • Víte, koho volíte? Co konkrétně vás zaujalo na straně, kterou budete volit?
    (Nezávislé kandidáty a sdružení více stran berme pro účely rétoriky tohoto tématu jako jednu stranu, za kterou kandidují – prostě tak, jak je to na volebních lístcích.)

Otázka k dnešnímu tématu je jednoduchá, ale odpověď na ni už tak jednoduchá není. Dovedu si představit spoustu důvodů, proč se člověk rozhodne pro tu či onu stranu. A právě ten váš důvod mě zajímá! Máte ho vyargumentovaný, nebo volíte spíš pocitově? A volíte do poslanecké sněmovny stále stejně, nebo ne? Své odpovědi mi posílejte na redakční e-mail (viz níže) do 25.10.2013, 15.30 hodin, a to v délce alespoň tohoto odstavce. Tedy pokud se chcete o své politické názory podělit s ostatními a zároveň mít šanci na krásný knižní dárek: Osobnosti českých dějin (Knižní klub).

Ostatně sám jsem v letošní volbě váhavec, třeba mě právě váš názor přesvědčí!

dejiny

   
25.10.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [43] lalica [*]

    pajda — #23 Souhlas. My s manželem volil každý jinou stranu. A to jsme  spolu přes 30 let...Sml67

    superkarma: 0 06.11.2013, 15:48:03
  2. [42] Aesinka [*]

    Každý má právo na svůj názor, a tedy i na volení různých stran. Ale... nedovedu si představit soužití s člověkem, který by volil komunistickou stranu. Který by např. schvaloval vyvlastňování, zavírání lidí do gulagů, který by bojoval proti náboženství apod. Bylo by to v přímém rozporu s tím, co vyznávám já a pro mě tedy morálně nepřijatelné. Už když se člověk zamyslí nad tím, jak bychom s tak rozdílnými  názory mohli vychovávat děti? Takže tomu celkem rozumím.

    Otázka je, jestli bych na to měla, pokud by jinak byl partner opravdu dobrý partner, rozejít se s ním. Asi by záleželo i na tom, zda volí proto, že tento způsob vládnutí považuje za dobrý, nebo proto, že má třeba zkreslené informace. Asi bych se mu snažila vysvětlit, proč jsou pro mě komunisté nepřijatelní.

    Ještě by mi vadilo, kdyby volil nějakou extrémistickou rasistickou stranu, protože to je pro mě taky nepřijatelné, ale jinak bych to asi zkousla.

    superkarma: 0 31.10.2013, 23:39:18
  3. [41] Leena [*]

    Já jsem volila jinou stranu než manžel a nebyl v tom problém. Stejně si ani jeden nemyslíme, že ta "naše" strana je bez chyby Sml58

    ale pokud by volil komunisty, vadilo by mi to. přece jenom komunisti vraždili lidi a to je trochu jiná liga...

    superkarma: 0 28.10.2013, 23:47:19
  4. avatar
    [40] monkee [*]

    Altamora — #27 Mně tedy nepřijde, že by holka neměla svůj vlastní názor. Už podle toho, jak popisuje, že se doma díky různým náhledům hádají (mezi sebou).

    U nich v rodině se to řeší, v jiných rodinách (ostatních čtenářek) se to neřeší. Vyčítat Blance, že váhá, je nesmysl. Kdyby se měli hádat už jako manželé před každými volbami, kam by asi to manželství vedlo? Do kytek. Pokud je to pro ni zásadní, potřebuje k sobě partnera s přibližně shodným světonázorem. Toto nikomu neupírejte, prosím, pokud to tak cítí.

    superkarma: 2 27.10.2013, 10:03:36
  5. avatar
    [39] gerda [*]

    Gloria — #38 to netvrdímSml24, ale jsem tady a poctivě se snažím.

    superkarma: 2 27.10.2013, 03:34:22
  6. avatar
    [38] Gloria [*]

    gerda — #36 Jsem moc rada ze tomu rozumis tySml30

    1. na komentář reaguje gerda — #39
    superkarma: 1 27.10.2013, 00:46:18
  7. avatar
    [37] Dudlajlama [*]

    Altamora — #27 asi tak nejakSml67

    superkarma: 0 26.10.2013, 22:12:23
  8. avatar
    [36] gerda [*]

    Gloria — #31 no právě, nežiješ tady, tak nemáš ty správné předpoklady tomu dobře rozumět.Sml58

    1. na komentář reaguje Gloria — #38
    superkarma: 2 26.10.2013, 19:32:28
  9. avatar
    [35] Gloria [*]

    Julča — #34 Byla jsem asi 4 mesice v Cesku, ale uz jsem doma, vice ti napisu ve vzkazniku

    superkarma: 0 26.10.2013, 17:04:19
  10. avatar
    [34] Julča [*]

    Gloria — #33 Ahoooooj, dlouho jsem tě nikde neviděla Sml30

    1. na komentář reaguje Gloria — #35
    superkarma: 0 26.10.2013, 15:49:21
  11. avatar
    [33] Gloria [*]

    Julča — #32 Ahoooooooooooooooj spravne jsi to rekla, do toho nikomu nic neni, to je jako kdyby ses ptala kolik ma kdo v bance a nebo kolik ma platSml30, tak se mej!

    1. na komentář reaguje Julča — #34
    superkarma: 0 26.10.2013, 15:43:10
  12. avatar
    [32] Julča [*]

    Já nevím, koho volil přítel a ani on neví, koho já. Nikdo nemusí vědět, koho volím.

    1. na komentář reaguje Gloria — #33
    superkarma: 0 26.10.2013, 15:17:09
  13. avatar
    [31] Gloria [*]

    gerda — #30 No strasit mi nemusis, mam pro strach udelano a je mi celkem jedno koho v Cesku volite, jsem za vodouSml30, jen opravdu nechapu jak nekdo muze volit komunisty a politiku zase tak nezeru. Ziji v zemi kde je klid a pohoda a nekrade se tadySml67

    1. na komentář reaguje gerda — #36
    superkarma: 2 26.10.2013, 15:10:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] gerda [*]

    Gloria — #17 bu bu bu!!!Sml57

    1. na komentář reaguje Gloria — #31
    superkarma: 0 26.10.2013, 11:38:13
  2. avatar
    [29] rusalka2008 [*]

    taky bych nemíchala do vztahů politiku, je to přece o vzájemném respektu...

    superkarma: 0 26.10.2013, 09:12:42
  3. [28] Rikina [*]

    No, na mě to udělalo dojem, že slečnu hlavně překvapilo, jak málo zná mládence, se kterým půl roku chodí. Že ani tak nejde o to, koho teď dotyčný zvolí, ale spíš o to, že jí najednou spadly růžové brýle zamilovanosti a přestala ho vidět dokonalého. To se často stává i kvůli úplně jiným věcem, než jsou volby. Sml57 Rozhodně k tomu má správný přístup a sama píše, že vztah se ještě nerozvinul - teď aspoň bude mít jiný úhel pohledu, a ten kluk nakonec taky. Což je podle mého jedině dobře. Lidi by se měli poznat, když si chtějí spolu něco dlouhodobě budovat. Sml80

    superkarma: 4 25.10.2013, 20:54:22
  4. avatar
    [27] Altamora [*]

    Hodná tatíčkova dcerunka se musí rozejít s každým, kdo je jejímu papá nelíbíSml57. Teď je to politika, u toho dalšího to může být barva auta. Hoch ať prchá, seč mu síly stačí. Sice s ním nesouhlasím, komunisty volit nemohu a nebudu, ale jako demokratka jiným nebráním v tom, aby dělali chyby. Jeho představa, že by mu komunisti zajistili startovací práci je sice naivní, ale není to o nic hloupější důvod než volit TOP 09, protože kníže je jejich maskotem.

    1. na komentář reaguje Dudlajlama — #37
    2. na komentář reaguje monkee — #40
    superkarma: 0 25.10.2013, 18:39:02
  5. avatar
    [26] paníliška [*]

    oprava - rozcházet

    superkarma: 0 25.10.2013, 17:54:01
  6. avatar
    [25] paníliška [*]

    Gloria — #18 No pzcházet se kvůli tomu, ža partner volí jinak než já, to je trošku silné kafe.

    superkarma: 2 25.10.2013, 17:53:23
  7. avatar
    [24] paníliška [*]

    pajda — #23 K tomu není co dodat, ale taky mě napadlo - chudák kluk.

    superkarma: 1 25.10.2013, 17:52:06
  8. avatar
    [23] pajda [*]

    Co je ti vůbec po tom, koho ten tvůj volí? To jako nemá nárok na svůj názor? A za druhé: když už se staráš, po čem ti nic není, tak co proboha komunisti zničili konkrétně doktorům? Mám jich v rodině dost na to, abych viděla, jak si žili a žijou. Všichni jezdili za Západ bez ohledu na režim a všichni měli dost na baráky pro své děti. A pokud se tvůj táta dostal bez problémů na medicínu, tak si zkazil život tak nejvýš sám. Závistí a papouškováním toho, co mu kdo nakuká. Osobně bych do Drábkovců nešťouchla ani dlouhým bidlem. A jinak - neche na svatbu, nemusí. ušetříte. Ale ten tvůj by měl hodně přemýšlet, jestli se mu do tak netolerantní rodiny chce.

    1. na komentář reaguje paníliška — #24
    2. na komentář reaguje lalica — #43
    superkarma: 12 25.10.2013, 17:37:06
  9. avatar
    [22] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #20 Bingo!!Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 25.10.2013, 17:36:01
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Gloria — #18 Ach jo, někdo holt tu politiku fakt žereSml15

    superkarma: 1 25.10.2013, 17:35:39
  11. avatar
    [20] Lukáš Čejka [*]

    nechci nejak radit , ale on takovej dobrej styk je mnohem dulezitejsi nez volebni preference , takze jestli je po te strance vsechno v poradku tak at si voli treba Voldemorta Sml80Sml57Sml32

    1. na komentář reaguje gerda — #22
    superkarma: 5 25.10.2013, 17:35:37
  12. avatar
    [19] Dudlajlama [*]

    datura — #13 Sml67 a ze jich tech porozlezlych jeSml58

    superkarma: 0 25.10.2013, 17:27:39
  13. avatar
    [18] Gloria [*]

    Partneri si maji rozumet ve vsem, to znamena i v politice, ja to vidim na rozchod!

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    2. na komentář reaguje paníliška — #25
    superkarma: 2 25.10.2013, 17:03:08
  14. avatar
    [17] Gloria [*]

    datura — #13 Never tomu, stary a nebo mlady komunista je to stejne zlo!Sml68

    1. na komentář reaguje gerda — #30
    superkarma: 2 25.10.2013, 17:01:36
  15. [16] lidicka [*]

    Doma se sice občas o politice bavíme, volit chodíme s manželem a každý si volí koho chce, on nerozmlouvá mně moje rozhodnutí, já jemu nerozmlouvám jeho. A rozvádět se kvůli volbám??? To je úplně absurdníSml52Sml52Sml52

    superkarma: 2 25.10.2013, 16:37:05
  16. [15] V19 [*]

    datura — #13 Sml67

    superkarma: 0 25.10.2013, 16:31:49
  17. [14] magic11 [*]

    MaVy — #5 manželův výrok mě pobavil Sml67

    superkarma: 0 25.10.2013, 15:18:44
  18. avatar
    [13] datura [*]

    Třeba jsou ti noví komunisti jiní, než ti staří, co jsou nalezlí v jiných stranách, aby byli nenápadní Sml30Sml30 

    1. na komentář reaguje V19 — #15
    2. na komentář reaguje Gloria — #17
    3. na komentář reaguje Dudlajlama — #19
    superkarma: 3 25.10.2013, 15:05:13
  19. [12] FAXÍK [*]

    já se doma o politice nebavím, manžel ví koho vždy volím, nesouhlasí semnou, ale taky mi to nevymlouvá a tak to má být, já mu do toho taky nemluvím

    superkarma: 0 25.10.2013, 14:51:04
  20. avatar
    [11] denkas [*]

    Hale zase proč by ses s ním měla rozcházet,když u vás každej volí jinou stranuSml80To už vám jen ta komunistická chyběla.

    superkarma: 2 25.10.2013, 14:50:02
  21. avatar
    [10] gerda [*]

    violik — #8 on přece rozhodl, že pracovat se bude muset ještě i po smrtiSml52

    superkarma: 0 25.10.2013, 14:49:09
  22. [9] cilani [*]

    Sice je tu demokracie, ale opovaž se, drahý, vybrat něco jiného, než s čím souhlasím já.... Sml58 Přítel volit nejde, já jdu. On dává hlas jiným stranám, než já a žijeme spolu už pěkně let..

    superkarma: 1 25.10.2013, 14:47:56
  23. avatar
    [8] violik [*]

    gerda — #7 Tak tak TOPka už ukázala co je zač. Hlavně si pamatuji Drábkův výrok, že normální člověk dokáže v pohodě pracovat ještě v 75 letech. Zřejmě proto, že se toho málokdo dožije.Sml22

    1. na komentář reaguje gerda — #10
    superkarma: 1 25.10.2013, 14:47:33
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    gerda — #6 máš se tam vetřelo nevím pročSml80

    1. na komentář reaguje violik — #8
    superkarma: 0 25.10.2013, 14:40:46
  25. avatar
    [6] gerda [*]

    Lidi, neblázněte, takhle žrát politiku???Sml1 No, a k té Topce - fakt se ti líbilo, jak to vedl Drábek? S karty, odebírání průkazů těžkým invalidům a tak? Fakt máš věříš Kalouskovi? Jak se prarodičům líbila Issová s Mádlem? Nebo jsi naletěla na knížecí charisma?Sml57 Nerozmlouvám, jen připomínám. S mládencem probírejte příjemnější záležitosti než politiku, fakt nemá cenu si kvůli ní dělat problémy doma.Sml58

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    superkarma: 6 25.10.2013, 14:39:50
  26. [5] MaVy [*]

    u nás je v tomhle taky rozdíl,dohadovat se umíme,nakonec si řeknem,každý má právo na vlastní názor,manžel to zakončí hláškou -kdyby volby mohli něco změnit,už dávno by je zakázali,a já -stejně nevolíš Sml24 a je klidSml16

    1. na komentář reaguje magic11 — #14
    superkarma: 0 25.10.2013, 14:17:49
  27. avatar
    [4] BastMetztli [*]

    Můj bývalý přítel, když jsme spolu byli a přišly volby, dělal na internetu nějaký test, který měl na základě odpovědí ukázat, která strana je mu nejblíže. Z výsledku byl překvapený, vyšla mu KSČM. Pak jen dodal, že kdyby se přejmenovali, asi by je i volil. Volil ČSSD, já tehdy piráty a doma jsme to vůbec neřešili. Současný přítel volby bojkotuje, já jdu volit večer, on lístky hned vyhodil a také to neřešíme. Všude kolem nás se lidé kvůli volbám hádají, tak alespoň, že u nás doma máme klid.

    superkarma: 0 25.10.2013, 14:16:47
  28. [3] magic11 [*]

    Sml30 no tys mě pobavila, u nás doma vládne demokracie- každý si volí podle sebe, a většinou každý jinak, jak to cítí, ale aby kvůli tomu byl oheň na střeše - to nemáte jiné starosti? Sml23Sml80

    superkarma: 4 25.10.2013, 14:11:07
  29. avatar
    [2] denkas [*]

    To je zajímavý.My máme v rodině celkem schodný názorySml80

    superkarma: 0 25.10.2013, 14:03:19
  30. [1] dadma [*]

    Nic nebavila bych se doma o politice.Znám to z vlastní zkušenosti,ale TOPku bych nevolila.

    superkarma: 3 25.10.2013, 14:03:18

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme