Vztahy

Můj otec se na stará kolena zamiloval!

 

 

Máme v rodině problém. Manželství mých rodičů se asi rozpadá. Možná, že si řeknete, že o nic nejde, jsou dospělí i já jsem dospělá a je to jejich život.

 

Ale já se  tím velmi trápím. Naši jsou spolu skoro třicet let. Vychovali tři děti a vždycky jsem měla dojem, že jejich vztah je harmonický. Nikdy jsem je neslyšela se hádat, nikdy se k sobě nechovali hrubě ani se neuráželi. Vytvořili nám opravdu hezké zázemí.

 

Nyní už jsme se sourozenci dávno pryč z rodného domu, máme vlastní rodiny a oba naši rodiče svá vnoučata milují.

 

Jenže v posledním přibližně roce se stalo něco, co otřáslo touto idylou v základech. Můj otec se ve svých skoro 60 letech zamiloval do kolegyně o 15 let mladší! Nejdřív to samozřejmě tajil, nikdo jsme nic netušil, ale pak se to maminka dozvěděla. Náhodou. A ta náhoda pro ni byla velmi bolestivá a doslova to s ní seklo.

 

Dávala prádlo do pračky a prohlížela kapsy, jestli v nich nejsou zapomenuté papírové kapesníčky. A našla tam dopis, nebo spíš takové psaníčko, jen na kousku papíru: „Mirku, moc tě miluju. To, co prožívám s tebou, jsem nikdy s žádným mužem nezažila. Těším se na dnešní večer a na to, jak se zase budeme krásně milovat. Jana.“

 

Chudák maminka. Nejdříve nebyla schopná uvěřit, že to, co čte, je pravda. Tak se táty zeptala a on jí to potvrdil. Že má milenku, že je zamilovaný, že má pocit, jako by začal znovu žít. A že mamince nechtěl a nechce ubližovat, že ji má taky rád, ale nemůže si pomoci. Že Janu miluje a chtěl by s ní žít.

 

Byla to pořádná pecka a maminka se zhroutila. Dokonce skončila na operaci se žlučníkem. A táta je jak smyslů zbavený. Zatím sice pořád žije doma, ale duchem je někde jinde. Schází se se svou přítelkyní a chudák máma se tak snaží, aby si ho udržela. Moc se bojí samoty, taky už jí táhne na 60 a bojí se zůstat sama. Táta byl jediný muž v jejím životě a asi si neumí představit, že by ho ztratila. A tak se doslova ponižuje. Vyvařuje mu, pere, zajímá se o něj. Zkrátka snaží se, aby mu vytvořila zázemí, ze kterého on nebude chtít odejít.

 

A táta? Je na ni relativně hodný, jestli se to v téhle situaci dá vůbec tak nazvat. Chová se k ní slušně, ale za jejími zády o ní nemluví vůbec hezky. Samozřejmě, že už o celé situaci víme i my, jejich děti, a táta se teď snaží před námi nějak ospravedlnit své chování.

 

Nedávno ke mně přijel zcela nečekaně na návštěvu a to jen proto, aby mi vyprávěl, jak je Janička úžasná. Bylo mi strašně, když jsem ho slyšela říkat: „Víš, já mám mamku rád. Moc si jí vážím. Ona je strašně hodná a silná žena, ale abych pravdu řekl, úplně šťastnej jsem s ní nikdy nebyl. Ona nebyla žádná krasavice ani v mládí a teď, jak stárne, je to ještě horší. A ta Janička je tak krásná! Kdybys ji viděla, jak se umí nádherně smát. A v sexu, to je něco úplně jiného, než jsem kdy zažil s mámou. Ta byla vždycky taková upejpavá, nikdy se neuměla pořádně rozparádit. To Janička je úplně jiná. Víš, já nechci mamce ublížit, ale taky mám přece právo na to, abych byl šťastnej.“

 

Bylo mi z jeho slov úplně zle. Řekla jsem mu na to svůj názor. Že mámě už ubližuje, když se takhle chová. A požádala ho, ať už mi nikdy neříká takové věci. Že mě to bolí – za maminku. Že je to ošklivý, jak o ní mluví.

 

Bylo mi opravdu nanic a musela jsem tátu požádat, aby odešel. Opravdu se mi zvedl žaludek. Za pár dní jsem k našim zašla, mamka byla sama doma. Tak jsem se jí ptala, jak jí je, jak to vypadá a co míní dělat. A ona mi řekla, že dělat nebude nic, že je to na tátovi. Že nechce, aby odešel a že se k ní chová slušně, takže to prostě nějak vydrží. A že ono ho to určitě přestane s tou Janičkou bavit a budou pak zase jenom spolu a šťastní jako dřív.

 

Nerozumím tomu. Je mi z toho tak smutno, že to neumím ani popsat. Nechápu ani jednoho z nich. Tátu, jak může být tak pokrytecký, a mámu, že je tak smířená a odevzdaná, bez špetky důstojnosti.

 

Nevím, jestli jsem schopná jim nějak pomoci. Neporadíte mi, co by se třeba dalo udělat, aby se to nějak urovnalo? A dá se tohle vůbec ještě urovnat? Děkuji.

 

   
09.06.2005 - Láska a vztahy - autor: Jaroslava Machálková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [124] femme [*]

    já bych mu prostě sbalila tašku a ať si jde za tou svou Janičkou však ona ho taky za nějaký ten rok vyhodí a dědek zůstane sám

    superkarma: 0 11.06.2005, 18:25:49
  2. avatar
    [123] Dášule [*]

    V každé rodině zvlášť po dlouhém manželství něco neklape. Každý máme své potřeby a není v možnostech nikoho, aby zcela vyhověl představán druhého. Pokud nám něco chybí /uvolnění při sexu, společné zájmy apod./ delší dobu, dochází k frustraci, která se stále více prohlubuje a člověk potřebuje chybějící "něco" doplnit. Většinou jinde. Najde partnera, který tomu prvnímu nesahá ani po kotníky, ale má to jedno potřebné "něco". Frustrace přináší klapky na oči - vidím jen to, že ten druhý má něco, co mi chybí. Potom se to naplní, frustrace přestane, jako když máte chuť na sladké, sníte dva zákusky a začnete mít zase chuť na španělskýho ptáčka s rýží. A následuje návrat z cesty a ocenění toho, co mám doma, protože po spadnutí klapek z očí jsou vidět i jiné, ne třeba hezké vlastnosti majitele /majitelky/ "něco". Pokud člověk nezblbne totálně, většinou se má kam vracet. Doufám s tvojí maminkou, že k tomu dojde dřív než bude pozdě. A pokud ne, myslím, že se z toho dostane. 60 let je v očích čtyřicátníků stáří, ale v 60 je člověk přesvědčený, že má ještě kus života před sebou. Jednou budou možná maninka i někdo jiný šťatní, že to tak dopadlo.

    superkarma: 0 10.06.2005, 20:41:18
  3. [121] avone [*]

    Přesně s tím,co popisuje Pavlína,jsem se trápila taky.Tady nepomůže nic.Otec je zaslepený a čím víc se mu to vymlouvá,tím víc tíhne k milence.Mí rodiče se nakonec rozvedli,otec se odstěhoval k ní a mamka si našla jiného,ale moc šťastná není.Měla strach,že na stáří zůstane sama a uspěchala to.Otec se taky oženil,ale už toho co udělal lituje.Tak jsou teď oba nešťastní a čas už se vrátit nedá...

    superkarma: 0 09.06.2005, 23:48:12
  4. avatar
    [120] peguša [*]

    R.Ge: Pořád tu probíráme, že má právo na štěstí. To mu přece nikdo neupírá. Spíš bych řekla, že vadí to, že poměrně dlouhou dobu pěstoval mimomanželský vztah a klidně se vracel domů jakoby nic. A když to prasklo, tak se stále vrací domů a dál má milenku. A ještě si dceři stěžuje, jak celá léta trpěl po boku své ženy. Když už pravda najevo vyšla, měl to řešit. "Ano, mám milenku, odcházím" a šmitec. Rána to pro manželku bude vždycky, jen ten rychlejší průběh jí víc pomůže srovnat si svůj další život. V tom bych řekla, že se Pavlin otec zachoval velice zbaběle.

    superkarma: 0 09.06.2005, 22:15:38
  5. avatar
    [118] sue [*]

    To uz bude jen otazka casu, kdy otec odejde od rodiny, kdy ho Janicka odvede k sobe domu. Ted je ale otazka, jestli chce tatinek odejit ze zavedene domacnosti a zacit na stara kolena znovu a od zacatku, a nebo se mu nechce odejit ze stareho prostredi do nejakeho neznameho?Mozna pozdeji zjisti ze se bude chtit vratit,ale pozde.Mel by si chlapec ujasnit co vlastne chce,protoze zit ve dvou domacnostech nemuze.

    superkarma: 0 09.06.2005, 19:14:06

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [117] Kekka [*]

    Mně spíš připadá, jestli ten papírek nebyl cílená provokace. Já bych teda na cancu papíru nikdy neprobírala kvalitu milování. Takovýhle věci se přeci říkají osobně, nejlépe do ouška, ne?

    superkarma: 0 09.06.2005, 19:04:04
  2. [116] Karolina* [*]

    Blueberry: a diky bohu za to, ze to tak je.

    superkarma: 0 09.06.2005, 19:00:48
  3. avatar
    [115] Blueberry [*]

    Karolina*: No jo, ono to ve dvaceti vypada, ze clovek po ctyricitce je odepsany, ale soude podle sebe (je mi 49 ale porad se citim jako dvacitka) je uplne jedno, kolik cloveku je, kdyz se zamiluje. Jak spravne pises, probiha to v podstate stejne at je nam 15 nebo 60. A ty e-maily co si piseme s pritelem by zrumenily tvare mnohym mladym .

    superkarma: 0 09.06.2005, 18:31:27
  4. [114] Karolina* [*]

    Deti tezko muzou podobny konflikt urovnat. Jedine, co se da delat, je podporit maminku, at uz se rozhodne jakkoli.

    ad.astra: jenze ja mam pocit, ze maminka to vedet nechce, jinak by se zeptala. Momentalne ji spis vyhovuje, ze ma jakousi nadeji, ze s ni nakonec zustane.
    peguša: nemyslim, ze si pripada cestny. Zrejme taky nevi uplne presne, co chce.

    K tomu listecku: lide se zamilovavaji v kazdem veku a i kdyz se to mladsim zda neuveritelne, ma to v kazdem veku zhruba stejny prubeh. (nekdy ) Proc by mel petactyricetlety nebo starsi clovek pestovat jakousi autocenzuru?

    superkarma: 0 09.06.2005, 17:26:25
  5. avatar
    [113] peguša [*]

    Markýza: Dobře, tak proč za ní zeda nejde. proč pořád zůstává s manželkou, proč se k ní pořád vrací, když je s ní tak nešťastný?
    Prý ji má rád a takhle ji trápí a rozjitřuje už tak pochroumané srdíčko. On si připadá možná čestně, ale ona se trápí možná marnými nadějemi. A to je podle mě sviňárna. když už to ruplo, ať se tedy sebere a jde.

    superkarma: 0 09.06.2005, 16:51:45
  6. avatar
    [111] ad.astra [*]

    Mickey Mouse: pro jeho manželku to nemusí znamenat konec světa, ale měla by mít v jednom zcela jasno.....buď bude s ní, nebo s milenkou, aby věděla, jak má dál se svým životem naložit

    superkarma: 0 09.06.2005, 16:27:40
  7. avatar
    [110] ad.astra [*]

    kemy: bezva...to jsem teda taky puberťák Nevidím nic špatného právě na té větě, co byla na lístečku napsaná, copak to není hezký, když si třeba SMSkou se svým drahým písnete, že se těšíš na večer, nebo že jsi ráda, že ho máš, že je to to nejlepší, co tě mohlo v životě potkat...? Nic takového si neříkáte a nepíšete? Já si například dopisuju se svým po ICQ a to ať je třeba na cestách, nebo sedí vedle mě v kanclu a pracuje, tak ho neruším, jen mu sem tam něco hezkého napíšu, nebo pošlu smajlíka....nic takového? Tak to máš opravdu život nic moc

    superkarma: 0 09.06.2005, 16:24:43
  8. avatar
    [109] kemy [*]

    Kekka: naprosto souhlasim. tohle si přece píšou puberťáci nebo ne?
    pavlíno, je mi tě (maminky) líto, ale nemam žádnou radu. tady se asi radit ani moc nedá. maminka musí asi opravdu čekat, co bude, pokud to nechce ukončit sama.

    superkarma: 0 09.06.2005, 16:15:53
  9. avatar
    [108] ad.astra [*]

    Mickey Mouse: že to s tou bábou bylo na mě, viď?

    superkarma: 0 09.06.2005, 16:02:19
  10. avatar
    [106] Mickey Mouse [*]

    Brennesl: Ještě, že ne po mně. Já totiž toho chlapa docela chápu. A i když to opravdu pro jeho manželku musí být skoro konec světa, tak pořád nevím, jestli je špatnej jenom on.

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:37:11
  11. avatar
    [104] Mickey Mouse [*]

    Brennesl: S tím naprosto souhlasím.
    Znáte Mrazíka? U mlčím, bábo, už mlčím ....

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:25:13
  12. avatar
    [103] Kekka [*]

    Nikina: tak to máš docela blbý zkušenosti. Alespoň ti jsou odstrašujícím příkladem pro budoucnost, až budeš mít vlastní děti.

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:20:42
  13. avatar
    [101] RenataP [*]

    Jo a nejradši to dělali (když už se oba shodli) v sobotu ráno, kdy se mě už zoufale chtělo čúúúrat a bylo mi blbý jim courat před ložnicí. Oni nebyly schopný si ani zavřít dveře.

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:08:47
  14. avatar
    [100] RenataP [*]

    No moje máma mi dost ráda předhazuje i před tátou, jak ten jako milenec stoj za , že mu to nejde a bla bla bla. Anebo zas máma nechtěla dát Řeknu vám, že z těchle sobotních rán mi bylo k .
    A jestli to je jako projev důvěry k dospělosti, takhle vytahovat svůj sexuální život před dětmi, tak teda nazdar !!!

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:07:36
  15. avatar
    [99] Kekka [*]

    V životě se prostě může stát cokoli a my s tím nemůžeme nic dělat.To, že se tvůj otec v tomhle věku zamiloval není až zas tak nic neobvyklého. Spíš mi přijde divné, že 45 letá ženská píše svému milenci takové dopisy a on je zapomíná v kapse kalhot.

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:04:06
  16. avatar
    [98] marcellina* [*]

    ad.astra: no Janicka ti tak pripada proto, ze otec autorky clanku se o ni zminuje jako o Janicce, kdyby rikal Jana, tak vetsine pripadne,ze je to poradna zena, ktere nejde jenom o rozptyleni (i kdyz z clanku nevyplyva, jaky vztah doopravdy maji, i kdyz otec tvrdi, ze by s ni chtel zit, my nevime, jestli Janicka /Jana/ chce tohle doopravdy taky)
    jak tu uz nekdo napsal, z clanku mam dojem, ze on je s manzelkou proto,ze se boji, jak to vezme, ze ma spatne svedomi z toho,ze od ni po tech vsech letech odchazi... asi nevi, ze radikalni rez je mnohem milosrdnejsi, nez postupne a dlouhotrvajici trapeni .

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:03:17
  17. avatar
    [96] ad.astra [*]

    Mickey Mouse: někteří jsou jednodušší, někteří jsou normální, jde o to, koho si pro společný život vybereš...a naivní už rozhodně nejsem, jsem jednou rozvedená. Arogantní to rozhodně nejsem, ale ve svých letech jsem došla k názoru, že ět si na hlavu nemusím nechat...ale že mi to trvalo dost dlouho, celých 18 let. A jak se říká, pro jedno kvítí, slunce nesvítí....

    superkarma: 0 09.06.2005, 15:01:44
  18. avatar
    [95] ad.astra [*]

    marcellina*: ale jasně, postarat se o svého milého, pokud ho opravdu miluje, to nedělá problém snad žádné, alespon mě by to jako problém nepřipadalo. Ale tatík vidí Janičku jen kolem toho sexu, popřípadě kina, divadla, výletu...ale čistý trencle mu chystá manželka. Pokud o něj ta milenka stojí, se vším všudy a on taky, tak proč lpí na té agónii vztahu s manželkou? Ženská je silná, říkám, pobrečí si...ale rozhodně se z toho dostane dřív a lépe, než když bude trpělivě čekat, jestli se ti dva zamilovaní náhodou nerozkmotří a on ufňukanej přileze zpátky, aby mohla potom slavit své vítězství. A on se oklepe a bude hledat nový vzrušující vztah s jinou Janičkou, protože ta jeho je přeci v posteli upejpavá a on si chce ještě pořádně zaskotačit, než ho složí prostata

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:55:55
  19. avatar
    [94] Mickey Mouse [*]

    ad.astra: Pro tebe jsou chlapi dost jednoduchá stvoření. Ale zavání to docela arogancí a šovinismem na tvé straně. Věř mi, že jako není ku.va každá, která se vyspí s chlapem, ani chlapi nemyslí jenom klackem.
    Na manželství jsou vždy dva. Téměř nikdy to není tak, že chybu udělal jen jeden z nich.

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:54:00
  20. avatar
    [93] ad.astra [*]

    S dětma, byť dospělýma nebudu rozebírat sexuální situaci v naší ložnici. Pokud má potřebu to nějak zdůvodnit, má říct, že si prostě přestal s matkou rozumět, že našel pochopení někde jinde, ale vyprávět dětem, že vlastně mamimka je taková a maková, to není ani důstojné a mravní.

    zet169: ale mají mozek, to víš že jo, jen jim každou chvíli spadne do trenek

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:49:14
  21. avatar
    [92] marcellina* [*]

    podle mne to o te unave a strhanosti jsou jen takovy reci zen, ktere uz jejich pritel/manzel/milenec nechce... reci typu: Zadna se o Tebe nebude tak starat, poskytovat Ti takovy pohodli a veskerej komfort jako já jsou celkem trapny. Proc by se nova milenka/partnerka/manzelka taky nemohla o toho dotycneho muze starat, ozvlaste stoji-li o nej

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:47:02
  22. avatar
    [91] ad.astra [*]

    Markýza: 83/ aby pochopila proč to dělá? Jako že mu hučí v klacku a nemůže jinak??

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:43:54
  23. avatar
    [89] marcellina* [*]

    ad.astra: treba je Janicka taky vdana a kmita kolem svyho manzilka , proc by se mela zena zmenit, kdyz s dotycnym milencem zacne zit? Mozna uz si nebudou tak vzacni, ale proc by mela byt hned pak strhana a unavena?

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:42:53
  24. avatar
    [88] ad.astra [*]

    karlik: a přesně o tom to je...chlap má jasný názor na věc, v tomhle případě se jedná o sex, ženská zase svým myšlením vidí to okolo, co zase chlap nevidí. Jooo, on vidí jen to, že Janička je náruživá, ale až by tedy milá Janička měla kmitat celý den kolem blaha rodiny (třeba si tatík na starý kolena ještě popustí uzdu a bude houpat mrně na klíně), tak to mi věř, že už to taky nebude to pravý ořechový, páč skvělá Janička se mu bude zdát večer unavená, už nebude tak tvrdě přirážet (tvými slovy) a bude to mít to samé, jen v bleděmodrém ááá, ted vidím, Janičce je 45...ale to nevadí, mě je 42 a to mrně taky mám

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:39:26
  25. avatar
    [87] Markýza [*]

    Proč by si nemohl hergot postěžovat, když mluví s doslělýma lidima.
    Mně připomínáte toho našeho puboša, tan si taky myslí, že jsme to s mojím dělali naposled když jsme dělali bráchu - pokud si o něm nemyslí, že se vylíhl na Petriho misce.

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:35:04
  26. avatar
    [86] Juana [*]

    Taky bych mu přestala podstrojovat, ať mu pere fusekle milenka. Naopak bych si zašla k nějaké kosmetické poradkyni, radikálně změnila sestřih, koupila si nějaké pěkné hadříky a začala si užívat! Děti z baráku, manžílek ať se stará sám o sebe. Konečně je čas začít myslet na sebe! A ne se jim pořád podbízet.
    Jinak nedávno mi prozradil manžel, že si mu jeho tchán taky poměrně nedávno stěžoval na sex s tchýní - taky nám to připadalo divný, že o tom tak mluví.

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:31:16
  27. avatar
    [85] Markýza [*]

    peguša: já nevím, mě to nechutný nepřipadá, ne že bych to rozebírala s tátou, ale s mámou jsme si občas pokecaly na téma sexu a ona si sem tam poztěžovala a tak.
    Já si osobně myslím, že Pavlíny tatínek byl s maminkou už jen ze zvyku, když byly děti malé tak odcházet nechtěl, kvůli rodině, pak si zvykl a teď zjistil, že by mohl být ještě s někým šťastný ..........

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:30:32
  28. avatar
    [84] peguša [*]

    Markýza: Mě to spíš připadá, že hledá ospravedlnění, protože má špatný svědomí.
    Ale nechutný to je, to máš pravdu. Neumím si představit, že by mi táta najednou začal vykládat jak to dělal s mámou a jak s milenkou a v čem je která lepší. Vyhodila bych ho.

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:21:14
  29. avatar
    [83] Markýza [*]

    NiKina: nechutný rozebírat s dětma, on ji ale asi považuje za dospělou, když se s ní baví o takových věcech. NAvíc se asi snažil, aby pochopila proč to dělá.

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:15:57
  30. avatar
    [82] grice [*]

    Jo chlapi holt maj druhou mízu,třetí mízu,čtvrtou mízu a tak to jde až do smrti. Co se dá dělat,taková situace se nikdy nevyřeší v klidu a bez emocí...

    superkarma: 0 09.06.2005, 14:03:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme