Vztahy

Můj muž - kriminálník

S Tondou jsem se poprvé setkala v jedné hospůdce, seznámil nás kamarád. Byl to tehdy celkem nenápadný dvacetiletý hubeňour, zamlklý, se zvláštně smutnýma očima. Pivo v něm ale mizelo závratnou rychlostí. Po chvíli rozvázal a začal nám vykládat budoucnost z karet. Naučil se to od kluka, se kterým sdíleli společnou celu…

Uběhlo pár let a dnes je Tonda spokojený tatínek dvou malých holčiček, má stálou práci a věnuje se bojovým sportům. Už několikrát se ale ocitl v mezní situaci. Sám přiznává, že by asi svůj život nezměnil bez pomoci a pochopení lidí kolem sebe. Vyrůstal na jednom pražském sídlišti, v normální spořádané rodině. Když mu bylo patnáct, nastoupil do učení, měl být tesařem. Ve škole ho to moc nebavilo, a tak se začal porůznu poflakovat s partou podobně unuděných.

Prostě jsme pořád chodili do někam do hospody, o víkendech na diskotéky nebo do klubů. Časem jsme začali zkoušet různé prášky, trávu , co bylo zrovna po ruce,“ říká Tonda. Po nějaké době, přesně už si nevzpomíná, vyzkoušel pervitin. A docela rychle si něj vypěstoval závislost. „Celý můj svět se točil kolem perníku a toho, jak na něj sehnat peníze. Bylo to jako žít pod dekou,“ přiznává. Rodiče ho odepsali ve chvíli, kdy jim poněkolikáté odnesl z bytu vše, co mohl zpeněžit.

Skončil na ulici. S kamarádem se živili  žebráním a zkoušeli i krást. Peníze potřebovali čím dál víc. A pak přišel ten pro Tondu nejhorší den v živote. „Už jsme nevěděli kudy kam. Tak jsme v jednom parku přepadli takového postaršího pána. Jenže jsme ho vyděsili tak, že na místě dostal infarkt a umřel," vypráví Tonda tiše, se sklopenýma očima.

Vzhledem k tomu, že mu v té době bylo osmnáct, dostal nepodmíněný trest. Za mřížemi nakonec zůstal 2,5 roku. „Vlastně jsem byl za to vězení rád. Ale stejně si nikdy neodpustím, to, co jsme provedli. Nikdy si to nepřestanu vyčítat,“ dodává. Ve vězení se alespoň zbavil své závislosti na pervitinu. Horší to bylo paradoxně po propuštění. Mohl se vrátit domů k rodičům, najednou nevěděl kudy kam. Nemohl také sehnat práci, neměl žádné kamarády, těm ze staré party se snažil vyhýbat.

V té době začal pít. Pořád přemýšlel, co dál, ale nemohl najít žádné řešení. Po čase začal zjišťovat, že jestli to takhle půjde dál, bude zase závislý – pro změnu na alkoholu. „Tehdy jsem přemýšlel i o sebevraždě, měl jsem pocit, že jsem úplná nula a budižkničemu,“ dodává Tonda. Pak mu známý jeho otce nabídl pomocnou práci v jednom truhlářství. Podmínkou bylo, že bude dodržovat pracovní dobu a nebude pít. Tonda té příležitosti využil.

První den, co jsem nastoupil, mě mistr představil a řekl ostatním, co mám za sebou. S tím, že on posuzuje lidi podle práce a chce to tak i od nich.“ Tonda říká, že měl stejně strach, jak ho budou brát. Snažil se, co to šlo, a práci dával maximum. Ostatní jeho snahu ocenili, takže mu postupně začali svěřovat i důležitější práci. Mistr ho také přivedl k bojovému sportu aikido. „To mi hrozně pomohlo, najednou jsem měl práci, kolegy a ještě aikido. Začal jsem se zajímat i o filosofii, která k tomuhle sportu patří," dodává. Přiznává, že právě díky aikidu se naučil lépe ovládat, řešit problémy více racionálně než silou.

Po nějakém čase začal toužit po rodině. Ale zase nastoupily tuny pochybností: Bude mě nějaká normální holka chtít – kriminálníka, vyléčeného feťáka a doživotního abstinenta? "Strašně jsem chtěl nějakou slušnou holku, ale zároveň jsem si žádnou takovou netroufal oslovit, ze strachu, že se mi vysměje," říká Tonda. Pak potkal Pavlu. „Moc se mi líbila, a bál jsem se, že už se znovu nepotkáme, tak jsem za ní prostě šel a pozval ji na kafe a do kina," vzpomíná.

A k jeho překvapení, Pavla souhlasila. „Přišel mi legrační, hrozně se mu klepal hlas, tak jsem mu chtěla udělat radost," vypráví Pavla. Tonda prý ze začátku o sobě moc nemluvil, ale prozradilo ho jeho výrazné tetování. „Zeptala jsem se, kde k tomu přišel, no a on to ze sebe vysypal. No, upřímně řečeno, v tu chvíli jsem měla nahnáno," říká drobná blondýnka Pavla.

Ale rozhodla se s Tondou zůstat. Asi po půl roce se rozhodli, že se vezmou, a oba shodně si přáli miminko. Pavlíny podmínka ale byla, že Tonda musí říct o sobě všechno jejím rodičům sám. „ Myslím, že to byla jedna z nejtěžších věcí, co jsem musel udělat. Strašně jsem se před nimi styděl, když jsem jim to celé vyprávěl. Snažil jsem se je přesvědčit, že už jsem jiný člověk, ale byl jsem připravený i na to, že se mnou vyrazí dveře."

Celou situaci zachránila Pavla, když do rozpačitého ticha, které navodila Tondova zpověd, zahlásila, že je ve druhém měsíci těhotenství. „Tohle mého poměrně temperamentního tatínka odzbrojilo, takže jen zasípal - a co mám s váma teď dělat," říká Pavla se smíchem. Z jedné sídlištní sušárny si vybudovali miniaturní byteček a za pár měsíců přišla na svět malá Lenka, po roce její sestřička Jana. Pavla svého rozhodnutí nelituje. „Tonda holky miluje, stará se o ně a je na něj spolehnutí. I když někdy mám černé myšlenky, co by se mohlo stát "kdyby", ale věřím, že to špatné už překonal,“ říká vážně Pavla.  

 
   
23.05.2005 - Láska a vztahy - autor: Eva Rajlichová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [72] ladera [*]

    kemy: Prosímtě, co máš za rodiče, když mají rádi feťáka, kterej dává jejich dceři drogy?!!! Jak ti to dopadlo?

    superkarma: 0 01.06.2005, 16:44:02
  2. avatar
    [71] kemy [*]

    ladera: rozumim tomu a vím, že máš pravdu, když nás neznáš. ale jeho naši mají rádi a má ho rád každej. ještě to neni jistý, že ho zavřou. soud je zítra. a když si uvědomim, že by šel do lágru kvůli mně, chce se mi z toho, že bych se na něj měla vykašlat. je jasný, že pokud by dostal třeba 10 let, nedá se to asi vydržet. ale pro co tam bude on žít? a jak budu vypadat já? já už taky budu mít na bengách do smrti napsáno, že sem brala drogy a třeba už nikdy nebudu moct na policii dělat a myslíš, že kdby s tím on neměl nic společnýho, že by se na mě kvůli tomu vykašlal? ale díky za radu

    superkarma: 0 26.05.2005, 11:25:49
  3. avatar
    [70] Julča [*]

    Galadriel: souhlasím

    superkarma: 0 24.05.2005, 21:23:07
  4. [69] ladera [*]

    kemy: Ahoj, mám v něčem podobnou zkušenost jako ty. A přesto se ti nebude líbit, co ti poradím, ale zkus se nad tím zamyslet. Bylo mi tolik, co tobě 3 roky jsem chodila o šest let starším klukem. Byl moc chytrej, až moc chytrej, nejdříve měl dobrou práci jako správce počítačové sítě. Ale udělal v práci blbost - ze služebního počítače si odnesl nějaký software a vyměnil ho za vlastní, míň výkonný. Nadřízení na to přišli a letěl z práce bez možnosti podpory. Sháněl práci, ale nic nebylo pro něj dost dobrý. Peníze ale pořád nějak měl. Bylo mi to divný, až jsem přišla na to, že dělá počítačového hackera a tím si vydělává. V té samé době jsme začali mít problémy, musím říct, že tomu děsně přispívali moji rodiče, protože se jim nikdy nelíbil, zvláště matce děsně vadilo, že je nezaměstnaný, že si mám najít nějakého vysokoškoláka (měl střední školu, ale chytrý byl víc než dost), protože mi to bude časem vadit, když mám vysokou atd. Prostě ho naši nesnášeli a když to do tebe duje někdo 3 roky, tak ti to taky začne vadit (což je dobře). Naštěstí (tenkrát jsem kvůli tomu chtěla páchat sebevraždu) si našel jinou holku - znal ji 14 dní. Takže jsem to šíleně ořvala, no časem všechno přebolí. Asi za rok volal, že to chce zpátky a že mě miluje. Ještěže jsem měla tolik rozumu, že jsem mu řekla . Za pár měsíců poté jsem potkala manžela, časem jsme se vzali, máme . Asi před půl rokem jsem se dívala na televizní noviny, kdo tam nebyl... můj bývalý! Nakonec ho chytli při tom hackerství a dostal 3 roky na tvrdo a bude muset splácet 3 milióny do konce svýho života! Tak moc tím nakradl! Když si uvědomím, jak bych s ním žila, na pokraji bídy a jak se mám teď, že můj manžel vydělává tolik, kolik vydělává a můžeme si prakticky dovolit všechno, říkám si, jak jsem mohla být tak blbá! Chtěla jsem mít kulu na noze. Takže moje rada, vykašli se na kriminálníka, ať už vyleze kdykoliv, bude to mít vždycky v papírech, nikde slušně ho nezaměstnají, celej život budeš žít jako socka. A ještě jedna: rodiče mají vždycky pravdu, nezapomeň na to.

    superkarma: 0 24.05.2005, 15:43:20
  5. avatar
    [68] kemy [*]

    Maduli:

    superkarma: 0 24.05.2005, 09:55:44
  6. avatar
    [66] Dudlajlama [*]

    Julča: my jsme ale zase v mladi dost chlastali a kourili, vzpomen si treba na caje, zabavu nebo diskosku, kolik strizlivych lidi jsi videla kolem, Prazsky vyber nebo Svicka to jistil, vetsinou to po pulnoci svorne savlovalo venku. Jenze to treba bylo jednou tydne a clovek do toho tak nezajel, drogy jsou uplne jine. Bohuzel, nejsou zalezitosti jen deti z asocialnich rodin ci nizsich vrstev, ale ujizdi na nich cim dal vic deti z rodin naprosto sporadanych a slusne zajistenych, je to proste des.

    superkarma: 0 23.05.2005, 23:53:03
  7. avatar
    [65] Maduli [*]

    Kemy: budu z těch, která tě podpoří, ač jsem nikdy opravdu závislá nebyla (i těch cigaret jsem se dokázala zbavit). Ale je mi - narozdíl od jiných - jasné, že to co se přihodilo tobě, se může stát i jiným, bezproblémovým dětem. Obdivuju tě, že ses z toho dostala a držím palce, ať to vydrží.

    superkarma: 0 23.05.2005, 22:29:43
  8. avatar
    [64] kemy [*]

    Julča: začíná se to stávat životním stylem. neovlivníš ale své syny. prevence na nás pryští ze všech stran. vem si třeba AIDS. je snad někdo, kdo neví o tom, že se kvůli tomu má používat prezervativ? ale stejně je to přece lepší "bez", ne? dokud se tě něco netýká, věříš, že tobě se to stát nemůže. myslíš si, že to pouze vyzkoušíš a neuvědomuješ si, že stačí párkrát a už v tom lítáš. pořád si připadáš ok, protože "mně se to přeci stát nemůže" a pak už najednou není návratu. když si to uvědomíš, špatně se dostáváš z otho koloběhu ven. uff, to sem se unavila..

    superkarma: 0 23.05.2005, 21:46:07
  9. avatar
    [63] Julča [*]

    Galadriel: souhlasím s tebou.Mám dva a mám strach,abych se něčeho takového nedočkala.Já to nepochopím - my jsme k životu drogy nepotřebovali,tak proč je potřebují dnešní mlaďoši?

    superkarma: 0 23.05.2005, 21:00:25
  10. avatar
    [62] Dudlajlama [*]

    Vikina # 11, naprosty souhlas.
    Fetaky neodsuzuju, je mi spis hrozne lito, kdyz vidim, co se z mladych a casto nadejnych lidi stalo, casto jenom diky blbe zvedavosti, nude, ci snaze byt adekvatni v parte. Jejich zavislost uz pak neni o vuli, to je diagnoza a jako takova se musi lecit. Pochopitelne by se mi nelibilo, kdyby fetaci zabili meho dedecka, jenze nekdy mi i tak krvaci srdce, kdyz vidim ty mlade trosecky s vyhaslym pohledem.

    superkarma: 0 23.05.2005, 20:26:42
  11. avatar
    [61] kemy [*]

    channah: děkuju. akt mi to pomohlo, už sem si začínala připadat jako vyvrhel.
    u nás doma to je vážně ideální. táta s mámou mě dycky zahrnovali láskou a protože se přesvědčili, že mi můžou věřit, dávali mi volnost. taky by je nenapadlo, že se to stane zrovan mě. hodně sme o tom mluvili a tak. dokonce sem domu v tý době nosila jedničky a dvojky. může se to fakt stát každýmu.

    superkarma: 0 23.05.2005, 20:18:57
  12. avatar
    [60] Channah [*]

    Agnes X:

    superkarma: 0 23.05.2005, 19:35:18
  13. avatar
    [59] Agnes X [*]

    Meander: A víš, že máš pravdu? Já jsem taky závislá - na nikotinu a někdy bych pro cígo i vraždila

    superkarma: 0 23.05.2005, 19:33:43
  14. avatar
    [58] Channah [*]

    Jane 11, Meander: nikdo neví, co se mu v životě snate... někdo holt vlítne do drog, v tak citlivém věku (jako je kemy, nebo vlastně ještě když byla mladší) se to stane v nějaké partě snadno. A může se to stát i vašim dětem (máte-li je nebo budete-li). A někdy ani pracky zurážet nepomůže, leda že byste jim je urazili preventivně Tak trochu tolerance, prosím. Je to samozřejmě problém, ale "nahnáním feťáků do plynu" (obrazně řečeno) se to nevyřeší

    superkarma: 0 23.05.2005, 19:31:06
  15. avatar
    [57] Meander [*]

    kemy:

    superkarma: 0 23.05.2005, 18:18:08
  16. avatar
    [56] kemy [*]

    Meander: no tak to už je ale fakt extrém. takový lidi už nejsou ani lidi. ale v životě sem se s tim nesetkala. a ty už si někoho takovýho znala? asi těžko.

    superkarma: 0 23.05.2005, 18:09:11
  17. avatar
    [55] Meander [*]

    kemy: Protože závislej feťák se dávku klidně zabije.

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:37:12
  18. avatar
    [54] kemy [*]

    oprava: pro tebe

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:32:04
  19. avatar
    [53] kemy [*]

    Meander: to je trochu moc, vrah, ne? já bych radši skončila s fetem než s chlastem. aspoň je brzo po tobě a netrápíš rodinu dlouho. alkoholici sou to samý v bledě modrym. proč nikdo nezakáže chlast? proč po tobě ochlasta neni potenciální vrah?

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:31:37
  20. avatar
    [52] Vivian [*]

    ale některý názory teda...

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:31:22
  21. avatar
    [51] Meander [*]

    Pro mě je každej závislej feťák potenciální vrah.

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:25:35
  22. avatar
    [50] Meander [*]

    kemy: Já nic takového ani nenaznačila. Každý se holt cení sám

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:25:10
  23. avatar
    [49] Vivian [*]

    dobře to dopadlo
    stane se, že člověk "ujede" nebo něco podělá, ale je skvělý, když se dokáže sebrat a zase všechno napravit

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:17:13
  24. avatar
    [46] kemy [*]

    Meander: holt sem tedn feťák, tak se vymykám..

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:08:56
  25. avatar
    [45] Meander [*]

    kemy: 41.

    superkarma: 0 23.05.2005, 17:00:30
  26. avatar
    [44] kemy [*]

    Meander: to byla reakce na který moje vyjádření?

    superkarma: 0 23.05.2005, 16:51:07
  27. avatar
    [43] kemy [*]

    Terezulinka: stalo se. ale už je pozdě na všechno. nejradši bych se ani neviděla. pátek bude nejhorší den v mym životě a jestli tam řeknou, že de natvrdo, tak omdlim.
    přestože do mě hustil, že kdyby se to stalo, musim hlavně dodělat maturitu, taky řidičák a žít jako by nic,vim, že se na všechno vyseru.
    nejvíc ze všeho se ale bojim, že se vyseru na něj. ze začátku to budou určitě dvacetstránkový dopisy a nakonec nic. hrozí mu až deset let, a to je opravdu hodně. sem zoufalá!!! rozhodně nikdy nebudu takle polemizovat jako pavla, jesi bude dobrej celej život. vim, že až bude po všem, vrátí se do školys a bude super táta a skvělej do života . každá moje kámoška mi takovej vztah závidí a já to tolik posrala! to by stačilo, za chvíli začnu přehánět..

    superkarma: 0 23.05.2005, 16:49:41
  28. avatar
    [42] Meander [*]

    kemy:

    superkarma: 0 23.05.2005, 16:47:13

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [41] kemy [*]

    Jane11: je vidět, že si jiná generace než já. vidíš třo podobně jako moje máma. to vás naučili komunisti házet všechny podobný do jednoho pytle? nebo si mladá a nemáš rozhled? stává se to, když už je někdo na dně, ale je mi milejší feťák než třeba nájemnej vrah. u nás ve městě 50% mladejch s tvrdou drogou zkušenosti má a nejsou všichni hned závislí. ty nejsi pojištěná?

    superkarma: 0 23.05.2005, 16:41:00
  2. avatar
    [40] Terezulinka [*]

    kemy: tak si vymaž ganju ze zájmů

    superkarma: 0 23.05.2005, 16:38:47
  3. avatar
    [38] kemy [*]

    tohle téma sem tady neska zrovna potřebovala. je mi 18 let a s přítelem (vztah 4 roky) sme do toho perníku cca. na půl roku taky pěkně vlítli. šňupali sme skoro každej den a nakonec ve vidině toho, že "toho" budeme mít víc, sme se začali kamarádit s jedním vařičem... představte si, že v tuto dobu sme oba 3 měsíce čistý jako lilie, ani trávu už bychom nevzali do pusy a v pátek nás čeká soud, kde mi miláčka nejspíš odsoudí za to, že mi pervitin několikrát poskytl. já ho ale téměř pokaždý strašně přemlouvala a on to nakonec pro mě udělal. chtěl s tím seknout už dávno. teď když se ohlídnu zpět, je mi z toho všechno špatně a půjde možná za mě do kriminálu. ten, k¨do za to může nejvíc, sem prostě já, vím to, ale dnes už bych se tak nezachovala. sem z toho na dně. vím, že mě mnoho z vás odsoudí jako feťačku, ale lidi se můžou napravit. už teď mě polejvá horko, když si na to vzpomenu a nevím, jak to tady vydržim, pokud ho zavřou.

    superkarma: 0 23.05.2005, 16:09:15
  4. avatar
    [37] kemy [*]

    Jane11: ale on toho lituje, to si nezaslouží druhou šanci? co kdyby se to stalo tvýmu dítěti a nakonec by přišlo, že se snaží před tim všim utýct a už se nechce k minulosti vracet, protože se snaží být lepším člověkem a je na dobré cestě? ty bys ho vyhodila, protože takovýhle feťáky nesnášíš?

    superkarma: 0 23.05.2005, 16:04:25
  5. [36] Rikina [*]

    NiKina: proč by to nebylo možný ? Vždyť se běžně dělaj ze sušáren obchůdky, večerky, kadeřnictví - proč by ne byteček ?

    superkarma: 0 23.05.2005, 15:54:49
  6. avatar
    [35] RenataP [*]

    Mě by zajímalo, kam v tom minibytečku chodí na záchod....
    Nebo snad sušárny v domech mají odpad ?
    Je tohle vůbec technicky a administrativně možný ?

    superkarma: 0 23.05.2005, 15:53:12
  7. [33] xenie [*]

    Jane, Fiona: rodina toho pána jistě porozumění neprojeví, to je jisté, na stranu druhou, toho kluka bude svědomí trápit zbytek života...

    superkarma: 0 23.05.2005, 15:34:18
  8. avatar
    [29] jiti [*]

    nejvíc se mi líbí kombinace miniaturní byteček a dvě malý děcka Tak toto bych teda nezvládla

    superkarma: 0 23.05.2005, 13:52:26
  9. avatar
    [28] Gwendylon [*]

    sorry za dvojáka

    superkarma: 0 23.05.2005, 13:29:01
  10. [27] Rikina [*]

    Někdy takovej, co padne na hubu, je lepší než jinej, co si nikdy na dno nesáhl. Důležité je, aby si uvědomil, kde jsou jeho slabý místa, a dával si už zatraceně pozor. Není to jednoduché, ale dokázala to spousta jinejch, může to dokázat taky. Ovšem na místě Pavly bych měla stejně připravený krizový plán, pro případ, že se to nepovede( krizovým plánem nemyslím to, že se s dvěma dětmi pověsí zpátky na krk rodičům, to žádnej plán není ).

    superkarma: 0 23.05.2005, 13:20:39
  11. avatar
    [26] Gwendylon [*]

    Věřím Tondovi. Mě aikido pomohlo vrátit se do "normálního" života po delší dobrovolné "samotce" v důsledku nemoci a velké nadváhy. Pavlo, hodně

    superkarma: 0 23.05.2005, 13:13:57
  12. avatar
    [25] Gwendylon [*]

    Věřím Tondovi. Mě aikido pomohlo vrátit se do "normálního" života po delší dobrovolné "samotce" v důsledku nemoci a velké nadváhy. Pavlo, hodně

    superkarma: 0 23.05.2005, 13:12:52
  13. avatar
    [24] Vicki [*]

    Držím Pavle palce, je odvážná Já bych se toho vztahu bála, ale věřím že láska aspoň na začátku hory přenáší. Až čas ukáže, zda-li to Tonda zvládne, tj. hlavně nesáhnout na drogy a chlast, z kriminálu už je asi poučenej dost a určitě se mu zpátky nechce. Motivaci aby to dokázal určitě teď má ve své nové rodině

    superkarma: 0 23.05.2005, 13:01:37
  14. [23] xenie [*]

    Toho kluka je mi spíš líto, ten pán ho asi bude strašit ve snech do smrti... každopádně jim přeji hodně štěstí, budou ho potřebovat

    superkarma: 0 23.05.2005, 11:16:18
  15. avatar
    [22] medved [*]

    ja bych se toho vztahu bala..ne kvuli te kriminalni minulosti...to mi prijde jako ulet mladi...ale kvuli zavislosti...vim, ze zavislym se muze stat kdekdo v jakemkoliv veku, ale tonda je na to evidentne "nachylnejsi"...jako ditko z rodiny, kde byl na alkoholu zavisly kde kdo z toho mam proste strach
    pavle fandim, snad si za 50 let rekne, ze udelala dobre

    superkarma: 0 23.05.2005, 11:13:07
  16. avatar
    [21] Žábina [*]

    taky jim přeju aby jim to vyšlo
    jak už tady někdo psal, na zcestí může sejít i úplně bezproblémový člověk, i když v případě Tondy je to asi trošku složitější, ale jak se říká - Kdo se bojí, nesmí do lesa...

    superkarma: 0 23.05.2005, 10:31:46
  17. [20] a.... [*]

    lilithheta: že si bude chlap "vážit" něčeho, co pro něj ženská udělá, nebo toho, že má skvělou rodinu, tak na to fakt nespoléhej.Dopředu se nedá nikdy nic odhadnou, teprv čas ukáže..takže bilancova, jestli se někdo změnil, jestli si vzal poučení ..to lze až tak za 20 let.

    superkarma: 0 23.05.2005, 10:25:51
  18. avatar
    [19] Jupíí [*]

    Mě by zajímalo co byste tu psaly, kdyby vyšel článek, jak parta feťáků přepadla starého pána a způsobila mu smrt. Jakpak ho chudáka děsili, že skončil s infarktem připadně byl dědeček z příbuzenstva....

    superkarma: 0 23.05.2005, 10:02:32
  19. avatar
    [18] Mici [*]

    Eva_Fl: jistotu samozřejmě nemám, ale to jsou dvě odlišné situace. My se známe x let a zatím jsme takový problém neřešili (tím nevylučuju to, že ho jednou řešit nebudeme ). Ale Pavla šla do vztahu s tím, že Tonda měl za sebou "nevalnou" minulost. Já ji za to neodsuzuju , jen sama za sebe můžu říct, že bych se svou povahou nejspíš neučinila takové rozhodnutí jako ona. A nebo bych k tomu potřebovala určitě dobu podstatně delší, než půl roku.

    superkarma: 0 23.05.2005, 09:45:13
  20. avatar
    [16] Julča [*]

    lilithheta: Já jsem tím myslela,že si snad bude vážit rodiny a toho,co spolu vybudovali.Taky nejsem na předsudky,ale když si třeba alkoholik dá skleničku,tak už v tom zase lítá.Když si ji dá člověk,který takové problémy neměl,tak se nic neděje.
    Pokud by mu někdo nabídl drogu a on si ji vzal,tak je to samé.
    Tak mi neříkej,že už tu není riziko.
    Vím,že může zblbnout každý,ale tohle už by se špatně vracelo zpět.

    superkarma: 0 23.05.2005, 09:09:30
  21. [15] Jipa [*]

    lilithheta: no nevím: "teatrální gesta"...nejsou lepší, než pomluvy a drby, které by mohly nahlodávat rodinu hůř, než přímé a rovné přiznání?

    superkarma: 0 23.05.2005, 08:54:38
  22. avatar
    [14] lilithheta [*]

    Julča: Proč by je měl zklamat? To se může stát i u "normálního" chlapa bez škraloupu, možná je to i pravděpodobnější, že je zklame ten "slušňák". Tonda si bude aspoň vážit toho, co teď má. A to, že se Tonda poučil je snad jasně napsané v tom článku, ne. Já tyhle předsudky nesnáším. (Je cikán, tak bacha na něj. Byl jednou trestanej, tak bacha na něj.)

    superkarma: 0 23.05.2005, 08:51:26
  23. avatar
    [13] Julča [*]

    lilithheta: Mně ten článek třeba zaujal.Doufám,že se Tonda poučil.Taky jsem si říkala,že má Pavla odvahu.Tonda měl štěstí na lidi,kteří mu podali pomocnou ruku.Přeji Pavle a ,aby je Tonda nezklamal.

    superkarma: 0 23.05.2005, 08:42:23
  24. avatar
    [12] lilithheta [*]

    To byl zase článek No tak byl trestanej, a co má být. Neřeknu, kdyby se z toho nedostal nebo to vypadalo na redivu, ale takhle??? Jaksi jsem nepochopila, co se tady má řešit. Jestli to nebude tím, že s podobným "Tondou" žiju a nemám s tím nejmenší problém. A rozhodně by mě nenapadlo dělat taková teatrální gesta, jako s tím, jak to sdělovali její rodině

    superkarma: 0 23.05.2005, 08:09:46
  25. avatar
    [8] Markýza [*]

    držím palce a přeju hodně a

    superkarma: 0 23.05.2005, 07:35:08
  26. avatar
    [6] Kimmy [*]

    No tak ja im zelam vela stastia... dufam ze Tonda bude pokracovat na spravnej ceste a zostane tym zodpovednym a milujucim tatinkom a obcanom, akym je v clanku. Hlavne musi mat uplne ujasnene, ktorou cestou chce v buducnosti ist...
    No a to s tou smrtou stareho pana - to moze fungovat po zvysok zivota ako varovanie, keby ho zase niekedy chytilo pokusenie dat sa na stare chodnicky. Ak to bude mat stale v pameti ako vystrahu, mozno mu to pomoze predist zlu...

    superkarma: 0 23.05.2005, 06:54:20
  27. avatar
    [4] kubikm [*]

    Eva_Fl: jistotu nemá nikdy nikdo...ani vlastně sám o sobě...
    takdy držím , aby bylo vše OK
    bohužel vím o případu, kdy chlapec, co kradl auta a měl podmínku, dostal šanci ve velmi slušné rodině...odměnil se tím, že se dal na drogy a kradl....
    prostě - někdo se poučí...a někdo nee...teď jen, jak to poznat....

    superkarma: 0 23.05.2005, 01:25:58
  28. avatar
    [3] Dudlajlama [*]

    Prosim te, podivej se na Kajinka, ten by si mohl z nabidek na seznameni udelat primo vedlejsak . Svoje sis uzil a nebude se ti zit uplne lehce uz nikdy, smrt toho pana te bude pronasledovat porad. Drzim moc palce, at vam rodina funguje a ty jsi tim vzornym tatou a manzelem i nadale, at proste nezklames lidi, ktri ti verili a dali sanci k normalnimu zivotu.

    superkarma: 0 23.05.2005, 01:01:20
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Mici: a kde mas jistotu, ze se tvuj muz nedostane na nejake scesti? Ja jim obema drzim palce. I holcickam...

    superkarma: 0 23.05.2005, 00:29:16
  30. avatar
    [1] Mici [*]

    Pavla je odvážná Já bych to nedokázala

    superkarma: 0 23.05.2005, 00:17:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme