Možná už jste o Jillian Michaels slyšely, a pokud ne, rozhodně zpozorněte. Tahle drobná Američanka totiž dokáže s vaším tělem udělat zázraky, a to za pouhý měsíc.

Ani já jsem tomu ze začátku nevěřila a určitě jsem byla stejně skeptická, jako jste teď možná i vy.  Ale začala jsem o Jill slýchat stále častěji, a když jsem o ní nedávno četla článek, rozhodla jsem se, že tu třicetidenní výzvu zkusím taky.

Program se jmenuje 30 Day Shred a slibuje zformování postavy za pouhých 30 dní. A ještě druhý bonbonek – cvičení trvá pouhých 27 minut! Jako naprostý odpůrce posiloven a sportů, kdy ani po několika týdnech není vidět, že se jim věnujete, jsem byla naprosto nadšená. A byla jsem nadšená ještě víc, když jsem na internetu viděla fotky žen před a po cvičení. To prostě musím taky zkusit, řekla jsem si.

Jillian Michaels

Ke cvičení potřebujete pouze podložku a kilové činky. Já jsem měla ze začátku obyčejnou deku a místo činek mi stejně dobře posloužily lahve s vodou. Ale přiznám se – pouze 0,75 litrů. :)

Jak už jsem řekla, cvičí se třicet dní  tři úrovně – každých deset dní jedna, systémem 3-2-1, což znamená:

3 minuty posilování
2 minuty kardio
1 minuta pro břišní svalstvo

Jillian má k sobě dvě pomocnice. Drobná blondýnka Anita cvičí lehčí verzi, takže pokud jste fitness amatéři, určitě se řiďte podle ní. A pokud si troufáte na větší zápřah, sledujte sympatickou černošku Natalii.

Level 1

Při prvním cvičení jsem myslela, že umřu. Lilo ze mě jako z konve, byla jsem šíleně uřícená, ale překvapivě mě to bavilo. Půlhodinka utekla jako nic a já se pomalu začínala těšit na další den. Druhý den mě hrozně bolely ruce, ale jak se říká, rozhýbala jsem to. :) Na každé další cvičení už jsem se opravdu těšila a nepoznávala jsem sama sebe. V životě bych neřekla, že začnu cvičit, a co víc, že mě to bude dokonce bavit!

Na konci levlu už jsem zvládala i těžší verze cviků, protože ty lehčí už pro mě jednoduše byly moc lehké.

Jillian Michaels

Level 2

Počáteční nadšení už opadlo a cvičení mě už bohužel tolik nebavilo. Druhý level už byl opravdu síla. Začínala jsem se bát, co bude ve třetím. První den jsem tempo Jillian vůbec nestíhala a musela jsem si dávat menší pauzičky na vydýchání.

Hlavní změnou oproti první úrovni je, že se tady dělají cviky na ruce i nohy zároveň, což je docela makačka. Chvílemi jsem v duchu Jillian posílala... vy víte kam. Po čele mi tekly čůrky potu, což se mi snad v životě nestalo.

Jillian Michaels

Level 3

Teď už rozhodně vím, proč mě druhý level tak nebavil. Nebyl prostě tak zábavný jako první a třetí. Protože tenhle je fakt skvělý. Zajímavý a rychle utíká. Dokonce se mi ani nezdá tak těžký, i když jsem už po pár minutách úplně mokrá.

Na těžší cviky jsem si bohužel netroufala, ale koupila jsem si kilové činky a podložku. Začala jsem cvičení brát trochu víc vážně. Protože třicetidenní výzva je sice u konce, ale já rozhodně nekončím.

Jillian Michaels

Nebudu žádnou z vás ke cvičení přemlouvat a vynášet tu Jillian do nebes, samy určitě víte, že cvičení je dobré pro každého. S Jill cvičí jak mladé a štíhlé dívky, tak maminky po porodu nebo i starší ženy.

Co se změnilo po měsíci:

  • mám pevnější a hebčí kůži
  • přestala mě bolet krční páteř
  • mám víc energie
  • zlepšila se mi fyzička
  • zhubla jsem
  • potřebuju nové činky – aspoň 1,5 kg

Jillian Michaels

A co jídlo?

Samozřejmě, pokud cvičíte a chcete vidět výsledky, musíte tomu uzpůsobit i svůj jídelníček. Ovoce, zelenina, maso, ryby, obiloviny, hodně pít, jíst alespoň 4x denně… znáte to. Upřímně – já jím pořád jako jsem jedla předtím. Tedy nijak zdravě. Ale nikdy nevynechám snídani, piju hodně vody, nejím mekáč ani podobné zabijáky. To pro mě zatím stačí. Vím, totiž, že kdybych teď najela na zdravou stravu, vydržím to maximálně pár měsíců. Takže jsem si jídelníček uzpůsobila tak, aby mi vyhovoval ne na pár týdnů ale snad na celý život. A mezi námi – jeden bonbonek špíček neudělá J

P. S.: Nevymlouvejte se, že na cvičení nemáte čas. Půlhoďka denně určitě nikoho nezabije. Jednou jsem cvičila i v jedenáct večer po celodenní brigádě. Stačí chtít. Hlavně si neříkejte: Musím jít cvičit, i když se mi vůbec nechce. Tím si to jen zhoršíte.

No, nevím, jak vy, ale já se s Jill uvidím zase zítra. :)

Reklama