.

Můj let byl zpožděn/zrušen... co s tím?!

Cestování

Můj let byl zpožděn/zrušen... co s tím?!

Právě se nacházíme v čase našich vytoužených dovolených, na které se povětšinou připravujeme po celý rok. Případné komplikace si ani nepřipouštíme, ale nic není dokonalé, bohužel. Zpoždění letů či dokonce jejich úplné zrušení není v letní sezoně neobvyklým jevem. Co v tomto případě dělat? Čtete dále a dozvíte se, nač vlastně máte ze zákona nárok!

Je známým faktem, že většina leteckých společností ke svým zákazníkům přistupuje s poměrně značnou laxností. Jistě ve svém okolí naleznete pár známých osob, kterým se toto tvrzení potvrdilo. Vše vzniká ale jen díky tomu, že dopravní přepravci věří v nevědomost svých zákazníků a neochotu se domáhat svých práv. Pojďme si tedy říci, jak nebýt pouhou obětí, a pokud už nemilá situace se zpožděním či zrušením letu nastane, co vlastně můžeme dělat.

Celou problematikou práv cestujících v letecké dopravě v rámci EU se zabývá tzv. Nařízení evropského parlamentu a rady (ES) č. 261/2004. Dle právního výkladu tohoto nařízení se právní ochrana vztahuje na cestující, jejichž let je s odletem z letiště na území EU (včetně Norska, Islandu, Švýcarska) nebo je jejich let operován evropským dopravcem.

Pokud tedy splňujeme tuto nejdůležitější podmínku, můžeme si říci, jak se v případě dvou zásadních situací zachovat.

ddd

Můj let má zpoždění, co s tím?

Pokud je váš let opožděn o pár minut, ještě to nutně neznamená, že máte nárok na péči ze strany aerolinky. Ale je mnoho případů, kdy na ni své právo již máte!

Kdy vám vzniká nárok?

  • Let má zpoždění 2 hodiny a více na letech do 1.500 km
  • Let má zpoždění 3 hodiny a více na letu v EU od 1.500 nebo letu mimo EU v délce 1.500 – 3.500 km
  • Let má zpoždění 4 hodiny a více v případě letu 3.500 km a více

Tyto limity platí za každých okolností, a to i v případě, že je let opožděn z důvodu, které nemohl dopravce ovlivnit. Dopravce se o vás MUSÍ postarat i v případě zpoždění kvůli počasí či stávce. Nenechte se proto nikdy odbýt výmluvou na nepředvídatelné okolnosti – ty v rámci zpoždění povinnosti dopravce neeliminují!

 Na co máte nárok?

  • Občerstvení přiměřené délce zpoždění
  • Pokud je zpoždění přes noc, musí zařídit ubytování a přepravu do místa ubytování
  • Nabídnutí 2 telefonických hovorů / odeslání mailů

Nikde není stanoveno, jak přesně má občerstvení vypadat. V Praze se většinou setkáte s vouchery na jídlo v hodnotě od 100 do 250 Kč. Málo to opravdu není, ihned v terminálu můžete využít letištní kantýny či blízkého fast foodu. V případě letů z dovolenkových oblastí dopravce řeší situaci například dovezením občerstvení z hotelů.

Přejít na stranu:

 
   
15.07.2014 - Zahraničí - autor: Veronika Pavlíková

Komentáře:

  1. [15] luckycesta [*]

    Ahoj a zdravím!

    Jen bych chtěla napsat, že se nám to nakonec povedlo! VYKOMPENZOVALY jsme každá 10 984 Kč za zrušený let!Sml59 Postup jak na to je trochu delší, spolu s vyjádřením právničky a odpovídajícíh institucí ho najdete klik zde.

    Doufám, že vám mé zkušenost pomůžou! Hlavně rychle a úspěšně k náhradě:) Good luck a kdyby cokoliv, pište!:)

    http://www.luckycesta.cz/jak-uspesne-kompenzovat-zruseny-nebo-zpozdeny-let/

    superkarma: 0 12.10.2015, 21:50:31
  2. [14] luckycesta [*]

    V květnu 2015 nám také zrušili let. Snažím se získat kompenzaci sama, bez agentur. Jak si vedu, sepisuji na svůj blog (klik zde). Prudu kompenzuje zvědavost:) Třeba vám moje zkušenosti pomůžou s vaším vymáháním. Hodně štěstí!:)

    http://www.luckycesta.cz/jak-na-nahradu-za-zpozdeny-nebo-zruseny-let/

    PS: Pokud jste z mého letu QS 1054 (PRG – VLC, 28.5.2015, [/i]klidně se ke mně přidejte!

    superkarma: 0 30.06.2015, 19:40:43
  3. [13] Klarka.Kuk [*]

    Ono to s těmi právy není zas tak jednoduché. Kdo se bude soudit s leteckou společností, když nebude chtít zaplatit? a většina z nich zaplatit chtít nebude a napíšou na stížnost, že má člověk smůlu, protože bylo třeba špatné počasí... Práva cestujících v letecké dopravě, odškodnění a kompenzace za zrušený nebo zpožděný let jsou sice daná, ale jejich vymožení není vždycky jednoduché. Proto se někdy hodí služby specializovaných agentur.

    superkarma: 0 18.03.2015, 22:39:14
  4. avatar
    [12] peetrax [*]

    Milala — #3 taky mě to příliš neláká, dělá se mi zle i při výstupu na žebřík. Sml31

    superkarma: 0 15.07.2014, 20:34:54
  5. avatar
    [11] ppajka [*]

    Ještěže patřím k těm šťastlivcům, kterým se to nikdy nestalo...

    superkarma: 0 15.07.2014, 13:51:43
  6. [10] balunka1 [*]

    My letěli již víckrát, ale až loni jsme měli 3,5 hodiny zpoždění. jelikož si nic líbit nenechám, tak nám Náhrady.cz vymohli kompenzaci a to velice slušnou. A aby toho nebylo málo, do destinace jsme přiletěli bez kufru dcerky, což jsem také hned reklamovala a dostala finanční kompenzaci.A do třetice ze 4lůžkového pokoje jsme ve 4 hodiny ráno měli jen 2lůžkový, ale to už byla legrace, vyřídila jsem si to za půr drobných a pánové stěhovali postele hned. jinak super dovča. Sml16

    superkarma: 0 15.07.2014, 10:38:21
  7. avatar
    [9] buldok [*]

    Letěli jsme zatím pouze jednou a žádný problém naštěstí nenastal.

    superkarma: 0 15.07.2014, 10:30:17
  8. avatar
    [8] Hanula [*]

    Sml16nestihli jsme návazný let a zůstali jsem v Madridu dva dny - společnost se velmi dobře postarala a dostala jsem zpět 5.000, -Kč

    superkarma: 0 15.07.2014, 10:19:01
  9. [7] Elis19 [*]

    My letos po dlouhé době poletíme, tak si jen přeji ať se nám zpoždění letu nebo jiné trable vyhnou obloukemSml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 15.07.2014, 09:58:14
  10. avatar
    [6] řeřicha [*]

    čekali jsme na odlet i tři hodiny....!!!

    superkarma: 0 15.07.2014, 09:55:55
  11. avatar
    [5] kobližka [*]

    Milala — #3 No vidíš,tak to jsme dvě Sml30

    superkarma: 0 15.07.2014, 09:45:44
  12. avatar
    [4] Léthé [*]

    Tak já zažila větší zpoždění dvakrát a dvakrát se bez problémů o nás letecká společnost postarala.

    Kufr se mi zatoulal jen jednou, bohužel se našel tak rychle, že jsem neměla nárok na "dáreček"Sml30

    superkarma: 0 15.07.2014, 08:48:26
  13. avatar
    [3] Milala [*]

    Tak to se mi nemůže stát,páč v tomto životě do letadla nesednuSml30

    1. na komentář reaguje kobližka — #5
    2. na komentář reaguje peetrax — #12
    superkarma: 0 15.07.2014, 08:40:00
  14. [2] macamala [*]

    Pred lety jsme leteli z dovolene, promluvil k nam kapitan, ze nepoletime primo do Prahy,ale na Sardinii vyzvednout turisty. Pry porucha letadla. Do Prahy jsme prileteli o 4 h dele, ale aspon jsem videla Sardinii a Cagliari - sice jen letiste.

    superkarma: 0 15.07.2014, 08:31:21
  15. avatar
    [1] LudPa [*]

    Do té doby než se na letišti něco stane je personál ochota sama. Jakmile máte zpoždění nebo vám ztratí kufr musíte být akční sami.

    superkarma: 0 15.07.2014, 07:16:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme