„Moje volba byl projekt spojený se Zdravotními klauny. Neváhala jsem a dala jsem jim hlas za svůj nákup. Se Zdravotními klauny mám osobní zkušenost. Loňský Silvestr jsme trávily s dcerou velmi neplánovaně na JIP a následná nemocniční rekonvalescence byla dlouhá. Odlehčit celou situaci nám pomohli právě i Zdravotní klauni a alespoň na chvíli celé dětské oddělení zářilo dětskými úsměvy. A i maminky vypadaly na chvíli klidněji. Pro mě má tato organizace rozhodně smysl“.

Jak hlasovat?

V obchodech Tesco jsou umístěny hlasovací zařízení s popisem nominovaných projektů. Za každý nákup zákazníci obdrží hlasovací žeton. Následně ho mohou až do 4. června vhazovat do hlasovacích boxů, a tím podpořit projekt, který je jim nejbližší. Zákazníci mohou získat více informací o zúčastněných organizacích a jejich projektech právě u hlasovacích boxů. Seznam zúčastněných komunitních projektů včetně aktuálního sledování počtů hlasů jsou také k dispozici na webových stránkách programu https://pomahame.itesco.cz, kde budou také každý týden zveřejňovány průběžné výsledky hlasování. Celkové výsledky pak budou oznámeny 20. června.
Na stránce https://itesco.cz/pomahame/list-of-projects/ si můžete průběžně sledovat, kolik hlasů jaký projekt získal. 

Proč podpořit svého favorita

Všechny přihlášené projekty byly hodnoceny porotou složenou ze zástupců odborného garanta Nadace rozvoje občanské společnosti a vybraných zaměstnanců společnosti Tesco. Společně prověřovali nominované projekty z hlediska jejich transparentnosti, důvěryhodnosti, udržitelnosti, z hlediska jejich dopadu na komunitu a potenciál pro zapojení členů komunity.

Všichni vybraní finalisté získají finanční pomoc

Už samotný postup projektu do finálového hlasování na obchodech znamená, že získá finanční podporu. Pokud zvítězí, půjde o 30 000 korun, když skončí na druhém místě, získá 16 000 korun, projekty na třetích místech pak 10 000 korun. Celkem společnost Tesco rozdělí postupujícím projektům 5 040 000 korun. Jakou částku ale organizace dostanou, mají nyní v rukou zákazníci – tudíž i vy, pokud při svém nákupu budete hlasovat.

Jak jste na tom vy? Zapojíte se? Také máte rádi projekty, které pomáhají a mají smysl?
 

Reklama