Vztahy

Můj bratr, má láska

V tomto příběhu se nejedná o bratra církevního, ale pokrevního. O bratra, do něhož se zamilovala vlastní sestra. I takové případy se stávají.

bratr

Možná jste se prostřednictvím televizních publicistických pořadů už s takovými případy seznámily, možná znáte podobný i přímo ve vašem okolí. Pokud to ti dva o sobě vzájemně neví, budiž, i když o to horší pak bývá zjištění, pokud však žijí ve společné domácnosti, to už je na pováženou.

Avšak nesuďme předem a přečtěme si napřed následující příběh, který nám přišel před nedávnem do redakce. Jeho pisatelka nechtěla být jmenována, a tak jí říkejme třeba Marie.

Příběh slečny Marie

Milá redakce,

dlouho jsem přemýšlela, jestli mám napsat, ale po přečtení různých jiných příspěvků, které chodí na vaše stránky, jsem si řekla, že vždycky se najde někdo, kdo zareaguje, kdo poradí. Sdělený problém je poloviční problém, možná mě odsoudíte, ale aspoň se mi trochu uleví.

Dalo by se to sdělit jedinou větou, zamilovala jsem se do svého bratra, ale ono to tou jedinou větou odbýt nejde.

Můj brat je o tři roky starší než já. Už dlouhou dobu bydlí se svojí přítelkyní a já to nesu velice těžce. Můj brácha byl a je moc hezký kluk a také moc bezva. Není to ten bratr, který by se za svou sestru styděl, nikam ji s sebou nebral, naopak, chodili jsme vždycky všude spolu. Možná to bylo i tím, že nám ještě jako malým tragicky zahynul taťka, zabil se v autě, když jel z práce, ale neřídil, byl spolujezdcem. Maminka se o nás od té doby přehnaně starala a pořád nám říkala, jak si máme vážit života a jak se máme mít rádi.

Bylo to o letních prázdninách, když jsem slavila 18. narozeniny. Brácha pro mě uspořádal oslavu na přivítání do světa dospělých. Tehdy jsem se na ní strašně opila. Druhý den jsem myslela, že umřu, jak mi bylo zle. Mamka nadávala a bratr mi poskytoval první pomoc v podobě přichystaného kbelíku, mokrého hadru na hlavě a nějakých šumících tabletek. Nechtěla jsem, aby šel pryč, a tak zůstal se mnou v pokoji. Přitulila jsem se k němu, cítila jsem jeho tělo, jeho silné ochranitelské ruce mě objaly a mně se udělalo lépe. Pocítila jsem zvláštní vzrušení.

Bratr se však ke mně choval pořád jako ke svojí mladší sestřičce. Asi půl roku po tom, co jsem slavila narozeniny, přišel jednou večer domů v náladě. Slavili něco s kamarádem, přišel pozdě v noci a byl hrozně roztomilý. Samozřejmě mě vzbudil a chtěl si povídat. Sedli jsme si vedle sebe a probírali různé blbosti. A najednou se to stalo. Už ani nevím, kdo k tomu dal první podnět.

Ráno bylo hrozné, nevěděli jsme, jak se k sobě chovat, hlavně aby se to nikdy nedozvěděla mamka! Už jsme to nikdy neudělali, bratr si krátce nato našel přítelkyni a odstěhoval se. Se mnou je to horší. I když už uběhl od té doby nějaký čas, neustále na něj myslím, moc mi chybí. S  žádným klukem nevydržím chodit, pořád je ve všem srovnávám s bráchou. Když k nám někdy přijede se svou holkou, nemůžu se na ni ani podívat.

Myslíte, že to přejde? Jsem vůbec normální?

Marie

Názor psycholožky Vladimíry Svitákové

Tento případ není nikterak ojedinělý, ze své praxe znám spoustu podobných. Většinou se stanou v době, kdy sexuálně vyspíváme, hledáme sami sebe. Slečně Marii bych poradila okamžitě přestat srovnávat partnery se svým bratrem, nikdo nebude její bratr. Pokud se to už nikdy více nestalo, chovat se naprosto normálně a přirozeně k němu i k jeho přítelkyni. Co se týká stýskání, viděla bych to jako normální stesk po bratrovi, který odešel z domu, podtržený navíc ještě ztrátou otce v dětském věku. Nic víc bych za tím už nehledala.

   
14.07.2011 - Ona s ním - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [46] Milanka [*]

    zato já mám v textu chybu : měli, byli

    superkarma: 0 10.07.2013, 15:06:39
  2. [45] Milanka [*]

    Já tam žádné gramatické chyby nenašla, ale o to vůbec v tomto článku nejde.

    superkarma: 0 10.07.2013, 15:04:55
  3. [44] Milanka [*]

    Mám dva bratry a čtyři bratrance. Nikdy by mě něco takového nenapadlo, prostě je to pro mě tabu. Občas se stýkáme, nebo si zatelefonujeme, jestli je všechno v pořádku. Mám známou, která si vzala bratrance, on se ji vždycky líbil. Říkávala, kdyby to nebyl můj bratranec....

    Oba zůstali na ocet a nakonec se vzali. Mají spolu dvě děti. Už ji nevídávám, tak nevím jak žijí.

    Znám manželé, kteří se někde seznámili, vzali se a když oba chlapci, které spolu měli byli špatné a oba zemřeli, šli na vyšetření. Zjistili jim, že jsou pravděpodbně příbuzní. Že by u rodičů, či prarodičů nevěra? Takových případů je asi hodně.

    superkarma: 0 10.07.2013, 14:58:16
  4. avatar
    [43] bookcase [*]

    evelyn — #16 absolutní souhlas, Tora Tora Tora na hrad!!! Teda do redakce, to je člověk na svém místě :)

    superkarma: 0 19.07.2011, 12:11:28
  5. [42] rak177 [*]

    kebulkaevulka — #41 Asi tak nějak.

    superkarma: 0 15.07.2011, 14:59:20
  6. avatar
    [41] kebulkaevulka [*]

    IRISS215 — #40 Nikoho jsem neurazila,jen jsem napsala co si o tom myslím,lépe číst a více přemýšlet,slečna je blázen,ted jsem jí urazila a co? je incest normální věc?to teda není,fuj tajblSml32

    1. na komentář reaguje rak177 — #42
    superkarma: 0 15.07.2011, 13:36:33
  7. avatar
    [40] IRISS215 [*]

    kebulkaevulka — #20 Jak tak pozoruji, sama by jste se měla zamyslet nad sebou a né hned někoho odsuzovat jako vy. Slečna se zde svěřila se svým problémem a chtěla poradit a né hned aby byla uráženaSml31Sml68

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #41
    superkarma: 0 15.07.2011, 10:02:19
  8. avatar
    [39] haluška [*]

    Anai — #26 Pozor! Redaktori pod článkami diskutovať majú zakázané. Majú sami vyhľadávať zaujímavé témy a písať/ poprípade opisovať/ články. Diskutovať možno až v mimopracovnom čase.Sml32

    superkarma: 1 15.07.2011, 08:41:50
  9. [38] rak177 [*]

    Anai — #5 Snad je lepší kvalita než kvantita.

    superkarma: 0 15.07.2011, 02:11:52
  10. [37] rak177 [*]

    ToraToraTora — #35 Nebo si je v redakci vymýšlí.Sml52

    superkarma: 0 14.07.2011, 18:11:22
  11. [36] rak177 [*]

    Brácha to vzal jako fakt úlet a distancoval se od toho,sestra je asi trochu "drclá",když se od toho neumí odprostit a je sobecká.Dokonce mi z článku nějak vyplývá,že byl asi zřejmě její "první".Nikde zmínka,že by měla před touto "akcí" přítele.Spíš mi přijde,že čekala na příležitost,jak se s bráchou vyspat.Naštěstí bratr hned vycouval a ona by podle mě, klidně pokračovala tajně s ním dál,tak to na mě působí.Musí sama chtít své myšlení a chování v tomto případě změnit,ne se v tom stále babrat a vzpomínat,už to mi přijde nenormální.Měla by spíš jít za psychlogem a ne psát sem,magor.

    superkarma: 1 14.07.2011, 18:02:56
  12. avatar
    [35] ToraToraTora [*]

    jastura — #31 To je tím létem....příběhy jsou odposlechnuté  zřejmě na zahrádce u piva Sml54

    1. na komentář reaguje rak177 — #37
    superkarma: 1 14.07.2011, 16:50:14
  13. [34] jastura [*]

    kebulkaevulka — #33 to už by jsme chtěly mocSml32

    superkarma: 0 14.07.2011, 15:14:35
  14. avatar
    [33] kebulkaevulka [*]

    jastura — #31 Nebo to radči neposílat nikam.Sml24

    1. na komentář reaguje jastura — #34
    superkarma: 1 14.07.2011, 15:11:01
  15. avatar
    [32] Eva_CZ [*]

    .......... prominte, ale puvodni zneni bylo : zamilovala jsem se do sveho bratra a to jednou vetou odbit nejde - a v tomto duchu dopis pokracoval.

    Tohle jednoho nasere.

    Sml31

    superkarma: 0 14.07.2011, 15:10:29
  16. [31] jastura [*]

    kebulkaevulka — #24 díky, ale nechám ji druhým. Fakt netuším, s čím chce holka poradit. Jestli má mozek, je jí jasné, jak by to měla řešit, jestli ne, měli by ji zbavit svéprávnosti.

    Snad je to tím létem, ale mě ty články v poslední době přijdou nějaké nudné a chycené za hlavu. Tohle měla holka poslat spíše do Brava.

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #33
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #35
    superkarma: 2 14.07.2011, 15:08:27

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] ToraToraTora [*]

    Anai — #25 Tady se dá jenom zmodrat nebo zrůžovět. To první ti nepřeju Sml30 k druhému gratuluji

    superkarma: 0 14.07.2011, 14:32:20
  2. avatar
    [29] Aspiková [*]

    Anai — #26 Pomoci si musí sama. Radila bych vibrátorem , je to vhodnější než vlastní bratr. Teď vážně ... o tátu přišla a třeba se upnula na bráchu, ale s tátou by snad taky nesouložila. Nevím ... nechápu jak se do takový situace mohla dostat.

    superkarma: 1 14.07.2011, 14:17:13
  3. avatar
    [28] Aspiková [*]

    Anai — #25 Jako, že nemáš oranžový podklad jako " běžný smrtelník" . :-)

    superkarma: 1 14.07.2011, 14:13:58
  4. avatar
    [27] átéčko [*]

    Anai — #25 Tvé políčko okolo textu je růžové, už nejsi jednou z násSml23. Už jsi redaktorkaSml22

    superkarma: 0 14.07.2011, 14:11:33
  5. [26] Anai [*]

    IRISS215 — #18 Jo, chce pomoct a my tady diskutujeme o stylistice a gramatice. Takže: já bych se snažila honem rychle se s někým seznámit a "přemilovat se".

    1. na komentář reaguje Aspiková — #29
    2. na komentář reaguje haluška — #39
    superkarma: 1 14.07.2011, 14:04:22
  6. [25] Anai [*]

    ToraToraTora — #6 Zrůžověla????? Nerozumím!

    1. na komentář reaguje átéčko — #27
    2. na komentář reaguje Aspiková — #28
    3. na komentář reaguje ToraToraTora — #30
    superkarma: 1 14.07.2011, 14:01:54
  7. avatar
    [24] kebulkaevulka [*]

    jastura — #23 Sml22Asi by nám svědčilo,více tolerance.Sml32

    1. na komentář reaguje jastura — #31
    superkarma: 0 14.07.2011, 13:56:45
  8. [23] jastura [*]

    Alenka0010 — #21 za*ukat si s bráchou je vlastně úplně normální, co?Sml43

    Se tomu bráchovi ani nedivím, že co nejrychleji zmizel ze společného bydlení. Sorry, ale v 18 by holka mohla mít trochu rozumu.

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #24
    superkarma: 1 14.07.2011, 13:40:22
  9. avatar
    [22] kebulkaevulka [*]

    Alenka0010 — #21  Kdo tu psal o zabití?Sml14

    superkarma: 0 14.07.2011, 12:28:52
  10. avatar
    [21] Alenka0010 [*]

    kebulkaevulka — #20 A proč proboha? Se má snad rovnou zabít, ne?Sml28

    1. na komentář reaguje kebulkaevulka — #22
    2. na komentář reaguje jastura — #23
    superkarma: 0 14.07.2011, 12:08:42
  11. avatar
    [20] kebulkaevulka [*]

    Tak to je hnus velebnosti,měli byste se stydět do koce života,je mi na blitíSml68

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #21
    2. na komentář reaguje IRISS215 — #40
    superkarma: 0 14.07.2011, 11:10:41
  12. avatar
    [19] luneta [*]

    podle mě se to může stát.Sice bratra nemám,ale dokážu si představit,že kdyby byl hezkej a měl semnou krásnej vztah,tak bych se na něho mohla upnout a zamilovat se do něj.Pak už zbívá doufat,že ten druhej to nebude podporovat

    superkarma: -1 14.07.2011, 10:54:30
  13. avatar
    [18] IRISS215 [*]

    Sml16Já bych se o chybách ani stylistice nebavila a o to ani pisatelce článku nešlo, spíš Jí jde o radu, jak z toho ven. Osobně to co se mezi ní a jejím bratrem stalo Jí nezazlívám ani Jí nepohrdám, protože si osobně myslím, že není v tomto sama. Co bych však chtěla poradit je to, aby se od této věci odprostila, přestala na bratra myslet jako na milence, přestla srovnávat partnery s bratrem a když už, aby si třeba hledala stejný typ muže nebo alespoň trošku mu podobný a pak to přejde samo. Také si myslím, že není dosud vyzrálá a že Jí tyto myšlenky přejdou v okamžiku, kdy narazí na hodného, hezkého a třeba i s lepšími kvalitami a pak si třeba uvědomí, jak byla hloupá, když si myslela, že nad bratra již nikdo není. Prostě si myslím, že Jí to přejde časem samo.Sml16Sml22Sml58

    1. na komentář reaguje Anai — #26
    superkarma: 2 14.07.2011, 10:16:26
  14. [17] Alexandra Stušková [*]

    Amadita — #12 Ten dopis nám přišel do redakce v tomto znění a nejhorší hrubky jsme opravili. Jak ale řada z vás správně poznamenala, autorka dopisu je ještě nevyzrálá, předpokládám, že jí může být tak kolem dvaceti. Nemůžeme do jejího textu redakčně zasahovat a udělat z něj vyzrálý text. To už by pak nebyla ona.

    Přeji vám všem krásný slunečný den (po letní bouřce) a děkuji, že na tento její dopis reagujete.

    superkarma: 1 14.07.2011, 09:55:12
  15. avatar
    [16] evelyn [*]

    ToraToraTora — #6 tak ja bych ruzovou radeji videla tebe, to by byl vetsi prinosSml16

    1. na komentář reaguje bookcase — #43
    superkarma: 2 14.07.2011, 09:55:03
  16. [15] Amadita [*]

    Fofo — #14 Ale ani já, ani Altamora jsme neřešily chyby v tomto článku ;-). Spíš jsme reagovaly všeobecně na schopnost či neschopnost redaktorů psát bez chyb, protože se s tím setkávám docela často a na to, že nám přijde hloupé zrovna toto obhajovat... Za čím si ale stojím je strašná stylistika, za tu ale redakce nemůže..

    superkarma: 1 14.07.2011, 09:46:09
  17. [14] Fofo [*]

    Holky, já si text zkopírovala do wordu a žádnou chybu mi to nenašlo Sml80 Teda nekontroluje to interpunkční znaménka, tak možná v nich jsou chyby.

    1. na komentář reaguje Amadita — #15
    superkarma: 1 14.07.2011, 09:42:31
  18. avatar
    [13] peetrax [*]

    Amadita — #12 přesně tak. Sml67

    superkarma: 0 14.07.2011, 09:25:21
  19. [12] Amadita [*]

    Altamora — #9 Anai — #5  Dnes budu mít nejspíš submisivní souhlasící den Sml30, ale takovéhle výmluvy (protože v tomhle případě se o ničem jiném bohužel mluvit nedá) mi opravdu přijdou nemístné. Sama jsem pracovala s několika redakčními systémy, ale ty chyby ani neodstraňují ani nezpůsobují. Práce korektora si jistě, pro svou náročnost, úctu zaslouží, přesto by redaktoři měli mít vyšší než základní povědomí o českém jazyce a pokud si přesto nejsou jisti, alespoň u mě, dobře funguje automatická oprava wordu nebo v posledním stadiu strejda google... Ono stačí pozorně číst než se hotové vypustí ven, v tomhle případě je to bohužel vizitka tvůrce...

    1. na komentář reaguje peetrax — #13
    2. na komentář reaguje Alexandra Stušková — #17
    superkarma: 1 14.07.2011, 09:14:48
  20. avatar
    [11] Altamora [*]

    K problému Marie lze říct jediné - je normální, srovnávat cizí muže s bratrem, není normální spát s bratrem. Nejsme egyptští faraónové ani nežijeme ve středověku, kdy se mohlo lehce stát, že prvorození v téže vesnici měli téhož otce jako důsledek práva první noci. Jen jestli to nebyla jen pomluva a toto právo se nevyužívalo nebo ani neexistovalo.

    superkarma: 0 14.07.2011, 09:03:13
  21. avatar
    [10] Introvertka [*]

    KF01 — #2 Skvěle jsi to vyjádřila Sml59Já svého bratra miluju, ale z představy sexuálního kontaktu vrhám Sml43

    superkarma: 0 14.07.2011, 08:57:53
  22. avatar
    [9] Altamora [*]

    Anai — #5 Nezlobte se na toho řidiče autobusu, že zapomněl zastavit na stopce. Víte, kolik toho musí denně najezdit a kolik značek za tu dobu vidí? Pitomá úvaha? Jasně, že jo. Doposud jsem se domnívala, že pro každou práci existují jisté předpoklady, bez nichž ji nelze vykonávat. Pro redaktora by to měla být taková úroveň znalosti jazyka, aby nedělal hrubky.  Vůbec se nedivím, že se teď mladí vztekají kvůli státním maturitám, když jim působí problémy učivo základní školy. Pak se nemůžu divit, když v novinách vidím větu oznamovací s otazníkem, což podle redaktorů je dostatečné k tomu, aby se z ní stala věta tázací. (Teď nemluvím o tomto článku, ale obecně.)

    1. na komentář reaguje Amadita — #12
    superkarma: 3 14.07.2011, 08:55:25
  23. avatar
    [8] átéčko [*]

    Mám také bratra o tři roky staršího. Také mě všude bral, ale je fakt že příroda to zařídila, jak píše KF01!

    superkarma: 0 14.07.2011, 08:53:57
  24. avatar
    [7] Introvertka [*]

    Eva_Fl — #1 Přeháníš Sml30, vždyť tam hrubky nejsou, anebo aspoň mému oku neubližují...Stylistika je příšerná, to jo, ale za to redakce nemůže!

    superkarma: 0 14.07.2011, 08:50:37
  25. avatar
    [6] ToraToraTora [*]

    Anai — #5 Všimly jsme si, že jsi zrůžověla Sml54

    1. na komentář reaguje evelyn — #16
    2. na komentář reaguje Anai — #25
    superkarma: 0 14.07.2011, 08:48:14
  26. [5] Anai [*]

    Eva_Fl — #1 Evi, přimlouvám se za redaktorky - ony fakt za ty hrubky nemohou! Musí vytvořit spoustu článků najednou v krátkém čase, a to z různých oblastí, není to žádná legrace takhle pracovat a zřejmě korektorka nestíhá všechno opravit. Navíc musí články vkládat sama redaktorka docela složitě do programu, sama se s tím teď potýkám - buďme rády, že je tady CO číst a buďme shovívavé - ono je potom moc mrzí, že se čtenářky věnují víc gramatice než obsahu.... Žádné leháro v redakci nepanuje, věřte... je to tvrdá práce! Najdi na netu podobný magazín pro ženy (český), který každý den chrlí tolik nových článků! Neexistuje! Já sama si z kritiky nic nedělám, jsem splachovací, ale jim to třeba některým potom bere chuť a inspiraci k další tvorbě.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #6
    2. na komentář reaguje Altamora — #9
    3. na komentář reaguje Amadita — #12
    4. na komentář reaguje rak177 — #38
    superkarma: 0 14.07.2011, 08:27:38
  27. [4] Amadita [*]

    ToraToraTora — #3 Souhlas! Tohle není fair play, slečna nechce poradit, ale chce jen uchlácholit, že tohle je normální a nikdo ji neodsoudí... Ale tohle není normální, a to ani v případě, že otec tragicky zahynul a jediným mužským vzorem v dospívání tak byl bratr... Nezbývá než doufat, že slečna brzo dospěje, protože vzhledem ke stylistice článku k tomu má ještě hodně daleko...

    superkarma: 1 14.07.2011, 08:21:18
  28. avatar
    [3] ToraToraTora [*]

    O co jde? Ona ví, že je to nezákonné nemožné a pitomé a jedin cesta je vybodnout se na bratra a najít si chlapa alespoň s jiným příjmením. Ale trochu to na mne působí, jako by mezi řádky říkala: Poraďte, jak to zaonačit, abych s ním mohla spát dál a neměla výčitky. Tady se s námi nehraje fér. Eva má pravdu...je nezralá a pitomá

    1. na komentář reaguje Amadita — #4
    superkarma: 1 14.07.2011, 08:01:54
  29. [2] KF01 [*]

    no, ja bych teda na rozdil od psycholozky rekla, ze to moc normalni neni...normalne totiz funguji mechanismy, ktere nam brani videt v cloveku, s kterym jsme vyrustali, sexualni objekt...priroda se tak brani genetickym prusvihum...krome toho, pokud se dobre pamatuju, tak incest (byt dobrovolny, i kdyz o dobrovolnosti se u toho bratra da diskutovat) je trestny...

    1. na komentář reaguje Introvertka — #10
    superkarma: 2 14.07.2011, 06:22:59
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Ty hrubky psala slecna, nebo redakce? To je otres! Jinak mi ,,Marie" pripada velmi nezrala a pitoma.

    1. na komentář reaguje Anai — #5
    2. na komentář reaguje Introvertka — #7
    superkarma: 0 14.07.2011, 02:19:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme