Bulvár

Mrzí mě kniha paní Obermannové

píše ve své vzpomínce na Václava Havla čtenářka s nickem Janaa 1. „Nebyla jsem z toho nadšená, když vyšla, a teď tak nějak ještě víc cítím, že mu ty poslední měsíce příliš neulehčila život...“

Pan Havel byl, je a bude pro mě velkou osobností. V roce 1989 jsem byla student a i já jsem byla jednou z těch, kdo se byli podívat po revoluci v Praze. Když vyšel pan Havel se svou ženou na podium, aby promluvil k lidem, bylo to jako svěží závan svobodného větru.

Měl úžasné charisma, viseli jsme mu doslova na rtech a hltali každé jeho slovo. Před revolucí jsem o něm nic moc nevěděla, byla to doba, kdy se o některých věcech prostě nemluvilo, ale po revoluci se stal tak nějak jejím Velkým mužem. Velkým s velkým V, protože on, byť drobnější postavy velký byl.

Dodnes vzpomínám, jak poprvé vystoupil v USA a tím svým plachým úsměvem začal pomalu mluvit: dear Mister president....

O to víc mě teď mrzí kniha paní Obermannové.

Nebyla jsem z toho nadšená, když vyšla, a teď tak nějak ještě víc cítím, že mu ty poslední měsíce příliš neulehčila život...

Ale stalo se a nám nezbývá, než mu každý poslat alespoň tichou vzpomínku.

Souhlasím s názorem, že každý odchod z tohoto světa je smutný a stojí za vzpomínku, ale tohle je asi první státník v mém životě, u kterého je mi opravdu smutno z toho, že umřel..

Janaa1

Milá Janoo1, přestože jsem od Ireny Obermannové přečetla snad všechno, její poslední kniha mě zatím míjí. Ale nechci soudit, kromě ní a Václava Havla nikdo neví, jak to přesně bylo.

Co si o tom myslíte, milé ženy-in? Jste stejného názoru jako čtenářka Janaa1? Jak vzpomínáte na Václava Havla? Co byste napsaly do kondolenční knihy? Půjdete se podívat Na Křižovatku a položit květiny k rakvi našeho bývalého prezidenta? Zapálily jste na jeho památku svíčku? Co pro vás znamenal Václav Havel a co si vezmete z jeho odkazu?

Napište nám na redakce@zena-in.cz

 

 

   
19.12.2011 - Příběhy - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [47] zuzkadost [*]

    ... kniha se mi líbí a V.Havla mi tak nějak desinfikovala, nejsem jeho příznivkyně ( snad 15 let ). Je to jedno z nejhezčích vyznání a přečtu si ji na jeho počest, protože to co se teď děje je masakr. Možná se tomu i sam pan Havel směje - nahoře nebo dole, nedovedu odhadnout kde se nachází.

    superkarma: 1 22.12.2011, 11:13:13
  2. avatar
    [46] risina [*]

    Na té knize oceňuju upřímnost autorky - ona věděla, že je to vztah bez perspektivy, že ten chlap je starý, hodně nemocný, ženatý a navíc na ni nebude mít nikdy čas - ale prostě se zamilovala... Źe o tom napsala se člověk nemůž edivit, tohle holt spisovatelé dělají a ona navíc vždy v knihách čerpala ze svého života. Ostatně není sam , vzpomeňte si na Vaculíka a jeho Jak se dělá chlapec a Smolnou knihu jeho tehdejší partnerky.

    Jen mohla Obermannová počkat, až její hrdina nebude mezi námi...

    superkarma: 0 20.12.2011, 19:41:06
  3. avatar
    [45] ondrasek74 [*]

    Knihu neznám a nebudu si tak kzit dojmy z p. V.H.

    superkarma: 0 20.12.2011, 03:51:08
  4. avatar
    [44] saruz [*]

    knihu jsem nečetla,tudíž nemůžu posoudit

    superkarma: 0 19.12.2011, 23:13:19
  5. avatar
    [43] Myškomedvídek [*]

    Myskdalen — #41 to jste moc hezky napsalaSml22

    superkarma: 0 19.12.2011, 22:41:00
  6. [42] Luďka [*]

    nečetla jsemSml23Sml23Sml23

    superkarma: 0 19.12.2011, 21:14:26
  7. avatar
    [41] Myskdalen [*]

    Knihu jsem četla, Irenu O. moc nečtu, nelíbí se mi její styl psaní, ale jak jsem onu knihu zahlédla v knihovně, půjčila jsem si ji a překvapivě se mi to ilíbilo.

    Pokud je pozadí pravda, nekonalo se to letos, ale spíš tak předloni, od Hromnic do Hromnic, jak ona píše. Byla li by to realita, byla do něj zamilovaná a v tom duchu tak kniha je, jak zde někdo píše, nic špatného.

    Irena O. se mi jako žena líbí méně než třeba Dagmar H. věkový rozdíl bych mezi nima neviděla.

    Když se vezme, že byla Dagmar taktéž původně milenka VH a manželkou se stala nejspíš díky tomu, že ovdověl, nic na tom nevidím.

    Irena O. nejspíš svůj osud chtěla s někým sdílet, pochlubit se, dejme tomu.

    Kniha mi nevadí a jak dalece je vše pravda těžko říct, nicméně i tak, by to byla věc Václava Havla.

    Nakonec milenky měl i dříve, jak se uvádí, třeba Jitka Vodňanská za dob Olgy H.

    To že Největší Čech má být VH nakonec vydedukovala média a tak humbuk vznikl.

    1. na komentář reaguje Myškomedvídek — #43
    superkarma: 1 19.12.2011, 20:09:44
  8. [40] jithule [*]

    nečetla jsem ji

    superkarma: 0 19.12.2011, 19:45:13
  9. avatar
    [39] reditelka [*]

    Je to prostě káča - slušně řečeno.

    superkarma: 0 19.12.2011, 19:45:02
  10. [38] marienka-m1 [*]

    Chtěla se zviditelnit a zvýšit prodej knihy, nic víc v tom nevidím Sml23

    superkarma: 0 19.12.2011, 19:37:31
  11. avatar
    [37] hubajda [*]

    necetla jsem ji a nechci jsou mnohem kvalitnejsi knihy

    superkarma: 0 19.12.2011, 19:34:13
  12. avatar
    [36] honzik101 [*]

    hrabání se v soukromí těchto osob je vždy vulgární a nevhodné

    superkarma: 0 19.12.2011, 18:22:15
  13. avatar
    [35] Bugy [*]

    datura — #27 souhlasím!

    není to v pořádku takové věci zveřejňovat. Je to jen sousto pro ulici = bulvár.

    superkarma: 0 19.12.2011, 18:04:26
  14. [34] kajinek [*]

    nečetla jsem ji

    superkarma: 0 19.12.2011, 17:51:50
  15. [33] magic11 [*]

    Aggata — #18 Já si taky myslím, že to byla dobrá reklama pro knihu než že by někomu ublížila.

    superkarma: 0 19.12.2011, 17:45:48
  16. avatar
    [32] aiša [*]

    nevím zda ta kniha byla zrovna vhodná , ale proč si z něj dělat jen někoho se svatozáří , on měl i spoustu chyb a nešvarůSml22Sml22

    superkarma: 0 19.12.2011, 17:24:42
  17. [31] Aggata [*]

    ToraToraTora — #21 No aby nepřišlo zlamání. Můžu říct, že jsem ji dočetla, což prostě u knihy, která mne fakt nebaví, neudělám, ale nemůžu se rozhodnout, zda se mi líbila a nebo zda je to opravdu "největší kráva české literatury" (volná citace z té knížky).

    superkarma: 0 19.12.2011, 17:15:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] babicka11 [*]

    knihu jsem nečetla, jen jsem slyšela vyprávění paní spisovatelky v televizi - nevím, proč se o tom bavila..nebo i napsala - že by se chlubila ...nikoho to nezajímá...je to jen její osobní věc...připadalo mi to nevhodné ...Sml68

    superkarma: 0 19.12.2011, 16:17:28
  2. [29] FAXÍK [*]

    tuthle knihu neznám Sml80

    superkarma: 0 19.12.2011, 16:16:05
  3. [28] lidicka [*]

    Nečetla jsem, akorát jen z doslechu o ní vím, ale kdoví co je pravda a co jen výmysl, my se to určitě nedovímeSml80

    superkarma: 0 19.12.2011, 16:14:40
  4. avatar
    [27] datura [*]

    Nechápu záměr spisovatelky, i kdyby spolu nakrásně něco měli, měla si to nechat pro sebe. Zdá se mi hrozné, když to vytáhne v době, kdy je on nemocný, muselo se ho to hodně dotknout. Já jsem ho jako člověka uznávala, ale bohužel stejně dobrých lidí kolem sebe měl minimum. Škoda, že po něm nezůstal potomek.

    1. na komentář reaguje Bugy — #35
    superkarma: 0 19.12.2011, 16:10:46
  5. [26] cilani [*]

    delfi.na — #12 já si myslím, že po jeho intimním a soukromém životě je nám prd.

    superkarma: 0 19.12.2011, 15:33:27
  6. [25] járuš1 [*]

    Taky jsme ji nečetla.

    superkarma: 0 19.12.2011, 15:08:03
  7. avatar
    [24] denkas [*]

    Knihu sem nečetla a ni mě to nezajímá.Pravdu stejně věděli jen oni dvaSml80

    superkarma: 0 19.12.2011, 15:01:32
  8. avatar
    [23] átéčko [*]

    Je to sice dobrá spisovatelka, ale knížku jsem nečetlaSml23

    superkarma: 0 19.12.2011, 14:48:04
  9. [22] dadma [*]

    Knihu jsem nečetla a myslím, že jsem o nic nepřišla.

    superkarma: 0 19.12.2011, 14:24:52
  10. avatar
    [21] ToraToraTora [*]

    Aggata — #18 člověče, já si jí snad i přečtu po tvém příspěvku Sml16Sml67

    1. na komentář reaguje Aggata — #31
    superkarma: 0 19.12.2011, 14:19:35
  11. [20] Misulek1 [*]

    Knihu jsem dostala dárkem od kamarádky a po dlouhé době jsem knihu přečetla jedním dechem a líbila se mi. Nemyslím si, že byla tato kniha psána s úmyslem uškodit. Kdo by se urazil být titulován "Největším Čechem" ?

    superkarma: 0 19.12.2011, 14:18:51
  12. [19] Jala [*]

    Václav Havel byl nejen obdivuhodný člověk, ale i člověk z masa a kostí, podobně jako TGM, který měl ovšem to štěstí, že nežil v "době bulváru".

    Těžko soudit, co je v Tajné knize pravda a co nikoli. Opravdu nevíme, jak to bylo. Zrovna dnes ale není nejvhodnější doba tuto knihu vzpomínat, byť to možná bude asi letošní vánoční trhák.

    superkarma: 0 19.12.2011, 14:07:42
  13. [18] Aggata [*]

    ToraToraTora — #17 Já si dokonce myslím, že (pokud je to fikce), tak nejen, že mu to neublížilo, ale naopak ho to ještě i ke konci života pobavilo. Nic ošklivého o něm v knize není (je to vlastně jedna velká oslavná řeč) a možná ho velmi bavila právě ta hysterie, kterou taková knížka vyvolala. Měl rád humor a smysl pro absurditu.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #21
    2. na komentář reaguje magic11 — #33
    superkarma: 0 19.12.2011, 14:05:37
  14. avatar
    [17] ToraToraTora [*]

    Aggata — #14 To jsem ráda, že to říkáš. já si to myslela, už když jsem viděla rozhovor paní Obermannové v pořadu J. Krause. Ale je to spíš taková bublina tak jako tak, neláká mne to, přečíst si knihu. Techtle a mechtle patří ke každé lidské bytosti. jenže po odchodu mnohých politiků si lidé pamatují spíš ty techtle než skutečné činy. A to si myslím, není případ václava Havla. Takže jsem klidná, i kdyby na mechtle došlo zcela nefiktivně

    1. na komentář reaguje Aggata — #18
    superkarma: 0 19.12.2011, 14:02:04
  15. [16] Zuza70 [*]

    Aha, aha...díky, pravdu se stejně nedozvíme a ona si toto info mohla nechat pro sebe.

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:57:02
  16. [15] myska1 [*]

    a opět jsou v tom média.............pořád nám jen ztrpčují život, ještě že nejsem slavnáááááá

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:56:55
  17. [14] Aggata [*]

    Já jí přečetla (mimochodem žádná zvláštní sláva) a jsem naprosto přesědčená, že to je celé dobře zvládnutá literární fikce. Dokonce si myslím, že skutečně se souhlasem PANA PREZIDENTA, taky to byl spisovatel a podle mne takový nápad podpořil. Ona ani jednou nenapsala v té knize, že to je on, to si jen všichni, kdo jsme to četli, můžeme myslet a tak to asi mělo být.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #17
    superkarma: 0 19.12.2011, 13:56:46
  18. avatar
    [13] ToraToraTora [*]

    Zuza70 — #10 Autorka v knize naznačuje informaci o záletu s Největším čechem....což byl václav Havel...ale patrně to tam bude dáno do souvislostí, že si v tom každý najde to své.

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:52:45
  19. avatar
    [12] delfi.na [*]

    řinka — #6 přesně tak, o jeho osobním životě víme prd

    1. na komentář reaguje cilani — #26
    superkarma: 0 19.12.2011, 13:51:48
  20. avatar
    [11] Jindriska8 [*]

    Soudit knihu nemůže,nečetla jsem ji,ale myslím si,že se o rozruch hlavně postarala média.Sml22Paní spisovatelce se zvedla popularita.Sml22

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:48:00
  21. [10] Zuza70 [*]

    Co je v tý knížce tak hrozného? O co jde?

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #13
    superkarma: 0 19.12.2011, 13:44:55
  22. [9] Danulka K. [*]

    Já rovněž knihu neznám, vaše reakce jsou různorodé. Tak místo slepování cukroví, oblékám bundu,čepici a rukavice a jedu do města se po knížce poohlédnout. Skutečně mi to zajímá, co se tam dočtu a udělám si vlastní názor.

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:43:17
  23. avatar
    [8] blesksoft [*]

    musela tu slátaninu nějak prodat tak ublížila hodnému člověku Sml31

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:41:12
  24. [7] Boženečka [*]

    Sml80

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:40:11
  25. avatar
    [6] řinka [*]

    Mě to teda nemrzí.Souhlasím naprosto:Měl úžasné charisma, viseli jsme mu doslova na rtech a hltali každé jeho slovo. Před revolucí jsem o něm nic moc nevěděla, byla to doba, kdy se o některých věcech prostě nemluvilo, ale po revoluci se stal tak nějak jejím Velkým mužem. Velkým s velkým V, protože on, byť drobnější postavy velký byl.

    Ano ale co víme o jeho osobním životě?Sml80

    1. na komentář reaguje delfi.na — #12
    superkarma: 0 19.12.2011, 13:39:30
  26. [5] Zuza70 [*]

    Knihu neznám Sml80

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:38:26
  27. [4] Simic [*]

    knihu jsem nečetla a ani na to nemám chuť.

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:37:47
  28. [3] erarigi [*]

    No pokud věděla,jak na tom se zdravím v posledních měsících byl tak si tu knihu měla odpustit - vždyť mohla nějaký rok počkat,ne?

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:30:26
  29. avatar
    [2] ladouch [*]

    Knihu jsem nečetla, ale četla jsem vyjádření paní Obermanové, které psala, že s panem Havlem konzultovala, to co tam píše, a že on s tím souhlasil.

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:30:14
  30. [1] MagdalenaKar [*]

    Sml15

    superkarma: 0 19.12.2011, 13:29:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme