Bulvár

Mrtvolka ve sklepě


Bohužel ani projekt babyboxů v České republice neřeší stoprocentně problém nechtěných novorozenců a kojenců. Čas od času se i přes možnost bezpečného odložení dítěte setkáváme s otřesnými případy, kdy je malé dítě nalezeno kupříkladu v kontejneru. Pokud se podaří nalézt živé, je to samozřejmě šťastná skutečnost. Někdy ale dochází i ke scénářům se špatným koncem:

V obci Žlutice se při večerní prohlídce rodinného domku našla ve sklepě igelitová taška s tělíčkem mimina. V souvislosti s tím zatkla policie šestatřicetiletou ženu. Mluvčí západočeské policie uvedla, že intenzivní vyšetřování případu se mimo jiné zaměřuje i na výsledky dnešní pitvy, která by měla ujasnit, zda dítě zemřelo ještě před porodem, nebo až poté. Podle toho se bude i kvalifikovat případný trestný čin, v jehož rámci bude stíhání vedeno.

Babyboxy pomáhají

Zřizované babyboxy jsou schránky o šířce 100 centimetrů, výšce 60 centimetrů a hloubce 50 centimetrů. Váží 150 kilogramů, jejich vnitřek je podle potřeby vytápěný a signalizace oznámí lékařům otevření dvířek. Do českých babyboxů bylo vloženo již 11 dětí, z toho 7 do pražského.

Kde už jsou babyboxy k dispozici?
Praha-Hloubětín, Gyncentrum (hloubětínský zámek)
Brno, Nemocnice milosrdných bratří
Olomouc, Fakultní nemocnice
Kadaň, Nemocnice Kadaň
Zlín, Nemocnice Tomáše Bati, v samostatném domečku na okraji areálu
Pelhřimov, Nemocnice Pelhřimov
Ústí nad Orlicí, nemocnice

Do budoucna bylo již avizováno zprovoznit další, až do cílového stavu 21 babyboxů. Letos by to měly být babyboxy v Mladé Boleslavi a Sokolově.

Souhlasíte se zřizováním babyboxů, jsou potřebné? Jaký trest si zaslouží matky-vražedkyně?

   
07.03.2008 - Společnost - autor: Michal Chalupa

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [59] cindy1983 [*]

    Je to hrozný! Nedokážu si vůbec nic takovýho představit někde v naší vsi, natož, že se to opět stalo v týhletý republice. Dodnes si vyčítám, že jsem kdysi chtěla jít na interrupci, dodnes mě ta myšlenka děsí, naštěstí jsem se rozhodla včas jinak a dnes jsme rádi, že naše 20měsíční dcera je zdravá, ale čertík jak vyšitej! Milujme děti, děti jsme byly přece taky!!!

    superkarma: 0 09.03.2008, 20:39:48
  2. avatar
    [58] fialinka [*]

    jako obecné téma - proč ne, ale co konkrétního víme o té situace kdesi v Žluticích? Vůbec nic, ani jestli to děcko někdo zabil a kdo...
    ale jinak souhlas s Vivian, mimochodem, vražda novorozeného dítěte matkou je speciální trestný čin s nižší sazbou než vražda jako taková - a to právě kvůli psychickému stavu, ve kterém se matka po porodu nachází.

    superkarma: 0 09.03.2008, 20:28:00
  3. avatar
    [57] idiska [*]

    Lotka: tomu věřím...takových je víc...bohužel

    superkarma: 0 09.03.2008, 19:05:09
  4. avatar
    [56] Lotka [*]

    idiska: ani rodina si kolikrát nepřipustí, že je něco špatně. Znám ženu, která málem zabila své dítě, než si manžel všimnul, že je něco špatně.

    superkarma: 0 09.03.2008, 18:21:09
  5. avatar
    [55] idiska [*]

    Vivian: právě že jsem někde četla, že na poporodní stavy má vliv i okolí matky...třeba rodina, lékařská péče apod....těsně po porodu ...ale myslím, že v případě, že dojte k té psychoze, tak tam ten pohled na věc ze strany té ženy asi není uplně objektivní , takže pokud to nerozpozná sám lékař, tak se asi nezače léčit

    superkarma: 0 09.03.2008, 18:11:49
  6. avatar
    [54] Vivian [*]

    mikejla: pokud to byla ona, tak zareagovala nešťastně , ale pod vlivem hormonálních změn třeba ani nedokázala uvažovat racionálně...

    superkarma: 0 09.03.2008, 13:54:58
  7. avatar
    [53] Vivian [*]

    idiska: mýlíš se. Poporodní psychóza se rozjede bez ohledu na to, jestli jsi nebo nejsi pod něčí kontrolou. Lékaři nemají na rozvoj poporodních psychických změn žádný vliv, jen je mohou (psychiatři) pomoci zvládnout, pokud k nim dojde. Ovšem za předpokladu, že má žena náhled a k psychiatrovi se vůbec dostane... Pokud jsou změny rázu psychotického, tak si třeba ani neuvědomí, že má problém...

    superkarma: 0 09.03.2008, 13:51:38
  8. [52] dwolfova [*]

    Když jsem pročetla diskuze, jsem z toho špatná - tvrdím, že pokud byla těhotná, tak dobře věděla co vše k tomu patří a nedá se vymlouvat na psychózy a pod. - prostě selhal jedinec, který by za to měl tvrdě pykat a kdyby to takhle bylo, nebylo by každý měsíc zabito, pohozeno, schováno mrtvých novorozenců (ještě, že jsou bejby boxy) - jinak by bylo takovýchto případů daleko více. A za druhé - co dělal její přítel? Ten měl volat případně sanitku a ne až za dva měsíce se prokecnout v hospodě !! Takže spoluviník jako prase!!! A ten neměl žádnou psychózu apod., že?

    superkarma: 0 09.03.2008, 08:49:11
  9. avatar
    [51] Dudlajlama [*]

    Žábina: #9, tahle byla udajne premiantka skoly.

    superkarma: 0 08.03.2008, 22:53:51
  10. avatar
    [50] idiska [*]

    Vivian: poporodní psychozou trpí tak málo žen, protože jsou pod lékařskou kontrolou...kdyby nebyly, tak by to procento bylo daleko vyšší ...jen pak nevím, jak a kdo by ty procenta zjíšťoval

    mindulinka: opravdu, poporodní stav je hodně ovlivněn hormonama...navíc nikdo nezná okolnosti, jak se to stalo...a jak víš, že ho zabila matka...co když to byl otec ...do hlavy nikomu nevidíme a informací o tom taky moc není...tak dělat tyhle závěry je předčasné

    superkarma: 0 08.03.2008, 22:08:38
  11. avatar
    [49] mikejla [*]

    Vivian: souhlasím s tebou,že to mohlo být tak jak říkáš,asi pořádnej fofr,jen možná škoda,že ta paní tak neštastně zareagovala,myslim,že by se dalo dokázat jestli bylo už mrtvé.Ale jak říkáš,kdoví jak to bylo.Jen se mi nějak nechce věřit,že nevěděla, že je těhotná,takže i tak je asi otazníků hodně

    superkarma: 0 08.03.2008, 21:56:13
  12. avatar
    [48] Lotka [*]

    mindulinka: kde bereš ty oficíální verze, děláš u kriminálky?

    superkarma: 0 08.03.2008, 17:50:13
  13. [47] mindulinka [*]

    Ale oficiální verze je, že je ta holčička je 2 měsíce mrtvá. Já jsem jen vyjádřila co si myslím, že jsi na to reagovala je tvoje věc.

    superkarma: 0 08.03.2008, 17:46:29
  14. avatar
    [46] Vivian [*]

    mindulinka: no já jsem zase četla na netu, že když to ten člověk vykecal v hospodě, tak říkal, že je tam od rána
    Hele, fakt nechápu, jaký má smysl se bavit o nějakých domněnkách...

    superkarma: 0 08.03.2008, 16:08:51
  15. [45] mindulinka [*]

    Lotka: Ale oni ještě nedokončili pitvu a to novorozeně tam leželo 2 měsíce. A i kdyby byla pod vlivem poporodní psychózy, litovat jí prostě nemůžu a nebudu. Lituju tý mrtvý holčičky. Pokud už se narodila mrtvá, je to samozřejmě jiná situace a nejspíš zazmatkovala.

    superkarma: 0 08.03.2008, 13:11:48
  16. avatar
    [44] Lotka [*]

    mindulinka: a odkud tohle víš? Dva měsíce? Jak víš, že ji netíží svědomí? Já vím, že byla matka propuštěna, protože se neurčila příčina smrti. Pokud by dítě zabila, určitě by to poznali

    superkarma: 0 08.03.2008, 12:09:12
  17. [43] mindulinka [*]

    Vivian: já jsem jí ani jednou neodsoudila a neříkám, že je bestie. Jen jí nechci taky hned obhajovat, že je chudinka s poporodní psychózou. A to tělíčko tam klidně nechá ležet 2 měsíce a svědomí jí netíží. Ke gynekologovi také přestala chodit, podle mě to v tomhle případě měla naplánovaný a nevěřím, že nevěděla, že je těhotná, když už 2 děti má.

    superkarma: 0 08.03.2008, 11:54:35
  18. avatar
    [42] pastel.ka [*]

    Lotka: souhlasím s tebou, nemohl to zřejmě unést.

    superkarma: 0 08.03.2008, 11:51:34
  19. avatar
    [41] Lotka [*]

    pastel.ka: to je zajímavé, jak dedukuješ. Já bych z tohoto vydedukovala, že ho to tak moc tížilo a trápilo, že to nemohl nechat v sobě a musel s tím něco udělat. Že to byla hodně zkratová situace, když udělali něco takového, ale nemohl s tím žít

    superkarma: 0 08.03.2008, 10:15:12
  20. avatar
    [40] OlgaMarie [*]

    Se zřizováním babyboxů souhlasím.
    Trest pro matku-vražedkyni určí soud na základě zhodnocení okolnosti činu.

    superkarma: 0 08.03.2008, 09:21:42
  21. avatar
    [39] pastel.ka [*]

    Nedokáži posoudit, ale pokud se mimčo narodilo živé, tak škoda zmařeného života.
    A je divné,když ve zprávách říkali, že to její chlap vykecal v hospodě, takže usuzuji, že v opileckém stavu řekl něco o čem dávno věděl.....

    superkarma: 0 08.03.2008, 00:32:44
  22. avatar
    [38] tyrkys [*]

    Lotka:

    superkarma: 0 07.03.2008, 22:03:42
  23. avatar
    [37] rek11 [*]

    Já rozhodně nehlasam jak to kdo mohl udelat.Chapu,ze se nekdo rozhodne,ze nebude dobry rodic a bohuzel toto reseni nebylo nejstastnejsi.......me na tom asi nejvic vadi zneucteni toho mrtveho telicka.Prcek si nezaslouzil,aby se po smrti valel nekde ve sklepe....

    superkarma: 0 07.03.2008, 21:50:33
  24. avatar
    [36] Lotka [*]

    mamča123: a kdo by to měl udělat, nikdo jiný nerodí

    superkarma: 0 07.03.2008, 21:31:18
  25. [35] mamča123 [*]

    je smutné že to dokáží udělat ženy-matky

    superkarma: 0 07.03.2008, 21:27:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [34] Vivian [*]

    mindulinka: četla jsem někde, že ta žena už 2 děti má. Jestli to byl její třetí porod, tak to klidně mohl být takový fofr, že by to nestihla :) Je to taky jenom domněnka, ale taky to tak mohlo být. Nebo se to dítě taky možná už narodilo mrtvé nebo umřelo při tom překotném porodu a oni v tom šoku nevěděli, co s tím...
    Co my víme... Každopádně nechápu ty, co ji hned odsuzují, když nic nevědí.

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:55:06
  2. avatar
    [33] Vivian [*]

    mindulinka: proč myslíš, že by psychotička v porodnici nemohla zabít svoje dítě?
    Já ji nechci za každou cenu obhajovat, ale taky mi připadá mírně řečeno hloupé řvát, že je to bestie, když vůbec nevíme, jak to bylo... Ty třeba nemáš žádné konkrétní informace, jenom spoustu domněnek, které můžou být úplně mimo...

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:51:16
  3. [32] mindulinka [*]

    oprava: koleduje o malér

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:30:38
  4. [31] mindulinka [*]

    Vivian: já bych prostě ne každou rodičku, která zabije svoje novorozeně, nehájila tím, že to byla poporodní psychóza. Neumím asi přesně vyjádřit svůj názor, ale jde mi o to, že pokud normálně porodí žena v porodnici a pak trpí psychózou, těžko tam zabije svoje dítě. Ale žena, která do porodnice nejede a rodí sama bez asistence - ta si sama koleduje o malém, že jí po porodu napadne - zabít, má k tomu větší šance.

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:29:58
  5. [30] mindulinka [*]

    Vivian: já neusuzuju, já se jenom domnívám.

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:24:32
  6. avatar
    [29] Vivian [*]

    mindulinka: poporodní psychózou trpí podle statistik 0,1 % rodiček, vraždou to samozřejmě nekončí ve všech případech, ale v některých ano.

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:14:50
  7. avatar
    [28] Vivian [*]

    mindulinka: a na základě čeho tak usuzuješ? :)

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:13:52
  8. [27] mindulinka [*]

    A nevím, ale určitě poporodní psychózou určitě procento maminek trpí, ale nemyslím si, že to hned řeší tímto způsobem - to by bylo mrtvých novorozeňat určitě mnohem víc.

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:13:42
  9. [26] mindulinka [*]

    mindulinka: ale já si nemyslím, že jí to napadlo až po porodu, ale před porodem a o předporodní psychóze nevím nic.

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:09:44
  10. avatar
    [25] Vivian [*]

    mindulinka: co víš o poporodní psychóze? :)

    superkarma: 0 07.03.2008, 17:08:07
  11. [24] mindulinka [*]

    Majucha: Vivian: to byla pouze moje doměnka. Ale málokterá maminka, pokud nechce rodit doma, to do porodnice nestihne. Tak se pouze domnívám, že to stihnout "nechtěla" - a už dopředu věděla co provede. A "normální" ženská ani po porodu neblbne tak, aby strčila svoje dítě do pytle a sklepa.

    superkarma: 0 07.03.2008, 16:51:38
  12. avatar
    [23] Meander [*]

    Manx:

    superkarma: 0 07.03.2008, 16:41:08
  13. avatar
    [21] Vivian [*]

    Baby boxy samozřejmě ano, jen houšť. Akorát pro tuhle matku to asi nebyla šance, neb by z těch Žlutic k nejbližšímu baby boxu asi musela putovat dost daleko...

    mindulinka: za prvé nevíš, jestli chtěla rodit tajně, a za druhé asi nevíš, jaký věci se dějou člověku někdy po porodu v hlavě... Šestinedělí je svinstvo

    superkarma: 0 07.03.2008, 16:12:14
  14. avatar
    [19] Petunie [*]

    No ne, tolik soudců z lidu a samozvanejch psychologů...

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:49:04
  15. [18] mindulinka [*]

    V poporodní psychickou poruchu nevěřím. Kdyby neměla úmysl, chodila by na gynekologii a předpokládaný porod by byl v porodnici nebo doma za asistence porodní sestry např. Pokud chtěla rodit tajně, je v tom určitý úmysl.

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:43:55
  16. avatar
    [17] Solei [*]

    Monnik: ve zvířecí říši, matka zabije mládě pokud je přesvědčena, že mládě nemůže přežít. Ostatní ji neodsoudí.
    Mezi lidmi bude odsouzena jako bestie, proč soudit už teď dokud se neví jestli to dítě náhodu nezabil ten muž, nebo jestli už nebylo mrtvé. Matka mohla také být postižena psychickou poruchou.
    Soudit ji nebudu, naštěstí nejsem soudce.

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:12:09
  17. avatar
    [16] barasv [*]

    gentiana: Tu otázku jsi snad, proboha, nemyslela vážně... Jaká morální nadřazenost, když někdo odsoudí vraždu miminka?

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:11:02
  18. avatar
    [14] barasv [*]

    Babyboxy - jsem jednoznačně pro. A mělo by jich být co nejvíc! Trest pro matky vražedkyně? Trestní sazba pro ně je podle trestního zákona nižší, než je v případě "klasické" vraždy. Má to své opodstatnění - prý pozměněná psychika těsně po porodu... Na druhou stranu musím říct, že já sama rodila dvakrát a moji psychiku to nepoznamenalo ani v nejmenším, myslím v tom negativním slova smyslu, jen jsem byla neskonale šťastná. Každá matka ale nemá skvělého muže a odpovídající zázemí... Asi bych to soudila případ od případu. Ale v každém případě - při pomyšlení na to, že někdo dokáže zabít toho krásného a bezbranného tvorečka, je mi hodně zle...

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:08:13
  19. [13] gentiana [*]

    A já podle nadpisu myslela, že se JDK oběsil.

    No nic.


    A vy, co tu hýkáte o bestiích a jakněkdojenom může..... dělá vám to dobře, když se cítíte morálně nadřazené, co?

    superkarma: 0 07.03.2008, 15:02:35
  20. avatar
    [12] Karmela [*]

    Ach . Babybox je perfektní věc.Jaký trest??-nechci soudit....( tu je potřebné správně člověka vychovávat od dětství...)

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:20:33
  21. avatar
    [11] Monnik [*]

    Hrůza!!! Opět jedna bestie!!! Mám tři děti a toto nepochopím - proč zabít??? Tolik maminek touží po děťátku a nemůžou ho mít. Baby boxy - 100% souhlasím, nejméně u každé větší nemocnice. Vražedkyni bych se odměnila stejným způsobem, jako ona svému absolutně bezbrannému dítěti.

    superkarma: 0 07.03.2008, 14:09:07
  22. avatar
    [10] Piskotek007 [*]

    Je to strašný,nepochopím jak matka dvou dětí může své třetí zabít.Existují babyboxy a nebo v nejhorším nechat před nemocnicí ale zabít....Nepochopím to...

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:43:46
  23. avatar
    [9] Žábina [*]

    když má někdo IQ tykve ani babybox nepomůže

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:41:44
  24. avatar
    [8] femme [*]

    gerda: já taky o tom nic moc pořádně nevím, ale co vím na 110% je to, že je pořád lepší odložit živé dítě do babyboxu, než zahrabat ve sklepě mrtvé

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:31:22
  25. avatar
    [7] gerda [*]

    Nic o tom pořádně nevím, tak se raději zdržím komentáře. Je to hodně vážné téma, aby se to probíralo v pátek u kafe.

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:25:51
  26. avatar
    [5] shb [*]

    souhlasím, mělo bych jich být co nejvíc aby se předešlo takovým případům, a trest? neodvažuju se je soudit....

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:13:37
  27. avatar
    [4] femme [*]

    RenataP: http://www.novinky.cz/clanek/134848-muz-se-v-hospode-prorekl-ze-ma-ve-sklepe-mrtve-dite.html

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:13:23
  28. avatar
    [3] teb [*]

    Jasně, že souhlasím s babyboxy. Už i kvůli jednomu zacháněnému životu stojí za to.

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:07:54
  29. avatar
    [2] ynax [*]

    u babyboxů nejsou kamery

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:02:39
  30. avatar
    [1] RenataP [*]

    Babyboxy nevyřeší vše, kór když k nim nainstalují kamery....

    Matky vražedkyně a trest? Tam je tolik různorodých faktorů, to nepřísluší soudit ani nám, ani soudcům, ale tomu nahoře... nebo dole...

    Jinak by mě zajímalo, proč policisté prohledávali sklep? Jen tak, nebo měly udání?

    superkarma: 0 07.03.2008, 13:00:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme