Bulvár

Mravnost nade vše – to určitě!

 

Ženy to dnes nemají vůbec lehké. Ať se snaží sebevíc prosadit svou rovnoprávnost, člověku mnohdy zůstává nad kroky dnešních politiků rozum stát. Když už jsem jednou osoba veřejně činná, musím počítat s tím, že mé soukromí je také věcí veřejnou. A to také znamená, že jdu, byť jen podvědomě, mnoha lidem příkladem.

 

Podle nastoleného trendu pánů Topolánka, Paroubka, Macka nebo třeba Nicolase Sarkozyho je dnes docela normální „vyždímat" jednu manželku při kariérním růstu, a když se chlap dostane na vrchol, tak ji vyměnit za nový neokoukaný model, který bude lépe vypadat na plakátech.

Manželka není auto, aby se měnila, když se vám zalíbí nová. A politici nejsou umělci, u kterých se tak trochu předpokládá jistá dávka ulítlosti. Navíc u umělců to bývá i naopak. Herec Sarkozy a modelka Carla BruinováAshton Kutcher je o patnáct let mladší než jeho manželka Demi Moore. Ale kdyby se mě někdo zeptal na současného medializovaného politika, který má výrazně starší ženu, určitě si nevzpomenu.

 

Lidé jsou od přírody nespravedliví

Když si starší muž vezme výrazně mladší ženu, je v kolektivu borec a machr, stává se hned středem obdivu. On i jeho partnerka se najednou lesknou jako zlaté rybičky v akvárku a nikoho moc nezajímá, kam odložil svou předchozí nymfu. Když si starší žena vezme výrazně mladšího muže, má automaticky mateřské sklony a její miláček je nejspíš nezralý pro samostatný život. Já tvrdím, že ocenit zralou ženu je umění.

 

Mám starší ženuDemi Moore a Ashton Kutcher

Moje manželka je o deset let starší a mateřských sklonů jsem si u ní nevšiml. Sice nejsme ani jeden věřící, ale měli jsme církevní obřad – kamarád Mikuláš je evangelický farář, a tak nějak nám to, možná i částečně pod jeho vlivem, přišlo správné. Jenže když mělo dojít ke svatbě poprvé, Mikuláš musel zrovna narychlo odcestovat kamsi do Izraele, tak nám dohodil jiného faráře. Člověk by čekal od duchovního trochu víc kvalit než od ostatních, jenže ono ouha. První věcí, kterou nám nový farář oznámil, bylo, že moje nastávající má jistě mateřské sklony, a jestli si nechceme svatbu ještě rozmyslet. Poslali jsme ho slušně někam a počkali na Mikuláše – nelitujeme toho.

 

Zpátky k politice

Zajímalo by mě, jestli tedy muži, kteří si berou „nové" mladé sexy ženy, mají sklony otcovské. Jsou to prostě kluci, kteří si myslí o dobrých mravech asi totéž, co brambora o mandelince. A k naší smůle se to přenáší i na ostatní.

 

Jeden příklad za všechny

Zdálo by se, že to s tím úplně nesouvisí, ale je pravda, že dobré vychování má co dělat s etiketou. Snažil jsem se tuhle s omluvou předejít jednu dámu při vystupování z tramvaje, abych jako správný gentleman vyšel první a pomohl jí ze schodů. Se zlou jsem se potázal – byl jsem nařčen z hulvátství. A to nejen onou dámou, ale i okolostojícími lidmi na zastávce. Z billboardu to s blahosklonným úsměvem pozoroval Mirek Topolánek…

 

Myslíte, že nám jdou politici příkladem? Máte výrazně staršího nebo mladšího partnera? Jak vás hodnotí okolí?

   
08.02.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [88] Karmela [*]

    Majucha: neboooj ono ti jednou zaprší

    superkarma: 0 11.02.2008, 14:21:20
  2. avatar
    [86] daneta [*]

    tyrkys: máš vzkazík

    superkarma: 0 09.02.2008, 22:05:01
  3. avatar
    [85] daneta [*]

    tyrkys: taky znám pár věřících, kteří se nepovyšují nad ostatními a jsou fajn. Ale ti většinou nevnucují svůj názor druhým, a v tom to asi bude

    superkarma: 0 09.02.2008, 22:04:15
  4. avatar
    [84] tyrkys [*]

    daneta: abych byla upřímná, moje kmotra a super ženská, je husitská farářka. Ta, snad jako jediná křesťanka co znám, je otevřená a vstřícná. Ti ostatní - tam se o pokoře nedá mluvit... Kdo nejede podle bible, nemá nárok na spasení apod...

    superkarma: 0 09.02.2008, 22:02:07
  5. avatar
    [83] daneta [*]

    Karmela: na blití nebo na blyťý??? A v čem jsou pokorní? Já žádnou pokoru u věřících nevidím, jen poučování nás, co potřebujem přivést na správnou cestu

    superkarma: 0 09.02.2008, 21:59:13
  6. avatar
    [82] Karmela [*]

    daneta: dělaji taky hodně chyb,ale jsou pokorný.-Napomínají jich kněží.A ty co jsou křest'anmi jen na papíru a pohoršují ostatní ...,tak s tych mi je taky na blytí.

    superkarma: 0 09.02.2008, 21:55:15
  7. [81] mamča123 [*]

    Bohud=k já mám jen o 4roky staršího partnera a klape nám to již 27let.Syn si našel přítelkyni o 11let starší a zdá s že je spokojený asponˇjak mi píše.Těžko říct jestli je to ve věku nebo v lidech jak se umí k sobě chovat

    superkarma: 0 09.02.2008, 21:45:49
  8. avatar
    [80] tyrkys [*]

    daneta: jasně . Dělají to přeci podle bible . To je takový manuál, víš?

    superkarma: 0 09.02.2008, 21:35:08
  9. avatar
    [79] daneta [*]

    Karmela: a kdo napomíná ty věřící? Asi nikdo, protože oni dělají všechno správně, že jo?

    superkarma: 0 09.02.2008, 21:31:11
  10. avatar
    [78] Suzanne [*]

    *Kotě*: pokud to ve svém věku a se svými zkušenostmi vidím jako z Červené knihovny, pak děkuju Pánu Bohu Ne, kotě, myslím, že to vidím naprosto realisticky. Jen mám prostě jiný názor.

    superkarma: 0 09.02.2008, 20:50:48
  11. avatar
    [77] Karmela [*]

    tyrkys:

    superkarma: 0 09.02.2008, 20:16:16
  12. avatar
    [76] Karmela [*]

    daneta: to hodnocení-no víš,je to taky jejich povinnost někoho napomenout,když někdo dělá něco nesprávně.

    superkarma: 0 09.02.2008, 20:13:55
  13. avatar
    [75] tyrkys [*]

    Karmela:

    superkarma: 0 09.02.2008, 20:12:56
  14. avatar
    [74] Karmela [*]

    daneta: je to tak,bez Boha by lidi zabíjeli,kradli ... protože Buh je duchovní bytost,která není nic jiného než DOBRO,MOUDROST,LÁSKA,která učí správně člověka žít.To že věříci pomlouvají... tak bohužel musíš to brat tak,že jsou taky věřící-"papíroví" a věřící-"tradiční", kteří se od ateistů moc neliší.

    superkarma: 0 09.02.2008, 20:10:27
  15. avatar
    [73] daneta [*]

    Karmela: takže bez Boha by lidi zabíjeli, kradli, byli nevěrní atd.? Nepromluvíš křivého svědectví proti bližnímu svému - právě věřící pořád hodnotí činy druhých, a to není nic jiného než pomlouvání

    superkarma: 0 09.02.2008, 19:36:43
  16. avatar
    [72] fialinka [*]

    Ufff, to je teda moralizování... těžko se můžu k něčemu takovému vyjadřovat, protože u Topolánků, Paroubků ani Sarkozyů jsem jaksi nebydlela a v podstatě nevím, proč se rozvedli a proč si našli jinou. Ono to tak úplně jednoduché asi není. Navíc proč bere autor do huby Sarkozyho, to vůbec nechápu, kdyby si o něm něco přečetl, tak tam to rozhodně nějaká obyčejná výměna nebyla, navíc ať se neotírá o jeho ženu, její písničky miluju, a to mnohem dýl, než se o ní ví díky prezidentovi... ... a vůbec, člověk, který se bere v kostele jen kvůli kámošovi a kostelu, co to tom všem ví...

    superkarma: 0 09.02.2008, 18:42:43
  17. avatar
    [71] Karmela [*]

    daneta: V současné době samozřejmě,se podle toho chovají i některý slušní lidé-nekřest'ané,ale tohle přikázaní je od Boha,který ho dál zdivočelému a nemorálnemu lidu před naším letopočtem

    superkarma: 0 09.02.2008, 18:17:25
  18. avatar
    [70] daneta [*]

    Karmela: Desaterem se řídí všichni slušní lidé, protože to jsou požadavky na chování lidí a ne proto, že to je podle Boha

    superkarma: 0 09.02.2008, 17:55:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [69] Karmela [*]

    prece ja: to je omyl.Embryo je bytost už u početí Jinak ja věřím v církev katolickou.To že je tolik cirkvy tak to je výsledek pýchy a závisti mnohá lidi.Buh ma právo ti něco přikazovat-( samozřejmě pro tvé dobro) .Jak církev zdůvodní nábož.války? Tu je důležité si uvědomit že do cirkvy pořad vnikají "paraziti",který ji chtěji zničit ...

    superkarma: 0 09.02.2008, 17:50:28
  2. avatar
    [68] Karmela [*]

    daneta: za "ulety" u některých lidi považuji-závist,klamstvo,nevěru........ulety-hříšné ulety,člověk se sice snaží ale neúplně...

    superkarma: 0 09.02.2008, 17:31:27
  3. avatar
    [67] Karmela [*]

    daneta: jak to vím? Jsem křest'anka a vím že katol.církev se řídi podle bible( a taky podle 10-seti božích přikázáni : 1)V jednoho Boha věřiti budeš.2)Nevezmeš jména Božího nadarmo.3)Pomni,abys den sváteční světil.4)Cti otce svého i matku vou,abys dlouho živ byl a dobře ti bylo na zemi.5)Nezabiješ.6)Nesesmilníš.7)Nepokradeš.8)Nepromluvíš křivého svědectví proti blížnímu svému.9)Nepožádaš manželky bližního svého.10)Aniž požádaš statku jeho.) Tak podle toho se řídí cirkev. A není to přikázaní ledacjaké je od samého Boha.(i když pro ateistu je to nesmysl) Ano i v cirkvy -jsou jenom lidí,ale tí lidí usilují o DOKONALOST.

    superkarma: 0 09.02.2008, 17:26:34
  4. avatar
    [66] prece ja [*]

    Karmela- embryo je bytost? bytost je až v tom okamžiku, kdy je schopna samostatného života.pokud je správné , co církev zakazuje, jak je možné, že každá zakazuje něco jiného a má různou toleranci k různým věcem? to znamená, že podle toho u které jsem, mám povoleno to či ono a je to správně? a kdo má vůbec právo mi něco nakazovat a řídit můj život.Pokud je život posvátný, jak si církev zdůvodní "náboženské války"?

    superkarma: 0 09.02.2008, 17:06:02
  5. avatar
    [65] daneta [*]

    Karmela: a jak víš, že to, co církev zakazuje, je správný? Co když se mýlí? Vždyť mýlit se může každý. A co považuješ za úlety? Když je někdo homosexuál, tak to je úlet?

    superkarma: 0 09.02.2008, 16:25:50
  6. avatar
    [64] Karmela [*]

    daneta: KATOLICKÁ církev nedáva souhlas k antikoncepci,interupci ...proto,že bere život trochu jinak než např.ATEISTA . Katolická církev dobře ví, že takové embrio které u MNOHA ateistov ( a bohužel i u některých "papírových" křest'anů ) neznamená NIC,ale "správný" křest'an ví ,že takové embrio je bytost-originálni a jedinečná osobnost a proto z tohoto důvodů bere interupci jako zabíjení... A proč je správné mít obřad v kostele ?- no víš daneta,slib před BOHEM,je slib před BOHEM . a necírkevní sňatek je před Bohem a církví neplatný ,je to něco jako kdyby si mladomanželé daly slib pod vrbou . Tolerance v praxi-to víš cirkev jen tak ledajaký "úlet" tolerovat nebude .Jinak to co cirkev zakazuje to je přece správný .

    superkarma: 0 09.02.2008, 15:19:17
  7. [62] Filinna [*]

    Lásce člověk neporučí,k pobláznění duplem,čas ukáže co je dobrý.Taky jsem měla o 8 let mladšího partnera a byla a je dobrá skušenost.dnes mám opul roku staršího manžela a nestěžuji si,každý tak nějak pozná co mu vyhovuje.

    superkarma: 0 09.02.2008, 14:41:00
  8. avatar
    [61] daneta [*]

    Karmela: a proč je správné mít obřad v kostele? Jako necírkevní sňatek není správný, nebo co? Když někdo není věřící a nemá svatbu v kostele, tak to je asi míň hodnotné, že? To je ta tolerance v praxi

    superkarma: 0 09.02.2008, 13:29:16
  9. avatar
    [60] daneta [*]

    Karmela: KATOLICKÁ církev nedává souhlas k ledasčemu - třeba k antikoncepci a to teda nevím, jestli je dobře. Myslí si, že má patent na rozum nebo co? Mě teda postoj katolické církve k mnoha věcem připadá problematický . Vem si třeba, jak hodnotí homosexuály, ateisty, interrupce atd. Hlásá toleranci, ale právě tu u církve naprosto postrádám.

    superkarma: 0 09.02.2008, 13:25:41
  10. avatar
    [59] *Kotě* [*]

    Suzanne: obávám se, že to vidíš jako z Červené knihovny.

    superkarma: 0 09.02.2008, 03:30:34
  11. avatar
    [58] Suzanne [*]

    OlgaMarie: někdo najde blízkého člověka mezi spolupracovníky, někdo na inzerát. V tomhle fantazie roli nehraje, zdá se mi. A znám lidi, kteří svoje "původní" vztahy neřeší, protože jim je druhého partnera líto, druhý partner nechce přijít o statut ženatý/vdaná, je složité majetkové vypořádání apod. Já to takhle nemám, musím dodat. Já bych pana zanášku kopla do prdele. Ale s morálkou to nemá nic společného.
    *Kotě*: posuzovat morálku člověka podle toho, do čeho nevidím (a dala bych ruku do ohně, že i v odchodu za mladší slečnou hrají roli oba partneři), se mi nezdá moudré. Je nešťastný člověk, který rezignuje na šťastný život, morálnější, než ten, který který se snaží žít podle svého srdce? Jakkoli to zní nadneseně, otázka je na místě.

    superkarma: 0 09.02.2008, 00:45:16
  12. avatar
    [57] Karmela [*]

    pan KOČÍ,ono je to správné mít v kostele obřad - ale pro nevěřícího ?? no nevím,ale KATOLÍCKA církev by k tomu asi nedala souhlas.

    superkarma: 0 08.02.2008, 23:30:27
  13. avatar
    [55] *Kotě* [*]

    Nyotaimori: tak záleží od kusu, ale obecně mně ano. Teda ten s paralelním vztahem.

    superkarma: 0 08.02.2008, 22:53:12
  14. avatar
    [53] *Kotě* [*]

    Vivian: no, u mě jaksi politik, který má vedle manželky paralelní vztah s milenkou, lhostejno zdali se potom pod tlakem s manželkou rozvede a milenku si vezme, ztrácí morální kredit a tudíž důvěryhodnost - je hajzl v osobním životě, nemám tudíž iluze o jeho životě politickém. Ono je to totiž jaksi provázané, že slušný člověk bude slušný vždycky, hajzl bude všude hajzlem, takže to opravdu o lecčems vypovídá. Tvářit se, že mi to nevadí a nic mi do toho není, je pokrytecké. Nechci, aby mi vládli hajzlové. Ty snad ano?

    superkarma: 0 08.02.2008, 22:07:57
  15. avatar
    [52] OlgaMarie [*]

    Suzanne: Já to myslela tak,že je to dost pohodlné a bez fantazie,šahnout po někom,kdo je blízko(kolegové),když mu z nějakých důvodů nevychází partnerský vztah.Jako že se ani nesnaží hledat.A v každém případě trvám na tom,že pokud jeden vztah není ukončen,nemá se začínat další a čekat,že tamten někdo vyřeší.Každé kolegyni jsem v práci radila,když jí to doma bouchlo:Nechoď po advokátech,je to jeho problém,ať to vyřeší on.Ty jen ulejvej,ulejvej a ulejvej prachy,ať nejsi chudá a nedostrojená,když už je to takhle.

    superkarma: 0 08.02.2008, 20:31:15
  16. avatar
    [51] Suzanne [*]

    Vivian: koukám - shodné myšlenkové pochody ve shodném čase

    superkarma: 0 08.02.2008, 19:56:20
  17. avatar
    [50] Suzanne [*]

    OlgaMarie: č.12: nevidím souvislost mezi délkou manželství či soukromými vztahy a vedoucími schopnostmi, ať už je jejich společenský význam jakýkoli. To, že někdo za každou cenu setrvá v manželství s někým, koho nemiluje (popř. kdo nemiluje jeho), není zásluha, ale zlo páchané na sobě sama.

    superkarma: 0 08.02.2008, 19:55:25
  18. avatar
    [49] Vivian [*]

    Morálka? A v čem by nám jako politici měli jít příkladem? Že přestane fungovat manželství, lidi se rozejdou a najdou si jiné partnery, to se stává a není snad na tom nic k odsouzení. Kdyby se politici navenek přetvařovali, že jim svazek bezvadně funguje, to by bylo morální, to by bylo hodno následování? No, v Čechách asi jo :) Češi holt podřizujou svůj život tomu, "jak to bude vypadat před lidma" :/
    U politika mě naprosto nezajímá, že se rozešel s tou a začal žít s jinou. Zajímá mě, jak si vede v řízení státu, ne co a s kým dělá v posteli

    superkarma: 0 08.02.2008, 19:52:38
  19. avatar
    [48] nenunka [*]

    Tady snad nešlo o to, jestli je věřící, nebo ne. Až se dostanete do let a váš partner chytí druhou mízu, tak budete taky na budku. Nikomu to nepřeju, ale nikdo si nemůže být jistý, že přesně takhle nedopadne.

    superkarma: 0 08.02.2008, 19:04:13
  20. avatar
    [46] shb [*]

    pan Kočí:tak to jsem nevěděla, že to lze, ale pozastavovala jsem se nad tím z jakého důvodu si nevěřící člověk nechá požehnat od církve, já jako nevěřící absolutně církev nemusím, natož abych ji podporovala nebo využívala....to nechápu, ale je to na každém, asi trochu věřící jste ne? Když Vám to nevadí.
    evelyn:tím je to i vysvětlení pro Vás

    superkarma: 0 08.02.2008, 16:50:40
  21. avatar
    [45] evelyn [*]

    shb: proc tolik otazniku, at ma svatbu treba na Mesici, kdyz si ji tam preje

    superkarma: 0 08.02.2008, 16:35:13
  22. avatar
    [44] evelyn [*]

    ja chodila fotit svatby za komousu, jeste ted slysim prednes jednoho oddavajiciho :"prstynky, ktere si navzajem davate..." typickym hnusnym narecim ze severu Moravy

    superkarma: 0 08.02.2008, 16:33:48
  23. avatar
    [43] Jakub D. Kočí [*]

    shb: K tomu, abych měl církevní sňatek (ne katolický), nemusím být věřící Probíhalo to pod nejstarším červeným dubem v naší zemi - tam úředníka sotva dostanete. A navíc, dobrý farář vám přednese nádhernou řeč, ne jako úředník z radnice...

    superkarma: 0 08.02.2008, 16:24:58
  24. avatar
    [42] shb [*]

    PANE KOČÍ! Jste nevěřící a měl jste církevní obřad na církevní půdě??????????????? No to je vrchol! NECHÁPU. Asi jste kapku zmatený ne? Nebo už jste se našel?
    Jo a k článku- lidé o kterých píšete- myslím ty co střídaj partnery tímto stylem- jsou opravdu ubožáci. A jestli má někdo staršího či mladšího partnera je každého věc.

    superkarma: 0 08.02.2008, 16:17:47
  25. [41] 1352008 [*]

    vždyť to říkám,lepší obejít školku než důchoďák

    superkarma: 0 08.02.2008, 15:49:17
  26. avatar
    [40] MEK [*]

    jestli nám jdou politici příkladem,právě se dívám na televizi a tolik...jsem v životě neviděla

    superkarma: 0 08.02.2008, 15:30:13
  27. avatar
    [39] femme [*]

    Kelly: no, asi takhle když jsem byla mladá, tak mi o pár let starší muži imponovali ale teď už bych musela obcházet DD a to fakt nemám zájem takže jsem si našla mladšího a jsem spokojená

    superkarma: 0 08.02.2008, 15:11:38
  28. avatar
    [38] femme [*]

    1352008: ale já to myslela vážně

    superkarma: 0 08.02.2008, 15:09:16
  29. avatar
    [36] Kelly [*]

    femme: měla bych to taky napsat, ale já to mám blbý, já byla odjakživa na starší. To ale dopadnu

    superkarma: 0 08.02.2008, 14:24:03
  30. avatar
    [35] OlgaMarie [*]

    Meander: Asi nemáš puštěnou telku a přenos z volby ...

    superkarma: 0 08.02.2008, 14:11:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme