Zdraví

Možná mám s cizím chlapem miminko

Začnu od začátku. V novinách jsem četla o možnosti darování vajíček. Psali tam, že dárkyň je bohužel málo, aby nalákali ženy, nabízeli proplacení nákladů ve výši 5 000,- (cestovné, náhrada mzdy při uvolňování z práce...).

Rozhodla jsem se, že to zkusím. Na internetu jsem vyhledala příslušnou kliniku, docenta, se kterým byl dělaný ten rozhovor, a zavolala tam. Za pár dní se ozvali a pozvali si mě na konzultaci.

Vyptávali se na vše možné, co dělám, vzdělání, rodina, prodělané nemoci, proč chci darovat a jestli rozumím tomu, že mé vajíčko bude následně spojeno se spermií muže, jehož partnerce pak buňky vpraví do dělohy. Také mi řekli, že si pak na dítě nemůžu dělat nároky, i proto je prý darování anonymní. Ona neví, od koho vajíčka dostala, a já nevím, komu budou předány. Informovali mě, jak se provádí odběr, že budu muset vysadit hormonální antikoncepci (což nebyl problém, v té době jsem ji neměla), že si budu muset injekcemi vpravovat hormony pro tvorbu více vajíček...

Celkem jsem tam před odběrem vajíček byla asi 4krát. Vyšetřili mě na žloutenku, AIDS a spoustu dalších nemocí, zaznamenali si nemoci v dětství a blízké rodině, udělali mi test DNA a testy na dědičné nemoci. Poslali mě také na předoperační vyšetření.

Obdržela jsem několik krabiček hormonů, injekčních stříkaček, desinfekcí a ampulek (nesla jsem si skoro plnou igelitku). Poučili mě, kdy začít užívat - asi 2. den od začátku mentruace, kolik dní píchat ten hormon, kolik dní druhý a nabídli, že mi to můžou píchat sami. Jenže klinika je v Praze a já jsem z Liberce. Takže jsem se na netu a od známých sestřiček poučila o tom, jak si sama píchnout.

Připadala jsem si jako feťák :-) Klepnout do skleněný ampulky s tekutinou, aby se slila dolů, ulomit víčko, ulomit i víčko na prášku, do širší jehly natáhnout tekutinu, vstříknout do prášku, nasát roztok zpátky, vyměnit jehlu za tenčí, vydezinfikovat místo na zadečku, kam se píchnu, klepnout do stříkačky, aby vzduchové bubliny šly nahoru, pak trochu vystříknout a pak úhlem 45 stupňů píchnout asi 1,5-2 cm pod kůži.

Po asi devítidenním "píchání" si mě pozvali na ultrazvuk a mrkli se, kolik vajíček mi uzrálo, a podle toho stanovili datum odběru. Měla jsem přijít ráno na osmou. Bylo nás tam asi 6 - ostatní chtěly mimča, já jediná byla darovat. Všechny jsme se převlékly do košilky a na pokoji si prohlížely časopisy. Postupně jsme tam chodily, zpátky nás vozili na postýlce, každá tam byla tak 10-15 min. Pamatuju se, že mě vyděsilo, že na sále bylo asi 7 lidí (nikdy jsem v nemocnici ani v podobném zařízení nebyla), v tu chvíli jsem se bála, a když mi přivázali nohy a trochu ruce, připadala jsem si jako pokusný králík. Ale všichni byli hodní a milí a povídali si se mnou, než jsem  usnula. Probrala jsem se asi za půl hodiny na pokoji, chvilku poležela, šla si na recepci vyzvednout penízky, počkala, až mě vyzvedne přítel, (samotnou tě nepustí) a odťapkala pryč.

Bylo to loni v červenci, takže teď už mám možná s nějakým cizím pánem miminko. :-)

Lucik007


K tomu není co dodat.

Snad jen: i pro vaše příběhy tady Žena-in je. Pište nám na mail

redakce@zena-in.cz

   
02.05.2005 - Zdraví - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [148] verkaH [*]

    kolik šťastných maminek je teď díky tobě?

    superkarma: 0 10.12.2007, 16:51:25
  2. avatar
    [143] Avilka [*]

    Jedna vec je, či v skumavke zamiešali Vaše vajíčko a spermiu od Vašeho partnera - s tým pár nemá problém. Je to ICH genetický material.
    Druhá vec je, ak jeden material (spermia, vajíčko) sú od dárcu. Tam už s prijatím skumavkového dieťaťa je problém, hlavne u partnera, ktorý je neplodný. A ak je toto riešenie ešte doprevádzatné nátlakom zo strany partnera, ktorý je zdraví ( s argumentom, že má na potomka PRÁVO a ten druhý môže byť rád, že sa našiel niekto ochotný darovať chýbajúcu bunku), tak to je časovaná bomba ako vyšitá.

    V novinách asi pred polrokom som čitala rozhovor s pediatrom z poprednej pražskej kliniky ohľadom nedonosených detí. Medicína vie zachrániť deti od cca 600g ale na úkor zdravotného problému (slepota, IQ , pohyblivosť..) z 10 detí len 1 je zdravé, 2 sú sice postihnuté ale relatívne samostatné a 7 sú totálni invalidi. Starostlivosť o takého dieťa rodina nezvláda, najmä manžel a opúšťa rodinu, čím vzrastá rozvodovosť.

    superkarma: 0 04.05.2005, 12:46:10
  3. avatar
    [142] Winnie the Pooh [*]

    Čtu to celé až dnes a jen zírám, jaký směr nabrala debata od původního tématu! Lucik007 patří bezesporu obdiv . Já bych se neodhodlala, mám hrůzu z bílých plášťů.

    superkarma: 0 03.05.2005, 15:25:36
  4. avatar
    [141] Kuře [*]

    Feng: Doktoři jsou někdy hrozní. Já zažila, jak mě doktorka nutila podepsat souhals s potratem. Po dněkolika letech léčby a pár potratech v šestým týdnu jsem otěhotněla, v dvátým týdnu jsem skončila ve špitále s nezvládnutelným zvracením. A držel mě jenom ten pocit a vědomí, že ten drobeček žije a má se k světu. Nejdřív mě ošetřoval doktor, mladej kluk. Byl moc fajn, vymýšlel kdeco, abych v sobě udržela alespoň vodu a pak jsem zvládla i bílej jogurt po lžičkách. Měl z toho radost a fakt mi pomáhal. Jenže pak měl dva dny dovolenou a zastkakovala doktorka. Hned po ránu naklapala s formulářem a spustila, že to takhle dál nejde, že to nepřežiju atd. V tom stavu, ve kterým jsem byla to bylo strašný se jí bránit. Nakonec jsem při velké vizitě přerušila referát té babizny a primáři řekla, že mám v sobě dva litry vody kelímek jogurtu, takže potravu udržím a že ta čůza lže. No, připouštím, že jsem pak už hystericky řvala, že je to ježibaba, která mě chce připravit o dítě jenom proto, že není ochotná myslet a podobný věci.... Primář vizitu vyhodil na chdbu, mě řekl, že není důvod k zákroku a že se s paní doktorkou už nepotkám. Dodržel to. Odpoledne už přišel někdo jinej a pak mě zase ošetřoval tem mladej kluk.
    A doma mám teď čtyřletýho prevíta a k němu tříměsíměsíční nádavek.

    superkarma: 0 03.05.2005, 08:39:13
  5. avatar
    [140] Mab [*]

    V ČR se nesmí z přístrojů odpojit nikdo, u koho není prokázána smrt mozku (dýchání a srdeční činnost lze po nějakou dobu udržet přístroji). Ale tady jsme se bavily o malých dětech s vrozenými vadami s nejasnou kvalitou i kvantitou života. Ty někdo z přístrojů neodpojuje, ale otázka je, jestli je operovat nebo nechat zemřít. Po operaci jistě žít budou, otázkou zůstává jak.

    superkarma: 0 02.05.2005, 23:02:18
  6. avatar
    [138] Susina [*]

    Feng:

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:42:44
  7. avatar
    [134] Susina [*]

    Feng: já nehledám pravdu... já hledám názory lidí... a ze školy jsem už asi tak patnáct let... je to dlouho nebo ne???

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:34:24
  8. avatar
    [133] peguša [*]

    Feng: Tak nevím, kdo je agresivnější. Mě přikážeš, ať nekecám, Suzině předhazuješ házení dětí ze skály..... Myslím, že diskuze s tebou je mlácením prázdné slámy.
    Jen přeju tvojí dcerce, aby se nikdy s problémy s otěhotněním nemusela potýkat.

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:33:37
  9. avatar
    [132] Susina [*]

    Feng: no aspoň to.. mně taky hrozil potrat... doma ze mně něco vylítlo, krvavej žvanec, naštěstí byl u mně zrovna brácha, tak mě šupem odlifroval do nemocnice.... byl to díkybohu jen kus sliznice. mimčo se udrželo... vedle mně holka na posteli potratila.. ořvala jsem to s ní....

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:33:21
  10. avatar
    [129] Susina [*]

    Feng: a to odpověď na dotazy?? to je únikový manévr... z toho mi vyšlo akorát to, že nemáš argumenty a to je mi líto, protože bych je ráda slyšela. Třeba máš pravdu ty a ne já..

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:28:33
  11. avatar
    [127] Susina [*]

    Feng: no to teda byl děs, přístup toho doktora...

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:26:57
  12. avatar
    [125] Susina [*]

    Feng: tak to si tě budu muset ještě jednou přečíst.. nějak jsem to nepochopila.. třeba moje chyba...

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:26:25
  13. avatar
    [122] peguša [*]

    Feng: Už to dávno vědí. Uvědom si, že 20% párů nemůže mít dítě přirozenou cestou a proto pravděpodobně využijí možnost umělého oplodnění. Až budou ty moje dospělé, bude to věc asi úplně běžná. Já se za to nestydím. Děti mají tátu a mámu, která si je 9 měsíců odnosila a porodila. Jen zplozené byly trochu jinak. Na tom přece není nic k utajování. Nevěřila bys, kolik lidí z mého okolí má dítě tzv. ze zkumavky.

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:21:51
  14. avatar
    [121] Susina [*]

    Feng: na ty dotazy jsi neodpověděla...jen říkáš, že jsou sugestivní.. tak napiš, že neodpovíš - ale na rovinu, nevyhýbej se odpovědi poukazem na údajnou sugestivnost... chápu, že nechceš odpovědět, fakt.. prostě třeba vycházíš jen ze svých pocitů a nemáš pro to argument. OK.

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:19:48
  15. avatar
    [118] peguša [*]

    Vivian: Špatně jsi mě pochopila, já nechci zlehčovat. Ale stejně se dřív, jak po roce s tebou žádnej doktor nebude bavit. Pak teprve začne s vyšetřováním a hledáním příčiny. A stále uklidňuje, že se zatím nic neděje. Asi jsem se špatně vyjádřila.

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:14:21
  16. avatar
    [116] peguša [*]

    Vivian: Já neříkala, že do mě hučí, jen má velmi podobné názory. Že je to proti přírodě.... Možná je, ale jsem tomu ráda. On to člověk opravdu nedokáže objektivně posoudit, dokud se do dané situace sám nedostane. Já tím prošla a proto neodsuzuju. Stejně tak neodsuzuju, když jde někdo na potrat. Sama bych na něj nejspíš nešla, ale nebyla jsem v takové situaci, abych musela, proto neodsuzuju, jen nesouhlasím.

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:11:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [115] Susina [*]

    Feng: já žádný případ, kde odpojili od přístrojů, neznám... ale možná jsou... nevím,jestli jde legálně odpojit od přístrojů s argumentem, že je léčba zbytečná... zeptám se bráchy..

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:11:38
  2. avatar
    [114] Vivian [*]

    peguša: myslím, že tyhle problémy jsou dost bolestivé na to, abys je mohla takhle necitlivě zlehčovat... osobně nevím, co to je nemoct otěhotnět (zatím), ale dokážu si představit, jak se cítí ženská, které to prostě nejde, třeba "jen" rok... A když jí pak nějaká ženská řekne, že to nic není, protože jí to nejde mnohem dýl...

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:10:49
  3. avatar
    [111] Susina [*]

    Feng: ty mě špatně čteš.. nedělám si závěry.. kladu ti otázky a doufám, že na ně odpovíš.. samozřejmě odpovídat nemusíš, když nechceš nebo se na to necítíš.....

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:03:54
  4. avatar
    [110] peguša [*]

    Feng: Promiň, ale tomu říkáš problém s otěhotněním? Zrovna dneska jsem viděla na ČT1 v Sama doma, jak tam nějakej doktor říkal, že i tři roky jsou normální. Taky hodně záleží na věku, víš? Mě bylo už skoro 30, když se konečně zadařilo a manželovi 40. To pak každej měsíc utíká a ty si začneš uvědomovat "biologický hodiny". A pak se pochopitelně chytáš stébla.

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:03:37
  5. avatar
    [108] Susina [*]

    Vivian: když oni doktoři musí.. bohužel u nás zatím nemáme legální možnost eutanasie (pro kterou hlasuju všema deseti) a doktoři si nelajsnou případné trestní stíhání...

    ale ten pán mohl operaci odmítnout, ne?, nikoho nemohou operovat bez jeho souhlasu.... i když chápu, že takhle starý člověk je bohužel manipulativnější, než mladší..

    superkarma: 0 02.05.2005, 22:02:56
  6. avatar
    [106] Vivian [*]

    peguša: Feng do tebe snad "nehučí", jen napsala, jak to vidí ona...

    Susina: ono v onkologii je to možná o něčem jiném než v anesteziologii... já to ale cítím tak, že udělat pro člověka maximum nemusí vždycky znamenat donutit ho žít. Mnohdy je (zvlášť v té onkologii) lepší nechat ho v klidu zemřít. Jenže mám pocit, že lékaři neumějí nechat lidi důstojně umírat, často jim to prostě komplikují tím, jak se zuby nehty snaží jim ten důstojný odchod překazit "všemocnou medicínou".
    Chápu, že odhadnout budoucí vývoj událostí je nesmírně těžké, ne-li nemožné, ale jak říkám, donutit člověka žít není asi vždycky to nejlepší řešení. Zvlášť v některých případech.
    Loni jsem tu psala o pánovi, kterému už bylo skoro sto a namísto toho, aby ho nechali v klidu umřít doma, ho poslali na operaci benigního (nezhoubného) nádorku v močových cestách. Ten nádorek vůbec nic nedělal, ničemu nevadil... Pán mohl v klidu a pohodě dožít i s ním. Jenže doktoři - ne, musí ven. A víš, jak je komplikované operovat lidi v tomhle věku. Pán se pak pochopitelně ještě asi dva měsíce týral ve špitále různými komplikacemi a pak umřel, mezi cizíma lidma, sám...

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:59:58
  7. avatar
    [105] Susina [*]

    Feng: už jsem to psala - chci přemýšlet o jiných názorech.. je to asi profesionální deformace, jsem právník, takže jsem naučená a zvyklá uvažovat o všech možných názorech, postojích a argumentech.. proč bych se do tebe pouštěla?? nevidím důvod... máš svůj názor a máš na něj naprosté právo.

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:58:29
  8. avatar
    [103] Susina [*]

    peguša: no, tak jsem to právě mylsela.. názor toho, kdo věci prožil na vlastní kůži, má pro mě přece jen větší váhu než toho, kdo danou krizi v životě řešit nemusel....
    nám horzilo ottéž, manželovi kdysi řekli, že má omalé spermie, takže teoreticky jsme taky byli postaveni před situaci, že se může stát, že se miminko nepovede...pro tyhle případy jsme počítali s tím, že když to nepůjde, budeme se to snažit řešit umělým oplodněním, a když nevyjde ani to, zkusíme adopci.. no, miminko se povedlo..časem uvažuejm, že možná zkusíme dítě do pěstounské péče... je to zatím jen ve fázi občasných myšlenek, ale nebráníme se tomu...

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:56:53
  9. avatar
    [101] peguša [*]

    Feng: Jestli to není tajnost, jak dlouho ti trvalo, než jsi otěhotněla? Nám téměř 8 let a ještě s pomocí doktorů.

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:54:01
  10. avatar
    [99] Susina [*]

    Feng: ježíšmarja já jse magresivní?? tak to mě teda šokuješ.. mám přesně opačný pocit, ale budiž, možná tak působím... proč se se mnou nechceš bavit?, chci znát jen tvůj názor, nic víc....ani ti ho neberu.. chci přemýšlet o jiných názorech, než je ten můj..vadí ti to?, nebo se toho bojíš??
    nejsem proti narkoze ani pro ni, porstě asi někdy je nutná....myslím, že nejsi doktor, tak na to asi nemůžeš mít relevantní názor. stejně jako já...mně jde jen o to, že je strašně těžké posoudit, koho zachraňovat a koho ne... co kdyby doktor vědomě někoho nezachránil (te´d odhlédnu od toho, že tohle ani udělat nesmí).. a třeba si pak do smrti vyčítal,jestli přece jen tomu člověku nemohl pomoct... já nevím..asi bych si to na svědomí nevzala... ale je to těžký...

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:51:58
  11. avatar
    [98] peguša [*]

    Feng: Hodně mi připomínáš jednu bývalou kolegyni. Najednou, ve svých 45 letech, uvěřila v boha a pak s ní nebylo k vydržení. Pořád do mě hučela, že by na "umělé oplodnění" nikdy nešla, že je to proti přírodě atd. Jenže ona dítě měla, její dcera taky, já ne. Nikdy nesuď, když sama neprožiješ.

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:51:45
  12. avatar
    [95] Susina [*]

    Vivian: rozumím.. mám kamarádku, která se taky narodila s tžkou srdeční vadou. do svcýh cca deseti let trávila většinu času v nemocnici, absolvovlala asi pět operací. Teď je z ní krásná zdravá dospělá ženská, vdaná, má dítě...
    prostě je těžké asi odhadnout, koho mají doktoři zachraňovat a koho ne.. navíc oni skládají přísahu, tak postě musejí se snažit udělat maximum.... ale je to někdy asi hodně těžký...mám několik kamarádů mezi doktorama.. brácha dělal internu a kardiologii, než se specializoval na anesteziologii.. a řeknu ti, že jsem se teda nesetkala s tím, že by ze sebe doktoři dělali kingy... brácha byl často z případů dost zdeptanej, ale š´tastnej, když se jim podařilo někoho zachránit....

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:46:24
  13. avatar
    [94] peguša [*]

    Susina: Já taky. Někdy bych je sice roztrhla jako hada, ale jsou to moje holky zlatý.

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:41:15
  14. avatar
    [93] Vivian [*]

    Susina: nechci se vyjadřovat k případu, o kterém nic nevím, ale obecně: v případech těžkých onemocnění je vždycky potřeba zvážit, jaká by byla kvalita života toho člověka, kdyby se mu za každou cenu mělo pomoct. Často je lepší nechat člověka tiše a důstojně (!) odejít, než se ho za každou cenu snažit udržet při životě.
    Mám zkušenost (z onkologie), že lékaři si často rádi hrají na všemocné a snaží se za každou cenu ukázat, jak je medicína "všemocná" a "zachránit" člověka, který pak ten zbytek dalšího života spíš protrpí, proleží po špitálech, léčebnách a kdovíjakých ještě ústavech, věčné kapačky, hromady prášků, opiáty... ale pro lékaře je hlavní to, že "žije" , že ho "zachránili" - oni jsou kingové

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:39:48
  15. avatar
    [92] peguša [*]

    Feng: Máš děti? Asi ano, viď? Kdybys je neměla a toužila po nich, mluvila bys jinak. Já jsem vděčná za to, že existuje "umělé oplodnění". Vždycky jsem děti milovala a moc je chtěla. Osud byl proti nám. Medicína pomohla. Co je na tom špatného? Je tak hrozné pomoci někomu k tomu, aby byl šťastný?
    Možná opáčíš, že jsou plné dětské domovy. Je to pravda, ale znám několik lidí, včetně mého otce a jeho první ženy a ti dítě adoptovali. Ani jedněm se děti v podstatě "nevyvedly". Neměla jsem odvahu do toho jít.

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:38:58
  16. avatar
    [91] Susina [*]

    Feng: hele, můj brácha je anesteziolog. říká, že se z narkozy dělá mnohem větší strašák, než vůbec je.. i u dětí.. prostě riziko poškození člověka je mnohem menší, než riziko léčené choroby...máš pocit, že tu holčičku se srdeční vadou měli radši jako ve spartě shodit z Tarpejské skály??
    te´d se nevysmívám ani nezpochybňuju tvůj názor, jen bych ho ráda znala...

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:34:18
  17. avatar
    [90] Susina [*]

    peguša: jsem ráda, že se vám to povedlo...

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:32:29
  18. avatar
    [89] peguša [*]

    Já totéž absolvovala celkem 6x. Tedy myslím ten zákrok. Máme s mužem svoje vlastní "zkumavkové děti". Po druhém dítěti jsem taky chtěla darovat, ale už jsem přestala reagovat na hormony a tak jsem to musela přerušit. Pravdou je, že když jsem chtěla darovat, vůbec mě nenapadlo, že za to něco dostanu. Jelikož jsem dlouho nemohla sama otěhotnět, brala jsem to spíš jako pomoc někomu, kdo je v podobné situaci.
    Je stejně skvělé, že je medicína už na takové úrovni.

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:31:29
  19. avatar
    [88] Susina [*]

    Feng: myslíš, že by bylo lepší nechat holčičku umřít???

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:29:50
  20. avatar
    [87] Vivian [*]

    Feng: 84 - s tím souhlasím.

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:25:16
  21. avatar
    [83] Vivian [*]

    Fiona: jakou druhou? ten "výškrab"?

    superkarma: 0 02.05.2005, 21:03:25
  22. avatar
    [82] Susina [*]

    Blueberry:

    superkarma: 0 02.05.2005, 19:16:33
  23. avatar
    [81] sara.l [*]

    Fiona: Blueberry: jéé ahá..Blueberry: myslela porodit potom prodat...tak bych nedokázala zcela určitě...nemohla bych se s ním rozloučit a myslela bych pořád co asi dělá...a jak žije...

    superkarma: 0 02.05.2005, 19:01:03
  24. avatar
    [79] sara.l [*]

    Blueberry: mě to taky přijde srandovní peníz...co to stojí nervů i zdraví...určitě by se to mělo platit mnohem více...a dala bych návrh...i budoucím rodičům at se podílí na nějaké finanční částce...vždyt je to vlastně obchod...pořizují se něco co nemají...nevím...možná taky přispívají,ale 5000kc je fakt málo,přesně jak to píšeš...v cizině se platí mnohem víc a vůbec to neodsuzuju asi bych to nedokázala...nevím..

    superkarma: 0 02.05.2005, 18:54:43
  25. avatar
    [78] stasha [*]

    Rikina: Výkřiky do tmy nejsou cizí ani tobě viz. můj příspěvek č.59
    Mohla bys sem dát nějaký odkaz na vědeckou práci o degeneraci lidstva? Opravdu ráda bych si to přečetla.

    superkarma: 0 02.05.2005, 18:01:24
  26. avatar
    [77] Blueberry [*]

    Mne prekvapuje, jak vsechny odsuzujete penezni odmenu. Ta zena neco obetovala a mela by za to byt kompenzovana. Pet tisic je neuveritelne malo, cetla jsem, ze tady (v severni Americe) se za to plati MNOHEM vice. Proc by si studentky nemohly privydelat? Je take naprosto normalni, ze zena, ktera si vybrala par k adopci sveho ditete, je kompenzovana od 10 tisic dolaru vyse, a nikdo se na to nediva, ze by sve dite prodala. Proste ho nechce, vybere mu rodice podle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi, a je odmenena za strasti tehotenstvi a porod. Je to porad lepsi, nez kdyby sla na vyskrab.

    superkarma: 0 02.05.2005, 17:24:48
  27. [75] Rikina [*]

    Aktij 72: zimní gumy byl jen příklad, ale jo, máš pravdu

    superkarma: 0 02.05.2005, 16:31:25
  28. avatar
    [74] Susina [*]

    Meander: ty vůbec nečteš, co píšu.. já přece argumenty připouštím.. hned v začátku jsem psala, že všechno má svoje pro a proti.. připadá ti to jako nepřipuštění argumentace?? tak si ty perly nech a neházej je...

    superkarma: 0 02.05.2005, 16:19:22
  29. avatar
    [73] Meander [*]

    Susina: Argumentuju pouze tehdy, když protistrana argumenty připouští. Nemám v úmyslu házet perly sviním Howgh.

    superkarma: 0 02.05.2005, 16:09:26
  30. avatar
    [72] Aktij [*]

    Rikina: ale on tě snad nikdo nedeptá, ne . Máš v mnohém pravdu, ale to ty ostatní taky, no a ono asi téma děti před někým, kdo má nebo měl problém jak k nim přijít je asi citlivější, než zimní gumy

    superkarma: 0 02.05.2005, 16:04:42

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme