Bulvár

Moudrost fakt bolí


Člověk čeká na zmoudření takovou řadu let, a když konečně přijde, kráčí si to ruku v ruce s bolestí. A buď přijmete obě, nebo vás moudrost nenavštíví.

O čem že to mluvím? „Na stará kolena“ mi začaly růst osmičky. Co čert nechtěl, tak všechny začaly růst více méně současně a naprosto blbě. Asi mám malou hubu či co, ale ty poslední stoličky se mi tam prostě nechtějí vejít. Rostou pod neuvěřitelnými úhly a svou přítomností viditelně popouzejí i ostatní osmadvacetičlenné osazenstvo. Jinými slovy - poslední tři týdny zažívám peklo na zemi.

Jsem akutní
Začala jsem tedy svůj bolestivý problém rychle řešit. Vyrazila jsem při nejbližší příležitosti (rozumějte, ve chvíli, kdy byla bolest už vážně nesnesitelná) ke své zubařce. Jako akutní případ jsem si přivstala a v čekárně zahřívala sedačku už od půl osmé. V tuto dobu je v ordinaci ještě poměrně klid, a tak jsem byla ušetřena nepříjemného kvílení zubní vrtačky. Díky Bohu! Ostatně kdyby to bylo jinak, asi už bych byla na úprku.

Za osm let na mě zapomněli
Ne že bych se snad bála, ale moje uši jsou zkrátka moc citlivé. To snad mám s některými z vás společné. Když se však otevřely dveře a vyšla sestra, čekal mě mnohem větší šok než bzučivé otáčení vrtačky. Sestra po té, co jsem jí sdělila své jméno a rodné číslo, aby si mohla najít mou kartu, mi oznámila, že už u nich nejsem vedena jako pacientka. Chvíli jsem nechápala, jak je to možné, ale po delším pátraní jsme společně zjistily, že moje vyjmutí z kartotéky způsobilo to, že jsem se u zubaře 8 let neukázala.

Jako bezproblémový pacient nemám šanci
Jako bych za to mohla, že mám jinak zdravé zuby. Bohužel, ani jako takto příležitostného pacienta mě zubařka nevzala zpátky. „Máme plný stav, bohužel. Zubařů je málo.“ No, výborně! Dostala jsem tedy jen radu najít si co nejdříve zubaře a špatně rostoucí osmičky si nechat vytrhnout dříve, než mi v puse způsobí horší věci než jen bolest.

Hledání jehly v kupce sena
Začala jsem pátrat mezi přáteli. Aspoň jednoho zubaře snad najdu, naivně jsem si myslela. Opak byl však pravdou. Stop-stav totiž snad vyhlásili všichni zubáci v celé Praze. Neotevřelo se pár dentistických oborů na zdrávce a hned poptávka převyšuje nabídku. Přátelé tedy aspoň spustili svůj soucit v plném proudu a dělili se se mnou o své historky se zuby.

„To když trhali osmičky mně...“
Barvitě mi popisovali problémy, které je s osmičkami potkaly. Kromě nesnesitelné bolesti mluvili i o zážitcích ze zubařského křesla, když se jim právě ty ošklivé a neposlušné osmičky pokoušely dostat ven. Neodpustili si samozřejmě popisy typu vysekávání zubu, řezání dásně, pracné vytahování zubu ven z rozsekané dásně, a pak ty příhody s obří dírou v puse, do které zapadává kde co, což je hrozně nepříjemné.

Teď je ze mě srab
Jejich historky mě přesvědčily, že jako ten největší srab budu potřebovat plnou narkózu, jinak určitě zubaře pokoušu, pokopu, jen co se ke mně přiblíží s jakýmkoliv nástrojem z chirurgické oceli. Vlastně, za těch předpokladů, že nějakého zubního lékaře vůbec najdu. Do té doby budu jistě zahlcována historkami o tom „jak to skoro nebolí, když drtí čelist“, ale žádným doporučením, kde toho zubního sadistu hledat.

Neulevíte mi v mé bolesti a nedoporučíte mi nějakého hodného zubaře? Nebo mě taky obohatíte o svoje příhody ze zubařského křesla? Máte stále ještě osmičky? Nebo už vám je úspěšně vydolovali? Nebo snad patříte k těm šťastným, kterým ani nenarostly?

   
20.02.2008 - Společnost - autor: bezradná Eleonor

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [87] Fifinka [*]

    Ťapina: tak to u nás - otec nechodí, ale měl by. To je právě ten špatný příklad

    superkarma: 0 21.02.2008, 20:23:19
  2. [86] princezna23 [*]

    No 8 let nejit na preventivní prohlídku je celkem dost, takže se nedivím, že ji zubařka vyřadila z kartotéky. Já mám zubařku skvělou, sice lehce z protekce a až za Prahou, ale zaplaťbůh za ni. Nebojím se vrtání a na prevenci chodím poctivě 2x ročně, protože při každé preventivní prohlídce si mě hned objedná na další.
    Dokud jsem chodila k "řeznici" u nás na středisku, byl to horor. Osmičky se mi tlačily do sedmiček, protože mi rostou vodorovně a ta ..... mi tvrdila, že RTG dělat nemusí, že už hned od pohledu vidí, že žádný osmičky nemám a že mě bolí sedmičky (taky mi hned 2 preventivně vyvrtala...bůůůů...no comment).
    Až na Karláku mi udělali panoramatický RTG na kterém bylo moc pěkně vidět, že tam ty osmičky jsou – dole mi naštěstí jedna chyběla, byla jsem tříosmičkový úkaz. Zub mi vytrhli asi týden po RTG, sekali mi ho, zabrušovali kost, v lokálním umrtvení. Fakt to nebolelo, když to přišlo k sobě, bylo to horší, ale nejhorší byl ten otok. Dělali mi to v pátek, víkend jsem strávila doma páč jsem vypadala jako modrej meloun. Já se nejvíc bála toho, že v noci oteču tak, že se udusím...asi nesmysl, ale to je i důvod, proč ač mi bylo vytržení těch horních doporučeno, jsem tam dodnes nebyla (už je to 8let). No naštěstí mě ty horní nikdy nezlobily a klepu na dřevo, snad ani zlobit nebudou.

    superkarma: 0 21.02.2008, 17:03:04
  3. avatar
    [84] Ťapina [*]

    Fifinka: U nás se budou moct učit osobním příkladem otce, ten má se zubama furt něco, takže chodí

    superkarma: 0 21.02.2008, 11:27:40
  4. avatar
    [83] Suzanne [*]

    MEK: kolik jich na tebe bylo?

    superkarma: 0 20.02.2008, 23:46:39
  5. avatar
    [82] MEK [*]

    je to dva roky,co mi pod narkozou pěkně vysekali páni doktoři všechny čtyři osmičky a už mám klídeček,ale taky jsem si dost vytrpěla

    superkarma: 0 20.02.2008, 23:20:18
  6. avatar
    [81] Fifinka [*]

    pajda: no a co třeba odstranění zubního kamene? Nevím, třeba s tím nemáš problém, ale mně ho odstraňuje vždycky.

    Ťapina: chodím k té zubařce teď už asi 3. rok a jak jsem psala, rentgen mi dělala jednou, prvně, při vstupní prohlídce. Nikdy před tím mi rentgen zubů nedělali. Klukovi dělala rentgen jednou, když mu rostl křivě zub, chtěla se podívat, jestli tam neroste nějaký přespočetný zub no a pak ho poslala na ta rovnátka. A nemají tam ten panoramatický, jen ten menší (nevím, jak se to jmenuje?). Holce rentgen nedělala nikdy:-)

    Ťapina: a jak jsem psala, chodím pravidelně a plomby mám dvě :-)
    Fakt si jako myslím, že jinak než osobním příkladem se děti k zubaři nenaučej chodit.. Naštěstí mají zuby po matce, kluk měl první kaz v 11 letech, ale nic mu s tím nedělala, ten zub byl mléčný kýval se, takže za chvíli vypadl. A to stejný měl na druhé straně, taky mu to vypadlo..

    superkarma: 0 20.02.2008, 22:01:05
  7. avatar
    [80] fructia [*]

    Mně se osmičky právě klubou, dole je mám určitě a nahoře nevím, tam jsem to ještě nezkoumala. Je to bolest při jejich prořezávání

    superkarma: 0 20.02.2008, 21:48:39
  8. avatar
    [78] Meander [*]

    janinkab: Tobě se taky zabil zubař? Taky na motorce?

    superkarma: 0 20.02.2008, 17:24:24
  9. avatar
    [77] janinkab [*]

    Osmičky mám 3. O 4 jsem přišla, když se mi zkazila a zubař ji nechtěl opravovat. Nebolelo to, a trvalo to všehovšudy 15 minut. Pak byl 3 dny klid a pak jsem 3 dny nesnesitelně trpěla, bolelo to jako čert! Sežrala jsem všechny léky doma a u rodičů- myslím, že i ty, co ani nebyli na bolest...Pak bylo konečně pondělí, návštěva zubaře a týdenní neschopenka s antibiotiky.
    Bohužel nyní taky nemám kam jít k zubaři- ten můj se loni zabil. Ale v Praze bych o jednom věděla...Sama to tam mám, bohužel, daleko...

    superkarma: 0 20.02.2008, 17:22:17
  10. avatar
    [76] Meander [*]

    Manx: Tak takhle to bylo! Já už myslela, že chodíš k tomu zubařskému idiotovi

    superkarma: 0 20.02.2008, 16:39:25
  11. avatar
    [74] Meander [*]

    Ťapina: Žilo se mi s nimi dobře, dokud jsem o nich nevěděla. Stejně se s nimi nedalo nic dělat, dokud mi nesrostla ta čelist a nepřestalo to bolet.

    superkarma: 0 20.02.2008, 14:48:42
  12. avatar
    [73] Ťapina [*]

    Meander: A jak se ti s nima žilo, co? Nějak mi tohle vrtání skrytých kazů a likvidování neviditelné špíny už zase připomíná můj oblíbený odstavec ze Zeměplochy:
    Slyšela, jak Stařenka říká: "Nedokážu pochopit, proč si vždycky na vrata malujou ty neviditelné runy. Víš, co myslím? Ty zaplatíš nějakému mágovi bůhví kolik peněz za to, že ti na dveře namaluje neviditelné runy, ale jak zjistíš, že jsi za svoje peníze dostala poctivý zboží?"
    Pak zase Bábi: "No, já v tom nevidím žádný problém. Když je nevidíš, víš prostě, že jsou to poctivé neviditelné runy."

    superkarma: 0 20.02.2008, 14:47:09
  13. avatar
    [72] Meander [*]

    Ťapina: Mně zubařka odhalila mnohé skryté kazy až tehdy, kdy jsem si rozštípla čelist a musela na panoramatický rentgen.

    superkarma: 0 20.02.2008, 14:43:04
  14. avatar
    [71] Ťapina [*]

    Já to vidím podobně, jako pajdin zubař - pokud se nedělá při každé prohlídce rentgen, tak se najdou jen ty kazy, které jsou už vidět. Při každé prohlídce rentgen se doufám nedělá nikde, já bych teda nebyla odvázaná z ozařování hlavy dvakrát ročně karcinogenním zářením
    Nehledě na to, že je fakt, že spousta malých kazů se vyhojí a uzavře sama, bez nutnosti vrtání, takže to, že zubař najde kaz, který vzniknul včera, a hned ho vyvrtá, nepovažuju za kvalitu zubaře. Možná mám jednu plombu díky tomu, že k nim zas tak často nechodím

    superkarma: 0 20.02.2008, 14:39:04
  15. avatar
    [70] ještěrka.ehp [*]

    * kdybyste chodila na pravidelné preventivní prohlídky, nemusela jste teď řešit takovéto problémy
    * osmičky mám vytržené 3 ze 4, z toho horní jsem si dobrovolně nechala vytrhnout naráz, dolní mi vysekávali, včetně toho řezání dásně, ale nevím, co je na tom tak strašného, když má člověk tak jako tak umrtvenou hubu, takže kdyby mi tam tančili čardáš, vyjde to (krom toho, že se tam nevejdou) nastejno
    * jediný, co mi fakt vadilo, byla ta injekce. To ani ta příšerně oteklá tvář a antibiotika potom mi nevadili tolik, jako když opíchaná čelist přichází k sobě

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:59:09
  16. avatar
    [69] Ťapina [*]

    Žábina: No ale zubař ten kaz taky najde až když je vidět, ne?

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:55:01
  17. avatar
    [68] Meander [*]

    mindulinka: "Zubař mi vzal i syna" Já už se lekla, že se tam platí dětmi

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:47:07
  18. [67] mindulinka [*]

    Mám skvělýho zubaře, akorát nejede na pojišťovnu. Osmičky mě začaly trápit v těhotenství - hezky si půl roku poporůstaly - jakmile jsem porodila, růst přestaly. Už je to 4 roky a mám je jen tak vystrčené, plánujeme druhý mimčo, tak že by zase kousek povyrostly, až budu těhotná . Zubař mi vzal i syna, ale preventivní prohlídka 3,5 letýho kluka mě vyšla na 400Kč - spočítal mu zuby a povozil na křesle .

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:44:21

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [66] e.b.e. [*]

    někdo zůstane blbej i s těma osmičkama

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:31:41
  2. [65] e.b.e. [*]

    já jsem měla všechny, už mam jenom dvě, ale můj zubař je naprosto úžasnej, takže no problem. Holt když se někdo behěm osmi let nestaví ani na preventivku a pak si vzpomene až když ho něco bolí a stylem "honem rychle pomozte" se najednou objeví v ordinaci, tak se nemůže divit já být na místě toho zubaře tak jí prohodim dveřma.

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:30:03
  3. avatar
    [64] pajda [*]

    Fifinka: Žábina: když jsem volala svému zubaři, že bych se ráda objednala na prohlídku (asi po dvou letech), takl se ozvalo "a chcete co? když vás to nebolí, tak sem nechoďte" a bylo vymalováno...podotýkám, že se mnou přežil dvě rozshálé oprecae čelisti, vyhozenou čelist a uvolněné zuby po pádu z koně, několik zánětů a řadu dalších potíží, ale z preventivních prohlídek taky odvázanej není. Udělá je, to ano, z nadšení ho opravdu podezírat nemůžu.

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:29:40
  4. avatar
    [63] Mirly [*]

    Pěkně jsem si s osmičkami užila,rostly mi pod stoličky a bolest byla nesnesitelná.Dlouho jsem neváhala,šla k zubaři,ten mne poslal do nemocnice.Zákrok nebyl zrovna příjemný,mám ale pokoj.

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:29:16
  5. avatar
    [62] Suzanne [*]

    Jo a proč není v anketě možnost, že osmičky prostě a jednoduše MÁM?

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:28:38
  6. avatar
    [61] Suzanne [*]

    Eleonor, já bych ti zubaře doporučila, ba i v Praze, ale nejede na pojišťovnu Osmičky mám všechny čtyři, mám je už 15 - 20 let, dvě zdravé, dvě opravené. Nemůžu si postěžovat. A kdyby mi je nějaký zubař chtěl trhat, tak ho Na co bych si ve stáří pověsila můstek?

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:26:55
  7. avatar
    [60] Amálie [*]

    Kelly: Svoje osmičky znám po třicítce pouze z rentgenu. Bože díky

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:23:02
  8. avatar
    [59] Fifinka [*]

    Ťapina: já tedy souhlasím s Žábinou. Mám jen dvě plomby. Tu první mi dělali už strašně dávno, ale ten druhý kaz našla dr. na rentgenu, vůbec nebyl vidět, ani mne nic nebolelo.

    Ten můj původní zubař nebere děti - takže jsem z praktických důvodů přešla k zubařce, ke které chodily obě mé děti. A tahle zubařka jako vstupní prohlídku udělala rentgen (nikdy před tím mi zuby nerengenovali, nebylo potřeba). A našla tam kaz. Ještě že tak...čekat až mne to bude bolet nebo to bude citlivé?

    Jinak teď chodím s dětma každého půl roku, tak jak zubařka řekne..se synem ovšem chodím na ortodoncii, momentálně kažé 4 týdny.

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:20:47
  9. avatar
    [58] Kelly [*]

    Mně se po 30 vyklubala pouze polovina 1 osmičky, zbytek nemám ... Pane Bože, díky ...

    superkarma: 0 20.02.2008, 13:10:47
  10. avatar
    [57] Žábina [*]

    Ťapina: já si myslím, že preventivky dobrý jsou...protože malej kaz si sama nenajdeš, až tě začne bolet zub, je už většinou velkej a vrtání pak pěkně bolí
    já chodím k zubaři několikrát do roka, nejen 2x, kvůli zubnímu kameni, kterej se mi dělá

    superkarma: 0 20.02.2008, 12:21:46
  11. avatar
    [56] Lostris [*]

    Eva Randová: a to rostly rovně? Já je taky nemám zkažený, ale půjdou ven, protože rostou mimo zubní oblouk a koušu se tím pádem do dásní.

    superkarma: 0 20.02.2008, 12:08:08
  12. avatar
    [55] Ťapina [*]

    Meander: A ty zuby, proč jenom osmičky? Já bych to hned po výměně mléčných vyrvala všechno a nasadila klapáky, ty se nekazí, nebolí, nedělá se na nich zubní kámen. Když prevence, tak prevence

    superkarma: 0 20.02.2008, 12:00:36
  13. avatar
    [54] Meander [*]

    Eva Randová: Měla by sis taky nechat preventivně amputovat prsty na nohou, než ti na nich začnou zarůstat nehty.

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:57:43
  14. avatar
    [53] Eva Randová [*]

    Já si nechala moudráky preventinně vytrhat hned jak postupně narostly.Nečekala jsem až se začnou kazit.Potom žádná injekce nezabere.K zubaři chodím 2krát do roka,preventině.

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:55:29
  15. avatar
    [52] Ťapina [*]

    femme: Kdo je stanovil? Jsou nám umožněny, pokud vím. To ještě neznamená, že tam každý musí chodit. Starat se o zuby znamená čistit si je, čas od času se na ně podívat, zkusit, jestli nejsou někde citlivé, ne jednou za půl roku u doktora, ale průběžně.

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:51:05
  16. avatar
    [51] femme [*]

    Ťapina: a proč jsou asi stanoveny preventivní prohlídky??

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:43:36
  17. avatar
    [50] Ťapina [*]

    femme: A ono starat se o zuby znamená chodit se zdravýma po doktorech?

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:35:32
  18. [49] tornado-lou [*]

    jak vas tak ctu, tak jsem mela neskutecny stesti.

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:33:46
  19. avatar
    [48] Ťapina [*]

    Aja: A to je ten největší průser, že plno lidí dokonce problémy má a ani tak k očnímu nedojde Skorotchýně se půl roku léčila s alegickým výtokem z oka (jednoho!), než někoho napadlo, že má vtočené víčko.

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:33:24
  20. avatar
    [47] femme [*]

    8 let??? mám hodného rodinného zubaře, ale rozhodně ho nedoporučím někomu, kdo se o svoje zuby nestará

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:21:57
  21. avatar
    [45] tyrkys [*]

    Pro uklidnění sem zkopíruji můj zážitek z loňského září

    Před třemi lety mi zubařka oznámila, že dvě moje osmičky musí ven. Poté, co jsem slyšela za hororové historky, jsem odmítla a tři roky jsem nebyla u zubaře. Osmičky si vesele cca jednou za půl roku zabolely, povyrotly, a jinak ok. Až před měsícem a půl to začalo bolet víc, než obvykle a nakonec se z toho vyklubal zánět. Po dvou dnech vyměňování drénů jsem si našla nového zubaře, který mi obě okamžitě vytrhnul, jen v lokálním umrtvení. Trhání bylo v poho, když přestaly působit injekce, bylo to maso, celé odpoledne jsem spala, ale druhý den jsem už docela normálně fungovala.
    Podotýkám, že jsem strašnej srab a nechávám si dávat injekce i na vrtání, ale tenhle zubař je tak úžasněj, že si od něj nechám dělat cokoli.

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:11:15
  22. avatar
    [44] Mylady [*]

    Jsem z Brna a sehnat dobrýho zubaře a k tomu, aby ještě bral pacienty - je problém. Dobrého zubaře si člověk musí hýčkat. Proto nechápu, že paní nechodila na preventivní prohlídky?! Jinak souhlasím s gerdou. Osmičky jsou problém a je potřeba urychleně najít lékaře. Můj syn teď byl na vysekávání osmiček z kosti a to je ještě neměl vylezlý ven. Užil si svoje, horečky, antibiotika, nateklá tvář týden. Pokud by to takhle nechal a k doktorovi by nešel, mohl mít vážné problémy. Takže rozhodně rychle k lékaři.

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:10:35
  23. avatar
    [43] Meander [*]

    Mohla by anketě být taky jednou možnost pro lidi, kteří nemají problémy?

    superkarma: 0 20.02.2008, 11:05:09
  24. avatar
    [42] Aja [*]

    Ťapina: Brýle ti dneska zaměří v každé druhé optice

    superkarma: 0 20.02.2008, 10:57:39
  25. avatar
    [41] Petunie [*]

    Bébina: tak to je spoušť...já měla stejnou operaci - všech nevylezlých osmiček z dásně naráz, v lokální anestezii (narkózu jsem odmítla) ale naštěstí úplně ukázkový průběh i hojení. Jediné následky byly lehoučké omrzliny na tvářích, které jsem si po operaci chladila ledem. A popraskané koutky po hodině strávené s otevřenou pusou roztaženou háky

    superkarma: 0 20.02.2008, 10:55:01
  26. avatar
    [39] kareta [*]

    Ťapina: k očnímu na preventivky chodím a brýle nenosím

    superkarma: 0 20.02.2008, 10:45:57
  27. [38] Bébina [*]

    tornado-lou: U me by to horor pri lokalni anestezii byl a stejne se nasel dokttor, ktery mi to chtel kuchat. Pry je to bezny zakrok. No dekuji pekne. Ja jsem mela zuby jeste v dasni, nekoukal z nich ani kousek a kdyz je pacili ven, prolomili mi jakousi prepazku co vede do nosu, pry se to bezne stava, ten zub pri paceni nekam uhnout musi. Doktorka co tyhle operace dela jak na bezicim pasu mi pak rikala, ze je rada, ze tu ranu vubec zasila, ze tkane bylo malo a nesmim si to potrhat, jinak si s tim uz neporadi. Uz se vidim, jak se mi v tom nekdo rejpe jen pri umrtveni.

    superkarma: 0 20.02.2008, 10:45:09
  28. avatar
    [36] gerda [*]

    Ťapina: máš pravdu, s očima jdu, až mi přestanou stačit brýle a potřebuju zkontrolovat zrak. Spíš se koukám, čím si ty oči načinčat - řasenky a tak

    superkarma: 0 20.02.2008, 10:40:13
  29. avatar
    [35] gerda [*]

    Manx: v Praze jste na tom asi špatně, u nás jsem zatím neslyšela, že by měl někdo velký problém dostat se k novému zubaři, co teda vím. Můj je špičkový a ještě přijímá. Ale jít u nás na pohotovost se zuby je věc jiná - protože v okolních městech zrušili zubařské pohotovosti, všecko se sjíždí sem, do jednoho místa, takže je to tam na dlouho a lituju lékaře, co má službu u křesla. Musí to být galeje.

    superkarma: 0 20.02.2008, 10:39:05
  30. avatar
    [34] Ťapina [*]

    No a já se klidně přiznám k tomu, že jsem jeden čas nebyla u zubaře přes 5 let, pak jsem šla, zas bylo všechno v pořádku, tak jsem zas rok a půl nebyla. Někdo se zubama prostě problémy nemá, většina lidí jo, tak je zažité, že by se mělo chodit na kontroly, ale chodíte na preventivky třeba k očnímu, když nemáte subjektivní potíže? A co je důležitější, jedno oko, nebo jeden zub?

    superkarma: 0 20.02.2008, 10:38:19

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme