Cestování

Motorka – zabiják


Říkal si Hurikán… Na našich silnicích rok od roku stoupá počet smrtelných havárií motorkářů. Od roku 2004 se už jejich počet zdvojnásobil. Podle policie je důvodem varovných čísel nepřiměřený hazard některých motocyklistů a také to, že motorkářů přibývá. Statisticky je přitom jízda na motorce šestkrát nebezpečnější než jízda autem.


Podle prodejců motorek i jejich řidičů zažívají české silnice motorkářský boom, s počtem řidičů se na silnicích množí i dopravní střety. V roce 2004 jich bylo 1711, o rok později 1925, v roce 2006 byl zaznamenán mírný pokles na 1818 a v roce 2007 už jich bylo 2169.


Ilustrační fotoI počet smrtelných nehod má stoupající tendenci. V roce 2004 zahynulo na velké motorce 56 lidí, o rok později 64, předloni 75 a loni jich bylo už dokonce 115.


Pětasedmdesát procent havárií zavinili sami motorkáři, dopravní nehody mají na svědomí spíš ti mladší.


Řídila jste vy sama někdy motorku? I vy snadno podlehnete jízdě s větrem o závod? Jezdí vaše dítě na silném motocyklu? Co spíš zabrání nehodám „rychlých strojů“: zákonná omezení rychlosti, intenzivní dopravní výchova, působivá prevence (např. naturalistické ukázky tragických nehod v médiích)?

   
10.03.2008 - Zahraničí - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [57] karolina78 [*]

    Když se jezdí opatrně a pokud se nosí to správné motocyklové oblečení, tak si myslím, že člověku nic nehrozí

    superkarma: 0 16.12.2013, 09:03:10
  2. avatar
    [56] wich [*]

    Ale no tak... Všichni řidiči motorek nejsou , stejně jako se nedá říct o všech řidičích aut, že jsou ti skvělí řidiči. Soukromě říkáme motorkářům DDO, panžto když se tam něco stane, je důsledek jasný, ale nemyslím si ani náhodou, že to jsou hovada, co dělají na silnicích bordel.

    petul: Zajímavé. Pořád se nadává na mladé řidiče, ale co mi nebo někomu blízkému kdy někdo udělal na silnici prasárnu, byl to většinou řidič/ka nad 50 .

    superkarma: 0 10.03.2008, 18:15:37
  3. [54] mindulinka [*]

    Dřív jsem dělala zmiňovaný "batůžek". Dnes mě na motorku nikdo nedostane - nejsem tolik chráněná plechama jako v tradiční plechovce a to už mi teď dost vadí. Jinak se mi párkrát stalo při odbočován - rozhlídnu se, v protisměru nikdo, v zrcátku prázdná rovinka, a když zatáčím volantem doleva - najednou vzzzzzzzzm - a předjede mě šílenou rychlostí motorka. Strašně rychle a nečekaně se odněkud vynoří - je to pravidlem, protože takhle odbočuju denně v obci ke svýmu domovu a pravidelně mám strach, že mě někdo sejme a většinou auto po tý rovince zahlídnu hodně brzy, ale motorka se prostě vynoří z čista jasna a vůbec jí nezajímá, že je v obci 50.

    superkarma: 0 10.03.2008, 16:14:00
  4. avatar
    [53] kareta [*]

    ano
    ne
    neeee
    asi represe, po dobrém to nejde

    Kamarád přišel na motorce o ruce- jednu amputovali, druhá ochrnula- sejmulo ho auto

    superkarma: 0 10.03.2008, 14:34:40
  5. avatar
    [52] gwen [*]

    Papíry na motorku nemám, ale jezdit na ní trochu umím. Kámoška si chtěla udělat řidičák na motorku. Přijeli ke křižovatce a zastavila na červenou, jelikož motorka s instruktorem vážila tak tunu, musela to vzdát. Prostě oba neudržela. Prej dost lidí to kvůli tomu vzdá.

    superkarma: 0 10.03.2008, 14:05:30
  6. avatar
    [51] kačenka0 [*]

    Na motorku jsem se vždycky bála sednout A to přesně z toho titulu, že neukáznění jsou "plechovkáři" a člověk na motorce (zpravidla) nehodu víc odnese. Byť za ni třeba nemůže Po nehodě, která se mi stala minulý týden (ženská v tranzitu mojí Fábii smetla ze silnice ) už jsem téměř přesvědčena, že řidiči aut se chovají mnohem bezohledněji než motorkáři! A bouraček aut je opravdu mnohem víc. O bouračkách motorek se ale víc píše

    superkarma: 0 10.03.2008, 12:03:18
  7. avatar
    [50] OlgaMarie [*]

    Nebezpečí vidím v tom, že dopravní prostředky řídí lidé. Táta jezdil plochou dráhu a motorkářům v koutku duše závidím, už nemám odvahu. Jedna motorka mě kdysi přizabila a byl to příslušník StB, jel v dešti, s kopce a s vypnutým motorem.

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:53:53
  8. avatar
    [49] trdlo [*]

    A mely by se pokacet ty stromy podel sjezdovek, ktere zabiji chudaky lyzare.

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:49:40
  9. avatar
    [48] trdlo [*]

    Z_U_Z_U: presne tak

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:48:15
  10. avatar
    [47] petul [*]

    Z_U_Z_U: Přesně tak Taky jsme na motorce zvyklí přemýšlet i za ty ostatní a předvídat

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:29:00
  11. avatar
    [46] bookcase [*]

    Majucha: jj, taky tak. Minulý týden mi z vedlejší vjel do cesty policajt ve služebním autě

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:24:25
  12. avatar
    [45] bookcase [*]

    A co takhle lyžaři? Přibývá nehod na sjezdovkách http://www.denik.cz/z_domova/pirati_sjezdovek20080310.html
    O tomhle byste mohli psát článek

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:23:43
  13. avatar
    [43] Z_U_Z_U [*]

    Kamarád na motorce přišel o nohu. Jel normálně, ale z vedlejší mu tam vletěla telefonující paní podnikatelka ve fabii Na mašině je to tak, že když jedeme a vidíme auto na vedlejší, předem počítáme, že nám tam vletí. Dneska bohužel člověk musí počítat s tím, že mu řidiči plechovek dělají jednu prasárnu za druhou. jinak se připojuji k tomu, že motorkář je pro mne něco úplně jiného, než ti osmnáctiletí blbouni co vydrndali z rodičů silničku a dokazují si, jací jsou borci. I na srazech je to s nimi o hubu, neukáznění, dělají ostudu

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:17:27
  14. avatar
    [42] Solei [*]

    trdlo: myslím, že toho vím docela dost.

    superkarma: 0 10.03.2008, 11:08:00
  15. avatar
    [41] trdlo [*]

    Solei: ty toho zase vis.
    Sonne: presne tak.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:59:44
  16. avatar
    [40] átéčko [*]

    Sonne: bookcase:Ch.Z. Kochanská:

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:57:52
  17. avatar
    [39] bookcase [*]

    Zrovna v pátek jsem přecházela přes cestu, když kolem mě projížděl týpek v super bavoráku, telefonoval a jel jak hovado.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:56:41
  18. avatar
    [38] petul [*]

    Sonne: Ch.Z. Kochanská: Já taky

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:55:53
  19. avatar
    [37] bookcase [*]

    Sonne: taky se podepisuji

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:55:12
  20. avatar
    [36] átéčko [*]

    Blbost! Odkud máte statistiky? 68% nehod s motocyklicty zaviní někdo jiný....náhodou se o to hodně zajímám

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:55:04
  21. avatar
    [35] Ch.Z. Kochanská [*]

    Sonne: Pod to se podepíšu!

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:50:07
  22. avatar
    [34] Sonne [*]

    Solei: Kolik motorkářů znáš osobně? Já jich znám opravdu požehnaně!!! A každý z nich si to jezdí na motorce užít, ne sebe nebo někoho zabít. Všichni se chtějí vrátit v pořádku domů. A ti dobrovolní dárci orgánů (z večerních zpráv) pro mě nejsou motorkáři. Je třeba trochu rozlišovat, házet všechny do jednoho pytle a soudit je, to zvládne každý. I ten, co o tom nic neví...

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:49:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] petul [*]

    Solei: Neříkám, že jízda na motorce je bezpečná. Ale je to všechno o lidech.
    Ne všichni motorkáři při jízdě zapomínají a riskují a kochají se tím, jací jsou oni sami borci.
    Kolik lidí v autě telefonuje, kouří, baví se se spolujezdcem, ženský se malují, věnují se dětem v zadu, poslouchají rádio? Toto na motorce dělat nemůžeš, tam se soustředíš jenom na tu jízdu.

    My chceme být jako ti padesátiletí Švýcaři, kteří cestují po Evropě a proto jezdíme tak, abychom se toho ve zdraví dožili, víš?

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:47:18
  2. avatar
    [32] Solei [*]

    Ch.Z. Kochanská: to je taky pravda, ale často vadí nejen motorkáři, ale i cyklisti - takovou stupiditu nechápu. Ale i to je důvod, proč budu na motorce jezdit maximálně tak z Opavy do Krnova.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:41:40
  3. avatar
    [31] petul [*]

    Ch.Z. Kochanská: Přesně Takových situací jsme taky pár zažili
    Stačí si přečíst černou kroniku v ČMN (pro ostatní - motocyklové noviny) - kolikrát je tam napsáno, že k nehodě došlo tak, že auto, které jelo na vedlejší, nedalo přednost motorkáři, který je po hlavní A takových by se našlo víc...

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:40:15
  4. avatar
    [30] Solei [*]

    petul: člověk na motorce má často tendence riskovat. Osobně jsem viděla jak přímo na letné - kde je prakticky neustále kolona aut - nabourala motorka, tu ránu nemohl přežít. Navíc jsem měla kamarádku motorkářku. Během loňska se jí zabili dva blízcí přátelé - oba vyjeli z podchlazené vozovky kdy nezvládli zatáčku a rozplácli se o strom.
    Jasně, taky jsem viděla padesátileté švýcary jak na motorce křižovali evropu, ale to byla výjimka. Většinou, si ti lidé chtějí užít určité svobody a kochají se natolik jízdou a tím jací jsou oni sami borci, že zapomínají a riskují.
    O tom jestli se o tom víc mluví s tebou nesouhlasím, tam odkud pocházím se na motorkách prohání i starý báby (jak jinak by se dostaly do práce) - důvodem častých zpráv je to, že v přepočtu kolik jezdí motorek je víc smrtelných zranění než na počet aut.
    Ty si klidně zastávej názor, že jízda na motorce je bezpečná a že riskují stejně jako řidiči aut, ale já si to nemyslím, motorkáři riskují častěji.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:39:33
  5. avatar
    [29] Ch.Z. Kochanská [*]

    petul: Ono se taky vůbec nemluví a nepíše o tom, co kolikrát řidič v plechovce motorkáři provádí. Bohužel schválně, pár takových okamžiků jsem zažila. To se potom nedivím motorkáři, kterej po takovým zážitku, kdy mu plechovkář připraví život ohrozující situaci - mu ukopne zrcátko. Některým řidičům prostě motorkáři vadí tolik, že by je snad i přizabili.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:36:57
  6. [28] z.u.z.a [*]

    petul: i přes tu přezdívku jsou rozsekaní motorkáři údajně jako dárci orgánů nevhodní, protože bývají moc rozsekaní...

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:36:15
  7. avatar
    [27] petul [*]

    Sonne: Díky

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:34:18
  8. avatar
    [26] petul [*]

    Meander: Co si má co v padesáti kupovat motorku? To má přece čekat na vnoučata a štrykovat svetry

    Ségře to schvaluju všema deseti a přeju jí spoustu šťastně ujetých kilometrů a hezké výlety

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:34:02
  9. avatar
    [25] Sonne [*]

    petul: Naprosto s tebou souhlasím!!!

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:31:48
  10. avatar
    [24] petul [*]

    Solei: A proč nechceš i auta nedostupný a s drahým servisem? Řidiči aut neriskují?
    V životě jsem viděla jenom 1 nehodu motorky, ale za to asi sto nehod aut. V rádiu taky věčně hlásí kolony kvůli nehodě aut, kamiónu apod.
    O nehodách motorkářů se víc mluví, to je celý

    A ty žiješ někde jinde než v ČR? Tady opravdu není třičtvrtě roku zima a neprší Jezdili jsme v lednu, v únoru, jezdíme teď a budeme jezdit zase až do listopadu. Takže přestávku jsme měli vlastně jenom v prosinci, protože byl sníh

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:30:53
  11. avatar
    [22] petul [*]

    Majucha: A taky článek o ženských s kočárkem, které přechází na červenou, o lidech, kteří si krátí cestu přes koleje, důchodcích s berlama, kteří chodí mimo přechod a děsně se diví, že jim auta nezastavují atd.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:27:29
  12. avatar
    [21] Z cluster [*]

    Majucha: ...aneb "Bába nebo sníh, vždyť je to jedno"

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:27:15
  13. avatar
    [20] Meander [*]

    Moje sestra si nadělila k padesátinám choppera. Měla bych jí poslat link na tenhle článek, aby choppera prodala a koupila si důchodky a tašku na kolečkách.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:26:53
  14. avatar
    [19] Solei [*]

    já bych motorky udělala natolik cenově nedostupný a s tak drahým servisem, že každý by si brzo rozmyslel jestli bude riskovat, že ji rozmlátí na prvním svahu.
    A když budu ošklivá, za blbost se platí.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:26:36
  15. avatar
    [18] *modrá [*]

    Včera ukazovali airbag pro motorkáře .. takovou vestu co se kolem nich rychle nafoukne když narazí... no i tak jsou to dárci orgánů .. bohužel

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:26:28
  16. avatar
    [17] Solei [*]

    Majucha: myslíš ty neosvětlené babky v tmavých hadrech na kostitřasech se špatnýma brzdama?

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:24:42
  17. avatar
    [16] bookcase [*]

    Majucha: http://zpravy.idnes.cz/cyklista-vjel-na-prejezdu-ve-veseli-primo-pod-vlak-fs6-/brno.asp?c=A080310_081438_brno_dmk

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:24:21
  18. avatar
    [15] petul [*]

    A mrtvých motorkářů přibývá taky proto, že motorek jezdí čím dál víc. Před pár lety byla motorka snem mnoha lidí, ale neměli na ni. Teď jsou motorky cenově dostupnější a tím pádem na ni mají třeba i ti osmnáctiletí borečci, kteří vidí motorkaření v tom, že to rozpálí na dvěstě a jsou nesmrtelní...

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:23:58
  19. avatar
    [14] Chameleonka [*]

    petul: chtěla V pátek jich tu bylo málo Měli by v redakci přitvrdit, už měli slušně nakročíno s tím roztrhaným potraceným miminkem, ale od tý doby je to zase jenom bídnej čaj

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:23:44
  20. avatar
    [13] Solei [*]

    Na motorce jsem párkrát jela. Průsmyk Staller Settle je na motorce zajímavý. Ale této aktivitě neholduji a motorku nemám. Nevidím důvod abych si v zemi kde je třičtvrtě roku zima nebo prší kupovala něco kam teče a fouká, když si za stejnou cenu koupím už docela slušné auto.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:23:35
  21. avatar
    [12] bookcase [*]

    petul: já taky...Ale to se dalo čekat

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:23:01
  22. avatar
    [10] petul [*]

    bookcase: Ch.Z. Kochanská: Jsem se normálně naštvala

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:21:39
  23. avatar
    [9] petul [*]

    Jezdila jsem pár let jako spolujezdce a teď řídím motorku sama Jezdím opatrně, můj přítel také, jsme výletníci a ne závodníci.

    Stává se nám dost často, že nás předjíždí auta hodně velikou rychlostí, přes plné čáry, v zákazu předjíždění Zrovna včera jsem tam, kde byla sedmdesátka, jela opravdu sedmdesát a málem mě sejmul řidič v BMW - předjížděl přes plnou a asi stovkou
    Je jasný, že nektěří motorkáři jezdí jako , jsou to většinou ti mladí, kteří si potřebují něco dokazovat a machrují, taky je nechápu a doufám, že z toho vyrostou.

    Takže prosím nezobecňovat - ne všichni motorkáři jsou hovádka a dárci orgánů, stejně tak jako nejsou všichni řidiči aut andílci, kteří jezdí předpisově...

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:20:37
  24. avatar
    [8] Ch.Z. Kochanská [*]

    Jo, takový článek jsem čekala a nadpis se opravdu povedl!

    petul: Jo, je to tak.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:18:41
  25. avatar
    [6] petul [*]

    Chameleonka: A dlouho tady taky nebyl článek o tom, jak jezdí řidiči aut Je to všechno o lidech - i mladí smradi v autech jezdí s prominutím jako hovada

    A chtěla bys i fotku zohaveného mrtvého řidiče auta?

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:16:59
  26. avatar
    [5] bookcase [*]

    femme: jj, to je nejlepší

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:16:58
  27. avatar
    [4] femme [*]

    jj, jako první jsem měla padesátku, pak 250 a nakonec jsem řídila 360 ale stejnak jsem nejvíc milovala přilepit se na řidičova záda a pozorovat okolní krajinu

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:13:21
  28. [3] Pavla_b [*]

    "o rok později 64t, předloni 75t pět"
    nešlo by to opravit? co jsou ta t?

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:12:48
  29. avatar
    [2] Chameleonka [*]

    Hurá, takovej článek už tu dlouho chyběl!!
    Prosila bych ještě nějakou fotku zohaveného mrtvého motocyklisty!

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:12:18
  30. avatar
    [1] bookcase [*]

    Ne, ale jezdím ráda jako batůžek
    Ano
    Ne
    Nevím, těžko říct. Na mě osobně působí fotky rozčtvrcených motorkářů z nehod.

    superkarma: 0 10.03.2008, 10:12:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme