Rodina

Moji maminku mlátili za zbytečnosti

Čtenářka Nugyna nám poslal příběh své maminky i svůj. Byla vychovávána velmi volně a je za to své mamince vděčná.

Dobrý den přeji redakci i všem čtenářkám,

toto téma je pro mě aktuální, jelikož dítě mám a nechci zůstat jen u jednoho.

Moje maminka byla vychovávaná velmi tvrdě, dodnes nechápu, jak mohla svému otci odpustit a ještě si ho vážit. Mlátil jí za maličkosti..jako že neumyla denně boty, nesebrala smítko, kterého si všiml, nebo jen tak, že se špatně vyspal.

Dělal v chemických závodech a nechápal, že mamce chemie nešla, tak jí mlátil i za to. Musela pak docházet na psychiatrii a tam jí dávaly do pořádku a zařekla se, že své děti mlátit nebude. A taky se tak stalo.

Ale mě zase vadilo, že mi raději občas jednu nevrazila..místo toho jsem musela poslouchat hodinové vysvětlování, proč by to tak nemělo být a proč je to tak špatné. Ale vždy mi věřila. Ať jsem sešla z cesty a dala se jinou, než ona doufala..pořád mi byla oporou.

Když jsem se měla rozhodovat o svém povolání, vůbec jsem nevěděla, co bych chtěla dělat. Byla jsem vždy průměrné dítě, jen mi nešel dějepis a učitelka mi k mým 3 trojkám na konečné vysvědčení dala pětku z dějepisu, který není vlastně rozhodující se slovy, že se mám jít učit na prodavačku a že na nic jiného nemám...

Mojí maminky se tohle hodně dotklo, ale nechtěla mi do toho mluvit, myslela si, že mám na víc. Ale nechala mě zase poznat samu sebe. Šla jsem se vyučit na prodavačku a po vyučení jsem zjistila, že tuhle práci už nikdy nechci dělat.

A šla jsem do práce jako dispečerka...tam mou pozici zrušily a já zkusila telefonní operátorku. A teď jsem na mateřské. Za celou dobu byla moje maminka vždy při mě. Řekla mi vždy jen svůj názor, ale nechala mě ve všem si to zkusit. Nic mi nezakazovala. Ale teď s odstupem času si uvědomuju, jak moc to pro  ní muselo být těžké.

Ona předem věděla, že prodavačka ze mě nikdy nebude, věděla, že první moje láska není hodna mé lásky, neboť to byl feťák, ale nechala mě, abych to zjistila sama. A dobře udělala. Kdyby mě nutila, asi bych na just udělala hloupost.

Chci své děti vychovávat jako vychovávala ona. Nechám je jít si svou cestou. A pokud budou v něčem dobří, budu je v tom  jen podporovat. Musí najít hlavně sami sebe. Do ničeho je nutit nebudu. Jen budu mít těžké srdce, když budu vědět, že mé dítě udělalo velkou hloupost a musí na to přijít samo.

Nevim, zda co jsem napsala se vůbec hodí na dnešní téma, ale chtěla jsem jen tím vším říct, že bychom neměli své děti nutit do něčeho, co oni nechtějí...to je to nejhorší co můžem udělat.

Vzít jim jejich identitu... aby pak nevěděli, co vlastně chtějí.


přeji pěkný den Nugyna
Text nebyl redakčně upraven


Děkuji Nugyno za váš příspěvek. Vy mluvíte stále jen o své výchově, jako by ve vašem světě neexistoval mužský výchovný element. Jak se to líbilo vašemu tatínkovi? Co otec vašeho dítěte, ten tento názor sdílí s vámi? Víte, já mám krom 10letého syna i 18letého, a ten právě dělá jednu z obrovských chyb a já to velmi těžce nesu a rozhodně se nechci podílet na tom, že ho nechám zničit si život leností... I za cenu, že mne bude chvíli nenávidět, mu jeho počínání nebudu schvalovat. A budu ho nutit velmi tvrdými prostředky, aby tu chybu neudělal. Ale cítím, že být matk, je trochu o něčem jiném než být otec….

Dnes máme téma dne: Čím chcete, nebo byste chtěly, aby vaše děti byly. Umělci, nebo sportovci?

  • Je to jinak u holčiček a u kluků.
  • Musela jste někdy volit u sebe, nebo u dětí? Jak?
  • Nebo se má nechat dítě být, ať si dělá, co chce? Opravdu vždy?
  • Těch možných podtémat je spousta a věřím, že na ně samy upozorníte.

redakce@zena-in.cz

A jednu z vás odměním ještě dnes překvapením. Počítám, že přesně v 16.00.

   
08.12.2011 - Příběhy - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] Saritka [*]

    U nás také sem tam ulítla ruka , ale jen výchovně.Sml22

    superkarma: 0 20.12.2011, 17:43:33
  2. [47] jarčinka [*]

    Souhlasím s komentářem pod článkem.

    Jako matka dvou synů jsem občas musela vyslovit svůj názor na to či ono právě v okamžiku, kdy jsem věděla, že by tzv. udělali v životě botu. Nenutila jsem je změnit svůj postoj, názor - rozhodnutí už bylo na nich. Později se ukázalo, že jsem takto získala cennou důvěru svých synů a obracejí se na mne o názor. Některé věci jsou choulostivé a pak jim upřímně řeknu: nevím si v tomto rady - a oni vědí, že je to určitá hranice. Jako rodič jsem musela občas riskovat, že by mně vlastní děti nenáviděly, protože přihlížet k jejich zkáze by mně odrovnalo.

    Hrát si na hodného, co jim vše dovolí se časem vymstí.

    superkarma: 0 08.12.2011, 22:03:15
  3. [46] Jala [*]

    magic11 — #36 Taky dávám za pravdu komentáři šéfredaktora.

    Jinak příběh zajímavý, i když není úplně na zadané téma.

    superkarma: 0 08.12.2011, 19:17:52
  4. avatar
    [45] babicka11 [*]

    taky znám rodinu, kam pro pár facek nejdou daleko, já bych to nedokázala - bít svoje děti, všechno jde vyřešit v klidu..

    superkarma: 0 08.12.2011, 18:26:58
  5. [44] jerenika [*]

    ..nechápu, jak může rodič trestat dítě za smítko Sml68

    ..můj přítel taky sice prská kvůli drobku na zemi, ale zase od malinka cácorky ví, že tam nepatří a seberou je, jsou aspoň čistotné, to je pravda Sml16

    ..ale trestat je za to, ..dokonce bít, to ne, to bych nedopustila..  Sml23

    superkarma: 0 08.12.2011, 17:15:29
  6. [43] Alla 11 [*]

    Taky mi maminka vysvětlovala a já bych někdy raději brala tu facku. Naštěstí ani ji nikdo doma tělesně netrestal.

    superkarma: 0 08.12.2011, 16:16:33
  7. [42] Boženečka [*]

    Sml80

    superkarma: 0 08.12.2011, 14:18:58
  8. [41] Astrud [*]

    hubajda — #9 pokud opravdu osobně znáš takovou rodinu, kde děti bijí za to, že se baví s kamarády a nahé musí klečet, tak jediné možné řešení je to okamžitě hlásit! Já osobně bych to hlásila hned 2x: jednou na sociálku a jednou na policii. Říkat si sama pro sebe, že to je "hrozný" těm dětem moc nepomůže!

    superkarma: 1 08.12.2011, 14:08:52
  9. avatar
    [40] nugyna [*]

    átéčko — #39 diky za povzbuzeni..uz jsem zacla o sobe pochybovat. Vubec mi to pri tom psani nedoslo..asi to beru jako samozrejmost...i kdyz bych nemela. Ale je fakt, ze bych to bez toho myho chlapa nezvladala...klobouk dolu, kdyz je samozivitelka a nema ani babicku, ktera by pomohla..clovek potrebuje oporu

    superkarma: 0 08.12.2011, 14:06:28
  10. avatar
    [39] átéčko [*]

    nugyna — #38 To ne, ale většina z té každodenní péče a výchovy je na nás.

    1. na komentář reaguje nugyna — #40
    superkarma: 0 08.12.2011, 14:01:58
  11. avatar
    [38] nugyna [*]

    on ten clanek asi opravdu vypada, jako kdybych vychovavala jen ja a nenechala meho chlapa...ale vychovavame spolu..samozrejme. Mel to tezke v detstvi take a nechce,aby nas syn trpel. Hodne mi pomaha

    1. na komentář reaguje átéčko — #39
    superkarma: 0 08.12.2011, 13:59:51
  12. avatar
    [37] átéčko [*]

    nugyna — #29 Dětem se ubližovat nemá. Ani jakkoliv jinak je týrat. Když vidím "maminku" jak bije své dítě, je mi z toho úplně špatně. Sleduji maminky s dětmi i venku. Některé si s dětma hrají, povídají si s nimi. Ukazují jim věci, zvířata a lidi okolo sebe. Jiné se sluchátky na uších nepřítomně hledí, ostatní si povídají mezi sebou, nebo telefonují. A na těch dětech je to za pár let znát.Sml22

    superkarma: 0 08.12.2011, 13:30:56
  13. [36] magic11 [*]

    Líbí se mi komentář Radka K. pod článkem Sml67 My s manželem jsme jak obránci rodinné pohody a někdy i tvrdě musíme zasáhnout zejména proti 21-letému synkovi, který by jinak shnil.

    1. na komentář reaguje Jala — #46
    superkarma: 1 08.12.2011, 13:26:30
  14. avatar
    [35] kobližka [*]

    átéčko — #27 Neříkej,žes nikdy symbolicky neplácla dítě přes zadek?Tos teda anděll!Tohle bych nenazývala tělesným trestem,pod tím pojmen si představuju něco jiného.Ale budiž,každá máme jiný názor a já se klidně přiznám,moje holky "výchovné" třepnutí dostaly.

    superkarma: 0 08.12.2011, 13:07:09
  15. [34] jithule [*]

    to je to poslední

    superkarma: 0 08.12.2011, 12:50:38
  16. [33] marienka-m1 [*]

    Své děti mlátit rozhodně nebudu. Já jsem nějakého toho lepáka dostala, ale někdy nebylo zbytí. Občas si vzpomenu na své dětství-byla jsem hrozný hajzlík... snad nebudou moje děti po mě Sml16

    superkarma: 0 08.12.2011, 12:43:38
  17. avatar
    [32] honzik101 [*]

    je to sice nepochopitelné, ale tyto děti si rodičů váží víc, nevím proč to tak je

    superkarma: 1 08.12.2011, 12:09:12
  18. avatar
    [31] nugyna [*]

    syrrit — #23 je to množnéSml54..tedy možné.Sml30

    superkarma: 0 08.12.2011, 11:55:57

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] nugyna [*]

    átéčko — #19 dekuji, pohladi to na dusicce, kdyz to nekdo rekne, nebo napise a nezna me.

    superkarma: 0 08.12.2011, 11:53:58
  2. avatar
    [29] nugyna [*]

    hubajda — #9 tohle kdyz vidim, tak se mi chce jen brecet a tem rodicum bych vzala obcanky a hodila je do basy naq dozivoti a nechala je volne..aby jim vezni dali to, co oni davali svym detem. Mam jen vztek, kdyz vidim, jak nekdo jim bije deti. Ja osobne bych ty lidi udala...a rekla bych jim  i, ze jsem to byla ja a proc jsem to udelala. Ty dddeti za to nemuzou

    1. na komentář reaguje átéčko — #37
    superkarma: 1 08.12.2011, 11:50:07
  3. [28] sludka [*]

    Nevím zda je tak volná výchova na místě. Někdy je potřeba děti postrčit co by chtěly v živitě dělat a vo dokázat. Ve 14 letech nemají ještě zcela vyhraněné zájmy a rodiče by jim měli pomoc.Sml22Sml22

    superkarma: 2 08.12.2011, 11:49:24
  4. avatar
    [27] átéčko [*]

    Mapela — #25 Pár na zadek je taky tělesný trest. Nebo cos myslela, že to je? malé dítě přes zadeček, většímu pohlavek, puberťákovi řemenem. To jsou tělesné trestySml22

    1. na komentář reaguje kobližka — #35
    superkarma: 0 08.12.2011, 11:26:58
  5. avatar
    [26] átéčko [*]

    kobližka — #24 To ano, jenže ten není vždy po ruce. Já to taky nechápu.

    superkarma: 0 08.12.2011, 11:25:38
  6. [25] mapela [*]

    Kruté tělesné tresty nesnáším. Dítě je proti nim bezbrané

    a jsou i jiné výchovné prostředky. Neříkám pár na zadek.

    1. na komentář reaguje átéčko — #27
    superkarma: 0 08.12.2011, 11:25:04
  7. avatar
    [24] kobližka [*]

    átéčko — #22 K tomu dobře poslouží boxovací pytel

    1. na komentář reaguje átéčko — #26
    superkarma: 0 08.12.2011, 11:12:47
  8. avatar
    [23] syrrit [*]

    nugyna - málo tě řezali, rozhodně by ti to prospělo :-))

    1. na komentář reaguje nugyna — #31
    superkarma: 2 08.12.2011, 11:10:29
  9. avatar
    [22] átéčko [*]

    kobližka — #20 Vybije si vztek.

    1. na komentář reaguje kobližka — #24
    superkarma: 0 08.12.2011, 11:08:15
  10. avatar
    [21] delfi.na [*]

    jsem  pro nechat dítě jít svou vlastní cestou, ale samozřejmě pod dohledem a korigováním rodičů

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:39:18
  11. avatar
    [20] kobližka [*]

    Nevím,jaké potěšení mají někteří rodiče z toho,že mlátí děti,to nepochopím.

    1. na komentář reaguje átéčko — #22
    superkarma: 0 08.12.2011, 10:38:39
  12. avatar
    [19] átéčko [*]

    Nugynko, měla jsem podobé dětství, jako tvá maminka. Je moc dobře, že tě nemlátila. Vyrostla z tebe fajn rozumná ženská, která má svou osobnostSml67

    1. na komentář reaguje nugyna — #30
    superkarma: 0 08.12.2011, 10:33:43
  13. [18] FAXÍK [*]

    tatínek byl pěkný tvrďák a mlácení se maminka vyvarovala, když to sama poznala u sebe

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:27:55
  14. avatar
    [17] rusalka2008 [*]

    Já taky děti nenutím do ničeho, jen se snažím radit, aby mi jednou nevyčítaly, že jsme vše s mužem nechali na nich nezkušených... bohužel je to i ve výběru střední školy, dcera se rozhodla, ač je vyloženě studijní typ, že gymnázium nikdy a přes to nejede vlak. Nenutím ji, ale vysvětluju...

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:27:25
  15. avatar
    [16] v.poho [*]

    Vždycky to tak úplně nejde nechat jít dítě svou vlastní cestou, i když s tím v podstatě souhlasím.

    Ale představte si, že vaše dítě bude mít zálibu třeba škrtit lidi..... Protože i malí psychopati mají maminky.Sml57 Prostě nechat jít - OK, pokud to nepřeroste určitou míru. Pak je třeba korigovat. A leckdy hodně.

    superkarma: 1 08.12.2011, 10:25:02
  16. [15] Gebre [*]

    Občas slyším od své dcery poděkování za výchovu - že jsem ji v některých věcech příliš neomezovala a nechala ji jít svou vlastní cestou. Udělá mi to vždy velkou radost. Pokud ještě máte možnost, řekněte to také.

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:18:15
  17. [14] Luďka [*]

    pěkné, také děti nenutím, ať si vyzkouší, ale názor si řeknu Sml22

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:18:10
  18. [13] kajinek [*]

    Co si člověk nevyzkouší, tomu nevěří. jsem ve věku kdy si občas říkám táta měl pravdu, když mi tenkrát říkal svůj názor.

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:12:04
  19. avatar
    [12] dasena [*]

    hubajda — #9 to by  asi na ně musel někdo upozornit

    superkarma: 3 08.12.2011, 10:11:58
  20. avatar
    [11] hubajda [*]

    ladouch — #7 take dceru do niceho nenutim jen reknu svuj nazor na to ci ono stejne by si nenechala ted rict je ted v pubertalnim veku

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:11:36
  21. avatar
    [10] Jindriska8 [*]

    Maminka je asi poklad,ale na druhou stranu mají maminky taky zakazovat a přikazovat,beru to podle sebe a nikomu jsem tím neublížila.Sml22

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:09:51
  22. avatar
    [9] hubajda [*]

    dasena — #3 to bych nerekla ze by dosla socialka znam jednu rodinu kde biji obe deti jak malou asi tak 3-4 nebo uz strasi 13 letou jen za to ze se treba bavi s kamaradkou tak dostava  vyprask ta starsi a jak zlobej tak musi nahe klecet nebo na hrachu a socialka nic a take je v telce casto videt ze nekde deti biji a tyraji a tez nic neudela socialka nemuzes tak moc verit socialce mozna zalezi jak kde

    1. na komentář reaguje dasena — #12
    2. na komentář reaguje nugyna — #29
    3. na komentář reaguje Astrud — #41
    superkarma: 0 08.12.2011, 10:09:44
  23. avatar
    [8] hubajda [*]

    moc hezke psani o mamince

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:06:13
  24. avatar
    [7] ladouch [*]

    moc hezky napsané, ani já děti nikdy nenutila do ničeho, jen jsem je včas varovala, aby si nenatloukly čumákySml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje hubajda — #11
    superkarma: 0 08.12.2011, 10:06:10
  25. avatar
    [6] lacetka [*]

    Nugyno, napsalas to hezky. Mám to nastavené podobně. Slabší povahy, které to bez prosazování svého názoru ve smyslu "nenechám ho ničit si život" to asi nechápou a možná nikdy nebudou, ale já osobně dávám vlastní cestě, vlastní zkušenosti ve svém vlastním životě vždy přednost. Chybama se člověk učí. O tom je život Sml67

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:03:16
  26. avatar
    [5] marcela-1 [*]

    Sml67 hezké Sml67

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:02:51
  27. [4] Jarulka [*]

    Mně maminka taky nikdy neuhodila, myslím teda, že jako dítě jsem dostala určitě, ale nepamatuju si to, od tatínka jsem dostala, ale zaslouženě.

    Ale hlavně chcu napsat, že mě taky nechala ve všem vymáchat! Našla jsem si kluka, na začátku řekla, není to ten pravý, ale musela sem si na to přijít sama a došlo to tak daleko, že mě okradl a já byla pořád slepá. Bylo toho více, ale už dlouho si říkám, že maminka má vždycky pravdu a já na to přijdu až s odstupem času!

    superkarma: 0 08.12.2011, 10:02:32
  28. avatar
    [3] dasena [*]

    tak nevím, ještli to byl dobrý tatínek, dnes by na něj přišla sociálka

    1. na komentář reaguje hubajda — #9
    superkarma: 0 08.12.2011, 10:01:23
  29. [2] meme [*]

    Pěkné vyznání mamince.

    superkarma: 0 08.12.2011, 09:58:34
  30. [1] meme [*]

    Pěkné vyznání mamince.

    superkarma: 0 08.12.2011, 09:58:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme