Vztahy

Moje holka mluví jako dlaždič!

O ženách se často hovoří jako o něžném nebo slabším pohlaví. Muži si však stále častěji stěžují, že mnohé krásky jaksi zhrubly a „zdrškovatěly.“ Dnešní generace dívek už prý ani zdaleka nepřipomíná romantické princezny a křehké víly… tedy alespoň do chvíle, než otevřou pusu a spustí…

vulgarism

„Ty vole! To si děláš prdel!“ vyhrkne Klára (26) na svého přítele Michala (27), když od něj dostane dárek k narozeninám. Klára není naštvaná, naopak. Takovým způsobem zcela běžně projevuje radost a nadšení. Michal už se nad tím ani nepozastaví. Na jadrný slovník své milé si už dávno zvykl, stejně jako všichni jeho přátelé. „Občas se ještě Kláru snažím krotit, ale zatím bez úspěchu. Když jsme ve společnosti, tak se ovládá, ale nesmí toho moc vypít, to pak hned jede…“ směje se Michal.
Přesto Michal přiznává, že už díky Klářině ráznému slovníku zažil trapné chvilky.
„Než si na Klárku známí a kamarádi zvykli, byli dost v šoku,“ říká.
Ty seš fakt narušenej dement, prohodila třeba jednou, když jsem kamarádům vyprávěl vtipnou historku, jak jsem se v práci ztrapnil.“   
Michal už si zvykl na to, že ty vole je pro Kláru naprosto nepostradatelné slovní spojení stejně jako slova prdel a kozy, které zcela běžně alternují to, co jiní nazývají srandou. Také už dávno ví, že když se Kláře něco nelíbí, nezeptá se, zda to myslí vážně, ale chce vědět, jestli se náhodou nepos… Že když se nedaří, tak to není v háji, dokonce už ani v prdeli, ale rovnou v pí..
„Je to prostě moje Kanálka,“ vtipkuje Michal na Klárčinu adresu, i když přiznává, že ani on sám nejde pro ostřejší slovo daleko. „Jenže u  chlapů to víc shoří,“ myslí si.

Chlap ano, ženská ne?

S tím nesouhlasí Petra, pětadvacetiletá novinářka z Prahy. „Připadá mi pěkně nefér, že u mužů se vulgarita tolik neřeší, zatímco žena tím okamžitě ztrácí na „ceně.“ Pořád převažuje názor, že žena by měla být jemná, usměvavá a milá a drsný slovník patří drsnému chlapovi,“ konstatuje Petra a dodává: „Chodila jsem s přítelem, který občas mluvil opravdu vulgárně. Pochopitelně jsem od něj ledacos pochytila. To je přece normální, že když něco neustále slyšíte, zaryje se vám to do paměti a později už vám to nepřijde ani nijak zvláštní. Jenže když jsem řekla něco sprostého, hned mě napomenul. Nakonec mi vyčetl, že se mu nelíbí, jak jsem sprostá!“

Jazyková emancipace?

Je to skutečně tak. I ti nejvulgárnější muži většinou dávají přednost ženám s vytříbenějším slovním projevem. Zřejmě to má co dělat se zarytou představou, že žena, jako budoucí matka, by měla být potomkům příkladem. Nejvíce pak mužům vadí oslovení ty vole.
Podle sociologů je stále drsnější mluva mladých dívek a žen odrazem toho, že se drsnější stává i celá společnost. Snaha o emancipaci se pak pochopitelně odráží i v řeči. „Vulgarismy se staly běžnou součástí naší komunikace a kultury,“ říká expert na etiketu Ladislav Špaček s tím, že velkou měrou tomu napomáhají i média. Tisíce žen na celém světě například svůj vzor vidí v Samantě, jedné z hrdinek kultovního amerického seriálu Sex ve městě, která na vulgárním slovníku de facto založila svou image. Ani u nás už se však tvůrci nedrží nijak zpátky. Ještě před dvaceti či třiceti lety by stěží mohla distribuce vyjít na světlo s filmem nazvaným Po hlavě do prdele. A co teprve knižní bestseller Kniha o kundě nebo román Zběsile říkám kurva…

   
24.01.2011 - Ona s ním - autor: kal

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] pikolca [*]

    molly — #55 ani se ti nedivím, naučit se "r" není žádná sranda a když už se to podaří tak ani "prdel" nevadí Sml58

    superkarma: 0 05.02.2011, 18:34:02
  2. [55] molly [*]

    Buča — #51 nejsem na to hrdá, ale po dlouhém a velmi usilovném logopedickém nácviku hlásky "r" jsem považovala za úspěch když z úst mé něžné holčičky zaznělo velmi jadrné české slovo prdel, a to r si opravdu vychutnalaSml32

    1. na komentář reaguje pikolca — #56
    superkarma: 0 27.01.2011, 17:28:26
  3. avatar
    [54] Dudlajlama [*]

    Fofo — #52 v aute, kdyz mi nekdo vjede divne do cesty, ci primo ohrozi, reknu i "cu**ku". To jsem snad nikdy v zivote "navolno" nevyslovila. Sama jsem se divila, ze mi to vyjelo z pusySml16

    Psycholog by to urcite hodil na podvedomi a FreudaSml16

    superkarma: 0 25.01.2011, 18:49:59
  4. [53] P007 [*]

    Pravdou je,že pokud mě někdo nebo něco naštve,tak dokáži taky pěkně jadrně "zaperlit",ale "v běžné" mluvě mi to dost vadí jak u žen tak i u mužů

    superkarma: 0 25.01.2011, 17:57:21
  5. [52] Fofo [*]

    Galadriel — #49 Přesně tak - v autě si se mnou nezadá ani ten nejsprostší dlaždič. Jinak se snažím krotit, ale taky mi sem tam něco ujede. A nejhorší jsou malé děti a puberťáci, tam slyšíte "vole" za každým druhým či třetím slovem

    1. na komentář reaguje Galadriel — #54
    superkarma: 0 25.01.2011, 16:00:26
  6. [51] Buča [*]

    nejhorší je, když vidiím tak sprostě mluvit malé děti, které ani pořádně jeste neumi mluvit .. Sml80

    1. na komentář reaguje molly — #55
    superkarma: 0 25.01.2011, 10:09:14
  7. avatar
    [50] daddyska [*]

    bonda — #44 tak to je povedené Sml30

    superkarma: 0 24.01.2011, 21:37:55
  8. avatar
    [49] Dudlajlama [*]

    Nejlepsi byl Machacek ve filmu Vratne lahve, kdyz rekl "ty vole" reditelce  skolySml52.

    Sprosta jsem nebyla az do zraleho veku, ovsem me "panenstvi" vzalo za sve, kdyz jsem zacala ridit. Za volantem reknu nereknutelneSml16

    Taky jsem zjistila, ze sprosty vyraz spis napisu nez vyslovim, tam se da navic kus vyteckovat, takze udernost vyrazu zustane zachovana a vypada to milosrdneji.

    1. na komentář reaguje Fofo — #52
    superkarma: 0 24.01.2011, 18:41:38
  9. avatar
    [48] Odemětobě [*]

    doma se sprostě nemluvilo,ani si nepamatuju nějaký trapas,že bych se za někoho styděla.Po provdání na bodrou Moravu jsem si musela zvyknout,že k**a,když se něco nedaří,je jen sestrou výkřiku sakra. Manžel se před dětmi krotil,ale co nechytily doma,to je naučil kolektiv. Sama si občas ulevím taky,jen tak potichu pro sebe.Mým oblíbeným výrazem,když se o něčem dohaduji se svými dospělými dětmi,je: to si děláte prdelky!!Nebo nedělej si ze mě prdelky! Jemné,ale výstižné.

    superkarma: 0 24.01.2011, 17:20:31
  10. avatar
    [47] Pentlička [*]

    Já nejenže nepoužívala sprostá slova, já jsem jako dítě ani nevěděla, co znamenají. Pamatuji se, že o jednom, označujícím ženské přirození, jsem zjistila význam až někdy v osmé třídě (já se tedy ani nepídila). V dospělosti občas nějaké to sprosté slovo použiju, když jsem hodně ale hodně moc vytočená, jinak ne, stydím se. Ale měla jsem vedoucí, dej jí pámbu dobré nebe, a ta mluvila vulgárně stále, ač měla VŠ vzdělání a ve skutečnosti byla velmi milá a příjemná. Jen ta její mluva! Snažila jsem se jí vyhýbat, jak to šlo, protože mi za ni bylo neskutečně trapně. A zrovna tak trapně se cítím v přítomnosti takto mluvících děcek nebo i chlapů. Já prostě nesnáším vulgárnost a nejen v řeči.

    superkarma: 0 24.01.2011, 16:47:21
  11. [46] pilif [*]

    Také se občas neudržím a nějaké to slůvko ze mě vyskočí, ale když slyším malé děti u školy a jejich slovník, tak se i červenám sml80

    superkarma: 0 24.01.2011, 16:25:51
  12. avatar
    [45] Quentinová z Montargis (Kentánová) [*]

    bonda — #44zrovna slovo píča má  původ ve francouzském slovním něžném spojení - malé koťátko ...petit chaton ))Sml57

    superkarma: 0 24.01.2011, 16:15:46
  13. avatar
    [44] bonda [*]

    Naši umělci jsou skutečně k vulgarismům tolerantní. Například slyšeli jste, že za tento obraz "Zvířátka obdivují píču" údajně inkasoval František Ringo Čech 780.000,- Kč od Národní Galerie? http://www.lidovky.cz/smutne-zerty-na-adresu-ng-0ye-/ln_kultura.asp?c=A090511_095224_ln_kultura_mtr

    1. na komentář reaguje Quentinová z Montargis (Kentánová) — #45
    2. na komentář reaguje daddyska — #50
    superkarma: 0 24.01.2011, 16:11:31
  14. avatar
    [43] Altamora [*]

    Suzanne — #40 Vyrostla jsem v kraji, kde se lidi posílali sice do téhož místa, ale používal se spisovný anatomický termín. Toto staročeské slovo se i k nám dostalo až s rozvojem sdělovacích prostředkůSml16. Obávám se, že kdyby mě některý kamarád či kamarádka poslala v ony končiny či mě otitulovala jako skot či vulgárním anatomickým termínem, přestali by být mými kamarády. Odjakživa to o mě vědí a zatím se nikdo neodvážil vyzkoušet, co by to udělalo. Sofistikovanou urážku dokážu ocenit, vulgární je nedostatečná.Sml16

    superkarma: 0 24.01.2011, 15:55:50
  15. avatar
    [42] Introvertka [*]

    Florencie — #24 Rodičům jedině "Vy vole"

    superkarma: -2 24.01.2011, 15:52:54
  16. avatar
    [41] denkas [*]

    Já sem hodně dlouho sprostý slova nepoužívala.Když sem jezdila k babičce ,tak tam byly děti mnohem víc sprostý než v Praze-i když na dnešní děti teda nemělySml57 A ty se mě smály a "nutily" mě říct třeba jdi do pr**le a ne jak já řikala do háje.  Pak v dospělosti ,jen když mě někdo opravdu vytočil(bejvalej manžel). No pak sem dělala 30let ve fabrice a moje kolegině pro sprostý slovo nešla daleko.Tak sem se taky přiučila. Ale třeba pi*a,nebo čur*k neřeknu ani teď. Ale měli sme tam slovenu a ta řekla 10slov a z toho 8 sprostých. No ale z tý měl spíš každej legraci.

    superkarma: 0 24.01.2011, 15:50:30
  17. avatar
    [40] Suzanne [*]

    Altamora — #27 prdel je velmi staré české slovo. Záleží na vnímání. Osobně miluji tu libozvučnou kombinaci "r" a "d". Mimochodem, je to jedno z 12 slov končící na "del"Sml58

    1. na komentář reaguje Altamora — #43
    superkarma: 0 24.01.2011, 15:26:37
  18. avatar
    [39] Quentinová z Montargis (Kentánová) [*]

    ToraToraTora — #23 toto taky nezkousnu...Ač osobně jsem osoba s papulou hodně prořízlou, tak mi samozřejmě občas ulítne sprosté slovíčkoSml30

     Ale zásadně se vyhýbáme vulgárním výrazům před dcerou nebo jinými dětmi z rodiny... Asi nejhorší zážitek byla o dost prodloužená cesta autem ze západního konce ČR do Tater s kamarádkou a jejím 17letým synem, kamarádka řídila. Do té doby jsem vždy žila v tom, že výborně řídí, trvala na tom, že auto bude řídit obě cesty sama, neb patřilo její matce. Ale ještě než jsme dojeli k Varům a vyjeli na Prahu, nás krom 2 dětí a 2matek bylo v autě velké množství debilů, kokotů, kriplů, ocasů...až jsem měla uši do ruličkySml15 Kamarádka dříve takto nikdy nemluvila...ale cesta byla v době, kdy byla na jejím pracovišti jediná žena a já z její proměny nevycházela z údivuSml68 U Lubence jsem jí poprosila, jestli nemůže ubrat těch zakázaných slov Sml57Sml30...ale nešlo jí to, tak mne v nouzi nenapadlo nic lepšího, než vysvětlit své zmlklé 3leté (tehdy) holčičce, že každému, kdo říká zakázaná slova, vypadnou vlasy a bude mít zelenou plešatou hlavu. Moje dcera na to: Jako Shrek?))

     A tak cestou do Tater byla teta úplně jako brčál a neměla na hlavě asi ani jinde ani chlupSml52 Dodnes zelenou plešatou hlavu a "upadlý vlasy" používáme. Dcera drsná slova odmítá vyslovit)

    superkarma: 0 24.01.2011, 15:25:06
  19. avatar
    [38] Suzanne [*]

    ToraToraTora — #23 Florencie — #24 Altamora — #28 Vám to přijde tak strašné? Mně neSml80Drsnější možná, sprosté rozhodně ne. Záleží na okolnostech.

    Karo Líná — #17 Sml67Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 24.01.2011, 15:24:27
  20. [37] Anai [*]

    carmi — #19 V tomhle měl můj exmanžel pravdu, výborně se člověk vyventiluje!

    superkarma: 0 24.01.2011, 14:21:28
  21. avatar
    [36] SNÍŽEK [*]

    normálně se mi to nelíbí,někdy se ale neovládnu Sml80

    superkarma: 0 24.01.2011, 14:16:14
  22. avatar
    [35] Altamora [*]

    Anime Otaku — #33 Tak to se mi ještě nestalo. To asi musí být opravdu nepříjemnéSml16

    superkarma: 0 24.01.2011, 13:34:50
  23. avatar
    [34] ToraToraTora [*]

    Anime Otaku — #33 To bych se u prdele nezastavila Sml54Sml52

    superkarma: 0 24.01.2011, 13:27:22
  24. [33] Anime Otaku [*]

    Altamora — #27 Třeba když celý den instaluješ počítač a po 10 hodinách usilovného odklikávání a nastavování ti shoří disk? Sml57

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #34
    2. na komentář reaguje Altamora — #35
    superkarma: 0 24.01.2011, 13:22:40
  25. avatar
    [32] Florencie [*]

    ToraToraTora — #31 to asi nikdo Sml33 V podstatě jsme za jedno Sml67

    superkarma: 0 24.01.2011, 13:05:06
  26. avatar
    [31] ToraToraTora [*]

    Florencie — #29 Ano. Ale u vulgarit mi kolikrát víc vadí spojení inkriminované sprosťárny a okolností než samotné slovo jako takové. Jak už jsem psala...nemluvím vždy jak slovník Sml54

    1. na komentář reaguje Florencie — #32
    superkarma: 0 24.01.2011, 13:01:37

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] ToraToraTora [*]

    Altamora — #28 Asi máš pravdu, ale znám i jinou ligu vulgárních slov, která bych tady ani nenapsala....jen mi vždycky u té kámošky zatrne, protože to slovo dala do spojení s krmením celkem roztomilého nevinného nekřtěňátka. Tak nějak...

    superkarma: 0 24.01.2011, 12:59:41
  2. avatar
    [29] Florencie [*]

    ToraToraTora — #25 Je to sprosté i u "nematek". Celkově mi tohle slovo vadí. To už líp snesu hlášku "Si děláš prdel" Sml22 (nikoho a nic totiž osobně neuráží)

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #31
    superkarma: 0 24.01.2011, 12:59:05
  3. avatar
    [28] Altamora [*]

    ToraToraTora — #25 Označení koza pro prs JE vulgární. Není to vulgární slovo, pokud je použito pro pojmenování zvířete nebo nářadí.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #30
    2. na komentář reaguje Suzanne — #38
    superkarma: 0 24.01.2011, 12:54:42
  4. avatar
    [27] Altamora [*]

    catcat — #22 Skutečně ho nelze nahradit? V jaké situaci je nenahraditelný? Nejspíš jsem se s ní ještě nesetkala.Sml80

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #33
    2. na komentář reaguje Suzanne — #40
    superkarma: 0 24.01.2011, 12:51:52
  5. avatar
    [26] SENSITIVESKIN [*]

    vole za každým slovem nesnáším stejně, jako píčování

    superkarma: 0 24.01.2011, 12:51:38
  6. avatar
    [25] ToraToraTora [*]

    Florencie — #24 Ano, člověk si u matek zvykne na přeněžnělé pitvornosti nebo mateřský plurál, ale tohle kamarádčino úsloví je jasným důkazem, že sprostý může být i člověk aniž by použil jedinou vulgaritu.

    1. na komentář reaguje Altamora — #28
    2. na komentář reaguje Florencie — #29
    superkarma: 0 24.01.2011, 12:50:43
  7. avatar
    [24] Florencie [*]

    ToraToraTora — #23 to je strašný Sml28 Tohle je SPROSTOTA.

    Sprostá slova mi nevadí - samozřejmě záleží na situaci. Nikdy bych si nedovolila oslovit rodiče "Ty vole".

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #25
    2. na komentář reaguje Suzanne — #38
    3. na komentář reaguje Introvertka — #42
    superkarma: 0 24.01.2011, 12:46:15
  8. avatar
    [23] ToraToraTora [*]

    Já tedy moc cimprlich moc nejsem. Spíš mi vadí sem tam něco vzhledem k okolnostem, situaci nebo osobě. Ale univerzálně se neštítím ničeho. Sml54

    Moje kamarádka neříká, že kojí,ale :" Dala jsem mu kozu."  Tak to tedy neberu a na dlouho mě přechází chuť na mléčné výrobky i smetánku do kávy Sml15

    1. na komentář reaguje Florencie — #24
    2. na komentář reaguje Suzanne — #38
    3. na komentář reaguje Quentinová z Montargis (Kentánová) — #39
    superkarma: 0 24.01.2011, 12:26:20
  9. avatar
    [22] catcat [*]

    já mluvím spisovně, ale se silnými výrazy. Protože výraz "do prdele" prostě nahradit nejdeSml32

    1. na komentář reaguje Altamora — #27
    superkarma: 0 24.01.2011, 12:12:24
  10. avatar
    [21] Lucimo [*]

    drobek — #15 Já to znám s jiným koncem

    ...a kam to bude, na Hlavní, nebo do Svinova?Sml57

    superkarma: 0 24.01.2011, 11:53:54
  11. avatar
    [20] Luni [*]

    Někdy jsem tak na..aná, že ani klení největšího kalibru úlevu nepřináší Sml31Sml57

    superkarma: 0 24.01.2011, 11:24:58
  12. avatar
    [19] carmi [*]

    Anai — #8 Jsem z katorské rodiny. U nás se sprostě nemluvilo nikdy a mluvilo se spisovně. V pubertě mi došlo, že spolužáci ze mě mají srandu, že mluvím spisovně. Tak jsem se někdy v patnácti začala učit mluvit nespisovně a dost mi to trvalo. Sprostě jsem nemluvila nikdy tak do svých pětatřiceti, pak jsem se pár slov naučila používat, ale jen výjmečně. Má to tu výhodu, že když už nějaké sprosté slovo použiju, okolí ví, že teď už je situace fakt vážná.

    1. na komentář reaguje Anai — #37
    superkarma: 0 24.01.2011, 11:19:14
  13. [18] Karo Líná [*]

    Ale na co jsem těžce alergická, je "volování". U kohokoliv. To nepromíjím.

    superkarma: 0 24.01.2011, 11:00:54
  14. [17] Karo Líná [*]

    Nestyda — #12 Souhlas.

    Já sprostě mluvím. Nejsem žádná pokojová květinka a když se to zrovna hodí, tak si ulevím, nedusím to v sobě. Ale samozřejmě podle místa a situace, v níž se zrovna nacházím. Doma si klidně mluvím jak dlaždič, ale třeba na úřadě nebo u doktora, i když mě rozčílí do ruda, tak neřeknu "ty blbá k**do, chcípni na svoje h**na", ale slušně se ohradím "ale paní doktorko, to co mi navrhujete, se mi ani trochu nelíbí a nesouhlasím s tím".

    1. na komentář reaguje Suzanne — #38
    superkarma: 0 24.01.2011, 10:57:05
  15. avatar
    [16] vladka006 [*]

    Nemám ráda vulgarismy mezi partnery. U kámošů v hospodě to ještě překousnu. Nesnáším, když v zápalu rozčílení mi manžel vypráví nějakou situaci, vžije se znova do ní a řekne mi: "ty vole, to si nedovedeš představit". Napomenu ho a on mi začne tvrdit, že neřekl ty vole, že by si to vůči mě nedovolil. Že prej je to nový slovní parazit a i když zní skoro jako ty vole, není to ty vole ale "tyvee". Hlavně, že se umí vymluvit.

    Osobně jsem sprostá jak dlaždič pokaždé, když jedu úsek Praha - Brno a řídím. Jindy za volantem takhle sprostá nejsem.

    superkarma: 0 24.01.2011, 10:55:04
  16. [15] drobek [*]

    U okénka na vlakovém nádraží: "Listek pičo!" "A přejete si jízdenku do Ostravy, Opavy nebo Havířova?" Sml24

    1. na komentář reaguje Lucimo — #21
    superkarma: 3 24.01.2011, 10:46:39
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    Nestyda — #12 tesat do žuly!!!

    superkarma: 0 24.01.2011, 10:44:24
  18. [13] macamala [*]

    Vulgarismy občas slyším někde v MHD, to stačí. Slovo vůl, do prdele jsou už pomalu slova neutrální. Nakonec je to věc těch jedinců, kteří tak mluví - aspoň si o nich společnost udělá obrázek.

    superkarma: 0 24.01.2011, 10:29:14
  19. [12] Nestyda [*]

    Jsem od narození postižená nemocí "ústní hnůj", což znamená, že žádné hodně sprosté slovo mi není cizí a velice ráda je kdykoli použiji, zvlášť, jsem-li rozčílená. Avšak chci ubezpečit, že člověk, který mluví vulgárně, nemusí být sprostý. Sprostý člověk je totiž ten, který se sprostě chová, který třeba mluví spisovně a jeho mluva je plná medu, avšak uvnitř, podstata lidství je něco tak zkaženého, že Vám to vezme energii na půl života. Takže, nesuďme lidi za to, že mluví jako "hovada", spíše hleďme na to, jak se chovají a jak jsou "čistí" uvnitř. Říká se totiž: "Navrch huj, uvnitř fuj!" - je to jen a jen o jednotlivci... 

    Krásný den.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #14
    2. na komentář reaguje Karo Líná — #17
    superkarma: 4 24.01.2011, 10:21:57
  20. avatar
    [11] Suzanne [*]

    A já občas použiji krásná česká jadrná slova. Od toho vznikla, aby se používalaSml57 Záleží na společenské příležitosti a okolnostech, člověk jen musí citlivě odhadnout, jestli řekne "ó nikoli" nebo "jo, hovno".Sml24 Koneckonců jde jen o úzus, který se velmi mění již po staletí.

    superkarma: 2 24.01.2011, 10:20:20
  21. [10] helenka123a [*]

    Vulgární mluvení se mi vůbec nelíbí, ale když je člověk rozčílený a krev v něm vře, tak se člověk asi moc neudrží a něco z něj nehezkého vypadne...jinak při radosti atd. to mi připadá docela tvrdé. Sml16

    superkarma: 0 24.01.2011, 10:03:34
  22. avatar
    [9] BastMetztli [*]

    Hrubé výrazy a vulgarity mi vadí u mužů, natož pak u žen. Pokud je muž s kamarády v hospodě, mám pochopení pro takový slovník, ale mluvit takhle na mě nebo před mou rodinou.Sml31 Holku či ženu, která by takhle mluvila, tak být mužem, ani o ní nezavadím.

    superkarma: 0 24.01.2011, 10:00:25
  23. [8] Anai [*]

    Do svých 22 let jsem nepoužila (vážně!) jediné sprosté slovo, já se totiž dycky chtěla lišit, ve všem. Moje první známost sprostě nikdy nemluvila, chodili jsme spolu 6 let, asi proto, že byl z vesnice, styděl se za to a snažil se mluvit kultivovaně. Pamatuju se, jak mě můj exmanžel učil mluvit sprostá slova na procházkách po pustých šumavských hvozdech, až jsem to nakonec dokázala! Sml30 No a dnes mi ulítne, resp. neulítne, já si ho s gustem vychutnám! Pamatuju se, když byl mladší syn malý, asi dva až tři roky, spadlo mi něco na zem a on praví: "Do prdele!!!" Reaguji zděšeně: "Jak to mluvíš?" Odpověď: No, víš, maminko, řekl jsem to, abys už to nemusela říkat Ty. " Sml52

    1. na komentář reaguje carmi — #19
    superkarma: 0 24.01.2011, 09:16:20
  24. avatar
    [7] Kaylie [*]

    Kdyby to bylo jen vole, ale běžně slyším slova, která jsem ještě nevyslovila a to nejsem anděl!Sml80

    superkarma: 0 24.01.2011, 09:04:50
  25. avatar
    [6] femme [*]

    Anime Otaku — #4  vadilo, vždycky ho okřikla, ale měla smůlu Sml30

    superkarma: 0 24.01.2011, 08:55:32
  26. avatar
    [5] Altamora [*]

    Jak si můžu myslet o někom, kdo neumí volit slova, že je inteligentní? Slovní zásoba a intelekt spolu úzce souvisí. Člověku může v rozčilení ujet hrubé slovo, ale pokud je používá běžně, pak to svědčí o omezenosti, nebo přinejmenším o lajdáctví. Ten člověk může být dobrý a spolehlivý, to jo, ale příjemně se v jeho společnosti necítím. Tady v Ostravě se jako vycpávkové slovo používá slovo, proti kterému je vole příjemný zvuk. Sml15

    superkarma: 0 24.01.2011, 08:50:46
  27. [4] Anime Otaku [*]

    femme — #3 Pokud jí to nevadilo. Já se proti takovému oslovení vždycky ohradím a není to, že bych se urazila, já jen prostě velmi rychle přebírám slovník svého okolí a takhle mluvit nechci

    1. na komentář reaguje femme — #6
    superkarma: 0 24.01.2011, 08:48:46
  28. avatar
    [3] femme [*]

    Anime Otaku — #2  můj švagr slovo "vole" používal ve větě několikrát, a to i když mluvil se svou matkou  Sml80

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #4
    superkarma: 0 24.01.2011, 07:47:48
  29. [2] Anime Otaku [*]

    Je pravda, že se asi i posunul výraz sprostých slov, jelikož slova prdel a vůl se posunuly mezi takzvané slovní vycpávky. Jak jsem si všimla nejčastěji to říkají lidé, kteří nemají co říct a jen se rádi poslouchají jak mluví. Ono zdělení Jdu na oběd se hodně prodlouží užiím slov: Hele vole, jdu na vole oběd vole (dokonce jsem takovou větu slyšela od nějakých klučinů v tramvaji a málem jsem se neudržela a začala se chechtat).

    Je pravda, že takový slovník většinou patří i k určitým profesím a sociálnímu zařazení. Třeba můj miláček, když brigádně delší dobu pobývá s řidiči, tak mu slovník skoro až neuvěřitelně zhrubne. A pak je to na mě ho doma přivést k rozumu, protože kdyby mu v práci ujelo a třeba řediteli řekl vole, asi by v té práci moc dlouho nebyl. Většinou stačí říct, že nejsme v kravíně nebo na pastvě, případně ho upozorním, že já vůl opravdu nejsem Sml32

    1. na komentář reaguje femme — #3
    superkarma: 0 24.01.2011, 06:33:53
  30. [1] lidicka [*]

    Vulgární a neslušné mluvení s mi nelíbí ani u kluků, u holek to už vůbec ne. Když slyším jak mluví mezi sebou  třeba v tramvaji,je mi z toho nevolno. Hlavně když za každým "slušným" slovem vypustí "vole".

    superkarma: 0 24.01.2011, 06:23:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme