Rodina

Moje dcera nechce na vysokou!

vztah

Moje holčička „malá“ je vděčným zdrojem témat. Neberte to jako nějaké žalování, mám ji moc ráda, ale na spoustu věcí máme prostě odlišný názor a potřebuji to s někým probrat.  

Uznávám, že jsem někde udělala chybu a dala jí možná větší volnost, než bylo zdrávo. Teď už je asi pozdě plakat nad rozlitým mlékem, ale stejně by mě zajímalo, co si o tom vy (některé už zkušené) matky myslíte.

Když za mnou přišla, že nechce studovat gymnázium, ale nějakou odbornou školu, chápala jsem ji. Ačkoliv se neučila špatně, devítku vyšla s dvojkami, není studijní typ. Souhlasila jsem s tím, že si vybere sama nějakou střední školu, kterou by studovala alespoň trochu s chutí. Vybrala si soukromou polygrafickou, která stála nemalé peníze, ale byla jsem ochotná studium platit.

Na začátku čtvrtého ročníku přišla aktuálně řeč na to, co bude dělat dál. Ačkoliv jsem si s ní sedla a přesvědčovala ji, aby si podala přihlášku alespoň na nějakou vysokou školu, že vzdělání je důležité a rozšíří jí možnosti v budoucím uplatnění, nebyla dvakrát nadšená. Tvrdila, že na vejšku nemá, a když už, chce pokračovat ve stejném oboru na vyšší odborné škole. A tam prý stačí podat přihlášky do května.

Myslela jsem si o tom své, sama jsem dělala dvakrát talentovky a vím, jaké jsou na umělecké školy tlačenice. Ale nechtěla jsem ji odradit ani brát iluze, že s tím, co je na soukromé polygrafii naučili, nemá proti uměleckým školám typu „Hellichovka“ nebo „Hollarka“ šanci.

Bohužel, moje obavy se vyplnily, a když se dozvěděla, jaké mají při přijímačkách vysoké nároky, vzdala to úplně. Že prý to zkusí příští rok, ale je mi jasné, že její slib zase vyšumí do prázdna.

Chtěla jsem, aby odjela alespoň do zahraničí, naučila se dobře cizí jazyk a „otrkala se“ jako její sestra, ale o tom také nechce ani slyšet. Musela by opustit kamarády, tancování a zábavu.

Poraďte, jak ji mám „donutit“ nebo přesvědčit, aby se dál vzdělávala, že se střední školou na současném přeplněném trhu práce neobstojí.

Co byste dělaly na mém místě?

   
30.04.2010 - Učení - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [69] lalica [*]

    Sml16 Ani ta naše nechtěla, rozhoupala se až tento rok pod podmínkou, že se přihlásím také. S malým rozdílem jsme to udělaly, ona po 13 letech a já po 30 letech od maturity . Zkoušky jsme zvládly obě s rozpětím- 3 body v její prospěch. Já přijatá nejsem z důvodu nedostatečné kapacity oboru, ona předběžně přijata. Radost na její straně je obrovská, na té mé, ještě větší. Už teď mi nedá pokoj, že musím napsat odvolání, že chce studovat  se mnou.....Asi to udělám, je třeba vyzkoušet všechny možnosti, ne?!

    superkarma: 0 18.06.2010, 17:15:51
  2. avatar
    [68] risina [*]

    OlgaMarie — #7 Myslím, že v tomhle nemáš pravdu.

    superkarma: 0 24.05.2010, 01:03:51
  3. [67] Aneta.Anit [*]

    Sml23 Bože můj, je snad dospělá ne??? Jak já nenáviděla naši, když se mi snažili promlouvat do duše... !!! Ten půlrok na vejšce co jsem byla, byl pro mě nejhorší půlrok v mým životě. Prostě mi to nesedlo a naši mě nechtěli toho nechat... Sml31 Jak nerada jsem se ze školy vracela domů... pak to konečně naši pochopili a je klid. Prostě si musí sama uvědomit co chce - jestli jít pracovat nebo se vzdělávat a pak mít třeba relativně lepší práci... prostě to nechte na ní...

    superkarma: 0 03.05.2010, 16:46:47
  4. avatar
    [66] OlgaMarie [*]

    gentiana — #65 Silendo nemo peccat.

    superkarma: 0 03.05.2010, 14:23:46
  5. [65] gentiana [*]

    Húúúúú. Zkuste dceři ten vysokoškolskej diplom někde koupit, vzdělávat se evidentně nechce, ale mohla by mít to lejstro.

    peetrax — #52 Lidí  s velmi dobrou angličtinou, aniž tuto studovali na VŠ, jsem potkala pět a půl. Takže pokud nejsi pomýlena v sebehodnocení, jsi v naději.

    Dante Alighieri — #62 Kdekoli je univerzita, tam jsou studenti, včetně různé svoloče cizácké. A pak už stačí se družit.

    peetrax — #63 Na méně obvyklých jazycích je podstatné to, že třeba mě si každej  pamatuje jako tu holku, co umí latinsky a finsky. Nikdo nikdy nepátral, co přesně umím a když jsem vcelku realisticky tvrdila, že moje znalosti jsou poněkud útržkovité, zjistila jsem, že jsem navíc známa neobyčejnou skromností. Ergo, pokud se neucházíš o flek ve Společnosti česko-bangladéšského přátelství, tak je pravděpodobnost, že někdy k něčemu budeš potřebovat bengálštinu, prakticky nulová. Ale třídiče sívíček to zaujme, protože flexibilní, adaptabilní a pankreativní je dnes každá káča.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #66
    superkarma: 0 02.05.2010, 20:50:04
  6. avatar
    [64] ivbara [*]

    Zdravím.. konkrétně s tímhle tématem / Hollarka a ostatní výtvarné školy/ mám  velké zkušenosti zprostředkovaně   přes mou dceru. Není to opravdu snadná cesta,ale jestli má dcera nejen talent,ale hlavně je pilná, cílevědomá ,tak si  cestu najde. Nebudu to tu rozpisovat,ikdyž článek by to byl dlouhý, očima  matky, což je něco jiného, než  toho, kdo na tom opravdu makal a to je  ona:)..  jinak dcera studovala kromě  střední  školy  i  vyšší odbornou, vysokou jak tady u nás  i v cizině. Je velmi šikovná  a dobrý řemeslník, ale hlavně  ví, co chce a o tom to je,nejen u tohoto směru ...

    superkarma: 0 02.05.2010, 12:04:17
  7. avatar
    [63] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #62 kamarád chodí v Brně na soukromou výuku japonštiny. Ale ty "exotický" jazyky už jsou fakt asi pro lidi, kteří se zajímají o danou kulturu. Sml26 Já bych to jen tak z fleku nedokázala.

    Než jsem se zapsala do "angličtiny pro překladatele", kam chodím teď, jsem hledala třeba nějaký další jazyk, právě z těch míň obvyklých, že bych se naučila aspoň základy, ale nic. Aspoň to mám teda důkladně zmapováno. Sml30

    1. na komentář reaguje gentiana — #65
    superkarma: 0 01.05.2010, 22:18:53
  8. avatar
    [62] Dante Alighieri [*]

    wich — #57 Děkuju. Sml67

    peetrax — #59 Španělština se podle mě dá naučit samovýukou. Já se jí nejdřív učila sama a pak jsme jí měli ve škole. Ale když chce někdo umět japonsky, asi nepochodí jinde, než v Praze, no.. Sml15

    1. na komentář reaguje peetrax — #63
    2. na komentář reaguje gentiana — #65
    superkarma: 0 01.05.2010, 21:31:12
  9. avatar
    [61] peetrax [*]

    Eva_Fl — #60 hmm, vypadá to zajímavě. Sml22

    superkarma: 0 01.05.2010, 19:34:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    peetrax — #59 Rosetta Stone! Sml58Sml58Sml58

    1. na komentář reaguje peetrax — #61
    superkarma: 0 01.05.2010, 19:21:49
  2. avatar
    [59] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #56 výuku neobvyklého jazyka aby v Brně člověk lupou pohledal a stejně nenajde. Nejvíc exotická je tu španělština. Sml6

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #60
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #62
    superkarma: 0 01.05.2010, 15:28:16
  3. avatar
    [58] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #56 jj, všude možně. Jména "hloupých" na všech sloupích. Sml32 Ale člověk nikdy neví, kdy a kde to kdo uvidí, žejo. Sml16

    superkarma: 0 01.05.2010, 14:44:15
  4. avatar
    [57] wich [*]

    Dante Alighieri — #56 Tak to ti MOC přeju, ať se ti v nové práci daří Sml67

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #62
    superkarma: 0 01.05.2010, 14:18:13
  5. avatar
    [56] Dante Alighieri [*]

    peetrax — #52 Když jsem ještě byla ve škole a učila se teprve prvním rokem norštinu, volali mi s nabídkou na nějakou práci, kde bych tenhle jazyk využila. Nešla jsem do toho, protože jsem si v norštině nevěřila - a přitom mi říkala, že mi stačí i základy. Ale prostě jsem si to nechala utéct. Takže si myslím, že není až tak marný učit se nějaký neobvyklý jazyk. Na japonštinu nebo maďarštinu bych se ale vyprdla, jsou to moc těžké jazyky a k čemu by mi bylo, kdybych se naučila akorát pozdravit... Předpokládám, že máš zveřejněný CV na všemožných portálech? U nás v práci se hledají lidi přes jobs a monster, ale asistentka radši hledala na monsteru, protože je tam jednodušší systém - a pokud máš CV jen na jobsu, tady by si třeba utřela, protože asistentce se zrovna nechtělo rozčilovat s blbým systémem. Já měla CV jen na jobsu, tak jsem měla opravdu štěstí, že mě tam asistentka zrovna šla hledat. Jinak si myslím, že tu práci najdeš, až to budeš nejmíň čekat, že by to vyšlo. Sml33

    wich — #53 Ta pozice se jmenuje Recepční a odborná asistentka. Je to docela náročný a budu toho mít hodně. Už mám za sebou 9 dní školení a od PO nastupuju. Ta firma pracuje v oboru finančního poradenství a dost se jim daří. Ti nejlepší poradci vydělávají i 50.000 Kč. Ale já jsem tam jenom asistentka, s poradenstvím nebudu mít nic společnýho. Zato budu dělat práci, kterou nikdo jiný neumí a budou tam na mně závislí.

    1. na komentář reaguje wich — #57
    2. na komentář reaguje peetrax — #58
    3. na komentář reaguje peetrax — #59
    superkarma: 0 01.05.2010, 14:13:27
  6. avatar
    [55] wich [*]

    peetrax — #54 Naději neztrácej v žádném případě. Doba je hnusná a opravdu vede k tomu, že je člověk zoufalý a už ani nedoufá, ale neboj, jsi šikovná a ono se to změní. Chce to jen vyčkat Sml22

    superkarma: 0 01.05.2010, 13:45:33
  7. avatar
    [54] peetrax [*]

    wich — #53 Díky. Sml48 Ještě pořád neztrácím naději, ono to nějak dopadne, musí. Sml16

    1. na komentář reaguje wich — #55
    superkarma: 0 01.05.2010, 13:24:32
  8. avatar
    [53] wich [*]

    peetrax — #44 Moc ti přeju, ať se ti konečně zadaří a nějakou fajn práci najdeš Sml22Sml72

    Dante Alighieri — #51 A jakou práci sehnat se ti nakonec poštěstilo?

    1. na komentář reaguje peetrax — #54
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #56
    superkarma: 0 01.05.2010, 13:23:19
  9. avatar
    [52] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #51 Tak to je dobrý. Sml22

    Já pořád přemýšlím, jak zvýšit svoje šance na trhu práce. VŠ a velmi dobrá angličtina nestačí, v němčině si tolik nevěřím, protože ji nepoužívám k mluvení a fránina podobně. Čímdál víc chtějí ale jazyky, co moc lidi neovládají - třeba kombinace angličtina + japonština, angličtina + maďarština... obojí samozřejmě na vynikající úrovni a český rodilý mluvčí. Sml52

    Ale k čemu to všechno, když není praxe.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #56
    2. na komentář reaguje gentiana — #65
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:55:49
  10. avatar
    [51] Dante Alighieri [*]

    peetrax — #50 Taky se sem nikdo nehlásil. Oni nevydali inzerát, oni si sami hledali lidi na pracovních portálech. Takže si našli jen tolik, kolik potřebovali, aby měli z čeho vybírat - a to je těch 30 lidí tak akorát. Kdyby vydali inzerát, tak by se nějaká ta stovka lidí určitě sešla...

    1. na komentář reaguje peetrax — #52
    2. na komentář reaguje wich — #53
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:47:57
  11. avatar
    [50] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #49 To je hezký. Sml30

    U nás se tak málo lidí na jedno místo ani nehlásí.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #51
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:45:25
  12. avatar
    [49] Dante Alighieri [*]

    peetrax — #48 Ale rodiče jsou jinak rádi, že jsem tu práci našla. Nakonec říkají, že nějak se začít musí. A taky je hřeje, že jsem porazila 29 uchazeček a že jsem byla od začátku výběrovýho řízení jasný favorit. Je to pro ně úspěch, se kterým se můžou vytahovat před známými. Sml30

    1. na komentář reaguje peetrax — #50
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:41:59
  13. avatar
    [48] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #47 "kdybysis našla práci v Praze" - ach jo. Sml39 Máš pravdu, ty platy se tak pohybují. Sml15 Ale kdo v této době nehledal, nepochopí. Sml3

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #49
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:23:42
  14. avatar
    [47] Dante Alighieri [*]

    peetrax — #46 Moji rodiče to taky nemohli pochopit. Bydlíme v Praze, moji sourozenci hledali v Praze a já v ČB. A mně se pořád říkalo, že v ČB si asi nic nenajdu a v Praze by to bylo lepší. Nakonec jsem první, kdo má práci (v ČB) a u mých sourozenců v Praze to pořád vypadá beznadějně. Tak teď rodiče říkají, že kdybych si našla práci v Praze, měla bych určitě vyšší plat. Sml30 Ale stačí se podívat na nabídky platů tamtéž a hned mám jasno, jak to je. 10,000 Kč je vlastně standard.

    1. na komentář reaguje peetrax — #48
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:08:52
  15. avatar
    [46] peetrax [*]

    Dante Alighieri — #45 mně v Brně taky právě neodpovídají... 

    Hodně lidí mi říká, proč nejdu do Prahy. Není v mých silách jim to vysvětlit, můžu to opakovat do nekonečna - a nepochopí.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #47
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:06:03
  16. avatar
    [45] Dante Alighieri [*]

    peetrax — #43 Moje ségra rozeslala v Praze mnohem víc CV než já v ČB, ale problém je, že oni jí ani neodpovídají. Sml80 V Praze je určitě větší nával, tak není v silách firem, aby odpověděly každému z několika desítek uchazečů.

    1. na komentář reaguje peetrax — #46
    superkarma: 0 01.05.2010, 12:00:55
  17. avatar
    [44] peetrax [*]

    wich — #40 ještě pár desítek takových plytkých reakcí "kdo chce pracovat, práci si najde" a možná vůči tomu otupím. Sml30

    1. na komentář reaguje wich — #53
    superkarma: 0 01.05.2010, 11:43:51
  18. avatar
    [43] peetrax [*]

    salvache — #39 to chápu. Sml79 Ale hodně lidí má utkvělou představu, že v Praze líp seženou místo, je tam sice víc míst, ale i víc uchazečů - nejen pražských, ale z celé ČR. Taky jsem si zjišťovala, co trh práce v Praze, ale... Sml23

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #45
    superkarma: 0 01.05.2010, 11:42:07
  19. avatar
    [42] Léthé [*]

    Nenutit, třeba jí to dojde časem. Moje dcera studuje VŠ až teď, bude jí letos 33 Sml80

    superkarma: 0 01.05.2010, 11:25:55
  20. avatar
    [41] wich [*]

    Anime Otaku — #34 Z tvého příspěvku chápu, že ještě studuješ. Přeji jemný dopad.

    superkarma: 0 01.05.2010, 08:52:58
  21. avatar
    [40] wich [*]

    peetrax — #35 Dante Alighieri — #37 Slečny, nenechte se vytočit podobnými frázemi jako "kdo chce, práci si najde, i třeba na nižším postu". Tohle většinou vedou lidi, kteří jsou X let na jednom místě a vůbec nemají ponětí o stavu trhu práce, kdy na JAKOUKOLI pozici, byť nejnižší administrativu, se hlásí přes 100 uchazečů. Většinou nadávají na povaleče a házejí všechny bez práce do jednoho pytle Sml3 Dokud sami nenarazí Sml80 O to je to pro ně bolestnější Sml22

    1. na komentář reaguje peetrax — #44
    superkarma: 0 01.05.2010, 08:50:57
  22. [39] salvache [*]

    Já jí přesně chápu, aspoň, že má ale zaměřenou střední školu.. Já jsem chodila na gympl, takže jsem někam musela. Na VŠ jsem si nevěřila (ačkoli kromě matiky, fyziky a chemie jsem měla známky v pohodě), takže jsem šla na VOŠ.. Ale když jsem se vrátila zpátky k rodičům a začala shánět práci u nás, tak jsem narazila. Na pracáku nepomůžou vůbec, když jsem chtěla aspoň kurzy, školení a podobně, tak se mi vysmáli.. Zkoušela jsem všechno, že bych šla i prodávat, tam mě nevzali, protože mam moc vysoký vzdělání, jinde zas nejsem z oboru... Nakonec jsem skončila jako sekretářka za 11 000,- hrubýho. Připadám si jako "děvečka pro všechno" (což asi je normální na takovéhle pozici), myslím si, že těch peněz mám málo na to, co všechno se po mě chce (včetně toho, že dělám práci, kterou bývalá sekretářka nedělala a část práce od dalších lidí..), ale co můžu.. Musím tam vydržet ještě půl roku, buď se to zlepší a pokud ne, tak budu hledat něco jiného..:( Jediné, čeho lituju je, že jsem neměla odvahu zůstat i po škole v Praze, protože bych na tom asi byla daleko lépe :(

    1. na komentář reaguje peetrax — #43
    superkarma: 0 01.05.2010, 07:41:10
  23. avatar
    [38] Dante Alighieri [*]

    Anime Otaku — #34 Ještě dodám, že v roce 2007 jsem dvakrát hledala práci a na obě místa jsem nastoupila DO NEUVĚŘITELNÝCH 3 TÝDNŮ po zahájení hledání! A během těchto tří hledacích týdnů v roce 2007 jsem pokaždé byla na vyšším počtu pohovorů než teď za dobu šesti měsíců na přelomu 2009/10. Sml6 Už věříš, že je to mizerie?

    superkarma: 0 30.04.2010, 23:24:43
  24. avatar
    [37] Dante Alighieri [*]

    Matka z článku má zkreslené představy. Obzvlášť nesmyslná je poslední věta.

    "se střední školou na současném přeplněném trhu práce neobstojí"

    Sml30

    Na současném přeplněném trhu práce je třeba mít nejdřív štěstí a potom v mnoha případech ne moc vysoké vzdělání. A kdo nemá praxi, nejlépe několikaletou, má taky smůlu. Troufám si říct, že být inženýrem bez praxe je dneska hodně nezáviděníhodná situace.

    Anime Otaku — #34 Až budeš v kůži uchazeče o zaměstnání, povíme si něco o řečech, že každý najde práci, když chce. Sml24 Chtít může každej, ale je mu to prd platný. Já hledala práci půl roku a nakonec jsem měla to ŠTĚSTÍ, že si jedna firma všimla mého CV na internetu. Dalších 29 uchazeček (vyjímečně velmi nízké číslo, protože firma si nás hledala sama a vybrala jen tolik, kolik sama chtěla) je ale i nadále bez práce. Sml80 Místa jsou, ale všude jen jedno. Jenže nás uchazečů jsou stovky!

    1. na komentář reaguje wich — #40
    superkarma: 0 30.04.2010, 23:16:28
  25. avatar
    [36] L_B [*]

    jako bych videla moji maminku pred lety...Sml57Sml30

    Dano, myslim, ze by si na to dcera mela prijit sama - poslala bych ji bud pracovat nebo na zkusenou do zahranici...

    ...ja sama mam 3 nedostudovane VS, protoze me studium proste nebaviloSml80 a moje mamca to tezce nese doted...

    ...praci mam dobrou, mam rodinu, jsem spokojena, zivot me bavi - k tomu titul nepotrebuju...:)

    ...i kdyz je pravda, ze ted, co mi pomalu konci MD, tak premyslim, jestli si precejenom nezkusit na ctvrty pokus vystudovat neco v oboru...Sml22Sml16

    superkarma: 0 30.04.2010, 21:48:39
  26. avatar
    [35] peetrax [*]

    Anime Otaku — #34 To bych se musela opakovat už po 151. Takže ve zkratce: o místa, kam se hlásím, se uchází 50 - 200 uchazečů/1 místo. Vysokoškoláky nechtějí - na VŠ místa mají málo praxe a na SŠ místa "vy byste nám utekla někam jinam, za lepším". Zkouším co se dá, rozeslala jsem stovky životopisů, ale všude je to to samé. Myslím, že by to, co jsem napsala, potvrdilo hodně zdejších holek, mimo jiné Dante Alighieri, která coby VŠ měla stejné potíže.

    Ale neboj, to poznáš sama. Pak přeji co nejméně bolestivé probuzení do reality. Sml79

    1. na komentář reaguje wich — #40
    superkarma: 0 30.04.2010, 18:13:26
  27. [34] Anime Otaku [*]

    Pokud není studijní typ tak ji nenuťte. Mě takhle rodiče donutili už teď vím, že to nebylo dobrý. Škola mě nebaví, co jsem na praxi, tak si to užívám... Pokud chce, ať zkusí pracovat. A ty řeči že nejsou místa si nechte od cesty, kdo chce pracovat tak pracovat bude, byť na přechodném místě a aktivně si hledá něco lepšího. Mám pár kamarádů, kteří si takhle nedávno našli solidní práci.

    1. na komentář reaguje peetrax — #35
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #37
    3. na komentář reaguje Dante Alighieri — #38
    4. na komentář reaguje wich — #41
    superkarma: 0 30.04.2010, 16:52:18
  28. avatar
    [33] peetrax [*]

    Rikina — #32 To je pravda. Když procházím ty nabídky práce, teď už jsou skoro samozřejmostí dva cizí jazyky /i víc Sml6/.

    superkarma: 0 30.04.2010, 16:35:38
  29. [32] Rikina [*]

    Spíš bych ji přesvědčovala na ten cizí jazyk, to je v životě praktickém potřebné a dobře využitelné. VŠ skutečně nemusí mít každý. Sml80 

    1. na komentář reaguje peetrax — #33
    superkarma: 0 30.04.2010, 15:45:39
  30. avatar
    [31] Motiva [*]

    jen ji nechte, ať se živí sama, žádné posedávání doma, ale šup na pracák a hledat práci bez ohledu na to, jestli máte dost peněz na její "výživu" nebo to zvládáte jen tak tak. Pokud je šikovná v oboru, tak si práci najde i s maturitou, syn taky nešel na vejšku, ale vzhledem k naší finanční situaci chodil celé prázdniny makat na stavbu anebo na archeologické vykopávky a přitom si intenzivně hledal práci, od září ji pak měl. Je 3D grafik, dneska pracuje už ve druhé firmě a je spokojený, s maturitou si vystačí, ale je fakt, že on měl načteno a v praxi odzkoušeno mnohem víc, než je učili ve škole, protože ho to bavilo a měl sen, co by chtěl dělat za práci, v jaké konkrétní firmě, a ono se mu to povedlo a tři roky po maturitě se tam na konkurz dostal.

    superkarma: 0 30.04.2010, 15:39:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme