Novinky

Mohou bezdomovci jezdit na černo?

„Buď v pohodě, nevystupuj, on nás nechá, vždyť jsme bezdomovci, my lístek mít nemusíme…“ prohlásil směrem ke svému kamarádovi bezdomovec s krabicí vína v ruce, když do tramvaje nastoupili revizoři. A světe, div se, kamarád mohl zůstat v pohodě…

Cestou domů v tramvaji přemýšlím, co mě čeká ve dnech budoucích, a můj tok myšlenek přeruší dva bezdomovci, kteří nastoupili do tramvaje. Zpívají si, křičí jeden na druhého a celkově se chovají trošku jako zvířátka, jsou tedy i tak cítit. Jen zvednu oko, podívám se na ně a dál koukám z okýnka. V tom přistoupí revizoři a chtějí po mně jízdenku. Jsem klidná, jelikož si měsíčně dobíjím Opencard. Poděkují a jdou dále, v tom se jeden bezdomovec zvedne, že na příští zastávce vystoupí. Bojí se, protože očividně nemá lístek. Jeho kamarád mu to vysvětluje: „Buď v pohodě, nevystupuj, on nás nechá, vždyť jsme bezdomovci, my lístek mít nemusíme…“

Čekala jsem, jak to dopadne, a světe, div se, revizoři oba muže nechali být a obešli je. Celkem mě to překvapilo, sice jsem měla chuť něco revizorům říct, dost mě to rozčílilo, ale budiž, nechtěla jsem dělat nějaké scény. Takže jsem si myslela svoje… Ale ještě jsem poslouchala vysvětlování jednoho bezdomovce tomu druhému, kdy mu kladl na srdce, že bezdomovci mohou jezdit na černo, protože oni nemají přece peníze, a usrkl si ze svého „krabičáka“.

A teď by mě zajímalo, jestli se vám něco podobného stalo, a jestli jste to nějak řešili?

saf

 

Myslíte si, že by bezdomovci měli mít výjimku a mohli by jezdit bez lístku?

Možnost%
Ano, vždyť přece nemají peníze1,9
Ano, ale měli by se chovat slušně7,5
Ne, když mají na alkohol, mohou mít i na lístek89,6
Jiná odpověď (napište do diskuze)0,9
 

   
20.11.2014 - Redakční novinky - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [42] Karo Líná [*]

    Mně by ani tak nevadilo to, že jezdí zadarmo, jako to, že příšerně smrdí, jsou špinaví, často pomočení....... Sednout si potom nic netuše do takového sedadla je opravdu zážitek a ten zážitek si ještě odnesete do práce, kam musíte chodit samozřejmě čistí. Jelikož se pohybuju v oblastech, kde se to bezdomovci v MHD jen hemží, musím říct, že po zimě se mi ze všech mých kabátů zvedá skoro žaludek a do čistírny přímo utíkám. Abych je pak za několik stovek vyčištěné zase vzala do MHD, kde si sednu do sedadla po nějakém tchořovi Sml31 A ne, vestoje cestovat nebudu, když jezdím denně 2 hodiny a zaplaceno mám.

    Jednou jsem si nějakým omylem koupila světlounce béžový hebký kabát za 5 tisíc. Tak mi leží doma, no. Na ty dva plesy ročně, kam jedu taxíkem, se bohužel moc nevyplatil. Vlastně se nedivím lidem, že nosí hnusné outdoorové bundy a rejoice ve městě. Ono se to mnohem líp čistí a pere a taky toho člověku není tak líto Sml57Sml30

    superkarma: 0 20.11.2014, 19:33:12
  2. avatar
    [41] gerda [*]

    dadma — #33je to strašný problém a začarovaný kruh. Zvlášť v zimě se na ulici těžko vydrží bez nějakého hřejivého moku. No, a když to z člověka táhne hned na prahu, tak ho do azyláku nepustí. Dneska jsem viděla klasického bezdomovce v centru, ustlal si hned vedle chodníku pod stromem, nejrušnější ulice ve městě, blízko divadla a hlavního náměstí. On je tam furt, má tam i lůžkoviny, u chodníku. Asi ho nemůžou odstěhovat jinam, protože vlastně nic nedělá. Jen tam je.Sml80 A samozřejmě, žebrá. Mívá i kolegu a pejska.

    superkarma: 1 20.11.2014, 18:05:06
  3. avatar
    [40] Léthé [*]

    setury — #37 to ale nevypadá na klasické bezdomáče.Sml23

    superkarma: 1 20.11.2014, 17:50:03
  4. avatar
    [39] Léthé [*]

    tetička25 — #34díky za radu, jak si přivydělatSml30Sml52Sml52

    superkarma: 0 20.11.2014, 17:48:54
  5. avatar
    [38] LudPa [*]

    Mám měsíčník za 650Kč, kdyby revizor chtěl, dá se to ověřit,jen ho nezapomenout v jiné kabelce,nikoho to nezajímá a k 650Kč tučná pokuta, takže?Bez lístku teda NIKDO!

    superkarma: 0 20.11.2014, 17:42:50
  6. [37] setury [*]

    Sml16 idylka v metru

    1. na komentář reaguje Léthé — #40
    superkarma: 0 20.11.2014, 17:36:17
  7. avatar
    [36] kobližka [*]

    dadma — #32 Zajímavá paní prodavačka.U nás teda musíš nadvednout i basu piva,prostě cokoliv.To je její blbost,nebo lenost,že byla pohodlná se ohnou a podívat.

    superkarma: 0 20.11.2014, 17:31:49
  8. avatar
    [35] Suzanne [*]

    Vůbec mi to nevadí. Vždycky byli lidi, kteří na tom byli špatně, já v jejich botách nechodím, tak je ani nebudu soudit. A že bych kvůli tomu sama zchudla, to taky ne.

    superkarma: 1 20.11.2014, 17:27:12
  9. [34] tetička25 [*]

    U nás v prodejně Tesco zkoušeli bezdomovci taky dobrý fílg. Tam jak se odevzdávají prázdné lahve a nikdo u toho není tak tam nastrkají plná piva a dolu celou bednu a vyjede jim lístek na 160 Kč. Pak ji vezmou jedno pivo, které zaplatí tím lístek a ještě dostanou zbytek peněz.

    1. na komentář reaguje Léthé — #39
    superkarma: 0 20.11.2014, 17:09:56
  10. [33] dadma [*]

    gerda — #31 V tom máš pravdu,ale nevím, kdybych byla bezdomova, jestli bych taky nepila? Já si to neumím vůbec představit.

    1. na komentář reaguje gerda — #41
    superkarma: 0 20.11.2014, 17:02:28
  11. [32] dadma [*]

    To jsem u nás v místních novinách četla dnes o jedné fintě,ale netýká se bezdomovců: K dokonalé krádeži stačí pytel cibule: Jeden muž povídal druhému, že nerad chodí mezi regály, tak čekal na manželku za pokladnami.Všiml si romské rodiny, jak pokukuje, kde sedí jaká pokladní,tak se na ně zaměřil.V košíku neměli moc věcí a dole pod košem pytel cibule.Věci vyndali na pás a pokladní řekli, že mají dole pytel cibule.Tu také zaplatili.Když vyšli ven z obchodu začali se smát. Rodina totiž pod pytlem měla sýry, a různé druhy masa.A to samozřejmě nezaplatili.Kamarád se zeptal vypravěče,zda volal policii,ten ho ,ale uzemnil tím, že ne.Fígl začal využívat jednou hodí cibuli, jednou brambory a zatím mu to prý vychází.Prý takto ušetří za jeden nákup i několi stovek.Hrůza co?

    1. na komentář reaguje kobližka — #36
    superkarma: 0 20.11.2014, 17:00:12
  12. avatar
    [31] gerda [*]

    dadma — #30však oni by měli, ale museli by tam dorazit střízliví.Sml33

    1. na komentář reaguje dadma — #33
    superkarma: 0 20.11.2014, 16:55:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] dadma [*]

    Určitě v nějakém přepravním řádu je napsáno, že se každý cestující musí prokázat platným jízdním dokladem,ať již jízdenkou, průkazkou,či průkazem ZTP, čipovou kartou...atd. Ti lidé by měli mít kam hlavu složit ,aby nemuseli jezdit v tramvaji, když je zima.

    1. na komentář reaguje gerda — #31
    superkarma: 0 20.11.2014, 16:45:20
  2. avatar
    [29] Renda123 [*]

    Určitě nesouhlasím s tím aby bezdomovci jezdily na černo my si musíme platit a oni se jen vozí a to i pod vlivem alkoholu a dělají akorát nepořádek a smrad v tramvajích Sml16

    superkarma: 0 20.11.2014, 15:20:06
  3. avatar
    [28] Léthé [*]

    gerda — #26 omyl...co ty víš ? Sml37....třeba bys byla jeho krevní skupina a on by tě tak chtěl sbalitSml30 Jen se nepodceňuj......takový revizooooor. to je partieSml30.

    superkarma: 0 20.11.2014, 14:41:32
  4. avatar
    [27] vladka321 [*]

    Léthé — #25 Moc děkuji, ale stále je moc, moc málo.

    superkarma: 0 20.11.2014, 14:41:24
  5. avatar
    [26] gerda [*]

    Léthé — #20ke mně by si nedovolil hlášku o drzosti, na to už jsem stará baba!! Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Léthé — #28
    superkarma: 0 20.11.2014, 14:38:36
  6. avatar
    [25] Léthé [*]

    vladka321 — #24 občas nenacházím ta správná slova...prostě vážím si lidí kteří dělají to co tu popisuješ. Takže ještě jednouSml48

    1. na komentář reaguje vladka321 — #27
    superkarma: 0 20.11.2014, 14:31:53
  7. avatar
    [24] vladka321 [*]

    Léthé — #23 No, řekněte, za takovouto krásnou odpověď nějaký ten komentář a názor stojí Sml36

    1. na komentář reaguje Léthé — #25
    superkarma: 0 20.11.2014, 14:28:23
  8. avatar
    [23] Léthé [*]

    vladka321 — #22 Sml48

    1. na komentář reaguje vladka321 — #24
    superkarma: 0 20.11.2014, 14:20:45
  9. avatar
    [22] vladka321 [*]

    Mickey Mouse — #16 Nikdy bych se nechtěla dostat do role člověka bez domova. Také mě často osud těchto lidí rozesmutní, přijde mi mnohé nespravedlivé. Je ale plno bezdomovců, kteří přes svůj těžký osud zůstali lidmi. Jsem ráda za charitativní organizace, které jim pomáhají. Sama jsem se účastnila rozdávání potravin přímo v jedné z těchto charitativních organizací a věřte, byla to obrovská zkušenost.

    1. na komentář reaguje Léthé — #23
    superkarma: 2 20.11.2014, 14:19:13
  10. avatar
    [21] vladka321 [*]

    Léthé — #17 Máte asi pravdu v této chvíli s tím nenaděláme nic. Je to, jako s volbami. Také je mnoho lidí neřeší, poněvadž mají pocit, že v onu chvíli s tím stejně nenadělají nic ...

    superkarma: 0 20.11.2014, 14:15:38
  11. avatar
    [20] Léthé [*]

    gerda — #19 Sml30...a ten revizor by ti odpověděl, že jsi drzá a sežral by tvůj lístek a tvrdil, že ho nemášSml30

    Fakt je že ten odér z nich je v MDH problém.

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 2 20.11.2014, 14:13:53
  12. avatar
    [19] gerda [*]

    proč bych to měla nějak řešit? To by snad měl řešit revizor, ne?Sml80 Pokud bych stála poblíž a toto viděla, jistě bych se ho zeptala, jestli nezapomněl zkontrolovat tam ty pány s krabičkouSml57

    1. na komentář reaguje Léthé — #20
    superkarma: 3 20.11.2014, 14:06:54
  13. avatar
    [18] Aprilka1 [*]

    nevadilo by mi, kdyby jezdili na černo, ale vadí mi, že smrdí a ráno zabírají místo lidem co jedou do práce. a i to bych, možná, odpustila, ale ten SMRAD teda ne Sml31Sml68

    superkarma: 3 20.11.2014, 14:05:59
  14. avatar
    [17] Léthé [*]

    vladka321 — #12j....jo máš pravdu, i nemáš pravdu. Co s tím my dvě uděláme ? Nevím co ty, ale já jim i nadále přispěji na ten krabičák.

    Nevím odkud jsi ty, ale my v ČB máme docela klidné bezdomáče. Te jeden mi dal dokonce za pajsku i kytičkuSml7...natrhal jí určitě někde v parku, ale to udělal kdysi i Dan HůlkaSml30

    1. na komentář reaguje vladka321 — #21
    superkarma: 1 20.11.2014, 13:59:50
  15. avatar
    [16] Mickey Mouse [*]

    vladka321 — #12 Souhlasím. TOTO je pro mne nejdůležitější. Měli bychom všichni trvat na tom, aby se důsledně dodržovala pravidla. Dnes bezdomovci žádnou výjimku nemají a proto by je revizor měl zkontrolovat a pokutu udělit. Pokud někdo cítí "soucit", pak by měl spíše navrhnout změnu pravidel. Jenže...

    Velká část bezdomovců jsou bezdomovci svou vlastní volbou. V určité situaci se rozhodli, že nechtějí svoje problémy řešit a je pro ně jednodušší být bezdomovcem. Třeba proto, aby nemuseli platit svoje dluhy, nebo aby "nemuseli" dodržovat pravidla a vydělávat si prací. V bezdomovectví vidí spíše jakousi "svobodu". Často mají v připravený srdceryvný příběh, pravdivý vždy jen zčásti. Mezi pražskými bezdomovci je možné s mnoha mluvit a zjistit, jak se do své situace dostali. Vždy za to může "někdo jiný", ale zjistíte, že se jim z té role nechce.

    Lidem, kteří bezdomovci být nechtějí, dnes dokáže pomoci mnoho charitativních organizací.

    1. na komentář reaguje vladka321 — #22
    superkarma: 5 20.11.2014, 13:58:24
  16. avatar
    [15] Léthé [*]

    helikoptera — #11Normálního člověka a to i človíčka třeba i zatkne policieSml30….tedy mého vnoučka (11) kontrolor předal policii a ten ho odvezl domů. On z toho měl zážitek, tatínek šok, cože provedl, nakonec žádnou pokutu neplatili, neb si to s dopravním podnikem vyjasnili. Klučík si zapomněl na plavání přehodit průkazku do jiné taškySml80.

    superkarma: 0 20.11.2014, 13:54:19
  17. [14] Rikina [*]

    Neměli by. Sml80 Nicméně chápu, že revizor si zjednoduší život - jízdenku mít nebudou a občanský průkaz taky ne. Čili revizor by je musel vytáhnout z vozidla, nechat je identifikovat, tím přidělá práci i policii, bude se o tom muset udělat zápis, pak se bude vymáhat pokuta, zbytečně, protože bezdomovcům není kam doručovat výhružné upomínky, exekutor je taky nedožene a náklady na vymáhání pohledávky budou větší než ta původní pokuta. Což se nevyplatí. A bezdomovec pojede zítra zas a pozítří znova. To by bylo furt dokolečka a bez efektu. Navíc se kdykoli může objevit nějaký aktivista a bezdomovců se zastávat, jakože lidská práva a podobně. Revizor tudíž radši dělá, že žádného bezdomovce nevidí. Ovšem to není systémové řešení, a z hlediska ostatních cestujících, kteří mají zaplaceno za cestování ve slušných podmínkách bez toho, aby byli obtěžováni bezdomovci, by to měl dopravní podnik nějak řešit. Kdybych věděla, jak, tak jim to za drahé peníze poradím. Sml57 Sice si nemyslím, že zrovna tohle je největší problém, který působí bezdomovci, ale dělat jakože nic, to taky není ideální. Sml80

    superkarma: 5 20.11.2014, 13:52:16
  18. avatar
    [13] DanaD [*]

    u nas v Brne teda jsem byla nekolikrat svedkem toho jak revizori bedomovce bez jizdenky vypakovali ven

    superkarma: 3 20.11.2014, 13:51:58
  19. avatar
    [12] vladka321 [*]

    Léthé — #9 Jsme ale přece jen lidská společnost s jistými pravidly chování a pokud jedné skupině dovolíme tato pravidla porušovat, potom se nemůže divit. Jde přece i o příklad, který tito lidé mimoděk posílají dál, o strach, který leckdy nahánějí. Prostě ten alkohol, který dokáže posunout ony hranice mi vadí, poněvadž je to spouštěč agrese, nebo nežádoucí odvahy.

    Pomoc lidem bez domova je věc jiná a toto rozhodně za pomoc nepovažuji. Spíše to považuji za zneužívání Sml68

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #16
    2. na komentář reaguje Léthé — #17
    superkarma: 3 20.11.2014, 13:34:30
  20. avatar
    [11] helikoptera [*]

    Já myslím, že je nechali být z toho důvodu, že jim bylo jasné, že lístek mít nebudou. A když jim daj pokutu tak co? Je to trápit nebude, protože vědí, že když ji nezaplatěj a porostou jim za to dluhy ani exekutor jim nemá co sebrat. Normálnímu člověku mají co sebrat a proto se snaží vše hned zaplatit (teda většina).

    1. na komentář reaguje Léthé — #15
    superkarma: 5 20.11.2014, 13:31:48
  21. avatar
    [10] DanaD [*]

    me by zajimal nazor dopravniho podniku

    superkarma: 5 20.11.2014, 13:31:30
  22. avatar
    [9] Léthé [*]

    vladka321 — #4 odfajfkovala jsem toto..."Ano, ale měli by se chovat slušně"

    A fakt nevím jestli já bych já osobně obtěžovala...pokud to někdy zjistím, seženu-ukradnu PC a napíšu ti toSml30

    Řeknu ti, to mnohem víc mě obtěžují v obchodech ty slečny které mi neustále cpou AVON katalogy. Navíc si neumí ani zapamatovat obličeje a když je jeden den budu míjet stokrát, stokrát mě zastaví.

    1. na komentář reaguje vladka321 — #12
    superkarma: 3 20.11.2014, 13:26:31
  23. avatar
    [8] vladka321 [*]

    kobližka — #7 Ale můžeme si krááásně podiskutovat Sml16

    superkarma: 0 20.11.2014, 13:25:18
  24. avatar
    [7] kobližka [*]

    Co to je za titulek??? Sml80 Jaképak MOHOU??? Nemohou,jako žádný jiný pasažér.Nečetla jsem nikde nic o tom,že mají volné jízdenky.To,že jezdí načerno je věc jiná a rozhodně to nevyřešíme my tady na Ženě.

    1. na komentář reaguje vladka321 — #8
    superkarma: 3 20.11.2014, 13:23:13
  25. avatar
    [6] ToraToraTora [*]

    Trochu to vyznívá jako závist.

    Třeba jsou revizoři nečinní, protože ví, že kde nic není, ani exekutor nebere. A to je prostě fakt. Co si na nich vezmou? Nic a zavřít je nemohou. Takže jezdí, protože jezdili a jezdit zadarmiko zkrátka budou. Ani tak bych nechtěla být v jejich kůži. jejich jízda zadarmo je stála víc, než kolik jsme ochotni ztratit.

    superkarma: 5 20.11.2014, 13:23:08
  26. avatar
    [5] Léthé [*]

    MaVy — #3třeba jsou tak zlití, že už nemůžou, nebo se jen tak potřebují prospat a uklimbat. Mě se nelépe usíná v busu.Sml30

    Já s nimi mám opravdu soucit a jsou to jediní lidé, kterým tu a tam přispívám. Vím komu dávám a vím co s tím udělá.Sml30

    superkarma: 0 20.11.2014, 13:22:25
  27. avatar
    [4] vladka321 [*]

    Léthé — #2A klidně obtěžovala ostatní?

    1. na komentář reaguje Léthé — #9
    superkarma: 0 20.11.2014, 13:15:54
  28. [3] MaVy [*]

    Léthé — #2 tak nějak, na lístek bych se asi vyprdla Sml57, ale zase mají hromadu času, tak můžou chodit pěškySml24

    1. na komentář reaguje Léthé — #5
    superkarma: 1 20.11.2014, 13:15:31
  29. avatar
    [2] Léthé [*]

    Jsou to chudáciSml15. A dopadnout takto, je fuk z jakých důvodů, tak jediné co bych si koupila za vyžebrané peníze by byl taky ten krabičák, abych utlumila svůj mozek.

    1. na komentář reaguje MaVy — #3
    2. na komentář reaguje vladka321 — #4
    superkarma: 5 20.11.2014, 13:12:28
  30. avatar
    [1] vladka321 [*]

    Tak to by se mi také nelíbilo. Pokud mají pánové na alkohol, chovají se jako zvířátka, jsou cítit, tak je to myslím, když nic jiného alespoň popud k vykázání těchto lidí z dopravního prostředku.

    superkarma: 3 20.11.2014, 13:07:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme