prada

Značka Prada byla vždycky symbolem luxusu, vytříbeného vkusu a elegance. Kolekce pro letošní jaro/léto se nese v duchu minimalismu a střízlivých barev. Kdyby zůstalo jen u toho, určitě by stála za inspiraci. Ale…

Milé čtenářky, přiznám se, že jsem byla v pokušení splnit svou „hrozbu“ a oříznout fotky tak, aby nebyly vidět hlavy modelek, neboť je mi nad slunce jasné, že se zaměříte především na ně.

Zkusila jsem to, ale výsledek mě vůbec neuspokojil. Nehledě na to, že bych tímto zásahem porušila autorské právo. Modely prezentované na přehlídkách jsou brány jako celek, včetně návrhu vizáže, účesů a doplňků. Mají za úkol vzrušit, upoutat, rozvířit emoce (byť negativní), aby se o nich mluvilo. Nejhorší je nuda, nezájem, a zapomnění. Návrhář moc dobře ví, co chce a my nemáme právo mu do toho mluvit.

Je to jeho dílo, které se nám buď líbí, nebo ne a to je všechno. Házet na někoho špínu jenom proto, že mu nerozumím, je přízemní. A to my určitě nejsme, že?

Kromě toho, všechny ty „věci“ (výrazy modelek, líčení, doplňky), které nás tak často rozčilují, dopalují a zvedají ze židlí) se s modelem neprodávají, jsou jen jakýmsi obalem a nadstavbou. Je jen na nás umět si je „odmyslet“.

Třeba takto:

…kdyby se modely obešly bez barevných plastových sítěk, připomínajících chránítka do kuchyňského dřezu, byly by určitě nositelnější

…kdyby uši modelek „nezdobily“ ty obrovské barevné bambule, nic by se nestalo

…a kdyby nebyly modelky tak divně nalíčené, učesané a zamračené, byly by to moc hezké holky

Kdyby byly „někde“ ryby, nemusely by být rybníky, řeknete si možná, ale zkuste brát módu a přehlídky jako zábavu a klidně vyslovte svůj názor, ale (prosím) mluvte pouze za sebe a nezobecňujte. Děkuji.

Foto: Facebook Prada

Čtěte také:

Reklama