.

Mobil dnes není výjimkou ani u pětiletých dětí

Novinky

Mobil dnes není výjimkou ani u pětiletých dětí

fffDěti si s technikou rozumí, mobilní telefony nevyjímaje. Prvňáci a druháci už mobil berou jako standard, pro dvanáctileté je samozřejmostí. Výjimkou ale není ani pětileté dítě s vlastním mobilním telefonem. Většina rodičů přitom svým dětem povolí měsíčně za telefon utratit méně než 200 Kč. Vyplývá to z průzkumu, který pro virtuálního operátora SAZKAmobil provedla společnost NMS Market Research.

Mobily mají už i předškoláci, rodiče je chtějí mít pod kontrolou

Nástup do školy je pro české rodiče důležitým impulzem ke koupi mobilního telefonu pro dítě. Roste ale i počet předškoláků s vlastním mobilem, 13% českých dětí už jej má dokonce v pěti letech. Téměř polovina rodičů přitom mobil dítěti pořizuje kvůli starostem o jeho bezpečnost a možnosti své dítě kdykoliv zkontrolovat.“Jen 16 % účastníků průzkumu přiznává, že je ke koupi telefonu dítě přimělo z důvodu sociálního tlaku – chtělo jej, protože jej měli ostatní,“ říká Jan Schmiedhammer, ředitel SAZKAmobilu.

fff

 Herečka Markéta Hrubešová k tomu dodává: „Moje dcera dostala první telefon v sedmi letech. Hlavním důvodem byla bezpečnost. Chtěla jsem, aby měla možnost zavolat, když bude potřeba – například když musí zůstat chvilku sama doma. Mobil ale nepoužívá příliš často, spíš výjimečně.“

Děti smí provolat maximálně 200 Kč, přednost má kredit

Měsíčně smí děti provolat méně než 200 korun. Účty za telefon přitom ve většině případů platí rodiče, jen 12% dětí se na platbě za telefon podílí z kapesného. Platby za telefonování dětí ve věku do 15 let jsou ve většině případů (72 %) zajišťovány prostřednictvím předplacené karty (kreditu).

 Další zajímavosti:

  •  Děti volají nejčastěji několikrát do týdne (51 %) či párkrát za měsíc (22 %). Denně volá jen 19 % českých dětí.
  • V 70 % případů děti volají rodičům, zhruba čtvrtina (23 %) odchozích hovorů směřuje kamarádům.
  • Děti telefon používají primárně k volání a psaní SMS (66 %), některé využívají také internet (23 %).
  • Mobily slouží i k přehrávání hudby (43 %), focení (35 %), hraní her (58 %) či spouštění aplikací, jako je Facebook, Instagram nebo WhatsApp(20 %).
  • Předplacená karta je populární také v menších městech do 20 000 obyvatel (80 %), v rámci ČR ji nejvíce preferují volající v Ústeckém kraji (92 %).

Zdroj: Komerční zpráva

 

   
05.09.2014 - Redakční novinky - autor: Veronika Pavlíková

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme